| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 42
Na začetekNa prejšnjo stran12345Na naslednjo stranNa konec
1.
UMETNOST TETOVIRANJA NEKOČ IN DANES
Doroteja Širovnik, 2012, diplomsko delo

Opis: Tetoviranje je dejavnost, stara kot človeštvo samo. Je dejavnost, ki ni nikoli nehala delovati in obstajati, bila je prisotna na različnih delih sveta, ponekod v večji meri, drugod v manjši. Še danes je izredno aktivna in popularna. V prvem, teoretičnem delu smo spoznavali in odkrivali dokaze o začetkih tetoviranja, o tehniki, orodju in motivih. Zanimali so nas razlogi za tovrstno krašenje telesa in še drugačni načini krašenja, kot je kavterizacija (namerno povzročene opekline) in skarifikacija ali brazgotinjenje. Na temelju poglobljenega študija literature smo raziskovali umetnost tetoviranja skozi čas in se spraševali, od kod je nastala beseda tattoo. V empiričnem delu smo izvedli anketo in uporabili tehniko vezane ankete, podatke pa smo obdelali s frekvenčno distribucijo (grafični prikazi). Raziskavo v obliki ankete smo izvedli marca in aprila 2012. Anketa je bila narejena v računalniškem programu Google docs in je bila razposlana preko družabnega omrežja Facebook na anonimne naslovnike. Ugotavljali smo, ali je tetoviranje še danes aktivno, koliko so v povprečju stari posamezniki, ko se odločijo za tatu, zakaj se odločijo oziroma zakaj jih to ne zanima, če niso tetovirani. Na temelju vprašalnika smo spoznali, da je tetoviranje še danes močno prisotno v družbi, sploh v zgodnjih dvajsetih letih. Še vedno pa imajo tatuji nek slabšalen prizvok in marsikdo misli, da se tako označujejo kvečjemu motoristi, kriminalci ali pripadniki nižjega razreda. Z afirmacijo tatujev pri filmskih, športnih zvezdah in drugih medijskih osebnostih tetovaže pridobivajo na vrednosti. Veliko je tetovaž, ki so samo dekorativnega značaja, ker je posamezniku določen tatu samo všeč. A kljub temu še ima večina tetovaž neko globlje ozadje, nek morebiti izrazito intimno zavezujoč pomen, za katerega ve le tisti, ki tetovažo nosi.
Ključne besede: tetoviranje, tehnike, orodja, motivi, kavterizacija, skarifikacija, anketa
Objavljeno: 25.07.2012; Ogledov: 2218; Prenosov: 438
.pdf Celotno besedilo (2,20 MB)

2.
KONCEPTUALNA UMETNOST IN MARKO KOVAČIČ
Ana Čepin, 2012, diplomsko delo

Opis: Marko Kovačič, slovenski kipar, v čigar opusu prevladuje polje interesa za avantgardo, ki se manifestira poleg kiparstva v specifičnih produkcijskih načinih, kakršne predstavljajo performans, video in instalacije, pri čemer je zanj značilno, kdaj bolj kdaj manj, brisanje meja med posameznimi umetniškimi področji. Avantgardna izhodišča Kovačičeve kiparsko-vizualne prakse lahko zategadelj prepoznamo na izhodiščih ready-madea. Umetnik namreč zbira najrazličnejše predmete, ki so v procesu nastajanja umetniških del deležni intervencije. Ti predmeti pa so povezani tako z njegovo osebno kot tudi kolektivno zgodovino. Skozi slednje prebudi spomin na izkušnje iz preteklosti, hkrati pa na ta način, torej procesuirano, tem predmetom podeli nov pomen. Iz vsebine del lahko prej ko slej prepoznamo tudi Kovačičevo družbeno angažiranost. Te procese smo spoznali in jih skušali razumeti skozi izbrane Kovačičeve razstave. Posebej pa smo izpostavili umetnikovo prostorsko postavitev Prometejeve iskre, ki je na ta način osrednji predmet interesa diplomske naloge. Do razstave smo se najprej v prvem, teoretičnem delu opredelili, v drugem, empiričnem delu pa smo izbrano obravnavali v skladu z načeli in metodami muzejske pedagogike. Ob razstavi Prometejeve iskre smo raziskali, kako z vidika pedagoško didaktične priprave instalacijo interpretirati in približati učencem druge triade osnovne šole. Nadalje pa smo zajeli še stališča do drugih ustvarjalnih polj Marka Kovačiča, predvsem Gledališča Ane Monró, katerega soustanovitelj je, hkrati pa smo izpostavili še njegov angažma kot člana skupine Irwin in raziskali njegovo sodelovanje z Zlatimi Kastrioti.
Ključne besede: Marko Kovačič, konceptualna umetnost, Prometejeve iskre, Plastos, muzejska pedagogika.
Objavljeno: 29.01.2013; Ogledov: 1685; Prenosov: 157
.pdf Celotno besedilo (1,57 MB)

3.
UMETNIŠKE PRAKSE IN RAZVOJ MODNE FOTOGRAFIJE
Mirjana Rukavina, 2013, diplomsko delo

Opis: Namen diplomske naloge je vzpostaviti analitičen odnos do modne fotografije kot najpogostejše oblike modne predstavitve in njene specifične navezave na umetnost. Želim prikazati, kako se je sodobna modna fotografija skozi zgodovinski razvoj od osnovne funkcije predstavitve modnega oblačila oddaljila in prestopila v umetniški kontekst; kako se je emancipirala in našla svoje mesto tudi v muzejih in galerijah sodobne umetnosti. Vsebina diplomske naloge temelji na deskriptivni, zgodovinski, komparativni metodi, metodi analize in sinteze ter metodi abstrakcije in konkretizacije. V teh metodah sem obdelala besedila avtorjev s tematskega področja prepleta mode in umetnosti, zgodovine modne fotografije in zgodovine specifičnih umetniških obdobij. Opisala, analizirala in primerjala sem modne fotografije, umetniška dela in različne sovpadajoče umetniške smeri, oblike modnih predstavitev, ki pač vključujejo umetniške prakse. Snov sem dodatno nadgradila z večletnimi osebnimi delovnimi izkušnjami pri magazinih in neodvisnih institucijah s področja mode in umetnosti. V svoje delo vključujem globalen pogled na modno fotografijo, pri čemer sem črpala iz tekoče produkcije odvisnih in neodvisnih modnih magazinov. Pričujoča obravnava v okviru diplomskega dela pokaže, da je vpliv avtorskega izraza v modni fotografiji in zavestne vključitve umetniških praks v modno industrijo (prezentacije) pripeljal do emancipacije modne fotografije in do brisanja meja med komercialnim in umetniškim delom.
Ključne besede: modna fotografija, modna fotografija in umetnost, grunge in heroin chic, modno oblikovanje na Dunaju, dunajski akcionizem, odvisni in neodvisni modni magazini
Objavljeno: 17.04.2013; Ogledov: 1862; Prenosov: 303
.pdf Celotno besedilo (4,17 MB)

4.
KNJIŽNA ILUSTRACIJA IN POSKUS KNJIŽNE ILUSTRACIJE V PRAKSI
Mateja Jakopič, 2013, diplomsko delo

Opis: Tema diplomskega dela izhaja iz naslova Knjižna ilustracija in poskus knjižne ilustracije v praksi. V diplomskem delu je obravnavan pojem ilustracije, obča zgodovina knjižne ilustracije in knjižna ilustracija na Slovenskem; pri le- tej je izpostavljen srednji vek, začetki založništva na Slovenskem ter izbrani slovenski knjižni ilustratorji starejše generacije. Na koncu diplomskega dela je v praktičnem delu predstavljen poskus knjižne ilustracije v praksi, gre za avtorske ilustracije zgodb v že izdani knjigi slovenskega pisatelja. Namen diplomskega dela je bil raziskati pojem knjižne ilustracije ter izoblikovati študijski pregled knjižne ilustracije s poudarkom na razmerju med tekstom in ilustracijo. S tem namenom so narejene analize posamičnih avtorjev - ilustratorjev ter medsebojna primerjava določenih avtorjev. Metodologija dela izhaja iz raziskovalnih metod ter uporabljenih virov, pri čemer sem upoštevala naslednjo metodologijo dela: analizo vsebine, strukturno analizo, primerjalno analizo, dialektično sintezo, abstrakcijo, konkretizacijo, generalizacijo, specializacijo, klasifikacijo (po Šešiću, 1974) ter metodologijo dela po Mužiću (1977): zgodovinsko metodo, deskriptivno metodo, komparativno metodo. Uporabljeni so bili primarni viri, t.j. literatura v obliki knjižnega gradiva, časopisnih člankov in razstavnih katalogov ter sekundarni viri: enciklopedije, slovarji in priročniki. Dodatne vire sem črpala iz spletnih virov. Cilj diplomskega dela je bil smiselni prikaz likovnega razvoja knjižne ilustracije v umetnostnozgodovinskem okvirju ter nato aplikacija le- tega na praktični del diplomskega dela.
Ključne besede: Ilustracija, knjižna ilustracija, zgodovina knjižne ilustracije, knjižna ilustracija na Slovenskem, avtorji slovenske knjižne ilustracije, poskus knjižne ilustracije v praksi.
Objavljeno: 24.09.2013; Ogledov: 2190; Prenosov: 430
.pdf Celotno besedilo (4,90 MB)

5.
ABSTRAKTNO SLIKARSTVO - MARIJAN TRŠAR
Petra Zmrzlikar, 2013, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu »Abstraktno slikarstvo – Marijan Tršar« je bil raziskan Tršarjev način ustvarjanja njegovih abstraktnih slik. Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov, iz teoretičnega in praktičnega dela, pri čemer je praktični del vsebinsko vezan na teoretični del diplomskega dela. Za razumevanje fenomena abstraktnega slikarstva sem v teoretičnem poglavju najprej pojasnila zgodovinski razvoj abstraktnega slikarstva. Tako spoznamo položaj, v katerem se je znašel Marijan Tršar. V diplomskem delu je poudarek predvsem na Tršarju, zato obravnavam njegovo slikarsko pot, njegov pogled na abstrakcijo ter dodajam interpretacijo njegovih abstraktnih del, ki so ključnega pomena za izhodišče mojih dejanskih rezultatov pri praktičnem delu. Osrednji cilj naloge je v praktičnem poglavju, kjer sem podobno upodabljala abstraktne slike, kot jih je izvedel Tršar. Zanimal me je predvsem njegov pristop z novo tehniko ustvarjanja, to je s tehniko polivanja in prelivanja, ki sem ju uporabljala v svojem ustvarjalnem procesu. Za dodatno popestritev lastnih slik sem izvedla še tehniki kapljanja in škropljenja ter tako slikam dodala življenje. Sledi analiza lastnih likovnih del in predstavitev konstrukcije osebnega ustvarjalnega procesa. Lastna likovna izkušnja je podana za lažje razumevanje osebnega doživetja pri abstraktnem ustvarjanju.
Ključne besede: abstraktno slikarstvo, slovenski likovni prostor, Marijan Tršar, Vasilij Kandinski, slikarstvo Marijana Tršarja, tehnika polivanja, tehnika prelivanja
Objavljeno: 28.01.2014; Ogledov: 2117; Prenosov: 159
.pdf Celotno besedilo (4,18 MB)

6.
VPLIV AMERIŠKEGA ABSTRAKTNEGA EKSPRESIONIZMA NA SLOVENSKO SLIKARSTVO
Tilen Matej Červek, 2014, diplomsko delo

Opis: Že sama ideja za izdelavo diplomske naloge z naslovom Vpliv ameriškega abstraktnega ekspresionizma na slovensko slikarstvo, ki mi jo je predlagal prof. Janez Balažic, me je vzpodbudila v smeri raziskovanja, kako in na kakšen način se je v Združenih državah Amerike razvil abstraktni ekspresionizem in kako je pozneje vplival na slovensko slikarstvo. V nalogi obravnavam vprašanja nastanka in vplivov, povezanih z razvojem ameriškega abstraktnega ekspresionizma od začetkov, okoliščin; in osrednje predstavnike, ki so zaznamovali razvoj te umetniške smeri. V prvotno jedro abstraktnih ekspresionistov bi lahko šteli slikarje kot so Jackson Pollock, Franz Kline, Robert Motherwell, Willem de Kooning in Ashile Gorky. Bili so slikarji, ki jih je zanimalo slikarstvo akcije. Drugi krog abstraktnih ekspresionistov pa so sestavljali Barnett Newman, Ad Reinhardt, Mark Rothko, Clyford Still in še mnogi drugi. Njihovo slikarstvo je popolnoma abstraktno. Na njihovih delih postaja podoba ritualen, magičen, posvečen dogodek. Z vrnitvijo k ezoteričnim parametrom skušajo psihološko vplivati z enakim načinom razmišljanja, kot to na primer velja za podobe iz azijske mitologije. Drugi del diplomske naloge pa je posvečen slovenskim slikarjem, ki so slikali pod vplivom ameriškega abstraktnega ekspresionizma. V skupino slikarjev, ki so bili rojeni pred drugo svetovno vojno, bi lahko šteli Andreja Jemca in Janeza Bernika. V drugi skupini, rojeni med drugo svetovno vojno in po njej, pa Gustava Gnamuša, Tuga Sušnika, Toma Podgornika in Emerika Bernarda. Pozneje, ko je ta skupina prevzela profesorska mesta na ljubljanski Akademiji za slikarstvo in kiparstvo, pa se je pojavila mlada garda diplomantov, ki so že takoj na začetku svoje slikarske poti opozorili na svoja dela.
Ključne besede: abstraktni ekspresionizem, slikarstvo akcije, akcijsko slikarstvo, slika, barva, ekspresija, umetnost
Objavljeno: 13.03.2014; Ogledov: 1654; Prenosov: 155
.pdf Celotno besedilo (19,50 MB)

7.
MAČJA PODOBA
Lara Železnik, 2014, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Mačja podoba je rezultat mojega občudovanja teh čudovitih živali in navdušenja nad slikarstvom. Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov, in sicer iz prvega teoretičnega in drugega praktičnega dela, pri čemer se praktični del vsebinsko navezuje na teoretični. Zgodovina odnosa ljudi do mačk je izjemno razburkana; sprva je bila mačka čaščena kot sveta žival, potem preganjana kot hudič, šele umetniki 19. stoletja pa so jo ponovno postavili na piedestal in ji povrnili kanček izgubljene slave. V teoretičnem delu umeščam mačjo podobo v različna umetnostno zgodovinska obdobja in obravnavam simboliko mačje podobe, pri čemer se naslanjam predvsem na sociološki, zgodovinski in kulturni kontekst, v katerega je umeščena mačka ter na kratko predstavljam umetnike, ki so upodabljali mačke. V praktičnem delu diplomske naloge pa predstavljam svoja dela in ustvarjalne izkušnje, ki sem jih pridobila v procesu snovanja in slikanja mačk. Pri tem obravnavam tudi problematike mešane tehnike, izbire formata in slikanja po fotografiji, ki so neposredno povezane z mojim ustvarjanjem. Diplomska naloga se zaključi z ugotovitvami, ki so nekatere moje hipoteze potrdile, druge pa ovrgle. Serija mojih del je bila v letu 2013 tudi razstavljena na moji samostojni razstavi z naslovom Cat v Galeriji K18, na Koroški cesti 18 v Mariboru.
Ključne besede: MAČKA, MAČJA PODOBA, SIMBOLIZEM, KARLA BULOVEC MRAK, SLIKARSTVO
Objavljeno: 14.04.2014; Ogledov: 684; Prenosov: 170
.pdf Celotno besedilo (7,63 MB)

8.
MANGE IN ANIMEJI OSVAJAJO SVET
Vesna Kokošinek, 2014, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi sem predstavila mange in animeje, ki so fenomen, saj se skozi desetletja uspešno uveljavljajo na japonskem in drugih tržiščih. Zadevno snov razčlenjujem na historiat mang in animejev, razvitih iz ameriških stripov in animiranih filmov. Zanima nas nadalje, kako so se ustvarjalci mang in animejev nenehno prilagajali potrebam tržišča, ko proučujejo želje občinstva in so lucidni, ko gre za novosti, še posebno je to vidno pri uvajanju novih pripovednih tehnik. Superherojski 'mainstream' strip so s tem zanesljivo potisnili v ozadje.
Ključne besede: Manga, anime, strip, animcija.
Objavljeno: 14.05.2014; Ogledov: 849; Prenosov: 120
.pdf Celotno besedilo (7,78 MB)

9.
SODOBNE UMETNIŠKE PRAKSE IN PROJEKTNO UČNO DELO V SREDNJEŠOLSKEM KURIKULU
Sandra Fabjan, 2014, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega, empiričnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu sta predstavljena sodobna konceptualna likovna umetnost in projektno učno delo. Sodobna konceptualna likovna umetnost je razčlenjena na posamezne sodobne likovne prakse, ki so posebej opisane in podkrepljene s konkretnimi primeri iz zgodovine. Za vsako sodobno likovno prakso sem predstavila po en tuj in en slovenski primer konceptualnega likovnega dela. Pri projektnem učnem delu sem predstavila različne tipe projektnega učnega dela ter njegovo zgradbo in potek. Izpostavila sem značilnosti in načela, ki jih moramo pri projektnem učnem delu upoštevati. Raziskala sem vlogo profesorja ter odnos med profesorjem in dijakom pri projektnem učnem delu. Za zaključek teoretičnega dela sem izpostavila tudi slabosti, na katere lahko naletimo. V empiričnem delu diplomskega dela sta podrobno predstavljeni dve raziskavi. Prva je bila izvedena med dijaki tretjega letnika Umetniške gimnazije likovne smeri Nova Gorica, druga pa med profesorji srednjih šol, ki poučujejo umetniški predmet. Obe anketi sta sestavljeni iz dveh delov: prvi del vsebuje vprašanja o projektnem učnem delu, v drugem delu pa se raziskovalna vprašanja ukvarjajo s sodobnimi likovnimi praksami. V praktičnem delu diplomskega dela sem predstavila svoje delo z dijaki tretjega letnika Umetniške gimnazije likovne smeri Nova Gorica. Na primerih umetniških konceptualnih likovnih del sem jim predstavila sodobno konceptualno likovno umetnost in sodobne likovne prakse. Preko projektnega učnega dela je vsaka skupina ustvarila svoje likovno konceptualno delo in ga tudi interpretirala.
Ključne besede: sodobne likovne prakse, sodobna konceptualna umetnost, projektno učno delo, srednja šola, likovna pedagogika.
Objavljeno: 10.10.2014; Ogledov: 1013; Prenosov: 117
.pdf Celotno besedilo (4,14 MB)

10.
ATTEMSOVI DVORCI NA ŠTAJERSKEM
Tadeja Ozmec, 2014, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava rodbino Attems, ki so kot pomembni meceni v času baroka vplivali na nastanek, razvoj in slogovno-adekvatno oblikovanje dvorcev na Štajerskem. V začetku diplomskega dela je predstavljena zgodovina Attemsov, njihov izvor in stik s slovensko Štajersko. Predstavljeni so gradovi, dvorci, ki so prišli v last rodbine. Podrobneje smo se posvetili analizi dvorcev Štatenberg, Dornava in Slovenska Bistrica. Njihova opredelitev temelji na analizi arhitekture, kiparstva in slikarstva v kontekstu celostne umetnine. Opisane so tudi historične, kulturnopolitične, umetnostnogeografske in morfološke specifike, ki so se aplicirale do njihovega nastanka. Spreminjali sta se podoba in funkcionalnost dvorcev, na kar je vplivala menjava lastnikov in njihova odvisnost od družbeno-ekonomskih sprememb. Diplomsko delo zajema zraven teoretičnega dela tudi reprodukcije umetniških del, ki so nastale po naročilih rodbine Attems in dodatno pojasnjujejo njihov vpliv na razvoj slovenske umetnosti. Stilnoanalitična obravnava umetniških del zajema le freske, ki krasijo notranje prostore dvorcev in se skozi ikonografijo dotikajo življenja tedanjih plemičev.
Ključne besede: plemiška rodbina Attems, rodbina Svetokriški, barok, slovenska Štajerska, arhitektura, kiparstvo, slikarstvo, dvorci, Štatenberg, Dornava, Slovenska Bistrica, kulturni spomenik.
Objavljeno: 30.10.2014; Ogledov: 1269; Prenosov: 254
.pdf Celotno besedilo (4,17 MB)

Iskanje izvedeno v 0.18 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici