SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 61
Na začetekNa prejšnjo stran1234567Na naslednjo stranNa konec
1.
JEZIKOVNA KOPEL PRI MATEMATIKI V 2. RAZREDU DEVETLETNE OSNOVNE ŠOLE
Mojca Halužan, 2009, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga Jezikovna kopel v 2. razredu devetletne osnovne šole zajema projektno učno uro matematike v drugem razredu z eno izmed novejših oblik poučevanja tujih jezikov- jezikovno kopeljo (v zadnjem času se uveljavlja termin CLIL, ang. Content and Integrated Language Learning). V prvem, teoretičnem delu so predstavljena jezikoslovna, pedagoška, psihološka in didaktična izhodišča poučevanja in učenja tujega jezika. Podrobneje je opisan sodoben pristop — t.i. jezikovna kopel oz. CLIL, ter teoretičen vpogled v sestavo učnega projekta. V drugem, praktičnem delu je predstavljen opis poteka učnega projekta, kjer sem na slovenski osnovni šoli poučevala matematiko v angleščini in sicer v 2. razredu. Projekt se je izkazal za drugačen, učencem zanimivejši način učenja učnih vsebin (npr. matematike). Sredstvo komunikacije in različne dejavnosti in aktivnosti so jih pritegnile in navdušile tako, da so učence zanimale ne samo vsebine, temveč so bili motivirani tudi za pridobitev znanja iz tujega jezika.
Ključne besede: Jezikovna kopel (Clil), projektna učna ura, poučevanje tujega jezika na razredni stopnji OŠ
Objavljeno: 17.11.2009; Ogledov: 2938; Prenosov: 268
.pdf Celotno besedilo (6,96 MB)

2.
MNENJA STARŠEV O POUČEVANJU IN UČENJU TUJEGA JEZIKA V 1. TRILETJU OSNOVNE ŠOLE NA PODROČJU CELJSKE REGIJE
Nataša Kerznar, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu so predstavljene številne sodobne teorije o pridobivanju jezika, proces zgodnjega usvajanja tujega jezika, njegove prednosti in cilji. V teoretičnem delu diplomske naloge sem opisala psihološke in pedagoške osnove učenja tujega jezika ter sodobne didaktične pristope poučevanja tujega jezika (med njimi tudi t.i. jezikovno kopel). V diplomski nalogi predstavljam tudi, kako se s poučevanjem in učenjem tujih jezikov v otroštvu spopadajo druge evropske in svetovne države. Osrednja tema diplomskega dela se nanaša na mnenje staršev o zgodnjem učenju in poučevanju tujega jezika v otroštvu. Izvedena je bila anketa, zasnovana na vzorcu 405 staršev, ki so svojega otroka vključili v projekt učenja in poučevanja angleškega jezika v 1. triletju OŠ, ter stališča staršev, kjer njihov otrok ni vključen v omenjeni projekt.
Ključne besede: zgodnje poučevanje in učenje tujega jezika, mnenja staršev.
Objavljeno: 11.02.2010; Ogledov: 2918; Prenosov: 417
.pdf Celotno besedilo (1,15 MB)

3.
STALIŠČA RAZREDNIH UČITELJEV O JEZIKOVNI KOPELI NA RAZREDNI STOPNJI OŠ
Maja Gregorn, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi Stališča razrednih učiteljev o jezikovni kopeli v osnovni šoli sem se v teoretičnem delu osredotočila na najnovejše smernice Evropske unije za učenje tujih jezikov na razredni stopnji osnovne šole. Le-te so zelo pomembne za uvajanje novosti v osnovne šole na področju poučevanja tujih jezikov. V nadaljevanju govorim tudi o večjezičnosti in pridobivanju medkulturne kompetence, saj je oboje izjemnega pomena, ko govorimo o jezikovni kopeli. Ker je danes vedno bolj pomembno uvajanje tujega jezika v zgodnjem obdobju otrokovega razvoja, sem tudi tej temi posvetila posebno poglavje in predstavila, kakšno je poučevanje tujih jezikov v osnovni šoli. V nadaljevanju teoretičnega dela predstavljam zgodovino jezikovne kopeli in njene prednosti. Prav tako pa lahko bralec v moji diplomski nalogi najde razširjenost jezikovne kopeli v svetu, Evropi in v Sloveniji. Ker sem nekaj ur pouka v jezikovni kopeli izvedla tudi sama, v praktičnem delu diplomske naloge opisujem potek in uspešnost takega načina poučevanja tujega jezika. V zadnjem, empiričnem, delu diplomske naloge sem grafično prikazala rezultate študije primera o stališčih razrednih učiteljev o jezikovni kopeli v osnovni šoli, ki sem jo izvedla pri učiteljih, ki se z jezikovno kopeljo vsakodnevno srečujejo, in pri učiteljih, ki jezikovno kopel zelo slabo ali pa sploh ne poznajo.
Ključne besede: tuji jezik, večjezičnost, pridobivanje medkulturne kompetence, zgodnje poučevanje tujega jezika, jezikovna kopel, stališča razrednih učiteljev o jezikovni kopeli.
Objavljeno: 13.05.2010; Ogledov: 2512; Prenosov: 333
.pdf Celotno besedilo (2,26 MB)

4.
POUČEVANJE IN UČENJE TUJEGA JEZIKA S POMOČJO PLESA V DRUGI TRIADI OSNOVNE ŠOLE
Katija Čuješ Arko, 2010, diplomsko delo

Opis: V teoretičnem delu diplomskega dela je predstavljen intelektualni in gibalni razvoj otroka, jezikovni razvoj otroškega govora in različne teorije o poteku govora otroka. Predstavljenih je nekaj teoretičnih izhodišč, ki zagovarjajo poučevanje z gibanjem in celostno poučevanje tujega jezika, saj smo si ljudje zelo različni po sprejemanju in pomnenju informacij. Prav tako je predstavljenih nekaj predlogov in zagovornikov pristopa poučevanja TJ s pomočjo plesa. V empiričnem delu diplomske naloge nas je zanimalo, kaj o tem pristopu menijo učenci na nižji stopnji OŠ. Raziskava je pokazala, da imajo učenci radi ure tujega jezika, da niso seznanjeni s pristopom poučevanja TJ s pomočjo plesa, a vendar bi jim takšen način pouka pomenil veliko zabave, veselja in sprostitev, kar pa učenci pri učenju zagotovo tudi potrebujejo.
Ključne besede: poučevanje tujega jezika, poučevanje skozi ples, razvoj otroka skozi ples
Objavljeno: 06.07.2010; Ogledov: 2357; Prenosov: 307
.pdf Celotno besedilo (1,63 MB)

5.
MEDIJI PRI POUKU ANGLEŠKEGA JEZIKA V DRUGI TRIADI OSNOVNE ŠOLE
Mateja Cafuta, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu so predstavljena različna sodobna teoretična izhodišča, ki opredeljujejo medije kot sredstvo in pripomoček za informiranje ljudi. Prikazala sem uporabo medijev pri pouku tujega jezika. Vključila sem tudi prednosti in slabosti uporabe medijev pri pouku, zlasti pri pouku tujega jezika na razredni stopnji OŠ. V nadaljevanju pa so predstavljene številne dodatne dejavnosti, ki vključujejo medije v pouk in bi jih učitelji lahko uporabljali pri pouku tujega jezika ter ga tako še bolj popestrili in morda tudi dodatno motivirali otroke za učenje angleškega jezika na razredni stopnji osnovne šole. V empiričnem delu diplomske naloge sem prikazala stališča učencev drugega triletja osnovne šole glede vključevanja medijev pri pouku angleškega jezika ter kakšen je vpliv medijev na znanje angleškega jezika pri učencih na razredni stopnji OŠ. Rezultati kažejo, da so mnenja učencev o uporabi medijev pozitivna in da si želijo v pouk angleškega jezika vključiti še več medijev, predvsem elektronskih. Raziskava je pokazala tudi, da imajo mediji močan vpliv na znanje tujega jezika pri učencih, saj večina učencev pogosto spremlja oddaje v angleškem jeziku. Prav tako jih veliko tudi brska po spletnih straneh, ki so v angleščini, in ne nazadnje večina učencev raje posluša skladbe v angleškem jeziku, nekateri učenci pa posežejo tudi po angleški literaturi.
Ključne besede: Ključne besede: mediji, pouk tujega jezika, stališča učencev glede vključevanja medijev, vpliv medijev na znanje angleškega jezika
Objavljeno: 27.07.2010; Ogledov: 2665; Prenosov: 216
.pdf Celotno besedilo (586,06 KB)

6.
UČENJE TUJEGA JEZIKA V 1. TRILETJU OSNOVNE ŠOLE IN CLIL
Damjana Kralj, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je predstavljen sodoben pristop k poučevanju tujega jezika CLIL. Navedla sem pomembne prelomnice v razvoju CLIL-a skozi čas. Prikazala sem modele poučevanja tujega jezika v Sloveniji in drugod po svetu. V nadaljevanju sem predstavila zgodovino CLIL-a, kako CLIL deluje, zakaj je pomemben, katere so njegove prednosti, zakaj je CLIL eden izmed uspešnih pristopov poučevanja tujega jezika v otroštvu, kateri so tipi CLIL-a in pa primere CLIL-a v slovenskih šolah. V empiričnem delu diplomske naloge sem prikazala stališča učencev prvega triletja osnovne šole do učenja nemškega jezika po sodobnem pristopu CLIL. Rezultati kažejo, da je zanimanje učencev za učenje nemškega jezika po sodobnem pristopu CLIL veliko. Raziskava je pokazala tudi, da se učencem učenje nemškega jezika po sodobnem pristopu CLIL zdi zanimivo vendar si kljub temu ne želijo več ur poučevanja nejezikovnih predmetov v nemškemu jeziku.
Ključne besede: CLIL, učenje nemškega jezika, prvo triletje
Objavljeno: 06.09.2010; Ogledov: 2820; Prenosov: 388
.pdf Celotno besedilo (690,47 KB)

7.
STALIŠČA VZGOJITELJIC O UČENJU TUJEGA JEZIKA V VRTCIH NA OBMOČJU SEVEROVZHODNE SLOVENIJE
Silvija Kovačič, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu so predstavljene številne sodobne teorije o pridobivanju jezika. V teoretičnem delu diplome so opisane osnove govornega razvoja v prvem in tujem jeziku, dejavniki, ki vplivajo na učenje jezika, ter vpliv tujega jezika na materinščino. V nadaljevanju je opisano učenje in poučevanje tujega jezika v predšolskem obdobju, kjer so predstavljeni glavni cilji in načela pri učenju ter poučevanju tujega jezika na predšolski stopnji, dejavniki uspešnega učenja tujega jezika v vrtcu, metode učenja tujega jezika ter vloga vzgojiteljice pri načrtovanju in izvajanju tujega jezika v vrtcu. V empiričnem delu diplome sem želela pridobiti podatke o tem, kakšno je stališče vzgojiteljic do tujega jezika in pripravljenost za poučevanje le-tega. S pomočjo anketnih vprašalnikov sem dobila odgovore na vprašanja glede zastavljenih ciljev in hipotez. Podatki so pokazali, da imajo vzgojiteljice dober odnos do učenja tujega jezika v vrtcu in menijo, da bi se le-to moralo odvijati v skupini z vzgojiteljico (integrirana oblika). Kljub temu, da je zgodnje učenje tujega jezika v vrtcu še precej v povojih in še ni dodobra poznano, je veliko vzgojiteljic pokazalo podporo in pripravljenost izvajati igralne urice iz tujega jezika ter se dodatno izobraževati v didaktiki zgodnjega poučevanja tujega jezika.
Ključne besede: Zgodnje učenje tujega jezika, stališča vzgojiteljev.
Objavljeno: 10.09.2010; Ogledov: 2231; Prenosov: 304
.pdf Celotno besedilo (549,66 KB)

8.
MNOGOTERE INTELIGENTNOSTI PRI POUKU ANGLEŠČINE V DRUGEM TRILETJU OŠ
Ksenija Klopčič, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu so predstavljena različna teoretična izhodišča, ki so v zadnjih sto letih pustila pečat na področju inteligentnosti. Podrobneje je predstavljen novejši pristop pojmovanja inteligentnosti — Gardnerjeva teorija mnogoterih inteligentnosti, porajajoča se mnenja o teoriji in uporaba le-te v izobraževanju. Empirična raziskava diplomskega dela se nanaša na rezultate reševanja testa mnogoterih inteligentnosti, torej katere inteligentnosti v večji meri učenci v drugem triletju OŠ uporabljajo pri učenju pri vseh učnih predmetih; stališča učencev o tem, katere dejavnosti posamezne inteligentnosti učitelji vključujejo pri pouku angleškega jezika na razredni stopnji; katere pogrešajo oz. jih je premalo, da bi si bolje zapomnili učno snov, in povezanost med inteligentnostmi, ki jih učenci v drugem triletju uporabljajo, ter med dejavnostmi posamezne inteligentnosti, ki jih učitelji pri pouku angleškega jezika na razredni stopnji vključujejo. Rezultati so pokazali, da učenci pri učenju uporabljajo največ medosebno, osebno in naravoslovno inteligentnost. Učitelji pri pouku angleškega jezika pa vključujejo največ dejavnosti jezikovne, medosebne in prostorske inteligentnosti in najmanj dejavnosti naravoslovne inteligentnosti, zato so učenci tudi navajali, da si najbolj želijo dejavnosti naravoslovne inteligentnosti. Pri večini rezultatov ni statistično značilne korelacije med posameznimi inteligentnostmi in dejavnostmi inteligentnosti. Statistično značilni pozitivni korelaciji sta se pojavili le pri korelaciji med logično-matematično inteligentnostjo in dejavnostmi logično-matematične inteligentnosti ter pri korelaciji med naravoslovno inteligentnostjo in dejavnostmi naravoslovne inteligentnosti, a ravno dejavnosti teh dveh inteligentnosti sta najmanj vključeni pri pouku angleškega jezika na razredni stopnji. Torej več kot bodo učitelji pri pouku angleškega jezika na razredni stopnji vključevali dejavnosti naravoslovne in logično-matematične inteligentnosti, več bodo učenci drugega triletja uporabljali ti dve inteligentnosti pri učenju angleškega jezika.
Ključne besede: teorije inteligentnosti, Gardnerjeva teorija mnogoterih inteligentnosti, test mnogoterih inteligentnosti, vključevanje dejavnosti mnogoterih inteligentnosti pri pouku angleškega jezika v drugem triletju OŠ
Objavljeno: 10.02.2011; Ogledov: 2662; Prenosov: 211
.pdf Celotno besedilo (1,10 MB)

9.
POUČEVANJE TUJEGA JEZIKA V PRVEM VZGOJNO-IZOBRAŽEVALNEM OBDOBJU NA PODROČJU POMURSKE REGIJE
Jasmina Makoter, 2011, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu so predstavljeni razvojno-psihološki in pedagoško-didaktični vidiki učenja in poučevanja tujega jezika na nižji stopnji osnovne šole. V teoretičnem delu so opisane razvojne značilnosti govora, poti do znanja jezika, pred jezikovno in jezikovno obdobje učenja jezika ter opisana struktura spomina. V nadaljevanju je predstavljeno učenje in poučevanje tujega jezika v otroštvu, rezultati zgodnjega in kasnejšega poučevanja tujega jezika v otroštvu, pogledi strokovnjakov na kritično obdobje učenja tujega jezika, cilji učenja tujega jezika in razlikovanje med pojmoma drugi in tuji jezik. Predstavljeni so dejavniki pri usvajanju drugega/tujega jezika, razlike in podobnost med usvajanjem maternega in tujega jezika ter sodoben pristop jezikovne kopeli. V empiričnem delu naloge pa sem s pomočjo anketnega vprašalnika preučila mnenja staršev o uvajanju učenja tujega jezika v prvo vzgojno-izobraževalno obdobje, čigar otroci so bili oz. niso bili vključeni v poučevanje tujega jezika v prvem izobraževalnem obdobju. Rezultati kažejo, da postaja vloga tujega jezika vedno pomembnejša, česar se zavedajo tudi straši. Začeli so dojemati, da je znanje tujega jezik dandanes nuja in ne le prednost, kakor je bilo včasih. Starši se tudi zavedajo, da znanje tujega jezika pomeni za njihove otroke večjo možnost za pridobitev zaposlitve in jim lahko tudi v vsakdanjem življenju koristi, kar je tudi glavni vzrok, da so starši začeli podpirati in vključevati svoje otroke v poučevanje tujega jezika v začetku vstopa v osnovno šolo in tudi že pred njim.
Ključne besede: poučevanje tujega jezika v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju, stališča staršev
Objavljeno: 22.06.2011; Ogledov: 2021; Prenosov: 147
.pdf Celotno besedilo (412,22 KB)

10.
VEČJEZIČNO IN MEDKULTURNO ZAZNAVANJE UČENCEV NA NIŽJI STOPNJI OSNOVNE ŠOLE NA DVOJEZIČNEM OBMOČJU SV GORIČKEGA IN SLOVENSKEGA PORABJA
Rok Grkinič, 2012, diplomsko delo

Opis: Medkulturno zavest je najenostavneje in najučinkoviteje podajati skozi vsebine tujejezikovnega pouka, torej ima razvoj večjezičnosti v otroštvu zelo pomembno vlogo. Namen empiričnega dela diplomske naloge je proučiti večjezično in medkulturno zaznavanje učencev na nižji stopnji osnovne šole na dvojezičnem območju SV Goričkega in slovenskega Porabja. Podrobneje me zanimajo znanje, izkušnje in doživetja, interakcija, odnos in stališča ter poznavanje in odnos učencev 1. in 2. triletja OŠ do jezika sosednjih držav. Pri tem preverjam obstoj razlik med slovenskimi in madžarskimi učenci. Rezultati kažejo, da imajo slovenski učenci več znanja in tujejezikovnega znanja o sosednjih državah kot madžarski. Tako slovenski kot madžarski učenci se strinjajo, da ga največ pridobijo v šoli. Madžarski učenci so v primerjavi s slovenskimi učenci pokazali večjo stopnjo odprtosti do tujega, manj predsodkov in stereotipov. Raziskava je prav tako pokazala, da je poznavanje/nepoznavanje jezika ključni faktor pri vzpostavljanju odnosov ter navezovanju stikov s tujci.
Ključne besede: večjezičnost, medkulturnost, znanje, izkušnje, doživetja, interakcija, odnos, stališča, jezik
Objavljeno: 22.03.2012; Ogledov: 1829; Prenosov: 208
.pdf Celotno besedilo (1,15 MB)

Iskanje izvedeno v 0.06 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici