| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 61
First pagePrevious page1234567Next pageLast page
1.
Vizija in politika izbranega družinskega podjetja
Katja Helbl, 2020, master's thesis

Abstract: Dandanes imajo veliko vlogo v gospodarstvu družinska podjetja, saj predstavljajo velik procent vseh podjetij po svetu. Uspeh družinskega podjetja je odvisen predvsem od dobro opredeljene vizije in politike podjetja. V družinskem podjetju so zelo pomembne tudi vrednote udeležencev podjetja, kultura podjetja ter poznavanje notranjega in zunanjega okolja podjetja. Pomembno je, da se v podjetju, ki je v družinski lasti, najde pravo razmerje med usklajevanjem interesov lastnikov in vseh ostalih zaposlenih, saj bo le tako podjetje lahko uspešno poslovalo. Magistrska naloga je sestavljena iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo opredelili vizijo in politiko podjetja, definirali družinsko podjetje, zapisali, katere so njegove prednosti in slabosti ter kakšen vpliv ima družina na upravljanje in vodenje podjetja. Raziskali smo tudi, kakšne so posebnosti vizije in politike družinskega podjetja ter kakšni so procesi planiranja politike podjetja v družinskem podjetju. V empiričnem delu pa smo predstavili družinsko podjetje Ulbrich Hidroavtomatika d.o.o., naredili strukturno analizo podjetja, proučili temeljne vrednote in kulturo podjetja ter analizirali njegov razvoj. Prav tako smo proučili notranje ter zunanje okolje podjetja, kjer smo analizirali okoljske priložnosti, nevarnosti in razvojna tveganja ter analizirali razvojne prednosti in slabosti podjetja. Na koncu smo glede na prejšnje rezultate podali predlog vizije in politike podjetja za izbrano družinsko podjetje.
Keywords: družinsko podjetje, vizija, razvojna vizija, politika podjetja, planiranje politike podjetja, razvojna proučitev podjetja, okoljska proučitev podjetja
Published: 04.02.2021; Views: 174; Downloads: 40
.pdf Full text (929,91 KB)

2.
Planiranje razvoja podjetja fa-dental d.o.o.
Ven Florjančič, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Spremembe v poslovnem svetu postajajo že skoraj vsakodnevna stalnica. Zaradi sprememb v življenjskem slogu končnih potrošnikov je ključno hitro sprejemanje vizije podjetja. Da bi se podjetje uspešno razvijalo, mora biti vodstvo podjetja pripravljeno pravočasno zaznati spremembe in nato ukrepati. Cilje vsakega podjetja, kot so obstoj in razvoj, doseganje poslovne uspešnosti, ohranjanje konkurenčnega položaja in zadovoljstvo vseh udeležencev podjetja, pa lahko podjetje uresniči le s pravilno planiranim in usmerjenim razvojem. V diplomskem delu bomo preučevali planiranje razvoja podjetja Fa-dental d. o. o., ki se ukvarja z zobozdravstvenimi storitvami. Najprej bomo podali teoretična izhodišča različnih avtorjev, ki jih bomo kasneje uporabili pri planiranju razvoja proučevanega podjetja. Osrednja tema diplomskega projekta je pripraviti vizijo in cilje za podjetje Fa-dental d. o. o. in ga finančno ovrednotiti. Pri pisanju diplomskega projekta bomo eno poglavje namenili vplivu covid-19 krize in morebitnih makroekonomskih posledic krize, ki bi lahko vplivale na podjetje.
Keywords: razvoj podjetja, vpliv covid-19 krize, vizija, politika podjetja, širitev podjetja
Published: 24.11.2020; Views: 172; Downloads: 39
.pdf Full text (390,93 KB)

3.
Zdrav življenjski slog mladostnikov kot gospodarska dejavnost
Tina Vešnik, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Zaradi sprememb v življenjskem slogu, ki postaja vedno hitrejši lahko spremembe opazimo tudi pri otrocih in mladostnikih. Ti so manj aktivni, manj časa preživijo v naravi več časa posvečajo uporabi pametnih naprav, družbenim omrežjem… kar pa negativno vpliva na več vidikov življenja. Zato je pomembno, da otroke in mladostnike pravočasno spodbijmo k razvoju zdravega življenjskega sloga, ki mu bodo sledili skozi življenje. Na trgu športnih programov pa lahko opazimo, da ni ustreznih programov predvsem za starostno skupino med deset in petnajst let, ki bi omogočali raznolikost dejavnosti, ki jo najstniki v obdobju odraščanja potrebujejo. Zato je osrednja tema diplomskega projekta pripraviti raznolik program dejavnosti za otroke in mladostnike med desetim in petnajstim letom in ga finančno ovrednotiti. Z analizo panoge pa želimo spoznati tudi ponudnike športnih aktivnosti za otroke in mladostnike, ki na trgu že delujejo ter izbrati podjetje, ki tak program želi in lahko uresniči. Z lažje uvedbe programa v ponudbo podjetja želimo oblikovati tudi novo poslovno področje, ki bo ustrezalo programu in pripraviti dopolnitev vizije in politike podjetja, ki bo za podjetje v danem obdobju ustreznejša.
Keywords: program, finančno ovrednotenje, vizija, politika podjetja, poslovno področje.
Published: 01.10.2020; Views: 195; Downloads: 32
.pdf Full text (900,31 KB)

4.
Ustanovitev in politika podjetja jelše d. o. o.
Sabina Štuhec, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Za uspešnost podjetja je pomembno, da poznamo ustanovitvene korake, se pravilno odločimo o pravnoorganizacijski obliki, pravilno oblikujemo politiko podjetja in zapišemo strategije za razvoj. Diplomski projekt smo začeli z ustanovitvijo podjetja, kjer smo predstavili pomembne korake in se osredotočili na pravnoorganizacijsko obliko − družbo z omejeno odgovornostjo ter predstavili pogoje za opravljanje izbrane dejavnosti. Potem smo zapisali ustanovitveno in razvojno vizijo na podlagi lastne ideje o podjetju. Teoretično smo opredelili politiko podjetja, metode oblikovanja politike podjetja in strategije. Na podlagi lastne ideje smo s pomočjo raziskovalno-prognostičnih procesov zapisali politiko podjetja. Opisali smo idejo o podjetju Jelše, d. o. o. in na podlagi strateškega planiranja opredelili strateške možnosti in potenciale ter zapisali strategije podjetja Jelše, d. o. o. Na koncu smo z analizo SWOT proučili priložnosti, nevarnosti ter prednosti in slabosti celotnega podjetja.
Keywords: ustanovitev podjetja, politika podjetja, gostilna, restavracija, družba z omejeno odgovornostjo
Published: 16.03.2020; Views: 422; Downloads: 76
.pdf Full text (1,94 MB)

5.
Obveznost razkrivanja nefinančnih informacij velikih podjetij
Ksenija Vidovič, 2019, master's thesis

Abstract: Podjetje mora biti sposobno ustvariti in vzdrževati primerno ravnovesje med poslovnimi potrebami, potrebami različnih interesentov podjetja in naravnim okoljem, v katerem deluje. Poseči moremo daleč v zgodovino, ko so se začela prizadevanja in ozaveščanja človeške družbe o pomembnosti družbene odgovornosti in trajnostnega razvoja. Sprva so se podjetja temu upirala, kasneje so v teoriji dojela, da pri družbeni odgovornosti gre za dobrobit družbe, ki je etično pravilna, šele čez čas pa so podjetja teorijo prenesla v prakso in začela družbeno odgovornost tudi uresničevati. Korak dlje sta v letu 2014 stopila Evropski parlament in Evropska komisija z Direktivo 2014/95/EU, ki je nastala s prepričanjem, da je treba povzdigniti preglednost informacij o okoljskih, kadrovskih in socialnih zadevah. Direktiva (kakor tudi nacionalni okviri) je pozvala podjetja, da v okviru letnega poročila ali samostojnega poročila pripravijo izjavo o nefinančnem poslovanju, in sicer prvič v letu 2018 za poslovno leto 2017. Gre za pomembna nefinančna razkritja, ki morajo zadovoljiti potrebe po informacijah vlagateljem, zaposlenim, kupcem in drugim zainteresiranim stranem. Podjetja morajo zagotoviti preprost dostop do nefinančnih informacij o njihovem vplivu na okolje in družbo. Evropska komisija je izdala tudi nezavezujoče smernice, ki podjetje usmerijo k najpomembnejšim nefinančnim informacijam, kot so: poslovni model, politike in strategije podjetja, sektorska, okoljska in kadrovska vprašanja, spoštovanje človekovih pravic, zadeve v zvezi z bojem proti korupciji in podkupovanju, nefinančni kazalniki uspešnosti, osrednja tveganja in politika raznolikosti. Podjetju so letno poročilo in druga javno objavljena poročila osrednje sredstvo za razkritje nefinančne uspešnosti svojim zainteresiranim stranem. Z namenom ugotovitve, ali podjetja v Sloveniji upoštevajo zakonodajni okvir, katere tematske sklope v okviru izjav o nefinančnem poslovanju poročajo in kaj poročajo, smo v empiričnem delu naredili pregled izjav desetih podjetij, in sicer za poslovno leto 2018. Prišli smo do ugotovitve, da so vsa izbrana podjetja vključila potrebne nefinančne podatke v svoje letno poročilo oziroma eno podjetje v poročilo o trajnostnem razvoju. Ker so smernice nezavezujoče, so podjetja poročala različno podrobno, tematske sklope si podjetja različno razlagajo, zato prihaja do razlik v poročanju, razlika je tudi v tem, ali podjetje vključi vse tematske sklope neposredno v izjavo o nefinančnem poslovanju ali pa so določena razkritja v drugih delih letnega poročila. V okviru raziskave nas je zanimalo tudi, ali so podjetja že pred zakonom poročala nefinančne informacije. Za vsa izbrana podjetja lahko trdimo, da so že v letu 2017 za poslovno leto 2016 poročala o okoljskih, kadrovskih in socialnih zadevah, ki so tudi v vseh poročilih najpodrobneje predstavljene. Ker se podjetja lahko sama odločijo, po kateri metodologiji bodo poročala, smo se osredotočili tudi na metodologiji GRI in ISO 26000 ter pri izbranih podjetjih preverili, ali so uporabili katero od teh dveh metodologij. Skozi magistrsko delo smo želeli prikazati, da naj podjetjem ne bo razkritje nefinančnih informacij zgolj nujno zakonodajno zlo, ampak da s tem pomagajo svojim zainteresiranim stranem, da boljše razumejo njihovo dejavnost ter dobijo celoten vpogled v rezultate svojega poslovanja.
Keywords: izjava o nefinančnem poslovanju, Direktiva 2014/95/EU, Zakon o gospodarskih družbah 70. c člen, obvezna nefinančna razkritja, družbena odgovornost
Published: 24.10.2019; Views: 496; Downloads: 163
.pdf Full text (1,06 MB)

6.
Corporate governance of slovenian and german telecommunications companies
Natalija Pauman, 2019, master's thesis

Abstract: In the master’s thesis we researched corporate governance and the quality of corporate governance. Corporate governance and management of organizations stem from the need and the desire for the existence and development of an organization. It is necessary to establish certain kind of monitoring and controlling in organizations, which we define with the term “corporate governance”. Corporate governance is the system of regulating and controlling corporate conduct and of balancing interests of all shareholders and other stakeholders to which company has influence. The interests of directors and shareholders may be in contrast. The purpose of corporate governance is to find a way to satisfy the interest of both, the board of directors and the shareholders, and at the same time to create long-team and sustainable growth for the company. Corporate governance is extremely important for individual organizations and, consequently, for their business. Compering different organizations, their corporate governance is done in different ways. Corporate governance in developed countries and leading economies is certainly different than in smaller and less developed countries. In this case, arises a question what kind of corporate governance can be labelled as “good” or “first-class” corporate governance. In order to improve corporate governance practices, various legal regulations and other forms of binding and less binding rules, recommendations, codes and standards have been developed. Quality is extremely important for organizations, therefore several methods, methodologies and indexes for measuring the quality of corporate governance have been developed. The purpose of methods is to evaluate and compare the quality of corporate governance between individual companies and between different countries. The results can serve for developing measures to improve corporate governance practices. At the same time, findings can serve to modify and supplement existing legislation and recommendations. The corporate governance index, as a measure of the quality of corporate governance processes, can also be one of the important indicators of the company's potential in order to access to new sources of capital and to reduce the capital´s costs in comparison with other companies. The main purpose of the master's thesis is to study corporate governance and its impact on the business of Slovenian and German telecommunication companies. We make comparison between following companies: Telekom Slovenije, d.d., A1 Slovenija, d.d., Deutsche Telekom AG and Telefónica Deutschland Holding AG. The quality of corporate governance in selected companies was measured with the SEECGAN methodology and index. The methodology was designed to measure the quality of corporate governance. It ensures transparency and provides a structured overview of the main areas of corporate governance between different companies. In empirical part of master’s thesis, we found out that Telekom Slovenije, d.d. has "first-class" quality of corporate governance, A1 Slovenia, d.d. has a "good" quality of corporate governance, Deutsche Telekom AG has a "first-class" quality of corporate governance and Telefónica Deutschland Holding AG has a "good" quality of corporate governance. We found out that both countries have companies with “first-class” and “good” corporate governance. The quality of corporate governance is not related to the national origin or country of operation of the company. One of the main finding of the analysis is that there are no significant differences between the quality of corporate governance in specific areas of SEECGAN index in Slovenian and German companies.
Keywords: corporate governance, quality of corporate governance, telecommunication companies, public stock companies, SEECGAN index and methodology, measuring the quality of corporate governance
Published: 24.10.2019; Views: 314; Downloads: 44
.pdf Full text (3,15 MB)

7.
Pomen in vpliv uspešnih pogajanj na uspešnost podjetja
Tadej Lajnšček, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Sodelovanje je nujno na vseh področjih delovanja, tudi na poslovnem področju. Za vzpostavitev dolgoročnega sodelovanja je potrebno veliko truda, med drugim tudi pogajanj. V poslovnem svetu so pogajanja zelo pomembna, saj je od njih lahko odvisno poslovanje celotnega podjetja ali organizacije. Za uspešnost pogajanj in posledično doseganje zastavljenih ciljev je treba upoštevati veliko dejavnikov. Ti dejavniki so upoštevanje bontona, etike in morale, pogajalčeve osebnostne lastnosti, priprave na pogajanja, medkulturna pogajanja itd. Pogajanja lahko uporabimo ob različnih priložnostih; na primer za doseganje dogovora o cenah ali pogojih, za razreševanje konfliktov in podobno.
Keywords: pogajanja, nabava, prodaja, pogajalske tehnike, dejavniki pogajanj
Published: 04.07.2019; Views: 418; Downloads: 39
.pdf Full text (771,02 KB)

8.
Planiranje razvoja izbranega podjetja
Anja Leskovar, 2018, master's thesis

Abstract: Strateški management je v današnjem svetu eden izmed glavnih dejavnikov uspeha podjetja. Okolje v katerem deluje, je nepredvidljivo in polno sprememb, ki se jim je podjetje primorano nenehno in hitro prilagajati. Od vodilnih v podjetju se pričakuje, da bodo poznavanju in pravilni uporabi elementom strateškega managementa namenili veliko pozornosti, saj bodo le tako razvijali strategije, ki bodo podjetju zagotavljale dolgoročno rast in razvoj.
Keywords: strateški management, strategije, analiza zunanjega okolja, analiza notranjega okolja, celovita presoja podjetja
Published: 17.01.2019; Views: 490; Downloads: 161
.pdf Full text (1,51 MB)

9.
Planiranje razvoja podjetja na ravni politike podjetja in strateškega managementa
Tamara Frece Ribič, 2018, master's thesis

Abstract: POVZETEK Podjetja delujejo v okolju, ki se nenehno spreminja ter je nepredvidljivo. Naloga politike podjetja in strateškega managementa v podjetju je, da zazna priložnosti iz zunanjega okolja ter prednosti, ki jih ima podjetje pred konkurenco ter jih tudi izkoristi in tako podjetju omogoči konkurenčno prednost. Podjetja planirajo razvoj z namenom po izboljšanju kakovosti svojih struktur in resursov. Podjetja morajo slediti svojemu razvoju in rasti ter stremeti h vedno večjemu izboljšanju samega sebe. Turizem je hitro rastoča gospodarska panoga, kjer se podjetja prav tako morajo prilagajati okolju ter v njem zaznati spremembe ob enem pa morajo podjetja v turizmu venomer raziskovati svoje konkurente, saj le-teh ni malo. Turizem je panoga, kjer morajo podjeta, ki delujejo v njem, slediti svojemu razvoju ter nenehnemu izboljšanju samega sebe, saj je konkurenčnost v tej panogi visoka. Po drugi strani pa udeleženci podjetja vedno več pričakujejo od storitev, ki jih ponuja turistična panoga. Tako se morajo podjetja prilagajati ali celo preseči konkurenco, slediti svojemu razvoju in zadovoljevati potrebe svojih udeležencev. Magistrska naloga je sestavljena iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu bomo opredelili planiranje razvoja na ravni politike podjetja, kjer bomo opredelili vizijo podjetja, politiko podjetja ter procese in metode planiranja na ravni politike podjetja. Prav tako bomo opredelili planiranje razvoja na ravni strateškega managementa, kjer bomo opredelili razvoj podjetja kot osrednjo strateško možnost in opredelili procese ter metode planiranja na ravni strateškega managementa. V empiričnem delu bomo proučevali slovensko podjetje Terme Čatež d.d., in njegovo razvojno možnost. S pomočjo podatkov, ki jih bomo pridobili z razvojno proučitvijo podjetja samega, bomo za na konec dodali predloge razvojne vizije, politike podjetja in strategij.
Keywords: rast in razvoj podjetja, vizija podjetja, politika podjetja, strateški management, zunanje okolje podjetja, notranji dejavniki podjetja, Terme Čatež, d.d.
Published: 21.11.2018; Views: 627; Downloads: 169
.pdf Full text (1,84 MB)

10.
Razvojna preučitev podjetja in planiranje njegovega nadaljnjega razvoja
Monika Tertinek, 2018, master's thesis

Abstract: Podjetja se v današnjem času vsakodnevno soočajo s spremembami tako v podjetju kot v njegovem neposrednem okolju oz. trgu poslovanja, zato je ključnega pomena plan obvladovanja sprememb, ki bi lahko ogrozile še tako stabilno podjetje. Zaradi teh sprememb je potrebno, da so podjetja pripravljena vlagati v prihodnost, in sicer tako v svojo rast kot v razvoj. Zavedati se morajo dejstva, da brez razvoja ne morejo obstajati. V kolikor želi podjetje uspešno poslovati na dolgi rok in pri tem dosegati dobre konkurenčne prednosti, mora svojo energijo in trud usmeriti v proces planiranja rasti in razvoja. Zaradi večanja konkurence in njenega pritiska morajo biti podjetja v nenehni pripravljenosti na inovacije, hkrati pa ne smejo zapostavljati že uspešnih konceptov in aktivnosti. Za podjetja je zelo pomembno, da ohranjajo visoke etične in moralne standarde, saj na ta način pridobijo dobro ime v družbi in posledično tudi ugled, ki pripomore k diferenciaciji od konkurence. Zaradi močne konkurence je podjetje nenehno v boju za prevlado na trgu poslovanja, to pa prinaša številne motnje. Konkurenca poskuša izpodrivati podjetje s prodajnih trgov, zato tukaj odločilno vlogo odigrajo inovacije, ki podjetju pomagajo, da se z njimi distancira od konkurence. Prihodnost podjetja in posledično njegov obstoj sta odvisna od tega, kako dobro se podjetje odzove na različna krizna stanja, ki ga lahko doletijo med njegovim poslovanjem. Potrebno je pravočasno zaznavanje znakov in pravočasen odziv nanje, saj se le tako lahko izogne morebitnim padcem poslovanja.
Keywords: rast in razvoj, podjetje, okolje, spremembe, konkurenca.
Published: 21.11.2018; Views: 411; Downloads: 125
.pdf Full text (1,68 MB)

Search done in 0.29 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica