| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 104
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
3.
4.
Problem dvojnega obdavčevanja svetovnega dohodka fizičnih oseb : diplomsko delo
Darija Ninković, 2004, diplomsko delo

Objavljeno: 28.09.2007; Ogledov: 1673; Prenosov: 263
.pdf Celotno besedilo (1,04 MB)

5.
Z LUTKO SPOZNAVAMO NARAVNO OKOLJE
Monika Dugar, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi z naslovom Z lutko spoznavamo naravno okolje je predstavljeno projektno delo z naslovom "Kdo lahko onesnažuje travnik?". Projekt posega na področje spoznavanja naravnega okolja in lutkarstva. Teoretični del s predstavljenim projektom temelji na okoljski vzgoji, njenem pomenu, ciljih in nalogah, ki se odražajo v kurikulumu za vrtce. V funkciji nadaljnje uporabe (ne reciklaže) je predstavljen odpadni material iz gospodinjstev. Tako so nekatere vrste odpadnega materiala zaradi nekaterih lastnosti primerne za izdelavo lutk ali scene za gledališke predstave. Podrobneje je opisan tudi postopek izdelave lutk iz odpadnega materiala, predstavljene so možnosti igre z lutko, pomen lutke v otrokovem razvoju in ustvarjalnost otrok ob tem. V praktičnem delu diplomske naloge je opisan projekt, ki se je odvijal v vrtcu Lavra v Murski Soboti, z ugotovitvami in odgovori na zastavljena raziskovalna vprašanja.
Ključne besede: okoljska vzgoja, odpadni material, lutke, projektno delo
Objavljeno: 10.09.2010; Ogledov: 2492; Prenosov: 481
.pdf Celotno besedilo (4,53 MB)

6.
NARAVOSLOVNI KROŽEK V VRTCU PRI OSNOVNI ŠOLI SVETI TOMAŽ
Valerija Gregorin, 2010, diplomsko delo

Opis: Teoretični del predstavlja naravoslovje, njegov pomen za človeka na splošno in posebej za otroka v predšolskem obdobju. Opisana je Piagetovo teorija s fazami kognitivnega razvoja, s poudarkom na predoperacionalnem obdobju. Podrobneje je predstavljen konstruktivistični didaktični model učenja, aktivno učenje otrok in reševanje problemov. Opisano in podrobneje je predstavljeno delovanje naravoslovnega krožka v vrtcu pri OŠ Sveti Tomaž, katerega mentorica je že deset let Milena Petek. V empiričnem delu je preko študije primera predstavljena konkretna dejavnost naravoslovnega krožka po konstruktivističnem modelu z otrokovo aktivno vlogo v vrtcu pri OŠ Sveti Tomaž. Preko anketiranja je bilo ugotovljeno, da je za starše zgodnje uvajanje naravoslovja v vrtec pomembno, saj vpliva na celosten razvoj otroka in na nadaljnje izobraževanje otrok. Strokovne delavke vrtca poznajo konstruktivistični didaktični model učenja in ga delno uporabljajo v vsakdanji praksi, obstaja pa tudi vrsta problemov, ki se ob načrtovanju in izvedbi tega modela porajajo v praksi.
Ključne besede: Začetno naravoslovje, konstruktivizem, eksperimentiranje, naravoslovni krožek, aktivno učenje, reševanje problemov.
Objavljeno: 19.11.2010; Ogledov: 3089; Prenosov: 494
.pdf Celotno besedilo (1,00 MB)

7.
PODROČJE NARAVE V KURIKULUMU IN PRISOTNOST TOVRSTNIH DEJAVNOSTI V VRTCIH
Urška Kolednik, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Področje narave v kurikulumu in prisotnost tovrstnih dejavnosti v vrtcih so uvodoma predstavljena splošna načela, ki jih določa kurikulum za vrtce. Sledi podrobnejša predstavitev področja narave, s poudarkom na različnih metodah, ki bi jih naj vzgojitelji uporabljali pri naravoslovnih dejavnostih. Ob tem je izpostavljena metoda izkustvenega učenja, ki v veliki meri razvija multiplo inteligenco. V teoretičnem delu je tudi velik poudarek na vlogi vzgojitelja in njegovih nalogah pred, ob in po izvajanju naravoslovnih dejavnosti. Na kratko so predstavljene tudi nekatere značilnosti otrokovega spoznavnega razvoja, ki jih je potrebno poznati ob načrtovanju naravoslovnih dejavnosti. Empirični del temelji na raziskavi, opravljeni v mariborskih vrtcih, ki posega na področje pogostosti in načina izvajanja naravoslovnih dejavnosti. Raziskovalna vprašanja izhajajo iz zastavljenih ciljev za izvedene dejavnosti, uporabljenih metod, oblik dela, na opisano aktivnost vzgojitelja in otroka ter integracijo različnih naravoslovnih področij (kemije, fizike in biologije) v posamezne dejavnosti. Ugotovitve kažejo, da je v mariborskih vrtcih največ dejavnosti s področja biologije. Takoj jim sledijo dejavnosti s področja kemije, medtem ko je področje fizike zelo slabo zastopano. Iz raziskave je razvidno tudi, da se vzgojitelji še vedno preveč oklepajo standardnih metod in ne dajejo otrokom večjih možnostih za lastno aktivnost. Med dejavnostmi so bile največkrat izvajane tiste, ki se vežejo na teme o živalih in rastlinah, vremenskih pojavih, ločevanju odpadkov ter o lastnostih različnih snovi.
Ključne besede: Predšolska vzgoja, biologija, kemija, fizika, metode dela, cilji, kurikulum, naravoslovna dejavnost.
Objavljeno: 19.11.2010; Ogledov: 4692; Prenosov: 669
.pdf Celotno besedilo (315,40 KB)

8.
OTROK RAZISKUJE SNOVI
Maja Bezjak, 2010, diplomsko delo

Opis: Namen diplomske naloge je omogočiti otrokom neposredno spoznavanje in prepoznavanje snovi, ki jih vsakodnevno srečujejo v domačem okolju. Te snovi otrokom približamo s pomočjo projektnega dela, ki jim omogoča samostojno raziskovanje. V teoretičnem delu tako predstavljamo možnosti in pomen zgodnjega uvajanja naravoslovja v povezavi s kognitivnim razvojem otroka ter projektno delo kot model, ki omogoča aktivno vključevanje otrok v raziskovanje naravnega okolja. V empiričnem delu je najprej predstavljena idejna in didaktična zasnova projekta 'Otrok raziskuje snovi'. Projekt je trajal pet dni. Za vsak dan je podan opis izvedbe in analiza z osnovnimi ugotovitvami.
Ključne besede: Ključne besede: projektno delo, zgodnje učenje naravoslovja, snov, raziskovanje.
Objavljeno: 23.12.2010; Ogledov: 2028; Prenosov: 373
.pdf Celotno besedilo (3,55 MB)

9.
SPOZNAVANJE IN POMEN NARAVNEGA OKOLJA V ROGAŠKIH VRTCIH
Damjana But, 2011, diplomsko delo

Opis: POVZETEK IN KLJUČNE BESEDE V diplomskem delu z naslovom Spoznavanje in pomen naravnega okolja v rogaških vrtcih prestavljamo naravno okolje, njegov vpliv in pomen za človeka oz. otroka. V teoretičnem delu se osredotočamo na pomen narave za otrokov vsestranski razvoj, predstavljamo vlogo odraslih pri spoznavanju narave in možnosti uresničevanja ciljev s področja narave v vsakdanjih dejavnostih v vrtcu. Empirični del predstavlja raziskava, v kateri smo ugotavljali, kako velik poudarek dajejo vzgojiteljice in pomočnice naravnemu okolju v vrtcih v Rogaški Slatini. Z metodo anketiranja in obdelavo pridobljenih podatkov smo ugotavljali: kako pogosto otroci rogaških vrtcev zahajajo v naravno okolje; kaj za njih sploh je naravno okolje; kakšna je njihova vloga pri spoznavanju naravnega okolja; ali se vzgojiteljem zdi pomembno, da otroci zahajajo v naravno okolje v vseh letnih časih in vseh vremenskih razmerah; kaj je tisto, zaradi česar otroci ne zahajajo pogosteje v naravo; ali imajo v igralnici naravoslovni kotiček ter ali otroci izražajo interes, veselje ter voljo za odhod v naravno okolje. Ob koncu so vzgojiteljice in pomočnice podale mnenje o tem, kaj bi bilo potrebno storiti, da bi otroci pogosteje zahajali v naravo.
Ključne besede: Narava, otrok, igra, kurikulum, okoljska vzgoja, vsestranski razvoj
Objavljeno: 18.05.2011; Ogledov: 2184; Prenosov: 152
.pdf Celotno besedilo (2,45 MB)

10.
RAZISKUJEMO, KO SE IGRAMO
Nina Čakš, 2011, diplomsko delo

Opis: V teoretičnem delu diplomskega dela z naslovom Raziskujemo, ko se igramo je predstavljeno naravoslovje kot bogat vir pridobivanja izkušenj v predšolskem obdobju. Na osnovi Kurikuluma za vrtce je izpostavljeno posebno področje dejavnosti: narava. Predstavljeni so naravoslovni pojmi in postopki, ki se razvijajo med seznanjanjem z naravoslovnimi vsebinami, in opredeljena je vzgojiteljeva vloga v procesu zgodnjega učenja naravoslovja. Temelj tega diplomskega dela je učenje z raziskovanjem, zato je le-to podrobno razčlenjeno. Empirični del predstavlja raziskavo, s katero smo želeli dokazati, da je lahko raziskovalno učenje za otroka prijeten in zanimiv način pridobivanja informacij. S skupino 5 do 6 let starih otrok smo v sklopu raziskovalnih problemov izvajali raziskovalne naloge s kovinami in spoznavali lastnosti kovin. Ugotovili smo, da so z lastno aktivnostjo in medsebojnim sodelovanjem pri reševanju problemov prišli do veliko novih izkušenj in spoznanj. Rezultati sedemdnevnih raziskovalnih dejavnosti so podani v obliki vsebinske analize.
Ključne besede: učenje z raziskovanjem, začetno naravoslovje, naravoslovni pojmi in postopki, raziskovalni problem, raziskovalna naloga, reševanje problemov, kovine.
Objavljeno: 19.05.2011; Ogledov: 2143; Prenosov: 508
.pdf Celotno besedilo (1,87 MB)

Iskanje izvedeno v 0.27 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici