1. RAZVRŠČANJE ZADETKOV V SPLETNIH ISKALNIKIH : diplomsko deloMitja Žižek, 2012, undergraduate thesis Abstract: Spletni iskalniki so najpogostejša začetna točka za večino uporabnikov spleta in so že nekaj časa ena izmed glavnih komponent spleta, saj bi brez njih težko našli informacije v množici spletnih strani na spletu. V kolikor hočemo biti razpoznavni, je pomembno, da spletni iskalniki najdejo tudi naše spletne strani. V diplomskem delu smo predstavili način delovanja spletnih iskalnikov ter pregledali, kateri so ključni elementi za čim višjo uvrstitev v spletnih iskalnikih, in predstavili orodja za pomoč pri analizi za optimizacijo spletne strani. Na koncu smo teoretični del še preverili v praksi z izdelavo preproste spletne strani, kjer smo uporabili prej navedene elemente. Keywords: spletni iskalniki, spletna stran, optimizacija spletnih strani za iskalnike, SEO Published in DKUM: 22.03.2021; Views: 1022; Downloads: 53
Full text (2,16 MB) |
2. UPORABA STORITEV V OBLAKU PRI POSLOVANJU PODJETIJDejan Korošak, 2015, master's thesis Abstract: V magistrskem delu smo se osredotočili na vpeljavo računalništva v oblaku v podjetje. Zanimalo nas je, ali bi podjetje z uporabo računalništva v oblaku privarčevalo v primerjavi z obstoječim načinom vodenja informatike, pri katerem imajo uporabniki programe nameščene na delovnih postajah in uporabljajo namenske strežnike za elektronsko pošto, varnostne kopije, SAP in datotečni strežnik. Za primerjavo stroškov med obstoječo in oblačno arhitekturo nam je podjetje X posredovalo podatke o stroških informatike za šest let ter popisano IT-infrastrukturo in programsko opremo. Na podlagi teh podatkov smo lahko poiskali rešitve, ki temeljijo na modelu računalništva v oblaku in ki bi nadomestile trenutno programsko opremo, ter izračunali stroške prehoda na model računalništva v oblaku tudi ob morebitni delni zamenjavi obstoječih delovnih postaj, katerih zamenjava bi bila potrebna. Pri tem smo z uporabo modela in uveljavljenimi ekonomskimi kazalniki izračunali, da bi podjetje X z uporabo računalništva v oblaku privarčevalo približno 145.000 €, kar zagotavljajo tudi ponudniki oblačnih storitev v teoriji. Keywords: računalništvo v oblaku, donosnost naložbe (ROI), oblačne storitve v podjetju Published in DKUM: 29.10.2015; Views: 1585; Downloads: 241
Full text (2,58 MB) |
3. |
4. ANALIZA ZASNOVE IN DELOVANJA SPLETNIH TRGOVINMarko Štalcer, 2015, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu smo predstavili značilnosti in vrste elektronskega poslovanja ter podali njegove prednosti in slabosti. Opredelili smo osnovne pojme, povezane s spletno trgovino, in pregledali, kakšne so lastnosti in kriteriji uspešnih spletnih trgovin ter kako naj bi bile oblikovane. V nadaljevanju smo predstavili podjetje Kovinarstvo Bučar in spletno trgovino Bendex3D. Glede na kriterije uporabnosti spletnih trgovin smo analizirali spletno trgovino Bendex3D in podali predloge za izboljšanje uporabniške izkušnje. Ob koncu smo podane predloge še vpeljali in testirali. Keywords: elektronsko poslovanje, spletna trgovina, uporabniška izkušnja, analiza Published in DKUM: 14.10.2015; Views: 1354; Downloads: 115
Full text (2,15 MB) |
5. VARNOSTNA TVEGANJA PRI RAZVOJU INFORMACIJSKIH REŠITEV S POMOČJO SISTEMOV ZA UPRAVLJANJE VSEBINUroš Leskovar, 2014, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu je obravnavana problematika varnostnih tveganj pri razvoju in uporabi informacijskih rešitev kadar uporabljamo sisteme za upravljanje vsebin. Varnost v informacijskih sistemih je pogosto ogrožena, kljub vedno novejšim tehnologijam. Diplomsko delo zajema splošen opis treh najpogostejših sistemov za upravljanje vsebin, primerjavo preteklih testiranj sistemov, varnostno testiranje s pomočjo navodil drugih organizacij in pregled najpogostejših nevarnosti. Ugotovljeno je bilo, da osnovna namestitev sistema za upravljanje vsebin predstavlja veliko manjšo varnostno tveganje, kot pa sistem, ki ima nameščene različne razširitve. Sistemi se med seboj razlikujejo po stopnji varnosti, zato so pri izbiri sistema zelo pomembni podatki preteklih testiranj. Keywords: sistemi za upravljanje vsebin, varnost, CMS Published in DKUM: 25.02.2015; Views: 1637; Downloads: 166
Full text (2,09 MB) |
6. UPORABA STANDARDOV DRUŽINE ISO 27000 PRI REVIZIJI INFORMACIJSKIH SISTEMOVAnja Greif, 2014, undergraduate thesis Abstract: Pričujoče diplomsko delo predstavlja področji revizije informacijskih sistemov in upravljanja informacijske varnosti po standardu ISO/IEC 27001. Obe področji sta pri tem povezani z relevantno in veljavno slovensko zakonodajo. Glavni namen te naloge je združiti obe področji v enoten in skladen sistem revidiranja informacijske varnosti. Za dosego tega cilja so usklajene zahteve standarda ISO 27001 s standardnim orodjem, tako revizije informacijskih sistemov, kot tudi upravljanja informatike nasploh COBIT 5. V končni fazi pa so izdelana natančna priporočila za revizijo informacijske varnosti, ki jih omogočata standarda ISO/IEC 27002 in ISO/IEC 27007. Keywords: revizija informacijskih sistemov, sistem za upravljanje informacijske varnosti, revizija informacijske varnosti, ISO/IEC 27000, ISO/IEC 27001, ISO/IEC 27002, ISO/IEC 27007, COBIT 5 Published in DKUM: 18.12.2014; Views: 2214; Downloads: 299
Full text (1,44 MB) |
7. RAZVOJ VEČPLATFORMNIH MOBILNIH APLIKACIJ S POMOČJO ADOBE AIRPeter Mertelj, 2014, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu smo obravnavali razvoj večplatformnih mobilnih aplikacij. Opisali smo principe in omejitve delovanja ter razvoja mobilnih aplikacij. Podrobneje smo opisali tudi ogrodje Adobe AIR in potek razvoja mobilnih aplikacij z uporabo slednjega.
V sklopu praktičnega dela smo razvili lastno mobilno aplikacijo in tako ogrodje Adobe AIR preizkusili tudi v praksi. Omenjeno aplikacijo smo pripravili tako, da je delovala na več različnih platformah, in sicer na platformah Android in iOS. V sklopu razvoja smo uporabili znanje, ki smo ga skozi raziskovalni del diplomskega dela pridobili in ga tudi predstavili. Keywords: Adobe AIR, ogrodje, večplatformna aplikacija, mobilna aplikacija, mobilna naprava, uporabniški vmesnik, Android, iOS Published in DKUM: 12.06.2014; Views: 2447; Downloads: 181
Full text (3,12 MB) |
8. RAZVOJ PORTALA ZA PREGLED E-RAČUNOVDejan Kos, 2014, undergraduate thesis Abstract: V diplomski nalogi so predstavljene vse tehnologije, katere smo uporabili pri razvoju spletnega portala za pregled e-računov in generacija podpisa za datoteke XML. Za razvoj smo uporabili ASP.NET, XML, AJAX, StreamServe in XML podpisovanje. Predstavljeni so tako praktični primeri kot tudi prednosti in slabosti posamezne tehnologije. Keywords: računalništvo, e-račun, StreamServe, XML podpisovanje, XML, AJAX, spletne rešitve Published in DKUM: 17.02.2014; Views: 1539; Downloads: 179
Full text (1,70 MB) |
9. ZASNOVA KREATIVNE STRATEGIJE ZA LANSIRANJE BLAGOVNE ZNAMKE @LIFEJasmina Godec, 2014, master's thesis Abstract: V teoretičnem delu smo predstavili ključne konkurenčne dejavnike za doseganje prepoznavnosti na trgu in naredili pregled sodobnih vidikov trženja. V empiričnem delu naloge smo opredelili dejavnike oziroma načine, s katerimi lahko podjetji Mikropis Holding in RC IKTS preko spletnega portala ter mobilne aplikacije @life učinkovito predstavita svojo ponudbo in opozorita na njeno širšo uporabno vrednost za svoje potencialne stranke, čemur sledi zasnova kreativne strategije z domiselnimi prijemi spletne promocije na družbenih omrežjih.
@life storitev je opredeljena kot informacijska storitev, ki se nanaša na procesiranje mentalnih spodbud in informacij. Zraven zunanjih dejavnikov, ki izvirajo večinoma od zunaj iz panoge in so bistveni predvsem pri vstopu na zunanje trge, podjetji razpolagata zlasti z neotipljivimi resursi. Ti izvirajo iz podjetij in temeljijo na svežnju znanj ter sposobnosti. Predstavljajo tiho ali nemo znanje, zato imata podjetji lažjo pot pri doseganju konkurenčne prednosti. Potencialni dejavniki podjetij za doseganje trajne konkurenčne prednosti so prihranki zaradi raznolikosti ponudbe, premoženje blagovne znamke, znanje, inovacije in informacijska tehnologija. Za uspešno trženje storitve @life je ključno pridobiti ustrezne informacije o potencialnih trgih in ciljnih skupinah ter nato s kakovostno ponudbo izpolniti oziroma preseči pričakovanja uporabnikov. Če upoštevamo strateško načrtovanje trženjskih aktivnosti, je pomembno oblikovanje lastne trženjske aktivnosti, usmerjene v potrošnika. V okviru zasnove kreativne strategije smo izbrali komuniciranje z uporabo sodobnih komunikacijskih poti, saj dosedanje promocijske aktivnosti, ki so temeljile predvsem na klasičnih metodah, niso obrodile večjih sadov v smislu pridobivanja novih aktivnih uporabnikov. Tako v empiričnem delu naloga gradi komunikacijsko promocijsko strukturo, ki naj z minimalnimi finančnimi vložki zagotovi učinkovito predstavitev aplikacije v družbenih omrežjih ter z veliko kreativnosti vztrajno dopolnjuje ponudbo, usmerjeno k uporabnikom spletne storitve. Keywords: konkurenčna prednost, kreativna strategija, trženje strokovnih storitev, družbena omrežja, storitev @life. Published in DKUM: 21.01.2014; Views: 2595; Downloads: 317
Full text (2,42 MB) |
10. OGRODJE ZA NAPOVEDOVANJE NAPAK PROGRAMSKE OPREME V AGILNIH OKOLJIHDanijel Radjenović, 2013, doctoral dissertation Abstract: Metrike programske opreme so uporabljene v modelih za napovedovanje napak programske opreme. Model določi dele izvorne kode, ki vsebujejo napake in jih je potrebno pregledati. S tem usmerja proces zagotavljanja kakovosti programske opreme. Z identifikacijo napak se izboljša kakovost programske opreme, z določanjem njihove lokacije pa se znižajo stroški testiranja. Metode razvoja programske opreme se počasi oddaljujejo od tradicionalnega modela slapu (Waterfall) k bolj agilnim pristopom (Scrum, XP), s tem pa se spreminja tudi način testiranja programske opreme. V agilnih okoljih si ne moremo privoščiti, da bi izvedli testiranje celotnega sistema za vsako različico programske opreme, zato testiramo le dele, ki jih je napovedovalni model določil za nepravilne.
Glavni namen je bil razviti učinkovit model za napovedovanje napak programske opreme v agilnih okoljih. Da smo model razvili, smo opravili sistematični pregled literature, analizirali produktne in procesne metrike ter ocenili klasifikacijske tehnike. Dobljeni model smo ovrednotili v industrijskem okolju.
Model, ki vsebuje zgolj štiri procesne metrike, se je izkazal za uspešnega v industrijskem okolju, saj je odkril več kot polovico vseh napak (popolnost > 0,5) in ni vseboval enkrat več lažno pozitivnih napovedi (pravilnost > 0,33). Zaradi visoke multikolinearnosti metrik je bil uspešnejši od polnega modela, ki vsebuje 80 metrik. Procesne metrike so bile uspešne pri napovedovanju napak, medtem ko produktne metrike niso bile. Napake v agilnih okoljih so najbolj pogojene s starostjo in velikostjo sprememb programske opreme, pri čemer imajo nedavne in velike spremembe večjo verjetnost, da vsebujejo napake. Keywords: metrike programske opreme, napovedovanje napak, napovedovalni modeli, zagotavljanje kakovosti, testiranje, kakovost programske opreme Published in DKUM: 15.11.2013; Views: 2402; Downloads: 287
Full text (2,73 MB) |