| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 70
Na začetekNa prejšnjo stran1234567Na naslednjo stranNa konec
1.
Uporaba mobilnega zdravja in mobilnega učenja za samoobvladovanje sladkorne bolezni tipa 1 pri otrocih in mladostnikih
Nives Morčič, 2023, diplomsko delo

Opis: Uporaba mobilnih aplikacij na pametnih telefonih predstavlja potencial za izboljšanje urejenosti sladkorja v krvi in s tem zmanjšanje dolgoročnih zapletov bolezni pri otrocih in mladostnikih s slabo nadzorovano sladkorno boleznijo tipa 1. Namen zaključnega dela je raziskati vpliv uporabe mobilnega zdravja ter mobilnega učenja na samoobvladovanje sladkorne bolezni tipa 1 pri otrocih in mladostnikih.
Ključne besede: otroci, sladkorna bolezen tipa 1, mobilno zdravje, samooskrba
Objavljeno v DKUM: 13.07.2023; Ogledov: 331; Prenosov: 72
.pdf Celotno besedilo (1,24 MB)

2.
Stališča učiteljev o vzpostavljanju in ohranjanju inkluzivne razredne klime : magistrsko delo
Nives Krajnc, 2023, magistrsko delo

Opis: Magistrska naloga je v prvem delu teoretično usmerjena v predstavitev šolskega prostora kot socialnega in inkluzivnega okolja. Razredna klima je pomembna pri ustvarjanju pozitivnih odnosov do šole, učiteljev, sošolcev. Pri vzpostavljanju in ohranjanju klime v razredu ima učitelj s svojo usposobljenostjo, da vzpostavi dobre odnose, ključno vlogo tako med vrstniki kot med učiteljem in učenci. Učitelj nosi soodgovornost za osebni in socialni razvoj otrok. Le kadar se učenci v razredu dobro počutijo ter prevladujejo spodbudni odnosi in klima, bodo lahko razvili vse svoje potenciale. Namen naloge je, da se predstavijo vsi tisti vidiki klime, ki bodo strokovnim delavcem utrdili znanja o pomenu spodbudnih medsebojnih odnosov ter pozitivne razredne klime, ali morda odprli nekatera nova izhodišča za učenje. V drugem, empiričnem delu naloge so predstavljeni rezultati raziskave, izvedene med učitelji v osnovnih šolah v Sloveniji. Namen raziskave je ugotoviti vlogo učitelja pri vzpostavljanju in ohranjanju klime v inkluzivnih razredih. Z raziskavo smo iskali dejavnike, strategije in metode, ki vplivajo na oblikovanje in ohranjanje klime. Skušali smo odgovoriti na vprašanja, kako učitelji ocenjujejo svojo usposobljenost za delo, kako k delu pristopajo, kako ocenjujejo trenutno klimo, in ugotoviti, s katerimi izzivi se soočajo, ter raziskati, ali razredna klima vpliva na učni uspeh učencev.
Ključne besede: klima v razredu, pozitivna razredna klima, inkluzija, inkluzivna razredna klima, učna klima
Objavljeno v DKUM: 11.07.2023; Ogledov: 413; Prenosov: 72
.pdf Celotno besedilo (1,48 MB)

3.
Bilingualism in Slovenian Istria : Studies and Issues in Its Preservation
Mojca Kompara Lukančič, Nives Lenassi, Sandro Paolucci, 2023

Opis: The volume starts with an overview chapter of studies on bilingualism and bilingual individuals in general, and the particular aspects and characteristics of bilingualism in Slovenian Istria. It continues with three chapters focusing on Italian in the bilingual area of the Slovenian coast. The second chapter presents surveys on the position of bilingualism, the influence of Italian media, the results of the secondary school leaving exams in Italian, and the status of bilingualism in Slovenian schools in the bilingual Littoral communities. The third chapter offers an analysis of texts and documents translated from Slovenian into Italian; that is, bilingual texts available on the websites of the four bilingual municipalities: Koper, Izola, Piran, and Ankaran. The final chapter presents some detailed aspects of studies carried out on administrative texts of the bilingual municipalities, focusing on selected lexical units and acronyms, and offering translation solutions that guarantee and preserve minority rights and offer uniform terminology.
Ključne besede: the Italian language, bilingualism, terminology, translation, Slovenian Istria
Objavljeno v DKUM: 01.06.2023; Ogledov: 370; Prenosov: 56
.pdf Celotno besedilo (16,80 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

4.
Lutkovne igre na vrtčevskem igrišču : diplomsko delo
Nives Medved, 2023, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo izpostavlja lutko. Poleg njenih značilnosti in posebnosti smo se v največji meri osredotočali na vlogo otroka skozi proces projektnega dela, v sklopu katerih otrok uri in preizkuša prvine lutkovnega gledališča na vrtčevskem travnatem igrišču. Otroci so prvine lutkovnega gledališča prilagoditi v naravnem okolju ter med procesom ustvarili primere lutkovnih iger ali predstav ob upoštevanju lutkovnih in gledaliških značilnosti v različnih prostorih vrtčevskega travnatega igrišča. V teoretičnem delu smo navedli ključna teoretična izhodišča, ki se jih moramo zavedati ob tem, ko lutko vključimo v vzgojno-izobraževalni proces ter nakazali smernice projektnega dela. V praktičnem delu smo po etapah projekta izvedli projektno delo. Pri tem smo uporabili deskriptivno metodo pedagoškega raziskovanja ter metodo praktičnega dela. Na podlagi opazovanja otrok, ki so sodelovali v projektnem delu, potrjujemo prilagoditev otrokove lutkovne igre v naravnem okolju do te mere, ki jo posameznik za želeno igro potrebuje. Otroci, ki so sodelovali v projektnem delu, so bili predhodno skozi dnevno rutino seznanjeni z uporabo lutk, kar je predstavljalo osnovo za nadgraditev znanj in izvajanje izzivov v naravi ter preizkus lastnosti materialov, s katerimi so rokovali. Na podlagi opazovanja ocenjujemo, da je za lutkovno igro, ki je dobro zastavljena, otrok pripravljen prilagoditi prostor ter vse elemente, ki jih želi vpeljati ob močni veri v svojo lutko.
Ključne besede: kreativnost, izkustveno učenje, predšolski otrok, lutkovne tehnike, lutkovno gledališče
Objavljeno v DKUM: 26.05.2023; Ogledov: 385; Prenosov: 60
.pdf Celotno besedilo (5,01 MB)

5.
Vpliv podnebnih sprememb na izotopsko sestavo kisika in ogljika v celulozi drevesnih branik : magistrsko delo
Tomaž Medved, 2023, magistrsko delo

Opis: Podnebne spremembe so vedno bolj izrazite in ne vplivajo samo na človeka, ampak tudi na naravo, med drugim tudi na gozd in drevesa. Ta se nanje različno prilagajajo, kar se beleži v izotopski sestavi celuloze v branikah. V magistrski nalogi smo s pomočjo stabilnih izotopov kisika in ogljika v drevesnih branikah ugotavljali kako se drevesa odzivajo na okoljske spremembe na raziskovalni ploskvi Brdo pri Kranju. S pomočjo delignifikacije, homogenizacije in liofilizacije smo pridobili čisto celulozo iz drevesnih branik rdečega bora. Tej smo nato s pomočjo elementarnega analizatorja sklopljenega z masnim spektrometrom za analizo razmerja stabilnih izotopov določili izotopsko sestavo ogljika in kisika. Rezultati meritev so podani z δ vrednostmi (δ18O, δ13C). Meritve smo nato primerjali z vremenskimi podatki za obdobje 1992-2021 in meritvami izotopske sestave kisika v talni vodi in padavinah. Statistična obdelava podatkov nakazuje najboljšo korelacijo med δ18O vrednostmi v celulozi branik in povprečno mesečno temperaturo, količino padavin ter številom sončnih ur v mesecu avgustu. Dobre korelacije so bile ugotovljene tudi za meseca februar in maj. Iz primerjave med δ18O vrednostmi celuloze branik, talne vode in padavin smo ugotovili, da imajo branike črnega bora na tem področju sposobnost rekonstrukcije signala padavin meseca avgusta in novembra. Korelacije δ13C vrednosti v celulozi branik in vremenskimi spremenljivkami niso bile tako izrazite. Izpostaviti velja korelacijo med δ13C vrednostmi in količino padavin meseca maja. Prav tako nismo zasledili dobre korelacije med δ13C in δ18O vrednostmi v celulozi lesnih branik, kar kaže na velik vpliv hitrosti fotosinteze na δ13C vrednosti ter manjši prispevek regulacije stomatalne prevodnosti na učinkovito porabo vode. Čeprav v magistrski nalogi nismo opazili jasnega vzorca v izotopski sestavi kisika in ogljika v celulozi branik črnega bora na klimatske spremembe opažene v zadnjem obdobju 20 let, rezultati nakazujejo, hiter odziv in relativno dobro pripravljenost dreves na podnebne spremembe.
Ključne besede: drevesne branike, stabilni izotopi, dendrokronologija
Objavljeno v DKUM: 03.02.2023; Ogledov: 523; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (3,15 MB)

6.
Experience involving the implementation and compliance with ERAS at a small gynecologic oncology centre
Maja Pakiž, Nives Matkovič Lonzarič, Bojan Krebs, Sarah Dobnik, Monika Sobočan, Kristina Zadravec, 2020, izvirni znanstveni članek

Objavljeno v DKUM: 24.01.2023; Ogledov: 475; Prenosov: 43
.pdf Celotno besedilo (121,53 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...
Gradivo je zbirka in zajema 1 gradivo!

7.
Vpliv timskega dela na učinkovitost zaposlenih
Nives Fink, 2022, magistrsko delo

Opis: Zaposleni v organizaciji predstavljajo ključno orodje doseganja ciljev organizacije in njene poslovne uspešnosti, zato je učinkovitost zaposlenih med pomembnejšimi kadrovskimi komponentami vsake organizacije. Namen zaključnega dela je bil predstaviti in opredeliti učinkovitost zaposlenih v šolstvu, pojasniti načine timskega dela v šolstvu in raziskati vpliv timskega dela na učinkovitost zaposlenih v šolstvu. V teoretičnem delu zaključnega dela smo uporabili deskriptivne metode, s katerimi smo pojasnili in predstavili teoretične koncepte in obstoječe prakse na področju upravljanja učinkovitosti zaposlenih, timskega dela zaposlenih ter dela zaposlenih v šolah. V empiričnem delu pa smo s pomočjo ankete izvedli raziskavo med zaposlenimi treh slovenskih osnovnih šol v dolenjski regiji. Z analizo rezultatov smo ugotovili, da je timsko delo v osnovnih šolah razvito, najbolj razširjena oblika je učiteljski zbor, za njim strokovni aktiv ter oddelčni učiteljski zbor, najmanj pogosta oblika pa je programski učiteljski zbor. Raziskali smo povezavo med obsegom timskega dela in delovno uspešnostjo v dveh šolskih letih, vendar nismo potrdili povezanosti med večjim obsegom timskega dela z boljšimi rezultati delovne uspešnosti. Prav tako smo preverili, ali obstaja povezava med večjim obsegom timskega dela in višjimi samoocenami sodelovanja ter interdisciplinarnosti. V tem primeru nismo potrdili povezanosti. Kljub temu rezultati raziskave kažejo, da so oblike timskega dela v osnovnih šolah pomembne za podporo pri delu ter pri strokovnem razvoju zaposlenih. Glede na rezultate analize bi v osnovnih šolah priporočili več ur mesečno za posamezne oblike timskega dela, vključenost vseh zaposlenih v timsko delo in več oblik timskega dela.
Ključne besede: timsko delo, učinkovitost zaposlenih, šolstvo, zaposleni
Objavljeno v DKUM: 17.01.2023; Ogledov: 618; Prenosov: 108
.pdf Celotno besedilo (995,27 KB)

8.
Uporabnost socialnih iger pri vzpostavljanju inkluzivnega okolja : magistrsko delo
Nives Španinger, 2021, magistrsko delo

Opis: Z vstopom v vrtec in šolo otroci razširijo svoje socialno okolje ter vstopajo v prve prave socialne odnose izven družinskega kroga. V družbi vrstnikov začnejo otroci kmalu opažati medsebojno različnost. Da bi se otroci s posebnimi potrebami v šolskem okolju počutili sprejete ter razvili vse svoje potenciale, je naloga šole, da vzpostavi ter vzdržuje vzpodbudno in strpno vzgojno okolje. Namen magistrskega dela je izpostaviti kako socialne igre kot didaktično sredstvo, pripomorejo k oblikovanju takšnega okolja. V teoretičnem delu so opredeljeni otroci s posebnimi potrebami, njihova socialna sprejetost, izobraževanja nekoč in danes, ter vloga učitelja pri socialnem vključevanju otrok s posebnimi potrebami v razred. Predstavili smo pomen in vpliv otroške igre na psihosocialni razvoj otroka, ter natančneje raziskali uporabnost socialnih iger pri sprejemanju drugačnosti. V empiričnem delu smo raziskali poznavanje socialnih iger med učitelji, pogostost njihove uporabe, ter pozitivne učinke izvajanja socialnih iger pri inkluzivnem delu v šoli. Rezultati so pokazali, da učitelji po kontinuiranem izvajanju socialnih iger, v povprečju opažajo zadovoljiv napredek v socialni uspešnosti učencev, ter vpliv socialnih iger na refleksijo lastnih stališč, vrednot in strokovnega znanja. Učitelji prav tako potrdijo uspešnost socialnih iger pri socialnem vključevanju otrok s posebnimi potrebami v vrstniško skupino.
Ključne besede: otroci s posebnimi potrebami, socialna sprejetost, socialne igre, inkluzija, drugačnost, različnost
Objavljeno v DKUM: 25.01.2022; Ogledov: 1180; Prenosov: 327
.pdf Celotno besedilo (2,01 MB)

9.
Implementacija in uporaba CRM rešitve v podjetju in WP-CRM kot dodatek za WordPress
Nives Korošec, 2021, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu znotraj teoretičnega dela utemeljujemo pojme, povezane s CRM rešitvami in CMS sistemi. S kratico CRM opredeljujemo upravljanje odnosov s strankami, ki predstavljajo pomembno konkurenčno prednost za podjetja, katerih želja je dolgoročno in kvalitetno grajenje odnosov s strankami. V poglavju o CRM rešitvah smo le-te podrobneje opredelili, razložili njihovo uporabnost in funkcionalnost, prednosti in slabosti, potek implementacije ter možnosti različnih uvedb. Dotaknili smo se tudi trendov na področju CRM rešitev ter opredelili in razložili delovanje najbolj razširjenih globalnih in lokalnih CRM rešitev na slovenskem območju. Pri opredeljevanju CMS sistemov, t.i. sistemov za upravljanje vsebin, smo se osredotočili predvsem na platformo WordPress, ki je trenutno najbolj razširjen CMS sistem v svetu. Razložili smo potek razvoja WordPress spletne strani ter varnost tega odprtokodnega sistema. Nadalje smo se osredotočili na princip uvajanja in gostovanja ter postopek registracije spletne domene. V zadnjem delu smo podrobneje opredelili urejevalnike WordPress spletnih strani, ki se namestijo znotraj spletišča kot vtičniki. Izpostavili smo tudi dva zelo pomembna vtičnika, ki smo ju kasneje uporabili tudi v praktičnem delu magistrskega dela pri izdelavi WordPress spletne strani. To sta WooCommerce vtičnik, ki je najbolj priljubljeni vtičnik za izgradnjo spletne trgovine in WP-CRM vtičnik, ki omogoča upravljanje odnosov s strankami neposredno iz spletne trgovine. V praktičnem delu magistrskega dela smo najprej prikazali postopek implementacije CRM rešitve v proizvodno podjetje s pomočjo uporabe Microsoft Dynamics Sure Step metodologije. V drugem delu smo prikazali nekatere koristne funkcionalnosti ter uporabo Salesforce CRM rešitve na primeru tega proizvodnega podjetja. Na koncu smo za to proizvodno podjetje, ob pomoči platforme WordPress in vtičnika WooCommerce, izdelali še namišljeno spletno trgovino ter jo oblikovali z vizualnim urejevalnikom DIVI. Znotraj namišljene trgovine smo namestili brezplačni vtičnika WP-CRM, ki sicer glede na potrebe, uporabnikom ponuja tudi plačljive razširitve.
Ključne besede: CRM, Salesforce, Sure Step, WordPress, WooCommerce, WP-CRM.
Objavljeno v DKUM: 02.09.2021; Ogledov: 769; Prenosov: 168
.pdf Celotno besedilo (3,90 MB)

10.
Postavljanje standardov pri matematiki
Nives Janžekovič, 2021, magistrsko delo

Opis: Magistrska naloga temelji na vprašanju, ali je mogoče ovrednotiti nivoje standardov znanj matematike na različnih stopnjah in smereh izobraževanja. V nalogi smo primerjali zahtevnosti nalog, ki se pišejo na posameznih zunanjih preverjanjih: na nacionalnem preverjanju znanja v zadnjem razredu osnovne šole, na poklicni maturi in na splošni maturi. Najpomembnejša ugotovitev naloge je dejstvo, da je možno stabilno ter zanesljivo razvrstiti naloge z različnih ravni. Na podlagi podatkov iz let 2017, 2018 in 2019 ugotovimo tudi, da je v teh letih težavnost poklicne mature umeščena približno na sredino med težavnost nacionalnega preverjanja znanja in težavnost splošne mature.
Ključne besede: postavljanje standardov, težavnost nalog, nacionalno preverjanje znanja, poklicna matura, splošna matura
Objavljeno v DKUM: 03.08.2021; Ogledov: 994; Prenosov: 92
.pdf Celotno besedilo (966,08 KB)

Iskanje izvedeno v 5.76 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici