| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 139
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Analiza uspešnosti poslovanja podjetja v lasti podjetnic
Pia Dobršek, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Podjetništvo je koncept, o katerem se v sodobnem svetu veliko razpravlja, lahko kot izhod iz gospodarske ali finančne krize, zaradi katere smo brezposelni, lahko kot drug način zaslužka s formalno zaposlitvijo. Podjetništvo je dragocena kombinacija virov in procesov ustvarjanja delovnih mest. Da bi podjetnik izkoristil priložnost, mora imeti podjetniško idejo, priložnost in vire ali sredstva za ustanovitev podjetja, vključene morajo biti vse faze podjetniškega procesa, vključno z identifikacijo poslovnih priložnosti, razvojem poslovnega načrta in pridobitvijo virov, potrebnih za vodenje podjetja. Želja »biti sam svoj šef« žene podjetnice in podjetnike po vsem svetu, da sprejmejo socialna, psihološka in finančna tveganja ter si prizadevajo za ustanovitev in rast novih podjetij. Podjetništvo bi lahko imenovali »redka dobrina«, saj je neenakomerno porazdeljena med prebivalstvo. Ne gre le za osebne lastnosti, znanja in sposobnosti, ampak tudi za želje posameznikov. Posameznik ima lahko vsa potrebna znanja in veščine, a odločitev za podjetništvo je njegova osebna odločitev. Zaradi družinskih obveznosti in pomanjkanja časa za raziskovanja se poleg gospodinjskih del, vzgoje ter nege otrok podjetnice velikokrat znajdejo v stiski, oziroma jim to predstavlja oviro in stalen konflikt med vlogo podjetnice, žene in matere, ob misli za ustanovitev lastnega podjetja. V nalogi smo analizirali konkurenčne kazalnike treh podjetij, dokazati smo želeli, da so lahko podjetja, ki jih vodijo ženske podjetnice prav tako uspešne v poslu kot podjetja, ki jih vodijo moški podjetniki. Največji poudarek smo dali na primer slovenskega podjetja LA POPSI d. o. o., katerega smo primerjali s tremi konkurenčnimi podjetji (INDY & PIPPA d. o. o., INCOM d. o. o. in LUMI7 d. o. o.) in nato razložili dobljene rezultate. Za podjetje LA POPSI d. o. o. smo predstavili strategijo rasti, življenjski cikel, ter naredili napoved za prihodnost. Prav tako pa smo tudi analizirali dobljene rezultate posebne raziskave Globalni podjetniški monitor (Global Entrepreneurship Monitor - GEM) o ženskem podjetništvu z naslovom Women’s Entrepreneurship 2020/21, ki nakazuje, da je po vsem svetu 30,2 % anketiranih podjetnic pričakovalo, da bo v naslednjih petih letih zaposlilo šest ali več zaposlenih« (Elam in drugi, 2021). Želja »biti sam svoj šef« žene podjetnice in podjetnike po vsem svetu, da sprejmejo socialna, psihološka in finančna tveganja ter si prizadevajo za ustanovitev in rast novih podjetij. Podjetništvo bi lahko imenovali »redka dobrina«, saj je neenakomerno porazdeljena med prebivalstvo. Ne gre le za osebne lastnosti, znanja in sposobnosti, ampak tudi za želje posameznikov. Posameznik ima lahko vsa potrebna znanja in veščine, a odločitev za podjetništvo je njegova osebna odločitev. Zaradi družinskih obveznosti in pomanjkanjem časa za raziskovanja, se poleg gospodinjskih del, vzgoje ter nege otrok podjetnice velikokrat znajdejo v stiski, oziroma jim to predstavlja oviro in stalen konflikt med vlogo podjetnice, žene in matere, ob misli za ustanovitev lastnega podjetja. V nalogi smo analizirali konkurenčne kazalnike treh podjetij, dokazati smo želeli, da so lahko podjetja, ki jih vodijo ženske podjetnice prav tako uspešne v poslu kot podjetja, ki jih vodijo moški. Največji poudarek smo dali na primer slovenskega podjetja LA POPSI d. o. o., katerega smo primerjali s tremi konkurenčnimi podjetji (INDY & PIPPA d. o. o., INCOM d. o. o. in LUMI7 d. o. o.) in nato razložili dobljene rezultate. Za podjetje LA POPSI d. o. o. smo predstavili strategijo rasti, življenjski cikel, ter naredili napoved za prihodnost. Prav tako smo pa tudi analizirali dobljene rezultate posebne raziskave Globalni podjetniški monitor (Global Entrepreneurship Monitor - GEM) o ženskem podjetništvu z naslovom Women’s Entrepreneurship 2020/21, ki nakazuje, da je po vsem svetu 30,2 % anketiranih podjetnic pričakovalo, da bo v naslednjih petih letih zaposlilo šest ali več zaposlenih«
Keywords: Žensko podjetništvo, podjetništvo, intervju, konkurenčna analiza, raziskava GEM.
Published in DKUM: 03.11.2022; Views: 78; Downloads: 35
.pdf Full text (1,37 MB)

2.
Sodobni pristopi inženiringa poslovnih sistemov
2022

Abstract: Sodobni pristopi inženiringa poslovnih sistemov so pomemben dejavnik bodi si pri ohranjanju ali oblikovanju konkurenčne prednosti organizacije. Pri tem je pomembno, da tako vodstvo kot zaposleni v organizaciji, poznajo koncepte posameznih pristopov. V pričujoči monografiji predstavljamo sodobne pristope, ki delovanje organizacije obravnavajo iz različnih vidikov njene konkurenčnosti in smo jim do sedaj morebiti namenili premalo pozornosti. Digitalizacija projektnega okolja, novi pogledi na razvoj produktov, obvladovanje premoženja, učinkovitosti in uspešnosti poslovnih procesov, uporaba sodobne informacijsko komunikacijske tehnologije in njen vpliv na oblikovanje in delovanje organizacije ter zagotavljanje ustreznih delovnih pogojev in delovnega okolja za varnost in zdravje zaposlenih, so pristopi, ki jih bodo organizacije v prihodnje morale osvojiti, v kolikor želijo ohraniti svojo konkurenčnost. Poleg teoretičnih predstavitev vzpostavitve in uporabe posameznih pristopov, so predstavljeni tudi posamezni primeri uporabe le-teh v praksi.
Keywords: management, poslovni sistemi, učinkovitost in uspešnost, pristopi inženiringa, digitalna transformacija, razvoj, delovno okolje
Published in DKUM: 19.09.2022; Views: 105; Downloads: 17
.pdf Full text (15,93 MB)
This document has many files! More...

3.
Primerjava tehnologij in ekonomike hladilnih stolpov za drugi blok jedrske elektrarne Krško JEK2
Diana Tomše, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Glavna tema diplomskega dela je primerjava hladilnih stolpov za drugi blok jedrske elektrarne Krško JEK2 glede tehnoloških dejavnikov, ekonomskih dejavnikov ter vpliva na okolje. Podan je opis, sestava in delovanje hladilnega stolpa na naravni vlek, hladilnih celic z induciranim vlekom ter hibridnega hladilnega stolpa. Na koncu smo primerjali še hladilne stolpe po stroških in po vplivu na okolje. Ugotovili smo, da je, glede na proučene dejavnike, hladilni stolp na naravni vlek najboljša izbira.
Keywords: jedrska elektrarna, hlajenje kondenzata, hladilni stolp na naravni vlek, hladilne celice z induciranim vlekom, hibridni hladilni stolp
Published in DKUM: 19.09.2022; Views: 80; Downloads: 29
.pdf Full text (2,67 MB)

4.
Avtomatizacija proizvodnje v podjetju CNC P&K - Pušnik d. o. o.
Jana Cafuta, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Tema diplomskega dela je primerjava proizvodne linije v podjetju P&K – Pušnik d. o. o., pred avtomatizacijo in po avtomatizaciji. V začetku je zapisano, kaj je avtomatizacija, opredeljene so tudi njene prednosti. V nadaljevanju je analizirana proizvodna linija, kjer je opisano delovanje, izdelek, ki se izdeluje na tej liniji, izračunani so stroški in opredeljene nastale napake. V drugem delu je analizirana avtomatizirana proizvodna linija in prav tako so izračunani stroški in opredeljene napake. Na koncu so zapisane še ugotovitve in zaključek. Po izvedeni avtomatizaciji potrebuje podjetje enega delavca manj, zvišala sta se kakovost in produktivnost, za 1,6 % pa se je zmanjšal odstotek izmeta.
Keywords: podjetje P&K – Pušnik d. o. o., avtomatizacija, proizvodna linija, stroški, napake
Published in DKUM: 13.09.2022; Views: 133; Downloads: 0

5.
Podjetniška demografija in značilnosti digitalizacije malih in srednje velikih podjetij : Slovenski podjetniški observatorij 2021
Barbara Bradač Hojnik, Ivona Huđek, Dijana Močnik, 2022

Abstract: V prvem delu monografije smo proučevali temeljno poslovno demografijo slovenskih podjetij in jo primerjali z evropsko. Namen tega dela je, da dobimo temeljno sliko o slovenskih podjetjih in razumemo, kako je slovensko podjetništvo umeščeno v evropsko. Analizirali smo ključne značilnosti slovenskih gospodarskih družb in samostojnih podjetnikov, ki so se leta 2020 ukvarjali s podjetniškimi aktivnostmi in so bili razvrščeni v vse dejavnosti SKD. V drugem delu raziskave smo proučevali značilnosti digitalizacije z vidika gospodarstva. Osredotočili smo se predvsem na vidik malih in srednje velikih podjetij, saj le-ta potrebujejo največ podpore in spodbud za uspešno izvedbo digitalizacije. Najprej smo podali pregled značilnosti procesa digitalizacije, njegov vpliv na podjetja ter značilnosti digitalnih strategij in strateške podpore digitalizaciji na ravni Evropske unije in Slovenije ter pregled uvrstitve Slovenije na različnih lestvicah, ki merijo digitalizacijo. Nato smo analizirali rezultate primarne raziskave, ki smo jo izvedli med slovenskimi podjetji in podpornim okoljem za podjetništvo.
Keywords: gospodarske družbe, samostojni podjetniki, kazalniki finančne uspešnosti, digitalizacija, strategije in politike, mala in srednje velika podjetja, empirična analiza
Published in DKUM: 25.04.2022; Views: 388; Downloads: 61
.pdf Full text (7,96 MB)
This document has many files! More...

6.
Analysis of Selected Aspects of Entrepreneurship Support on the Level of European Union
Martina Repnik, 2021, master's thesis

Abstract: Entrepreneurial activity contributes various benefits to a country, one of the most impactful gains being the growth of GDP. Because of that, it is important for policymakers to put in place policies, which encourage and foster entrepreneurial activity- both on a national as well as international level. On an international level, the EU plays a major role in supporting entrepreneurial activity in Europe. For that purpose, the EU institutions are enforcing entrepreneurship-related policies and are establishing programs and funds, which benefit European enterprises. Special emphasis is placed on supporting the entrepreneurial activities of small and medium-sized enterprises (SMEs), which are the backbone of the economy. SMEs represent more than 99% of all enterprises in a country, and they create two out of three jobs. Because of their importance, the EU strives to provide a suitable environment and support for them to grow and exist in the long run. EU member countries exploit the offered support to different extents, which means that the EU support affects European companies and member countries in different ways. In this thesis, we explored the role of the EU in connection to entrepreneurial support and activity. Based on our research, we found very noticeable differences between more and less developed EU countries in terms of the amount of exploited EU support. We discovered that most of the time, more developed EU countries tend to exploit EU entrepreneurial support to a bigger extent, than less developed countries do. That is because less developed countries often lack the ability to set up suitable programs that could qualify for EU funding. We also discovered that less developed countries tend to have higher levels of early-stage entrepreneurial activity than more developed countries do. We have found that this is because citizens in these countries often create their businesses out of necessity, not so much because they perceived a good business opportunity. In less developed countries, where the economical state of the country is less stable and there is a lack of available job offers, citizens are pushed to entrepreneurship out of necessity in order to survive. Related to that, we also discovered that less developed countries dedicate more of their EU funds to SMEs than more developed countries do. But as they lack the proper entrepreneurial ecosystem, these enterprises often fail. Because of that, as it most often occurs out of necessity, high levels of entrepreneurial activity in a less developed country do not quite indicate a well-established national entrepreneurial system. Finally, based on all the data we collected and analyzed in this thesis we have found that entrepreneurial support offered by the EU has been increasing over the years. That is because in the last decades there has been a big increase in the number of programs and funds being established, which focus specifically on SMEs. The same can be seen with the number of entrepreneurial policies being enforced by the EU, as entrepreneurship became one of the main EU priorities.
Keywords: entrepreneurial support, entrepreneurship activity, EU funding, access to finance, economic development
Published in DKUM: 23.12.2021; Views: 283; Downloads: 44
.pdf Full text (2,33 MB)

7.
Izzivi družinskega podjetja pri planiranju nasledstva s primerom
Alen Feuš, 2021, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi je zajeto proučevanje področja podjetništva, osrednji fokus je na družinskem podjetništvu. V tem sklopu so opredeljeni in med seboj kohezivno povezani pojmi, kot so družina, podjetje in podjetništvo. Ta tri izpostavljena področja so temelj, na katerem sloni celotno družinsko podjetje in njegovo delovanje. Ker gre za prepletanje dveh sistemov, tj. družinskega in poslovnega sistema, je toliko bolj pomembno, da njihovo delovanje osnuje poslovna kultura z vrednotami, ki omogoča podjetju, da preživi tudi turbulentna obdobja, obenem pa se poskrbi za prenos tradicije in ohranitev podjetja v lasti družine, tudi ko pride čas nasledstvenega procesa. Naloga se osredotoča na vprašanje uspešnega prehoda nasledstva na naslednje generacije v družinskem podjetju ter izzive, s katerimi se družinsko podjetje mora soočati, v kolikor želi doseči uspešno izpeljan prehod.
Keywords: družina, podjetje, podjetnik, družinsko podjetništvo, družinski in poslovni sistem, nasledstvo, izzivi pri prehodu nasledstva
Published in DKUM: 23.12.2021; Views: 356; Downloads: 70
.pdf Full text (1,86 MB)

8.
Analiza vpliva prenova blagovne znamke na poslovanje podjetja
Špela Krajnc, 2021, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu z naslovom »Analiza vpliva prenove blagovne znamke na poslovanje podjetja« smo podrobneje spoznavali pojme dizajna in blagovne znamke ter njene prednosti in vpliv na vedenje potrošnika; raziskovali smo prenove blagovne znamke Cockta v povezavi s prilaganjem razmeram na trgu skozi leta in podrobneje analizirali spremembo podobe Cockte v začetku leta 2018, v primerjavi z njenimi konkurenti na trgu. Natančneje, v teoretičnem delu smo se usmerili v obravnavo blagovnih znamk, dizajna in vedenja potrošnikov do blagovnih znamk različnih avtorjev. V naslednjem, analitičnem delu smo raziskovali potrebna prilagajanja razmeram na trgu blagovne znamke pijače Cockta v preteklosti, prve znamke, ki je nastala v moderni dobi našega tržnega razvoja in je tudi neke vrste pionir uporabe sodobnih marketinških metod v Sloveniji, s poudarkom na analizi najnovejše osvežitve podobe Cockte iz začetka leta 2018, ko so prešli na »staro-novo« modro podobo in vpliv te prenove na uspešnost poslovanja Atlantic Grupe d. d. Ne mnoge slovenske blagovne znamke so uspele zadržati svoj ugled in tržni delež ter predstavljajo tak ponos slovenskega gospodarstva in nacionalno identiteto kot blagovna znamka Cockta. Jasno je, da blagovna znamka Cockta ostaja simbol potrošniške revolucije v Sloveniji in z uspešnimi prilagajanji tržnim razmeram postaja prepoznavna predstavnica slovenskih znamk.
Keywords: Blagovna znamka, vpliv blagovne znamke na potrošnika, dizajn, prenova blagovne znamke, Atlantic Grupa d. d., Droga Kolinska d. d., Cockta.
Published in DKUM: 20.12.2021; Views: 388; Downloads: 59
.pdf Full text (1,57 MB)

9.
Analiza cenovne strategije mednarodne družbe v tekstilni industriji
Kristjan Mihin, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi smo obravnavali tekstilni trg, v katerem smo se spoznali s strategijami postavljanja cen, tako v teoriji kot tudi v praksi na podlagi mednarodne družbe. Postavili smo si cilj ugotoviti, kako se postavljajo cene na različnih trgih in kaj na to vpliva. Ugotovili smo, da je kar nekaj dejavnikov, ki posredno ali neposredno vplivajo na postavljanje cene na samem trgu. Eden od takšnih dejavnikov je življenjski standard same države, ki smo jo obravnavali, potem geografska oddaljenost ter kakšne so pregrade vstopa na trg. Ugotovitve smo tudi preverili na podlagi mednarodne družbe ZARA, spoznali smo, zakaj in kako jim že toliko let uspeva na vseh trgih, ki si jih zastavljajo, in njihovo zgodovino in najbolj pomembne dogodke, po katerih se razlikujejo od drugih podjetij.
Keywords: strategije, cena izdelka, podjetje, tuji trgi
Published in DKUM: 11.11.2021; Views: 295; Downloads: 20
.pdf Full text (930,40 KB)

10.
Analiza notranjega podjetništva v podjetju ljubljanske mlekarne d. o. o.
Primož Mejal, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Notranje podjetništvo postaja čedalje bolj pomemben del podjetij. Če želijo podjetja slediti spreminjajočim se trendom morajo sama znotraj svojih meja biti inovativna in prav tako spodbujati svoje zaposlene, da bodo inovativni. Notranje podjetništvo tako pripomore k uspešnosti podjetij in odpira nove možnosti rast in razvoj le teh. Diplomski projekt je razdeljen na teoretičen in empiričen del. V teoretičnem delu so preučeni, predstavljeni, opisani oz. opredeljeni osnovni teoretični pojmi diplomskega projekta, kot npr. okolje kot izhodišče za notranje podjetništvo, dimenzije notranjega podjetništva, posledice notranjega podjetništva na ravni podjetja, pristopi k uvajanju notranjega podjetništva, proces razvoja oz. planiranja notranje-podjetniških strategij, tipi struktur podjetja in njihova povezanost z notranjim podjetništvom, vpliv ustvarjalnih zaposlenih kot nosilcev notranje-podjetniške aktivnosti v podjetju. Empiričen del zajema opis in predstavitev izbranega podjetja, oceno stanja notranjega podjetništva v izbranem podjetju z metodologijo »Corporate entrepreneurship audit«, ter predlog za razvoj notranjega podjetništva v izbranem podjetju.
Keywords: notranje podjetništvo, inovativnost, uspešnost podjetij, »Corporate entrepreneurship audit«
Published in DKUM: 04.11.2021; Views: 350; Downloads: 30
.pdf Full text (1,35 MB)

Search done in 0.17 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica