| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 117
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Inovativni načini spodbujanja ustvarjalnosti v izbranih podjetjih v Silicijevi dolini
Adrijan Pregl, 2021, magistrsko delo

Opis: Ko govorimo o podjetjih in njihovem poslovanju, le redkokdaj istočasno pomislimo še na ustvarjalnost. Prva asociacija ob omembi podjetja in njegovega poslovanja je vsekakor služenje denarja, medtem ko ob ustvarjalnosti najprej pomislimo na umetnost in domišljijo. Toda na prvi pogled nekoliko neskladna pojma, poslovanje in ustvarjalnost, sta predstavljala jedro našega magistrskega dela. Inspiracijo za magistrsko delo, v katerem smo raziskovali omenjena pojma in povezave med njima, smo našli v naših vsakdanjih življenjih, kjer nam ustvarjalnost lajša opravljanje vsakodnevnih opravil in omogoča premagovanje problemov na svojevrsten način. Zato smo se vprašali, ali lahko z njo podobno dosežemo tudi v podjetjih in na kakšen način jo v tem specifičnem okolju tudi spodbuditi. V magistrskem delu smo obravnavali ustvarjalnost in iskali inovativne načine za spodbujanje le-te v podjetjih. Ker je ustvarjalnost nedvoumno povezana z inovativnostjo, saj te brez nje ni, smo za lažje razumevanje opredelili tudi njo. K teoretičnim izhodiščem smo dodali še definiranje ustvarjalne organizacije, katere temelja sta ravno ustvarjalnost in inovativnost. V naslednjem poglavju smo ugotavljali, kakšen pomen ima ustvarjalnost za podjetje. Na podlagi tega poglavja smo lahko pričeli sklepati, ali je ustvarjalnost smiselno spodbujati. To nam je odprlo naslednje poglavje, v katerem smo iskali in raziskovali klasične tehnike in metode spodbujanja ustvarjalnosti. Dotaknili smo se individualnih in skupinskih tehnik ter metod. Pri iskanju najprimernejših primerov iz prakse smo se podali onstran luže, natančneje v Silicijevo dolino. Analizirali smo različna podjetja, ki slovijo po premikanju mej mogočega, tako v tehničnem kakor tudi v ustvarjalnem smislu. Izrisal se nam je vzorec, na podlagi katerega smo spoznali, da sta skrb in vlaganje v človekovo psihološko dobro počutje ključni za sproščanje ustvarjalnih potencialov pri zaposlenih. Ustvarjalnost v poslovnem svetu je način razmišljanja, ki inspirira, izziva in pomaga ljudem poiskati inovativne rešitve ter iz problemov ustvariti priložnosti. Ustvarjalnost je glavni razlog, zakaj nas nekatera podjetja navdušujejo z novimi in osupljivimi idejami, medtem ko druga le sledijo že uhojeni poti. Ustvarjalnost je vir inovativnosti in inspiracije, zaradi česar bi morala biti v vseh podjetjih med največjimi prioritetami.
Ključne besede: ustvarjalnost, inovativnost, ustvarjalni posameznik, ustvarjalna organizacija, pomen ustvarjalnosti, tehnike in metode spodbujanja ustvarjalnosti.
Objavljeno v DKUM: 17.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (1,40 MB)

2.
Knowledge transfer for innovativeness in family businesses
Marina Letonja, Mojca Duh, Zdenka Ženko, 2021, izvirni znanstveni članek

Opis: Family businesses (FB) are important in the most of national economies. We explored whether successors innovativeness is positively associated with the transfer of the founder innovativenes sthrough knowledge transfer and creation processes in a form of the internal transfer of founders tacitand experiential knowledge and skills and with the external transfer of knowledge, when potential successors attend educational programs, external training, or gain working experience in other companies. Our research reveals that when the actual forms of internal knowledge transfer a rediscussed, the positive correlations exist between innovativeness of successors and their early inclusion into FB, apprenticeship, inclusion of successors into meetings with business partners and strategic planning before they get involved in FB. Our survey partially confirmed that regarding external transfer of knowledge, working experiences of successors in other companies and participation in academic courses are positively associated with their innovativeness.
Ključne besede: family business, innovation, knowledge transfer, succession
Objavljeno v DKUM: 24.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (1,24 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

3.
Importance of innovativeness in the selected company and the introduction of standards as the tools
Žiga Lesjak, 2023, magistrsko delo

Opis: The master’s thesis provides a comprehensive investigation into the interplay of innovation management theory and standardization theory, with a particular emphasis on the ISO 9001 standard. The study is situated within the context of a technology enterprise, company X, offering an in-depth examination of the role of ISO 9001 standard implementation in enhancing the innovativeness and effectiveness of the company's marketing processes. It emphasises the transformative impacts of ISO 9001 standardization, including improved customer focus, process standardization, increased transparency, heightened team engagement, and enhanced risk management. The main purpose of this research is to demonstrate the successful integration of innovation theory with standardization, using company X as a model of best practice. The research further examines the transformation of the company's operations before and after the ISO 9001 standard implementation, highlighting a shift towards a more structured, customer-centric, and risk-aware approach to innovation. Lastly, an action plan to increase the innovative capacity of company X, aligned with ISO 9001 standards, is proposed.
Ključne besede: innovativeness, innovation, standardization, standard, ISO 9001
Objavljeno v DKUM: 19.04.2024; Ogledov: 233; Prenosov: 22
.pdf Celotno besedilo (2,36 MB)

4.
Trajnostne rešitve za problematiko upada čebel in inovativni pristopi
Maša Simonič, 2023, magistrsko delo

Opis: V zadnjih nekaj desetletjih je tehnologija spremenila naš svet, naš način življenja, način, kako delamo, načine razmišljanja in na koncu zaznavanje nas samih in našega okolja. Kako tehnologija raste, uspeva in cveti, je usklajeno z normami, vrednotami in prepričanji. Tako kot si dandanes ne znamo predstavljati sveta brez tehnologije, si ga ne moremo predstavljati brez čebel. Čebele predstavljajo ključni del našega okolja in so glavne opraševalke cvetočih rastlin. Z opraševanjem ohranjajo rastlinske vrste, od teh pa je odvisno življenje ljudi in živali. Čebele so pravzaprav ključni del našega življenja, zato sta razumevanje in zaščita čebel ključna za zdravje našega planeta. V teoretičnem delu smo se poglobili v problem upada števila čebel in njihove nenadomestljivosti tako za ljudi kot tudi za okolje. Na začetku je predstavljenih nekaj osnovnih pojmov s področja inovacij. V povezavi s tem smo se osredotočili tudi na družbeno odgovornost; družbeno odgovorni smo takrat, ko delujemo trajnostno. Trajnostno delujemo, ko upoštevamo potrebe današnje družbe in pri tem pazimo, da ne ogrožamo prihodnjih generacij. Poglobili smo se v trajnostno naravnanost in ustvarjalno razmišljanje, saj praktični del naloge temelji prav na tem. Na koncu teoretičnega dela smo podrobno opisali Debonovo metodo šestih klobukov, ki je bila vodilo naše delavnice s čebelarji s Štajerske. Z analizo literature in v nadaljevanju s praktičnim delom smo želeli prikazati uporabnost metode, ki spodbuja ustvarjalno razmišljanje. V praktičnem delu naloge smo se osredotočili na predstavitev čebel in umetnih čebeljih prototipov. Izpostavili smo prednosti in slabosti robotskih prototipov ter njihov vpliv na nas in naše okolje. Ker se hitrost upada čebel ne zmanjšuje, smo se poglobili v iskanje vzrokov, zakaj je od leta 2006 zaznan tolikšen upad teh opraševalk. Močno smo poudarili čebele in njihov pomen za nas ter opisali škodo, ki jo lahko povzroči upad čebel. Na koncu je opisana delavnica s čebelarji, ki smo jo izvedli julija 2022. Delavnico s čebelarji smo izvedli s pomočjo Debonove metode in tako s sodelujočimi razvili razpravo, ki je bila usmerjena na eno temo (ločevali smo informacije od ustvarjalnosti, čustva od logike itn.). Rezultati delavnice so pokazali, da smo Slovenci v ospredju v reševanju problematike upada čebel. Medtem ko se v tujini zatekajo k tehnologiji in tovrstnim rešitvam, se v Sloveniji s problemi soočamo na okolju prijazen način. Dejstvo je, da število čebel upada, ampak to je predvsem odvisno od nas, ljudi, in od našega ravnanja z okoljem in z vsem, kar nas obdaja. V nalogi poudarjamo tudi trajnost – zavedati se namreč moramo svojih dejanj in posledic, ki jim sledijo. Truditi se moramo za svet, v katerem naša dejanja utirajo pot za boljši jutri. Skupaj lahko pustimo boljši svet za generacije, ki prihajajo za nami.
Ključne besede: metoda šestih klobukov, trajnostni razvoj, ustvarjalno razmišljanje, inovacije, čebele, robotski prototip
Objavljeno v DKUM: 18.01.2024; Ogledov: 304; Prenosov: 55
.pdf Celotno besedilo (1,66 MB)

5.
Private forest owner willingness to mobilise wood from dense, small-diameter tree stands
Matevž Triplat, Satu Helenius, Ruben Laina, Nike Krajnc, Thomas Kronholm, Zdenka Ženko, Teppo Hujala, 2023, izvirni znanstveni članek

Opis: Forests are a source of renewable biomass, and their utilisation will play a vital role in the transition towards a climate-neutral economy. Small-diameter tree management could contribute to this transition via providing renewable biomass for sustainable uses and fostering tree growth towards long-lifecycle bioproducts. The utilisation of small-diameter trees in the EU is still low since new technologies and work models are required to make the operations economically profitable, environmentally sound, and socially attractive. The supply of biomass from small-diameter tree stands is dependent on forest owners with diverse perceptions on their forests and diverse ownership objectives. However, there is scarce research on forest owner perceptions on small-diameter tree management, which encompasses home consumption, self-active work, and commercial forestry services. A survey in four EU countries was designed to identify the main factors affecting the motivation of forest owners to mobilise biomass from small-diameter stands. Factor and clustering analyses were used to identify four forest owner segments: weakly-engaged traders, well-being seekers, self-active profit-seekers, and well-informed service users. The willingness to utilise biomass from small-diameter tree stands and participate in the market was shaped by forest owner knowledge of forestry, economic and socio-cultural motivations, and sensitivity to service offerings. Forest owner preferences for market participation are heterogenous, and thus different policy implementation approaches are needed and proposed.
Ključne besede: profili strank, faktorska analiza, gozdarske storitve, upravljavski cilji, biomasa, komunikacijske strategije, customer profiles, factor analysis, forestry services, management objectives, biomass, communication strategies
Objavljeno v DKUM: 10.07.2023; Ogledov: 475; Prenosov: 42
.pdf Celotno besedilo (1,51 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

6.
7.
Inoviranje v izbranem podjetju x
Lea Klenovšek, 2022, diplomsko delo

Opis: Izhodišče raziskave v diplomskem delu predstavlja celovitost in dialektična teorija sistemov s poudarkom na procesu inoviranja, katerega preučimo na primeru izbranega podjetja x. Dejstvo je, da morajo podjetja za svoj obstoj, razvoj in konkurenčnost na trgu nenehno inovirati tako proizvode kot tudi procese, tega pa se podjetja vse bolj zavedajo. V teoretičnem delu diplomskega dela analiziramo proces nastanka ideje in vse do inovacije ter natančno preučimo inoviranje in pomen le tega. Inovativnost in ustvarjalno razmišljanje posameznika predstavlja podlago za proces inoviranja, oblika organizacije oz. njeno poslovanje pa zahteva določen način inoviranja. Inoviranje vpliva tako na podjetje, udeležence procesa in okolje. V preteklosti podjetja niso dajale posebne pozornosti inoviranju, sedaj pa imajo zato namenjene oddelke. Skupaj z inoviranjem je v ospredje prišel tudi človek, kateri je bil predtem v ozadju. Nekoč so se za inoviranje in inovacije odločali zgolj vrhnji organi, sedaj v modernih časih pa je inovativnost prinesla drugačno vrsto razmišljanja v podjetja, saj je lahko vsak izmed zaposlenih s svojimi idejami pobudnik za inovacije. V izbranem podjetju x, se zavedajo pomena ustvarjanja inovacij, saj jim le te omogočajo rast, razvoj, dobiček in konkurenčno prednost. Nenehno inoviranje predstavlja prednosti tako za podjetje kot tudi za zaposlene, katere stalno spodbujajo k inovativnosti. Inoviranju posvetijo veliko časa in potrebne finančne vložke oz. investicije, katere se jim povrnejo v obliki dobička itd., pri procesu pa sodeluje veliko udeležencev iz različnih področij.
Ključne besede: novost, inovativnost, inovacije, inoviranje, celovitost.
Objavljeno v DKUM: 04.11.2022; Ogledov: 604; Prenosov: 160
.pdf Celotno besedilo (878,11 KB)

8.
Trajnostni razvoj skupnosti: kako krepiti srečne trajnostne skupnosti?
Tine Šteger, 2022, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi proučujemo področje ustvarjalnosti, inovativnosti, trajnostnega razvoja in sreče ter raziskujemo razvoj skupnosti v srečne trajnostne skupnosti. Izpostavljamo nekatere izmed perečih aktualnih problemov ter ugotavljamo, da z obstoječim netrajnostnim načinom razvoja več ne moremo nadaljevati. Pri obvladovanju obstoječih in prihajajočih problemov izpostavljamo pomen celovitosti in v tem smislu sistemskega razmišljanja, ustvarjalnosti in inovativnosti, kar nam omogoča razvoj novih rešitev za reševanje aktualnih problemov in prehod v bolj trajnosto družbo. Osrednje vprašanje s katerim se ukvarjamo v magistrskem delu je, kako lahko trajnostni razvoj, tudi s pomočjo ustvarjalnosti in inovativnosti, pripomore k izboljšanju kakovosti življenja v skupnosti in navsezadnje – višji ravni sreče njenih prebivalcev. V skladu z opredelitvijo Združenih narodov trajnostni razvoj razumemo v njegovih treh razsežnostih – ekonomski, družbeni in okoljski, kot razvoj, ki omogoča zadovoljevanje potreb trenutne generacije, ne da bi ta ogrozil sposobnost prihodnjih generacij za zadovoljevanje njihovih potreb. Ugotavljamo, da se obstoječe razvojne strategije v lokalnih skupnostih v svojem bistvu osredotočajo predvsem na zasledovanje materialne blaginje prebivalcev, medtem ko druga področja puščajo ob strani. V magistrskem delu raziskujemo vpliv posameznih razsežnosti trajnostnega razvoja (ekonomske, družbene in okoljske) na srečo ljudi v družbi, da bi lahko ocenili potencial trajnostnega razvoja za razvoj skupnosti v srečne trajnostne skupnosti. Ugotavljamo, da je gospodarski razvoj nujen za zagotavljanje osnovne življenjske ravni, ki posamezniku omogoča zadovoljevanje osnovnih človekovih potreb. Skozi kritično razpravo o ugotovitvah različnih avtorjev (predvsem Easterlina, Veenhovna, Hagertya in Ingleharta) ugotavljamo, da povezanost med ravnjo bruto domačega proizvoda in srečo prebivalcev obstaja. Tako ljudje v gospodarsko razvitih državah v povprečju poročajo o višjih ravneh sreče kot prebivalci gospodarsko manj razvitih držav. Ugotavljamo, da je povezanost med gospodarskim razvojem in srečo močnejša v gospodarsko manj razvitih kot gospodarsko razvitih družbah. Gospodarska rast ima torej izrazit vpliv na srečo predvsem v manj razvitih državah. Ko družba doseže določen prag gospodarske razvitosti, raven sreče praviloma več ni odvisna od nadaljne gospodarske rasti. Ključnega pomena postanejo drugi, nematerialni dejavniki. V tem smislu smo raziskovali vpliv dejavnikov družbenega razvoja in varstva okolja na raven sreče, o kateri poročajo ljudje v družbi. Na področju družbenega razvoja ugotavljamo, da obstaja jasna povezanost med močjo socialne države, kakovostjo političnega sistema, svobodo odločanja o lastnem življenju, zaupanjem med ljudmi in povezanostjo v družbi, a hkrati obstoja povezanosti med zmanjševanjem družbene neenakosti in srečo ni moč potrditi. Potrdili smo povezanost med kazalci varstva okolja in ravnjo sreče ljudi. Ugotavljamo, da bi bilo v tem smislu na področju razvoja skupnosti smiselno poleg gospodarskega razvoja večji poudarek nameniti družbenemu razvoju in varstvu okolja, kar bi omogočilo bolj celovit razvoj skupnosti v skladu s trajnostnim razvojem. A ne le to. Kot smo ugotovili, bi to lahko pomembno vplivalo tudi na raven sreče ljudi v skupnosti, ki bi jo lahko z ustreznimi politikami, ki v večji meri upoštevajo družbeni razvoj in varstvo okolja vsaj ohranili, če ne na dolgi rok celo dvignili.
Ključne besede: celovitost, inovativnost, sreča, skupnosti, trajnostni razvoj, ustvarjalnost.
Objavljeno v DKUM: 09.06.2022; Ogledov: 980; Prenosov: 165
.pdf Celotno besedilo (2,87 MB)

9.
Pot od invencije do inovacije in pomen inovacij za podjetje x
Nastja Đačić, 2021, diplomsko delo

Opis: V delu diplomskega projekta bo izhodišče predstavljala pot nastanka invencije do nastanka inovacije in s tem povezan invencijsko-inovacijski proces. Na podlagi opredeljenih osnovnih pojmov bomo spoznali celotno pot do nastanka inovacije in s kakšnimi odpori ter ovirami se podjetja na tej poti soočajo. Spoznali bomo, kako pomembna je inovativnost za podjetja in celotno gospodarstvo ter kakšne koristi prinašajo inovacije. V raziskovalnem delu bomo na podlagi izbranega podjetja opredelili inovacijsko dejavnost v podjetju in predstavili, kako podjetje spodbuja ter motivira zaposlene k inovativnosti. Brez inoviranja podjetja v današnjem svetu praktično ne morejo več preživeti. Inoviranje prinaša napredek, družbeno blaginjo in odpira nova delovna mesta. V izbranem podjetju se zavedajo, da je pomembno, da so njihovi zaposleni inovativni, inovativnost pa je bila že od nekdaj temeljna značilnost podjetja, zato si je vodstvo vedno prizadevalo za to, da postane značilna kultura tudi vseh zaposlenih.
Ključne besede: ustvarjalnost, ideja, invencija, inovacija, inovativnost, novost
Objavljeno v DKUM: 09.11.2021; Ogledov: 1387; Prenosov: 279
.pdf Celotno besedilo (735,27 KB)

10.
Vpliv inovacij na razvoj tehnološkega podjetja
David Begič, 2021, diplomsko delo

Opis: Izhodišče raziskave v diplomskem projektu predstavlja dialektična teorija sistemov in inovacijski management s poudarkom na pomembnosti inoviranja v izbranem tehnološkem podjetju. Nihče več ne dvomi v dejstvo, da morajo podjetja, ki želijo biti dandanes konkurenčna na trgu stalnih sprememb, nenehno inovirati. Zato v empiričnem delu diplomskega projekta preučujemo različne vrste inovacij, ki so potrebne za dolgoročni obstoj podjetij. To je izrednega pomena, saj ljudje danes, ko slišijo besedo inovacija, najprej pomislijo na tehnično-tehnološko vrsto. Vendar te predstavljajo le eno petino vseh inovacij. Zato natančno preučujemo, kaj sploh je inovacija, vrste inovacij in kako se razlikuje od invencije. Poleg tega za lažje razumevanje področja inovacijskega managementa preučujemo še ostale osnovne pojme. Sem spadajo načini inoviranja, inovativnost družb in podjetij, pomen družbene in družbeno-ekonomske odgovornosti podjetij, vloga podjetij v njihovem okolju, proces difuzije, ki ga sestavljajo štiri glavne sestavine, in še bi lahko naštevali. Glavni problem, s katerim se soočajo današnja podjetja, je ta, da se managerji sodobnih podjetij preveč osredotočajo na to, kako čim bolje doseči tehnično in ekonomsko racionalnost. To posledično vodi do tega, da managerji takšnih podjetij nimajo dovolj časa, da bi se lahko posvečali problemom, ki se navezujejo na odgovornost podjetij ali pa na njihovo vlogo v naravnem in kulturnem okolju. V ta namen je bila izvedena raziskava na izbranem tehnološkem podjetju, s pomočjo katere smo izvedeli, točno kakšne prioritete imajo v podjetju in kako se te odražajo v njihovem vsakdanjem obratovanju.
Ključne besede: Inovacije, inovativnost, ustvarjalnost, celovit pristop, difuzija.
Objavljeno v DKUM: 28.10.2021; Ogledov: 998; Prenosov: 87
.pdf Celotno besedilo (875,98 KB)

Iskanje izvedeno v 0.26 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici