1. Uporaba IKT na razredni stopnji v Sloveniji in na Hrvaškem pred pandemijo in po njej : magistrsko deloAntonija Đura Plemeniti, 2024, magistrsko delo Opis: Brez vključevanja komunikacijskih in informacijskih tehnologij (IKT) v pouk si sodobnega pouka in učenja ne moremo predstavljati. Pomembnost poznavanja IKT se je dodobra pokazala leta 2020, ko so številne osnovne šole zaradi širjenja pandemije SARS-CoV-2 zaprle svoja vrata in so učitelji pouk bili prisiljeni izvajati preko spleta. Glavni namen magistrskega dela je bil dobiti vpogled v orodja in uporabo IKT pred in po zaprtju šol zaradi pandemije ter v stanje po ponovnem prehodu na tradicionalni način poučevanja pri učiteljih razrednega pouka v slovenskih in hrvaških osnovnih šolah. Okolje raziskave je bilo ruralno. Rezultati so pokazali, da so se usposobljenost učiteljev, pogostost uporabe IKT in opremljenost šol s tehnično opremo po pandemiji izboljšale. Anketirani učitelji so lastno usposobljenost uporabe IKT po pandemiji ocenili z višjo oceno kot pred njo.
Pred pandemijo so anketirani učitelji IKT najpogosteje uporabljali za motivacijo učencev, nato za uresničevanje ciljev učnega načrta, za doseganje boljših rezultatov pri učencih in zaradi želje učencev. Po pandemiji pa anketirani učitelji IKT v prvi vrsti uporabljajo za uresničevanje ciljev učnega načrta, nato za motivacijo učencev, sledita pa še doseganje boljših rezultatov pri učencih in nadzor nad učenci. Ugotavljamo, da je najpogostejše sredstvo komuniciranja elektronska pošta. Pogostost vključevanja mobilnega telefona pri pouku pa se je po pandemiji zvišala. Ključne besede: IKT, razredna stopnja, Slovenija, Hrvaška, pandemija Objavljeno v DKUM: 15.05.2024; Ogledov: 265; Prenosov: 28 Celotno besedilo (1,74 MB) |
2. Sodelovalno ustvarjanje "stop-motion" animacije z otroki z učnimi težavami in brez njih : magistrsko deloSandrina Hafner, 2024, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo z naslovom Sodelovalno ustvarjanje "stop-motion" animacije z otroki z učnimi težavami in brez njih je sestavljeno iz teoretičnega, praktičnega in empiričnega dela.
V teoretičnem delu je opredeljena filmska vzgoja, del katere je animirani film, kako se kažejo vplivi filmske vzgoje pri razvoju otrok, saj preko nje otrok razvija kritično mišljenje, krepi kreativnost, inovativnost, domišljijo in fantazijo.
Predstavljena je definicija animacije, tehnike animacij in vpliv animacije na ustvarjalnost otrok v vzgoji in izobraževanju.
Podrobneje smo predstavili primer iz prakse nadarjenega učenca iz 8. razreda osnovne šole. Opisali smo stop-motion animacijo.
Teoretični del zajema tudi opis informacijsko-komunikacijske tehnologije, kako vpliva na otroke in na vzgojno-izobraževalni proces in kateri so dejavniki integracije IKT v vzgojo in izobraževanje.
V praktični del smo vključili snovno pripravo, opredelitev sodelovalnih skupin in opis poteka izdelave stop-motion animacije v praksi.
V empiričnem delu so predstavljeni podatki, pridobljeni z nestrukturiranim intervjujem in opazovalno listo. V okviru uporabe IKT v vrtcih je bil naš namen uporabiti mobilni telefon in otroke vključiti v izdelavo stop-motion animacije in ugotoviti interakcijo oz. delo otrok znotraj posamezne skupine, učinkovitost tovrstnega pristopa za spodbujanje sodelovalnega učenja in mnenje otrok o zanimivosti ter želje po tovrstnem delu. Ključne besede: Stop-motion animacija, IKT, sodelovalno učenje, učne težave otrok, tehnologija Objavljeno v DKUM: 12.03.2024; Ogledov: 366; Prenosov: 42 Celotno besedilo (1,32 MB) |
3. Primeri uporabe podatkov iz velikih baz v nogometu : diplomsko deloMarcel Koren, 2023, diplomsko delo Opis: V svetu športa je nenehno izobraževanje pri trenerskem poklicu neizbežno, saj le tako ti
kot strokovni delavec in tvoja ekipa neprestano napredujeta in ne zaostajata za
konkurenco. Ne glede na raven športnega udejstvovanja, si lahko s pregledom
aktualnih znanstvenih raziskav pridobimo nova znanja.
Predstavili smo mnoga spoznanja iz strokovnih del, ki so privedla do korenitih
sprememb v nogometni igri. Z neučinkovitostjo strelov z razdalje se je temu prilagodil
slog nogometne igre (Harper, 2021) . Čeprav se je povišala intenziteta obremenitev v
zadnjih letih (Bush, Barnes, Archer, Hogg, & Bradleya, 2015) se je zmanjšalo število
poškodb (Henriques, 2018) . Moč je opaziti višji odstotek natančnosti podaj (McKenna,
2017) , zmanjšal se je čas nogometaša na žogi (igralec je med igro 98,8 % časa brez
žoge (Di Salvo, 2007) in mnogo več.
Potrebno je poudariti, da obstaja nepredstavljivo velik razkorak med neprofesionalno in
profesionalno ravnjo, ne zgolj s finančnega vidika, ampak tudi med količino in
dostopnostjo informacij o lastnih igralcih, medsebojni primerjavi ekip, zunanjih
dejavnikih, nogometnem tržišču in navijačih, vendar izhodišča in spoznanja lahko delno
uporabimo tudi na amaterskem nivoju.
Naloga je predstavljena iz analitičnega in statističnega razmišljanje na karseda zanimiv
in praktičen način.
Dandanes se v nogometnem svetu popolnoma nič ne prepušča golemu naključju. Ključne besede: nogomet, šport, baza podatkov, statistična analiza Objavljeno v DKUM: 12.12.2023; Ogledov: 530; Prenosov: 22 Celotno besedilo (973,89 KB) |
4. Vključevanje IKT pri naravoslovnih predmetih na razredni stopnji pred pandemijo in po njej : magistrsko deloKarolina Cep, 2023, magistrsko delo Opis: IKT postaja vedno večji del vsakdana in prihodnosti. Kakšna je vloga in vključenost v šolskem prostoru na razredni stopnji, je pokazala pandemija. Učiteljem je prinesla tako pozitivna kot negativna spoznanja uporabe IKT pri posameznih predmetih. Seznanila jih je z različnimi možnostmi, ki jih ponuja in so bile učiteljem pred pandemijo neznane. V empiričnem delu smo z raziskavo, v kateri je sodelovalo 200 učiteljev razrednega pouka, predstavili rezultate uporabe IKT pri naravoslovnih predmetih pred in po pandemiji. Rezultati so pokazali, da se učitelji najpogosteje za uporabo IKT pri pouku odločijo, ker želijo podati učne vsebine na inovativen način. Kot največjo prednost uporabe IKT pri naravoslovnih predmetih vidijo v motivaciji učencev za učenje. Udeležba dodatnih strokovnih izobraževanj na področju IKT po pandemiji ostaja enako pogosta kot pred pandemijo. Uporaba IKT je pri matematiki, spoznavanju okolja ter naravoslovju in tehniki po pandemiji postala pogosteje uporabljena na tedenski ravni prav tako IKT-orodja. Po pandemiji se učitelji srečujejo z opažanji, da uporaba IKT pri pouku spodbuja več lastne aktivnosti učencev ter da je treba zagotoviti več elektronskih gradiv ter IKT-orodij in aplikacij za usvajanje novih učnih vsebin pri posameznih naravoslovnih predmetih. Ključne besede: IKT, razredni pouk, matematika, spoznavanje okolja, naravoslovje in tehnika, pandemija Objavljeno v DKUM: 26.10.2023; Ogledov: 434; Prenosov: 84 Celotno besedilo (1,40 MB) |
5. Uporaba IKT pred, med in po epidemiji COVID-19 v posavskih osnovnih šolah : magistrsko deloTjaša Hode, 2023, magistrsko delo Opis: Informacijsko-komunikacijska tehnologija (IKT) se vedno bolj pogosto vključuje v proces izobraževanja. Za njeno uspešno vključenost v pouk potrebujemo usposobljenega učitelja in dobro opremljeno šolo. Ker se je njena uporaba močno povečala v obdobju med epidemijo COVID-19, je zelo pomembno, da učitelji IKT tudi v prihodnosti še bolj vključujejo IKT v sam pouk.
Glavni namen magistrskega dela je bil preučiti uporabo IKT pred, med in po epidemiji COVID-19 v posavskih osnovnih šolah. Zanimali so nas razlogi za uporabo, prednosti in slabosti, pogostost uporabe IKT, usposobljenost učiteljev, katere naprave in orodja so uporabljali ter kakšna je bila opremljenost šol pred, med in po epidemiji COVID-19. Zanimale so nas razlike glede na razredno in predmetno stopnjo, dobo poučevanja, starostno skupino in okolje.
Rezultati raziskave temeljijo na vzorcu 147 učiteljev. Ti so pokazali, da so se usposobljenost, opremljenost in pogostost uporabe IKT po epidemiji izboljšale. Statistično značilnih razlik teh izbranih kategorijah glede na delovno dobo, starost, stopnjo poučevanja in okolje ni bilo. Ugotovili smo, da se IKT najpogosteje uporablja zaradi interesa učiteljev ali učencev, da so učitelji najpogosteje uporabljali računalnik in program Microsoft Office, da je najpogostejše sredstvo komuniciranja e-mail ter opredelili mnoge prednosti in slabosti, ki jih IKT prinaša. Ključne besede: informacijsko-komunikacijska tehnologija, COVID-19, osnovna šola, usposobljenost, opremljenost Objavljeno v DKUM: 22.09.2023; Ogledov: 446; Prenosov: 88 Celotno besedilo (1,66 MB) |
6. Dostopnost spletišč za slepe in slabovidne v praksiTina Kolarič, 2023, magistrsko delo Opis: Glavni namen magistrskega dela je ugotoviti uporabniško izkušnjo slepih in slabovidnih oseb z dostopnostjo spletnih spletišč. V teoretičnem delu smo najprej opredelili namen in merila za kakovostno dostopnost. Osredotočili smo se na prilagoditve spletišč oziroma možnosti za dostopnost, v nadaljevanju pa smo predstavili dostopnost pri izbranih spletnih straneh v Sloveniji. Na koncu pa smo navedli tudi ovire pri dostopnosti spletišč na svetovni ravni. V empiričnem delu smo z uporabo spletnega vprašalnika anketirali slepe in slabovidne osebe, katerih stike smo pridobili s pomočjo specializiranih zavodov za slepe in slabovidne osebe in preko zasebnih elektronskih poštnih naslovov slepih in slabovidnih oseb. Tema raziskave je ocenjevanje dostopnosti izbranih spletišč in ocenjevanje posameznih nastavitev za dostopnost. Zanimale so nas razlike glede na starost, spol in stopnjo slepote ali slabovidnosti. Ugotovili smo, da slepe in slabovidne osebe ocenjujejo, da so najbolj uporabne možnosti za dostopnost na spletni strani Zavoda za pokojninsko in invalidsko zavarovanje Slovenije. Med slepimi in slabovidnimi osebami obstajajo statistično pomembne razlike med ocenami izbranih spletnih strani, in sicer glede na stopnjo slabovidnosti ali slepote. Med najbolj pogosto uporabljenimi možnostmi za dostopnost so slepe in slabovidne osebe ocenile možnost nastavitve velikosti besedila, medtem ko so možnost nastavljanja zaslonskega namiga po meri, možnost prijazno do disleksije, možnost spreminjanja vrstice in možnost video prikaza vsebine z znakovnim jezikom slepe in slabovidne osebe ocenile kot neuporabne možnosti za dostopnost. Ključne besede: možnosti za dostopnost, slepe in slabovidne osebe, dostopnost ter uporabnost spletnih strani. Objavljeno v DKUM: 19.06.2023; Ogledov: 615; Prenosov: 77 Celotno besedilo (1,85 MB) |
7. Vključevanje IKT in primer uporabe didaktičnega robota v vrtcu : diplomsko deloNuša Pešl, 2022, diplomsko delo Opis: Informacijsko-komunikacijska tehnologija (IKT) je nekaj, brez česar si življenja v 21. stoletju enostavno več ne moremo predstavljati. Tako kot smo z IKT obkroženi odrasli in najstniki, nikakor ne moremo zanikati dejstva, da je tudi velik del življenja malčkov in otrok. Z IKT se otroci srečujejo zelo zgodaj, najpogosteje v obliki gledanja risank na televiziji. Dokaj hitro začnejo posegati tudi po telefonih, tablicah itn., saj te naprave izredno pritegnejo njihovo pozornost. Tako otroci že od malih nog odraščajo z IKT. In prav zato menimo, da je IKT del otrokovega vsakdana, ki se ga mora vzgojiteljica dobro zavedati ter tudi sama stopiti v korak s časom in IKT uporabiti oz. uvesti v vrtčevsko okolje. Vendar tako, da bo uporaba varna, prijetna ter poučna.
Ker se zavedamo pomembnosti uporabe IKT v predšolskem obdobju, smo se odločili raziskati uporabo IKT v vrtcih. V diplomskem delu se bomo tako najprej osredotočili na opredelitev pojma IKT, pomena, kaj IKT sploh je, ter kako je ta hitro spreminjajoča se tehnologija preobrazila družbo ter se zasidrala v vsa področja človekovega življenja. Zanima nas predvsem, katere vrste IKT so primerne za uporabo v predšolskem obdobju, kakšni so vplivi uporabe le-te na predšolske otroke ter kakšne prednosti, slabosti in nevarnosti so prisotne. Zanimalo nas bo, kakšne so možnosti uporabe IKT kot didaktičnega sredstva, ki pri otroku spodbuja zanimanje in s tem bolj učinkovito učenje, razumevanje in spoznavanje ter višji nivo znanja. Mnenja smo, da so digitalne kompetence strokovnega delavca v sodobnih vrtcih ključne. Kot primer mogoče didaktične uporabe IKT bomo v teoretičnem delu predstavili didaktičnega robotka in nakazali možnosti vključevanja le-tega v delo v vrtcu. Želimo ugotoviti, kakšni so odzivi otrok nanj ter kakšni so odzivi in mnenja vzgojiteljic o možni uporabi didaktičnih robotkov pri nadaljnjem delu z otroki. Ključne besede: Vrtec, otroci, IKT, vključevanje IKT, didaktični robotki Objavljeno v DKUM: 16.09.2022; Ogledov: 921; Prenosov: 177 Celotno besedilo (5,57 MB) |
8. Praktična raba ikt v vrtcu pri izvajanju dejavnosti v vsakodnevnih situacijah : diplomsko deloAnja Kelhar, 2022, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo z naslovom Praktična raba IKT v vrtcu pri izvajanju dejavnosti v vsakodnevnih situacijah je sestavljeno iz teoretičnega, empiričnega in praktičnega dela.
V teoretičnem delu je opredeljena informacijsko-komunikacijska tehnologija (v nadaljevanju IKT), podrobno je opisano, kako IKT vpliva na razvoj otrok ter kakšne so njene prednosti in slabosti. Predstavljeno je, kako je IKT uporabljena v vrtcu in na kakšen način je IKT opisana v Kurikulumu za vrtce. Kakšno vlogo imajo vzgojitelji in otroci pri varni uporabi IKT. V nadaljevanju pa opredelimo animacijo, različne animacijske tehnike in podrobneje opišemo animacijsko tehniko Stop-motion, ki je bila z otroki uporabljena v praktičnem delu.
V empiričnem delu so predstavljeni rezultati raziskave, ki so bili pridobljeni s kvalitativno tehniko intervjuja. Namen zaključnega dela je bil seznaniti in vključiti otroke v pripravo izdelave stop-motion animacije.
V praktičnem delu je predstavljen proces izdelave, ki je potekal dlje časa in po posameznih stopnjah. Ključne besede: IKT, Stop-motion, animacija, vrtec, otrok, tehnologija Objavljeno v DKUM: 18.07.2022; Ogledov: 1260; Prenosov: 243 Celotno besedilo (1,42 MB) |
9. Poučevanje tujega jezika v razredu in na daljavo v 1. vzgojno-izobraževalnem obdobjuŠpela Kovač Sanda, 2021, magistrsko delo Opis: Glavni namen magistrskega dela je raziskati potek poučevanja tujega jezika (TJ) na daljavo in v razredu v 1. vzgojno-izobraževalnem obdobju (VIO) osnovne šole (OŠ). V teoretičnem delu smo opredelili prednosti in sodobne pristope poučevanja v razredu, vezane na poučevanje TJ na nižji stopnji osnovne šole. Predstavili smo tudi prednosti in vrste poučevanja na daljavo, nato pa smo se osredotočili na poučevanje TJ na daljavo v 1. VIO. Navedli smo digitalne kompetence učitelja, ki poučuje TJ v 1. VIO in predstavili dosedanje raziskave, ki se nanašajo na poučevanje TJ na daljavo na nižji stopnji osnovne šole.
V empiričnem delu smo s pomočjo spletnega anketnega vprašalnika primerjali poučevanje TJ na daljavo in v razredu v 1. VIO na vzorcu 119 učiteljev tujega jezika (TJ) ter razrednega pouka (RP) z opravljenim izobraževanjem iz poučevanja TJ v otroštvu. Zanimale so nas razlike v odgovorih glede na izobrazbo, delovno dobo učiteljev in glede na regijo, v kateri poučujejo. Rezultati kažejo, da učitelji ocenjujejo kakovost pouka TJ v razredu bolje kot na daljavo. Med učitelji obstajajo statistično pomembne razlike v pogostosti uporabe nekaterih pristopov pri poučevanju TJ v razredu in na daljavo ter v vključevanju nekaterih učnih vsebin v pouk TJ na daljavo glede na regijo, v kateri poučujejo. Ugotovili smo tudi, da v času poučevanja TJ na daljavo učitelji realizirajo manj učnih ciljev in redkeje vključujejo pesmi, zgodbe, dramatizacijo, didaktične igre ... v primerjavi s poukom v razredu. Ključne besede: poučevanje v razredu, poučevanje na daljavo, tuji jezik, 1. vzgojno-izobraževalno obdobje Objavljeno v DKUM: 22.10.2021; Ogledov: 1449; Prenosov: 368 Celotno besedilo (1,86 MB) |
10. Statistične metode z računalnikom za pedagogeTomaž Bratina, 2021, univerzitetni, visokošolski ali višješolski učbenik z recenzijo Opis: Publikacija je namenjena predstavitvi lastnosti, pomena in uporabe statističnih metod v pedagoškem raziskovanju. Vsaka statistična metoda je predstavljena s krajšo teoretično razlago in videoposnetkom, ki vsebuje razlago postopkov potrebnih za izvedbo statistične obdelave podatkov z izbrano statistično metodo v programu SPSS ter interpretacijo izidov obdelave. Izid obdelave je uporabniku na voljo kot datoteka izvornega izpisa iz programa SPSS in kot univerzalna besedilna datoteka. Publikacija omogoča shranjevanje datotek izpisov in datotek podatkov, ki so bili uporabljeni v razlagah in s tem kasnejšo samostojno izvedbo istih statističnih obdelav. Ključne besede: statistika, SPSS, statistične metode, metodologija, pedagoško raziskovanje Objavljeno v DKUM: 18.05.2021; Ogledov: 1712; Prenosov: 155 Povezava na datoteko |