| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 13
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Cleavage-mediated regulation of Myd88 signaling by inflammasome-activated caspase-1
Monika Avbelj, Iva Hafner Bratkovič, Duško Lainšček, Mateja Manček Keber, Tina Tinkara Peternelj, Gabriela Panter, Steven P. Treon, Boris Gole, Uroš Potočnik, Roman Jerala, 2022, izvirni znanstveni članek

Opis: Coordination among multiple signaling pathways ensures an appropriate immune response, where a signaling pathway may impair or augment another signaling pathway. Here, we report a negative feedback regulation of signaling through the key innate immune mediator MyD88 by inflammasome-activated caspase-1. NLRP3 inflammasome activation impaired agonist- or infection-induced TLR signaling and cytokine production through the proteolytic cleavage of MyD88 by caspase-1. Site-specific mutagenesis was used to identify caspase-1 cleavage site within MyD88 intermediary segment. Different cleavage site location within MyD88 defined the functional consequences of MyD88 cleavage between mouse and human cells. LPS/monosodium urate–induced mouse inflammation model corroborated the physiological role of this mechanism of regulation, that could be reversed by chemical inhibition of NLRP3. While Toll/interleukin-1 receptor (TIR) domain released by MyD88 cleavage additionally contributed to the inhibition of signaling, Waldenström’s macroglobulinemia associated MyD88L265P mutation is able to evade the caspase-1-mediated inhibition of MyD88 signaling through the ability of its TIRL265P domain to recruit full length MyD88 and facilitate signaling. The characterization of this mechanism reveals an additional layer of innate immunity regulation.
Ključne besede: Myeloid differentiation factor 88, Myd88, caspase-1, inflammasomes, regulation, innate immunity, inflammation
Objavljeno v DKUM: 16.08.2023; Ogledov: 551; Prenosov: 35
.pdf Celotno besedilo (12,17 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

2.
Analiza vloge lastnika projekta v agilnem načinu vodenja projektov scrum : diplomsko delo
Rok Bratkovič, 2021, diplomsko delo

Opis: Tehnološki in poslovni napredek zahtevata hitro prilagajanje. Metode agilnega razvoja programske opreme nam nudijo prožnost in spodbujajo inovativne pristope. Prilagodljivost agilnih metod smo lahko preizkusili med nepričakovano spremembo načina dela v času pandemije COVID-19. Vprašanje je torej: “Kako se je metoda Scrum, ena najbolj priljubljenih agilnih metod, obnesla v tem nepredvidljivem času?” Lastnik izdelka je ena od treh vlog metode Scrum, ki zahteva sposobnost vodenja. Raziskava se je ukvarjala z vprašanjem, ali so sestanki Scrum in delo lastnika izdelka prek spleta enako učinkoviti kot v živo ter katere lastnosti in veščine mora imeti dober lastnik izdelka.
Ključne besede: Scrum, agilnost, lastnik izdelka, učinkovitost, veščine
Objavljeno v DKUM: 18.10.2021; Ogledov: 867; Prenosov: 95
.pdf Celotno besedilo (859,00 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

3.
Poslovni vpliv na pametno trgovanje
Svarun Bratkovič, 2021, magistrsko delo

Opis: Digitalizacija je ključen dejavnik gospodarskih in socialnih sprememb, ki ima vpliv tako na gospodarstvo in spreminjanje trga kot tudi na način življenja posameznikov. Koncept trgovanja, ki smo ga včasih poznali, se je z razvojem interneta drastično spremenil, saj nam je slednji omogočil, da lahko nakupe danes opravimo kar iz naslonjača. Podjetja so se na takšen način prodaje hitro odzvala, tako da danes skoraj ne najdemo več podjetja, ki ne bi prodaje svojih artiklov omogočal s pomočjo prodajnih platform. Korak naprej so nekatera podjetja naredila tudi v trgovskih centrih s postavitvijo samopostrežnih blagajn, kjer posameznik opravlja nalogo prodajalca, s tem pa prihrani čas, ki bi ga sicer potrošil v čakalni vrsti, prav tako pa mu samopostrežna blagajna nudi več zasebnosti. Amerika je glede uvajanja novih konceptov prodaje v svetu naredila največji korak. Podjetje Amazon je s pomočjo Just walk out tehnologije odprl prvo trgovino z živili, ki stranki ponuja sprehod po nakupih, vse od vstopa v prodajalno, izbire potrebnih izdelkov pa do izstopa iz prodajalne tako, da se ji v tem času ni treba ustaviti na blagajni. V nalogi bomo raziskali, kakšne so potrebne tehnologije, ki omogočajo takšen način trgovanja, spoznali nove koncepte trgovanja in podrobneje preverili, s kakšnimi koncepti se srečujemo v Sloveniji. Pri uveljavitvi novih tehnologij je priporočljivo, da se preveri tudi njihova uporabnost, enostavnost uporabe ter kakšni dejavniki vplivajo na njihovo uporabo. V povezavi med samopostrežnimi blagajnami in kupci se pojavljajo vprašanja njihove uporabnosti. Da se bodo kupci posluževali samopostrežnih blagajn, morajo biti izpolnjeni določeni pogoji, kupce je treba animirati in seznaniti z enostavnostjo njene uporabe ter prednostmi, ki jih prinaša uporaba samopostrežnih blagajn. Pri uporabi samopostrežnih blagajn je treba upoštevati posameznika kot kupca. Nekateri kažejo zainteresiranost in dovzetnost uporabe naprednejših tehnologij, drugi pa – bodisi zaradi strahu bodisi zaradi nezanimanja za napredno tehnologijo – interesa ne kažejo. Glavni cilj naloge je s pomočjo ankete in nadaljne statistične raziskave preveriti, kako posamezniki v Sloveniji sprejemajo samopostrežne blagajne v trgovskih centrih oz. natančneje, kakšen vplih imata strah pred IT ter inovativnost pred IT na njeno uporabo.
Ključne besede: trgovanje, pametno trgovanje, novi načini trgovanja, samopostrežne blagajne, sprejemanje tehnologije, TAM
Objavljeno v DKUM: 29.06.2021; Ogledov: 954; Prenosov: 74
.pdf Celotno besedilo (1,74 MB)

4.
Položaj notranjega revizorja v dvotirnem sistemu upravljanja
Tamara Bratkovič, 2018, diplomsko delo

Opis: Notranji revizor v dvotirnem sistemu upravljanja predstavlja podporo pri vodenju poslov in delovanju, predvsem na področju uprave. V diplomskem delu najprej opredelimo pojma notranja revizija in notranji revizor, naloge notranjega revizorja ter namen in cilje notranje revizije. Poudarimo tudi pomembno vlogo notranje revizije pri odkrivanju in odpravljanju prevar ter dodano vrednost, ki jo podjetju prinaša notranjerevizijska dejavnost. Nadalje opredelimo dvotirni sistem upravljanja, podrobneje opišemo njegovo strukturo, poudarimo glavne prednosti in slabosti tega sistema ter na koncu predstavimo še konflikt interesov in problem informacijske asimetrije v dvotirnem sistemu upravljanja. V zadnjem poglavju predstavimo položaj notranjega revizorja v dvotirnem sistemu, kjer je na položaj notranjega revizorja pomembno vplivala novela ZGD-1I.
Ključne besede: Notranja revizija, dvotirni sistem upravljanja, položaj notranjega revizorja, novela ZGD-1I
Objavljeno v DKUM: 26.10.2018; Ogledov: 1147; Prenosov: 117
.pdf Celotno besedilo (884,33 KB)

5.
Socialno podjetništvo v Sloveniji : pravni in ekonomski vidiki
Elizabeta Zirnstein, Tina Bratkovič Kregar, 2014, izvirni znanstveni članek

Opis: Prispevek analizira učinkovitost socialnega podjetništva v Sloveniji z dveh vidikov: pravnega in ekonomskega. Pravni vidik analizira pravno ureditev ustanavljanja in delovanja socialnih podjetij, kot je urejena v Zakonu o socialnem podjetništvu, ekonomski vidik pa ekonomske ukrepe, politiko in državne spodbude, namenjene za čim večjo rast in razvoj socialnega podjetništva v Sloveniji. Čeprav je socialno podjetništvo v tujini postalo pomemben generator regionalnega in lokalnega razvoja, pozitivni učinki socialnega podjetništva v slovenskem prostoru še niso dosegli želene razsežnosti. Avtorici svojo kritiko slovenske ureditve socialnega podjetništva usmerjata predvsem v administrativne ovire za ustanavljanje ali preoblikovanje socialnih podjetij. Kljub pomanjkljivostim pravne ureditve pa ta sama po sebi ne more biti razlog za nizko število socialnih podjetij v Sloveniji. Avtorici ugotavljata, da je problem predvsem v neučinkoviti implementaciji zakona, ki predvideva številne ukrepe za spodbujanje socialnega podjetništva, ki so v veliki meri ostali zgolj mrtva črka na papirju. Razlogi so tudi v slabem poznavanju in razumevanju koncepta socialnega podjetništva, nezadostnem sodelovanju med institucijami, odgovornimi za razvoj socialnega podjetništva na državni in regionalni ravni, ter pomanjkanju finančnih mehanizmov za financiranje naložb v socialna podjetja.
Ključne besede: Slovenija, podjetja, socialno podjetništvo, pravna ureditev, učinkovitost, razvoj
Objavljeno v DKUM: 02.08.2018; Ogledov: 1252; Prenosov: 140
.pdf Celotno besedilo (354,08 KB)

6.
Ekonomske in družbene posledice demografskih sprememb v svetu
Anja Bratkovič, 2017, diplomsko delo

Opis: Demografija je znanstvena disciplina, ki proučuje gibanje, strukturo in porazdelitev prebivalstva. Tesno je povezana z ekonomijo, saj so raziskovalci ugotovili številne korelacije med različnimi področji obeh ved. Projekcije prebivalstva v določenem opazovanem obdobju kažejo na številne demografske spremembe v svetu. Pomemben trend teh sprememb je staranje prebivalstva oz. sočasno upadanje števila rojstev in podaljševanje življenjske dobe prebivalstva. V starostni piramidi je ta trend viden kot oženje spodnjega in širjenje gornjega dela piramide. V manj razvitih državah pa se trend naraščanja rojstev večinoma nadaljuje. Pomemben trend aktualnih demografskih sprememb v svetu so tudi intenzivnejše mednarodne migracije, ki pomembno vplivajo na spremembe na trgu dela, na gospodarsko rast in javne finance. V diplomskem projektu obravnavamo dejavnike ter ekonomske in družbene posledice demografskih sprememb. V empiričnem delu raziskave primerjamo demografske vidike v razvitih ter manj razvitih državah. Analiziramo tudi trende demografskih sprememb v Nemčiji kot izbrani državi Evropske unije in v Turčiji kot izbrani državi nečlanici Evropske unije.
Ključne besede: demografija, demografske spremembe, staranje prebivalstva, javne finance, Nemčija, Turčija
Objavljeno v DKUM: 19.12.2017; Ogledov: 2078; Prenosov: 293
.pdf Celotno besedilo (1,25 MB)

7.
Rast podjetja s pomočjo nakupa in prodaje franšize na primeru podjetja x
Svarun Bratkovič, 2017, diplomsko delo

Opis: Eden izmed razlogov, ki sili podjetje k rasti je rast obstoječih in pojav novih kKonkurenčnih podjetij.ca ki se pojavlja na trgu, na katerem deluje podjetje, sili le-to k rasti. Saj ima Rastoča podjetja imajo za cilj ohranjati oziroma povečevati velikost svojega vsako podjetje cilj, da bi pridobilo kar se da velik tržngai deleža, dobička itd. Podjetje prične uradno delovati z vpisomn v sodni register. Podjetja nato strmijo k njihovem Nato se prične njihova pot razvojau in rasti. To lahko dosegajo na vrsto različneih načineov. Eden izmed njih je rast s pomočjo nakupa in prodaje franšize. Franžizing je smiselno proučevati s strani Pri takšnem načinu poslovanja nastopata dve osebi, franšizodajalcaec inter franšizojemaleca. Franšizing je sistem marketinga blaga in/ali storitve ter/ali tehnologije, ki je zasnovana na tesnem in stalnem sodelovanju med pravno ter finančno ločenimi in neodvisnimi podjetji, franšizorjem in posameznimi franšiziji (dajalci in jemalci franšiz), pri katerem franšizor svojim franšizijem daje pravico ter odgovornost, da poslujejo po franšizorjevem konceptu (GEA College, 2000, str. 50).Pri takšnem poslovanju gre v bistvu za nakup in prodajo intelektualne lastnine. Franšizodajalec je oseba, ki ustanovi franšizno mrežo. Franšizojemalec pa je samostojna pravna oseba, s katero franšizodajalec sklene franšizno pogobo. Ta mu dovoljuje da posluje v imenu in za račun franšizodajalca. Franšizojemalec se odloči za takšen način poslovanja zaradi večih razlogov. Eden je ta,, saj vstopai v svet podjetnišktvao pot, z že prepoznavno blagovno znamko, s tem pa zmanjša tveganje za neuspeh. Franšizodajalcuecu pa takšen način poslovanjato omogoča širitev na domačem kot tudi na tujihem trgihu, z minimalnoim vloženim kapitalom. Zavezuje ju pogodba, katera določa obveznosti tako franšizodajalca kot franšizojemalca. Franšizodajalec mora tako ponujati franšizojemalcu pomoč, pri nabavi, marketingu, oglaševanju itd., franšizojemalec pa mora upoštevati navodila in strategije, ki mu jih zastavi franšizodajalec. Diplomska naloga sestoji iz praktičnega in teoretičnega dela. Prvotno bomo v diplomski nalogiV prvem delu predstavljamo problematikopredstavili rasti podjetja, opredelljujemo ili na kakšne možne načine lahko podjetje rastie, pojasnjujemoin kaj v bistvu je rast in razvoj, ter dejavnike, kikaj vplivajo na njuo. Nadalje se bomo poglobilipredstavljamo v franšizni sistem. OpredeljujemoPredstavili bomo nekaj definicij franšizinga, zapisali nekaj o sami zgodovinoi franšizinga v svetu, Evropi ter Sloveniji. Opisali smo nekatererazne oblike franšizinih sistemov, opredelili prednosti in slabosti franšizing, ter podrobneje predstavilispoznali franšizno pogodbo. V praktičnem delu bomo nato predstaviliprikazujemo franšizni sistem v podjetju X. Prvotno ga bomo na kratko predstavili. Na pPraktičnem primeruo podjetja Tomas sport II smobomo prikazali kako izgleda franšiznoa pogodboa, na primeru podjetja Tomas sport II. Nazadnje pa predstavili kako se je podjetje razvijalo s pomočjo franšizinga, ter pogoje delovanja franšiznega sistema na izbranem primeru
Ključne besede: Rast podjetja, Franšizing, Franšizojemalec, Franšizodajalec, Franšizij, Franšizor.
Objavljeno v DKUM: 06.11.2017; Ogledov: 1194; Prenosov: 158
.pdf Celotno besedilo (2,18 MB)

8.
KULTURNOZGODOVINSKA VLOGA PREKMURSKE DUHOVŠČINE
Tadej Bratkovič, 2016, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Kulturnozgodovinska vloga prekmurske duhovščine v strnjeni obliki predstavlja delovanje duhovnikov, ki so na poseben način zaznamovali preteklost in narodno identiteto Prekmurja v obdobju do konca druge svetovne vojne. Cilj diplomske naloge je orisati najbolj izstopajoča imena prekmurske duhovščine omenjenega obdobja, njen vpliv na narodno zavest in kulturno zgodovino te pokrajine, hkrati pa z njo predstaviti kulturnozgodovinske obrise najbolj vzhodne slovenske pokrajine. Predvsem želi izpostaviti imena tistih katoliških in evangeličanskih duhovnikov, ki so brez izrecnih religioznih vpletanj ali ideoloških namenov služili uveljavljanju posebnega slovenskega knjižnega jezika, utrjevanju slovenske zavesti ter skrbeli za splošno dobrobit prekmurskega človeka. Biografski zapisi sicer predstavljajo posameznike in njihov delež pri velikem poslanstvu, hkrati pa vsaj nakazujejo celoten obseg opravljenega pri ohranjanju Prekmurja kot dela slovenske narodne identitete.
Ključne besede: Prekmurje, Murska Sobota, evangeličani, katoliki, duhovščina, kulturna zgodovina
Objavljeno v DKUM: 01.08.2016; Ogledov: 1201; Prenosov: 148
.pdf Celotno besedilo (382,38 KB)

9.
10.
PRIMERJALNA ANALIZA SPLETNIH STRANI SLOVENSKIH BORZNIH HIŠ
Jožica Bratkovič, 2009, diplomsko delo

Opis: Dandanes je čas zelo dragocen, hiter dostop do informacij je ključnega pomena. Hiter razvoj informacijske tehnologije in širitve možnosti njihove uporabe podjetja s pridom izkoriščajo in svoje poslovanje razvijajo ter dopolnjujejo. Elektronsko poslovanje je tako postalo ključni dejavnik za uspeh podjetja. Potenciali za razvoj se kažejo na področju vrednostnih papirjev. Ljubljanska borza vrednostnih papirjev uspešno že od leta 1995 posluje elektronsko z lastnimi tehnološkimi rešitvami. Vsako podjetje, družba ali organizacija, ki oblikuje svoje spletne strani, mora vedeti, da so spletne strani posebni, specifični tipi distribucijskih kanalov. Spletne strani zahtevajo veliko pozornosti, priporočljivo pa je, da se nekdo v podjetju posebno posveča le njim. Oblikovalci spletnih strani bi, morali svoje strani prilagajati različnim obiskovalcem in vedno znova težiti k izboljšavam, s katerimi bi povečali uporabnost njihovih strani. Obiskovalci dobro zasnovanih spletnih strani priznavajo, da je Internet dvosmerni komunikacijski sistem. Mnogi uporabniki oz. obiskovalci spletnih strani, želijo zahtevane stvari dobiti čim prej, brez večjega napora v iskanju. En način kako obiskovalci spletnih strani k temu pripomorejo je, da uporabljajo preprosto grafiko, to je takšno, ki bo omogočala, da se bodo strani hitro naložile. Najbolj obiskane spletne strani nudijo svojim obiskovalcem več kot le proizvode in storitve. Uporabnikom nudijo svetovanje o finančnih storitvah, ponujajo jim razne članke, revije ter povezave do drugih spletnih strani. To so dobri načini, da se uporabniki vedno znova vračajo na dane spletne strani. Borzno posredniške družbe morajo redno obnavljati (s tem mislimo na dnevno ažuriranje) svoje spletne strani. Največji tehnični problem, ki se pojavlja pri poslovanju borzno posredniških hiš preko spleta je varnost. Slovenska borzno posredniška družba je imela na zadnji dan leta 2008 138.000 delničarjev, leto pred tem pa 100.000, leta 2006 pa 69.000 delničarjev, iz česar lahko sklepamo, da se število delničarjev povečuje. Družba Medvešek Pušnik sodi pri trgovanju z vrednostnimi papirji v sam vrh borzno posredniških hiš v Sloveniji. Njihov promet je do konca leta 2008 znašal 4,3% prometa na Ljubljanski borzi. Slovenci še ne zaupamo dovolj varnosti na svetovnem spletu. Istočasno pa strokovnjaki menijo, da so varnostni sistemi, ki so zdaj na voljo, primerni za transakcije preko spleta.
Ključne besede: Ključne besede: e-poslovanje, e-borzništvo, borza vrednostnih papirjev, borzni posredniki, borzno posredovanje, internet, spletne strani
Objavljeno v DKUM: 21.12.2009; Ogledov: 2409; Prenosov: 273
.pdf Celotno besedilo (1,28 MB)

Iskanje izvedeno v 3.79 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici