| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 1595
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Analiza procesa uvajanja novozaposlenih v podjetju aviat d. o. o.
Petra Janežič, 2024, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo opravili analizo sistema uvajanja novozaposlenih v podjetju AVIAT d.o.o., ki je proizvodno podjetje na področju radiofrekvenčnih povezav. Ker so za delo v podjetju potrebna izredno specifična znanja, je dober sistem uvajanja kritičen in pomemben. Z opravljeno analizo smo preverili, ali je vzpostavljen sistem uvajanja v podjetju uspešen in dobro pripravljen, kaj so njegove prednosti, slabosti, tveganja in kje so priložnosti za izboljšave. V nalogi smo teoretično raziskali področje uvajanja, mentorstva, posledice dobrega oziroma slabega uvajanja in poiskali primere dobrih praks na trgu. Preko prejetih rezultatov smo ugotovili, da je sistem uvajanja v podjetju dobro pripravljen in so novozaposleni z njim v večini zadovoljni. Kot priložnost za izboljšavo vidimo dodatno izobraževanje vodij in zaposlenih o različnih načinih prenosa znanja novozaposlenim ter določanje ciljev, ki bodo bolj specifični, merljivi, dosegljivi, pomembni in časovno omejeni. Kot izziv uvajanja novozaposlenih na delovnem mestu predlagamo dopolnitev dokumenta s splošnimi informacijami o podjetju, s predstavitvijo oddelkov in produktov podjetja.
Ključne besede: uvajanje zaposlenih, SWOT analiza, novozaposleni
Objavljeno v DKUM: 12.06.2024; Ogledov: 24; Prenosov: 5
.pdf Celotno besedilo (2,46 MB)

2.
Cyber (in)security of personal data and information in times of digitization
Miha Dvojmoč, Mojca Tancer Verboten, 2022, izvirni znanstveni članek

Opis: In an employment relationship, work and pay are no longer the only important aspects, as importance is increasingly shifting toward obligations concerning the protection of personal data and privacy arising from the prohibition of causing harm to the employer and the duty of loyalty to the employer. The article deals with the constitutionally protected right to privacy and the protection of personal data from the point of view of ensuring cyber security at the employer. The employer is obligated to protect the right to privacy by legal provisions, whereas from the point of view of ensuring the protection of privacy and information, the employer must protect, first and foremost, the personal data of employees. The main purpose of the legal protection of personal data is the lawful and fair processing of the personal data of individuals. Employers are thus facing an increasing number of risks related to the safety of employees and the security of business processes, and it is therefore important to establish comprehensive corporate security to ensure adequate security across all levels.
Ključne besede: cyber security, protection of personal data, protection of privacy, cyber threats, protection of business secrets
Objavljeno v DKUM: 11.06.2024; Ogledov: 46; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (375,13 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

3.
Ali so obremenjeni zaposleni dovzetnejši za spletne prevare prek elektronske pošte: mediatorska vloga stresa in utrujenosti : mediatorska vloga stresa in utrujenosti
Nadja Škafar, 2024, magistrsko delo

Opis: »Phishing« napadi predstavljajo eno največjih varnostnih tveganj za delovne organizacije. Kljub številnim napredkom na področju kibernetske varnosti ostajajo te ranljive za »phishing« napade, saj je zagotavljanje kibernetske varnosti v veliki meri odvisno tudi od zaposlenih. Za uspešno preprečevanje »phishing« napadov je zato ključno poznavanje dejavnikov in mehanizmov, ki prispevajo k dovzetnosti posameznika za »phishing« e-pošto. Glavni cilj magistrskega dela je bil raziskati, kakšen je odnos med delovnimi obremenitvami (hitrost in količina dela, mentalne in emocionalne delovne obremenitve), stresom na delovnem mestu, utrujenostjo in dovzetnostjo posameznika za »phishing« e-pošto. V raziskavi je sodeloval 101 udeleženec, zaposlen v različnih poklicnih panogah. Rezultati mediacijskih analiz so pokazali, da je utrujenost statistično pomemben mediator odnosa med hitrostjo in količino dela ter dovzetnostjo posameznika za »phishing« e-pošto ter med emocionalnimi delovnimi obremenitvami in dovzetnostjo posameznika za »phishing« e-pošto. Stres na delovnem mestu v nasprotju s predvidenim ne mediira odnosa med omenjenimi spremenljivkami. Dve večji pomanjkljivosti, ki sta pomembno vplivali na izsledke raziskave, sta merjenje dovzetnosti za »phishing« e-pošto z nalogo presojanja e-pošte in heterogenost vzorca. Z raziskavo smo se pridružili sodobnim raziskavam, ki izpostavljajo potrebo po proučevanju povezave med kontekstualnimi dejavniki, notranjim stanjem in dovzetnostjo posameznika za »phishing« e-pošto.
Ključne besede: dovzetnost za »phishing« e-pošto, delovne obremenitve, stres na delovnem mestu, utrujenost
Objavljeno v DKUM: 05.06.2024; Ogledov: 87; Prenosov: 5
.pdf Celotno besedilo (2,81 MB)

4.
Cepljenje proti covid-19 med nosečnostjo
Nastja Špur, 2024, diplomsko delo

Opis: Uvod: Covid-19 je okužba, ki lahko pri ogroženih posameznikih pušča trajne posledice ali ogroža življenje. Med ogrožene skupine prebivalstva uvrščamo tudi nosečnice. Najboljša zaščita pred okužbo so cepljenja, zato smo pregledali raziskave, ali slednje velja tudi za nosečnice. Namen diplomskega dela je raziskati priporočila in indikacije cepljenja proti covidu-19 med nosečnostjo. Metode: Pregledali, analizirani in sintetizirali smo znanstveno literaturo s področja cepljenja proti covidu-19 med nosečnostjo. Iskanje je potekalo v bazah: PubMed, CINAHL in ScienceDirect. Rezultati: V podatkovni bazi PubMed smo identificirali 374 člankov, v bazi CINAHL 45 člankov in v bazi ScienceDirect 89 člankov. Po pregledu in upoštevanju vključitvenih in izključitvenih meril smo v končni pregled vključili 11 raziskav. Ugotovili smo, da devet raziskav potrjuje, da je cepivo popolnoma varno in brez navedenih hujših stranskih učinkov. Razprava in zaključek: Naša raziskava je pripomogla k temu, da smo dokazali, da je cepivo proti covidu-19 varno, saj v 10 od 11 člankov dokazujejo dejstva, da neželenih dogodkov, ki bi vplivali na plod ali mater po cepljenju, ni.
Ključne besede: nosečnost, covid-19, cepljenje
Objavljeno v DKUM: 30.05.2024; Ogledov: 72; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (1,37 MB)

5.
Lahko zmanjšamo strah pred kriminaliteto pri ženskah?
Mojca Rep, 2007, objavljeni znanstveni prispevek na konferenci

Ključne besede: strah pred kriminaliteto, ženske, nasilje, policija
Objavljeno v DKUM: 30.05.2024; Ogledov: 35; Prenosov: 1
.pdf Celotno besedilo (702,74 KB)

6.
Pričakovanja generacije z ob prvi zaposlitvi
Karin Eržen, 2024, diplomsko delo

Opis: Generacija Z že vstopa na trg dela, zato je pomembno, da jo delodajalci dodobra spoznajo, saj bodo tako lahko oblikovali konkurenčna delovna mesta in pridobili mlado, izobraženo in inovativno delovno silo. Cilj diplomskega dela je bil raziskati, kaj pripadniki generacije Z pričakujejo od prve zaposlitve. Osredotočili smo se na pričakovanja pripadnikov generacije Z glede finančnega nagrajevanja, fleksibilnosti lokacije delovnega mesta in delovnega časa, kariere, povezane s strokovno in osebnostno rastjo, medsebojnih odnosov na delovnem mestu in branda organizacije. Rezultati raziskave so pokazali, da si anketiranci od prve zaposlitve želijo predvsem dobrega plačila, možnost fleksibilnega prihoda in odhoda z delovnega mesta, možnost napredovanja na delovnem mestu, možnost osebnega ter profesionalnega razvoja, dobre medsebojne odnose tako med sodelavci kot tudi z vodstvom podjetja ter da se vrednote blagovne znamke ujemajo z njihovimi osebnimi vrednotami. Da bodo delodajalci v svoj kolektiv pridobili delovno silo, ki pripada generaciji Z, predlagamo, da skupaj z generacijo Z oblikujejo jasno sliko o njihovi finančni rasti ter njihove uspehe povežejo s finančnimi nagradami, zaposlenim omogočijo samostojno prilagajanje urnika, možnost napredovanja in osebnega ter profesionalnega razvoja, skupaj s pripadniki generacije Z pripravijo načrt izobraževanja in sistem napredovanja, za sklepanje dobrih medsebojnih odnosov med zaposlenimi naj organizirajo razne dejavnosti ter nazadnje, brand podjetja naj prilagodijo tako, da se bo ta povezovala s prepričanji generacije Z.
Ključne besede: generacija Z, prva zaposlitev, dejavniki privlačnosti delovnega mesta
Objavljeno v DKUM: 28.05.2024; Ogledov: 131; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (870,52 KB)

7.
Usklajevanje zasebnega in poklicnega življenja zaposlenih v urgentnih službah na Gorenjskem
Manca Košir Primc, 2024, magistrsko delo

Opis: Magistrska naloga se osredotoča na usklajevanje poklicnega in zasebnega življenja zaposlenih v urgentnih službah. Zaradi hitrega tempa življenja je to vedno bolj izziv za vsakega aktivnega posameznika. Zaposleni v urgentnih službah pa imajo zaradi specifike svojega dela in urnika pri tem lahko nekaj več težav. Raziskovali smo, kako se gasilci in reševalci na Gorenjskem soočajo z usklajevanjem poklicnega in zasebnega življenja ter s konfliktom med obema sferama. Zanimalo nas je, ali se zaposleni soočajo s časovnim in/ali obremenitvenim in/ali vedenjskim konfliktom; ali na to vplivajo tudi število otrok, delovna doba in delovno mesto. Uporabili smo deskriptivno metodo dela. Pregledali smo domačo in tujo literaturo, nato pa z anketnimi vprašalniki pridobili želene informacije. V raziskavi so sodelovali poklicni gasilci dveh enot in reševalci petih enot Gorenjske. Naš vzorec je zajemal 122 posameznikov, ki so bili enakomerno porazdeljeni glede na delovno mesto. Rezultati so pokazali, da pri anketirancih časovni, obremenitveni in vedenjski konflikt ni bil močno izražen. Število otrok pri anketirancih prav tako ne vpliva na usklajevanje poklicnega in zasebnega življenja. Prav tako nismo zaznali statistično pomembnih razlik glede na delovno dobo, razlike pa so se pojavile glede na delovno mesto zaposlenih, in sicer je po mnenju gasilcev na Gorenjskem usklajevanje poklicnega in zasebnega življenja nekoliko boljše, kot je po mnenju reševalcev. Rezultati so bili dokaj pričakovani, vendar bi za nadaljnje raziskave priporočali nekaj izboljšav, in sicer anketiranje partnerjev zaposlenih, širitev vzorca na druge regije, poglobitev določenih trditev (št. intervencij, vpoklicev, nadurnega dela, pomoči starih staršev itd.)., ki bi podale jasnejši vpogled v pridobljene informacije.
Ključne besede: aktivni posameznik, konflikti, gasilci, reševalci
Objavljeno v DKUM: 22.05.2024; Ogledov: 113; Prenosov: 14
.pdf Celotno besedilo (1,12 MB)

8.
Pridobivanje delavcev v proizvodnem podjetju x
Brigita Cerar, 2024, diplomsko delo

Opis: Zaposleni predstavljajo temeljni vir podjetja in hkrati ustvarjajo tudi velik delež stroškov. Učinkovito upravljanje zaposlenih je zaradi tega ključni dejavnik uspešnosti poslovanja. Namen diplomskega dela je ugotoviti in kritično ovrednotiti politiko in proces kadrovanja v podjetju X. Za uresničevanje namena smo v podjetju z intervjuji in analizo poslovnih dokumentov raziskali obstoječe stanje ter na podlagi primerjave s teorijo in predhodnimi študijami oblikovali predloge za izboljšave. Ugotovili smo, da so potrebe podjetja po kadru izrazito dinamične, saj sledijo nihanju povpraševanja kupcev, kar pred podjetje postavlja težke izzive stalnega prilagajanja kadrovskih kapacitet. Podjetje se pri tem poslužuje zlasti zaposlovanja prek kadrovske agencije in sodelovanja z izobraževalnimi institucijami. Na podlagi primerjave s teorijo dobrih praks in predhodnimi študijami podjetju kot boljšo alternativo priporočamo interne strategije, vključno z ustvarjanjem fleksibilnejših delovnih mest in usposabljanjem kadra, ki bi glede na nihajoče potrebe omogočale razporejanje obstoječega kadra podjetja.
Ključne besede: Zaposlovanje, proizvodnja, pridobivanje nizkokvalificiranih profilov
Objavljeno v DKUM: 22.05.2024; Ogledov: 98; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (903,59 KB)

9.
Upoštevanje kodeksa etike v zdravstveni negi in oskrbi v centru starejših
Mojca Končan Marinček, 2024, magistrsko delo

Opis: Uvod: Zagotavljanje kakovostne in etično ustrezne nege ter oskrbe starostnikov v centrih starejših postaja glede na porast svetovnega staranja prebivalstva vedno bolj pomembno. Vpliva na njihovo dobrobit in dostojanstvo v poznem obdobju življenja, kjer ima človek svojo zgodbo, stiske, izgube in zdravstvene težave. Ključno orodje za usmerjanje etičnega delovanja v zdravstveni negi je Kodeks etike v zdravstveni negi in oskrbi. Oskrba starostnikov zahteva celostni pristop, ki združuje medicinske kompetence, psihološko razumevanje in visoke etične standarde. Zdravstveni delavci se vsakodnevno soočajo z izzivi, ki izvirajo iz specifičnih potreb in ranljivosti starostnikov, pri čemer je treba odgovoriti nanje v skladu z etičnimi načeli. Namen: Analizirati stopnjo etičnega obnašanja do starostnikov s strani zdravstvenih delavcev v obravnavanih centrih starejših, raziskati zadovoljstvo starostnikov v centrih starejših z upoštevanjem etičnih načel in ugotoviti, kakšen vpliv ima vodstvo na zagotavljanje visoke stopnje etičnega obnašanja zdravstvenega kadra do starostnikov. Metode dela: Izvedli smo kvantitativno raziskavo z anketnimi vprašalniki v fizični obliki. Vprašalniki so bili razdeljeni v DEOS-centrih starejših med stanovalce, zdravstveni kader ter vodje zdravstvene nege in oskrbe. Raziskava je potekala v januarju 2024, zajemala je vzorec 55 zdravstvenih delavcev, 74 stanovalcev in 7 vodij. Teoretični del naloge je obsegal deskriptivno metodo s pregledom znanstvene literature preko podatkovnih baz PubMed, Google scholar in študij zakonodaje zdravstvenega področja. Rezultati: Pred začetkom raziskave smo postavili tri hipoteze. Odgovore anketnih vprašalnikov vseh treh sodelujočih skupin smo analizirali in primerjali med seboj. Hipotezo, da je večina starostnikov v centru starejših z zdravstveno nego in oskrbo zadovoljna, smo potrdili. Prav tako smo potrdili hipotezo, da večina zdravstvenih delavcev v obravnavanih centrih starejših upošteva etične smernice. Hipotezo, da ima vodja zdravstvene nege in oskrbe vpliv na spoštovanje Kodeksa etike zdravstvenih delavcev do starostnikov, smo ovrgli. Razprava in zaključek: Starostniki kot ranljiva populacija, ki ima za sabo življenjska potovanja, zgodbe in nemalokrat stiske, si zaslužijo obravnave, kjer njihovo dostojanstvo, avtonomija in počutje ostanejo na visokem nivoju. Delo z ljudmi, sploh na tako intimnem področju, kot je dom za starostnike, je specifično delo, ki ga ne zmore opravljati vsakdo. Le ljudje s čutom za sočloveka, razvito empatijo in etičnim delovanjem znotraj sebe lahko delo opravljajo kakovostno. Sposobnost videti in ceniti drugega kot enakovrednega posameznika prispeva k spoštovanju in ohranjanju dostojanstva stanovalcev. To je ključnega pomena za zagotavljanje kakovostne oskrbe, ki spoštuje pravice in želje vsakega posameznika. Pomembno je, da je neprestano poveličevanje slednjih lastnosti, znanstveno raziskovanje na tem področju ter osebnostno izobraževanje, vključeno že v proces strokovnega izobraževanja mlade generacije zdravstvenih delavcev.
Ključne besede: kodeks etike, zdravstvena nega, starostniki, vodenje
Objavljeno v DKUM: 24.04.2024; Ogledov: 243; Prenosov: 21
.pdf Celotno besedilo (1,18 MB)

10.
Uporaba digitalne identifikacije za zmanjševanje napak pri transfuziji
Tina Rogač, 2024, diplomsko delo

Opis: Transfuzija je intervencija, katera se v zdravstvu uporablja vsakodnevno. Pri tej intervenciji je ključnega pomena identifikacija pacienta. Da bi se napake pri identifikaciji zmanjšale, so se začeli uveljavljati digitalni identifikacijski sistemi, s pomočjo katerih se veliko napak prepreči. Namen tega zaključnega dela je raziskati, kako z uporabo digitalne identifikacije pacientov vplivamo na zmanjševanje napak pri transfuziji.
Ključne besede: digitalna identifikacija, transfuzija, napake
Objavljeno v DKUM: 22.04.2024; Ogledov: 152; Prenosov: 41
.pdf Celotno besedilo (749,87 KB)

Iskanje izvedeno v 6.42 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici