1. Zaposlovanje voznikov avtobusov v podjetju Arriva d. o. o.Ana Rakuš, 2024, undergraduate thesis Abstract: Zaposlovanje voznikov avtobusov v Sloveniji predstavlja vse večjo težavo. Kadra namreč primanjkuje in zato se delodajalci vse bolj iščejo ustrezno delovno silo v tujini. Najzanimivejši so tako delavci iz tretjih držav, saj imajo te države praviloma nižji življenjski standard kot države znotraj Evropske unije. Največjo težavo pri zaposlovanju predstavlja znanje slovenskega jezika, ki je za voznike avtobusov obvezno vsaj na vstopni ravni. V diplomskem delu smo izvedli anketo med vozniki avtobusov, s katero smo želeli raziskati razloge, zaradi katerih se tujci odločajo za zaposlitev v Sloveniji. Odkrili smo, da tujce po večini žene želja po boljšem zaslužku in boljši prihodnosti zanje in za njihove družine. Za zagotavljanje zadostnega števila delavcev pa niso dovolj samo dejavnosti delodajalcev, temveč je pri tem izrednega pomena tudi sodelovanje države in njenih inštitucij. Poenostavitev postopkov zaposlovanja tujcev in posledično hitrejša obdelava vlog bi tako delodajalcem kot delavcem zagotovila boljše pogoje zaposlovanja. Keywords: voznik avtobusa, zaposlovanje tujcev, kadrovanje Published in DKUM: 28.06.2024; Views: 419; Downloads: 19 Full text (634,50 KB) |
2. Pričakovanja generacije Z glede zaposlitve v PomurjuEmeli Šemen, 2024, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo z naslovom Pričakovanja generacije Z glede zaposlitve v Pomurju obravnava značilnosti generacije Z ter njihova pričakovanja glede zaposlitve. Namen raziskave je bilo ugotoviti, kaj generacija Z pričakuje od bodočega delovnega mesta. Delo se osredotoča na značilnosti generacije Z, vključno z njihovimi delovnimi vrednotami in pričakovanji, ter pomenom razumevanja teh značilnosti za uspešno zaposlovanje in razvoj kadrov. Uporabljene metode raziskovanja vključujejo sistematični pregled literature ter empirično raziskavo, ki je temeljila na anketnem vprašalniku, posredovanem mladim iz Pomurja. Rezultati ankete so pokazali, da generacija Z v Pomurju poudarja pomembnost pravičnega plačila, ravnotežja med delom in zasebnim življenjem, možnosti kariernega razvoja, fleksibilnosti pri delovnem času in dobro delovno okolje. Na podlagi teh ugotovitev so bila oblikovana priporočila za organizacije o tem, kako prilagoditi svoje strategije zaposlovanja in upravljanja s kadri, da bodo bolj privlačna za to generacijo. Priporočila vključujejo prilagajanje delovnih pogojev, spodbujanje kariernega razvoja, ustvarjanje pozitivne delovne kulture ter zagotavljanje fleksibilnih delovnih možnosti. Keywords: Generacija Z, generacijska pričakovanja, zaposlitev, Pomurje Published in DKUM: 28.06.2024; Views: 191; Downloads: 40 Full text (1,21 MB) |
3. Kroženje kadra v zdravstveni administraciji na Interni kliniki UKC LjubljanaNataša Toman, 2024, master's thesis Abstract: V magistrskem delu smo želeli predstaviti možnost reševanja pomanjkanja kadra v zdravstveni administraciji s poudarkom na uvedbi kroženja kadra. V teoretičnem delu smo opredelili razvoj kadrov, pomen in cilje razvoja, različne pristope k razvoju kadra, kaj je kroženje kadra, kako lahko dvignemo motivacijo zaposlenih ter kakšne so prednosti in slabosti kroženja kadra. Oblikovali smo anketni vprašalnik, ki smo ga razdelili med zdravstveno administracijo znotraj Interne klinike v UKC Ljubljana. Z anketnim vprašalnikom smo želeli ugotoviti, kakšni so medsebojni odnosi med zdravstveno administracijo na Interni kliniki UKC Ljubljana, ali so zaposleni zadovoljni na delovnem mestu in kako vidijo možnost kroženja zdravstvene administracije.
Opisali smo tudi Interno kliniko, znotraj katere deluje 13 kliničnih oddelkov. Predstavili smo število zdravstvenih administratorjev, stopnjo fluktuacije in stopnjo absentizma za obdobje petih let (od leta 2016 do leta 2020). Ugotovili smo, da je povprečna stopnja fluktuacije za celotno Interno kliniko v letih od 2016 do 2020 11,3-odstotna. Povprečna stopnja absentizma za celotno Interno kliniko v letih med 2016 in 2020 pa znaša 25,4 %.
Rezultati raziskave med zdravstveno administracijo na Interni kliniki UKC Ljubljana so pokazali, da so zaposleni zadovoljni s stalnostjo zaposlitve in redno plačo. Najmanj pa so zadovoljni z višino plače, kar je najverjetneje tudi eden od glavnih vzrokov za pomanjkanje kadra. Najbolj so obremenjeni zaradi odnosa vodstva do zdravstvene administracije ter zaradi odnosa zdravnikov in ostalega zdravstvenega osebja. Pri možnosti kroženja kadra vidijo največjo prednost v tem, da se z menjavo delovišča pridobijo nove delovne izkušnje in znanje na novih področjih dela. Kot največjo slabost kroženja kadra pa vidijo količino časa, da se seznanijo z novimi načini dela.
Rezultati raziskave so med drugim pokazali, da je na Interni kliniki UKC Ljubljana prisotna visoka nemotiviranost za kroženje kadra, čeprav pa se anketiranci strinjajo, da bi z menjavo delovišča pridobili nove delovne izkušnje in znanje na novih področjih dela. Za zaposlene kroženje kadra predstavlja stres. S pomočjo analize rezultatov smo prišli do ugotovitev, da so anketirani zaposleni v večini zadovoljni s svojimi sodelavci. Iz tega lahko sklepamo, da so med njimi medsebojni odnosi dobri. Če bi bili na Interni kliniki izpolnjeni pogoji, da se uvede kroženje kadra, bi lahko zaradi deficita kadrov bolj kakovostno in uspešno opravljali svoje delo. Z rednim usposabljanjem bi poleg dobrega načrtovanja in stalnega spremljanja zaposlenih lahko omejili pričakovane ovire in slabosti pri kroženju kadra. S tem ne bi izboljšali samo organizacije dela zdravstvene administracije na Interni kliniki UKC Ljubljana, temveč bi tudi zmanjšali stopnjo fluktuacije in obdržali kakovosten kader. Keywords: organizacija dela, zdravstvena administracija, kroženje kadra Published in DKUM: 28.06.2024; Views: 175; Downloads: 11 Full text (1,65 MB) |
4. Analiza procesa uvajanja novozaposlenih v podjetju aviat d. o. o.Petra Janežič, 2024, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu smo opravili analizo sistema uvajanja novozaposlenih v podjetju AVIAT d.o.o., ki je proizvodno podjetje na področju radiofrekvenčnih povezav. Ker so za delo v podjetju potrebna izredno specifična znanja, je dober sistem uvajanja kritičen in pomemben. Z opravljeno analizo smo preverili, ali je vzpostavljen sistem uvajanja v podjetju uspešen in dobro pripravljen, kaj so njegove prednosti, slabosti, tveganja in kje so priložnosti za izboljšave.
V nalogi smo teoretično raziskali področje uvajanja, mentorstva, posledice dobrega oziroma slabega uvajanja in poiskali primere dobrih praks na trgu. Preko prejetih rezultatov smo ugotovili, da je sistem uvajanja v podjetju dobro pripravljen in so novozaposleni z njim v večini zadovoljni. Kot priložnost za izboljšavo vidimo dodatno izobraževanje vodij in zaposlenih o različnih načinih prenosa znanja novozaposlenim ter določanje ciljev, ki bodo bolj specifični, merljivi, dosegljivi, pomembni in časovno omejeni. Kot izziv uvajanja novozaposlenih na delovnem mestu predlagamo dopolnitev dokumenta s splošnimi informacijami o podjetju, s predstavitvijo oddelkov in produktov podjetja. Keywords: uvajanje zaposlenih, SWOT analiza, novozaposleni Published in DKUM: 12.06.2024; Views: 138; Downloads: 18 Full text (2,46 MB) |
5. Pričakovanja generacije z ob prvi zaposlitviKarin Eržen, 2024, undergraduate thesis Abstract: Generacija Z že vstopa na trg dela, zato je pomembno, da jo delodajalci dodobra spoznajo, saj bodo tako lahko oblikovali konkurenčna delovna mesta in pridobili mlado, izobraženo in inovativno delovno silo. Cilj diplomskega dela je bil raziskati, kaj pripadniki generacije Z pričakujejo od prve zaposlitve. Osredotočili smo se na pričakovanja pripadnikov generacije Z glede finančnega nagrajevanja, fleksibilnosti lokacije delovnega mesta in delovnega časa, kariere, povezane s strokovno in osebnostno rastjo, medsebojnih odnosov na delovnem mestu in branda organizacije. Rezultati raziskave so pokazali, da si anketiranci od prve zaposlitve želijo predvsem dobrega plačila, možnost fleksibilnega prihoda in odhoda z delovnega mesta, možnost napredovanja na delovnem mestu, možnost osebnega ter profesionalnega razvoja, dobre medsebojne odnose tako med sodelavci kot tudi z vodstvom podjetja ter da se vrednote blagovne znamke ujemajo z njihovimi osebnimi vrednotami. Da bodo delodajalci v svoj kolektiv pridobili delovno silo, ki pripada generaciji Z, predlagamo, da skupaj z generacijo Z oblikujejo jasno sliko o njihovi finančni rasti ter njihove uspehe povežejo s finančnimi nagradami, zaposlenim omogočijo samostojno prilagajanje urnika, možnost napredovanja in osebnega ter profesionalnega razvoja, skupaj s pripadniki generacije Z pripravijo načrt izobraževanja in sistem napredovanja, za sklepanje dobrih medsebojnih odnosov med zaposlenimi naj organizirajo razne dejavnosti ter nazadnje, brand podjetja naj prilagodijo tako, da se bo ta povezovala s prepričanji generacije Z. Keywords: generacija Z, prva zaposlitev, dejavniki privlačnosti delovnega mesta Published in DKUM: 28.05.2024; Views: 275; Downloads: 39 Full text (870,52 KB) |
6. Usklajevanje zasebnega in poklicnega življenja zaposlenih v urgentnih službah na GorenjskemManca Košir Primc, 2024, master's thesis Abstract: Magistrska naloga se osredotoča na usklajevanje poklicnega in zasebnega življenja zaposlenih v urgentnih službah. Zaradi hitrega tempa življenja je to vedno bolj izziv za vsakega aktivnega posameznika. Zaposleni v urgentnih službah pa imajo zaradi specifike svojega dela in urnika pri tem lahko nekaj več težav. Raziskovali smo, kako se gasilci in reševalci na Gorenjskem soočajo z usklajevanjem poklicnega in zasebnega življenja ter s konfliktom med obema sferama. Zanimalo nas je, ali se zaposleni soočajo s časovnim in/ali obremenitvenim in/ali vedenjskim konfliktom; ali na to vplivajo tudi število otrok, delovna doba in delovno mesto.
Uporabili smo deskriptivno metodo dela. Pregledali smo domačo in tujo literaturo, nato pa z anketnimi vprašalniki pridobili želene informacije. V raziskavi so sodelovali poklicni gasilci dveh enot in reševalci petih enot Gorenjske. Naš vzorec je zajemal 122 posameznikov, ki so bili enakomerno porazdeljeni glede na delovno mesto. Rezultati so pokazali, da pri anketirancih časovni, obremenitveni in vedenjski konflikt ni bil močno izražen. Število otrok pri anketirancih prav tako ne vpliva na usklajevanje poklicnega in zasebnega življenja. Prav tako nismo zaznali statistično pomembnih razlik glede na delovno dobo, razlike pa so se pojavile glede na delovno mesto zaposlenih, in sicer je po mnenju gasilcev na Gorenjskem usklajevanje poklicnega in zasebnega življenja nekoliko boljše, kot je po mnenju reševalcev.
Rezultati so bili dokaj pričakovani, vendar bi za nadaljnje raziskave priporočali nekaj izboljšav, in sicer anketiranje partnerjev zaposlenih, širitev vzorca na druge regije, poglobitev določenih trditev (št. intervencij, vpoklicev, nadurnega dela, pomoči starih staršev itd.)., ki bi podale jasnejši vpogled v pridobljene informacije. Keywords: aktivni posameznik, konflikti, gasilci, reševalci Published in DKUM: 22.05.2024; Views: 217; Downloads: 47 Full text (1,12 MB) |
7. Pridobivanje delavcev v proizvodnem podjetju xBrigita Cerar, 2024, undergraduate thesis Abstract: Zaposleni predstavljajo temeljni vir podjetja in hkrati ustvarjajo tudi velik delež stroškov. Učinkovito upravljanje zaposlenih je zaradi tega ključni dejavnik uspešnosti poslovanja. Namen diplomskega dela je ugotoviti in kritično ovrednotiti politiko in proces kadrovanja v podjetju X. Za uresničevanje namena smo v podjetju z intervjuji in analizo poslovnih dokumentov raziskali obstoječe stanje ter na podlagi primerjave s teorijo in predhodnimi študijami oblikovali predloge za izboljšave. Ugotovili smo, da so potrebe podjetja po kadru izrazito dinamične, saj sledijo nihanju povpraševanja kupcev, kar pred podjetje postavlja težke izzive stalnega prilagajanja kadrovskih kapacitet. Podjetje se pri tem poslužuje zlasti zaposlovanja prek kadrovske agencije in sodelovanja z izobraževalnimi institucijami. Na podlagi primerjave s teorijo dobrih praks in predhodnimi študijami podjetju kot boljšo alternativo priporočamo interne strategije, vključno z ustvarjanjem fleksibilnejših delovnih mest in usposabljanjem kadra, ki bi glede na nihajoče potrebe omogočale razporejanje obstoječega kadra podjetja. Keywords: Zaposlovanje, proizvodnja, pridobivanje nizkokvalificiranih profilov Published in DKUM: 22.05.2024; Views: 197; Downloads: 15 Full text (903,59 KB) |
8. Razlike med spoloma - kako vodijo moški in kako ženskeAdrijana Stele, 2024, undergraduate thesis Abstract: V zaključnem delu smo raziskovali razlike pri vodenju med moškimi in ženskami. Skozi teorijo smo spoznavali dejstva, ki naj bi opisovala moške in ženske vodje ter predvsem, kako so si različni pri vodenju. Cilji naše raziskave so bili ugotoviti, ali prihaja do razlik pri zasedanju vodilnih položajev in zakaj. Rezultati naše raziskave so pokazali, da do razlik pri zasedanju vodilnih položajev prihaja. Največje razlike med moškimi in ženskami na vodilnih položajih smo zaznali na področju osebnostnih značilnosti. Vseeno pa to ni dovolj velik dejavnik, da bi se zaradi tega drastično spremenil način vodenja oz. pristop do vodenja. Predvsem, si moški, ki so sodelovali v raziskavi, prizadevajo, da se vzpostavi enakopravnost in da bi več žensk zasedalo vodilne položaje - vse dokler imajo za to ustrezne kompetence. Z opravljeno raziskavo smo ugotovili, da rezultati raziskave niso identični teoretičnim spoznanjem, je pa to lahko posledica premajhnega vzorca. Družba se razvija in določene raziskave so bile izvedene pred kar nekaj časa in stanje v družbi se je spremenilo. Je pa vzorec naše raziskave precej majhen in zato ne moremo trditi, da so rezultati najbolj pravilni. Keywords: vodenje, moški vodja, ženska vodja, razlike pri vodenju Published in DKUM: 16.04.2024; Views: 322; Downloads: 29 Full text (10,97 MB) |
9. 43rd International Conference on Organizational Science Development: Green and Digital Transition – Challenge or Opportunity : Conference Proceedings2024, proceedings of peer-reviewed scientific conference contributions (international and foreign conferences) Abstract: The 43rd International Scientific Conference on the Development of Organisational Science was held in Portorož from the 20th to the 22nd of March 2024. The main aim of the conference was to promote the importance of knowledge in the context of green and digital transtition of organizations, through academic and scientific debates and professional developments from the economic and non-economic worlds. The conference, which was held under the umbrella title " Green and Digital Transition - Challenge or Opportunity", aimed to highlight the importance of the green and digital transition for the successful achievement of organisational objectives and the appropriate overcoming of societal challenges. The objectives pursued in this context are related to the natural dimensions on the one hand, and to stimulating the economy through green technology, sustainable development and pollution reduction on the other. The green and digital transition is also an opportunity for organisations to make changes towards overarching environmental challenges. It is undoubtedly more important than ever to take decisions that generate synergies between innovation, different sciences, and applied approaches, and to promote changes in business models that will lead to a sustainable and socially responsible development environment. In Portorož, we have reconnected opinions, views, and scientific and professional debates that will stimulate all of us to act in the future, both in organizations and in society at large. Keywords: organization, knowledge, interdisciplinarity, science, economy Published in DKUM: 22.03.2024; Views: 456; Downloads: 79 Full text (21,17 MB) This document has many files! More... |
10. Osebnostne lastnosti zaposlenega in zahteve delovnega mesta v podjetju Cookinox d. o. o.Katarina Ličen, 2023, undergraduate thesis Abstract: Osebnostne lastnosti edinstveno definirajo posameznika in se razvijajo skozi celotno življenje, zaradi česar so ključni elementi družbene raznolikosti. Različne osebnosti namreč pomenijo diverzijo ljudi, ki se med seboj razlikujejo tudi po osebnostnih lastnostih, ki vplivajo na človekovo odzivanje in delovanje na delovnem mestu ali v okolju. Najlažje jih predstavimo s pomočjo McCraeavejih in Costajevih štirih skupin ali Christopherjevega in Martinovega trikomponentnega modela. Bolj podrobno pa poznamo Big Five model osebnosti, superfaktor osebnosti, 16 osebnosti, temperamente ter 16 faktorjev osebnosti. Osebnost in zahteve delovnega mesta so med seboj povezane, saj slednje opazno vplivajo na način vedenja in uspešnost posameznika na delovnem mestu. Zahteve delovnega mesta vključujejo vse značilnosti delovnega mesta in so tako imenovani napovedovalci načina dela. Slednji namreč napovedujejo in se kažejo pri obremenjenosti z delom, delovni uspešnosti, stopnji pridobljenega znanja, nadzoru lastnih odzivov, posameznikovih sposobnostih in naravi delovne naloge. Delovne zahteve delimo na zahteve po izzivih in ovire pri delu. Zahteve po izzivih prikazujejo premagovanje delovnih ovir, motivacijo za osebno rast, višji dobiček, opravljanje dela in se vedno bolj vpeljujejo v sama podjetja, medtem ko se ovire pri delu lahko pojavljajo redneje ali s časovno spremenjenostjo. Tiste z rednejšim ponavljanjem imenujemo stabilne, saj jih skozi čas posamezniki ne opazijo več. Časovno spremenjene pa imenujemo motnje, saj predstavljajo moteči dejavnik v postopku dela. Z raziskavo smo ugotovili, da ima podjetje Cookinox d.o.o. visoko stopnjo skladnosti osebnostnih lastnosti in zahtev delovnega mesta. Podjetje bi obstoječa neskladja lahko rešilo s svetovanjem usposobljenih zunanjih strokovnjakov, s testi osebnosti, premestitvijo na enakovredno delovno mesto ter z različnimi pogovori. Keywords: osebnostne lastnosti, zahteve delovnega mesta, neskladje, Cookinox d.o.o Published in DKUM: 19.03.2024; Views: 243; Downloads: 25 Full text (1,57 MB) |