| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 23
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
Vetrna, vodna in sončna energija v Sloveniji
Neja Jelen, 2015, diplomsko delo/naloga

Opis: Narava je nedvomno pokazatelj sprememb, ki so nastale zaradi obremenjevanja okolja. Najbolj negativne vplive ima promet oziroma uporaba fosilnih goriv. Fosilna goriva je možno nadomestiti le z obnovljivimi viri energije, zato je njihovo izkoriščanje v prihodnosti nujno. Med obnovljive vire energije štejemo energijo sonca, vetra, vode, geotermalno energijo, energijo plimovanja ter biomaso. Slovenija zaradi svojega razgibanega reliefa predstavlja velik potencial za uporabo obnovljivih virov energije. Čeprav število vetrnih, vodnih in sončnih elektrarn pri nas narašča, je možnosti za njihovo izgradnjo še veliko. Največji potencial predstavlja sončna energija, ki je glede na zastavljene kriterije tudi najugodnejši energetski vir v Sloveniji. Žal je predvsem zakonodaja države tista, ki zavira rast in razvoj obnovljivih virov energije. Razpoložljivost obnovljivih virov energije pri nas je tolikšna, da bi samo z njihovo rabo Slovenija bila energetsko popolnoma neodvisna država.
Ključne besede: okolje, fosilna goriva, obnovljivi viri energije, sončna energija
Objavljeno v DKUM: 10.11.2015; Ogledov: 1996; Prenosov: 304
.pdf Celotno besedilo (1,22 MB)

2.
KAKOVOSTNO ZNANJE NARAVOSLOVJA S POMOČJO VIRTUALNEGA LABORATORIJA V VLOGI ELEMENTA VIZUALIZACIJE
Nataša Rizman Herga, 2015, doktorska disertacija

Opis: Doktorska disertacija obravnava uporabo virtualnega laboratorija pri učenju in poučevanju kemijskih vsebin naravoslovja v sedmem razredu osnovne šole. Disertacija ima dvodelno strukturo. V prvem, teoretičnem, delu so predstavljena splošna izhodišča pouka naravoslovja v osnovni šoli, učne oblike in metode poučevanja. Med sodobnimi pristopi je izpostavljeno eksperimentalno delo. Poseben poudarek je namenjen uporabi novih tehnologij v izobraževanju in virtualnim laboratorijem. Predstavljena so znanstvena spoznanja o pomenu vizualizacije naravoslovnih pojmov in o njihove trojne narave na njihovo razumevanje. Pričujoča spoznanja predstavljajo temeljno podstat empirične raziskave, predstavljene v drugem delu doktorske disertacije, katere temeljni namen je bil proučiti učinkovitost uporabe virtualnega laboratorija pri učenju in poučevanju kemijskih vsebin pri predmetu naravoslovje z vidika znanja in interesa učencev. Zasnovan je didaktični eksperiment, v katerem je sodelovalo 225 učencev, delo je potekalo v eksperimentalni in kontrolni skupini. Pred izvedbo le-tega je bila analizirana obstoječa šolska praksa med učitelji naravoslovja in kemije z vidika: (1) vključenosti eksperimentalnega dela kot temeljne metode aktivnega učenja kemijskih vsebin, (2) uporabe vizualizacijskih metod pri pouku in (3) uporabe virtualnega laboratorija. Temeljne ugotovitve empirične raziskave, izvedene v šolskem letu 2012/2013, v kateri je sodelovalo 48 učiteljev naravoslovja ali kemije, so, da učitelji pri poučevanju in učenju kemijskih vsebin pogosto vključujejo eksperimentalno delo. Pri predstavitvi naravoslovnih pojmov anketirani učitelji uporabljajo različne vizualizacijske metode; predvsem računalniške animacije in simulacije. Uporaba virtualnega laboratorija kot nova strategija učenja in poučevanja kemijskih vsebin ni pogosta, saj učitelji nimajo dovolj specialno-didaktičnih znanj, ki bi jim omogočale uporabo tehnologije virtualne resničnosti. Na osnovi didaktičnega eksperimenta, izvedenega v obdobju dveh šolskih let (2012/2013 in 2013/2014) v desetih osnovnih šolah, je bila analizirana uspešnost pouka, izvedenega ob podpori virtualnega laboratorija. Pridobljena empirična spoznanja razkrivajo, da ima uporaba virtualnega laboratorija velik vpliv na znanje in interes učencev. Učenci eksperimentalne skupine so bili po končanem eksperimentu v prednosti po znanju kemijskih vsebin naravoslovja. Prav tako je uporaba virtualnega laboratorija vplivala na trajnost pridobljenega znanja naravoslovnih vsebin in interes učencev po končanem eksperimentu, saj so učenci eksperimentalne skupine imeli višji interes do spoznavanja naravoslovnih vsebin. Z didaktičnim eksperimentom je bilo ugotovljeno, da uporaba virtualnega laboratorija omogoča kakovostno učenje in poučevanje kemijskih vsebin naravoslovja, saj omogoča: (1) eksperimentalno delo kot aktivno metodo učenja, (2) vizualizacijo abstraktnih pojmov in pojavov, (3) dinamične submikro predstavitve, (4) integracijo vseh treh ravni kemijskega pojma v celoto in (5) pozitivno vpliva na interes učencev, njihovo znanje in trajnost osvojenega znanja.
Ključne besede: virtualni laboratorij, naravoslovje, znanje, interes, trojna narava naravoslovnega pojma, eksperimentalno delo
Objavljeno v DKUM: 13.10.2015; Ogledov: 3316; Prenosov: 305
.pdf Celotno besedilo (25,70 MB)

3.
4.
5.
6.
Politika ravnanja s komunalnimi odpadki v občini Celje
Andrej Rožmarič, 2013, diplomsko delo/naloga

Opis: Ravnanje z odpadki je ena najpomembnejših in slabo rešenih nalog v okviru varstva okolja v Sloveniji. Odpadki so veliko breme za okolje, zato jih je potrebno odlagati na ustrezna mesta, jih predelati in ponovno uporabiti ali pa s procesom kompostiranja vrniti nazaj v naravo. Celoten postopek od zbiranja, skladiščenja, predelave in ponovne uporabe vodi politika ravnanja z odpadki. Pojem odpadki je širok, zato je v diplomskem delu poudarek samo na komunalnih odpadkih, s katerimi se srečujemo vsak dan.
Ključne besede: Odpadek, biološki odpadek, zbiranje, recikliranje, kompostiranje, regionalni center za ravnanje z odpadki.
Objavljeno v DKUM: 21.07.2014; Ogledov: 1744; Prenosov: 124
.pdf Celotno besedilo (1,18 MB)

7.
Separacija in ravnanje z odpadki v Univerzitetnem kliničnem centru Maribor
Natalija Geld, 2013, diplomsko delo

Opis: Z odpadki se srečujemo na vsakem koraku, ustvarjamo jih doma, v industrijskih panogah, kmetijstvu in pa tudi zdravstvu. Z njimi je potrebno ustrezno ravnati, saj le tako lahko ohranimo naše okolje čisto in varno. V diplomski nalogi se bomo ukvarjali z logistiko ravnanja z odpadki v zdravstvu. Kot primer bo obravnavana logistika ravnanja z odpadki v Univerzitetnem kliničnem centru Maribor. Predstavljena bo zdravstvena ustanova ter opisana dejavnosti in vizija razvoja. Natančneje bo opisan celoten proces ravnanja z odpadki, ki zajema zbiranje, embaliranje, shranjevanje in transport. Kompleksnost procesa zahteva tudi veliko odgovornost, ki bo prestavljena pri ravnanju z odpadki v zbirnem centru. Predstavljeni bodo predlogi z možnimi rešitvami za optimizacijo procesa ravnanja. Poudarjen bo pomen izobraževanja in osveščanje o ravnanju z odpadki, ki nastajajo v zdravstvenih ustanovah.
Ključne besede: logistika, odpadki, ravnanje z odpadki, Univerzitetni klinični center Maribor
Objavljeno v DKUM: 15.11.2013; Ogledov: 2122; Prenosov: 282
.pdf Celotno besedilo (1,63 MB)

8.
Optimizacija transportnih poti smetarskih vozil v Občini Slovenske Konjice
Martin Črnec, 2013, diplomsko delo

Opis: V zaostrenih gospodarskih razmerah sta racionalizacija in zniževanje stroškov poslovanja ključnega pomena za vse gospodarske organizacije. Državne in občinske uredbe silijo podjetja, da optimizirajo svoje delovanje, k čemur spadajo tudi transportne poti, saj je gorivo vedno večji strošek, poleg tega pa država stremi k bolj ekološkemu ravnanju, tudi glede transporta. To je bil tudi osnovni motiv izdelave diplomskega dela. Namen diplomskega dela je bil na osnovi analize obstoječega pobiranja odpadkov predlagati optimizacijo transportnih poti za odvoz vseh vrst odpadkov v podjetju JKP, Javno Komunalno Podjetje d.o.o.
Ključne besede: optimizacija, odpadek, stroški, transport, JKP.
Objavljeno v DKUM: 15.11.2013; Ogledov: 1863; Prenosov: 191
.pdf Celotno besedilo (2,82 MB)

9.
Vpliv klasičnih osebnih vozil in hibridnih osebnih vozil na okolje
Mia Dogša, 2013, diplomsko delo

Opis: Ljudje se vedno bolj zavedamo, da promet povzroča vrsto negativnih vplivov, na onesnaženost atmosfere, voda, prsti ter na zdravje ljudi, živali in rastlinskega sveta. V izhodišču diplomske naloge je obravnava klasičnih osebnih vozil, ki so zaradi svoje množičnosti in škodljivih izpušnih plinov, eden izmed največjih onesnaževalcev okolja. V nadaljevanju diplomske naloge je poudarek na hibridnih osebnih vozilih, ki spadajo med tako imenovana ekološka vozila, ki se v svetu vedno bolj uveljavljajo ter tako prispevajo k zmanjševanju škodljivih posledic prometa na okolje. Opisan je razvoj in delovanje klasičnih osebnih vozil in hibridnih osebnih vozil ter razširjenost hibridnih vozil na ameriškem, japonskem, evropskem in slovenskem tržišču. Navedeni so napori, s katerimi si prizadevajo povečati povpraševanje po hibridnih vozilih. Del diplomske naloge pa obravnava primerjavo klasičnih in hibridnih osebnih vozil na okolje.
Ključne besede: klasična vozila, hibridna vozila, električni motor, motor z notranjim izgorevanjem, onesnaženost okolja
Objavljeno v DKUM: 21.10.2013; Ogledov: 1708; Prenosov: 359
.pdf Celotno besedilo (1,27 MB)

10.
Uporaba bioplina v prometu
Nejc Hočevar, 2013, diplomsko delo

Opis: Bioplin pridobivamo z anaerobno fermentacijo v bioplinarnah iz organskih snovi. Prečiščen in obogaten bioplin imenujemo biometan. Skladiščenega v jeklenkah pod tlakom 250 barov ga je mogoče uporabiti kot pogonsko gorivo v vozilih. Ker je v primerjavi z ostalimi gorivi pridobljen iz obnovljivega vira – pri kurjenju nastaja samo ogljikov dioksid in vodna para, ostalih izpušnih plinov pa je zelo malo – predstavlja zelo čisto alternativno gorivo. To je razvidno iz daljše življenjske dobe katalizatorjev ter okoljskega oziroma ogljičnega odtisa, ki je zelo nizek. Ker se v Sloveniji proizvedeni bioplin porabi izključno za pridobivanje električne in toplotne energije, je uporaba v prometu omejena samo na vozila na metan, ki uporabljajo zemeljski plin. Vendar je tudi teh, na žalost, zanemarljivo malo. Vendar pa prihodnost ni tako slaba, saj bi se investicije v ta vir energije hitro povrnile, hkrati pa bi z njegovo uporabo povečali energetsko neodvisnost Slovenije.
Ključne besede: bioplin, katalizatorji, ogljični odtis, vozila na metan
Objavljeno v DKUM: 25.06.2013; Ogledov: 1970; Prenosov: 195
.pdf Celotno besedilo (819,98 KB)

Iskanje izvedeno v 0.18 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici