1. Analiza ukrepov certifikata družini prijazno podjetje na komunali kranjDiana Vindišar, 2024, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo se navezuje na problematiko neozaveščenosti zaposlenih o ukrepih certifikata 'Družini prijazno podjetje'. Pri izdelavi smo se osredotočali na področje družine in področje dela ter na njuno usklajevanje in uravnovešenost. Zanimal nas je postopek vpeljevanja certifikata v podjetje ter sami ukrepi v okviru certifikata. Zlasti so nas zanimali sami ukrepi ter njihov vpliv na vzdrževanje ravnovesja med delom in družino.
Teoretični del zajema opis in pomen družine, starševstva, dela in kariere, ter predstavitev konflikta med družinskim življenjem in službo. Nadalje je opisan postopek vpeljave certifikata Družini prijazno podjetje v podjetje, podrobneje pa so predstavljene tudi njegove ugodnosti.
V empiričnem delu smo z izvedbo ankete med zaposlenimi v podjetju Komunala Kranj raziskali, ali so zaposleni ozaveščeni o ukrepih CDPP, ali se pri koriščenju ukrepov pojavljajo težave in ali sploh pripomorejo k boljšemu ravnovesju med delom in družino. Izkazalo se je, da zaposleni v precej omejenem obsegu koristijo ukrepe, bodisi zaradi nepoznavanja ali zaradi same narave dela. Kljub temu menijo, da imajo dobro usklajeno delo in družino. Keywords: delo in družina, usklajevanje, cetifikat Družini prijazno podjetje, ukrepi, Komunala Kranj Published in DKUM: 19.11.2024; Views: 0; Downloads: 2 Full text (1,42 MB) |
2. Dilema sodobne ženske: družina ali kariera?Maruša Rebernik, 2024, master's thesis Abstract: Delo obravnava izzive in dileme, s katerimi se soočajo sodobne ženske pri usklajevanju družinskih in kariernih obveznosti. Namen je bil preučiti dileme, ki se nanašajo na usklajevanje teh dveh sfer, s pomočjo predhodnih raziskav in anketnega vprašalnika. Pri raziskavi je bil poudarek predvsem na starosti žensk, izobrazbi žensk, področju dela in starosti žensk ob rojstvu prvega otroka. Glavni rezultati so pokazali, da je družina ključna vrednota, ki je enako pomembna za ženske vseh starosti. Dejavnik starosti ob rojstvu prvega otroka pa je vpliven in ključen za razvoj in zavzetost kariere žensk. Samo preučevanje teorije pa nakazuje na pomembnost in potrebo po podpori delodajalcev in družbe, da ženske lahko lažje in učinkovito usklajujejo svoje mnoge vloge. Keywords: materinstvo, kariera, dilema, diskriminacija, usklajevanje Published in DKUM: 18.11.2024; Views: 0; Downloads: 9 Full text (1,96 MB) |
3. Podpora organizacije pri preprečevanju izgorelosti med medicinskimi sestramiUrška Jalen, 2024, master's thesis Abstract: Povzetek
Organizacijska in institucionalna ozaveščenost, pozornost in prepoznavanje problema igrajo ključno vlogo pri spodbujanju dobrega počutja medicinskih sester. Spodbujanje avtonomije, zagotavljanje ustreznih virov in podpornega osebja ter ustvarjanje sodelovalnega delovnega okolja lahko pozitivno vplivajo na zadovoljstvo in dobro počutje zaposlenih. Magistrsko delo preučuje podporo, ki jo organizacije nudijo medicinskim sestram pri preprečevanju in obvladovanju izgorelosti. Cilj raziskave je oceniti učinkovitost trenutnih podpornih ukrepov in predlagati izboljšave. Rezultati ankete med diplomiranimi medicinskimi sestrami so pokazali nezadovoljstvo z obstoječimi oblikami podpore, ki so preveč splošne in nezadostne. Pomanjkanje dolgoročne podpore, omejena dostopnost do psihološkega svetovanja in nezadostno prepoznavanje subtilnih znakov izgorelosti so bili glavni problemi. Intervjuji so potrdili kvantitativne ugotovitve in dodali vpoglede v težave, kot so nezadostna angažiranost vodstva in neučinkovito prepoznavanje subtilnih znakov izgorelosti. Pomanjkljiva promocija obstoječih programov in omejena dostopnost do svetovalcev so prispevali k večjemu stresu zaposlenih. Na podlagi ugotovitev raziskave priporočamo večjo individualno podporo z uvedbo stalnih svetovalcev in mentorjev, izboljšanje prepoznavanja znakov izgorelosti z implementacijo proaktivnega pristopa, večjo angažiranost vodstva, ki naj zagotovi osebno podporo zaposlenim, ter boljšo promocijo in prilagoditev obstoječih programov za duševno zdravje, da bi le-ti postali bolj prepoznavni in učinkoviti. Trenutni ukrepi za podporo medicinskim sestram niso dovolj učinkoviti. Potrebne so spremembe, ki vključujejo večjo angažiranost vodstva, boljšo prepoznavnost znakov izgorelosti in izboljšanje obstoječih programov.
. Keywords: Organizacija, izgorelost, medicinske sestre, zadovoljstvo, dobro počutje Published in DKUM: 18.11.2024; Views: 0; Downloads: 4 Full text (1,51 MB) |
4. Vpliv čustvene inteligence na zavzetost zaposlenihSanja Đukić, 2024, master's thesis Abstract: V sodobnem delovnem okolju, v katerem čustva in medosebni odnosi igrajo vse pomembnejšo vlogo, postajajo osebne lastnosti in veščine ključne za oblikovanje delovne zavzetosti. Ena izmed pomembnejših kompetenc prihodnosti je čustvena inteligenca. Odkar umetna inteligenca prevzema vse več analitičnih in ponavljajočih se nalog, postajata čustvena inteligenca in zavzetost ključni za ohranjanje človeške vrednosti v delovnem okolju. Čustvena inteligenca omogoča učinkovito sodelovanje, prilagajanje spremembam, sproščenost pri delu ter vodenje z integriteto in posluhom za zaposlene, česar umetna inteligenca ne more nadomestiti. Zavzetost spodbuja motivacijo, odgovornost in kreativnost, ki so potrebne za inovacije in napredek v organizacijah, v katerih tehnologija sama ne more doseči enakega vpliva. V raziskavi smo preučevali vpliv čustvene inteligence na zavzetost zaposlenih v sodobnem slovenskem delovnem okolju. Uporabili smo vprašalnika UWES-9 za merjenje zavzetosti in WLEIS za merjenje čustvene inteligence, pri čemer je sodelovalo 215 anketirancev. Podatke smo obdelali s programsko opremo IBM SPSS 29, dodatno pa smo izvedli intervju z go. Urško Gerbajs, strokovnjakinjo na področju čustvene inteligence. Raziskava je pokazala, da zaposleni, ki so se udeležili usposabljanj s področja čustvene inteligence, izkazujejo višjo raven te kompetence v primerjavi s tistimi, ki usposabljanj niso obiskali. Prav tako so podjetja, v katerih delodajalci aktivno spodbujajo razvoj čustvene inteligence, dosegla višjo raven zavzetosti med zaposlenimi. Vodstveni kadri so pokazali višje vrednosti zavzetosti v primerjavi z ostalimi. Ugotovitve poudarjajo pomen spodbujanja čustvene inteligence v organizacijah, saj to prispeva k večji delovni zavzetosti in boljšim poslovnim rezultatom. Priporočamo izvedbo empiričnih raziskav v slovenskih podjetjih, da bi pridobili konkretne dokaze o učinkovitosti usposabljanj na področju čustvene inteligence in spodbudili podjetja k večjemu vlaganju v razvoj kadra. Keywords: čustvena inteligenca, zavzetost, razvoj kadra, kompetence prihodnosti Published in DKUM: 15.11.2024; Views: 0; Downloads: 4 Full text (923,95 KB) |
5. Impact of work-family balance results on employee work engagement within the organization : the case of SloveniaJasmina Žnidaršič, Mojca Bernik, 2021, original scientific article Abstract: Background and purpose: Organizations strive to increase the work engagement of their employees, as engaged employees are more productive employees, but often neglect the significant effects of work-family balance on work engagement. Numerous studies confirm the importance of work-family balance and work engagement, but there is lack of research that explores the relationship between the concepts. Our research fills a research gap in investigating the impact of work-family balance on work engagement, both directly and through individual perceptions of organizational support for work-family balance. The main aim of our research is to empirically test the relationships between the policies and practices of organizations regarding work-family balance, work-life balance and work engagement.
Methods: Using validated questionnaires, we collected data on organizational support for work-family balance (family-friendly policies and practices, support by leader, support by co-workers, working hours and complexity of work), work-family balance and work engagement. The quantitative data for our analysis was collected through a survey of 343 online participants who were employees in various positions in companies in Slovenia.
The results: Our results show that the organization's work-family balance policies and practices, such as support by leader, co-workers, and family-friendly policies and practices, have a positive impact on the individual's work-family balance, that work-family balance leads to an increase in work engagement, and that the individual's perception of the organization's work-family balance support leads to an increase in work engagement.
Conclusion: Knowledge of important work-family balance implications with an understanding of organizational support for work-family balance and the relationships between the constructs of work-family balance and work engagement can be beneficial to business leaders. This understanding can help them to strengthen employee work engagement through family-friendly policies and practices, and thereby contributing to the area of employee behavior and improving employee productivity. Keywords: work-family balance, work engagement, organization management Published in DKUM: 14.11.2024; Views: 0; Downloads: 13 Full text (593,57 KB) This document has many files! More... |
6. Vpliv glasbene terapije na duševno zdravje odraslega bolnika z rakomViktorija Gril, 2024, undergraduate thesis Abstract: Bolniki z rakom pogosto trpijo zaradi tesnobe in depresije. Za lajšanje le-teh se lahko kot nefarmakološka metoda uporablja glasbena terapija. Uporaba glasbe pri zdravljenju raka se lahko izvaja kot del storitev zdravstvene oskrbe. Namen zaključnega dela je na podlagi pregleda literature raziskati učinkovitost vpliva glasbene terapije na duševno zdravje odraslega bolnika z rakom.
V zaključnem delu smo uporabili opisno metodo dela. Zaključno delo temelji na pregledu znanstvene literature; za iskanje le-te smo uporabili tuje podatkovne baze: PubMed, CINAHL, Cochrane Library, ScienceDirect Potek iskanja literature smo predstavili s PRISMA diagramom, z analizo in s sintezo zbranih podatkov pa v evalvacijski in sintezni tabeli.
V končno analizo smo vključili osem člankov. Ugotovili smo, da lahko izvajanje glasbene terapije pozitivno vpliva na duševno zdravje onkološkega bolnika. Poročano je bilo, da vpliva na zmanjšanje občutka anksioznosti, stresa, žalosti. Bolniki so se počutili bolj zadovoljni, veseli. Pri nekaterih bolnikih pa ni prišlo do izboljšanja stanja. Glasbena terapija lahko pozitivno vpliva na duševno zdravje bolnikov z rakom, je enostavna in varna metoda za zmanjšanje anksioznosti in depresije. Uporaba glasbe na podlagi dokazov je usmerjena v doseganje fizičnih, čustvenih, kognitivnih in socialnih potreb bolnikov z rakom.
Keywords: glasbena terapija, rak, mentalno zdravje, onkološki bolnik Published in DKUM: 23.10.2024; Views: 0; Downloads: 3 Full text (1,35 MB) |
7. Kakovost življenja odraslih oseb po zdravljenju debelosti s farmakološkimi pristopiLucija Helbl, 2024, undergraduate thesis Abstract: Uvod: Debelost je po svetu postala zelo velik javnozdravstveni problem. Kadar nefarmakološki ukrepi pri izgubi telesne teže ne pomagajo, so pacientom na voljo druge metode zdravljenja, in sicer bariatična operacija ter farmakološki pristopi zdravljenja. Namen zaključnega dela je na podlagi pregleda literature ugotoviti, kakšna je kakovost življenja odraslih pacientov po zdravljenju debelosti s farmakološkimi ukrepi. Metode: Pri pisanju zaključnega dela smo uporabili deskriptivno metodo dela. Pregledali smo znanstveno literaturo o izbrani temi, ki smo jo iskali v podatkovnih bazah CINAHL, PubMed, Cochrane Library in ScienceDirect ter to prikazali s PRISMA diagramom. Izvedli smo vsebinsko analizo člankov, jim določili nivo na podlagi hierarhije dokazov in jih predstavili v obliki evalvacijske tabele.
Rezultati: V končno analizo smo vključili osem člankov in na podlagi rezultatov ugotovili, da uporaba farmakoloških ukrepov pozitivno vpliva na kakovost življenja odraslih pacientov, saj se zmanjša telesna teža, indeks telesne mase, izboljšata se njihovo telesno in psihično zdravje.
Razprava in zaključek: Farmakološki pristopi zdravljenja prekomerne telesne teže in debelosti so se izkazali za učinkovite in bodo imeli velik doprinos v klinični praksi. Tematiko bi bilo dobro še bolj podrobno raziskati, predvsem na področju neželenih učinkov omenjenih zdravil. Keywords: debelost, farmakološko zdravljenje, izguba telesne teže, kakovost življenja Published in DKUM: 23.10.2024; Views: 0; Downloads: 7 Full text (1,43 MB) |
8. Usklajevanje zasebnega in poklicnega življenja: primerjava med spolomaŽiva Pudič, 2024, master's thesis Abstract: V magistrskem delu smo se poglobili v tematiko usklajevanja poklicnega in zasebnega življenja ter skozi že obstoječo teorijo in ankete predstavili usklajevanje poklicnega in zasebnega življenja skozi primerjavo med spoloma.
V teoretičnem delu naloge smo opredelili ključne pojme. Na začetku smo predstavili zasebno in poklicno življenje. Nadaljevali smo z opredelitvijo poklicnega in zasebnega življenja, spola, spolnih vlog ter delitve dela v zasebnem življenju. Podrobneje smo predstavili še dejavnike na ravni posameznika, države in organizacije, ki imajo vpliv na usklajevanje poklicnega in zasebnega življenja. Predstavili smo še posledice, ki jih prinaša neusklajenost poklicnega in zasebnega življenja in pomembnost teh dveh sfer za posameznika.
V sklopu empiričnega dela magistrskega dela smo analizirali rezultate, ki smo jih pridobili s pomočjo spletne ankete. V anketi je sodelovalo 145 naključno izbranih anketirancev, ki so odgovorili na 12 vprašanj. S pomočjo analize rezultatov smo odgovorili na zastavljene hipoteze. Na podlagi pridobljenih rezultatov in analize smo ugotovili, da ženske težje usklajujejo poklicno in zasebno življenje, moški v manjši meri sodelujejo pri gospodinjskih opravilih in skrbi za otroke, ženske imajo več opore in možnosti za koriščenje ukrepov za lažje usklajevanje poklicnega in zasebnega življenja in, da anketiranci podporo delodajalca do usklajevanja ne ocenjujejo niti z dobro niti slabo.
S pridobljenimi rezultati smo zadovoljni. Za prihodnje raziskave bi predlagali vključitev večjega vzorca, kvalitativne metode, s pomočjo katere bi lahko pridobili podrobnejša stališča o tematiki in podrobnejše zastavljene trditve, s katerimi bi dobili jasnejšo sliko o tem, kako anketiranci dojemajo usklajevanje, gospodinjska opravila, skrb za otroke, podporo delodajalca itd. Keywords: usklajevanje, spol, poklicno življenje, zasebno življenje Published in DKUM: 16.10.2024; Views: 0; Downloads: 17 Full text (1,63 MB) |
9. Upravljanje z raznolikostjo zaposlenih v podjetju XVojin Spasić, 2024, master's thesis Abstract: Obravnavali bomo temo upravljanja raznolikosti zaposlenih v multinacionalnem
kolektivu velikega in znanega slovenskega podjetja. Zanima nas, kako vodje ekip
ravnajo s svojimi podrejenimi, ki pogosto prihajajo iz tujine – večinoma iz nekdanjih
jugoslovanskih republik – in med katerimi lahko zaradi nacionalne in verske raznolikosti
zlahka pride do konfliktov, zlasti glede na krvavi izid jugoslovanske krize v devetdesetih
letih prejšnjega stoletja.
Naš cilj je odkriti, kako psihološke značilnosti vodij timov vplivajo na uspešno
prilagajanje stilov upravljanja raznolikosti zaposlenih, ki prihajajo iz različnih in pogosto
nasprotujočih si kulturnih, nacionalnih in verskih okolij; in izhajamo iz predpostavke, da
visoka stopnja zavedanja medsebojnih razlik, razvita čustvena inteligenca in
samozavedanje pozitivno vplivajo na upravljanje raznolikosti. Za dokaz zgornje
predpostavke smo postavili tri hipoteze, ki se nanašajo na stopnjo zavedanja
raznolikosti, čustveno inteligenco in stopnjo samozavedanja vodij timov pri vodenju
multikulturnih in multinacionalnih timov.
Metodološki postopek temelji na metodah deskripcije in kompilacije. Najprej bomo
predstavili in pojasnili koncepte različnosti, vodij, vodenja, stila vodenja
(managementa), ki bodo predstavljali osnovo za razumevanje delovnih nalog vodij
timov in odgovornosti, ki jih imajo. Teoretični podlagi bomo dodali empirični del
raziskave, vsebovan v anketnem vprašalniku, ki smo ga posredovali vodjem ekip v
našem podjetju. Vprašalnik je bil sestavljen tako, da diskretno in indiskretno ocenjuje
psihološke značilnosti vodij timov v podjetju ter nam pomaga videti povezavo med
stopnjo (samo)zavedanja in čustvene inteligence na eni strani ter sposobnostjo
prilagajanja stilov vodenja na drugi.
IV
Rezultati raziskave so pokazali, da dejansko obstaja pozitivna korelacija med
navedenimi psihološkimi značilnostmi vodij timov in njihovo sposobnostjo prilagajanja
stilov vodenja večkulturnim, tj. večnacionalnim in večverskim skupinam.
Takšni rezultati se zdijo spodbudni ne le za organizacije, katerih kolektivi so
večnacionalni, temveč tudi za družbo kot celoto, zunaj delovnega okolja, saj obstaja
realna možnost, da pripadniki sicer konfliktnih kultur skladno živijo v skupnosti, ki
spoštuje in neguje njihove razlike, hkrati pa preventivno vpliva na vsako možnost
nesoglasij. Keywords: upravljanje z raznolikostjo, nacionalne, verske in kulturne razlike, zavest, samozavedanje, čustvena inteligenca, slogi upravljanja Published in DKUM: 09.10.2024; Views: 0; Downloads: 7 Full text (1,70 MB) |
10. Dinamika dela v revizijski ekipiJasmina Hobot, 2024, undergraduate thesis Abstract: Namen diplomskega dela je preučiti vpliv organizacijske kulture revizijskega podjetja na posameznika, revizijsko ekipo in njene člane ter organizacijo dela. Diplomsko delo temelji na raziskovanju ugotovitev različnih avtorjev iz preteklih raziskav, in sicer pri velikih štirih revizijskih podjetij (angl. Big 4 audit firms), ki veljajo za velika podjetja s področja revizije, računovodstva in poslovnega svetovanja. V diplomskem delu smo se tako omejili izključno na izvajanje revizijske dejavnosti. Diplomsko delo začnemo s predstavitvijo razlike med profesionalizmom in komercializmom v revizijskem podjetju, vplivom etične kulture na podjetje kot celoto, na ekipo in na vsakega posameznika. Opredelili smo možne načine pridobivanja znanja v revizijskem podjetju. Nato smo predstavili temeljna revizijska načela in nevarnosti zanje. Opredelimo tudi pojem revizijske ekipe, posamezne ravni članov v revizijski ekipi, ki so izoblikovani v obliki hierarhične lestvice. V nadaljevanju diplomskega dela opredelili pojem dinamike dela v revizijski ekipi in predstavili možne dejavnike, ki vplivajo na samo izgradnjo. Na dinamiko dela v revizijski ekipi vpliva možnost kariernega napredovanja članov v revizijski ekipi, velik vpliv ima tudi sama motivacija in dejavniki odhoda članov revizijske ekipe. Na podlagi proučitev smo zapisali možne predloge, ki lahko vplivajo na izboljšanje dinamike dela v revizijskem podjetju. Možni dejavniki za izboljšavo dinamike dela so ozaveščanje zaposlenih o pomenu organizacijske kulture v revizijskem podjetju, razglabljanje o napakah v poslih revizije, povezovanje članov revizijske ekipe, nudenje dodatnega izobraževanja, nagrajevanje ipd. Omejitev diplomskega dela je, da nismo delovali oz. ne delujemo v revizijskem podjetju oz. nismo pridobili vpogleda v delovanje revizijskih podjetij velike četverice. Na podlagi pregleda ugotovitev iz preteklih raziskav smo preverjali hipoteze. V diplomskem delu prvo hipotezo, da na dinamiko dela v revizijski ekipi ima vpliv možnost hitrega kariernega napredovanja posameznih članov revizijske ekipe v reviziji, nismo ne potrdili ne ovrgli. Drugo hipotezo, da na dinamiko dela v revizijski ekipi ima vpliv odhod članov revizijske ekipe, pa smo potrdili. V bodoče bi se lahko usmerili v raziskovanje na praktičnih primerih dinamike dela v revizijski ekipi v posameznem revizijskem podjetju z namenom raziskovanja dejavnikov, ki vplivajo na dinamiko dela. Keywords: Revizija, revizijsko podjetje, ekipa, zaposleni, revizijski partner, kultura, dinamika. Published in DKUM: 24.09.2024; Views: 0; Downloads: 7 Full text (1,30 MB) |