1. |
2. Statistika : gradiva za seminarske vaje za 2. del predmetaPolona Tominc, Maja Rožman, 2021 Opis: Predmet Statistika (2. del predmeta), za katerega je namenjena ta zbirka vaj, je pomemben za to, da študenti razvijejo sposobnost razumevanja informacij v podatkih. Gradivo obravnava naslednje vsebinske sklope: prikazovanje podatkov v tabelah in grafih, relativna števila, mere centralne tendence, mere variabilnosti, asimetrije in sploščenosti, intervalno ocenjevanje vrednosti statističnih parametrov in osnove preizkušanja domnev o statističnih parametrih, osnove enostavne regresije ter osnove analize in napovedovanja vrednosti v časovnih vrstah. Ključne besede: urejanje in prikazovanje podatkov, deskriptivna statistika, enostavna regresijska analiza, osnove vzorčenja, časovne vrste Objavljeno v DKUM: 02.12.2021; Ogledov: 1443; Prenosov: 117 Celotno besedilo (5,01 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
3. Statistična poslovna analiza : gradiva za seminarske in laboratorijske vajePolona Tominc, Maja Rožman, 2021 Opis: Gradivo Statistična poslovna analiza vsebuje naslednje vsebinske sklope: opisna statistika in vzorčni pristop, preizkušanje domnev o statistično značilnih razlikah med povprečnimi vrednostmi spremenljivke v več vzorcih ter regresijska analiza. Študenti v okviru predmeta na katerega se nanaša gradivo, spoznajo uporabnost statističnih metod pri reševanju poslovnih problemov ter utrdijo in nadgradijo teoretično znanje na področju statističnih tehnik in metod, ki omogočajo spremeniti različne podatke v uporabne informacije za poslovno odločanje. Študenti usvojijo analitičen matematično statističen pristop k preučevanju poslovnih problemov, ki se sestoji iz naslednjih korakov: formulacija problema na statističen način, izbira ustrezne statistične metode, reševanje problema in interpretacija rezultatov v smislu možnih rešitev problema. V tej zbirki nalog opisujemo nekatere statistične kvantitativne metode, ki predstavljajo orodje v poslovnih raziskavah, pri čemer uporabljamo programsko orodje IBM SPSS. Ključne besede: opisna statistika, vzorčni pristop, preizkušanje domnev, enostavna regresija, multipla regresija Objavljeno v DKUM: 22.11.2021; Ogledov: 1284; Prenosov: 242 Celotno besedilo (6,61 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
4. Sodelovanje z družino ključni dejavnik uspeha zgodnje obravnave otroka s posebnimi potrebamiAleksandra Cavnik, 2019, magistrsko delo Opis: V magistrski nalogi smo ugotavljali, kakšni so pogledi strokovnih delavcev in staršev otrok s posebnimi potrebami na uspešnost celostne zgodnje obravnave predšolskih otrok, vključno z novo zakonodajo na tem področju, ki je začela veljati januarja 2019.
V teoretičnem delu smo predstavili ključna področja, ki vplivajo na uspešno sodelovanje z družino. To sodelovanje je namreč ključno za uspeh celostne zgodnje obravnave otrok s posebnimi potrebami v predšolskem obdobju. Izjemno pomembno področje je pomoč družinam. Dotaknili smo se tudi ovir pri sodelovanju. V vrtcih v SV Sloveniji smo izvedli empirično raziskavo na področju zadovoljstva in pričakovanj staršev predšolskih otrok s posebnimi potrebami in strokovnih delavcev, ki intenzivno sodelujejo pri ustvarjanju in izvajanju celostne zgodnje obravnave predšolskih otrok s posebnimi potrebami. Rezultati so pokazali zadovoljstvo vseh, ki delujejo in sodelujejo na tem področju. Skoraj vsi so enotnega mnenja in pozdravljajo novosti v zakonodaji o celostni zgodnji obravnavi, predvsem na področju celotne pomoči družinam. Vsekakor pa se v veliki meri izkazuje skrb, ki nakazuje na premalo usposobljene strokovne delavce, predvsem vzgojitelje, ki delajo z otroki s posebnimi potrebami in njihovimi družinami. Na koncu smo zapisali smernice za uspešno sodelovanje med strokovnimi delavci in družino otroka s posebnimi potrebami; namen smernic je zagotavljanje kakovostnih dolgotrajnih učinkov v zgodnji obravnavi. Ključne besede: otroci s posebnimi potrebami, predšolska vzgoja, celostna zgodnja obravnava, integracija/inkluzija, pomoč družinam otrok s posebnimi potrebami Objavljeno v DKUM: 29.01.2020; Ogledov: 2079; Prenosov: 413 Celotno besedilo (2,39 MB) |
5. Model for optimal project portfolio for the construction of railway infrastructure on corridors V and XAnton Hauc, Majda Bastič, Lidia Jurše, Mirko Pšunder, 2010, drugi znanstveni članki Opis: The construction of railway infrastructure should be dealt with as a national strategic developmental programme, which due to technical, geographical, logistical, and other requirements is carried out through a number of projects and represents a complex multiple project operation for investors, contractors, and other influential players. The national strategic developmental programme for the construction of the railway infrastructure is connected through programmes in neighbouring countries and EU member states to Trans-European Networks (TEN) that strategically regulate construction within the community. In the Republic of Slovenia, the construction of railway infrastructure within TEN programmes is carried out on the pan-European traffic corridors V and X within individual projects for the construction of sections and a number of supporting projects. Technical requirements, deadlines, and other TEN requirements as well as national strategic requirements and financial possibilities of the state represent basic criteria that should be taken into consideration in setting up a strategic project plan, with optimal project classification achieved through the implementation project portfolio. The current article utilised the method of multiple-criteria decision analysis to prepare the portfolio, taking into account macroeconomic and infrastructural criteria. Consequently, the results represent the basis for the preparation of an optimal financial plan with regard to financing possibilities of the Republic of Slovenia and the European Union. The article also summarised the research results regarding the formation of the project implementation process of the TEN-T network construction in the Republic of Slovenia. Ključne besede: national strategic development, railway infrastructure construction, railway corridors V and X, project portfolio, multiple-criteria decision analysis, Republic of Slovenia Objavljeno v DKUM: 05.06.2017; Ogledov: 1662; Prenosov: 436 Celotno besedilo (322,18 KB) Gradivo ima več datotek! Več... |
6. Seven or fewer core contents of social responsibility?Mira Zore, Majda Bastič, Matjaž Mulej, 2016, izvirni znanstveni članek Opis: Corporate social responsibility (CSR) replaces causes of the current crisis by principles of accountability, transparency, ethics, and respect for organizational stakeholders, the law, international standards, and human rights (International Organization for Standardization, 2010). Interdependence and a holistic approach link them and CSR’s core contents. We examined if Slovene companies involve all seven CSR core contents of ISO 26000 (CSR to employees, customers, local community, environment, human rights, ethical behavior, and leadership). The analysis united three of them—CSR to employees, ethical behavior, and human rights—into CSR leadership to employees. Ključne besede: CSR, customers, employees, leadership, Slovenia, ISO 26000 Objavljeno v DKUM: 03.04.2017; Ogledov: 1440; Prenosov: 363 Celotno besedilo (297,15 KB) Gradivo ima več datotek! Več... |
7. Krepitev inovativnosti podjetij v Sloveniji z razvojem družbene odgovornostiMira Zore, 2015, doktorska disertacija Opis: Predpogoji za poslovno uspešnost vključujejo inovativnost. Glede na dokumente OZN, EU, ISO in več drugih mednarodnih organizacij ju lahko družbena odgovornost (individualna in korporativna) okrepi. Vpliv družbene odgovornosti na poslovno uspešnost podjetij so raziskovali že desetletja, vendar so le nekateri analizirali vpliv družbene odgovornosti na inovativnost. Raziskavo v tej disertaciji smo izvedli na treh različnih področjih: področju družbene odgovornosti in sedmih razsežnosti ter načel družbene odgovornosti; drugi vidik s področja inovacij in tretji na področju poslovne uspešnosti, ki smo jo merili s tržnimi in finančnimi kazalniki. Namen doktorske disertacije je bil proučiti odnos med družbeno odgovornostjo, inovacijami in poslovno uspešnostjo na primeru slovenskih podjetij. Zato je bil glavni namen študije, o kateri poročamo, raziskati odnose med različnimi dimenzijami družbene odgovornost podjetij in posredniško vlogo inovacij v odnosih med družbeno odgovornostjo podjetij in poslovno uspešnostjo, merjeno finančno. Podatke za empirični del raziskave smo zbrali od 321 menedžerjev slovenskih podjetij, da smo preverili konceptualni model v majhnih, srednje velikih in velikih podjetjih. Ugotoviti smo želeli, ali se povečujeta inovativnost in poslovna uspešnost, če podjetje ravna družbeno odgovorno. Za proučevanje učinkov inovativnost pod vplivom razvoja družbene odgovornost smo uporabili čisto nov pristop. Poudarek je bil predvsem na upoštevanju in sprejemanju sedmih načel in vsebin družbene odgovornosti v podjetjih po ISO 26000 in obeh povezovalnih kategorijah (iz teorije sistemov) – soodvisnosti in celovitega pristopa pri njihovi obravnavi: kako vplivajo na inoviranje in zato na poslovno odličnost v slovenskih podjetjih. Prišli smo do zanimivih spoznanj, nekaterih v nasprotju z našim predvidevanjem o praksi - obstoju sedmih razsežnosti DO in njihovem vplivu na inovativnost in poslovno odličnost. Rezultati raziskave predstavljajo štiri-dimenzionalno strukturo družbene odgovornosti podjetij, vključno z družbeno odgovornostjo do zaposlenih, do naravnega okolja, do lokalne skupnosti in do odjemalcev, ter njihov vpliv na inovativnost in njen pozitiven vpliv na poslovno odličnost. Rezultati terenske raziskave so pokazali, da družbena odgovornost podjetij do zaposlenih pozitivno vpliva na družbeno odgovornost do naravnega okolja, do odjemalcev in do lokalne skupnosti. Ugotovili smo tudi, da družbena odgovornost do naravnega okolja in družbena odgovornost do odjemalcev pozitivno vplivata na inovativnost, medtem ko je vpliv družbene odgovornosti do lokalne skupnosti na inovativnost negativen. Poleg tega nismo zasledili neposrednega in pozitivnega vpliva družbene odgovornosti na poslovno uspešnost in inovacije. Slovenska podjetja naj bi upoštevala globalne pobude, ki podpirajo družbeno odgovornost, ker omogočajo inovacije in razlikovanje od drugih podjetij ter krepijo poslovni uspeh. Ključne besede: družbena odgovornost, inovativnost, poslovna odličnost, ISO26000, lokalna skupnost, odjemalci, Slovenija, majhna in srednje velika podjetja Objavljeno v DKUM: 15.02.2017; Ogledov: 2612; Prenosov: 350 Celotno besedilo (3,82 MB) |
8. VPLIV DEJAVNIKOV NEPREMIČNINSKEGA TRGA NA TRŽNO VREDNOST NEPREMIČNINKsenija Golob, 2016, doktorska disertacija Opis: Vrednost nepremičnin je odvisna od številnih dejavnikov. Ob tehnično-funkcionalnih dejavnikih, med katere prištevamo površino in uporabnost (koristnost) nepremičnin ter energetsko učinkovitost, na vrednost nepremičnin vplivajo tudi gradbeno-komercialni, fizični, prostorski in ekonomski dejavniki.
Cilj raziskave je definiranje vplivnih dejavnikov, s pomočjo katerih bo mogoče določiti vpliv na zaznano tržno vrednost nepremičnine. Na podlagi primarnih podatkov, ki smo jih pridobili v gradbenih in projektantskih podjetjih, nepremičninskih družbah, pri potencialnih kupcih, Statističnem uradu Republike Slovenije, Geodetski upravi Republike Slovenije, Slovenskem nepremičninskem portalu ter s pomočjo sekundarnih virov, ki smo jih pridobili iz člankov in monografij, smo ugotovili, da se glavna skupina vplivnih dejavnikov navezuje na prostorske, tehnično-funkcionalne, fizične, gradbeno-komercialne in ekonomske dejavnike.
Raziskavo smo razdelili v dve fazi. V prvi fazi smo s pomočjo različnih statističnih metod preverjali medsebojno odvisnost izbranih vplivnih dejavnikov. V drugi fazi smo definirali in proučevali prostorske, tehnično-funkcionalne, fizične, gradbeno-komercialne in ekonomske dejavnike ter s pomočjo multiple regresijske analize razvili hedonski model, na podlagi katerega lahko ocenimo zaznano tržno vrednost nepremičnine.
Pri prostorskih dejavnikih smo obravnavali dejavnika »kraj« in »lokacija nepremičnine«, pri tehnično-funkcionalnih dejavnikih smo obravnavali tri dejavnike, in sicer »površino nepremičnine«, »uporabnost nepremičnine« in »energetsko učinkovitost nepremičnine«, pri fizičnih dejavnikih smo obravnavali »stanje nepremičnine«, »tehnologijo gradnje« in starost nepremičnine. Pri gradbeno-komercialnih dejavnikih smo upoštevali »popusti pri prodaji nepremičnine« ter »razmerje med ponudbo in povpraševanjem«. Pri ekonomskih dejavniki smo upoštevali »gospodarsko rast«.
Rezultati raziskave, ki smo jih pridobili s pomočjo podatkov iz strukturiranega vprašalnika in izračunom parametrov v hedonskem modelu z multiplo regresijsko analizo kažejo, da je pomen nekaterih dejavnikov ključen, drugi na trg nepremičnin ne vplivajo. Za razvoj multiple regresijske analize smo uporabili metodi Enter in Stepwise. Na podlagi analize smo ugotovili, da sta korelacijski in determinacijski koeficient zelo visoka, kar kaže na dober model.
Za analizo smo uporabili regresijski model, ki je pojasnil največji del variabilnosti odvisne spremenljivke – zaznane tržne vrednosti nepremičnine. Ugotovili smo, da so od obravnavanih dejavnikov najbolj vplivni dejavniki, zapisani po njihovi pomembnosti, naslednji: »površina nepremičnine«, »kraj«, kjer se nahaja nepremičnina«, »stanje nepremičnine«, »starost nepremičnine«, »lokacija nepremičnine«, »gospodarska rast« in »tehnologija gradnje«.
Razviti regresijski model pojasnjuje vpliv posameznih dejavnikov na trg nepremičnin in pomaga pri razumevanju odzivov trga na spremembo posameznega dejavnika. Deležnikom nepremičninskega trga je v pomoč pri optimiranju svojih investicijskih odločitev. Ključne besede: nepremičninski trg, gradbeništvo, cene nepremičnin, vplivni dejavniki, vrednost nepremičnin, zaznana vrednost nepremičnin Objavljeno v DKUM: 05.10.2016; Ogledov: 3844; Prenosov: 497 Celotno besedilo (3,63 MB) |
9. IZGRADNJA MODELA SPLETNEGA PORTALA ZA MEDNARODNI TRANSPORT IN PRIMERJAVA Z OBSTOJEČIMI SPLETNIMI PORTALISamir Kobler, 2016, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo je nastalo na podlagi večletnih praktičnih izkušenj pri izvajanju in posredovanju transportnih storitev ter zaznane potrebe po novem spletnem portalu transportnih storitev. Obravnava problematiko in značilnosti naročanja transportnih storitev proizvodnih podjetij na eni strani ter reakcije ponudnikov transportnih storitev na drugi strani. Posebna pozornost je posvečena razvoju novega informacijskega sistema, ki bi podjetjem olajšal proces naročanja prevoznih storitev in tako prispeval k optimizaciji poslovanja, hkrati pa skrajšal postopke, potrebne za popoln in celovit proces izvajanja ter nadzorovanja transportnih storitev. V ta namen so analizirane potrebe podjetij, pogoji poslovanja, obstoječi sistemi naročanja ter njihove posamezne prednosti in slabosti. Na osnovi teoretičnih dognanj in dosedanjih izkušenj uporabe obstoječih portalov je v nalogi razvit in prikazan nov model spletnega portala, ki omogoča ujemanje ponudbe transportnih storitev s povpraševanjem po le-teh v najkrajšem možnem času, omogoča pa tudi spremljanje in kontrolo nad izvajanjem transportnih storitev. Magistrsko delo je prikaz, kako se lahko teorija in praksa preprosto, predvsem pa učinkovito srečata in (so)delujeta z roko v roki. Ključne besede: mednarodni transport, logistika, spletni portal Objavljeno v DKUM: 07.07.2016; Ogledov: 1103; Prenosov: 86 Celotno besedilo (2,66 MB) |
10. VREDNOTENJE KOMPETENC NA PODROČJU ZAPOSLITVENE REHABILITACIJE IN NJIHOV VPLIV NA ZAPOSLITEV INVALIDOVZdenka Wltavsky, 2016, doktorska disertacija Opis: Zaposlitev invalida je v Sloveniji in tudi v drugih državah desetletja veljala kot ključni indikator za merjenje uspešnosti izida zaposlitvene rehabilitacije. Obstaja pa povezava med kvaliteto izvajanja poklicne rehabilitacije in dviga kvalitete življenja uporabnikov storitev, ki pa pomembno vplivajo na učinkovitost na delovnem področju. V strokovni literaturi se veliko bolj kot z ustrezno usposobljenostjo strokovnjakov, ki delajo na področju zaposlitvene rehabilitacije, ukvarjajo in razvijajo metodologije in orodja za čim bolj učinkovito izvedbo rehabilitacijskih storitev. Zelo malo avtorjev pa je raziskalo usposobljenost rehabilitacijskih strokovnjakov za uspešno opravljanje te dejavnosti. Pomen pridobivajo nova znanja, ki temeljijo na kompetencah zaposlenih na področju zaposlitvene rrehabilitacije (Matthews et al., 2010, 124-138). Avtorji ugotavljajo, da čeprav so tradicionalna znanja in veščine na področju poklicne rehabilitacije veljala za osrednja na področju rehabilitacijske prakse, je raziskava v avstralskih rehabilitacijskih agencijah pokazala naraščajočo vlogo znanj in veščin povezanih z ravnanjem z invalidnostjo v praksi. Zato je bil cilj raziskave ugotoviti, katere so najpomembnejše kompetence zaposlenih na področju zaposlitvene rehabilitacije in pogostost uporabe kompetenc pri njihovem delu v treh različnih državah (Sloveniji, Avstriji in Veliki Britaniji) na osnovi vprašalnika, ki so ga razvili avstralski raziskovalci. Temeljne kompetence sestavljajo štirje sklopi: poklicno svetovanje, poklicna praksa, osebno svetovanje in vodenje primerov v rehabilitaciji. Specialne kompetence pa sestavljata dva sklopa: vodenje primerov ravnanja z invalidnostjo na delovnem mestu in ukrepi na delovnem mestu in vodenje programov. Vrnjenih smo dobili 131 vprašalnikov, od teh 61 iz Slovenije, 34 iz Avstrije in 36 iz Velike Britanije. Pri tem smo uporabili: t-test za dva neodvisna vzorca (spol), analizo variance (izobrazba, država) in Pearsonov koeficient korelacije za primerjavo med zaznavo temeljnih in specialnih kompetenc. Anketiranci so kot najpomembnejše zaznali osebno svetovanje, poklicno svetovanje in vodenje primerov v rehabilitaciji, najmanj je zaznana pomembnost ukrepov na delovnem mestu in vodenja programov, daleč najpogosteje pa se v praksi poslužujejo osebnega svetovanja, zelo malo pa ukrepov.
Podatki raziskave kažejo na močno soodvisnost med zaznavo pomembnosti temeljih in specialnih kompetenc ter srednje močno soodvisnost med pomembnostjo kompetenc in pogostostjo uporabe kompetenc. Ustrezna usposobljenost strokovnjakov na področju zaposlitvene rehabilitacije je eden izmed pomembnih dejavnikov za uspešno zaposlitev invalidov, vendar na uspešnost zaposlitve invalida ne vplivajo samo ustrezno usposobljeni strokovni delavci z ustreznimi kompetencami, ki kvalitetno opravljajo storitve zaposlitvene rehabilitacije, temveč tudi mnogi zunanji faktorji kot so zakonodaja, organiziranost izvajalcev zaposlitvene rehabilitacije, razmere na trgu dela, razpoložljiva delovna mesta, konkurenčnost drugih kandidatov in drugi. Ključne besede: zaposlitvena rehabilitacija, poklicna rehabilitacija, osnovne kompetence, specialne kompetence, osebno svetovanje, poklicno svetovanje, poklicna praksa, vodenje primerov v zaposlitveni rehabilitaciji, vodenje primerov ravnanja z invalidnostjo na delovnem mestu, ukrepi na delovnem mestu in vodenje programov Objavljeno v DKUM: 25.04.2016; Ogledov: 2092; Prenosov: 283 Celotno besedilo (3,00 MB) |