| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 121
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Analiza razvoja trga za inovacijo
Simona Selan, 2021, master's thesis

Abstract: Magistrska naloga se posveča poti iskanja ideje, kako jo lahko najdemo ter kako jo lahko definiramo. Pri tem je podanih nekaj metod za iskanje in generiranje idej. Pregleda tudi, kako lahko idejo zavarujemo kot intelektualno lastnino. Temu sledi raziskava in pridobivanje trga ter promoviranje ideje na trgu. Tako kot vsaka ideja ni dobra ideja, tudi vsak način promocije izdelka ni najboljši. Dobro je poiskati takšnega, ki ustreza naši ideji. Prav tako se naloga dotakne neuspelih idej, saj se lahko iz njih veliko naučimo. Na koncu je predstavitev stroškov, ki lahko nastanejo ob promociji ideje.
Keywords: ideja, prototip, financiranje, promocija izdelka
Published: 15.07.2021; Views: 63; Downloads: 3
.pdf Full text (1,90 MB)

2.
Analiza problematike ravnanja z odpadki v sloveniji
Sandra Janžekovič, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Svetovni razvoj prinaša vsak dan več novih iznajdb in pridobitev, na žalost pa tudi vsak dan več odpadkov in bolj onesnaženo okolje. V boju proti zmanjševanju nastajanja odpadkov je vse več posameznikov in organizacij, ki delujejo v okviru okoljske politike in se trudijo izboljšati naravne razmere. Velik problem onesnaževanja okolja predstavljajo odpadki in v želji po zmanjšanju le-teh smo se jih odločili raziskati v diplomskem delu. Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov; teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu bomo raziskali ključne pojme, ki pripeljejo do nastalih odpadkov. Najprej bomo pogledali kakšni so človekovi vplivi na ekološko krizo, potem se bomo osredotočili na okoljsko politiko in definirali kaj pravzaprav ta pojem pomeni, kako se okoljska politika izvaja in katere zahteve mora izpolnjevati. Opisali bomo še zeleno gospodarstvo in v sklopu tega opisali strategijo razvoja zelenega gospodarstva v Sloveniji, nato bomo opredelili še trajnostni razvoj. Velik del teorije bo zavzelo opisovanje odpadkov. Razčlenili bomo kaj pomeni pojem odpadki, katere odpadke ločimo glede na vir nastajanja, kako ravnati z odpadki in kaj moramo pri ravnanju z odpadki upoštevati. V teoretičnem delu bomo ugotavljali kakšno je dejansko stanje ravnanja z odpadki v Sloveniji v obdobju med leti 2014 in 2018. S pomočjo spletne strani SURS bomo pregledali koliko odpadkov je v teh petih letih v Sloveniji nastalo, koliko jih je nastalo iz gospodinjstev in koliko iz gospodarskih dejavnosti. Nadalje bomo pogledali kaj se je z njimi dogajalo oz. kako so z njimi ravnali. Pogledali bomo le par načinov ravnanja z odpadki, ki so najbolj pogosti in zato želimo o njih kar čim več izvedeti.
Keywords: okoljska politika, odpadki, recikliranje, kompostiranje, sežiganje, odlaganje
Published: 10.06.2021; Views: 55; Downloads: 10
.pdf Full text (1,26 MB)

3.
Slovenska podjetja in značilnosti poslovnega prestrukturiranja
Dijana Močnik, Katja Crnogaj, Barbara Bradač Hojnik, Karin Širec, 2021

Abstract: V prvem delu raziskave smo se posvetili temeljni poslovni demografiji slovenskih podjetij in jo primerjali z evropsko. Namen tega dela je, da dobimo temeljno sliko o slovenskih podjetjih in razumemo, kako je slovensko podjetništvo umeščeno v evropsko. Analizirali smo ključne značilnosti slovenskih gospodarskih družb in samostojnih podjetnikov, ki so se leta 2019 ukvarjali s podjetniškimi aktivnostmi in so bili razvrščeni v vse dejavnosti SKD. V Sloveniji moramo spodbujati ustanavljanje novih podjetij s potencialom rasti in rast obstoječih podjetij. Pomembno pa je tudi razumeti, da morajo biti tudi obstoječa podjetja nenehno na preži za novimi poslovnimi priložnostmi in se permanentno prilagajati spremenjenim pogojem poslovanja, kar je druga tema letošnjega podjetniškega observatorija, kjer razpravljamo o prestrukturiranju podjetij. Da bi dobili čim boljši vpogled v procese poslovnega prestrukturiranja v Sloveniji, smo izvedli tudi primarno raziskavo med malimi in srednje velikimi podjetji ter eksperti podpornega okolja za podjetništvo.
Keywords: gospodarske družbe, samostojni podjetniki, kazalniki finančne uspešnosti, prestrukturiranje, poslovno, finančno in strateško prestrukturiranje, strategije in politike, empirična analiza
Published: 21.04.2021; Views: 135; Downloads: 29
.pdf Full text (2,85 MB)
This document has many files! More...

4.
Inovacijski management in trajnostni razvoj usmerjen v ponovno uporabo izdelka na projektu howerchair v sklopu eps
Rok Lapornik, 2021, master's thesis

Abstract: Preden lahko pomislimo na uresničitev katere izmed inovacijskih idej, ki se nam je porodila, moramo najprej preveriti, v kaj se spuščamo in se vprašati o naši končni želji. Potrebno je začeti počasi in trdno graditi idejo, ki jo na podlagi celotnega znanja za nameček še poskušamo trajnostno dodelati, kar je v zadnjem času ključ do uspeha, saj brez trajnosti enostavno ni mogoče doseči vseh standardov in želja kupcev. Prvi del magistrskega dela obravnava teoretično ozadje inovacijskega managementa in trajnostnega razvoja, v drugem delu pa sledi prikaz projekta Howerchair (invalidski voziček z električnim pogonom preko naprave Hoverboard), v katerem sem sodeloval v sklopu evropskega projektnega semestra EPS. S preučevanjem inovacijskega managementa in trajnosti lahko na podlagi raziskav in rezultatov vidimo tesno povezanost, še posebej v zadnjem obdobju. Končni uspeh projektov temelji predvsem na dobri raziskavi z vključevanjem čim večjega števila virov, kjer imamo točno določen cilj, tega pa poskušamo doseči z uporabo različnih metod, ki nas prisilijo k trajnosti in inovativnosti. Projekt Howerchair je tesno povezan z osnovami raziskav trajnosti in inovativnosti, poleg tega pa daje še veliko pozornost na krožno gospodarstvo, ki postaja iz dneva v dan pomembnejše za pravi uspeh z izumi in za našo lepšo prihodnost na Zemlji. Delo predvsem stremi k poudarjanju pomembnosti dejstev, postopkov in metod, ki so bili s strani mnogih raziskovalcev in inovatorjev predolgo zapostavljeni.
Keywords: Inovacija, trajnostni razvoj, napredek, projekt, razvoj novega izdelka, inovacijski vektor
Published: 12.04.2021; Views: 98; Downloads: 27
.pdf Full text (2,55 MB)

5.
Prenos družinskega podjetja iz druge v tretjo generacijo
Karmen Čižmek, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Uspešen prenos podjetja na naslednjo generacijo je v družinskem podjetju ključnega pomena za nadaljnje delovanje. Lastnik/manager podjetja mora že zelo zgodaj začeti z uvajanjem in izobraževanjem naslednika, saj je to ena izmed ključnih stvari za uspešno nasledstvo. V diplomskem seminarju obravnavamo družinsko podjetje in njegove posebnosti ter predstavimo proces nasledstva. Predstavili smo družinsko podjetje Čižmek elektroinstalacije d.o.o., raziskali, kaj so njegove prednosti in slabosti, kdo so ključni udeleženci in kakšni so odnosi med njimi. Prišli smo do ugotovitev, da na proces nasledstva v družinskem podjetju vplivajo ključne osebe v podjetju, to so družinski člani, zaposleni in okolica, ter interakcija med njimi. Model procesa nasledstva smo aplicirali na podjetje in ugotovili, kako skladno je nasledstvo v podjetju s teoretično razlago tega.
Keywords: prenos družinskega podjetja, družinsko podjetje, nasledstvo, proces nasledstva v družinskem podjetju.
Published: 23.11.2020; Views: 140; Downloads: 34
.pdf Full text (1,11 MB)

6.
Analiza pospeševanja podjetništva v pomurski regiji
Tilen Horvat, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Možnosti za razvoj regije je veliko. Pospeševanje podjetništva je lahko ena izmed rešitev za gospodarsko konkurenčnost regije. Že nekaj časa velja, da je Pomurje nekoliko zaostalo v primerjavi z ostalimi regijami. Dejstvo, da je bilo Pomurje obmejna regija skozi celotno svojo zgodovino, se vidi tudi danes. Visoka brezposelnost in najmanjše število podjetij na 1.000 prebivalcev sta le dva razloga slabše razvitosti. Kljub slabi statistiki pa se Pomurje lahko pohvali s številnimi uspešnimi in svetovno znanimi podjetji in podjetniki. S problemom regionalnega razvoja se je država začela spopadati že leta 1999 z Zakonom skladnega regionalnega razvoja. Poleg zakonov so podporne institucije začele izvajati aktivnosti za pripravo in izvedbo razvojnih projektov na področju inovativnosti in gospodarskega razvoja, pomoč pri zagonu novih podjetij ter rasti in razvoju obstoječih podjetij. Pomurje mora stremeti k spodbujanju tehnološkega razvoja in inovacij, podjetništva in kreativnosti ter razvoj turizma.
Keywords: podjetništvo, pomurska regija, razvoj, podjetje
Published: 19.11.2020; Views: 159; Downloads: 34
.pdf Full text (1,25 MB)

7.
Primerjava različnih platform socialnih omrežij z vidika dobičkonosnosti
Urška Hacin, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Živimo v dobi interneta, ki nikoli ne spi. Ne samo svoj prosti čas, tudi posel se vse hitreje pomika na splet, zaradi svoje priročnosti in velikega dosega. Še nikoli se ni bilo lažje prebiti na tuji trg kot sedaj. Z razvojem različnih poslovnih strategij se hkrati razvijajo tudi novi poklici. Če bi pred 10 leti nekdo svoje delo opredelil kot influencerstvo, bi ga verjetno gledali postrani. Dandanes pa veljajo za eno izmed najmočnejših marketinških orodij. Na vprašanje, ali se dejansko lahko živi od tega, že poznamo odgovor, tukaj bomo podrobneje pogledali, katera platforma socialnih omrežij je tista, ki velja med influencerji za najbolj dobičkonosno. Primerjali bomo tri gigante, in sicer: Instagram, Facebook in Youtube. Empiričen del bo razdeljen na dva dela, in sicer na sledilce in dejanske ustvarjalce. V prvem delu bomo raziskovali s pomočjo ankete, ključni vprašanji bosta, koliko je naš domači slovenski trg sploh dovzeten za socialna omrežja in kje se najpogosteje zadržujejo, medtem ko se bomo v drugem delu osredotočali na influencerje. Vsakemu bomo preko intervjuja zastavili 5 enakih vprašanj, s katerimi se bomo dokopali do odgovora, katera platforma zagotavlja največ možnosti za dobiček.
Keywords: socialna omrežja, Facebook, Instagram, Youtube, influencerji, zaslužek, ustvarjalci, sledilci, internet, marketing, oglaševanje, posel
Published: 19.11.2020; Views: 225; Downloads: 58
.pdf Full text (537,41 KB)

8.
Analiza okoljskih in ekonomskih vidikov poslovanja izbranega podjetja
Maša Kotnjek, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Okoljska ekonomika vedno bolj pridobiva na svojem pomenu, saj se predvsem novonastala podjetja vedno bolj zavedajo pomena vpliva na okolje in ljudi. Zaradi tega smo se lotili analize okoljskih in ekonomskih vidikov poslovanja v podjetju, ki se ukvarja z gojenjem paradižnika. V teoretičnem delu smo preučili različne vire, literaturo in strokovne članke s področja okoljske ekonomike, opredelili definicijo ekonomskega vidika poslovanja podjetja, opredelili definicijo okoljskega vidika poslovanja podjetja in proučili Naturo 2000 in Evropsko vas štorkelj. V empiričnem delu diplomskega projekta smo predstavili izbrano podjetje ter opravili analizo okoljskih vidikov, ki obsegajo vpliv na prebivalstvo, ogrevanje, namakanje, hlajenje, segrevanje, zračenje, odstranjevanje odpadnih voda in materialov ter škropljenje in gnojenje. Cena investicije, trg in zaposlovanje pa so ekonomski vidiki, ki smo jih analizirali. Na osnovi analize lahko sklepamo, da je podjetje zelo okoljsko in ekonomsko pozitivno usmerjeno.
Keywords: okoljska ekonomika, okoljski vidiki, ekonomski vidiki, rastlinjak, paradižnik
Published: 19.11.2020; Views: 181; Downloads: 35
.pdf Full text (2,59 MB)

9.
Vloga kulture pri internacionalizaciji na primerih slovenskih podjetij
Alona Sova, 2020, master's thesis

Abstract: Internacionalizacija podjetja postaja vedno pomembnejša za podjetja, poslovanje, rast in razvoj podjetja ter obstoj in ohranjanje svojega tržnega deleža. Internacionalizacija lahko poteka na različne načine. Na vstop na tuje trge vpliva veliko različnih dejavnikov. Zelo pomemben pri internacionalizaciji je vpliv kulture na poslovanje v tujih državah. V magistrskem delu smo želeli ugotoviti, ali kultura res vpliva na internacionalizacijo in poslovanje v tujini ter kakšna je njena vloga pri tem in ali se lahko zaradi kulture spremenijo poslovanje, oblika vstopa na tuji trg in komuniciranje na tujem trgu. V delu smo proučili kulturne dejavnike, model Lewisa, kulturne dimenzije po Hofstedu in vpliv vsega tega na poslovanje podjetja v tujih državah. Najbolj nas je zanimalo, kako se razlikuje poslovanje v Sloveniji, na Kitajskem in v ZDA ter kakšne so te razlike. Za proučevanje smo izbrali tri podjetja: KRKA, d. d., Agencija SPIN, d. o. o., in Tovarna olja GEA, d. o. o. Ugotovili smo naslednje: kulturni dejavniki pri nobenem od podjetij ne vplivajo na način internacionalizacije (način vstopanja na tuji trgi), vplivajo pa na poslovanje podjetja v tujih državah. Vsa podjetja so se srečala s kolektivizmom in spoštovanjem hierarhije na Kitajskem in počasnim poslovanjem ter z ostalimi kulturnimi dejavniki. V ZDA je zelo hiter tempo življenja. Ugotovili smo, da se primerjani profili držav po modelu Lewisa razlikujejo po obnašanju in poslovanju. Prav tako smo ugotovili, da se v različnih državah razlikuje ponudba, ker ljudje zaradi svojih navad povprašujejo po različnih izdelkih. Proučevali smo tudi podjetniško kulturo. Ta obsega odnos ljudi (posameznikov) do podjetništva, medijsko podpora podjetništva in to, koliko ljudi bi izbralo podjetništvo kot karierno pot. To je prav tako pomembno, saj če država in ljudje slabo podpirajo podjetništvo, je stanje le-tega v določeni državi slabo in tako je tam zelo težko poslovati. Značilnosti podjetništva so povezane tudi z razvitostjo države. Obstajajo tri vrste razvitosti države: faktorsko, učinkovitostno in inovacijsko gospodarstvo. V magistrskem delu smo primerjali eno državo, ki ima razvito faktorsko gospodarstvo – Indijo, tri države, ki imajo razvito učinkovitostno gospodarstvo – Kitajsko, Južno Afriko in Savdsko Arabijo, in tri inovacijske države – ZDA, Slovenijo in Avstralijo. Ugotovili smo, da imajo faktorska gospodarstva najslabše stanje podjetniške kulture.
Keywords: Internacionalizacija, kulturni dejavniki, podjetniška kultura, GEM-analiza, tuji trgi.
Published: 04.11.2020; Views: 185; Downloads: 53
.pdf Full text (3,41 MB)

10.
Razvoj podstavka za zunanje enote toplotnih črpalk zrak-voda
Andrej Oprčkal, 2020, master's thesis

Abstract: V nalogi je predstavljen razvoj podstavka za zunanje enote toplotnih črpalk zrak-voda. Prikazan je celoten proces od osnovne ideje do končnega produkta pripravljenega za prodajo. Glavni cilj razvoja je bil ustvariti izdelek, ki je lahek, nosi težo naprave, učinkovito odvaja kondenzat, je enostaven za vgradnjo in estetsko privlačen. Poleg praktičnega prikaza vseh faz razvoja so predstavljene tudi teoretične osnove. Vključene so teme analize trga, iskanja idej, konstruiranja ter proizvodnje izdelka, kontrole kakovosti, oblikovanja pakiranja, priprave dokumentacije, avtorske zaščite in ekonomike izdelka. Do končnega cilja smo prišli z uporabo metod, kot so brainstorming, SWOT, FMEA ter izvedbo benchmarking analize in analize življenjskega cikla. Razvit izdelek ustreza zastavljenim ciljem in podanim tezam.
Keywords: razvoj izdelka, projekt, toplotne črpalke, HVAC, konstruiranje, prodajna cena, pakiranje izdelka, avtorska zaščita, dokumentacija izdelka, ekonomika izdelka, kakovost
Published: 20.10.2020; Views: 204; Downloads: 0

Search done in 0.34 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica