| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 3 / 3
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
PORCELAN: BELA UMETNOST V SLOVENIJI
Kristina Cvetko Mlačnik, 2014, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Porcelan: Bela umetnost v Sloveniji je sestavljeno iz dveh delov, teoretičnega in praktičnega. V prvem delu je opisan zgodovinski pregled razvoja porcelana, vse od zibelke porcelana na Kitajskem do poskusov razkritja te dobro varovane skrivnosti in številnih uveljavljenih manufaktur v Evropi. Zgodovinski razvoj zaključujem s sodobnim oblikovanjem porcelanastih izdelkov. V nadaljevanju predstavljam lastnosti in posebnosti tega oblikovnega medija, ki porcelan uvrščajo v posebno keramično tehniko. Opisujem tehnologijo izdelave porcelanastih izdelkov, ki sem jo tudi opredelila v štirih fazah: priprava porcelanske mase, oblikovanje, dekoracija in glaziranje ter žganje porcelanastih izdelkov. Teoretični del je sklenjen s poglavjem o uspehu izdelovanja porcelana v Sloveniji, s Catbriyur in njihovo tehnologijo. V drugem, praktičnem delu mojega diplomskega dela, so opisane moje izkušnje pri oblikovanju porcelana in predstavitev moje kolekcije porcelanastih izdelkov My Blue Game.
Ključne besede: porcelan, oblikovanje, dekoracija, žganje, zgodovinski pregled, Catbriyur
Objavljeno: 15.10.2014; Ogledov: 1324; Prenosov: 221
.pdf Celotno besedilo (6,69 MB)

2.
ČRNA KERAMIKA IN NIZKOTEMPERATURNO ŽAGOVINASTO ŽGANJE
Andreja Kamnar, 2016, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Črna keramika in nizkotemperaturno žagovinasto žganje je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. Namen je predstaviti tehniko žganja brez peči, ki je preprosta in dostopna vsakemu posamezniku. Kot taka je lahko primerna tudi kot dopolnitev pri vsebinah likovnega izobraževanja. Zaradi načina žganja in nekaterih specifičnih procesov, ki potekajo med njim, je navadno končni rezultat skoraj črna keramika. V teoretičnem delu z dodanim slikovnim gradivom predstavim celotno področje keramike, z določenimi poudarki, ki nam omogočajo boljše razumevanje in umestitev nizkotemperaturnega žagovinastega žganja. V prvem sklopu opredelim keramiko in jo umestim v likovno umetnost. Drugi sklop ponuja kratko zgodovino in razvoj keramike v svetu. Zaključuje ga poglavje o sodobnem umetniškem ustvarjanju v keramiki. V tretjem sklopu se posvetim glini, tehnikam modeliranja, obdelave površine oz. krašenju gline in postopku žganja keramike. V praktičnem delu so predstavljeni moje lastno raziskovanje gline in izbrane tehnike žganja, ki kljub omejitvam ponujajo obilo izraznih možnosti ter široko izbiro tehnik oblikovanja in krašenja. Podrobno so z lastnimi fotografijami prikazane uporabljene tehnike modeliranja in krašenja gline ter natančna in celostna predstavitev nizkotemperaturnega žagovinastega žganja. Teoretični del zaključuje predstavitev izbranih lastnih keramičnih izdelkov.
Ključne besede: žagovinasto žganje, nizkotemperaturne tehnike žganja, odprti tipi žganja keramike, žganje keramike brez peči
Objavljeno: 18.08.2016; Ogledov: 931; Prenosov: 144
.pdf Celotno besedilo (12,02 MB)

3.
Les kot likovno izrazno sredstvo
Simona Slapšak, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Les kot likovno izrazno sredstvo smo se osredotočili na raziskovanje problematike oblikovanja in izdelovanja nakitnega okrasja iz lesa. K izboru raziskovalnega problema diplomskega dela je vplivalo predvsem naše dosedanje poznavanje materiala in naklonjenost unikatno oblikovanemu nakitu. Izbrana tematika je obravnavana s strokovno-teoretičnega in likovno-praktičnega vidika. Uporabljene so deskriptivna, komparativna, zgodovinska ter eksperimentalna raziskovalna metoda. Teoretični del je usmerjen k predstavitvi lesa kot materiala; tehnologije lesa – postopki obdelave in preoblikovanja lesa, simbolni pomen lesa in dreves, raziskovanje zgodovine krašenja človeškega telesa, funkcije in simbolnega pomena nakita. Raziskani so tudi likovni vidiki in odnosi likovnih spremenljivk do nakitnega okrasja. Teoretični del zaključujemo s predstavitvijo sodobnih oblikovalcev in ustvarjalcev nakita. Teoretičnemu delu sledi likovno-praktični del, v katerem smo se osredotočili na avtorsko oblikovan lesen nakit. V skladu z zastavljenimi hipotezami je ugotovljena likovna zanimivost samega materiala kot izhodišče za oblikovanje nakita, ki ga lahko z različnimi tehnološkimi postopki preoblikujemo in tako vplivamo na njegovo kvaliteto in izraznost. Les lahko v odnosu in kombinaciji z ostalimi materiali izgubi svojo prvotno izrazno moč in pomen.
Ključne besede: Les, lesen nakit, energija lesa, amulet, likovne spremenljivke, prostorski križ, tehnologija lesa.
Objavljeno: 20.09.2016; Ogledov: 467; Prenosov: 76
.pdf Celotno besedilo (4,49 MB)

Iskanje izvedeno v 0.04 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici