| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 53
Na začetekNa prejšnjo stran123456Na naslednjo stranNa konec
1.
Analiza poslovnega okolja držav Beneluksa za širitev izbranega mednarodnega podjetja
Maša Kolar, 2022, diplomsko delo

Opis: Družinsko podjetje Hermi, d.o.o. s sedežem v Celju, je mednarodno podjetje, ki želi svoje poslovanje razširiti tudi na ostale trge, kot je trg Beneluksa, vendar se pri tem sooča z izzivi nepoznavanja značilnosti in specifike omenjenega trga. S pomočjo PESTEL analize in Porterjevega modela petih silnic smo zato proučili poslovno okolje držav ekonomske unije Beneluks, natančneje Belgije in Nizozemske. Na podlagi pridobljenih rezultatov analiz smo s pomočjo SWOT analize identificirali obliko vstopa obliko vstopa podjetja na izbrani tuji trg preko ustanovitve komercialne podružnice. Ugotavljamo, da je vstop na trg Beneluksa za podjetje potencialno ustrezen način širitve poslovanja, vendar je za učinkovito implementacijo potrebno nadaljnje, poglobljeno proučevanje.
Ključne besede: mednarodno podjetništvo, internacionalizacija, poslovno okolje podjetja, Beneluks, Hermi, d.o.o.
Objavljeno v DKUM: 23.06.2022; Ogledov: 191; Prenosov: 44
.pdf Celotno besedilo (1,69 MB)

2.
S spletno trgovino nad izzive koronakrize v trgovskem podjetju
Filip Štamberger, 2021, diplomsko delo

Opis: V času pandemije koronavirusa so se trgovska podjetja soočala s spremenjenimi pogoji poslovanja. Zaradi vladnih ukrepov in omejitev so številna podjetja iskala nove načine prodaje. Nekateri živilski trgovci so priložnost našli v segmentu spletne prodaje. V diplomskem projektu smo ugotavljali vpliv pandemije koronavirusa na poslovanje izbranih trgovskih podjetij in predstavili spletno trgovino kot odziv na spremembe na trgu. V začetku smo predstavili trgovino na drobno in spletno trgovino ter jo povezali z investicijami, logistiko in oglaševanjem. Predstavili smo vplive pandemije na poslovanje in trende v trgovini na drobno v času pandemije. Prav tako smo predstavili teoretična izhodišča v povezavi z investicijami in odločitvenim procesom pri vzpostavljanju spletne trgovine. V aplikativnem delu smo na primeru podjetja Engrotuš d. o. o. predstavili proces uvedbe in širitve spletne trgovine, podjetje primerjali z glavnima konkurentoma in panogo, v kateri je prisotno, ter predstavili delovanje spletnega supermarketa hitrinakup.com. Predstavili smo tudi vzročno povezanost s povpraševanjem po spletnem nakupu in strogostjo ukrepov zaradi pandemije koronavirusa. V sklepu smo predstavili ugotovljene izzive pandemije pri poslovanju izbranega podjetja ter dokazali uspešnost investicije v spletno trgovino.
Ključne besede: pandemija, trgovina na drobno, spletna trgovina, investicije, oglaševanje, logistika
Objavljeno v DKUM: 09.11.2021; Ogledov: 297; Prenosov: 42
.pdf Celotno besedilo (1,10 MB)

3.
Predlog strategije rasti na primeru športnega društva
Jure Andolšek, 2021, diplomsko delo

Opis: 99 % vseh podjetij v Evropski uniji predstavljajo mikro, mala in srednja podjetja. Skupaj zagotavljajo dve tretjini delovnih mest v zasebnem sektorju in prispevajo k več kot polovici skupne dodane vrednosti, ki jo ustvarijo podjetja v EU (Evropski parlament, 2021). Hitrorastoča in srednjerastoča podjetja sicer niso zelo številna, vendar so pomembna za ustanavljanje novih delovnih mest. Zato je pomembno, da poznamo poslovanje podjetja in tudi načine ter strategije, s katerimi podjetja rastejo. V diplomskem delu smo preučevali rast podjetja in nato v aplikativnem delu podali predlog strategije rasti za teniško športno društvo Portovald. Tenisu v zadnjih letih raste popularnost, kar posledično vpliva na mlade, ki si ga želijo trenirati. Popularnost tenisa se je povečala tudi med rekreativnimi igralci, saj je postal veliko bolj dostopen kot včasih, ko so ga igrali samo premožnejši meščani. Cilj raziskave je bil, da pripravimo dober predlog strategije rasti, s katerim bo klub začel poslovati bolj dobičkonosno. Skupaj s teoretičnim znanjem, ki smo ga pridobili ob pisanju diplomskega dela in analizo poslovanja, smo pripravili predlog strategije rasti, ki bi ga društvo po mnenju predsednice in vodje kluba lahko uporabilo že v letu 2022. Diverzificirana rast je bolj zapletena od drugih strategij rasti, ampak je v večini primerov bolj dobičkonosna, če je izvedena pravilno. Pri tem je pomembno razumeti, v kateri fazi razvoja je v danem trenutku podjetje oziroma v našem primeru društvo in kam ga pelje pot v prihodnosti, če nadaljuje s trenutnim načinom delovanja, oziroma kaj je treba spremeniti, da se preusmeri na drugačno pot, na kateri je možna želena rast.
Ključne besede: rast podjetja, podjetništvo, neprofitne organizacije, strategije rast, tenis.
Objavljeno v DKUM: 15.10.2021; Ogledov: 331; Prenosov: 39
.pdf Celotno besedilo (1,43 MB)

4.
Prenos lastništva in vodenja družinskega podjetja na drugo generacijo
Vesna Čakš, 2021, diplomsko delo

Opis: V diplomskem projektu smo najprej proučili družinsko podjetništvo, ki je najpogostejša oblika podjetništva v slovenskem in tudi evropskem gospodarstvu. Raziskovalci si kljub temu še vedno niso povsem enotni glede opredelitve oziroma definicije družinskega podjetništva, predvsem zaradi njene obširnosti ter različnih meril. Prednost družinskih podjetij je zagotovo ta, da so družinski člani dnevno vključeni v poslovanje podjetja, kar omogoča naslednji generaciji lažji prevzem in boljše poznavanje podjetja. Zaradi velike povezanosti družinskih članov v zasebnem in službenem času pa lahko pride tudi do trenj, različnega mišljenja ter s tem do konfliktov. Tesno povezano z družinskim podjetjem je nasledstvo. Strokovnjaki s tega področja priporočajo, naj se začne prenos podjetja načrtovati vsaj deset let prej oz. preden se podjetnik/podjetnica odloči za upokojitev, skratka dovolj zgodaj. Nasledstvo delimo na prenos lastništva in/ali vodenja. Znotraj prenosa podjetja so dodatne delitve, in sicer glede na to, ali se lastnik odloči za prenos podjetja na družinskega člana, strokovnjaka iz podjetja ali na tretjo osebo izven podjetja. Obenem se lahko le-ta odloči, ali prenos lastništva in vodenja steče istočasno, zaporedno ali lastnik preda samo vodstveno funkcijo. Pridobljeno znanje iz teoretičnega dela smo uporabili in poglobili v empiričnem delu diplomskega projekta. Proučili smo prenos lastništva in vodenja družinskega podjetja na drugo generacijo, in sicer na primeru trgovskega podjetja Jagros, d.o.o. Po predstavitvi podjetja smo z metodo študija primera analizirali potek prenosa lastništva in vodenja podjetja. Manjkajoče informacije o poteku prenosa smo pridobili od ustanovitelja podjetja s pomočjo intervjuja.
Ključne besede: Družinsko podjetje, družinsko podjetništvo, prenos lastništva in vodenja, nasledstvo.
Objavljeno v DKUM: 16.06.2021; Ogledov: 457; Prenosov: 121
.pdf Celotno besedilo (1011,21 KB)

5.
Slovenska podjetja in značilnosti poslovnega prestrukturiranja : Slovenski podjetniški observatorij 2020
Dijana Močnik, Katja Crnogaj, Barbara Bradač Hojnik, Karin Širec, 2021

Opis: V prvem delu raziskave smo se posvetili temeljni poslovni demografiji slovenskih podjetij in jo primerjali z evropsko. Namen tega dela je, da dobimo temeljno sliko o slovenskih podjetjih in razumemo, kako je slovensko podjetništvo umeščeno v evropsko. Analizirali smo ključne značilnosti slovenskih gospodarskih družb in samostojnih podjetnikov, ki so se leta 2019 ukvarjali s podjetniškimi aktivnostmi in so bili razvrščeni v vse dejavnosti SKD. V Sloveniji moramo spodbujati ustanavljanje novih podjetij s potencialom rasti in rast obstoječih podjetij. Pomembno pa je tudi razumeti, da morajo biti tudi obstoječa podjetja nenehno na preži za novimi poslovnimi priložnostmi in se permanentno prilagajati spremenjenim pogojem poslovanja, kar je druga tema letošnjega podjetniškega observatorija, kjer razpravljamo o prestrukturiranju podjetij. Da bi dobili čim boljši vpogled v procese poslovnega prestrukturiranja v Sloveniji, smo izvedli tudi primarno raziskavo med malimi in srednje velikimi podjetji ter eksperti podpornega okolja za podjetništvo.
Ključne besede: gospodarske družbe, samostojni podjetniki, kazalniki finančne uspešnosti, prestrukturiranje, poslovno, finančno in strateško prestrukturiranje, strategije in politike, empirična analiza
Objavljeno v DKUM: 21.04.2021; Ogledov: 610; Prenosov: 108
.pdf Celotno besedilo (2,85 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

6.
Primerjalna analiza podpornega okolja za podjetništvo v Sloveniji in na Hrvaškem
Lucija Petkovšek, 2020, diplomsko delo

Opis: Tema diplomskega dela se nanaša na podporno okolje za podjetništvo in njegovo primerjavo med Slovenijo in Hrvaško v obdobju od leta 2016 do 2018. Želeli smo ugotoviti, ali sta državi podobno razvili podjetniško okolje glede na to, da sta bili nekoč del skupne države, ter opredeliti primere dobre prakse obeh držav. Ker je podjetništvo pomembno za gospodarsko rast in družbeno razvitost, ga je potrebno spremljati in proučevati. Mi smo za primerjavo Slovenije in Hrvaške uporabili rezultate raziskave Globalnega podjetniškega monitorja v delu, ki se nanaša na proučevanje podjetniškega ekosistema. Na razvijanje podjetništva v obeh državah močno vplivajo podporne državne in druge institucije ter Evropska unija, ker nudijo pomoč podjetnikom in podjetjem predvsem v obliki financiranja, svetovanja, informiranja in izobraževanja. Ugotovili smo, da so v Sloveniji pogoji podjetniškega okolja nekoliko bolje ocenjeni kot na Hrvaškem. V obeh državah je najbolje ocenjena fizična infrastruktura. V Sloveniji se pogoji skozi čas izboljšujejo kljub temu, da so nekateri relativno nizko ocenjeni. Večjo pozornost še vedno zahtevata izobraževanje in usposabljanje za podjetništvo v osnovni in srednji šoli. To je najnižje ocenjen pogoj ter regulativa vladnih politik, ki podjetnikom in novim podjetjem še vedno povzroča težave s pridobivanjem potrebnih dovoljenj in koncesij, davčna bremena in birokratske ovire. Na Hrvaškem se konstantno ne izboljšuje niti en pogoj, še posebej hitro in odločno je potrebno spremeniti vladno politiko, ki s svojim zapletenim regulativnim okvirjem in birokracijo, ki je najnižje ocenjen pogoj, zavira podjetništvo, nova podjetja pa so še vedno diskriminirana pri javnih naročilih. Strategija Hrvaške bi morala biti poleg pogostejšega spremljanja rezultatov vladnih programov, osredotočena tudi na večjo vpletenost podjetništva v izobraževalni sistem. To bi imelo najverjetneje tudi pozitiven vpliv na kulturne in družbene norme, ki podjetništvu še vedno niso naklonjene. Primer dobre prakse v Sloveniji je Slovenski podjetniški sklad, ki nudi raznoliko finančno spodbudo za podjetja v različnih fazah, česar na Hrvaškem primanjkuje.
Ključne besede: podjetniški ekosistem, podjetniški okvirni pogoji, Slovenija, Hrvaška, EU, institucionalna podpora.
Objavljeno v DKUM: 25.03.2021; Ogledov: 477; Prenosov: 46
.pdf Celotno besedilo (613,70 KB)

7.
Kanvas poslovnega modela specializirane spletne trgovine z eko pohištvom
Mateja Domiter, 2020, diplomsko delo

Opis: Tema diplomskega projekta je izdelava celostnega kanvas poslovnega modela za specializirano spletno trgovino, ki posluje na slovenskem trgu. Gre za poslovanje med končnim uporabnikom in podjetjem (B2C). Podjetje ima vizijo postati vodilni ponudnik dizajnerskega eko pohištva na domačem trgu. Diplomski projekt je sestavljen iz dveh delov. V prvem - teoretičnem delu - predstavimo pojem podjetništva, poslovne ideje in opredelimo poslovni model ter njegove sestavine. Opišemo elektronsko poslovanje, njegove oblike in podrobneje opredelimo spletno prodajo glede na pravno uredbo, načine plačil, potek oglaševanja preko spleta in optimizacijo spletne trgovine. Ker je obravnavana spletna trgovina trajnostno naravnana, opredelimo tudi trajnostno poslovanje in nekatere okoljske vidike, kot je okoljska ozaveščenost. V drugem – aplikativnem delu - izdelamo celosten kanvas poslovni model in združimo opisano teorijo s prakso. Podrobneje predstavimo obravnavano podjetje ter opredelimo rešitve za povečanje prodaje in prepoznavnosti podjetja na slovenskem trgu, kot so: podrobnejša opredelitev ciljne skupine kupcev, podrobnejša opredelitev ciljev podjetja in strategij za doseganje le-teh, analiza slovenskega trga in konkurence podjetja, proučitev metod spletnega oglaševanja in izdelava finančne projekcije podjetja za obdobje treh let.
Ključne besede: Poslovni model, kanvas poslovni model, spletna prodaja, trajnostno poslovanje, okoljska ozaveščenost
Objavljeno v DKUM: 06.01.2021; Ogledov: 713; Prenosov: 141
.pdf Celotno besedilo (1,74 MB)

8.
Značilnosti notranjega podjetnika in njegova vloga v podjetju
Uroš Cigan, 2020, diplomsko delo

Opis: V delu diplomskega seminarja smo s teoretičnega vidika opredelili pojma podjetništvo in inovativnost. Inovativnost je eden od pogojev za ustvarjanje novih izdelkov in storitev, skrbi za konkurenčnost podjetja, zato morajo podjetja strmeti k uveljavljanju notranjega podjetništva, ki ima vse večji pomen v uspešnih in inovativnih podjetjih. Kanter (1989, povzeto po Auer in Antončič, 2009, str. 49) opredeljuje notranje podjetništvo kot obliko notranje organizacijske preobrazbe podjetja in način spodbujanja ter motiviranja zaposlenih z namenom pospeševanja inovacij v podjetju. Povzamemo lahko, da z notranjim podjetništvom organizacija razvija nove posle in trge ter prenavlja že obstoječe proizvode in storitve. Opredelili smo pojem notranjega podjetništva in pojasnili razvoj, oblike, dejavnike, dimenzije ter ovire za notranje podjetništvo. Obstaja nekaj načinov, kako uvesti notranje podjetništvo v podjetje. Navedli smo tri pristope za uvajanje notranjega podjetništva v podjetje, to so pristop »od spodaj navzgor«, dvofazni pristop in »foresight« pristop. Pri uvajanju notranjega podjetništva morajo sodelovati vsi zaposleni v podjetju, pobudnika pa morata biti vodstvo in kadrovska služba. V aplikativnem delu diplomskega seminarja smo predstavili notranjega podjetnika in opredelili njegove značilnosti, vloge in njegove prednosti ter slabosti. Notranjega podjetnika si lahko predstavljamo kot osebo, ki je spretna, kreativna, si upa tvegati in na tržišče prinaša nove ideje. Ugotovili smo, da so njihove vloge v podjetju različne in soodvisne od osebnih lastnosti in značaja posameznika. Intervju smo izvedli z domačim podjetnikom Primožem Zupanom, ki je direktor podjetja MBILLS, d. o. o., ki širi uporabo mobilne denarnice Hal mBills.
Ključne besede: podjetništvo, inovativnost, notranje podjetništvo, notranji podjetnik
Objavljeno v DKUM: 21.12.2020; Ogledov: 563; Prenosov: 88
.pdf Celotno besedilo (582,73 KB)

9.
Razvoj poslovne ideje kitke.si z modelom kanvas
Patricija Banovšek, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomskem projektu smo pripravili kanvas poslovni model za razvoj in realizacijo podjetniške ideje, ki smo jo poimenovali Kitke.si, in sicer proizvodnje in prodaje petih glavnih produktov, podporne blazine za nosečnice, kitke kot obrobe za otroško posteljico, gnezdece za dojenčka, igralno podlogo ter okrasne pletene blazine. Po raziskavi tržišča smo namreč ugotovili, da se na slovenskem trgu v času raziskave ponuja le izdelek kitka, vendar je ta izdelana iz platna, medtem ko je naš izdelek narejen iz bombažnega džersija. Te ugotovitve so nas vodile do priprave kanvas poslovnega modela, saj želimo izdelovati in prodajati naše izdelke. Izdelke bomo ponujali prek spletne trgovine z domeno Kitke.si, zato so v nalogi na kratko predstavljeni tudi glavni koraki pri izdelavi spletnega podjetja. V prvem delu smo natačneje opredelili podjetništvo in vitko podjetništvo. Vitko podjetništvo smo primerjali s tradicionalnim pristopom in v nadaljevanju predstavili glavne značilnosti priprave spletnega podjetja ter spletne prodaje. Opredelili smo poslovni model kanvas, ki predstavlja enega od glavnih modelov za preverjanje učinkovitosti poslovne ideje. Predstavljeni so glavni elementi tega poslovnega modela, ki ga opisujejo vitki podjetniki, kot so Osterwalder in Pigneur ter Ries in Maurya. V okviru kanvas poslovnega modela smo opisali njegove gradnike ter raziskali, kdo so naši ciljni kupci, porabniki, partnerji, kanali, ključni viri in ostali pomembni deli, ki vplivajo na realizacijo podjetniške ideje. V teoretičnem delu smo opisali tudi oblike podjetij in dejavnosti, primerne za realizacijo naše ideje. V empiričnem delu naloge smo razvili našo poslovno idejo Kitke.si po kanvas poslovnem modelu. Prav tako smo predstavili spletno stran, prek katere bomo izdelke prodajali in izdelali podroben načrt uresničitve ideje s prijavo osebnega dopolnilnega dela. S pomočjo omenjene metode in finančnega načrta smo ugotovili, da Slovenija predstavlja potencialni trg za naše izdelke in da lahko poslovno idejo realiziramo z nizkim vložkom. Diplomski projekt smo zaključili z načrti za prihodnost in s projekcijo za prvih pet let poslovanja, kjer smo ugotovili, da bi v prvih dveh letih pričeli s priglasitvijo osebnega dopolnilnega dela, v tretjem letu pa ustanovili podjetje kot samostojni podjetnik.
Ključne besede: vitko podjetništvo, kanvas poslovni model, poslovna ideja, spletna prodaja
Objavljeno v DKUM: 01.12.2020; Ogledov: 613; Prenosov: 135
.pdf Celotno besedilo (1,00 MB)

10.
Izzivi vodenja malega zasebnega družinskega podjetja s koncesijo
Tim Nedeljko, 2020, diplomsko delo

Opis: V teoretičnem delu diplomskega projekta smo pregledovali in proučevali literaturo s področja dostopnosti zdravstvenih storitev, prednostih, slabostih malih družinskih podjetij, problematike ureditve koncesij, javnega in zasebnega zdravstva ter raziskovali gospodarski pomen in vlogo malega podjetja. Cilji raziskave so bili ugotoviti, kateri izzivi in problemi vodenja malega družinskega podjetja so v ospredju, katere so prednosti in pomanjkljivosti dejstva, da je podjetnik koncesionar ter pregledati in predstaviti povezavo med javnim in zasebnim. Ugotovili smo, da največjo promocijo podjetja predstavljajo kvalitetne in dobro opravljene storitve. Tudi mala družinska podjetja s koncesijo so konkurenčna javnim zavodom. Izziv podjetja v prihodnje je ohraniti kvalitete, kot so: strpnost, dober občutek za uporabnike, potrpežljivost, pozitivna miselnost, varnost, razumevanje in natančnost. V empiričnem delu smo predstavili izbrano malo družinsko podjetje s podeljeno koncesijo za opravljanje prevozov na preglede, zdravljenje in terapije na podlagi dokumenta Nalog za prevoz, ki ga izda osebni zdravnik. Opravili smo intervju z direktorjem in lastnikom podjetja o izzivih in viziji vodenja malega družinskega podjetja ter ugotovili, da je osrednji izziv lastnika podjetja tudi v prihodnje ohraniti dobre medsebojne odnose med zaposlenimi in uporabniki storitev, ustrezno kvaliteto in dostopnost storitev, kar smo tudi raziskovali s pomočjo anketnega vprašalnika, rezultate smo grafično prikazali ter analizirali. Na podlagi rezultatov smo ugotovili, da je malo družinsko podjetje v kvaliteti in izvedbi storitev lahko konkurenčno velikim javnim zavodom.
Ključne besede: Izzivi vodenja, malo družinsko podjetje, koncesija, uporabniki zdravstvenih storitev
Objavljeno v DKUM: 30.11.2020; Ogledov: 497; Prenosov: 57
.pdf Celotno besedilo (1,52 MB)

Iskanje izvedeno v 0.21 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici