1. Vloga športnikov v slovenski vojskiLucija Polavder, 2018, diplomsko delo/naloga Opis: Pripadnice in pripadniki Slovenske vojske s svojim strokovnim in z odličnim delovanjem ter prizadevanji ohranjajo in razvijajo tradicionalne vrednote Slovenk in Slovencev. Začetki Športne enote segajo v leto 1991. Naloge Športne enote so zaposlovanje športnikov, promocija Slovenske vojske, vključevanje športnikov v proces usposabljanja Slovenske vojske. V teoretičnem delu diplomske naloge smo uvodoma opisali razvoj Slovenske vojske. Nadaljevali smo z opisom procesa zaposlovanja v Slovenski vojski, nato z opisom Športne enote in nalog vrhunskih športnikov v Slovenski vojski. Opisali smo tudi področje promocije Slovenske vojske. V empiričnem delu naloge smo skozi analizo odgovorov prišli do ugotovitev, da zaposlenim v Športni enoti SV pomeni zaposlitev socialno in materialno varnost, redna finančna podpora in čas, ki ga imajo na razpolago za treninge, ki zagotavljajo nemoten potek priprav, kar je pogoj za popolno predanost športu in doseganje dobrih rezultatov, saj zaposleni v Športni enoti posledično doprinesejo SV promocijo v RS in tujini, večje zanimanje za zaposlitev v SV, nenazadnje vzpodbujajo tudi občutek pripadnosti. Na koncu naloge smo naredili na podlagi teoretičnih izhodišč in analize odgovorov zaključek. Ključne besede: Slovenska vojska, promocija, Športna enota, vojak, zaposlitev Objavljeno v DKUM: 21.04.2021; Ogledov: 676; Prenosov: 41
Celotno besedilo (1,12 MB) |
2. Analiza družbene odgovornosti transportnih podjetij v slovenijiMojca Ploj, 2018, magistrsko delo/naloga Opis: Tema magistrske naloge se osredotoča na področje družbene odgovornosti v transportnih podjetjih v Sloveniji. Analizirali bomo transportna podjetja v vsaki od regij. Na začetku se bomo posvetili raziskovanju teoretičnega dela družbene odgovornosti in njene vpetosti v samih podjetjih. Kasneje bo predstavljena analiza proučevanih intervjujev, kateri so bili zasnovani na osnovi Zelenega dokumenta, ki je bil spisan kot pravilna usmeritev k odgovornemu ravnanju podjetij. Nato smo s pomočjo analize rezultatov ugotavljali, ali so podjetja družbeno odgovorna, na kakšen način so odgovorna, čemu namenjajo največ pozornosti in ali menijo, da družbena odgovornost prinaša konkurenčnost. Ugotavljali bomo, ali prinaša družbena odgovornost večjo motivacijo in zadovoljstvo zaposlenih in ali transportnim podjetjem prinaša večjo konkurenčnost in prepoznavnost. Ključne besede: družbena odgovornost, skrb za zaposlene, notranja dimenzija, zunanja dimenzija Objavljeno v DKUM: 30.11.2018; Ogledov: 1100; Prenosov: 105
Celotno besedilo (1,16 MB) |
3. Analiza sistema nagrajevanja v izbranem podjetjuEva Kirn, 2017, diplomsko delo/naloga Opis: Velik pomen za uspeh celotne organizacije imajo zaposleni v njej. Da so zaposleni pri delu uspešni in učinkoviti, morajo biti zanj motivirani. Obstajajo različni načini motiviranja zaposlenih, v diplomskem delu pa smo se posvetili motiviranju zaposlenih z nagrajevanjem. Raziskovali smo mnenje zaposlenih o sistemu nagrajevanja v izbranem podjetju. V teoretičnem in empiričnem delu smo raziskovali tudi pomen denarnih in nedenarnih nagrad za motivacijo zaposlenih. Ugotovili smo, da v izbranem podjetju zaposlene za delo bolj motivira denarna nagrada, vendar pa so pomembni motivatorji tudi nedenarne nagrade. Denar je motivator le do neke mere in lahko kmalu izgubi motivacijsko moč. Učinkovit sistem nagrajevanja mora zato vsebovati obe vrsti nagrad, prilagojen mora biti tudi željam in potrebam zaposlenih v podjetju.
Vpliv nagrajevanja na motivacijo zaposlenih je zelo velik, posledično pa sistem nagrajevanja vpliva na uspeh celotne organizacije. Pomembno je, da se podjetja tega zavedajo in oblikujejo učinkovit sistem nagrajevanja, ki bo pomagal obdržati zaposlene v podjetju, hkrati pa iz trga dela privabljal tudi nove zaposlene. Ključne besede: motivacija, nagrajevanje, sistem nagrajevanja, zaposleni, denarne nagrade, nedenarne nagrade Objavljeno v DKUM: 02.08.2018; Ogledov: 898; Prenosov: 84
Celotno besedilo (1,21 MB) |
4. Organizacijska klima v preučevanem logističnem podjetjuSara Kostrevc, 2017, magistrsko delo/naloga Opis: Na uspešnost podjetij v veliki meri vplivajo zaposleni, zato je zelo pomembno, da so le-ti zadovoljni pri delu, saj so tako veliko bolj učinkoviti. Da pa bodo zaposleni zadovoljni pri delu, morajo imeti podjetja dobro zasnovano organizacijsko klimo.
Organizacijsko klimo in zadovoljstvo pri delu smo preučevali v logističnem podjetju, ki je želelo ostati neimenovano. Ker je podjetje veliko in razpršeno po celotni Sloveniji, smo zajeli samo območje Ljubljane, kjer je 550 zaposlenih. V podjetju smo razdelili 80 anketnih vprašalnikov, kar predstavlja 14,55 % zaposlenih in na podlagi 64 vrnjenih, kar predstavlja 11,64 % zaposlenih, analizirali podatke ter tako preučili organizacijsko klimo in zadovoljstvo pri delu.
V teoretičnem delu smo opredelili organizacijsko klimo in njene dimenzije ter zadovoljstvo zaposlenih pri delu. Sledi poglavje Metoda, kjer smo opisali uporabljene metode magistrskega dela. V poglavju Analiza in interpretacija smo analizirali rezultate organizacijske klime in zadovoljstva pri delu ter napisali njihove ugotovitve. Prav tako smo preverili tri postavljene teze. Delo smo zaključili s predlogi in priporočili za izboljšanje organizacijske klime in zadovoljstva pri delu. Ključne besede: organizacijska klima, zadovoljstvo pri delu, dimenzije organizacijske klime Objavljeno v DKUM: 04.06.2018; Ogledov: 1146; Prenosov: 165
Celotno besedilo (1,61 MB) |
5. Analiza sistema nagrajevanja v proučevani organizaciji javnega sektorjaGašper Marc, 2017, diplomsko delo/naloga Opis: Nagrajevanje je eno izmed ključnih orodij, s katerimi organizacije oblikujejo in dosegajo cilje s pomočjo svojih zaposlenih. Pravica vseh zaposlenih je, da so natančno seznanjeni s sistemom nagrajevanja, ki mora biti jasen in pošten, predvsem pa učinkovit. Predstavili smo sistem nagrajevanja v javnem sektorju ter prikazali razlike pri nagrajevanju med gospodarstvom in negospodarstvom. V analizi sistema nagrajevanja v proučevani organizaciji javnega sektorja smo prišli s pomočjo intervjujev do zaključkov, ki pričajo o tem, da so zaposleni seznanjeni s sistemom nagrajevanje ter da jim je na letnih razgovorih s strani vodje jasno predstavljena ocena delovne uspešnosti in razlogi zanjo. Trditve, ki se nanašajo na izražanje mnenj, predlogov in idej na letnem razgovoru ter trditve, da osebna ocena odraža dejansko delo zaposlenega in da imajo vsi enake možnosti za napredovanje, so pokazale slabše rezultate oziroma s strani anketirancev niso bile enoglasno potrjene.. Ključne besede: nagrajevanje, javni sektor, sistem, letni razgovor, ocena Objavljeno v DKUM: 24.05.2018; Ogledov: 1007; Prenosov: 94
Celotno besedilo (829,20 KB) |
6. Zadovoljstvo zaposlenih v preučevanem logističnem podjetjuBarbara Baklan, 2017, magistrsko delo/naloga Opis: V današnjih razmerah organizacije za obstanek in konkurenčnost na trgu uporabljajo različne vire, s katerimi črpajo svojo moč. Najpomembnejši vir in dejavnik je vsekakor človeški faktor, ki je nosilec znanj, razvoja ter uspeha. Iz zaposlenega pa lahko iztržimo le najboljše, če se ob delu počuti prijetno in je zadovoljen. Zadovoljen zaposlen namreč v veliki meri vpliva na uspešno in učinkovito poslovanje organizacije.
Mnoge organizacije se zavedajo, da zaposleni predstavljajo vir konkurenčne prednosti in veljajo za ključen element pri doseganju uspešnosti poslovanja, zato se odločajo za merjenje organizacijske klime in zadovoljstva svojih zaposlenih in uvajajo različne ukrepe, s katerimi želijo stanje v podjetju izboljšati.
V magistrskem delu smo merili in preučevali zadovoljstvo zaposlenih v logističnem podjetju v sosednji Avstriji. Naše delo smo razdelili na dva dela, teoretičnega in empiričnega. V teoretičnem delu smo opredelili pojem zadovoljstvo ter navedli elemente in dejavnike, ki vplivajo na zadovoljstvo zaposlenih. Opisali smo še posledice zadovoljstva zaposlenih in oblike merjenja. Na podlagi teoretičnih spoznanj smo oblikovali tezo našega magistrskega dela, ki se glasi: »Stopnja zadovoljstva zaposlenih v preučevanem podjetju je nadpovprečna, zaposleni so zadovoljni z medsebojnimi odnosi, s stalnostjo zaposlitve in z odnosom vodstva do njih.«
V empiričnem delu smo podrobneje predstavili preučevano podjetje ter njegovo delovanje. Nato smo z anonimnim vprašalnikom izvedli raziskavo o zadovoljstvu zaposlenih znotraj podjetja. Pridobljene rezultate smo s pomočjo programa Microsoft Excel tudi analizirali in opisali po posameznih sklopih ter tudi grafično prikazali. Na podlagi pridobljenih rezultatov smo zapisali naše ugotovitve in podali predloge rešitev. Ključne besede: zadovoljstvo zaposlenih, dejavniki zadovoljstva, posledice zadovoljstva, merjenje zadovoljstva, logistično podjetje Objavljeno v DKUM: 24.05.2018; Ogledov: 1156; Prenosov: 137
Celotno besedilo (966,50 KB) |
7. |
8. Management and logistics : selected topicsBorut Jereb, Mimo Drašković, Irena Gorenak, Sanja Bauk, Maja Fošner, Bojan Rosi, Drago Pupavac, Darja Topolšek, Oleksandr Dorokhov, Uroš Kramar, Željko Ivanović, Marjan Sternad, Matjaž Knez, Sonja Mlaker Kač, Ludmila Malyaretz, Matevž Obrecht, Tina Cvahte Ojsteršek, 2016, znanstvena monografija Opis: The scientific monograph titled Logistics and Management – selected topics is the result of a bilateral project, lasting from 2013 to 2015 and titled “Preparation of a joint scientific monograph in the field of logistics and management issued at the Faculty of Logistics in Celje and the Maritime Faculty of Kotor”. The project was managed by Professor Maja Fošner, PhD, from the Faculty of Logistics at the University of Maribor, and Professor Veselin Draskovic, PdD, from the Maritime Faculty of Kotor, Montenegro.
The main goal of the monograph is to give a comprehensive account of selected areas from the field of logistics and challenges in the development of logistics, such as risk management and supply chains, transport cost, competences in logistics, urban logistics, green logistics, seaport cooperation, logistics network optimisation, logistics in tourism, logistics in performance management, systemic logistics providers and solutions to problems of transportation task.
Wishing to offer a comprehensive presentation of various areas in the field of logistics, the authors of the monograph contributions, who participated on the project (Maja Fošner, Bojan Rosi, Borut Jereb, Marjan Sternad, Veselin Draskovic (ed.), Mimo Draskovic, Sanja Bauk, Senka Sekulac-Ivosevic), invited to cooperation also other researchers from the Faculty of Logistics and the Maritime Faculty of Kotor (Irena Gorenak, Matjaž Knez, Matevž Obrecht, Sonja Mlaker Kač, Tina Cvahte, Darja Topolsek, Drago Pupavac, Zeljko Ivanovic, Oleksandr Dorokhov, and Ludmila Malyaretz) who enriched the present monograph with their contributions.
The monograph is aimed at professional public and anyone interested in the field of logistics. It should also serve as a useful aid in the study of logistics. Ključne besede: logistics, management, risk management, supply chains, transport cost, urban logistics, green logistics, seaport cooperation, logistics network, optimisation, logistics in tourism, logistics in performance management, systemic logistics providers Objavljeno v DKUM: 08.05.2018; Ogledov: 1330; Prenosov: 154
Celotno besedilo (21,21 MB) Gradivo ima več datotek! Več... Gradivo je zbirka in zajema 14 gradiv! |
9. Organizational culture in service sector : scientific monographIrena Gorenak, 2015, znanstvena monografija Opis: In every organization various modes of behaviour of the employees, their various activities, interpersonal relationships and customs can be observed. In some organizations the employees are all on first-namebasis, still in others they address themselves formally. In some organizations the employees use academic titles and surnames; still in others they call themselves by names, only. In some organizations each employee has its own office, whereas in others they are all use one office, which may be separated by improvised walls.
In some organizations the employees celebrate personal holidays together, whereas in others they do not. In some organizations they pose each other obstacles and obstruct each other’s work, but in others no such misconduct can be detected. Differences may also be observed within one single organization. Differences are even greater and more noticeable in cases of organizations from other environments, neighbouring countries or even from other continents. In the business world the differences are present, they should be recognized, and the existing diversity should be tolerated; however, this is not enough; diversity should also be understood and made use of to the benefit of everybody.
Significant behaviour of the group of people within an organization, or at its work, in a country or a state is described by the term of culture, which can simply be defined as: “This is the way we operate, act, aim at. This is the way we work …”. It is a question of the mode of behaviour of people within an organization, among themselves and towards others, of their customs and habits, and of all the characteristics of behaviour in an organization in a wider sense.
Culture is an organizational factor, directly linked to all the other elements of the organization, its environment and every individual. Every activity, change or behaviour is reflected also on the culture and vice versa, every change of culture triggers the changes in every other area of organization. For this reason it is important to manage the culture, as this is beneficial for the organization as a whole and every individual, in particular. Ključne besede: organization, organizational culture, values, communication, social responsibility, business ethics, service sector Objavljeno v DKUM: 08.05.2018; Ogledov: 1407; Prenosov: 79
Celotno besedilo (2,59 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
10. Izobraževanje in usposabljanje v podjetju slovenske železnice d.o.o.Doroteja Gornik, 2017, diplomsko delo/naloga Opis: V teoretičnem delu diplomskega dela smo s pomočjo domače in tuje literature opredelili osnovo teorije. V prvem poglavju smo opisali pomen izobraževanja, njegove cilje, metode, oblike ter načine in ovire pri izobraževanju. Nato smo v drugem poglavju preučili, kakšna je definicija usposabljanja, kakšne oblike in metode se pri usposabljanju uporabljajo. Osredotočili smo se tudi na cilje in faze procesa usposabljanja.
V empiričnem delu diplomskega dela smo sprva predstavili okolje, ki smo si ga izbrali, nato pa s pomočjo poročil podjetja preučili obstoječe stanje. S pomočjo anketnih vprašalnikov smo pridobili podatke o ozaveščenosti in zadovoljstvu zaposlenih na področju izobraževanja in usposabljanja v podjetju. Nato smo podatke obdelali in po končani analizi preverili zastavljene teze. Na podlagi ugotovitev raziskave smo podali predloge za izboljšave izobraževanja in usposabljanja v podjetju Slovenske železnice d. o. o. Ključne besede: izobraževanje, usposabljanje, zaposleni, Slovenske železnice, zadovoljstvo Objavljeno v DKUM: 08.06.2017; Ogledov: 1202; Prenosov: 186
Celotno besedilo (818,08 KB) |