| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 18
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Sistem igre nogometnih reprezentanc U 21 na evropskem prvenstvu v Mariboru : diplomsko delo
Nik Lašič, 2022, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je preučiti sistem igre nogometnih reprezentanc Slovenije, Španije in Italije, ki so sodelovale na evropskem prvenstvu v Mariboru. Diplomsko delo je napisano v šestih vsebinskih sklopih. V uvodu so predstavljeni nogomet kot šport in značilnosti nogometne igre. V drugem poglavju so zapisani cilji diplomskega dela, ki sem si jih zastavil. V tretjem poglavju je predstavljena metodologija diplomskega dela. V četrtem poglavju so podrobno opisani faktorji, ki vplivajo na in so pomembni za izbiro samega sistema igre ekipe. V petem poglavju je podrobna analiza sistema igre posamezne reprezentance. Analiza vsebuje sistem, uporabljen ob začetku tekme, ob pozitivnem rezultatu, ob negativnem rezultatu in v drugih situacijah. Šesto poglavje predstavlja primerjavo sistemov igre vseh treh reprezentanc.
Ključne besede: nogometna igra, sistem igre, taktika, evropsko prvenstvo
Objavljeno v DKUM: 07.04.2023; Ogledov: 446; Prenosov: 42
.pdf Celotno besedilo (4,23 MB)

2.
RAZVOJ DINAMIČNE TEHNIKE PRI SELEKCIJAH OD U-12 DO U-15 : diplomsko delo
Timotej Drobinc, 2022, diplomsko delo

Opis: Glavna značilnost nogometne igre je medsebojno skupno delo oziroma komunikacija. Danes lahko nogometno igro označimo za dinamično in visoko organizirano, toda tudi kot igro, ki igralcem omogoča svobodo in ustvarjalnost. Prav zaradi željene dinamike v igri stremimo k čim večjemu poudarku na dinamični tehniki že v mlajših kategorijah. Tako kot osnovno tehniko tudi dinamično tehniko učimo postopoma po metodični lestvici in stopnjah vadbe. Dinamičnost igre se izraža v hitrosti gibanja žoge in igralcev ter v hitrosti prehoda iz faze obrambe v fazo napada in obratno. Za doseženo dinamiko v igri pa moramo poskrbeti za kondicijsko pripravljenost igralcev in taktično informiranost, se pravi, da od posameznika zahtevamo čim manj dotikov z žogo. O osvojenem znanju dinamične tehnike govorimo takrat, ko so igralci sposobni izvajat tehnične elemente v hitrem gibanju ter ob oviranju nasprotnih igralcev. Z namenom, boljšega razumevanja kaj dinamična tehnika je, kaj so pogoji za uspešno osvojeno dinamično tehniko in na kakšen način jo lahko treniramo, so v diplomski nalogi na kratko opisani tehnični elementi, ki so temelji dinamične tehnike ter natančno predstavljene vaje dinamične tehnike za selekcije U-12, U-13, U-14 in U-15.
Ključne besede: nogometna igra, dinamična tehnika, tehnika
Objavljeno v DKUM: 10.06.2022; Ogledov: 541; Prenosov: 26
.pdf Celotno besedilo (2,46 MB)

3.
Pomen in razvoj eksplozivne in vzdržljivostne (repetitivne) moči pri nogometaših
Nejc Bračko, 2022, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je predstaviti, kako se razvija moč pri nogometaših in kakšen pomen ima pri igranju nogometa. V teoretičnem delu predstavljamo moč na splošno, opisujemo vrste moči, poglobljeno obravnavamo vzdržljivostno in eksplozivno moč, prikazujemo metode dela ter nekaj vaj z žogo in brez nje, s katerimi lahko dosežemo želeni napredek pri razvoju moči. Z raziskavo smo ugotovili, da rezultati pri eksplozivni moči niso odvisni od pozicije igralca, kar pomeni, da igralci na napadalno usmerjenih pozicijah nimajo boljših rezultatov pri merjenju eksplozivne moči in tudi igralci na obrambno usmerjenih pozicijah ne boljših rezultatov pri merjenju vzdržljivostne moči. Poleg navedenega smo tudi ugotovili, da vzdržljivostna moč in kratki šprint nista statistično značilno povezana, kar pomeni, da igralci, ki imajo visoko eksplozivno moč, nimajo tudi visoke vzdržljivostne moči. Statistično značilno povezanost smo ugotovili le med eksplozivno močjo in kratkim šprintom, vendar tudi tukaj samo delno. Statistično značilna povezanost s kratkim šprintom se je pokazala pri drugem skoku z levo in drugem skoku z desno nogo, medtem ko pri ostalih kazalnikih eksplozivne moči, to je pri prvem skoku z levo nogo, prvem skoku z desno nogo in pri obeh skokih sonožno, statistično značilne povezave nismo zaznali.
Ključne besede: nogomet, eksplozivna moč, repetitivna moč
Objavljeno v DKUM: 31.03.2022; Ogledov: 1098; Prenosov: 130
.pdf Celotno besedilo (2,08 MB)

4.
Sistem in model igre NK Maribor v 1. SNL
Blaž Kores, 2021, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je bil analizirati model igre NK Maribor v 1. SNL na 4 tekmah (2 domačih in 2 gostujočih tekmah) in ga primerjati z modelom igre nasprotnih ekip. Cilj diplomskega dela je bil ugotoviti značilnosti nogometne igre NK Maribor in njegovih nasprotnikov pri prehodu iz obrambe v napad, v pripravi in zaključku napada. Zanimalo nas je, v čem se igra NK Maribora razlikuje od igre ostalih ekip. Analizirali smo 4 tekme. V diplomskem delu smo najprej predstavili nekaj malega o nogometu na splošno. Nato smo se osredotočili na temo. Začeli smo s sistemom in modelom nogometne igre na splošno, kaj sploh je sistem igre in kaj model igre, saj pri nogometu oz. nogometni igri model in sistem igre predstavljata nekakšno osnovno sredstvo. V diplomskem delu smo se osredotočili tudi na motorične sposobnosti, ali so pomembne pri nogometu, katere so, in nato tudi opisali najpomembnejše motorične sposobnosti. Prikazali pa smo tudi metodični postopek učenja oz. primerne praktične vaje, različnih modelov igre glede na tipe igralcev v napadu. Vaje so prikazane za srednje visoke napadalce in hitre krilne napadalce, saj menimo, da se velikokrat uporabita napačen (neprimerni) sistem in model igre, ki posledično vplivata na slabo igro – na slabe rezultate. Model igre NK Maribor pa smo tudi primerjali z ostalimi odmevnimi evropskimi klubi, kot sta AC Milan in FC Barcelona.
Ključne besede: nogomet, sistem igre, model igre, motorične sposobnosti, metodični postopki učenja, srednje visoki napadalci, hitri krilni napadalci.
Objavljeno v DKUM: 23.03.2021; Ogledov: 1110; Prenosov: 88
.pdf Celotno besedilo (1,98 MB)

5.
Postopoma do dinamične igre v fazi napada
Nejc Jan Matis, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu sem poskušal zajeti celoten koncept, kako postopoma razviti dinamično igro v fazi napada. Želel sem ugotoviti kateri faktorji vplivajo na dinamiko. Poleg tega sem želel ugotoviti, če obstajajo razlike v dinamični igri med ekipami iz najboljši nogometnih lig. Moj namen je bil narediti analizo iz pridobljenih statističnih podatkov v sezoni 2019/20, in sicer v prvi angleški, italijanski, nemški in španski ligi. V nadaljevanju sem opisal kako postopoma razvijamo dinamično tehniko in katere vaje so najbolj primerne. Nato sem navedel opis taktičnih elementov, ki so v fazi napada pomembni. Fazo napada sem opisal postopoma, sprva sem opisal prehod iz obrambe v napad in vse skupaj zaključil z zaključkom napada.
Ključne besede: motorične sposobnosti, dinamična tehnika, faza napada in taktika.
Objavljeno v DKUM: 05.02.2021; Ogledov: 813; Prenosov: 54
.pdf Celotno besedilo (2,25 MB)

6.
Organizacija in program dela "nogometne šole Zavrč - Cirkulane"
Mihael Leskovar, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Organizacija in program dela nogometne šole Zavrč-Cirkulane smo se osredotočili na predlog nove organiziranosti nogometne šole in program dela tehnike in taktike po mesecih za posamezno selekcijo. Opisali smo razvojne značilnosti otrok po starostnih obdobjih in predstavili osnovne ter nogometne motorične sposobnosti. Dodali smo tudi dejavnike, ki predstavljajo kriterij uspešnosti nogometaša v nogometni igri. Pred predlogom nove organiziranosti smo naredili analizo trenutnega stanja, v kateri smo predstavili trenutne selekcije, strokovni kader, materialne pogoje in načine financiranja nogometnega kluba. Pri novi organiziranosti nogometne šole pa smo predstavili novi predlagani organigram društva, načrtovano število selekcij in strokovnega kadra ter predvidene izboljšave infrastrukture in materialnih pogojev za treniranje. Opisali smo tudi način, na katerega bi pridobivali nove člane nogometne šole in izvedli selekcioniranje. Pred izdelavo programa dela po mesecih za selekcije od U-7 do U-15 in napotkov za trening starejših selekcij, ki jih v prihodnje načrtujemo, smo opisali še metodiko poučevanja, ki jo mora vsak trener dobro poznati, da jo lahko uporabi pri svojem delu. Prav tako smo na področju tehnike in taktike predstavili metodično lestvico in metode, ki jih trenerji upoštevajo pri učenju. Za posamezne selekcije smo opisali tudi razvoj motoričnih in funkcionalnih sposobnosti ter obdobja, ki so najučinkovitejša za razvoj le-teh. Namen diplomskega dela je izboljšati organizacijo dela za vse mlajše selekcije v klubu in pripraviti učni načrt za delo z mladimi nogometaši, natančneje člani nogometne šole Zavrč–Cirkulane za vse selekcije do vključno U-15, ter s tem pomagati pri ustanovitvi nogometne šole.
Ključne besede: nogometna šola, tehnika, taktika, motorično-funkcionalne sposobnosti, program dela po mesecih
Objavljeno v DKUM: 11.01.2021; Ogledov: 923; Prenosov: 85
.pdf Celotno besedilo (885,82 KB)

7.
Reakcija igralcev po izgubljeni žogi in organizacija napada
Gal Pečnik, 2020, diplomsko delo

Opis: V vrhunskem nogometu je taktika ena od ključnih dejavnikov, ki vodijo do vrhunskega rezultata. Moštvo, pri katerem je prisotna zgolj improvizacija igralcev, nima veliko možnosti za pozitiven razplet na tekmi. Trend v sodobnem nogometu je dobro poznavanje svojih igralcev in igralcev tuje ekipe, saj s pomočjo teh pridobljenih podatkov pripravi trener oziroma celotni strokovni štab taktične smernice igranja med tekmo. Taktične zamisli pa se ustvarjajo glede na sposobnosti igralcev oziroma taktiko igre moraš prilagoditi glede na lastnosti svojih igralcev. Prav tako je potrebno sistem igranja oziroma postavitev igralcev na terenu prilagoditi sposobnostim svojih igralcev, zato pravimo, da najboljše taktike ni, temveč jo mora vsak trener po svoje ustvariti glede na igralce, ki jih ima na voljo. Za dobro razumevanje taktičnih smernic oziroma taktičnih nalog je potrebno pred tem dobro poznati in razumeti posamično taktiko, da bi kasneje bolje razumeli skupinsko in moštveno taktiko. O taktiki govorimo, ko ima igralec že pridobljena določena nogometna znanja. Poleg ustvarjanje svojega modela igranja pa je pomembno tudi, kako moštvo reagira na igrišču ob spremembi nasprotnikove taktike in glede na situacije na igrišču ob morebitni izgubi žoge. Moštvo reagira ob izgubi žoge glede na položaj, kjer se je žoge izgubila in pa glede na sposobnosti igralcev. Reakcija je lahko takojšen protipritisk z željo ponovno osvojiti žogo, rahlo pomikanje nazaj in obenem zgoščanje sredine igrišče oziroma, če je bila žoga izgubljena nedaleč od naših vrat, zgolj preprečitev neposrednega strela na vrata.   Ob morebitni ponovni osvojitvi žoge igralci organizirajo napad tudi glede na položaj, kjer je bila žoga osvojena. Napad lahko organizirajo na način preskoka igre, torej gre za dolgo podajo globoko na napadalno polovico igrišča, lahko poizkusijo s kontinuiranim napadom oziroma protinapadom. V primeru, da je bila žoga osvojena pred vrati nasprotnika, pa je najbolje, da igralci poskušajo, kar se da hitro streljati na vrata. Na uspeh nogometne igre vplivajo tudi faktorji, ki jih delimo na tri nivoje. Faktorji na prvem nivoju so najbolj pomembni in najbolj vplivajo na uspešnost igralca. Gre za zdravstveni status, ki je od vseh naštetih tudi najbolj pomemben, saj v primeru, da igralec ni sposoben za ukvarjanje z nogometom oziroma mu to zdravje ne dopušča, le stežka izpolnjuje ostale faktorje, ki vplivajo na uspešnost. Poleg zdravstvenega statusa pa sta na prvem nivoju še sistem vrednot in motiviranost igralcev. Na drugem nivoju je predvsem poudarek na kognitivnih dimenzijah in na socialnem okolju. Tretji nivo pa je nivo, na katerega kot trenerji lahko največ vplivamo z ustreznim treningom oziroma z ustreznim izborom vaj za določeno starostno obdobje. Faktorji določajo uspešnost igranja posameznega igralca v primeru, da igralec želi igrati na najvišjem nivoju svetovnega nogometa, mora izpolnjevati praktično vse od navedenih faktorjev.
Ključne besede: Faktorji uspešnosti, reakcija po izgubljeni žogi, organizacija napada, nogomet.
Objavljeno v DKUM: 11.01.2021; Ogledov: 1228; Prenosov: 110
.pdf Celotno besedilo (2,01 MB)

8.
Vpliv planirane vadbe na razvoj eksplozivne moči pri nogometnih vratarjih
Luka Pintarič, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo podrobneje opredelili eksplozivno moč pri nogometnih vratarjih. Prav tako smo opisali vlogo in pomen modernega nogometnega vratarja. Oblikovali smo primeren 4 tedenski trenažni proces, ki smo ga integrirali v treninge z vratarji. Predstavili in opisali smo tudi vaje za razvoj eksplozivne moči, tako z žogo kot brez nje. Te vaje smo tudi izvajali ter zasnovali načrten plan treningov skozi obdobje enega meseca. V empiričnem delu naloge smo opravili meritve, kjer smo uporabili 4 teste za ugotavljanje ekplozivne moči. Ti testi so: skok v daljino z mesta, skok v daljino z levo nogo, skok v daljino s desno nogo ter šprint na 10 metrski razdalji. Pri prvem merjenju smo ugotovili začetno (inicialno) stanje merjencev (vratarji NK Maribor Tabor) v eksplozivni moči. Pri drugem merjenju smo ugotavljali končno (finalno) stanje merjencev pri eksplozivni moči. Na osnovi analize dobljenih rezultatov iz obeh testiranj smo lahko ugotavljali napredek posameznega vratarja v eksplozivni moči. S pomočjo meritev smo ugotovili, da so bili igralci uspešni in so napredovali pri vseh testih. To pripomore k temu, da je vsak vratar hitrejši in eksplozivnejši in je sposoben hitrejše reakcije. Opravljena diplomska naloga je koristna, saj smo sestavili primerno načrtno vadbo za razvoj eksplozivne moči pri vratarjih. Zaradi pozitivnih rezultatov merjenj priporočam, da vsak trener vratarjev vključi vadbo za eksplozivno moč v svoj trenažni porces.
Ključne besede: Eksplozivna moč, nogomet, vratar, načrtna vadba.
Objavljeno v DKUM: 28.07.2020; Ogledov: 748; Prenosov: 77
.pdf Celotno besedilo (3,75 MB)

9.
Ustvarjanje igre v napadu
Nejc Šprinzer, 2019, diplomsko delo

Opis: Nogomet je moštvena igra, ki daje posamezniku možnost dokazovanja hkrati pa ga omejuje. Posameznik s svojim tehničnim znanjen z žogo in brez žoge vpliva na moštvo tako kot moštvo taktično vpliva na njega. Prav tako se velik pomen daje kondicijski in psihološki pripravi športnika. Bolj ko posameznik uspešno sodeluje z moštvom, večji bodo uspehi. Cilj nogometne igre je doseči več zadetkov kot nasprotnik v časovno omejenem okvirju. Nogometna igra v napadu sestoji iz prehoda iz obrambe v napad, priprave napada in zaključka napada. Za dosego zadetka je potrebna medsebojna usklajenost, prepoznavanje igralnih situacij in tehnično ter taktično znanje. Naloga trenerja je, da pripravi primerne vaje za razvijanje igre v napadu. Namen diplomskega dela je predstaviti in opisati področje nogometne igre v napadu, opisati model dveh trenutno vodilnih klubov, predstaviti različne dejavnike, ki vplivajo na uspešnost nogometne igre, na praktičnih vajah prikazati nove smernice za ustvarjanje igre v napadu in na osnovi teh vaj razviti lastni sistem in model igre za članska moštva.
Ključne besede: Nogomet, igra v napadu, taktika, model igre, trening
Objavljeno v DKUM: 22.11.2019; Ogledov: 1118; Prenosov: 116
.pdf Celotno besedilo (2,59 MB)

10.
Priprava nogometnega vratarja članske ekipe
Gal Ribič, 2019, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo najprej predstavili nogometno igro in kako poteka. V uvodu smo se nato osredotočili na nogometnega vratarja, njegovo sedanjo vlogo v nogometni igri in kako se sta se ta vloga in načini branjenja spreminjala. Predstavili smo tudi sodobni model vratarja in kakšne sposobnosti, lastnosti in značilnosti naj bi tak vratar imel. V diplomski nalogi smo predstavili nogometnim trenerjem, kako naj bi potekal trenažni proces treniranja nogometnih vratarjev. Raziskali smo, katere motorične sposobnosti so najpomembnejše za uspeh branjenja v nogometu. Prikazali smo program vadbe v letnem ciklusu in po posameznih obdobjih. Predstavili smo pomen in primer, kako bi naj izgledala tehnična, taktična, kondicijska, psihološka in teoretična priprava v vsakem obdobju. Prikzali smo tudi primer mikrocikla v posameznih obdobjih, da bodo trenerji dobili boljšo predstavo, kako poteka celostna priprava nogometnega vratarja.
Ključne besede: Nogomet, igra, priprava, vratar
Objavljeno v DKUM: 22.11.2019; Ogledov: 1152; Prenosov: 125
.pdf Celotno besedilo (576,19 KB)

Iskanje izvedeno v 0.28 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici