| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 6 / 6
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Razvoj in implementacija simulacijskega modela reaktorja za Fisher-Tropschevo sintezo za zeleni prehod v AVL CRUISE TM M : magistrsko delo
Jan Gimpelj, 2023, master's thesis

Abstract: V tem magistrskem delu smo se osredotočili na študij in modeliranje visokotemperaturnega Fischer-Tropschevega procesa, s poudarkom na razumevanju procesnih pogojev, vloge katalizatorjev in mehanizmov kemijske reakcije. Fischer-Tropscheva sinteza je kemijski postopek za pretvorbo sinteznega plina, mešanice ogljikovega monoksida in vodika, v ogljikovodike. Osrednji del dela je bil razvoj kinetičnega modela in njegova implementacija v programih Aspen Plus in CRUISETM M. Glavni cilj študije je bil raziskati in primerjati izhodne rezultate obeh programov, opazovati vpliv parametrov, kot so temperatura, sestava vtoka in tlak, na presnovo reaktantov in proizvodnjo produktov, ter proučiti vpliv diskretizacije v programu CRUISETM M. Rezultati analize kažejo razlike v izračunanih vrednostih med obema programoma. V programu Aspen Plus smo opazili večjo presnovo reaktantov oziroma večji masni pretok nasičenih in nenasičenih ogljikovodikov. V obeh simulacijah smo med produkti opazili največji masni delež pentana. V nadaljevanju smo se posvetili primerjavi rezultatov z literaturo, s posebnim poudarkom na analizi parametra α (verjetnost rasti verige), ki vpliva na distribucijo ogljikovodikov na izhodu iz reaktorja. V študiji smo preučevali tudi vpliv različnih faktorjev, kot so temperatura, sestava vtoka in tlak na rezultate reakcije Fischer-Tropscheve sinteze. Rezultati kažejo, da temperatura, sestava vtoka in tlak občutno vplivajo na selektivnost in količino produktov. Študija predstavlja pomemben prispevek k boljšemu razumevanju Fischer-Tropschevega procesa, saj ponuja podrobno analizo vpliva različnih parametrov na reakcijski sistem. Poleg tega kinetični model, implementiran v dveh različnih programskih okoljih, predstavlja koristno orodje za nadaljnje študije in optimizacijo procesa Fischer-Tropsch.
Keywords: Fischer-Tropscheva sinteza, CRUISE TM M, Aspen Plus, sintezni plin, bencin, dizelsko gorivo
Published in DKUM: 11.09.2023; Views: 360; Downloads: 56
.pdf Full text (2,64 MB)

2.
Analiza in optimizacija parametrov delovanja motorja za obratovanje pri različnih okoljskih pogojih : diplomsko delo
Tim Žnidarič, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Pri razvoju motorja se srečamo z raznimi konstrukcijskimi in energetskimi izzivi, njihovo analizo in reševanje pa nam omogoča napredna simulacijska programska oprema. V diplomskem delu je poudarek na optimizaciji obratovanja dizelskega motorja pri različnih okoljskih pogojih. V nalogi so prikazani rezultati numeričnih simulacij motorja pri različnih okoljskih pogojih. Prikazana je tudi optimizacija izbrane kritične točke ob upoštevanju posebnih omejitev delovanja. Izkazalo se je, da samo z optimizacijo kritične točke ob doseganju enakega navora motorja ne izpolnjujemo zadanih omejitev. Ob vpeljavi pomožnih sistemov, kot je povratno vodenje izpušnih plinov, pa lahko izpolnimo zadane omejitve in dosežemo višji navor. Rezultati so pridobljeni z simulacijo modela motorja, ki ga je posredovalo podjetje AVL v njihovem programu CruiseTM M .
Keywords: dizelski motorji, optimizacija, numerični model, matematični model, kritična točka, VTG, EGR.
Published in DKUM: 29.09.2022; Views: 558; Downloads: 80
.pdf Full text (4,43 MB)

3.
Možnosti uporabe visokotemperaturne toplotne črpalke za izrabo odpadne toplote : magistrsko delo
Daniel Filjar, 2021, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu smo želeli pokazati, ali obstaja možnost uporabe visoko–temperaturne toplotne črpalke z namenom izrabe odpadne toplote v postrojenju Leka, d. d., Proizvodnja Lendava. Najpomembnejša parametra, potrebna za to raziskavo, sta vstopna in izstopna temperatura iz visoko–temperaturne toplotne črpalke in delovna snov. V tem primeru je vstopna temperatura visoko–temperaturne toplotne črpalke 60 °C, izstopna temperatura pa 120 °C. Te temperature tudi predstavljajo temperature izhlapevanja in kondenzacije, kar je pomembno za izbiro delovne snovi. Na podlagi preračuna je prikazana analiza faktorja ogrevanja in ekonomske upravičenosti za različne delovne snovi. Najprimernejša se je izkazala delovna snov R1234ze(Z) z faktorom ogrevanja 4,06 in povračilno dobo 55 let.
Keywords: visoko-temperaturna toplotna črpalka, odpadna toplota, delovna snov, industrijsko postrojenje, faktor ogrevanja
Published in DKUM: 08.11.2021; Views: 886; Downloads: 74
.pdf Full text (3,72 MB)

4.
Metoda priprave in parametrizacije 1d cruise m modela z eksperimentalnimi podatki : magistrsko delo
Blaž Kalšek, 2021, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi je opisan pristop priprave in parametrizacije Cruise M model z eksperimentalnimi podatki. Gre za 1,5-litrski bencinski model motorja z notranjim zgorevanjem. Narejena je primerjava dveh zgorevalnih modelov. Rezultati, analiza rezultatov kot tudi celoten model so bili narejeni v programski opremi Cruise M. Simulacija je bila narejena tako za polne kot za delne obremenitve. Meritve, ki so bile pridobljene od podjetja AVL-AST, so mi služile kot referenca za kalibracijo simulacijskega modela.
Keywords: motorji z notranjim zgorevanjem, kalibracija 1-D modela, simulacija
Published in DKUM: 04.10.2021; Views: 956; Downloads: 70
.pdf Full text (3,40 MB)

5.
Vpliv kontrolne enote in modela zgorevanja na tranzietno delovanje motorja
Aleš Cvikl, 2016, master's thesis

Abstract: Ena izmed glavnih težav osebnega dizelskega vozila so emisije in prav na tem področju se v bližnji prihodnosti obetajo morebitne spremembe. Zaradi visokih stroškov razvoja novih sistemov je sprva smiselno preveriti možnost zmanjšanja emisij zgolj s kontrolno enoto motorja. Tako je glavna ideja magistrskega dela prikaz izboljšanja izpusta emisij NOx pri hladnem zagonu, kjer je pretvorba emisij zaradi nizke temperature katalizatorja najslabša. Prikazano je, da lahko z zamikom vbrizga in vbrizganjem ogljikovodikov pred katalizator zmanjšamo izpust NOx pri hladnem zagonu z zgolj nekoliko povišano porabo goriva.
Keywords: EGR, emisije, SCR, UREA, NEDC, NOx
Published in DKUM: 31.03.2016; Views: 1094; Downloads: 158
.pdf Full text (3,38 MB)

6.
PEM gorivne celice
Aleš Cvikl, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga opisuje osnove delovanja PEM gorivne celice, njene karakteristike in prednosti pred motoji z notranjim zgorevanjem. Simulacija gorivne celice, kakršno dandanes najdemo na tržišču, je narejena s programom Matlab, delovanje motorja z notranjim zgorevanjem pa je simulirano v programu Boost. Narejena je primerjava karakteristik moči, navora, izkoristka in specifične porabe goriva pri različnih obremenitvah obeh naprav. Kljub nekaterim pomankljivostim gorivne celice, analiza dobljenih rezultatov kaže na možnost njene uporabe v avtomobilski industriji.
Keywords: Gorivna celica, PEM, motorji z notranjim zgorevanjem, numerična simulacija, Matlab, Boost, vodik
Published in DKUM: 17.10.2013; Views: 3129; Downloads: 293
.pdf Full text (3,37 MB)

Search done in 0.2 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica