| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 16
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Vpliv usklajevanja delovnega in družinskega življenja na zavzetost zaposlenih pri delu
Jasmina Žnidaršič, 2020, doktorska disertacija

Opis: Doktorska disertacija je razdeljena na tri glavne dele, in sicer na teoretični del, empirični del in zaključni del. V teoretičnem delu smo z namenom predstavitve področja analizirali obstoječo literaturo in predhodne raziskave ter opisali vse proučevane koncepte, to je usklajevanje dela in družine, ter vse tri ravni, ki vplivajo na usklajevanje (posameznik, organizacija in država), zadovoljstvo z življenjem in delom ter zavzetost. V drugem, empiričnem delu smo na osnovi pregleda literature postavili izhodiščni model in izvedli raziskavo med zaposlenimi v slovenskih podjetjih, katere cilj je bil postaviti celovit model, ki bo pojasnil vpliv dejavnikov na vseh treh ravneh (posameznik, organizacija, država) na usklajevanje dela in družine, ter povezavo z zavzetostjo pri delu. Raziskavo smo izvedli v obliki študije primera. Pripravili smo kvotni vzorec glede na velikost podjetja, pri čemer smo zaradi preobsežnosti števila podjetij izločili mikropodjetja. V raziskavo smo tako vključili pol odstotka vseh podjetij v Sloveniji, kar pomeni 2 veliki, 10 srednjih in 38 malih podjetij, pri čemer smo se pri velikih in srednjih omejili na proizvodna podjetja. V raziskavo so bili vključeni vsi zaposleni v teh podjetjih, od katerih je anketni vprašalnik skupaj v celoti izpolnilo 343 zaposlenih. Po izvedeni raziskavi smo s pomočjo metode SEM in drugih statističnih analiz preverili povezave med proučevanimi koncepti v našem modelu. V tretjem delu doktorske disertacije smo kot rezultat raziskave in analize podatkov izdelali končni model vpliva usklajevanja dela in družine na zavzetost zaposlenih ter razložili rezultate. V raziskavi smo ugotovili, da na usklajevanje dela in družine pomembno vplivajo dejavniki na ravni posameznika (osebnost, podpora partnerja in otroci), organizacije (zahtevnost dela, podpora vodstva in sodelavcev, družini prijazni ukrepi) in države (zadovoljstvo z materinskim in očetovskim dopustom ter posameznikova percepcija podpore države). Ugotovili smo tudi, da usklajevanje dela in družine pomembno vpliva na zadovoljstvo posameznika pri delu in v še večji meri na zadovoljstvo v življenju. Zadovoljstvo pri delu in v življenju sta medsebojno pozitivno povezana. Ugotovili smo tudi, da usklajevanje dela in družine pozitivno vpliva na zavzetost zaposlenih pri delu, kar je bila glavna teza naše doktorske disertacije, na zavzetost pri delu pa pozitivno vpliva tudi posameznikova percepcija podpore organizacije pri usklajevanju dela in družine. Poleg tega pa na zavzetost posameznika pri delu pozitivno vplivata tudi zadovoljstvo pri delu in zadovoljstvo v življenju. S pomočjo analize predhodne literature in rezultatov lastne raziskave smo dokazali pomembne povezave med vsemi proučevanimi koncepti. Dodano vrednost doktorske disertacije pa poleg izdelanega modela predstavljajo tudi sklepne ugotovitve, ki ponujajo tako možnosti za nadaljnje raziskovanje kot tudi praktično vrednost za podjetja. Oblikovani končni model predstavlja celovit in razširjen model, ki povezuje štiri pomembne koncepte: usklajevanje dela in družine, zadovoljstva pri delu in z življenjem ter zavzetost posameznika pri delu. Dodana znanstvena vrednost doktorske disertacije je interdisciplinarni pristop proučevanja, ki zajema tako kadrovski kot psihološki vidik proučevanja obravnavane problematike. Glavni znanstveni prispevek je torej izdelan celovit model, ki vključuje vse segmente in je zapolnil vrzel v znanstveni literaturi ne le v Sloveniji, temveč tudi v svetu. Rezultati doktorske disertacije imajo tudi praktično vrednost, saj model organizacijam ponuja vpogled v to, kako lahko ukrepi podjetja, ki pomagajo zaposlenemu usklajevati delovno in družinsko življenje in ob tem upoštevajo potrebe in želje zaposlenih, pripomorejo k večji zavzetosti zaposlenih na delovnem mestu ter s tem dosežejo cilj, h kateremu stremijo vsa podjetja – to sta večji dobiček in večja konkurenčnost na trgu.
Ključne besede: delo, zaposleni, zavzetost, družinsko življenje, usklajevanje, zadovoljstvo.
Objavljeno: 12.03.2021; Ogledov: 186; Prenosov: 64
.pdf Celotno besedilo (2,50 MB)

2.
Zadovoljstvo zaposlenih s podporo podjetja pri usklajevanju dela in družine v družini prijaznem podjetju Telekom Slovenije d.d.
Tatjana Kepic, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi nas je zanimalo, kako so zaposleni zadovoljni s podporo podjetja pri koriščenju ukrepov iz certifikata Družini prijazno podjetje. V teoretičnem delu smo predstavili pojme, ki so povezani z usklajevanjem dela in družine, in sicer: družina, delo ter usklajevanje med delom in družino. Zanimalo nas je tudi, v katerih situacijah se pojavi konflikt med delom in družino ter kakšno vlogo imajo pri tem država, podjetje in posameznik. V nadaljevanju smo na kratko opisali, kaj certifikat Družini prijazno podjetje pomeni, ter postopek pridobitve osnovnega in polnega certifikata. V empiričnem delu smo na kratko predstavili podjetje, v katerem smo opravili spletno anketo. Z njo smo ugotavljali zadovoljstvo zaposlenih z ukrepi, ki se izvajajo v okviru certifikata Družini prijazno podjetje, katere ukrepe zaposleni najbolj koristijo ter ali sami menijo, da imajo usklajene delovne in družinske obveznosti. Rezultati analize so pokazali, da so zaposleni na Telekomu Slovenije v povprečju zadovoljni z družini prijaznimi ukrepi, ki jih podjetje izvaja v okviru certifikata. Ugotovili smo tudi, da obstaja razlika v uspešnosti usklajevanja dela in družine glede na spol. Zato podjetju predlagamo, da zaposlenim ženskam na različnih seminarjih in izobraževanjih podrobneje predstavi prednosti koriščenja ukrepov v okviru certifikata Družini prijazno podjetje.
Ključne besede: delo, družina, usklajevanja dela in družine, certifikat Družini prijazno podjetje
Objavljeno: 04.11.2020; Ogledov: 190; Prenosov: 41
.pdf Celotno besedilo (1,61 MB)

3.
Vpliv certifikata družini prijazno podjetje na zaposlene v podjetju x
Tina Rotar, 2019, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo se osredotočili na problematiko usklajevanja dela in družine. Zanimal nas je predvsem vpliv vpeljave certifikata Družini prijazno podjetje na lažje usklajevanje tako delovnih kot družinskih obveznosti. V teoretičnem delu smo predstavili obe področji življenja, tako delo kot družino, konflikt kot predhodnik usklajevanja ter kaj in kdo pravzaprav vpliva na uspešno usklajevanje dela ter družine. Naprej smo se dotaknili opisa certifikata Družini prijazno podjetje, kako ga podjetje pridobi ter na kakšen način ga vpelje v podjetje oziroma preko katerih ukrepov podjetje lahko zaposlenim olajša situacijo. V empiričnem delu smo preko anketnega vprašalnika raziskovali, kakšni so odzivi zaposlenih na izvajanje ukrepov ter koliko in kateri ukrepi jim pravzaprav najbolj koristijo pri lažjem usklajevanju dela in družine.
Ključne besede: Delo in družina, družinsko življenje, delovno življenje, certifikat Družini prijazno podjetje, usklajevanje dela in družine
Objavljeno: 15.01.2020; Ogledov: 359; Prenosov: 47
.pdf Celotno besedilo (775,76 KB)

4.
Vpliv usklajevanja dela in družine na zavzetost pri delu
Neža Studen, 2019, magistrsko delo

Opis: POVZETEK Dandanes veliko časa preživimo v delovnem okolju in zato nam posledično vedno manj časa preostane za kakovostno preživljanje časa z družino. Pomembno je, da si posameznik zna uskladiti delo in družino in hkrati prepozna vpliv usklajevanja na zavzetost pri delu. Glede usklajevanja dela in družine je veliko teorij, praksa pa kaže drugače. Vodstvo v povezavi z usklajevanjem še vedno nima dovolj posluha za svoje zaposlene. Večji poudarek je treba nameniti povezavi med delom in družino ter zavzetostjo, saj je le-ta zelo pomembna. Zavzetost je pomembna za vsakega posameznika, kajti oseba, ki je zavzeta, je bolj produktivna, učinkovita, uspešneje dosega cilje tako v delovnem kot tudi v družinskem okolju. Bistvenega pomena je ozaveščanje organizacij o pomenu usklajevanja dela in družine, saj se na žalost le-to prevečkrat spregleda. V magistrski nalogi smo raziskali, kakšne izkušnje imajo zaposleni glede usklajevanja dela in družine ter kakšen vpliv in povezavo ima to z zavzetostjo pri delu. Poleg tega nas je zanimalo tudi, ali družini prijazni ukrepi podjetja pomagajo zaposlenim pri lažjem usklajevanju dela in družine ter mnenje zaposlenih glede lastne zavzetosti pri delu. Raziskavo smo izvedli na družbenih omrežjih med naključno izbranimi zaposlenimi v Sloveniji. Pridobljene rezultate smo analizirali s statističnim programom SPSS. V razpravi smo rezultate interpretirali in komentirali. Ugotovili smo, da družini prijazni ukrepi podjetja pomagajo pri lažjem usklajevanju dela in družine, zaposleni imajo usklajeno delovno in družinsko življenje, prav tako so zavzeti pri delu. Ugotovili pa smo tudi, da sta usklajeno delovno in družinsko življenje in zavzetost pri delu pozitivno povezana.
Ključne besede: KLJUČNE BESEDE: - usklajevanje, - delo, - družina, - zavzetost, - vpliv usklajevanja dela in družine.
Objavljeno: 14.01.2020; Ogledov: 477; Prenosov: 152
.pdf Celotno besedilo (1,74 MB)

5.
The influence of teachersʼ perceptions of school leadersʼ empowering behaviours on the dimensions of psychological empowerment
Tina Vrhovnik, Miha Marič, Jasmina Žnidaršič, Gašper Jordan, 2018, izvirni znanstveni članek

Opis: Background and Purpose: School leader has an effect on teachers in divergent ways. If school leader wants their teachers to be successful and satisfied, he or she must have the potential to prompt work conditions that build up teachers’ psychological empowerment. Main aim of our research was to empirically test the relations between teachers’ perceptions of school leaders’ empowering behaviours and all dimensions of psychological empowerment (meaning, competence, self-determination and impact). Design/Methodology/Approach: We tested four hypotheses in one structural model by using structural equation modelling (SEM). The quantitative data was collected through an online survey on a sample of 525 primary school teachers in Slovenia by using two already validated questionnaires, The School Leader Empowering Behaviours (SLEB) and Psychological Empowerment Questionnaire (PEQ). Results: Findings show that teachers’ perceptions of school leaders’ empowering behaviours are positively and statistically significantly related to all dimensions of psychological empowerment (meaning, competence, self-determination and impact). Conclusion: Knowledge of psychological empowerment can be beneficial for school leaders, because with this comprehension they can strengthen apprehension and potential in exercising empowering behaviours towards their teachers to maximize their psychological empowerment.
Ključne besede: HRM, leadership, psychological empowerment
Objavljeno: 10.10.2018; Ogledov: 935; Prenosov: 233
.pdf Celotno besedilo (353,86 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

6.
Unemployment and government's subsidizing
Vlado Dimovski, Miha Marič, Jasmina Žnidaršič, Marko Ferjan, Miha Uhan, 2011, izvirni znanstveni članek

Opis: Unemployment has become more and more pressing matter nowadays. Governments all across the world are implementing policies to increase the employment rates back to the levels before the economic downturn. One of the most important policies implemented by countries governments were employment subsidies, which means that companies got government funding when employing and also that private citizens had the possibility for entrepreneurship stimulus packages. The scope of our study was to determine how the gross domestic product and the government's subsidizing on a country's level affect the number of unemployed on a country level. We have conducted the empirical part of our study on the case of Slovenia and found out that gross domestic product has a bigger effect on the number of unemployed than government's subsidies.
Ključne besede: labour market, employment, government, subsidies
Objavljeno: 23.01.2018; Ogledov: 538; Prenosov: 66
.pdf Celotno besedilo (329,78 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

7.
Entrepreneurship as a solution to the unemployment problem
Miha Marič, Mitja Jeraj, Jasmina Žnidaršič, 2010, strokovni članek

Opis: The relation between entrepreneurship and unemployment has been an interesting topic for researchers for quite some time. In the time of global recession and mass layoffs different countries try to stimulate their residents to work on their ideas and to test themselves on the open market using various forms of subsidizing. It is important to point out that entrepreneurship does not constitute such a social security as employment in large companies. Entrepreneurship is not just a mixture of ideas, desires for success and a trend away from employment, integration with the right business partners and the issues of obtaining the initial capital, but largely also depends on the laws in each country and the infrastructure which this country offers. Countries with better entrepreneurial infrastructure (technology parks, university incubators, etc.) are definitely more open to competition and entrepreneurial activities than others. Globally interesting and internationally comparable study made each year by GEM (Global Entrepreneurship Monitor) (2008) notes that more and more people around the world are dealing with entrepreneurship. Schools for entrepreneurship are an important link between theoretical knowledge and practical involvement in the market. The international economic crisis has further accelerated the flow of restructuring, while unemployment continues to rise. It is therefore necessary to adopt measures that will help people with self-employment and, ultimately, in achieving a dignified life. Our contribution will be built on the hypothesis that where there is a higher rate of unemployment, more people will transit into entrepreneurship and where there is a higher rate of entrepreneurship there will be a lower level of unemployment. To test our hypothesis we will use available data from different countries and measure the correlations between the rate of entrepreneurship and the rate of unemployment and make a regression analysis of both values.
Ključne besede: unemployment, entrepreneurship, transition, state policy, culture
Objavljeno: 24.07.2017; Ogledov: 718; Prenosov: 103
.pdf Celotno besedilo (707,73 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

8.
ODNOS MLADIH DO ŠTUDENTSKEGA DELA
Matej Vončina, 2015, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomski nalogi smo obravnavali odnos mladih do študentskega dela. Zanimalo nas je, ali se je njihov odnos do študentskega dela s sprejetjem novega Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona za uravnoteženje javnih financ ZUJF-C (Uradni list RS, št. 95/2014) kaj spremenil, in če, kakšen vpliv je imel zakon na odnos mladih do študentskega dela. V teoretičnem delu naloge smo predstavili vse dosedanje poskuse urejanja zakonodaje na področju študentskega dela, s katerimi je država Republika Slovenija poskušala urediti trg študentskega dela. V praktičnemu delu naloge smo z raziskavo analizirali odnos mladih do študentskega dela. Rezultati ankete so pokazali, da ZUJF-C med mladimi ni bil pozitivno sprejet, oziroma mladi v njem ne vidijo prednosti v taki meri, kot so bile promovirane s strani države. Rezultati raziskave so pokazali, da z novo ureditvijo študentskega dela med spoloma ni razlik v sami motiviranosti do dela. Pomembna razlika pa obstaja med mladimi, starejšimi od 24 let, ki so v primerjavi z mlajšimi študenti menili, da so zaradi nove zakonodaje bolj motivirani za študentsko delo. Na splošno so mladi menili, da nova zakonodaja bistveno ne pripomore k njihovi socialni varnosti, oziroma k večjim možnostim kasnejše redne zaposlitve v podjetju, kjer opravljajo študentsko delo.
Ključne besede: Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona za uravnoteženje javnih financ, odnos do študentskega dela, mladi in delo, mladi in zaposljivost
Objavljeno: 25.08.2015; Ogledov: 1103; Prenosov: 97
.pdf Celotno besedilo (1,09 MB)

9.
Educational institution's image
Miha Marič, Jasmina Žnidaršič, Marko Ferjan, 2010, izvirni znanstveni članek

Opis: This article presents our findings about the factors influencing educational institution's image. Based on the literature review we composed a web questionnaire which was send to all current students at University of Maribor's Faculty of Organizational Studies. Based on our research results we found out that eight factors influence educational institution's image which have various amounts of influence on the educational institutions image. The factor with the most influence is the quality of professors and of their lectures and the second most important factor is the learning content. These two factors come before all of the others in the matter of influencing the educational institutions image. Our basic recommendation is to build on these factors starting with the most important ones first.
Ključne besede: education, image, University of Maribor, Faculty of Organizational Sciences, Slovenia
Objavljeno: 10.07.2015; Ogledov: 899; Prenosov: 60
.pdf Celotno besedilo (379,47 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

10.
Innovations and lifelong learning in sustainable organization
Jasmina Žnidaršič, Eva Jereb, 2011, izvirni znanstveni članek

Opis: Innovation and knowledge are two of key factors for sustainable development of company or organization. Particularly in the current period of economic crisis it is crucial to promote lifelong learning and creativity to contribute innovative solutions to various problems. Lifelong learning makes a significant contribution to awareness of the importance of innovation and creativity for sustainable development of organization. In this paper we explore if respondents from Slovenian companies think that innovation and lifelong learning is important for sustainable development of company. Presented are the results of a survey conducted in 67 large and medium-sized enterprises in Slovenia where we upon respondents' judgment examine the correlation between the innovativeness level and lifelong learning, investing in innovativeness and competitive advantage and the promotion of lifelong learning and competitive advantage of the organization. Also the answers to the questions if lifelong learning contributes to the sustainable development of organization and if more the organization takes care of sustainable development the bigger is its competitive advantage before equal bidders are given.
Ključne besede: innovations, lifelong learning, sustainable organization
Objavljeno: 10.07.2015; Ogledov: 841; Prenosov: 282
.pdf Celotno besedilo (621,47 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

Iskanje izvedeno v 0.28 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici