| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 122
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Konstruiranje zobniškega gonila težkega transporterja
Domen Zver, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu je predstavljeno konstruiranje zobniškega gonila težkega transporterja, ki služi za transport materiala. Na začetku je predstavljena razvrstitev gonil in opis osnov konstruiranja gonil. Sledi pregled teoretičnega preračuna gonil. V nadaljevanju je sledilo konstuiranje gonila. Zasnova gonila se je začela z izdelavo zahtevnika z osnovnimi zahtevami. Sledil je preračun gonil kateri je izhajal iz znanih podatkov. Poznali smo skupno medosno razdaljo, skupno prestavno razmerje, moč in vrtilno frekvenco motorja ter vgradne mere. Pred izračunom v programskem paketu KISSSoft je bilo potrebno določiti število zob zobnikov za zagotovitev želenega prestavnega razmerja ter modul in nagib bočnic zobniških parov. Predpostavljene oz. ocenjene lastnosti zobniških parov so bile osnova za izdelavo geometrijskega, kinematičnega in trdnostnega preračuna kateremu je sledila analiza rezultatov. V sklopu konstruiranja gonila je sledila primerna izbira ležajev in dimenzioniranje gredi s preračunom ter izbira maziva. Z določenimi vrtljivimi deli je sledilo konstruiranje ohišja dotičnega gonila. V sklepu so ovrednoteni dobljeni rezultati in dodani komentarji o nadaljnjem razvoju gonila.
Keywords: zobniško gonilo, zobniške dvojice, zobnik
Published: 16.09.2021; Views: 4; Downloads: 4
.pdf Full text (1,81 MB)

2.
Vpenjanje visokonapetostnih talilnih vložkov na vibracijskem stresalniku
Tadej Bevk, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Visokonapetostne varovalke podjetja ETI Elektroelement, d. o. o., so namenjene varovanju visokonapetostnih električnih tokov. Sestavljene so iz podstavka in talilnega vložka, ki je napolnjen s kremenčevim peskom. Pri procesu polnjenja s peskom se uporablja vibracijski stresalnik, ki talilni vložek optimalno napolni in zagotovi varno delovanje celotne varovalke. Za pravilno obratovanje vibracijskega stresalnika je potrebno določiti ustrezno vpetje talilnega vložka, ki omogoča popoln prenos vibracij in skrbi, da vložek med obratovanjem ne pade z naprave. Diplomska naloga zajema modeliranje in analizo več vrst vpetij na stresalniku, določitev ustreznega vpetja in opis opravljenih meritev pospeškov vibracij na prototipnem vibracijskem stresalniku.
Keywords: visokonapetostne varovalke, talilni vložek, vibracijski stresalnik, vpetje talilnih vložkov
Published: 06.09.2021; Views: 35; Downloads: 0

3.
Konstruiranje tovorne prikolice
Mitja Vidovič, 2021, master's thesis

Abstract: V okviru magistrskega dela je bilo izvedeno konstruiranje prekucnega kesona tovorne prikolice. Na začetku so opisani veljavni zakoni, temu sledi opis uporabljenih metod konstruiranja. Za tem je na kratko opisan postopek modeliranja, na koncu pa še postopek izvedbe numerične analize s prikazanimi rezultati in končnimi zaključki.
Keywords: CAD, MKE, prikolica, konstruiranje
Published: 03.09.2021; Views: 68; Downloads: 23
.pdf Full text (6,55 MB)

4.
Razvoj algoritma za avtonomno vožnjo robota v ros/gazebo okolju
Gregor Popič, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga povzema snovanje algoritmov za avtonomno vožnjo robota v različnih simulacijskih okoljih. Pri tem so uporabljeni različni senzorji, kot so LiDAR, IMU in inkrementalni ter absolutni dajalniki za odometrijo. Algoritem je zapisan v C++ programskem jeziku, ki je namenjen meta robotskemu operacijskemu sistemu ROS. Ob tem je uporabljeno simulacijsko okolje Gazebo, ki služi kot pripomoček, za naključno generiranje testnih okolij, ki so bila tudi del tekmovanja Field Robot Event 2021. To je sestavljeno iz več nalog, kjer prva predstavlja avtonomno vožnjo robotov po ukrivljenih vrstah, na koncu katerih je potrebno zaviti v naslednjo vrsto. Drugo nalogo pa sestavljajo ravne vrst, deloma nepopolne vrste, kjer mora robot prevoziti le določene vrste, po v naprej določenem zaporedju. Razvita algoritma sta bila testirana v simulacijskem okolju in ovrednotena v primerjavi z drugimi podobnimi rešitvami na tekmovanju poljskih robotov Field Robot Event 2021.
Keywords: FarmBeast, Field Robot Event, avtonomna vožnja, ROS, Gazebo
Published: 30.08.2021; Views: 61; Downloads: 16
.pdf Full text (2,01 MB)

5.
Simulacija gretja, prezračevanja in hlajenja (HVAC) vozil z uporabo 1d metod
Tadej Bogdan, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Razvoj najsodobnejših vozil zahteva, napredne tehnike simulacij sistemov ogrevanja, ventilacije in klimatizacije (HVAC) za določanje porabe energije in emisij. Glavni ilj diplomske naloge je bil izboljšati AVL-ov proces razvoja, testiranja in integracije HVAC sistemov v novo razvita vozila. To je bilo doseženo s vzpostavitvijo simulacijskega modela avtomobilske klimatske naprave in simulacijo le-tega v treh različnih 1D simulacijskih orodjih (Cruise M, KULI in GT -Suite), ki se trenutno uporabljajo za modeliranje HVAC sistemov. Na podlagi ovrednotenja rezultatov je bilo ugotovljeno, katero orodje je najbolj primerno za simulacijo HVAC sistemov. Tak sistem je običajno zgrajen iz komponent, ki predstavljajo tipični hladilni krog električnega vozila na današnjem trgu – kompresor, kondenzator, dva termostatska ekspanzijska ventila in dva uparjalnika. En uparjalnik se uporablja za hlajenje kabine vozila, drugi za hlajenje baterije. Zaradi nizkih temperaturnih omejitev strukture Li-ionskih baterij (< 55°C), hlajenje s konvencionalnimi hladilnimi sistemi, ki se uporabljano za motorje z notranjim izgorevanjem, ni možno pri temperaturah okolice nad 30°C. Za hlajenje baterije se v ta namen uporablja parno-kompresijski sistem s hladilnimi sredstvi kot so R134a, R134yf – v tej diplomski nalogi je bil uporabljen R134a. Na začetku diplome je na kratko predstavljeno termodinamično ozadje hladilnih procesov, ki mu sledi opis komponent in njihove vloge v sistemu. Sledi mu definiranje geometrijski in fizikalnih parametrov komponent v vsakem od treh orodij, ter primerjava le-teh med različnimi orodji. Vsaka izmed komponent je bila kalibrirana, da se njeno obnašanje v modelu ujema s podatki proizvajalca oz. dobavitelja same komponente. Odstopanja med obnašanjem posameznih komponentam v vsakem orodju so predstavljena s pomočjo diagramov. Modelom so nato dodane regulacijske tehnike, kot so regulacija hitrosti kompresorja na podlagi vstopnega tlaka v kompresor, ter regulacija pregretja za uparjalnikom s spreminjanjem odprtja termostatskega ekspanzijskega ventila. Simulacija modelov je potekala pri enakih robnih pogojih; temperature okolice 30 °C in relativni vlažnosti zraka 50%. Rezultati vseh treh modelov se primerjajo po kakovosti rezultatov kalibriranja komponent in samega sistema, vrednotenju težavnosti pri modeliranju modela in simulacijskega časa. Na podlagi dobljenih rezultatov je bilo ugotovljeno, da sta orodji KULI in GT-Suite primerni za simulacijo zahtevnejših HVAC sistemov in omogočata vključitev takih HVAC modelov v sistemske simulacije, medtem ko orodje Cruise M mogoča le osnovno simulacijo HVAC sistemov pri konstantnih robnih pogojih.
Keywords: HVAC sistemi, 1D simulacijsko orodje, model klimatizacije vozila, primerjava rezultatov, GT-Suite, Cruise M, KULI hvac.
Published: 15.06.2021; Views: 111; Downloads: 0

6.
Razvoj in izdelava ohišja elektromotorja in gonila električnega kolesa za študentsko tekmovanje
Luka Benko, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V delu je opisano natančno modeliranje okvirja kolesa in ohišja elektromotorja v odvisnosti od njegove končne postavitve. Ohišje mora biti čim manjše, pri tem pa še vedno vzdržati vse potrebne sile in navor in zaščititi rotor in stator motorja. Prav tako je bilo treba določiti vrsto prenosa vrtilnega momenta in ga preračunati ter preračunati potrebno prestavno razmerje. Elektromotor je treba pritrditi na čim bolj optimalno mesto. Zato je bilo treba izdelati nosilec elektromotorja. Prav tako je bilo treba opraviti trdnostne simulacije v programskem okolju Solidworks. Zaradi izbruha covida-19 nam prototipa za testiranje ni uspelo izdelati.
Keywords: ohišje elektromotorja, simulacije, nosilec, električno kolo
Published: 26.04.2021; Views: 257; Downloads: 58
.pdf Full text (2,23 MB)

7.
Izboljšava geometrije nosilca pogonskega sklopa kopirnega rezkalnega stroja
Marko Žagar, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi je predstavljen obstoječ kopirni rezkalni stroj. Kopirni rezkalni stroj je star 30 let in že približno 15 let ne obratuje. S postopkom rezkanja na njem obdelujemo različne lesene izdelke. V delu smo se osredotočili na analizo nosilca pogonskega vretena. Nosilec smo si izbrali zaradi velikih sil, ki delujejo nanj in ker je njegova togost ključna pri natančnosti izdelave. Nosilec je obremenjen s pogonskim vretenom, elektromotorjem in ostalimi konstrukcijskimi elementi. Med samim obratovanjem prenaša dinamične sile, ki so posledica obratovanja motorja, sil pri rezkanju lesa in prenosa moči s klinastim jermenom. Celotni model kopirnega rezkalnega stroja je izdelan v programu Solidworks. Numerična simulacija nosilca je bila izvedena v programu Abaqus.
Keywords: kopirni rezkalni stroj, pogonsko vreteno, numerična analiza
Published: 04.02.2021; Views: 172; Downloads: 41
.pdf Full text (1,90 MB)

8.
Vrednotenje mehanskih vibracij na ročajih pnevmatskih kladiv
Andraž Marin, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga vsebuje predstavitev pnevmatskega kladiva MFD 90 DI in pomen izmerjenih vrednosti vibracij, ki se pojavijo na ročaju kladiva. Pomembno je, da vsakemu dinamično delujočemu stroju izmerimo vibracije na točki stika s človeškim delom telesa, saj pretirana izpostavljenost vibracijam lahko povzroči zdravstvene težave uporabniku delovnega stroja. Predstavljen je povzetek direktive 2002/44/EC ter standardov SIST EN ISO 5349-1,2 in SIST EN ISO 28927-10. V njih zapisana navodila in priporočila smo upoštevali pri izvedbi merjenja vibracij na pnevmatskem vrtalnem kladivu MFD 90 DI. Na koncu naloge so predstavljeni rezultati meritev, katere smo izvedli v podjetju Oprema Ravne d.o.o. in medsebojna primerjava računsko pridobljenih časov morebitne izpostavljenosti vibracijam delavca pri merjenju po dveh različnih standardih.
Keywords: Pnevmatsko vrtalno kladivo, izpostavljenost vibracijam, postopek merjenja, vibracije.
Published: 04.02.2021; Views: 128; Downloads: 18
.pdf Full text (3,89 MB)

9.
Optimizacija konfiguratorja vzmeti za tečaje v gospodinjskih aparatih
Nejc Zalokar, 2020, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi bom predstavil optimizacijski problem, katerega smo do sedaj reševali s pomočjo Excel tabela, saj sem sodeloval pri razvoju nove generacije tečajev oz. kinematične komponente za kuhalne aparate. Optimizacijo smo izvedli z genetskimi algoritmi, ki so namenjeni reševanju obsežnih optimizacijskih problemov. Sama naloga je razdeljena na dva dela. V prvem delu je predstavljen tečaj, kako deluje in njegov namen. Nato sem se osredotočil na dva algoritma, ki sem ju sestavil, in rezultate, ki jih je algoritem izračunal. Drugi del naloge je bil namenjen dimenzioniranju vzmeti. Od vseh znanih vzmeti sem se poglobil v vijačne vzmeti, ki jih tudi uporabljamo. Dodal sem preračun vijačne vzmeti, ki sem ga implementiral v program. Ta nam služi za hitro oceno karakteristike vzmeti, ki smo jo določili s pomočjo genetskega algoritma. Algoritem ki sem ga izdelal dobro rešuje optimizacijski problem, in je hkrati univerzalen, kar pomeni, da nam bo dobro služil tudi pri drugih generacijah tečajev. Preračun vzmeti nam daje dobro oceno, ali bo vzmet sploh mogoče izdelati hkrati pa oceno ali bo delovanje povzročalo težave.
Keywords: kinematična komponenta, kuhalni aparati, optimizacija, vzmet, tečaj
Published: 11.11.2020; Views: 178; Downloads: 31
.pdf Full text (1,44 MB)

10.
Selektivno zaznavanje in odstranjevanje plevela
Urban Kenda, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo spoznali robota Farmbeast, različne pristope k škropljenju, osnovne principe iz področja strojnega vida in uporabo robotskega operacijskega sistema. Na podlagi novopridobljenega znanja smo ustvarili sistem, ki je s strojnim vidom sposoben ločevati plevel med ozko- in širokolistnim plevelom. Rezultat prepoznave pa predstavlja vhodni podatek za novo razvito orodje, s katerim je omogočeno škropljenje z dvema različnima fitofarmacevtskima pripravkoma, glede na vrsto plevela. Za prepoznavo sta bila razvita dva različna algoritma, ki omogočata ločevanje plevela in sta bila testirana na 30 vzorcih. Test je pokazal, da prvi način v 93,3 % uspešno loči ozkolisten plevel in je 53,3 % uspešen pri ločevanju širokolistnega plevela, drugi način pa obe vrsti plevela loči 93,3 % uspešno.
Keywords: plevel, škropljenje, strojni vid
Published: 03.11.2020; Views: 137; Downloads: 41
.pdf Full text (3,75 MB)

Search done in 0.34 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica