| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 803
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Vpliv optimizacije spletnih strani na njihovo kvaliteto
Vid Pirš, 2021, magistrsko delo

Opis: Splet postaja vse pomembnejši v današnji družbi. Epidemija je pokazala, kako zelo smo odvisni od informacij, ki so dostopne vsem imetnikom računalnikov, telefonov, tablic in ostalih naprav z internetno povezavo. V času, ko so ljudje prisiljeni biti doma, posamezniki s pomočjo spleta komunicirajo, iščejo informacije, se zabavajo in družijo na daljavo. Podjetja in ostale organizacije so bile prisiljene vzpostaviti svoje spletne strani ali osvežiti in nadgraditi že obstoječe. S pomočjo spletnih strani lahko organizacije komunicirajo s svojimi strankami, objavljajo novice, prikažejo ponudbo izdelkov in storitev, predvsem pa pokažejo prisotnost na trgu. Spletne strani iščemo s pomočjo spletnih iskalnikov. V magistrskem delu je podrobneje opisan iskalnik Google, ki velja za najpomembnejšega in najpogosteje uporabljenega. V nalogi smo ugotavljali, kako optimizacija vpliva na kvaliteto strani. V prvem delu, ki je teoretičen, smo opisali, kaj je spletna stran, katere vrste spletnih strani poznamo in kakšno strukturo imajo. Nato smo podrobneje predstavili elemente in lastnosti kvalitetnih spletnih strani ter kategorije, s pomočjo katerih jih ocenjujemo, in uporabniško izkušnjo, ki je pomembna, ko govorimo o kvaliteti spletnih strani. Za lažje razumevanje vpliva optimizacije na kvaliteto spletnih strani smo optimizacijo podrobneje opisali, predstavili njeno zgodovino in jo s pomočjo primerov opredelili. V nalogi smo se osredotočili na SEO, ki ga delimo na notranjo in zunanjo optimizacijo. Predstavili smo vse elemente, ki so potrebni za uspešno optimizacijo. V zadnjem segmentu teoretičnega dela so opisane razlike med optimizacijo in oglaševanjem v spletnih iskalnikih ter orodja, ki jih uporabljamo za optimiziranje spletnih strani. Praktični del je namenjen prikazu optimiziranja spletne strani. S pomočjo slik smo pokazali, kako se stran optimizira, kar nam je pomagalo pri spoznavanju vpliva optimizacije na kvaliteto strani. Ugotovili smo, da optimizacija dobro vpliva na kvaliteto spletnih strani. Bolj ko je stran optimizirana, kvalitetnejša je.
Ključne besede: Optimizacija spletnih strani, kvalitetne spletne strani, spletni iskalniki, SEO
Objavljeno: 20.10.2021; Ogledov: 55; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (1,85 MB)

2.
Poročilni sistem v veliki finančni instituciji na področju javne uprave
Edis Imamović, 2021, magistrsko delo

Opis: V delu najprej obravnavamo poročilne sisteme s teoretičnega vidika. Na podlagi ugotovitev stanje poročilnega sistema proučimo v veliki finančni organizaciji v Sloveniji. Poročilni sistem obravnavamo iz več zornih kotov; najprej proučimo njegov pomen na uspešnost poslovanja in pokažemo vrsto elementov in procesov ki jih povezujejo. Vsi ti elementi morajo biti ustrezno povezani, da bi se uresničil obet poslovne vrednosti poročilnega sistema. V analizi poročilnega sistema nadalje razdelimo na dva nivoja, podatkovno skladišče in analitične aplikacije ter oba podrobno razdelamo po posameznih pomembnih gradnikih. Predstavimo tudi zrelostna modela, ki služita kot instrument za ocenjevanje napredka pri vzpostavitvi podatkovnega skladišča in poslovne analitike. Za študijo primera smo izbrali Finančno upravo republike Slovenja (FURS). Primer analiziramo skozi teoretični okvir, predstavljen zgoraj. Ugotavljamo, da je FURS na področju poročilnega sistema naredil mnogo dela in ima zato solidno podporo odločanja. Ugotovili pa smo tudi precej možnosti za izboljšave, tako na področju podatkovnega skladišča kot tudi pri poslovni analitiki. Skozi nadaljnje delo na poročilnem sistemu in njegovo kontinuirano izboljševanje bo FURS lahko dvigal raven poslovanja, prek izboljšanja poslovnega odločanja.
Ključne besede: poročilni sistem, poslovna analitika, podatkovno skladišče, zrelostni model
Objavljeno: 20.10.2021; Ogledov: 41; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (3,28 MB)

3.
Trendi crm sistemov
Monika Šinjur, 2021, magistrsko delo

Opis: Upravljanje odnosov s strankami (CRM) je poslovna strategija, ki je usmerjena k strankam in ustvarjanju dolgoročnega odnosa z njimi. Podjetja so danes na trgu konkurenčna le, v kolikor so sposobna vzpostaviti interakcijo s strankami in razumeti njihove potrebe. Na podlagi tega prilagajajo svoj izdelke in storitve, kar vpliva na donosnost in ohranjanje obstoječih strank, pridobivanje novih strank in posledično povečanje prodajnih prihodkov podjetja. Podporo učinkovitemu izvajanju strategije upravljanja odnosov s strankami danes nudijo CRM sistemi. CRM sistemi so učinkovito programsko orodje, ki omogoča zbiranje, hranjenje in obdelavo vseh informacij o strankah. Avtomatizirajo procese prodaje in trženja ter nudijo podporo poprodajnim aktivnostim in servisiranju strank, zato je pomembno, da so integrirani z drugimi sistemi v podjetju. Poslovni procesi v podjetjih so specifični, zato je pomembna prilagodljivost funkcionalnosti CRM sistemov poslovanju podjetja. V tem magistrskem delu smo opredelili koncept upravljanja odnosov s strankami in lastnosti CRM sistemov. Osredotočili smo se na proces implementacije CRM sistemov in kritične dejavnike uspeha takšnih projektov. Izpostavili smo prednosti in tudi slabosti CRM sistemov, ki se pojavljajo, kljub temu da lahko danes podjetja izbirajo med mnogimi ponudniki in njihovimi CRM rešitvami. Zanimali so nas predvsem trendi CRM sistemov, ki so nastali z razvojem napredne informatike in informacijsko-komunikacijskih tehnologij. CRM rešitve v oblaku, mobilnost CRM rešitev, njihovo povezovanje s socialnimi omrežji in nove funkcionalnosti so področja, na katera smo se pri tem osredotočili. Vključili smo analizo treh izbranih CRM rešitev: Intrix CRM, Salesforce CRM in Microsoft Dynamics 365 CRM. Skozi analizo CRM rešitev smo podkrepili teoretična izhodišča tega magistrskega dela.
Ključne besede: e-poslovanje, upravljanje odnosov s strankami, računalništvo v oblaku, socialna omrežja, poslovna inteligenca
Objavljeno: 01.09.2021; Ogledov: 96; Prenosov: 13
.pdf Celotno besedilo (2,61 MB)

4.
Mobilne denarnice
Sabina Šuster, 2021, magistrsko delo

Opis: Tehnološke inovacije, nedavne regulativne spremembe, COVID-19 in spremenjena potrošnikova pričakovanja so popolnoma spremenila potrošnikove nakupovalne in plačilne navade. Plačevanje se nezadržno seli na pametne naprave, ki postajajo digitalna verzija naših fizičnih denarnic. Plačevanje z mobilnimi denarnicami najpogosteje poteka z uporabo brezstične ali NFC tehnologije. Največje uporabne vrednosti mobilnih denarnic so priročnost, hitrost in enostavnost izvedbe mobilnega plačila. Mobilna denarnica izkorišča več funkcij tehnologije pametnih telefonov, kot so kamera, bralniki prstnih odtisov, biometija itd., s pomočjo katerih je mogoče opraviti varno avtentikacijo ter tako preprečiti morebitne goljufije. Varnost je najpomembnejši vidik mobilnih denarnic pri digitalnih, mobilnih plačilih. Ljudje vedno raje uporabljamo način plačila, ki zagotavlja visoko raven varnosti. Plačilne kartice, shranjene v mobilni denarnici, so zaradi več vgrajenih varnostnih mehanizmov bolj varne kot fizične plačilne kartice. Podatki o kartici niso shranjeni v telefonu ali uri, temveč transakcija poteka preko tokenizacije – enkratnih žetonov oziroma ključev, kar zagotavlja večjo varnost. Z vstopom fintech podjetij na področje finančnih storitev in ponudbe lastnih mobilnih denarnic, so tudi banke morale pohiteti v svet digitalizacije s prilagoditvijo IT sistemov, da so lahko ostale konkurenčne pred tehnološko močnejšimi izzivalci. Naložbe v razvoj novih tehnologij in bančnih storitev so tako nujne, saj lahko občutno izboljšajo uporabniško izkušnjo ter omogočijo dolgoročno znižanje stroškov poslovanja. S PSD2 regulativo o plačilnih storitvah in odprtem bančništvu, kjer banke omogočijo dostop do komitentovih podatkov tudi tretjim zainteresiranim osebam, so banke zavezane k upoštevanju še višjih varnostnih standardov, saj zakonodaja želi potrošnika še bolj zaščititi. Soočanje bank s tehnološki fintech velikani pa ne pomeni le povečanja konkurence, ampak tudi možnost izkoriščanja sinergij in ustvarjanja priložnosti napredka med obema udeležencema na področju mobilnih plačil in novih tehnologij.
Ključne besede: mobilne denarnice, NFC, brezstično plačevanje, mobilne naprave, finančne tehnologije, digitalizacija
Objavljeno: 30.06.2021; Ogledov: 123; Prenosov: 28
.pdf Celotno besedilo (1,77 MB)

5.
Informatizacija poslovanja nepremičninskih organizacij
Melita Bojić, 2021, magistrsko delo

Opis: Trg nepremičnin je zelo volatilen – v času konjunkture je v razcvetu, v času kriz v upadu. Gibanje cen in obseg prometa vedno določa razpoloženje lastnikov in investitorjev, ki se v nekem obdobju odločajo za investicije, dezinvesticije ali za nepremičninsko transakcijo, ki je posledica njihovih spremenjenih življenjskih ali poslovnih razmer. Slovenija je med državami, ki imajo enega najvišjih deležev zasebnega lastništva nepremičnin, zato je trg vedno aktiven. Po razpoložljivih podatkih Stanovanjskega sklada RS iz leta 2015 so lastniki večine stanovanj (91 %) bile fizične osebe, 6 % stanovanj je bilo v lasti javnega sektorja, lastniki 3 % stanovanj pa so bile druge pravne osebe. (STATISTIČNI URAD RS, 2021) Prodaja in nakup nepremičnin se je v svojih procesih, dokumentih, podatkovnih zbirkah in načinih dostopa do podatkov in dokumentov v zadnjih 30 letih zelo spremenila. Na spremembe je najbolj vplivala sprememba družbenega reda, ki smo jo doživeli v 90-ih letih prejšnjega stoletja, priključitev Slovenije Evropski uniji in harmonizacija domačih pravnih aktov z evropskim pravnim redom. V zadnjih tridesetih letih smo bili priča tudi neverjetnemu informacijskemu razvoju. Vse gospodarske in življenjske panoge so se zato temeljito spremenile, racionalizirale in modernizirale ter se preselile na splet. V zadnjem letu je napredek na področju digitalizacije pospešila tudi kriza covid-19. Med področji, ki se jih je ta kriza najbolj dotaknila, je tudi nepremičninsko področje. Zaradi omejitvenih ukrepov gibanja s ciljem zajezitve virusa je bilo neovirano kupiti ali prodati nepremičnino v večjem delu leta 2020 in v prvih tednih 2021 skoraj misija nemogoče. Želje ali potrebe po zamenjavi bivalne nepremičnine so se zaradi večtedenskega »lockdowna« bistveno povečale, saj je marsikdo ugotovil, da mu nepremičnina, v kateri biva, ne ustreza in jo je želel zamenjati. Digitalne rešitve so oglede nepremičnin v živo spremenile v virtualne. Klasične fotografije v nepremičninskih oglasih so vedno bolj dopolnjevali tudi video posnetki, ki se izdelujejo s pomočjo najnovejših multimedijskih orodij. Svetovne inovacije iz tega področja so se v zadnjih mesecih sočasno selile na lokalni trg. Panoramski posnetki okolice nepremičnin in 360-stopinjski videoposnetki njihovih interierjev spreminjajo resničnost v sodobno virtualno uporabniško izkušnjo. Do sedaj razvite spletne rešitve upravnih postopkov so se še bolj začele uporabljati, saj je bilo zaradi dela od doma moteno delovanje državnih organov, ki izvajajo najpomembnejše procese pri prenosu lastništva nepremičnin. Digitalizacija se nenehno razvija, trg nepremičnin pa vedno sledi vsem spremembam življenjskih trendov, zato se obe področji prepletata in dopolnjujeta. V nalogi je predstavljen razvoj področja nepremičninskega posredovanja od njegovega pravno potrjenega začetka leta 2003, stanje digitalnih rešitev na tem področju ter uporabniška izkušnja, ki je aktualna v tem trenutku. Nakazane so tudi smernice in predlogi prihodnjega razvoja. Če vas zanima tudi, kako je zaprašene arhive, polne papirnih dokumentov, nadomestila sodobna digitalna zbirka podatkov, vabljeni k branju raziskave.
Ključne besede: nepremičnine, nepremičninsko posredovanje, zemljiška knjiga Geodetska uprava RS, REN-Register nepremičnin, umetna inteligenca.
Objavljeno: 29.06.2021; Ogledov: 124; Prenosov: 23
.pdf Celotno besedilo (3,55 MB)

6.
Kakovost spletnih bančnih mest
Luka Gabrijelčič, 2020, diplomsko delo

Opis: /
Ključne besede: /
Objavljeno: 25.03.2021; Ogledov: 121; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (1,71 MB)

7.
UVAJANJE KNJIŽNIČNO INFORMACIJSKEGA SISTEMA V KNJIŽNICI OSNOVNE ŠOLE
Martina Olaj, 2016, diplomsko delo

Opis: Šolske knjižnice izvajajo knjižnične dejavnosti in delujejo v sklopu šol. Šole so javni zavodi in nepridobitne organizacije, njihove ustanoviteljice so občine. Kljub nepridobitni dejavnosti, morajo poslovati kakovostno in racionalno. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu so podana izhodišča za praktični del, obsega predstavitev šolske knjižnice ter njeno poslovanje. Predstavljeni so poslovni procesi, ki potekajo v šolski knjižnici. Praktični del se nanaša na predstavitev Šolske knjižnice na Osnovni šoli Gornja Radgona in opisuje potek informatizacije knjižnice. V obdobju od leta 1996 do leta 2010 sem bila zaposlena v knjižnici kot knjižnični manipulant. V tem obdobju sem izkusila ves proces od ročne obdelave gradiv in izposoje, sodelovala pri prenosu in obdelavi gradiv, ki je vodila v avtomatizirano izposojo. Diplomsko delo je nastalo predvsem na podlagi delovnih izkušenj na tem področju.
Ključne besede: knjižnica, poslovanje knjižnice, procesi v knjižnici, obdelava gradiva, informatizacija knjižnice, informacijski sistem.
Objavljeno: 18.03.2021; Ogledov: 158; Prenosov: 14
.pdf Celotno besedilo (1,09 MB)

8.
Ključni dejavniki dropshipping spletne trgovine
Vojko Voga, 2020, magistrsko delo

Opis: Pred splošno uporabo spleta smo poznali le klasične prodajne poti. Njegov prihod je precej spremenil način prodaje, spremenil je tudi potrebe in želje kupcev. Slednji zahtevajo vse več spletnega nakupovanja, saj zaradi pomanjkanja časa ne utegnejo obiskati fizičnih trgovin. Posledično so se razvili različni spletni prodajni modeli, ki kupcem omogočajo čim hitrejši in cenejši nakup ter dostavo. Kot dobro poznane in uveljavljene prodajne modele bi lahko našteli veleprodajo in skladiščenje, proizvodnjo lastnih blagovnih znamk, prodajo produktov pod lastno blagovno znamko in naročnino oz. naročniške storitve. Zaradi rasti e-trga in razvoja novih spletnih orodij se je posledično oblikoval nov prodajni model, ki je značilen za spletno trgovanje. To je prodajni model dropshipping, ki je v svetovnem merilu že tako rekoč stalnica, na slovenskem spletnem tržišču pa se vedno bolj uveljavlja. Gre za način prodaje, ko lastnik spletne trgovine prodaja izdelke brez lastnih zalog. Naročeno blago s strani kupca prodajalec posreduje neposredno (dropshipping) dobavitelju, plača nabavno ceno ter poštnino, dobavitelj pa v njegovem imenu pošlje naročeno blago kupcu. Ker gre za dokaj nov prodajni model na slovenskem tržišču in na tem področju primanjkuje tudi osnovne literature v slovenskem jeziku, smo se odločili, da ga v magistrskem delu podrobneje opišemo. Glavni cilj magistrskega dela je, da prikažemo vzpostavitev prodajnega modela dropshipping v spletni trgovini od samega začetka do zadnjega koraka. Predpostavljamo, da je postopek vzpostavitve dropshipping spletne trgovine hiter, enostaven in povezan z nizkimi zagonskimi stroški. Med drugim smo mnenja, da lahko poslovanje postane avtomatizirano, saj izbrane in opisane platforme (WooCommerce+WordPress, Shopify in Magento) omogočajo enostavne razširitve na druge spletne storitve. Kljub kvalitetni postavitvi dropshipping spletne trgovine in avtomatizaciji vseh procesov menimo, da brez primerno izbrane tržne niše, raziskave trga in dobrega marketinga naše dropshipping spletne trgovine le-ta ne bo uspešna.
Ključne besede: spletna trgovina, spletno nakupovanje, dropshipping, WordPress, prodajni modeli, avtomatizacija poslovanja
Objavljeno: 03.02.2021; Ogledov: 257; Prenosov: 99
.pdf Celotno besedilo (1,75 MB)

9.
Valutni trg in implementacija avtomatiziranih strategij trgovanja
Dominik Žibek, 2020, diplomsko delo

Opis: Dandanes se vse več ljudi zanima za trgovanje na valutnem trgu oziroma z kratico FOREX (ang. Foreign Exchange Market), katera se uporablja po vsem svetu. Če se odločimo za trgovanje na valutnem trgu je bistvenega pomena, da se osredotočimo na eno strategijo in se je držimo. Brez točno določene strategije, je na daljši rok skoraj da ne mogoče ustvariti konstantne donose. Uspešno trgovanje je zapleten sistem procesov, za katerega porabljamo čas ter se soočamo z odzivi človeškega uma. Tukaj nastopi priložnost, da se osredotočimo na implementacijo avtomatiziranih strategij, katere nam ob pravi izbiri prihranijo čas ter zmanjšajo oziroma izničijo dejavnik človeških čustev. V diplomski nalogi smo predstavili valutni trg, opisali nekaj najpogostejših orodij. Predstavili najpogosteje uporabljene indikatorje. Na koncu pa prikazali rezultate testov izbranih strategij. Rezultati testov avtomatiziranih strategij so pokazali, da se z uporabo teh, v teoriji da doseči pozitivne donose. Vendar, ker smo za prikaz rezultatov uporabili metodo »backtesting« smo razložili, da bi bilo smiselno te strategije še dodatno testirati na realnih podatkih v realnem času. S tem bi pripomogli k manjšem tveganju, preden strategijo implementiramo na pravem trgovalnem računu. Pri testih kateri smo opravili mi, so bili rezultati pozitivni, vendar pa moramo upoštevati, da pri vsakem trgovanju pretekli donosi niso zagotovilo za donose oziroma rezultate v prihodnosti.
Ključne besede: Valutno trgovajne, forex, avtomatizirane strategije, orodja za trgovanje, tehnični indikatorji
Objavljeno: 19.11.2020; Ogledov: 168; Prenosov: 36
.pdf Celotno besedilo (2,35 MB)

10.
Finančno-Poslovni vidik informatizacije in novih poslovnih procesov Pošte Slovenije
Doris Radovan, 2017, diplomsko delo

Opis: Diplomski seminar začenjamo z razlago in opredelitvijo poslovnih procesov, e-poslovanja in temeljnih dveh konceptov, ki stojita za njima – menedžmenta poslovnih procesov in poslovne informatike. Informatika in poslovni procesi so pogosto sestavni deli poslovnih modelov, zato v nadaljevanju seminarja predstavljamo poslovne modele in celovito povežemo vsa omenjena področja, tako da je bralcu očitno, kako lahko posredno vplivajo na finančno-poslovne učinke v podjetjih in oskrbovalnih verigah. Aplikativni del diplomskega seminarja začenjamo s predstavitvijo Pošte Slovenije, ki se vse bolj približuje vzpostavitvi koncepta oskrbovalne verige v svoji industriji. Predstavimo finančne in poslovne učinke, rast in upad števila storitev ter prihodkov za obdobje zadnjih 5 let. Nato izvedemo polstrukturiran intervju z vodjo poslovnih procesov pri Pošti Slovenije, ki mu sledi diskusija s strokovnjakom s področja poslovne informatike. V sklepnem razmisleku predstavimo idejo o menedžmentu poslovnih modelov in potrdimo hipoteze s področja informatike, menedžmenta poslovnih procesov in finančno-poslovnih učinkov teh področij na primeru Pošte Slovenije.
Ključne besede: poslovni procesi, menedžment, poslovna informatika, poslovni modeli, finančno-poslovni učinki
Objavljeno: 17.11.2020; Ogledov: 185; Prenosov: 19
.pdf Celotno besedilo (778,95 KB)

Iskanje izvedeno v 0.24 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici