| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 81
Na začetekNa prejšnjo stran123456789Na naslednjo stranNa konec
1.
Sistem in model igre NK Maribor v 1. SNL
Blaž Kores, 2021, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je bil analizirati model igre NK Maribor v 1. SNL na 4 tekmah (2 domačih in 2 gostujočih tekmah) in ga primerjati z modelom igre nasprotnih ekip. Cilj diplomskega dela je bil ugotoviti značilnosti nogometne igre NK Maribor in njegovih nasprotnikov pri prehodu iz obrambe v napad, v pripravi in zaključku napada. Zanimalo nas je, v čem se igra NK Maribora razlikuje od igre ostalih ekip. Analizirali smo 4 tekme. V diplomskem delu smo najprej predstavili nekaj malega o nogometu na splošno. Nato smo se osredotočili na temo. Začeli smo s sistemom in modelom nogometne igre na splošno, kaj sploh je sistem igre in kaj model igre, saj pri nogometu oz. nogometni igri model in sistem igre predstavljata nekakšno osnovno sredstvo. V diplomskem delu smo se osredotočili tudi na motorične sposobnosti, ali so pomembne pri nogometu, katere so, in nato tudi opisali najpomembnejše motorične sposobnosti. Prikazali pa smo tudi metodični postopek učenja oz. primerne praktične vaje, različnih modelov igre glede na tipe igralcev v napadu. Vaje so prikazane za srednje visoke napadalce in hitre krilne napadalce, saj menimo, da se velikokrat uporabita napačen (neprimerni) sistem in model igre, ki posledično vplivata na slabo igro – na slabe rezultate. Model igre NK Maribor pa smo tudi primerjali z ostalimi odmevnimi evropskimi klubi, kot sta AC Milan in FC Barcelona.
Ključne besede: nogomet, sistem igre, model igre, motorične sposobnosti, metodični postopki učenja, srednje visoki napadalci, hitri krilni napadalci.
Objavljeno: 23.03.2021; Ogledov: 112; Prenosov: 21
.pdf Celotno besedilo (1,98 MB)

2.
Postopoma do dinamične igre v fazi napada
Nejc Jan Matis, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu sem poskušal zajeti celoten koncept, kako postopoma razviti dinamično igro v fazi napada. Želel sem ugotoviti kateri faktorji vplivajo na dinamiko. Poleg tega sem želel ugotoviti, če obstajajo razlike v dinamični igri med ekipami iz najboljši nogometnih lig. Moj namen je bil narediti analizo iz pridobljenih statističnih podatkov v sezoni 2019/20, in sicer v prvi angleški, italijanski, nemški in španski ligi. V nadaljevanju sem opisal kako postopoma razvijamo dinamično tehniko in katere vaje so najbolj primerne. Nato sem navedel opis taktičnih elementov, ki so v fazi napada pomembni. Fazo napada sem opisal postopoma, sprva sem opisal prehod iz obrambe v napad in vse skupaj zaključil z zaključkom napada.
Ključne besede: motorične sposobnosti, dinamična tehnika, faza napada in taktika.
Objavljeno: 05.02.2021; Ogledov: 113; Prenosov: 9
.pdf Celotno besedilo (2,25 MB)

3.
4.
Organizacija in program dela "nogometne šole Zavrč - Cirkulane"
Mihael Leskovar, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Organizacija in program dela nogometne šole Zavrč-Cirkulane smo se osredotočili na predlog nove organiziranosti nogometne šole in program dela tehnike in taktike po mesecih za posamezno selekcijo. Opisali smo razvojne značilnosti otrok po starostnih obdobjih in predstavili osnovne ter nogometne motorične sposobnosti. Dodali smo tudi dejavnike, ki predstavljajo kriterij uspešnosti nogometaša v nogometni igri. Pred predlogom nove organiziranosti smo naredili analizo trenutnega stanja, v kateri smo predstavili trenutne selekcije, strokovni kader, materialne pogoje in načine financiranja nogometnega kluba. Pri novi organiziranosti nogometne šole pa smo predstavili novi predlagani organigram društva, načrtovano število selekcij in strokovnega kadra ter predvidene izboljšave infrastrukture in materialnih pogojev za treniranje. Opisali smo tudi način, na katerega bi pridobivali nove člane nogometne šole in izvedli selekcioniranje. Pred izdelavo programa dela po mesecih za selekcije od U-7 do U-15 in napotkov za trening starejših selekcij, ki jih v prihodnje načrtujemo, smo opisali še metodiko poučevanja, ki jo mora vsak trener dobro poznati, da jo lahko uporabi pri svojem delu. Prav tako smo na področju tehnike in taktike predstavili metodično lestvico in metode, ki jih trenerji upoštevajo pri učenju. Za posamezne selekcije smo opisali tudi razvoj motoričnih in funkcionalnih sposobnosti ter obdobja, ki so najučinkovitejša za razvoj le-teh. Namen diplomskega dela je izboljšati organizacijo dela za vse mlajše selekcije v klubu in pripraviti učni načrt za delo z mladimi nogometaši, natančneje člani nogometne šole Zavrč–Cirkulane za vse selekcije do vključno U-15, ter s tem pomagati pri ustanovitvi nogometne šole.
Ključne besede: nogometna šola, tehnika, taktika, motorično-funkcionalne sposobnosti, program dela po mesecih
Objavljeno: 11.01.2021; Ogledov: 158; Prenosov: 10
.pdf Celotno besedilo (885,82 KB)

5.
Reakcija igralcev po izgubljeni žogi in organizacija napada
Gal Pečnik, 2020, diplomsko delo

Opis: V vrhunskem nogometu je taktika ena od ključnih dejavnikov, ki vodijo do vrhunskega rezultata. Moštvo, pri katerem je prisotna zgolj improvizacija igralcev, nima veliko možnosti za pozitiven razplet na tekmi. Trend v sodobnem nogometu je dobro poznavanje svojih igralcev in igralcev tuje ekipe, saj s pomočjo teh pridobljenih podatkov pripravi trener oziroma celotni strokovni štab taktične smernice igranja med tekmo. Taktične zamisli pa se ustvarjajo glede na sposobnosti igralcev oziroma taktiko igre moraš prilagoditi glede na lastnosti svojih igralcev. Prav tako je potrebno sistem igranja oziroma postavitev igralcev na terenu prilagoditi sposobnostim svojih igralcev, zato pravimo, da najboljše taktike ni, temveč jo mora vsak trener po svoje ustvariti glede na igralce, ki jih ima na voljo. Za dobro razumevanje taktičnih smernic oziroma taktičnih nalog je potrebno pred tem dobro poznati in razumeti posamično taktiko, da bi kasneje bolje razumeli skupinsko in moštveno taktiko. O taktiki govorimo, ko ima igralec že pridobljena določena nogometna znanja. Poleg ustvarjanje svojega modela igranja pa je pomembno tudi, kako moštvo reagira na igrišču ob spremembi nasprotnikove taktike in glede na situacije na igrišču ob morebitni izgubi žoge. Moštvo reagira ob izgubi žoge glede na položaj, kjer se je žoge izgubila in pa glede na sposobnosti igralcev. Reakcija je lahko takojšen protipritisk z željo ponovno osvojiti žogo, rahlo pomikanje nazaj in obenem zgoščanje sredine igrišče oziroma, če je bila žoga izgubljena nedaleč od naših vrat, zgolj preprečitev neposrednega strela na vrata.   Ob morebitni ponovni osvojitvi žoge igralci organizirajo napad tudi glede na položaj, kjer je bila žoga osvojena. Napad lahko organizirajo na način preskoka igre, torej gre za dolgo podajo globoko na napadalno polovico igrišča, lahko poizkusijo s kontinuiranim napadom oziroma protinapadom. V primeru, da je bila žoga osvojena pred vrati nasprotnika, pa je najbolje, da igralci poskušajo, kar se da hitro streljati na vrata. Na uspeh nogometne igre vplivajo tudi faktorji, ki jih delimo na tri nivoje. Faktorji na prvem nivoju so najbolj pomembni in najbolj vplivajo na uspešnost igralca. Gre za zdravstveni status, ki je od vseh naštetih tudi najbolj pomemben, saj v primeru, da igralec ni sposoben za ukvarjanje z nogometom oziroma mu to zdravje ne dopušča, le stežka izpolnjuje ostale faktorje, ki vplivajo na uspešnost. Poleg zdravstvenega statusa pa sta na prvem nivoju še sistem vrednot in motiviranost igralcev. Na drugem nivoju je predvsem poudarek na kognitivnih dimenzijah in na socialnem okolju. Tretji nivo pa je nivo, na katerega kot trenerji lahko največ vplivamo z ustreznim treningom oziroma z ustreznim izborom vaj za določeno starostno obdobje. Faktorji določajo uspešnost igranja posameznega igralca v primeru, da igralec želi igrati na najvišjem nivoju svetovnega nogometa, mora izpolnjevati praktično vse od navedenih faktorjev.
Ključne besede: Faktorji uspešnosti, reakcija po izgubljeni žogi, organizacija napada, nogomet.
Objavljeno: 11.01.2021; Ogledov: 184; Prenosov: 29
.pdf Celotno besedilo (2,01 MB)

6.
Oblikovanje in razvoj inovativnega produkta za krepitev prepoznavnosti lastne blagovne znamke
Nik Bračič, 2020, magistrsko delo

Opis: Magistrska naloga se ukvarja z razvojem produkta za krepitev prepoznavnosti lastne blagovne znamke, ki je nastal kot posledica identificiranega problema, ki se pojavlja na trgu. V prvem delu opisuje teoretično ozadje produktnega oblikovanja, raziskavo izbranega področja dela ter iskanje problemov s katerimi se uporabniki soočajo. Na podlagi ugotovitev, je definiran problem za katerega je v drugem delu razvija produktna rešitev. Proces razvoja sledi smernicam metodologije dvojnega diamanta. Za izbran problem so pripravljene različne konceptne rešitve. Glede na predhodno postavljene kriterije je izbrana najboljša, ki je predstavljena z natančnejšimi risbami in virtualnim modelom. Sledi izdelava in predstavitev fizičnega prototipa v realni velikosti.
Ključne besede: produktni razvoj, oblikovalske smernice, metodologija dvojnega diamanta, prototipiranje
Objavljeno: 29.09.2020; Ogledov: 170; Prenosov: 37
.pdf Celotno besedilo (3,90 MB)

7.
Uporabniška izkušnja s samopostrežnimi storitvami in zadovoljstvo uporabnikov
Janez Bračič, 2020, magistrsko delo

Opis: Samopostrežne storitve predstavljajo del storitev, katere sta razvoj in dostopnost tehnologije popeljala na vrh prodajno storitvenega sistema. Veliko sprememb je povzročil razvoj in razmah informacijske tehnologije, ki je vstopila v naša življenja na vseh področjih, med drugim tudi na področju načina dostave storitev. Samopostrežni storitveni sistemi se aktivno vključujejo na vsa prodajno storitvena področja in spreminjajo tradicionalne prodajno nakupne procese. Nakupovalne navade uporabnikov so se v zadnjem desetletju zelo spremenile in posledično je prišlo do velikih sprememb pri zagotavljanju zadovoljstvu uporabnikov. Zadovoljstvo uporabnikov je postalo del široke uporabniške izkušnje, ki posega na vse točke stika uporabnika s ponudnikom pred, med in po nakupnem procesu. Kreiranje dobrih uporabniških izkušenj velja za enega najpomembnejših segmentov marketinga ter tako ponuja možnosti za iskanje novih načinov zadovoljevanja potreb odjemalcev. Cilj oblikovanja uporabniške izkušnje je ustvariti enostavna, učinkovita, ustrezna in na splošno prijetna doživetja za uporabnika. Delo smo razdelili na dva dela. Prvi del obravnava teoretične vidike, medtem ko je drugi del empirični. V prvem delu smo predstavili storitve kot osnovno enoto, na kateri smo podrobneje opisali še samopostrežne storitve. V teoretičnem delu smo dobro predstavili uporabniško izkušnjo in podrobno opredelili značilnosti in pomembnost uporabniške izkušnje za doseganje zadovoljstva uporabnikov. Predstavili smo dimenzije uporabniške izkušnje in oblikovanje dobre uporabniške izkušnje. Opredelili in predstavili smo merilne lestvice za merjenje uporabniške izkušnje ter nadaljevali z empiričnim delom raziskave. V empiričnem delu smo se osredotočili na uporabo samopostrežnih sistemov, na zadovoljstvo uporabnikov in uporabniško izkušnjo, katere so deležni uporabniki samopostrežnih storitev. Raziskavo smo izvedli s pomočjo ankete, ki smo jo uporabnikom posredovali po e-pošti in kot zasebno sporočilo na socialnih omrežjih. S pomočjo ankete smo analizirali dejavnike, ki vplivajo na dobro uporabniško izkušnjo med uporabo samopostrežnih storitev in opredelili pomembne prednosti, ki pritegnejo k uporabi. Z delom želimo opredeliti pomembnost dobre uporabniške izkušnje pri samopostrežnih storitvah in predstaviti priljubljenost samopostrežnih storitev med uporabniki.
Ključne besede: storitve, samopostrežne storitve, uporabniška izkušnja, zadovoljstvo uporabnikov
Objavljeno: 19.08.2020; Ogledov: 268; Prenosov: 64
.pdf Celotno besedilo (1,71 MB)

8.
Vpliv planirane vadbe na razvoj eksplozivne moči pri nogometnih vratarjih
Luka Pintarič, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo podrobneje opredelili eksplozivno moč pri nogometnih vratarjih. Prav tako smo opisali vlogo in pomen modernega nogometnega vratarja. Oblikovali smo primeren 4 tedenski trenažni proces, ki smo ga integrirali v treninge z vratarji. Predstavili in opisali smo tudi vaje za razvoj eksplozivne moči, tako z žogo kot brez nje. Te vaje smo tudi izvajali ter zasnovali načrten plan treningov skozi obdobje enega meseca. V empiričnem delu naloge smo opravili meritve, kjer smo uporabili 4 teste za ugotavljanje ekplozivne moči. Ti testi so: skok v daljino z mesta, skok v daljino z levo nogo, skok v daljino s desno nogo ter šprint na 10 metrski razdalji. Pri prvem merjenju smo ugotovili začetno (inicialno) stanje merjencev (vratarji NK Maribor Tabor) v eksplozivni moči. Pri drugem merjenju smo ugotavljali končno (finalno) stanje merjencev pri eksplozivni moči. Na osnovi analize dobljenih rezultatov iz obeh testiranj smo lahko ugotavljali napredek posameznega vratarja v eksplozivni moči. S pomočjo meritev smo ugotovili, da so bili igralci uspešni in so napredovali pri vseh testih. To pripomore k temu, da je vsak vratar hitrejši in eksplozivnejši in je sposoben hitrejše reakcije. Opravljena diplomska naloga je koristna, saj smo sestavili primerno načrtno vadbo za razvoj eksplozivne moči pri vratarjih. Zaradi pozitivnih rezultatov merjenj priporočam, da vsak trener vratarjev vključi vadbo za eksplozivno moč v svoj trenažni porces.
Ključne besede: Eksplozivna moč, nogomet, vratar, načrtna vadba.
Objavljeno: 28.07.2020; Ogledov: 165; Prenosov: 28
.pdf Celotno besedilo (3,75 MB)

9.
Tematizacija ljubezni in sovraštva v prozi Gorana Vojnovića
Patricija Bračič, 2019, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi smo se osredotočili na tematizacijo ljubezni in sovraštva v prozi Gorana Vojnovića. Gre za sodobnega slovenskega pisatelja, ki je za vse svoje do sedaj napisane romane, Čefurji raus!, Jugoslavija, moja dežela in Figa, prejel kresnikovo nagrado. Temeljno raziskovalno vprašanje zaključnega dela je bilo, kako se temi ljubezen in sovraštvo kažeta v zgoraj naštetih literarnih delih. Kot izhodišče raziskovanja smo vzeli odnose, medsebojne in odnose do tujega – ¬imagologijo, saj je človek družbeno bitje, ki ne obstaja brez povezav z drugimi in z okoljem, v katerem živi. Pri tem mu pomagajo čustva, saj posameznik z njimi vzdržuje ravnovesje med seboj in z drugimi ter prispevajo k njegovemu boljšemu delovanju. Nas so zanimali prijateljski, sorodstveni in partnerski odnosi literarnih oseb, prav tako pa tudi odnosi do Drugega oziroma Tujega, saj pisatelj Goran Vojnoviča v romanih piše tudi o priseljenstvu, o vojni, o domovini, o priseljencih, asimilaciji/neasimilaciji in s tem odpira zanimiva vprašanja. Na tem mestu nas je zanimalo, ali se v romanih s temo sovraštva, prikrito ali odkrito, pojavljajo tudi stereotipi in predsodki v povezavi s priseljenci, ali se v romanih skozi oči priseljencev pojavljajo pozitivne podobe Tujega oziroma Drugega in na kakšen način se glavni protagonisti romanov spopadajo z negativnimi odzivi okolice na njihovo drugačnost. Teoretična podlaga zaključnega dela obsega značilnosti in tipologijo sodobnega slovenskega romana, teoretični pregled medsebojnih odnosov, imagologije ter razlago literarnoteoretičnih pojmov. Na podlagi teoretskih predpostavk smo nato analizirali romane Čefurji raus!, Jugoslavija, moja dežela in Figa, ki smo jih izbrali glede na jezikovne, tematske in vsebinske podobnosti ter časovne razlike. S pomočjo motivno-tematske analize posameznih proznih del smo analizirali medsebojne odnose literarnih likov; odnos mati-sin, oče-sin, partnerski odnosi, prijateljski odnosi, odnosi do tujega; odnos Slovencev do priseljencev, odnos priseljencev do Slovencev. Pri tem sta tematizaciji ljubezni in sovraštva prikazani s pomočjo teorije in primerov iz romanov. Roman Čefurji raus! je postavljen v čas samostojne Slovenije, medtem ko romana Jugoslavija, moja dežela in Figa opisujeta čas pred, med in po drugi svetovni vojni. Protagonisti v romanih odkrivajo svojo identiteto, iščejo svoje korenine, smisel ter želijo izvedeti, kdo so, od kod prihajajo. Njihovi družinski odnosi so skrhani. Protagonista romana Čefurji raus! (najstnik Marko) in Jugoslavija, moja dežela (Vladan) odraščata v okolju, kjer se počutita kot tujca in ju kot taka obravnava tudi okolica. Protagonist romana Figa (Jadran) je odrasel moški, ki že ima družino in svojo preteklost raziskuje z namenom, da bi opravičil svoja dejanja in občutke. Tudi on se na trenutke počuti, da nikomur ne pripada.
Ključne besede: Goran Vojnović, tema ljubezni, tema sovraštva, medsebojni odnosi, odnos do tujega, sodobni slovenski roman.
Objavljeno: 23.01.2020; Ogledov: 2028; Prenosov: 647
.pdf Celotno besedilo (1,35 MB)

10.
Ustvarjanje igre v napadu
Nejc Šprinzer, 2019, magistrsko delo

Opis: Nogomet je moštvena igra, ki daje posamezniku možnost dokazovanja hkrati pa ga omejuje. Posameznik s svojim tehničnim znanjen z žogo in brez žoge vpliva na moštvo tako kot moštvo taktično vpliva na njega. Prav tako se velik pomen daje kondicijski in psihološki pripravi športnika. Bolj ko posameznik uspešno sodeluje z moštvom, večji bodo uspehi. Cilj nogometne igre je doseči več zadetkov kot nasprotnik v časovno omejenem okvirju. Nogometna igra v napadu sestoji iz prehoda iz obrambe v napad, priprave napada in zaključka napada. Za dosego zadetka je potrebna medsebojna usklajenost, prepoznavanje igralnih situacij in tehnično ter taktično znanje. Naloga trenerja je, da pripravi primerne vaje za razvijanje igre v napadu. Namen diplomskega dela je predstaviti in opisati področje nogometne igre v napadu, opisati model dveh trenutno vodilnih klubov, predstaviti različne dejavnike, ki vplivajo na uspešnost nogometne igre, na praktičnih vajah prikazati nove smernice za ustvarjanje igre v napadu in na osnovi teh vaj razviti lastni sistem in model igre za članska moštva.
Ključne besede: Nogomet, igra v napadu, taktika, model igre, trening
Objavljeno: 22.11.2019; Ogledov: 333; Prenosov: 43
.pdf Celotno besedilo (2,59 MB)

Iskanje izvedeno v 0.34 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici