1. Vpliv TikTok vplivnežev na nakupne odločitve slovenskih uporabnikov TikTokaSebastjan Zobec, 2024, diplomsko delo Opis: Vzpon digitalnih medijev in družbenih omrežij je omogočil prihod novih načinov komuniciranja za podjetja. TikTok je v zadnjem času eno izmed bolj priljubljenih družbenih omrežij. Ob nastanku družbenih omrežij je nastal tudi vplivnostni marketing, ki je del digitalnega marketinga in za svojo komuniciranje uporablja digitalne marketinške kanale. Pomemben vidik so vplivneži, ki s svojo avtentičnostjo in kreativnostjo vplivajo na nakupne odločitve uporabnikov družbenih omrežij. Ti imajo ključno vlogo pri promociji podjetja, saj imajo močan vpliv na zaupanje in percepcijo svojih sledilcev. Diplomsko delo se osredotoča na uporabo TikTok vplivnežev in njihov vpliv na nakupne odločitve slovenskih uporabnikov TikToka. Ključne besede: TikTok, vplivnež, nakupne odločitve, družbeno omrežje, vplivnostni marketing Objavljeno v DKUM: 19.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 21 Celotno besedilo (1,13 MB) |
2. Etične in moralne dileme v medijskem poročanjuLucija Rozman, 2024, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo se osredotoča na moralne dileme, s katerimi se soočajo mediji pri poročanju. Obravnava, kako se ti v času digitalizacije soočajo z moralnimi dilemami ter kako to vpliva na širjenje neresnic in manipulacijo informacij, ki oblikujejo javno mnenje. Cilj dela je raziskati, kako se mediji soočajo z dilemami ter kakšne posledice prinaša nemoralno delovanje v medijih. Z analizo konkretnih primerov medijskih poročanj delo proučuje etične vidike ter skuša oblikovati smernice za odgovornejše in bolj etično sprejemljivo medijsko poročanje. Delo ugotavlja, da lahko zaradi dilem v medijih pride do manipulacij in širjenja neresnic, kar vpliva na zaznavanje javnosti. Ključne besede: moralne dileme, resnica, medijska etika, novinarstvo Objavljeno v DKUM: 19.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 19 Celotno besedilo (1,43 MB) |
3. Vloga voditelja v informativni in zabavni televizijski oddaji na RTV SlovenijaAna Vogrin, 2024, diplomsko delo Opis: Televizija je od nekdaj bila medij za prejemanje različnih vsebin, tako informativnih kot zabavnih. V zadnjih desetletjih se je sicer precej spremenila, a njen namen, kar je izpolnjevanje potreb javnosti po kakovostnih vsebinah, ostaja enak. Tako se javni televizijski servis trudi, da gledalcem ponudi raznovrsten in kvaliteten nabor vsebin različnih žanrov. Pri tem imajo pomembno nalogo televizijski voditelji, ki so vez med oddajo in občinstvom. Glede na nove načine gledanja televizije, kjer je za prepričevanje gledalca h gledanju na voljo le malo časa, so voditelji tisti, ki občinstvo pritegnejo.
V diplomskem delu obravnavamo informativno in razvedrilno oddajo RTV Slovenija, v katerih opredeljujemo vlogo voditelja. Prvi del diplomskega dela obsega teoretične razlage javne televizije, formate oddaj in opredelitev lastnosti, po katerih bomo v drugem delu naredili poglobljeno analizo voditeljev, Rosvite Pesek v informativni oddaji Odmevi in Maria Galuniča v zabavni oddaji Moja Slovenija. Za mnenje o obravnavani temi smo z obema naredili tudi intervju.
Cilj diplomske naloge je razumeti razlike v vodenju med informativnimi in razvedrilnimi oddajami. Naloga se osredotoča na analizo tehnik vodenja v različnih vrstah TV oddaj, naš namen je osvetlitev njihove učinkovitosti in vpliv na program ter občinstvo, pri čemer posebej preučuje dinamiko vodenja v informativnih in razvedrilnih oddajah. Poleg tega raziskava analizira razlike v uporabi jezika, stila vodenja in tematike, vlogo različnih TV formatov ter kako voditelja dojemata svoje vloge.
Ugotovljeno je bilo, da se kljub različnim načinom podajanja informacij pristop k voditeljskemu delu ne razlikuje, potrebno je veliko truda in veliko pripomorejo tudi izkušnje. Ključne besede: Televizijski voditelj, informativna oddaja, razvedrilna oddaja, Odmevi, Moja Slovenija Objavljeno v DKUM: 19.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 7 Celotno besedilo (1,09 MB) |
4. Finančni modeli in upravljanje javnih rtv servisov v evropskem prostoruUrh Feldin, 2024, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo preučuje finančne modele in upravljanje javnih RTV servisov v evropskem prostoru. Namen naloge je analizirati finančno in upravljavsko stanje petih evropskih javnih RTV servisov s pomočjo primerjave letnih poročil, pregleda zakonodaje in literature. Analizirali smo razvojne trende, spremembe v financiranju in uporavljanju ter ključne izzive, s katerimi se soočajo ti servisi. Identificirali smo, da so kljub stabilnim prihodkom servisi soočeni s finančnimi težavami, potrebo po digitalni transformaciji in iskanju novih virov financiranja. Ugotovitve kažejo na potrebo po nadaljnjem raziskovanju, vključujoč več podatkov in poglobljeno analizo vpliva digitalne transformacije. Ključne besede: javni RTV servis, finančni modeli, upravljanje. Objavljeno v DKUM: 19.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 9 Celotno besedilo (938,63 KB) |
5. Viralnost na družbenem omrežju instagram: analiza strategij potovalnih vplivneževNina Planinšek, 2024, magistrsko delo Opis: Družbeno omrežje Instagram je postalo nepogrešljivo orodje v potovalni industriji, predvsem za potovalne vplivneže, saj ponuja edinstveno priložnost za povezovanje, navdihovanje in deljenje potovalnih izkušenj.
Namen magistrskega dela je s pomočjo deskriptivne, analitične in komparativne metode dela raziskati in predstaviti teorijo viralnosti in vplivnosti na družbenih omrežjih s posebnim poudarkom na družbenem omrežju Instagram ter njegovem pomenu za potovalno industrijo. V empiričnem delu smo na podlagi teoretičnih izhodišč in analize profilov potovalnih vplivnežev na Instagramu nadgradili in preizkusili ustvarjanje viralnosti na lastnem profilu. Ključne besede: Instagram, potovanja, viralnost, vplivneži Objavljeno v DKUM: 19.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 17 Celotno besedilo (2,71 MB) |
6. Tradicionalni in družbeni mediji v času pandemije kovidaAja Jesenik, 2024, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo je teoretična in empirična raziskava o tradicionalnih in družbenih medijih v času pandemije covid. Diplomsko delo predstavlja vpliv pandemije covid na delovanje tradicionalnih in družbenih medijev. Teoretični del temelji na predstavitvi razumevanja družbenih in tradicionalnih medijev, virusa in pandemije covid. Pričakovano je bilo, da je pandemija covid močno vplivala na način delovanja medijev, zato je bilo raziskano, kako so se morali mediji prilagoditi, da so lahko ostali na trgu. Predstavljene so spremembe, ki so jih morebiti uvedli, če so jih uvedli. V praktičnem delu je predstavljen intervju s petimi predstavniki slovenskih medijskih hiš. Ugotovljeno je bilo, da so se medijske hiše prilagodile glede na pogoje, ki jih je uvedla Vlada Republike Slovenije. Po zaključeni pandemiji se je delovanje medijev vrnilo v prvotno stanje. Mediji se prilagajajo in razvijajo glede na trg. Pandemija covid ni imela tako velikega vpliva na medije, kot je bilo predvidevano, je pa pripomogla k hitrejšemu razvoju medijev. Ključne besede: tradicionalni mediji, družbeni mediji, pandemija covid, vpliv pandemije, spremembe Objavljeno v DKUM: 08.08.2024; Ogledov: 196; Prenosov: 20 Celotno besedilo (2,12 MB) |
7. Primerjalna analiza objav vplivnežev in tradicionalnih medijev o vojni v Ukrajini : diplomsko deloJurica Balenta, 2024, diplomsko delo Opis: Glavna tema našega dela sta analiza in primerjava profilov vplivnežev in tradicionalnih medijskih podjetij na družbenih omrežjih s poudarkom na ukrajinski vojni. Profili so analizirani in primerjani tako, da so bili zbrani in primerjani podatki o številu sledilcev, številu interakcij in količini vsebine, ki je na voljo na vsakem od profilov, medtem ko je bilo z vsakega profila vzeto tudi nekaj vsebine in je bila nekoliko podrobneje analizirana. Namen je bil odgovoriti na zastavljena vprašanja glede razlik med profili vplivnežev in tradicionalnih medijev ter vsebino, ki jo nalagajo. Ključne besede: ukrajinska vojna, družbeni mediji, vplivneži Objavljeno v DKUM: 01.07.2024; Ogledov: 253; Prenosov: 26 Celotno besedilo (3,34 MB) |
8. The Impact of Cardiorespiratory and Metabolic Parameters on Match Running Performance (MRP) in National-Level Football Players : a multiple regression analysisRadivoje Radaković, Borko Katanić, Mima Stanković, Bojan Mašanović, Suzana Žilič Fišer, 2024, izvirni znanstveni članek Opis: The aim of the study was to examine the association between cardiorespiratory and
metabolic parameters and match running performance (MRP) in highly trained football players. The
sample of participants consisted of 41 national-level football players (aged 23.20 ± 3.40 years, body
height 182.00 ± 5.15 cm, and body mass 76.86 ± 6.06 kg) from the Serbian Super league. For the
purposes of this research, the following measurements were applied. A maximal multistage progressive treadmill test, with a direct measurement of maximal oxygen consumption (VO2max) (using
Fitmate MED, Cosmed, Rome, Italy) was conducted, alongside continuous heart rate monitoring.
Capillary blood samples were taken from the hyperemic area using specific test strips, and, after
sample collection, lactate concentration was immediately determined using a lactate analyzer. MRP
variables were analyzed according to the BioIRC model of motion structure analysis, based on existing
standards for profiling movement intensity. The results of multiple regression analysis indicated
an association between cardiac parameters and total distance (R2 = 54.3%, p = 0.000), high-speed
running (R2 = 46.4%, p = 0.000), and jogging (R2 = 33.6%, p = 0.004). Regression analysis revealed
an association between cardiorespiratory parameters and total distance (R2 = 24.8%, p = 0.014), and
high-speed running (R2 = 20%, p = 0.039). Meanwhile, no association was found between lactate
concentration and running performance. The explanation for these regression analysis results is based
on the observation that functional abilities represent significant potential for expressing movement
performance, a crucial condition for success in football.
Ključne besede: football players, physical performance, cardiovascular endurance, lactate concentration, maximal heart rate, professional soccer players, running performance analysis, VO2max Objavljeno v DKUM: 01.07.2024; Ogledov: 104; Prenosov: 5 Celotno besedilo (1,74 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
9. Is the handgrip strength influential factor on the competition result in elite male artistic gymnasts?Miloš Paunović, Suzana Žilič Fišer, 2023, izvirni znanstveni članek Ključne besede: umetniška gimnastika, vpliv na rezultate, relativna moč, moč oprijema roke, splav, relative strength, handgrip strength, artistic gymnastics, result influence Objavljeno v DKUM: 12.06.2024; Ogledov: 106; Prenosov: 7 Celotno besedilo (409,43 KB) Gradivo ima več datotek! Več... |
10. |