| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 81
Na začetekNa prejšnjo stran123456789Na naslednjo stranNa konec
1.
Snovanje politike podjetja in določitev strategij podjetja X
Alen Husnjak, 2024, magistrsko delo

Opis: V sodobnem času je za uspešno poslovanje podjetja že skoraj nuja, da se mu določi planiranje na ravni politike podjetja in strateškega managementa. V ta namen mora vodstvo podjetja (predvsem lastniki in drugi ključni udeleženci določenega podjetja) svoje prednosti in priložnosti izrabljati in jih maksimalno izkoriščati pred ostalimi konkurenčnimi podjetji. Sočasno pa morajo tudi slabosti in nevarnosti enako zahtevno upravljati in se z njimi tudi soočati kajti le z kombinacijo obojega lahko pričakujejo rast in razvoj podjetja, ki je uspešno. Strategija je beseda, ki jo uporabljamo na različnih področjih in v različnih segmentih oziroma v najbolj splošnem pomenu kakor tudi v zakompliciranih področjih. V ta namen smo izhajali iz temeljne strategije, kajti velikokrat jo zasledimo prav v poslovnem svetu. Ker je opredelitev politike podjetja in temeljne strategije v podjetju dandanes že skoraj osnova smo za magistrsko delo in določitev izbrali podjetje, ki je še nima določene pa vendar stremijo k temu, da bi bili kot celota uspešni in na trgu delovanja učinkoviti. Prav tako nam določitev politike podjetja in temeljne strategije daje razlago na mnogo različnih dvomov s katerimi se soočamo v podjetju. Med najbolj splošne dvome, ki jih dobimo s pomočjo politike podjetja in temeljne strategije razložene prištevamo predvsem na katerih trgih naj delujemo, kako lahko konkuriramo drugim podjetjem in kako biti uspešni. Magistrsko delo zajema podjetje X, ki obstaja na trgu dela pa vendar še nima jasno zapisane politike podjetja in temeljne strategije. Tako je delo smiselno razdeljeno v dva sklopa. V uvodnem teoretične sklopu smo se osredotočili na pomen in predstavitev različnih osnovnih teoretičnih izhodišč politike podjetja na ravni politike podjetja, strateškega managementa in temeljne strategije. Definicije raznoraznih slovenskih in tujih avtorjev so nam služile za razumevanje teorije in nadaljnjo lažjo definicijo politike podjetja in temeljne strategije podjetja X. Podjetje X je bilo analizirano zgolj na plan razvoja strateškega managementa. Nadaljevali smo z empiričnim delom magistrskega dela, kjer je na samem začetku predstavljeno podjetje X. Ker gre za relativno »mlado podjetje« na trgu dela, ki še nima jasno določene politike podjetja in temeljne strategije smo s pomočjo niza realnih podatkov opredelili njihovo vizijo, poslanstvo, smotre in temeljne cilje podjetja X za lažjo določitev temeljne strategije. Magistrsko delo smo smiselno zaključili z predlogom oziroma temeljno strategijo, ki naj bi se je podjetje držalo, za še bolj uspešno rast in razvoj.
Ključne besede: politika podjetja, vizija podjetja, strategija, temeljna strategija, določitev strategije, izbira strategije, splošna strategija, poslovna strategija, strategija rasti in razvoja.
Objavljeno v DKUM: 09.04.2024; Ogledov: 52; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (2,60 MB)

2.
Zasnova kompozitne betonske postelje za cnc obdelovalni stroj : magistrsko delo
Tadej Gorenak, 2023, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo Zasnova kompozitne betonske postelje za CNC-obdelovalni stroj vsebuje zasnovo, potek izdelave in stroškovno analizo kompozitne betonske postelje. Kompozitna betonska postelja je namenjena za obdelovanje aluminija na štiri ali pet osnih CNC-obdelovalni strojih. Zaradi visokih obdelovalnih hitrosti so se pri postelji pojavili določeni problemi kot na primer vibracije in hrup pri obdelavi. Rešitev smo našli v zalivanju profilov z mineralnim betonom in protihrupnimi paneli. Kompozitna betonska postelja je varjena konstrukcija. Izdelana je iz jeklenih profilov, ki so naknadno zaliti z mineralnim betonom.
Ključne besede: CNC-obdelovalni stroj, frezanje
Objavljeno v DKUM: 20.09.2023; Ogledov: 173; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (2,71 MB)

3.
Družinsko podjetje in planiranje nasledstva v družinskem podjetju
Lea Šuta, 2023, diplomsko delo

Opis: Družinska podjetja imajo v Sloveniji velik pomen, saj predstavljajo kar 83% vseh podjetij. Problem, ki je kritičen pri družinskih podjetjih pa je nasledstvo. Podjetja se planiranja nasledstva ne lotijo pravočasno ali se ga sploh ne. V teoretičnem delu smo tako opredelili značilnosti družinskih podjetij, njihove prednosti in slabosti. Predstavili smo pa tudi proces nasledstva, napake, ki se dogajajo pri planiranju nasledstva in težave, ki pestijo managerje pri prenosu podjetja. V praktičnem delu smo analizirali družinsko podjetje Klemont d.o.o., ki se ukvarja s izdelovanjem tehnološke opreme za steklarsko industrijo. Za podjetje Klemont d.o.o., smo pripravili tudi plan nasledstva podjetja.
Ključne besede: družinsko podjetje, nasledstvo, planiranje, lastništvo, družina
Objavljeno v DKUM: 30.08.2023; Ogledov: 346; Prenosov: 58
.pdf Celotno besedilo (1,06 MB)

4.
RAZVOJNE MOŽNOSTI IZBRANEGA VAŠKEGA NASELJA V OBČINI KOZJE
Martina Čepin, 2023, magistrsko delo

Opis: Vaška naselja se v današnjih kompleksnih razmerah ne morejo zanašati zgolj na učinkovito izvajanje osnovne kmetijske dejavnosti, temveč je ključnega pomena zavedanje o pomembnosti vključevanja ostalih aktivnosti, ki pripomorejo k razvitosti podeželja. Naselja morajo pri izvrševanju svojih dejavnosti zaznati možne razvojne dejavnike, saj imajo pomemben vpliv na uspešnost in nadaljnji razvoj. V tem magistrskem delu se osredotočamo na razvojne možnosti manjšega vaškega naselja v manj razvitem območju. To naselje je vas Gubno, ki leži na zavarovanem območju v osrčju kozjanskega in šteje sto devetinpetdeset prebivalcev. V teoretičnem delu magistrskega dela podrobneje predstavimo uspešnost in razvoj ter njuno soodvisnost. Usmerimo se na predstavitev uspešnosti poslovanja profitnih in neprofitnih podjetij in na merjenje njihove usešnosti. Prav tako proučimo dejavnike in modele razvoja podjetij. Predstavljena teoretična izhodišča nam predstavljajo osnovo za nadaljnjo raziskovanje na praktičnem primeru izbranega vaškega naselja. V empiričnem delu raziskujemo razpoložljive razvojne resurse, ki lahko pomembno vplivajo na nadaljnji uspešen razvoj vaškega naselja Gubno. Pred opravljeno raziskavo so zbrane osnovne informacije o proučevanem vašem naselju, kjer je predstavljena geografska lega in velikost naselja, družbeno-ekonomske značilnosti, kmetije in gospodinjstva, podjetja ter upravljanje naselja. Na podlagi spoznanj naredimo presojo naselja in njegovega okolja. Izdelane analize so nam v pomoč pri planiranju vizije, poslanstva, smotrov in temeljnih ciljev naselja. Definiramo razpoložljive razvojne resurse ter izberemo možne dejavnosti razvoja. Magistrsko delo zaključimo z idejno predstavitvijo naselja v krajšem in daljšem razvojnem obdobju ter s predlogom uresničevanja predlaganega plana razvoja izbranega naselja.
Ključne besede: uspešnost, razvoj, modeli razvoja, Gubno, razvojni resursi
Objavljeno v DKUM: 18.08.2023; Ogledov: 319; Prenosov: 33
.pdf Celotno besedilo (2,91 MB)

5.
Planiranje razvoja izbranega podjetja na ravni strateškega managementa
Tilen Horvat, 2023, magistrsko delo

Opis: Planiranje razvoja podjetja je zahtevna naloga strateškega managementa podjetja. Vsako podjetje si želi uspeha, naj bo to na ravni rasti in/ali razvoja. Ključnega pomena pri razvoju je že pravilno zastavljena vizija in politika podjetja. To pomeni, da ima podjetje oz. podjetnik vizijo, kam želi pripeljati podjetje. Nato je naloga ostalih ravni managementa, da sledijo tej viziji in skupaj uresničujejo zastavljene cilje in snujejo strategije. Slednje so zelo pomembne pri samem razvoju podjetja. Strategija je torej način ali pot, kako bo podjetje doseglo zastavljene cilje in uspeh. Poznamo več vrst strategij, in sicer: temeljno strategijo, poslovne strategije in splošne strategije. Temeljna strategija je tista glavna/vodilna strategija podjetja, ki ji morajo vsi slediti. Poslovne strategije so že vezane na posamezno poslovno področje in so prav tako pomembne. Splošne strategije pa se pojavljajo na več področjih poslovanja podjetja in se odražajo v temeljnih in poslovnih strategijah. V magistrski nalogi smo omenjena teoretična spoznanja aplicirali na primeru podjetja Poslovni sistem Mercator, d. o. o. Na področju trgovine prvih pet trgovcev pokriva kar 92 % trga. Na slovenskem trgu je Mercator še vedno največji. Imajo tudi največ trgovin. Njihov tržni delež se giblje okrog 30 %. Predmet obravnave je bilo planiranje razvoja na ravni strateškega managementa. Proučili smo podjetje in njegovo okolje. Pri analizi okolja smo na podlagi spoznanj zapisali priložnosti podjetja, ki jih lahko izkoristi in nevarnosti. na katere morajo biti pozorni. Pri analizi podjetja smo opisali njegova dejavnostna področja, resurse in ključne sposobnosti. Na podlagi primerjave z drugimi podjetji iz panoge smo določili njihove prednosti in slabosti. Naslednji korak je bila določitev in opis strateških poslovnih področij in strateških poslovnih enot. Obravnavano podjetje ima oboje zelo dobro določeno in razvito. Ocenili smo tudi njihove dosedanje strategije in ugotovili, da imajo še vedno razvojno naravnane strategije, usmerjene v rast podjetja in širjenje trga. V zaključku naloge smo izvedli še strukturno analizo podjetja in podali program razvoja podjetja za obdobje petih let.
Ključne besede: Poslovni sistem Mercator, d. o. o., razvoj, strateški management, strategija.
Objavljeno v DKUM: 18.08.2023; Ogledov: 314; Prenosov: 47
.pdf Celotno besedilo (1,87 MB)

6.
Optimizacija embalaže na projektu DW50 HUSA : magistrsko delo
Anže Knez, 2023, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu je predstavljena optimizacija embalaže na projektu DW50 HUSA. Trenutno embalažo pomivalnega stroja smo morali optimizirati ter prilagoditi zahtevam kupca iz ZDA, da aparat prestoji vse transportne teste glede na njihove zahteve oziroma standarde, predpisane za trg, kjer bodo aparate prodajali. Uporabljena metoda pri magistrskem delu za optimizacijo embalaže je metoda poskusov in napak ("trial and error"). Za zagotovitev vseh zahtev kupca smo v embalažo pomivalnega stroja dodali nove komponente, s katerimi smo si zagotovili pozitiven transportni test ter posledično tako zagotovili vse zahteve in standarde, ki so bile podani s strani kupca.
Ključne besede: optimizacija, embalaža, pomivalni stroj DW50 HUSA, transportni testi
Objavljeno v DKUM: 16.06.2023; Ogledov: 211; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (3,51 MB)

7.
Vloga družine v družinskem podjetju ko-trans d. o. o.
Katja Kostanjevec, 2022, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga v teoretičnem obravnava vloge družinskih članov in njihovih medsebojnih odnosov v družinskem podjetju. Dotaknili smo pa se tudi problematike nasledstva v družinskih podjetjih. V analitičnem delu pa smo teoretične ugotovitve povezali z primerom v praksi. Za primer v praksi smo izbrali družinsko podjetje, ki se ukvarja z dejavnostjo prevozništva. Družinska podjetja so posebna oblika podjetij. Njihova značilnost je pojav tesnega prepletanja družinskega in poslovnega sistema. Družinski člani so tisti, ki v največji meri vplivajo na družinsko podjetje. Ti člani imajo tako doma kot v podjetju različne vloge. Njihovi odnosi so ključni za uspeh podjetja. Ti morajo biti dobri in tesni, saj le tako lahko v podjetju gradimo zdravo delovno okolje. Ni pomembno samo, da imajo dobre medsebojne odnose člani družine, temveč tudi, da gradijo osebne in jasne odnose s svojimi zaposlenimi. Na tak način pri zaposlenih spodbujajo občutek pripadnosti in posledično vplivajo na njihovo zadovoljstvo. Zaradi tesne povezanosti družinskega in poslovnega sistema, je v družinskih podjetjih več možnosti za nastanek konfliktov. Če so ti v zdravih mejah lahko cel pozitivno vplivajo na poslovanje, saj vzposdbujajo zdravo tekmovalnost. Če pa so prepogosti in jih sproti ne preprečujemo in/ali rešujemo pa imajo lahko za podjetje uničevalne posledice. Dotaknili pa smo se tudi teme nasledstva. Prenos nasledstva je faza v življenjskem ciklu podjetja, ki odločilno vpliva na njegov obstoj. Gre za zapleten proces v katerega so vpeti tudi psihološki dejavniki. Razlogi za nasledstvo so lahko osebni ali poslovni. Prav tako obstaja tudi več nasledstvenih možnosti. Nasledstvo se lahko prenese med družinskimi člani, lahko se podjetje odloči za začasnega/profesionalnega managerja, vačsih pa je edina rešitev prodaja podjetja ali pa njegova likvidacija. Pogosto se v podjetjih vprašanja nasledstva izogibajo in se ne zavedajo dovolj, kako nevarno je to lahko za podjetje. Nasledstva se je potrebno lotiti procesno najmanj tri leta pred dejansko predajo.
Ključne besede: Družina, družinsko podjetje, odnosi, konflikti, nasledstvo
Objavljeno v DKUM: 24.11.2022; Ogledov: 572; Prenosov: 68
.pdf Celotno besedilo (1,33 MB)

8.
Vpliv politike podjetja na odnos podjetja na potrošnike
Ana Marija Hustić, 2022, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga najprej obravnava vprašanji, kaj sploh podjetje je in kako podjetja v praksi nastajajo. Danes na trgu obstajajo različna podjetja, ki se razlikujejo po strukturi, pravnoorganizacijski obliki, blagu, ki ga proizvajajo, storitvah, ki jih opravljajo, in tudi po velikosti. Vsako podjetje ima svojevrsten poslovni proces ter različne razvojne, strukturne in druge potrebe, ki bodisi posredno bodisi neposredno vplivajo na poslovanje podjetja in na njegov odnos do potrošnikov. Zaradi tega je v diplomski nalogi vezano na poslovni odnos med podjetji in potrošniki obrazloženo, kaj je poslovni proces podjetja ter katere in kakšne so tipične potrebe podjetij. V nadaljevanju se diplomska naloga osredotoča na politiko podjetja in potrebno vizijo, smotre, poslanstvo in temeljne cilje podjetja ter vse to povezuje s potrošniki. Pojasnjeno je, kje najdemo potrošnike in kaj je za njih značilno, zakaj podjetja potrebujejo potrošnike za njihov uspeh, kaj podjetja ponujajo svojim potrošnikom, da zadovoljijo svoje podjetniške potrebe, ter kaj s tem potrošniki pridobijo (korist). Na ta način je s pomočjo izbrane literature po eni strani predstavljeno, kako politika in potrebe podjetja vplivajo na potrošnike, po drugi strani pa tudi zrcalna slika tega vprašanja, kako mora podjetje v praksi ravnati, da doseže ugodnejši konkurenčni položaj na trgu in da ugodi vse nenehno spreminjajoče se potrebe potrošnikov.
Ključne besede: podjetje, politika podjetja, vizija, poslanstvo, temeljni cilji, udeleženci podjetja, potrošniki.
Objavljeno v DKUM: 04.11.2022; Ogledov: 575; Prenosov: 48
.pdf Celotno besedilo (1,05 MB)

9.
Izzivi digitalne preobrazbe
2022, zbornik

Opis: Slovenija, Evropska unija in domala ves svet s hitrimi koraki stopajo po poti digitalne transformacije v digitalno prihodnost, kar sproža številne razprave na vseh področjih družbenega in gospodarskega življenja. Strokovna monografija Izzivi digitalne preobrazbe obravnava problematiko, s katero se soočajo slovenska podjetja pri uvajanju in uporabi digitalizacije v svojem poslovnem ali proizvodnem procesu. Avtorji posameznih poglavij so študenti Univerze v Mariboru, ki so v izbranih slovenskih podjetjih in negospodarski organizaciji raziskovali, s kakšnimi izzivi se le-ta soočajo v procesu digitalne preobrazbe. Njihove rešitve bodo v pomoč drugim podjetjem, raziskovalcem, študentom in vsem, ki se srečujejo s podobnimi problemi. Poglavja so v večji meri zasnovana na študiji primera in interdisciplinarno, saj študenti prihajajo s šestih različnih fakultet, kar daje monografiji dodatno vrednost.
Ključne besede: digitalizacija, digitalna preobrazba, podjetje, osebni podatek, pravica posameznika
Objavljeno v DKUM: 28.10.2022; Ogledov: 765; Prenosov: 116
.pdf Celotno besedilo (18,02 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

10.
Vpliv kulture, etike in verodostojnosti na uspešnost podjetja EDEX, d.o.o.
Tim Ličen, 2022, magistrsko delo

Opis: Podjetja se v današnjih nepredvidljivih tržnih razmerah ne morejo zanašati zgolj na učinkovitost izvajanja temeljne dejavnosti, temveč je ključnega pomena zavedanje o pomembnosti kulture, etike in verodostojnosti v podjetju. Podjetje se mora pri svojem poslovanju zavedati dejavnikov uveljavljanja verodostojnosti, saj imajo vpliv na uspešnost podjetja kot tudi na njegov nadaljnji razvoj. V tem magistrskem delu se osredotočamo na proučevanje vpliva kulture, etike in verodostojnosti na podjetje EDEX, d. o. o., družinsko mikro podjetje, ki se ukvarja s prodajo oblačil in obutve na drobno ter ima osem zaposlenih. V teoretičnem delu magistrskega dela podrobneje predstavimo teoretična izhodišča izbrane tematike. Usmerimo se na pojasnitev pojmov kultura, etika, verodostojnost in uspešnost podjetja. Predstavljana teoretična izhodišča predstavljajo pomembno osnovo za nadaljnje raziskovanje na praktičnem primeru izbranega podjetja. V empiričnem delu raziskujemo vpliv dejavnikov za uveljavljanje verodostojnosti na podjetje EDEX, d. o. o. Pred opravljeno raziskavo so zbrane osnovne informacije o proučevanem podjetju, kjer je predstavljena sestava podjetja, vodenje in zaposlei ter finančna slika podjetja. Raziskava je izvedena v treh sklopih, kjer je podrobneje raziskana prisotnost etičnih temeljnih vrednot, tip in moč kulture, etična klima podjetja ter prisotnost neformalnih in formalnih ukrepov za doseganje verodostojnosti podjetja EDEX, d. o. o. Raziskava je opravljena v razmiku dveh let, rezultati so zatem primerjani, podan je strukturiran predlog ukrepov za prihodnje poslovanje proučevanega podjetja. Ugotovljeno je, da se dobljeni rezultati ne razlikujejo bistveno v dveh opravljenih letih, se pa nakazuje pozitivni trend, ki pove, da se podjetje EDEX, d. o. o. na področju uveljavljanja verodostojnosti izboljšuje. Hkrati je ugotovljeno, da kultura, etika in verodostojnost posredno in neposredno vplivajo na uspešnost podjetja EDEX, d. o. o.
Ključne besede: kultura podjetja, etika podjetja, verodostojnost podjetja, uspešnost podjetja, MER model integralnega managementa.
Objavljeno v DKUM: 27.10.2022; Ogledov: 556; Prenosov: 125
.pdf Celotno besedilo (3,10 MB)

Iskanje izvedeno v 19.44 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici