| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 95
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Usposabljanje osebnih asistentov za potrebe neodvisnega življenja invalidov v republiki sloveniji
Tina Ferbežar, 2021, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo je nastalo z namenom razumevanja (razvoja) novega poklica v zdravstvu in socialnem varstvu, ki se je v Sloveniji intenzivneje začel razvijati z uveljavitvijo Zakona o osebni asistenci. V njem obravnavamo usposobljenost osebnih asistentov, ki so pomemben del neodvisnega življenja invalidov. V teoretičnem delu smo s pregledom domače in tuje strokovne literature prikazali pomen znanja in izobraževanja ter značilnosti današnje družbe in organizacij. Podrobneje smo predstavili pomen razvoja osebnih asistentov. Povzeli smo teoretična izhodišča izobraževanja in usposabljanja zaposlenih. V nadaljevanju smo opisali pomen neodvisnega življenja in osebne asistence. Predstavili smo YHD – Društvo za teorijo in kulturo hendikepa ter Zvezo paraplegikov, kjer smo izvedli anketo. Prav tako so predstavljeni uporabniki osebne asistence, poklic osebnega asistenta, potrebna izobrazba ter možnosti usposabljanja. Raziskava je potrdila naša predvidevanja. Ugotovili smo, da v splošnem ne moremo govoriti o ustrezni usposobljenosti osebnih asistentov. Po eni strani ugotavljamo povprečne do višje ocene poznavanja področja ter nižjo stopnjo težav, na drugi strani pa stisko, v kateri se znajdejo asistenti, njihovo mnenje o delu ter visoko željo po dodatnih izobraževanjih in usposabljanjih. Ugotovili smo tudi, da obstajajo razlike v obsegu usposabljanj in izobraževanj, ki so jih deležni osebni asistenti v različnih društvih. Na osnovi spoznanj predlagamo implementacijo ustreznega programa izobraževanja osebnih asistentov v okviru Nacionalne poklicne kvalifikacije ter oblikovanje poklicnega profila.
Keywords: izobraževanje, usposabljanje, razvoj kadrov, osebni asistent, neodvisno življenje invalidov
Published: 02.04.2021; Views: 235; Downloads: 63
.pdf Full text (1,66 MB)

2.
Ureditev parkiranja za študente Fakultete za organizacijske vede Univerze v Mariboru
Maša Kim Kestner, 2019, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo se ukvarjali z ureditvijo problematike parkiranja za študente Fakultete za organizacijske vede Univerze v Mariboru. Najprej smo preučili relevantno strokovno literaturo, nato smo analizirali obstoječe stanje, kjer smo izvedli anketo med študenti, da bi ugotovili zadovoljstvo s trenutnimi možnostmi parkiranja. Predlagali smo rešitve, ki so se nam zdele glede na obstoječe razmere primerne. Kot končni predlog ureditve predlagamo postavitev zapornic, asfaltiranje zemljišča ter zaris talnih označb. Pri dimenzioniranju kapacitete parkirišča smo upoštevali tehnične zahteve in normative ter določili maksimalno število parkirnih mest, ki jih na razpoložljivem zemljišču lahko pridobimo. S pomočjo teorije množične strežbe smo nato izračunali kvantitativne kazalnike parkirišča kot sistema strežbe, ki lahko služijo kot osnova za oceno nivoja kakovosti ponujene storitve parkiranja, ter na podlagi dobljenih rezultatov, ocenili ustreznost predlagane rešitve.
Keywords: • fakulteta, • študenti, • parkiranje, • površine za parkiranje, • načrtovanje, • izkoriščenost.
Published: 23.10.2019; Views: 487; Downloads: 51
.pdf Full text (1,50 MB)

3.
Razvoj prototipne programske rešitve za spremljanje procesa luženja v podjetju SIJ Acroni
Sašo Ilić, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo je rezultat sodelovanja med podjetjem SIJ Acroni, d. o. o., in Fakulteto za organizacijske vede Univerze v Mariboru. Gre za razvojno-raziskovalni projekt z namenom izboljšanja učinkovitosti v proizvodnji oddelka Lužilnica v obratu Predelava debele pločevine (PDP). Končni namen projekta je razvoj modela za optimizacijo procesa luženja, namen diplomskega dela pa je ugotoviti, kateri podatki v internem informacijskem sistemu podjetja SIJ Acroni, d. o. o., so dostopni in katere podatke bi še potrebovali za razvoj optimizacijskega modela. Cilj je razviti prototipno programsko rešitev, ki bo omogočala beleženje manjkajočih podatkov in jo bo mogoče integrirati v obstoječi informacijski sistem podjetja. V uvodu je predstavljen problem, s katerim se srečujemo, in okolje, v katerem poteka delo. V drugem poglavju so opisane teoretične osnove programiranja v programskem jeziku Visual Basic in sama metoda opazovanja procesa luženja in beleženja podatkov. Sledi opis obstoječega stanja oz. trenutnega stanja po podatkih v informacijskem sistemu. To zajema pregled interne dokumentacije in analizo obstoječih podatkov. Sama programska rešitev je predstavljena v četrtem poglavju, v zaključkih pa so podani pogoji za uvedbo, učinki uvedbe in možnosti nadaljnjega razvoja programske rešitve.
Keywords: ‒ jeklarska industrija ‒ luženje ‒ optimizacija procesa ‒ zajem podatkov ‒ prototipna programska rešitev
Published: 22.10.2019; Views: 350; Downloads: 38
.pdf Full text (2,70 MB)

4.
Presoja skladnosti s standardom ISO/IEC 27001 v manjšemproizvodnem podjetju
Andraž Pirnat, 2019, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu je bila izvedena presoja skladnosti s standardom ISO/IEC 27001:2013 v manjšem proizvodnem podjetju BVG, d. o. o. Zaradi same narave in velikosti podjetja upravljanje informacijske varnosti do sedaj ni bilo na prvem mestu, vendar se vodstvo podjetja vse bolj zaveda strateškega pomena tega področja. V prvem delu diplomskega dela so podane teoretične osnove s področja informacijske varnosti. Sledijo predstavitev okolja, torej samega podjetja BVG, d.o.o., popis njihovih poslovnih procesov in trenutne informacijske podpore. V empiričnem delu so podani rezultati analize skladnosti s standardom ISO/IEC 27001:2013, ki so bili pridobljeni s pomočjo metodološkega orodja, izdelanega v okolju Excel, dosegljivega na spletu. Na koncu diplomskega dela so ponujene rešitve, ki bi lahko pripomogle k izboljšanju stanja na področju informacijske varnosti.
Keywords: informacijski sistem, varnost, sistem za upravljanje informacijske varnosti, standard ISO/IEC 27001:2013, skladnost, presoja
Published: 15.10.2019; Views: 338; Downloads: 64
.pdf Full text (1,47 MB)

5.
Vpliv znižanja cene na nakupne odločitve potrošnikov v trgovskem centru Mercator v Kranju
Sandra Bodiroža, 2019, bachelor thesis/paper

Abstract: Trgovska podjetja na različne načine poskušajo prepričati in motivirati kupce, da kupujejo pri njih. Osredotočajo se predvsem na čim večjo prodajo izdelkov lastne trgovske blagovne znamke. V diplomski nalogi smo podrobneje analizirali trgovsko podjetje Mercator, kjer opažamo problem v očitnem zmanjševanju zvestobe kupcev do izdelkov trgovske blagovne znamke Mercator. S pomočjo rezultatov, pridobljenih z anketo, izvedeno med kupci, smo ugotovili, da je cena najpomembnejši dejavnik, ki vpliva na nakupno odločitev potrošnikov v trgovskem centru Mercator Primskovo v Kranju. Kupci se za nakup izdelkov trgovske blagovne znamke Mercator odločajo predvsem zaradi nižje cene v primerjavi z istovrstnimi izdelki drugih blagovnih znamk. Problem nastane, ko se cene istovrstnih izdelkov drugih blagovnih znamk znižajo, saj večina anketirancev v tem primeru ne ostane zvesta izdelkom trgovske blagovne znamke Mercator. S pomočjo testne statistike smo utemeljili rezultate anketnega vprašalnika in odgovorili na raziskovalna vprašanja. Da bi povečali zvestobo kupcev do izdelkov trgovske blagovne znamke Mercator, predlagamo, da zvesti kupci pri vsakem naboru 100 točk zvestobe pridobijo 30 % popust na celoten nakup.
Keywords: cena, nakupne odločitve potrošnikov, trgovska blagovna znamka
Published: 02.04.2019; Views: 439; Downloads: 42
.pdf Full text (998,15 KB)

6.
Analiza zavzetosti zaposlenih v finančnem sektorju
Tea Hočevar, 2018, master's thesis/paper

Abstract: Delovna zavzetost ali zavzetost zaposlenih je nov model ocenjevanja, ovrednotenja ali upravljanja s kadri na delovnih mestih. Podjetja vse več pozornosti namenjajo ugotavljanju zadovoljstva zaposlenih, malo pa je bilo opravljenih raziskav na temo zavzetosti zaposlenih v delovnih okoljih. Zavzetost je več kot samo sreča, motivacija in zadovoljstvo. Je v bistvu stanje zaposlenega, ki s svojim znanjem, čustvi, izkušnjami in vedenjem pripomore k doseganju pozitivnih rezultatov podjetja. V teoretičnih osnovah smo pregledali definicije zavzetosti zaposlenih, ali obstajajo ločnice med zadovoljstvom in zavzetostjo, kako bi dosegali višjo zavzetost med zaposlenimi, kako zavzetost vpliva na uspešnost podjetij in kakšna je korelacija med zaposlenimi in kupci ter kako lahko managerji poskrbijo za dvig zavzetosti v svojih podjetjih. V empiričnem delu magistrske naloge smo raziskovali zavzetost zaposlenih na delovnem mestu v finančnem sektorju. Zavzetost zaposlenih smo ocenjevali po dveh svetovno znanih metodah merjenja zavzetosti zaposlenih in sicer Gallup Q12 in UWES (»Utrecht Work Engagement Scale«).
Keywords: zavzetost, zaposleni, finančni sektor, Gallup Q12, UWES
Published: 18.12.2018; Views: 740; Downloads: 127
.pdf Full text (1,17 MB)

7.
Vzpostavitev sistema upravljanja informacijske varnosti v javnem skladu
Darinka Trček, 2018, master's thesis/paper

Abstract: V magistrskem delu smo predstavili model vzpostavitve sistema upravljanja informacijske varnosti v štirih fazah, pri čemer smo zasledovali procesni pristop z uporabo temeljnih faz Demingovega kroga – načrtovanje, uvedba, preverjanje in ukrepanje, ki jih priporoča tudi ISO/IEC družina standardov 27000 za področje informacijske varnosti. Model je apliciran na konkretno organizacijo – Javni štipendijski, razvojni, invalidski in preživninski sklad Republike Slovenije. Podrobneje smo se v magistrskem delu usmerili v prvo fazo vzpostavitve – načrtovanje. Poleg pregleda trenutnega stanja smo izvedli popis ključnih procesov, ovrednotili dobrine in opredelili grožnje ter pripravili oceno tveganj. Ta je bila podlaga za pripravo načrta varovalnih ukrepov, ki skupaj s predlogom krovne politike informacijske varnosti in načrtom implementacije SUIV tvori predlog načrta uvedbe SUIV, ki ga potrdi poslovodstvo. Za nadaljnje tri faze – uvedbo SUIV, vzpostavitev sistema kontrol in nadzora SUIV ter analizo odstopanj SUIV z izvajanjem korektivnih ukrepov - so podana priporočila. Ker so zaposleni pogosto eden najšibkejših členov pri zagotavljanju informacijske varnosti, so podana tudi priporočila glede dviga ozaveščenosti, usposabljanja in izobraževanja zaposlenih na področju informacijske varnosti.
Keywords: varnost, informacijski sistem, upravljanje, SUIV, javna uprava
Published: 12.11.2018; Views: 953; Downloads: 100
.pdf Full text (1,70 MB)

8.
Dejavniki motivacije za delo zaposlenih v Logistični brigadi Slovenske vojske
Pjeter Duhani, 2018, bachelor thesis/paper

Abstract: V diplomski nalogi proučujemo dejavnike motivacije za delo zaposlenih v Logistični brigadi. Gre za vojaško organizacijo, ki ima 1.315 zaposlenih (podatki za marec 2018) in je specifična, tako zaradi prednosti, kot tudi občutljivosti njene obravnave (omejitve). Glavni problem v obravnavani temi vidimo predvsem v zmanjšanju števila zaposlenih v Logistični brigadi Slovenske vojske. Samo v letu 2017 je bilo evidentiranih preko 230 primerov odhodov iz Logistične brigade, zaradi odpovedi, oziroma prenehanja delovnega razmerja. V štiriletnem obdobju 2014–2017 je vrste Logistične brigade zapustilo preko 820 zaposlenih. To bi v vojaškem izrazoslovju pomenilo cel bataljon zaposlenih manj. Zaradi tega menimo, da je tema aktualna in smo jo želeli v pričajoči nalogi raziskati. Pri obravnavi teme smo najprej proučili domačo in tujo literaturo, s področja motivacije in motivacijskih teorij. Anketni vprašalnik smo anketirancem razdelili v tiskani verziji. Anketiranje je bilo izvedeno v enotah LOGBR in je potekalo od 26. 2. 2018 do 20. 3. 2018. Želeli smo ugotoviti dejavnike motivacije zaposlenih za delo. Rezultati raziskave so pokazali, da so zaposleni v Logistični brigadi Slovenske vojske motivirani za delo. Prav tako smo ugotovili, da je neposredni vodja dober vir motivacije in mu zaposleni zaupajo. Definirali smo kriterije, ki pozitivno vplivajo na motivacijo in kriterije, ki negativno vplivajo na motivacijo, oziroma demotivirajo zaposlene v Logistični brigadi. Tako pozitivne kot negativne dejavnike motivacije smo rangirali, glede na njihovo moč vpliva. Vsa anketna vprašanja smo ustrezno analizirali, statistično in grafično obdelali, kritično obravnavali in ugotovitve zapisali. Prav tako smo cilje diplomske naloge kritično obravnavali, podatke ustrezno analitično obdelali in obenem predlagali ustrezne rešitve za izboljšanje stanja. Na koncu, v zadnjem poglavju naloge, smo za potrebe delodajalca oblikovali priporočila in predlagali rešitve na posameznih področjih.
Keywords: motivacija motivacijske teorije vojak Slovenska vojska Logistična brigada
Published: 22.06.2018; Views: 615; Downloads: 98
.pdf Full text (1,55 MB)

9.
Informacijska varnost interneta stvari
Ajda Eržen, 2018, bachelor thesis/paper

Abstract: Diplomsko delo obravnava področje informacijske varnosti interneta stvari (IoT). V prvem delu so podane teoretične osnove s področja informacijske varnosti in interneta stvari. Opisan je način delovanja naprav interneta stvari in njihova infrastruktura. Navedene so prednosti in slabosti uporabe tovrstnih naprav, predvsem iz vidika varnosti. Na podlagi rezultatov različnih raziskav in tujih virov smo izoblikovali priporočila za varno uporabo naprav interneta stvari za posameznike in podjetja. V empiričnem delu je bila izvedena analiza, kjer smo s pomočjo anketnega vprašalnika ugotavljali ozaveščenost slovenskih uporabnikov interneta o varnosti ter o grožnjah, ki jih prinaša uporaba interneta in naprav interneta stvari. Rezultate ankete smo statistično obdelali in z uporabo ustreznih testov hipotez odgovorili na zastavljena raziskovalna vprašanja. Glavne ugotovitve, do katerih smo prišli, kažejo, da izraz IoT med slovenskimi uporabniki interneta ni dobro poznan. Večina uporabnikov interneta ocenjuje, da so IoT naprave uporabne, vendar se ob uporabi počutijo ogroženi. V splošnem lahko trdimo, da se slovenski uporabniki interneta ocenjujejo kot ozaveščene na področju varnosti, vendar drugi rezultati raziskave nakazujejo, da temu ni ravno tako.
Keywords: - informacijska varnost - grožnje varnosti - internet stvari - IoT - tveganja pri uporabi - priporočila za varno uporabo - ozaveščenost
Published: 22.05.2018; Views: 1384; Downloads: 226
.pdf Full text (1,87 MB)

10.
Prenova sistema za spremljanje razpoložljivosti storitev procesiranja transakcij s plačilnimi karticami
Aleš Černilogar, 2017, master's thesis/paper

Abstract: Procesni center izvaja storitve procesiranja transakcij s plačilnimi karticami s pomočjo namenske avtorizacijske aplikacije. Za izvajanje teh storitev ima procesni center s svojimi strankami sklenjene dogovore o nivoju storitev (SLA). Poročila o izpolnjevanju SLA zahtev za te storitve se v procesnem centru izdelajo enkrat mesečno za pretekli mesec, nakar se poročilo o njihovem izpolnjevanju pošlje stranki. V kolikor po krivdi procesnega centra SLA zahteve niso dosežene, se to razume kot nerazpoložljivost storitve, kar ima za procesni center finančne posledice kakor tudi izgubo ugleda. Težava je v tem, da z obstoječim načinom dela pridobi procesni center informacije o doseganju SLA zahtev in posledično o razpoložljivosti posameznih storitev za pretekli mesec šele konec meseca, kar onemogoča hitro ukrepanje v primeru nedoseganja le-teh. Namen magistrskega dela je obstoječe procese prenoviti tako, da bo omogočeno »online« spremljanje doseganje SLA zahtev za storitve, ki se izvajajo spomočjo avtorizacijske aplikacije. Ker je procesiranje kartičnih transakcij široko področje, smo se v nalogi omejili na tri storitve avtorizacijske aplikacije, in sicer: - izvajanje vmesniških procesov do bank in drugih procesnih centrov - proces osveževanja datotek v bazi avtorizacijske aplikacije - spremljanje odzivnih časov bank na avtorizacijske zahtevke Z uvedbo »online« spremljanja doseganja SLA zahtev pridobimo možnost preventivnega ukrepanja ob ugotovljenem odstopanju od zahtev, določenih v SLA. Preventivni ukrepi se odražajo v boljši razpoložljivosti storitev procesnega centra, kar pripomore k večji učinkovitosti in boljšemu ugledu procesnega centra. Poleg tega se lahko sprotne informacije o doseganju SLA zahtev koristno uporabijo pri sklepanju novih ali spremembah obstoječih dogovorov SLA.
Keywords: razpoložljivost storitev, spremljanje razpoložljivosti, plačilne kartice, procesiranje transakcij, dogovor o ravni storitve (SLA)
Published: 22.12.2017; Views: 491; Downloads: 76
.pdf Full text (4,30 MB)

Search done in 0.3 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica