1. Transformacija kadrovskega managementa2023, zbornik Opis: Znanstvena monografija Transformacija kadrovskega managementa razčlenjuje področja delovanja kadrovskega managementa, ki so bila izpostavljana zadnja leta spremembam v okolju. V sklopu kadrovskega managementa se uporabljajo novi pristopi in načini delovanja, ki izhajajo iz možnosti uporabe informacijske tehnologije in sprememb na globalnem tegu dela. Vsebina znanstvene monografije Transformacija kadrovskega managementa razčlenjuje problematiko izzivov dolgožive družbe, ki na področju kadrovskega managementa zahteva vpeljavo sprememb načinov dela starejših zaposlenih. To zahteva prilagoditev ključnih delovnih ciljev delovnih mest, kar poseže v definiranje in preoblikovanje opisov delovnih mest. Pričajoča znanstvena monografija obravnava tudi spremembe v delovanju zaposlenega zaradi razvoja informacijske tehnologije. Le ta je povzročila spremembe v delovanju zaposlenega, ki ga zaradi različnih načinov dela imenujemo hibridni zaposleni in ga lahko primerjamo z hibridnim potrošnikom. Uporaba sodobnih tehnologij je uvedla spremembe tudi na področju izobraževanja, ki omogočajo kadrovskemu managementu razvoj pametnih učnih okolij in s tem individualen način učenja. Ključne besede: kadrovski management, hibridni zaposleni, dolgoživa družba, ravnanje s starejšimi zaposlenimi, delovno mesto, ključni cilji, pametno izobraževanje, pametna pedagogika Objavljeno v DKUM: 15.03.2023; Ogledov: 53; Prenosov: 14
Celotno besedilo (3,95 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
2. Upravljanje prostovoljcev v igralski skupini viteza gašperja lambergarjaAmon Lavtar, 2022, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo obravnava upravljanje s človeškimi viri igralske skupine Gašperja Lambergarja, katere člani so prostovoljci. Na kratko je povzeta zgodovina prostovoljnega dela in načinov upravljanja z ljudmi znotraj prostovoljnih društev. Analiziran je pregled delovanja prostovoljnih društev skozi zakonodajni vidik na območju Republike Slovenije.. Upravljanje prostovoljcev danes predstavlja izziv, saj delo bazira na neplačanem delu in zavzetosti posameznikov, kar velikokrat otežuje koordinacijo vseh članov prostovoljnega društva. S tem problemom se srečuje tudi vodstvo igralske skupine Gašperja Lambergarja, ki skuša na različne načine pridobiti nove člane, jih obdržati in čim bolj zmanjšati njihovo fluktuacijo. V ta namen je bila znotraj magistrskega dela opravljena raziskava, kjer so bili izvedeni intervjuji z vodstvom igralske skupine Gašperja Lambergarja in intervjuji z vodji drugih prostovoljnih društev, ki se ukvarjajo s sorodnimi aktivnostmi. Rezultati analize intervjujev so pokazali, da rešujejo prostovoljska igralska društva svoje probleme na podoben način. Na podlagi tega so v sklopu ugotovitev podani predlogi za izboljšanje managementa društva. Ključne besede: društva, prostovoljstvo, teater, organizacija, management Objavljeno v DKUM: 01.03.2023; Ogledov: 56; Prenosov: 10
Celotno besedilo (933,12 KB) |
3. Skrb za zdravje zaposlenih v Psihiatrični bolnišnici Begunje v času pandemije Covid-19Denis Džamastagić, 2022, magistrsko delo Opis: Cilj magistrskega dela je raziskati dejavnike, ki bodo v času mogočih ponovnih epidemij prepoznale dejavnike tveganja, ki vplivajo na izgorelost in dojemanje varnosti zdravstvene obravnave zdravstvenih delavcev.
Uporabljena je bila kvantitativna neeksperimentalna metoda raziskovanja. V raziskavi sta bila kot instrument uporabljena dva vprašalnika. Statistično populacijo so predstavljali vsi zaposleni v eni izmed slovenskih bolnišnic.
Ustrezna organizacija bolnišnice v času epidemije je pozitivno povezana z občutkom varnosti pacientov med zaposlenimi v času epidemije. V raziskavi ugotavljamo pomembnost komunikacije vodstva zdravstvenih organizacij v času epidemije. Višja samoocena komunikacije anketirancev, vodstva z zaposlenimi v času epidemije je pozitivno povezana z občutkom varnosti pacientov med zaposlenimi v času epidemije in negativno z občutkom izgorelosti med zaposlenimi v času epidemije na področju depersonalizacije. Ustrezno sodelovanje med poklicnimi skupinami v času epidemije je negativno povezano z občutkom izgorelosti med zaposlenimi v času epidemije na področju depersonalizacije.
V času epidemije je odgovornost vodstev bolnišnic, da z ustreznim vodenjem, organizacijo in s komunikacijo omogoča kakovostno sodelovanje med različnimi poklicnimi skupinami. Ključne besede: epidemija, Covid-19, izgorelost, varnost Objavljeno v DKUM: 23.02.2023; Ogledov: 47; Prenosov: 11
Celotno besedilo (1,06 MB) |
4. Zadovoljstvo zaposlenih na delovnem mestu v podjetju za predelavo lesaMarko Pogačnik, 2022, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi smo želeli ugotoviti, kateri dejavniki vplivajo na zadovoljstvo zaposlenih na delovnem mestu v podjetju za predelavo lesa. Da bi to ugotovili, smo najprej v teoretičnem delu skrbno preučili in analizirali literaturo. Osredotočili smo se na sedem dejavnikov zadovoljstva in sicer na izobraževanje in usposabljanje, delovni čas, plačo, medsebojne odnose, delovne razmere, nagrajevanje ter napredovanje zaposlenih. Opisali smo tudi absentizem in fluktuacijo, ki sta posledici nezadovoljstva zaposlenih.
V empiričnem delu smo s pomočjo raziskave ugotovili, da so zaposleni v podjetju za predelavo lesa najbolj zadovoljni z medsebojnimi odnosi ter s komunikacijo v podjetju, ki sta bila najbolje ocenjena dejavnika. Nekateri anketiranci so izrazili delno nezadovoljstvo na področju kariernega razvoja, saj gre za manjše podjetje in nimajo vsi enakih možnosti za napredek. Zato smo podjetju predlagali, naj zaposlene nagrajujejo na drugačne načine, kot so razne ugodnosti pri delu, ter dodatne možnosti izobraževanj za njihov osebni razvoj. Ključne besede: zadovoljstvo zaposlenih na delovnem mestu, dejavniki zadovoljstva, absentizem in fluktuacija Objavljeno v DKUM: 18.01.2023; Ogledov: 92; Prenosov: 18
Celotno besedilo (857,70 KB) |
5. Zmanjšanje fluktuacije z analizo motivacijskih dejavnikov različnih generacij v podjetjihAna Leben, 2022, diplomsko delo Opis: Zaključno delo obravnava značilnosti generacij X, Y in Z, njihove vrednote in motivacijske dejavnike, s katerimi kadrovniki motivirajo pripadnike teh generacij in jih skušajo ohraniti v podjetju. Cilj zaključnega dela je bil ugotoviti, ali kadrovniki poznajo glavne razlike med generacijami X, Y in Z in kateri motivacijski dejavniki jih najbolj motivirajo, da ostanejo v podjetju. Cilj je bil tudi preučiti ukrepe, s katerimi bi zmanjšali fluktuacijo med pripadniki omenjenih generacij, in predlagati ukrepe, ki bi jih podjetja lahko vpeljala, da zadržijo ta kader. V teoretičnem delu smo z metodo deskripcije in metodo kompilacije opisali in povzeli literaturo, z metodo sinteze pa strnili in povezali naše ugotovitve. V empiričnem delu smo uporabili intervju, s katerim smo intervjuvali pet kadrovnikov. Pridobljene odgovore smo nato analizirali s kodiranjem. V okviru naše raziskave smo ugotovili, da se kadrovniki dobro zavedajo povezave med generacijskimi razlikami in fluktuacijo zaposlenih ter poznajo motivacijske ukrepe, ki motivirajo predstavnike generacij X, Y in Z. Ugotovili smo tudi, da kadrovniki ne zmanjšujejo fluktuacije posameznih generacij, ampak ukrepe za zmanjševanje posplošijo na vse zaposlene. Pri uvedbi ukrepov se srečujejo tudi z različnimi ovirami, ki so navedene v ugotovitvah. Ključne besede: fluktuacija, motivacijski dejavniki, vrednote, generacije Objavljeno v DKUM: 28.11.2022; Ogledov: 101; Prenosov: 15
Celotno besedilo (742,47 KB) |
6. Zadovoljstvo zaposlenih v podjetju x z delom na daljavo v času epidemije covid-19Barbara Ann Čotar, 2022, magistrsko delo Opis: Delo na daljavo je z epidemijo covid-19 postalo sodobna oblika dela, ki se je nenadoma uveljavila po vsem svetu in doživela hiter napredek. Zanimalo nas je, kako so zaposleni doživeli delo na daljavo v času epidemije in kako je »delo od doma« vplivalo na zadovoljstvo zaposlenih. Za namen raziskave vpliva dela na daljavo na zadovoljstvo zaposlenih v podjetju X v času epidemije covid-19 smo predstavili pojem in ureditev dela na daljavo, njegove prednosti in slabosti, zadovoljstvo ter dejavnike, ki vplivajo na zadovoljstvo zaposlenih, komunikacijo, medosebne odnose, timsko delo ter vpliv dela na daljavo na družinsko oz. zasebno življenje ter izvedli raziskavo v podjetju X. Raziskava je pokazala, da delo na daljavo vsekakor vpliva na zadovoljstvo zaposlenih. Kljub slabostim, ki so se izkazale predvsem kot pomanjkanje komunikacije, osebnih stikov s sodelavci in vodji, pojav občutka nepripadnosti podjetju in socialne izoliranosti in so do neke mere negativno vplivale na zadovoljstvo zaposlenih, je bilo delo na daljavo v podjetju X v času epidemije večinoma dobro sprejeto zaradi številnih prednosti, ki jih nudi. Zato smo pravilno predvidevali, da bodo zaposleni v prihodnje pripravljeni na hibridni model dela, ki nudi prednosti in ugodnosti dela na daljavo, kot npr. prihranek časa in stroškov, fleksibilen delovni čas in lažjo organizacijo dela, lažje usklajevanje zasebnega oz. družinskega življenja s poklicnim ter z ohranjanjem osebne komunikacije in stikov med zaposlenimi zmanjša negativen vpliv dela na daljavo na zadovoljstvo zaposlenih. Kot priporočilo podjetju X smo podali predloge, ki bi po mnenju zaposlenih lahko izboljšali delo na daljavo, predvsem na področju komunikacije, informiranosti, komunikacijske in informacijske tehnologije, pisarniške in računalniške opreme. Ključne besede: delo na daljavo, zadovoljstvo zaposlenih, epidemija covid-19 Objavljeno v DKUM: 17.10.2022; Ogledov: 145; Prenosov: 45
Celotno besedilo (2,08 MB) |
7. Dejavniki zaposlitve generacij x, y in zTea Kršinar, 2022, diplomsko delo Opis: Trenutno so na trgu dela prisotne tri generacije, in sicer X, Y in Z. Generacije se med seboj razlikujejo po lastnostih in vrednotah tako v zasebnem kot v poklicnem življenju. Za uspešno kadrovanje moramo poznati značilnosti generacij na delovnem mestu, upoštevajoč dejavnike zaposlitve, ki vplivajo na njihovo odločitev o zaposlitvi in dejavnike, ki so generacijam pomembni na delovnem mestu in vplivajo na njihovo zadovoljstvo in dolžino zaposlitve. Za uspešno upravljanje kadra, kjer je dandanes potreben tudi medgeneracijski management, moramo torej poznati lastnosti generacij na delovnem mestu in njihove vrednote.
V teoretičnem delu diplomske naloge smo predstavili splošne značilnosti generacij X, Y in Z ter njihove dejavnike zaposlitve in vlogo na delovnem mestu. Spoznali smo postopek kadrovanja, pri katerem moramo upoštevati značilnosti generacij, če želimo, da je kadrovanje kar se da uspešno. V raziskovalnem delu smo s pomočjo anketnega vprašalnika izvedli raziskavo o dejavnikih zaposlitve, značilnih dejavnikih na delovnem mestu ter lastnostih generacij X, Y in Z na delovnem mestu. Uporabili smo programa Excel in PSPP, s pomočjo katerih smo preverili veljavnost hipotez na podlagi rezultatov t-testa. Spoznali smo, da med generacijama X in Y ne prihaja do bistvenih razlik, na drugi strani pa se mlajša generacija Z v nekaterih dejavnikih od njiju razlikuje in tem dejavnikom pripisuje bistveno večji ali manjši pomen. S testiranjem hipotez smo ugotovili, da je finančno stanje delodajalca bolj pomembno za generacijo X kot Y, prav tako odnosi s sodelavci ter da je generacija X na delovnem mestu bolj iznajdljiva kot generacija Z. V prihodnosti bodo delodajalci primorani prilagoditi proces iskanja kadra in izbrati prave kanale za oglaševanje, obenem pa izbrati tudi ustrezne metode upravljanja kadrov, če bodo želeli pridobiti in zadržati generacijsko raznolik kader. Ključne besede: Generacija X, Generacija Y, Generacija Z, zaposlovanje, delovno mesto Objavljeno v DKUM: 14.10.2022; Ogledov: 136; Prenosov: 31
Celotno besedilo (1,59 MB) |
8. Upravljanje s talenti na primeru družbe iz finančnega sektorjaSarah Macanović, 2022, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi smo obravnavali proces upravljanja in razvoja talentov v izbrani organizaciji iz finančnega sektorja. Predstavili smo, kako v izbranem podjetju privabljajo, razvijajo in ohranjajo talente. S perspektivnimi posamezniki podjetja smo opravili tudi anketni vprašalnik, s katerim smo poizvedovali, kako talenti dojemajo razvojne aktivnosti in kako upravljanje s talenti vpliva na njihovo produktivnost, zavzetost, motiviranost in občutek pripadnosti organizaciji. Ugotovili smo, da razvojne aktivnosti bistveno pripomorejo k usposabljanju talentov in da proces upravljanja s talenti pozitivno vpliva na njihovo delovanje v organizaciji. Na podlagi analize ankete smo opravili SWOT analizo in oblikovali točke izboljšave obstoječega sistema. Organizaciji smo priporočili prilagoditev razvojnih aktivnosti in jasno komuniciranje vodstva s talenti pri načrtovanju nasledstva. Zaključili smo, da je sistem upravljanja s talenti v izbrani organizaciji ustrezno in optimalno oblikovan ter predstavlja dodano vrednost, ki organizaciji omogoča ohranitev konkurenčne prednosti na trgu. Ključne besede: Upravljanje s talenti, razvoj talentov, bazen talentov, nasledstvo Objavljeno v DKUM: 19.09.2022; Ogledov: 153; Prenosov: 22
Celotno besedilo (957,34 KB) |
9. Remote working management skills for HR professionals : handbook for trainersMarko Ferjan, Mojca Bernik, 2022, priročnik Opis: The handbook “Remote working management skills for HR professionals-HANDBOOK FOR TRAINERS” is related to online training for HR professionals.
In the handbook, we present the curricular aspects of the training. The emphasis is on the following:
list of skills for mangers;
list of learning outcomes;
list of learning contents;
learning strategies and methods;
learning materials;
instructions for examination and grading;
instructions for implementation.
There are six learning modules in the list of learning contents: Communicational skills, Digital skills, Work-life balance, skills, Organizational skills, Leadership skills and HRM skills.
For each learning module, we prepared the learning material:
Case studies;
Practical exercises;
Questions and answeres;
Multiple choice questions.
The trainer also has available for each learning module:
Power point presentations (5 files for each learning module);
Lecture notes (10-15 pages for each learning module).
Presentations and lecture notes are not included in this handbook. They are published separately. Ključne besede: remote working, education, curriculum, human resources management, management, iorganisation Objavljeno v DKUM: 27.07.2022; Ogledov: 668; Prenosov: 19
Celotno besedilo (3,46 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
10. Usklajevanje poklicnega in družinskega življenja v javni zdravstveni ustanoviMaja Stokić, 2022, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi nas je zanimalo, ali so zaposleni v konkretni javni zdravstveni ustanovi zadovoljni z usklajevanjem poklicnega in družinskega življenja, kako zadovoljni so glede tega s podporo vodstva ter ali obstajajo razlike pri usklajevanju zaposlenih glede na zakonski status, otroke in glede na spol.
V teoretičnem delu diplomskega dela smo preučili literaturo, ki se nanaša na usklajevanje poklicnega in družinskega življenja ter predstavili pojme, pomembne za to področje. Zanimalo nas je tudi s kakšnimi težavami se soočajo starši pri usklajevanju poklicnega in družinskega življenja ter kakšen je prispevek države oz. zakonodaje v smislu pomoči staršem pri usklajevanju obeh področij, nenazadnje pa tudi, kakšne družini prijazne politike in prakse posameznikom omogočajo lažje usklajevanje poklicnega in družinskega življenja.
V raziskovalnem delu smo s pomočjo anketnega vprašalnika prišli do rezultatov, ki so pokazali, da imajo zaposleni v preučevani javni zdravstveni ustanovi usklajeno poklicno in družinsko življenje, da so s podporo vodstva glede tega zadovoljni ter da med zaposlenimi glede na zakonski status, otroke in spol ni razlik pri uspešnosti usklajevanja poklicnega in družinskega življenja. Kljub temu pa menimo, da bi bilo smiselno v nadaljnjih raziskavah ugotoviti, kakšna je slika glede usklajevanja poklicnega in družinskega življenja na ravni celotne organizacije. Ravno tako se nam zdi pomembno o problematiki usklajevanja poklicnega in družinskega življenja ozaveščati ljudi z namenom, da bi se uvedle izboljšave, ki bi prinesle koristi tako zaposlenim kot organizaciji.
Ključne besede: poklicno in družinsko življenje, usklajevanje, družini prijazne politike Objavljeno v DKUM: 28.06.2022; Ogledov: 278; Prenosov: 67
Celotno besedilo (578,33 KB) |