| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 104
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
2.
3.
4.
Problem dvojnega obdavčevanja svetovnega dohodka fizičnih oseb : diplomsko delo
Darija Ninković, 2004, undergraduate thesis

Published: 28.09.2007; Views: 1696; Downloads: 263
.pdf Full text (1,04 MB)

5.
Z LUTKO SPOZNAVAMO NARAVNO OKOLJE
Monika Dugar, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi z naslovom Z lutko spoznavamo naravno okolje je predstavljeno projektno delo z naslovom "Kdo lahko onesnažuje travnik?". Projekt posega na področje spoznavanja naravnega okolja in lutkarstva. Teoretični del s predstavljenim projektom temelji na okoljski vzgoji, njenem pomenu, ciljih in nalogah, ki se odražajo v kurikulumu za vrtce. V funkciji nadaljnje uporabe (ne reciklaže) je predstavljen odpadni material iz gospodinjstev. Tako so nekatere vrste odpadnega materiala zaradi nekaterih lastnosti primerne za izdelavo lutk ali scene za gledališke predstave. Podrobneje je opisan tudi postopek izdelave lutk iz odpadnega materiala, predstavljene so možnosti igre z lutko, pomen lutke v otrokovem razvoju in ustvarjalnost otrok ob tem. V praktičnem delu diplomske naloge je opisan projekt, ki se je odvijal v vrtcu Lavra v Murski Soboti, z ugotovitvami in odgovori na zastavljena raziskovalna vprašanja.
Keywords: okoljska vzgoja, odpadni material, lutke, projektno delo
Published: 10.09.2010; Views: 2512; Downloads: 484
.pdf Full text (4,53 MB)

6.
NARAVOSLOVNI KROŽEK V VRTCU PRI OSNOVNI ŠOLI SVETI TOMAŽ
Valerija Gregorin, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Teoretični del predstavlja naravoslovje, njegov pomen za človeka na splošno in posebej za otroka v predšolskem obdobju. Opisana je Piagetovo teorija s fazami kognitivnega razvoja, s poudarkom na predoperacionalnem obdobju. Podrobneje je predstavljen konstruktivistični didaktični model učenja, aktivno učenje otrok in reševanje problemov. Opisano in podrobneje je predstavljeno delovanje naravoslovnega krožka v vrtcu pri OŠ Sveti Tomaž, katerega mentorica je že deset let Milena Petek. V empiričnem delu je preko študije primera predstavljena konkretna dejavnost naravoslovnega krožka po konstruktivističnem modelu z otrokovo aktivno vlogo v vrtcu pri OŠ Sveti Tomaž. Preko anketiranja je bilo ugotovljeno, da je za starše zgodnje uvajanje naravoslovja v vrtec pomembno, saj vpliva na celosten razvoj otroka in na nadaljnje izobraževanje otrok. Strokovne delavke vrtca poznajo konstruktivistični didaktični model učenja in ga delno uporabljajo v vsakdanji praksi, obstaja pa tudi vrsta problemov, ki se ob načrtovanju in izvedbi tega modela porajajo v praksi.
Keywords: Začetno naravoslovje, konstruktivizem, eksperimentiranje, naravoslovni krožek, aktivno učenje, reševanje problemov.
Published: 19.11.2010; Views: 3103; Downloads: 495
.pdf Full text (1,00 MB)

7.
PODROČJE NARAVE V KURIKULUMU IN PRISOTNOST TOVRSTNIH DEJAVNOSTI V VRTCIH
Urška Kolednik, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Področje narave v kurikulumu in prisotnost tovrstnih dejavnosti v vrtcih so uvodoma predstavljena splošna načela, ki jih določa kurikulum za vrtce. Sledi podrobnejša predstavitev področja narave, s poudarkom na različnih metodah, ki bi jih naj vzgojitelji uporabljali pri naravoslovnih dejavnostih. Ob tem je izpostavljena metoda izkustvenega učenja, ki v veliki meri razvija multiplo inteligenco. V teoretičnem delu je tudi velik poudarek na vlogi vzgojitelja in njegovih nalogah pred, ob in po izvajanju naravoslovnih dejavnosti. Na kratko so predstavljene tudi nekatere značilnosti otrokovega spoznavnega razvoja, ki jih je potrebno poznati ob načrtovanju naravoslovnih dejavnosti. Empirični del temelji na raziskavi, opravljeni v mariborskih vrtcih, ki posega na področje pogostosti in načina izvajanja naravoslovnih dejavnosti. Raziskovalna vprašanja izhajajo iz zastavljenih ciljev za izvedene dejavnosti, uporabljenih metod, oblik dela, na opisano aktivnost vzgojitelja in otroka ter integracijo različnih naravoslovnih področij (kemije, fizike in biologije) v posamezne dejavnosti. Ugotovitve kažejo, da je v mariborskih vrtcih največ dejavnosti s področja biologije. Takoj jim sledijo dejavnosti s področja kemije, medtem ko je področje fizike zelo slabo zastopano. Iz raziskave je razvidno tudi, da se vzgojitelji še vedno preveč oklepajo standardnih metod in ne dajejo otrokom večjih možnostih za lastno aktivnost. Med dejavnostmi so bile največkrat izvajane tiste, ki se vežejo na teme o živalih in rastlinah, vremenskih pojavih, ločevanju odpadkov ter o lastnostih različnih snovi.
Keywords: Predšolska vzgoja, biologija, kemija, fizika, metode dela, cilji, kurikulum, naravoslovna dejavnost.
Published: 19.11.2010; Views: 4706; Downloads: 671
.pdf Full text (315,40 KB)

8.
OTROK RAZISKUJE SNOVI
Maja Bezjak, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomske naloge je omogočiti otrokom neposredno spoznavanje in prepoznavanje snovi, ki jih vsakodnevno srečujejo v domačem okolju. Te snovi otrokom približamo s pomočjo projektnega dela, ki jim omogoča samostojno raziskovanje. V teoretičnem delu tako predstavljamo možnosti in pomen zgodnjega uvajanja naravoslovja v povezavi s kognitivnim razvojem otroka ter projektno delo kot model, ki omogoča aktivno vključevanje otrok v raziskovanje naravnega okolja. V empiričnem delu je najprej predstavljena idejna in didaktična zasnova projekta 'Otrok raziskuje snovi'. Projekt je trajal pet dni. Za vsak dan je podan opis izvedbe in analiza z osnovnimi ugotovitvami.
Keywords: Ključne besede: projektno delo, zgodnje učenje naravoslovja, snov, raziskovanje.
Published: 23.12.2010; Views: 2040; Downloads: 374
.pdf Full text (3,55 MB)

9.
SPOZNAVANJE IN POMEN NARAVNEGA OKOLJA V ROGAŠKIH VRTCIH
Damjana But, 2011, undergraduate thesis

Abstract: POVZETEK IN KLJUČNE BESEDE V diplomskem delu z naslovom Spoznavanje in pomen naravnega okolja v rogaških vrtcih prestavljamo naravno okolje, njegov vpliv in pomen za človeka oz. otroka. V teoretičnem delu se osredotočamo na pomen narave za otrokov vsestranski razvoj, predstavljamo vlogo odraslih pri spoznavanju narave in možnosti uresničevanja ciljev s področja narave v vsakdanjih dejavnostih v vrtcu. Empirični del predstavlja raziskava, v kateri smo ugotavljali, kako velik poudarek dajejo vzgojiteljice in pomočnice naravnemu okolju v vrtcih v Rogaški Slatini. Z metodo anketiranja in obdelavo pridobljenih podatkov smo ugotavljali: kako pogosto otroci rogaških vrtcev zahajajo v naravno okolje; kaj za njih sploh je naravno okolje; kakšna je njihova vloga pri spoznavanju naravnega okolja; ali se vzgojiteljem zdi pomembno, da otroci zahajajo v naravno okolje v vseh letnih časih in vseh vremenskih razmerah; kaj je tisto, zaradi česar otroci ne zahajajo pogosteje v naravo; ali imajo v igralnici naravoslovni kotiček ter ali otroci izražajo interes, veselje ter voljo za odhod v naravno okolje. Ob koncu so vzgojiteljice in pomočnice podale mnenje o tem, kaj bi bilo potrebno storiti, da bi otroci pogosteje zahajali v naravo.
Keywords: Narava, otrok, igra, kurikulum, okoljska vzgoja, vsestranski razvoj
Published: 18.05.2011; Views: 2198; Downloads: 155
.pdf Full text (2,45 MB)

10.
RAZISKUJEMO, KO SE IGRAMO
Nina Čakš, 2011, undergraduate thesis

Abstract: V teoretičnem delu diplomskega dela z naslovom Raziskujemo, ko se igramo je predstavljeno naravoslovje kot bogat vir pridobivanja izkušenj v predšolskem obdobju. Na osnovi Kurikuluma za vrtce je izpostavljeno posebno področje dejavnosti: narava. Predstavljeni so naravoslovni pojmi in postopki, ki se razvijajo med seznanjanjem z naravoslovnimi vsebinami, in opredeljena je vzgojiteljeva vloga v procesu zgodnjega učenja naravoslovja. Temelj tega diplomskega dela je učenje z raziskovanjem, zato je le-to podrobno razčlenjeno. Empirični del predstavlja raziskavo, s katero smo želeli dokazati, da je lahko raziskovalno učenje za otroka prijeten in zanimiv način pridobivanja informacij. S skupino 5 do 6 let starih otrok smo v sklopu raziskovalnih problemov izvajali raziskovalne naloge s kovinami in spoznavali lastnosti kovin. Ugotovili smo, da so z lastno aktivnostjo in medsebojnim sodelovanjem pri reševanju problemov prišli do veliko novih izkušenj in spoznanj. Rezultati sedemdnevnih raziskovalnih dejavnosti so podani v obliki vsebinske analize.
Keywords: učenje z raziskovanjem, začetno naravoslovje, naravoslovni pojmi in postopki, raziskovalni problem, raziskovalna naloga, reševanje problemov, kovine.
Published: 19.05.2011; Views: 2151; Downloads: 510
.pdf Full text (1,87 MB)

Search done in 0.17 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica