SLO | ENG

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 33
Na začetekNa prejšnjo stran1234Na naslednjo stranNa konec
1.
Metoda stalnega analiziranja izkazanega znanja učencev kot orodje upravljanja v šolstvu
Darko Zupanc, 2010, doktorska disertacija

Opis: Organizacije naj bi imele postavljene jasne cilje kakovosti, upravljanje sistema in odločanje na različnih nivojih naj bi temeljilo na analizah in relevantnih podatkih. Tradicionalni vzgojno-izobraževalni sistemi in šolske prakse pogosto ne sledijo tem zahtevam. Načrtovanje v šolstvu ne more temeljiti zgolj na naštevanju učnih vsebin in metod, ampak mora biti usmerjeno učno-ciljno. Kurikul že v konceptu pomeni nekaj drugega kot učni načrt, presega zgolj načrtovanje poučevanja in učenja. Osnovne zahteve kurikularnega pristopa so racionalnost, eksaktnost in preverljivost učnih ciljev. Kurikul se obravnava na treh ravneh: načrtovani, izvedbeni in še posebej doseženi kurikul, kjer se preverja v učnem procesu dosežene merljive učne cilje. V šolskem sistemu je potrebno opredeliti standarde znanja. Opisovanje vsebinskih standardov znanja (ang. content standards) ni dovolj. Z nacionalnimi preizkusi znanja in/ali državnimi izpiti je potrebno umeriti standarde dosežkov (ang. performance standards). V šolskih sistemih z državnimi izpiti, kot je v Sloveniji matura, ali drugimi oblikami nacionalnih preverjanj znanja se dosežke poleg certificiranja lahko uporabi za povratno informacijo učiteljem, šolam in drugim strokovnjakom. Tako pridobljeni rezultati sumativnega (zbirnega) preverjanja znanja se lahko uporabijo za načrtovanje učiteljevega dela v prihodnje in za poučevanje naslednjih generacij učencev; to se opredeli kot drugi nivo formativnega preverjanja znanja. Namen formativnega preverjanja je, da se ugotovi katere prilagoditve, dopolnitve in usmeritve pri poučevanju in učenju so potrebne, ko se znanje še oblikuje (formira). Metoda stalnega analiziranja izkazanega znanja kot orodje upravljanja v šolstvu lahko na dolgi rok sistematično vodi k izboljšavam pri poučevanju, večji učinkovitosti in managementu kakovosti. Disertacija v empiričnem delu opisuje razvoj, zgradbo in zmožnosti Orodja za analize izkazanega znanja ob zaključku srednje šole, slovenskega sistema povratnih informacij za šole (ang. School Performance Feedback System). Z razvojnim in raziskovalnim delom, je bila kot nadgradnja razvito Orodje za upravljanje v šolstvu, kot prispevek k razvoju managementa kakovosti v šolskih sistemih z zunanjim preverjanjem znanja. Disertacija vsebuje rezultate in izsledke več raziskav: · Prikaz zgolj enega kazalca lahko ustvarja zmotno predstavo o uspešnosti šole pri pripravi in usposabljanju dijakov za maturo. · Pri izbiri maturitetnih predmetov pride do pomembnih razlik med predmeti; naravoslovne predmete izbirajo dijaki z višjim doseženim splošnim znanjem, družboslovne predmete pa dijaki z nižjim doseženim splošnim znanjem. · Šola oz. oddelki na šoli po dosežkih v znanju med predmeti niso homogeni; niso enako uspešni pri vseh šolskih predmetih. Šola oz. oddelek na šoli je pri enem od predmetov lahko nadpovprečno uspešen, pri drugem pa podpovprečno. · V nekaj zaporednih letih na šoli lahko pride do pomembnih sprememb v splošnem uspehu zaradi variabilnosti v dosežkih pri posameznih predmetih. · Poleg variabilnosti dosežkov v splošnem uspehu in/ali pri posameznem predmetu med šolami je enako pomembna tudi variabilnost dosežkov splošnega uspeha in/ali variabilnost dosežkov pri posameznem predmetu med oddelki znotraj šole. · Pri izključno eksterno ocenjenih delih izpitov se fantje pri ocenjevanju doseženega znanja in spretnosti približajo dekletom in jih lahko celo presežejo. · Dodeljene učiteljeve točke za interne dele izpitov so pri nekaterih predmetih v povprečju bližajo maksimalni vrednosti in se iz leta v leto povečujejo. Ta pojav se lahko opredeli kot inflacija ocen. Metoda stalnega analiziranja izkazanega znanja učencev kot orodje upravljanja v šolstvu se lahko uporablja pri ekspertnem vodenju nacionalnih šolskih politik (državni nivo), na nivoju šolskega managementa (ravnateljev) in v svetih šol v okviru managementa kakovosti (šolski nivo), na nivoju strokovnih aktivov in predmetnih učiteljev kot vodij
Ključne besede: standardi znanja v izobraževanju, kurikul, sumativno preverjanje znanja, dosežki učenca, kakovost v izobraževanju, orodje za upravljanje, orodja managementa kakovosti, učinkovitost v izobraževanju, samoevalvacija, izboljšave v šolstvu, stalno izboljševanje, analiza variabilnosti, s podatki podprto odločanje, podatki o doseženem znanju, sistem povratnih informacij v šolstvu
Objavljeno: 13.09.2010; Ogledov: 2909; Prenosov: 233
.pdf Celotno besedilo (3,00 MB)

2.
Metode merjenja zanesljivosti in veljavnosti konstrukta "mnenje državljanov o spoštovanju zakonov"
Jerneja Šifrer, 2013, magistrsko delo

Opis: Namen magistrske naloge je opredeliti in ovrednotiti različne metode merjenja zanesljivosti in veljavnosti konstrukta »zakaj ljudje spoštujejo zakone«. Iz čikaške študije iz leta 1984 (Tyler, 2006) smo povzeli in predelali vprašalnik, na osnovi katerega smo poskušali pokazati, da Cronbachov koeficient alfa kot indeks merjenja homogenosti lestvic daje le delno sliko zanesljivosti vprašalnika in da lahko z uporabo faktorske analize povečamo veljavnost merjenega konstrukta. Ugotovili smo namreč, da nekatere teoretične spremenljivke prvotnega modela niso niti zanesljive niti veljavne. Zato smo s faktorsko analizo z izbranimi merjenimi spremenljivkami oblikovali nov merski model, ki je zanesljivejši in veljavnejši. Na osnovi novega modela smo s pomočjo zbranih podatkov na vzorcu 479 študentov testirali hipotezi o legitimnosti kot spodbujevalcu spoštovanja zakonov in o pravičnosti postopkov policije in sodišč, ki vplivajo na zaznave o legitimnosti.
Ključne besede: zanesljivost, veljavnost, Cronbachov koeficient alfa, faktorska analiza, merski konstrukt, legitimnost, postopkovna pravičnost policije in sodišč
Objavljeno: 18.07.2013; Ogledov: 1588; Prenosov: 1055
.pdf Celotno besedilo (3,54 MB)

3.
4.
Raziskava o zadovoljstvu in stališčih občanov do dela in uspešnosti policije, zaupanja vanjo ter občutku varnosti na območju Policijske uprave Murska Sobota : magistrsko delo
Dejan Bagari, 2011, magistrsko delo

Opis: Ugotovitve glede zadovoljstva občanov z delom policije in občutkom varnosti vsako leto preverja tako vodstvo policije kot tudi širša javnost. Javnost na ta način spremlja delo policije in sodeluje pri reševanju problemov v skupnosti, vodstvo policije pa usklajuje in načrtuje samo delo policistov in policije. Seveda so pri načrtovanju poleg teh ugotovitev pomembne tudi spremembe same kriminalitete, prekrški in kršitve javnega reda in miru, število prometnih nesreč in prometnih prekrškov ter ilegalne migracije. Javnost, kot uporabnik in ocenjevalec dela policije zelo pomembno vpliva na policijsko delo v skupnosti t.i. community policing. Osnovni namen raziskave, ki je bila s pomočjo anketnega vprašalnika izvedena v Pomurju, je bil ugotoviti in preveriti zadovoljstvo prebivalcev Pomurja z delom policije, uspešnost dela na posameznih področjih policijskega dela ter stopnjo ogroženosti pomurskih prebivalcev in, ali se prebivalci ruralnega okolja počutijo bolj varne kot tisti, ki živijo v urbanem okolju. Rezultati študije kažejo določeno mero zaupanja prebivalcev Pomurja do policistov Policijske uprave Murska Sobota, ugodno varnostno situacijo in nizko stopnjo ogroženosti. Izpraševanci v Pomurju pomurske policije glede uspešnosti ne ocenjujejo tako dobro v primerjavi s policijami drugih evropskih držav. Nekoliko nižje ocene so ugotovljene tudi glede sodelovanja pomurske policije z lokalno skupnostjo. Pri tem so vsekakor pomembne tesne in okrepljene vezi med policijo in lokalno skupnostjo, t.i. partnersko sodelovanje, ki nedvomno pripomore k občutku varnosti.
Ključne besede: policija, policijsko delo, varnost, javno mnenje, občani, stališča, zadovoljstvo, analize, Murska Sobota, magistrska dela
Objavljeno: 21.06.2012; Ogledov: 2042; Prenosov: 381
.pdf Celotno besedilo (1,04 MB)

5.
6.
The compositional meaning of a detection limit
K. G. van den Boogaart, R. Tolosana-Delgado, Matevž Bren, 2011, objavljeni znanstveni prispevek na konferenci

Objavljeno: 04.06.2012; Ogledov: 808; Prenosov: 2
URL Celotno besedilo (0,00 KB)

7.
Merjenje teže kaznivih dejanj v Sloveniji z uporabo Thurstonove lestvice za merjenje stališč
Mateja Zorč, 2015, magistrsko delo

Opis: Uradne statistike držav so glavni vir podatkov za preučevanje gibanja kriminalitete v državi. Temno polje kriminalitete in spremembe v zakonodaji so samo ene izmed številnih pomanjkljivosti, ki vplivajo na kakovost tovrstnih statistik. Zaradi nepopolnih rezultatov ne-tehtanih metod (primerjamo lahko samo kaznivo dejanje s kaznivim dejanjem, ne pa celote) smo v sklopu naše magistrske naloge izračunali ustreznejši indikator kriminalitete v Sloveniji tako, da smo glede na percepcijo ljudi 15 kaznivim dejanjem pripisali ustrezno težo. V teoretičnem delu smo se osredotočili na preučevanje in analiziranje dosedanjih raziskav na področju merjenja teže kaznivih dejanj in podrobneje opisali Thurstonovo letvico za merjenje stališč, ki smo jo uporabili v naši raziskavi. Ker je bila enaka metoda uporabljena že leta 2000, smo v tem delu predstavili tudi študijo iz Hong Konga, na kateri je temeljila naša magistrska naloga. Nenazadnje smo s pomočjo kazenskega zakonika opredelili izbrana kazniva dejanja in pojme, ki se neposredno nanašajo na naše preučevanje merjenja teže kaznivih dejanj. Raziskovalni del naloge je temeljil predvsem na določanju uteži izbranim kaznivim dejanjem in njihovem rangiranju. Ugotovili smo, da je umor v Sloveniji zaznan kot najtežje, tatvina pa kot najlažje kaznivo dejanje po mnenju Slovencev. S pomočjo dobljenih uteži kaznivih dejanj smo izračunali tudi tehtani indeks kriminalitete in prvič z upoštevanimi koeficienti teže preučevali obseg kriminalitete v Sloveniji. Nenazadnje smo preučevali razlike v starostnih skupinah in spolu ter primerjali razvrstitev kaznivih dejanj v Sloveniji in Hong Kongu. Zaradi visoke korelacije rezultatov obeh raziskav smo ugotovili, da je tehtani indeks ustrezen pokazatelj obsega kriminalitete v Sloveniji.
Ključne besede: kriminaliteta, kazniva dejanja, statistični pregled, stališča, Slovenija, magistrska dela
Objavljeno: 26.08.2015; Ogledov: 512; Prenosov: 91
.pdf Celotno besedilo (1,01 MB)

8.
Introduction to the special issue Fear of crime in the capitals of South Eastern Europe
Ljubo Vošnjak, Matevž Bren, Helmut Kury, Gorazd Meško, 2012, kratki znanstveni prispevek

Objavljeno: 10.07.2015; Ogledov: 558; Prenosov: 12
URL Celotno besedilo (0,00 KB)

9.
10.
Iskanje izvedeno v 0.14 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici