| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 52
Na začetekNa prejšnjo stran123456Na naslednjo stranNa konec
1.
Spunk – dramatska vrstna razplastenost gledališke dejavnosti ter umestitev v širši kulturni prostor
Nina Vožič-makuc, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu Spunk – dramatska vrstna razplastenost gledališke dejavnosti ter umestitev v širši kulturni prostor sem se posvetila gimnazijskemu kulturnemu društvu Spunk – gledališka skupina Talijin hram in njihovemu desetletnemu gledališkemu udejstvovanju. Zastavila sem si nalogo, in sicer dokazati, da se srednješolsko oziroma ljubiteljsko gledališče lahko uspešno loti vseh dramatskih oziroma gledaliških vrst/žanrov, ne samo lahkotnih mladinskih iger, ter da se lahko vzpostavi kot insti
Ključne besede: Spunk, dramatska vrsta/žanr, gledališka postavitev, Festival Urška, gledališka recenzija
Objavljeno: 12.05.2009; Ogledov: 2510; Prenosov: 216
.pdf Celotno besedilo (2,19 MB)

2.
Vdanost v usodo in upor malega človeka v Prežihovih Samorastnikih in Požganici ter njena aktualna povezava z razvojem manjšinskega vprašanja na avstrijskem Koroškem
Petra Kos, 2009, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava izbrana dela koroškega pisatelja Prežihovega Voranca: zbirko novel Samorastniki in roman Požganica. Osredotoča se na pojav vdanosti v usodo in upornosti malega človeka v omenjenih delih ter na aktualno sporočilnost Požganice. Izbira dveh različnih žandrov, namreč romana in novele, iz različnih zgodovinskih obdobij ter socialno – družbenih razmer, je namerna. Namen naloge je prikazati življenje, delovanje, razmišljanje in analizirati obnašanje ter odzivanje Prežihovega malega človeka v različnih življenjskih, socialnih, družbenih ter zgodovinskih okoliščinah. Kaj torej definira usodo malega človeka, kaj ga motivira k uporu v borbi za preživetje in kaj vodi v vdajo? Kakšne so posledice njegovih dejanj? Primerjava in analiza del kaže, da je povezanost in navezanost malega človeka na košček lastne zemlje sinonim za skoraj nedoumljivo borbenost, hrepenenje in upornost. Prežih vidi kmečkega človeka kot najvitalnejši del družbe in nosilca prihodnjih koroških oziroma slovenskih rodov. Ta osrednji motiv sicer v Samorastnikih ne spreminja socialnega položaja ali žalostnih usod malih koroških kmečkih ljudi, je pa v veliki meri odločilen za narodnostno usodo koroških ljudi in krajev ob koroškem plebiscitu, ki ga, ne le literarno, temveč tudi zgodovinsko in družbeno kritično, obravnava roman Požganica. Posebej poudarjena v diplomskem delu je aktualna plat Prežihove literarne zapuščine, ki je ni mogoče omejevati zgolj na ozko regionalno raven. Še posebej danes, ko Slovenija znova, ne glede na evropske integracijske procese, utrjuje svoje nacionalne meje, svoj nacionalni ponos in ko se človek v kapitalističnem kolesju ponovno sprašuje o socialnih razlikah, izkoriščanju delavcev, njegovem položaju, pravicah in odnosu delodajalcev in oblasti.
Ključne besede: Prežihov Voranc, Samorastniki, Požganica, socialni realizem, mali človek, upor, vdaja, plebiscit, Koroška.
Objavljeno: 29.08.2009; Ogledov: 3902; Prenosov: 424
.pdf Celotno besedilo (527,03 KB)

3.
VPLIV LJUBEZNI NA VSEBINO EKSISTENCIALNE TEME V IZBRANIH ROMANIH FERIJA LAINŠČKA
Katja Peršak, 2009, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo analizira izbrane romane sodobnega slovenskega pisatelja Ferija Lainščka. Izbor temelji na vsebinski določnici, ki odbira dela z realistično zasnovano fabulo, od pisateljevih literarnih začetkov do najnovejših stvaritev. V teh romanih glavna literarna oseba, obremenjena z osamljenostjo, išče rešitve in odgovore na kompleksna eksistencialna vprašanja v sedanjosti in v razmerju do ljudi, ki jo obkrožajo. Za iskanje bivanjskega smisla se izkaže, da je odvisno od ljubezni oziroma zaljubljenosti. Ljubezenska tematika se ne manifestira izključno skozi razmerje moški-ženska, ampak se pojavlja tudi v obliki naklonjenosti oziroma ljubezni do bližnjega ali sorodnika. Za literarna dela Ferija Lainščka je tako značilna neločljiva povezanost eksistencialne teme z ljubezensko, saj slednja vpliva na reševanje bivanjske problematike pozitivno ali negativno, torej opravlja vlogo pomočnika ali nasprotnika. Ljubezenski zapleti stopnjujejo tempo dogajanja ali ga zavirajo oziroma pomagajo literarnim osebam ali jih ovirajo pri reševanju eksistencialne problematike. Izbrani romani iz Lainščkovega literarnega opusa, ki so v časovnem okviru izbranega strokovnega termina, vsebinsko in oblikovno ustrezajo definiciji sodobnega slovenskega romana, ki se pojavlja v obliki moderniziranega tradicionalnega romana.
Ključne besede: Feri Lainšček, sodobni slovenski roman, eksistencialna tema, vpliv ljubezni
Objavljeno: 22.08.2009; Ogledov: 3297; Prenosov: 386
.pdf Celotno besedilo (452,74 KB)

4.
KNJIŽEVNA KRITIKA IN PUBLICISTIKA O KRESNIKOVIH NAGRAJENCIH
Mojca Pernat, 2009, diplomsko delo

Opis: Nagrada, ki se podeljuje na kulturno bogati programski prireditvi, je iz leta v leto pridobivala na ugledu in lahko rečemo, da je v svojih osemnajstih letih postala ena izmed najprestižnejših slovenskih nagrad in je po denarni plati takoj za Prešernovo nagrado. Pomembno vlogo je imela pri tem vsa leta tudi časopisna hiša Delo, ki je predstavitvi nagrade, nominirancem in sami organizaciji prireditve na svojih straneh posvetila veliko pozornosti in ji je s tem uspelo nagrado predstaviti javnosti. Prav tako je časopisna hiša Delo pomembna tudi zaradi prispevanja denarnih sredstev za nagrado. Sklepamo lahko, da je sama nagrada pomembno prispevala k vztrajni rasti letne produkcije romanov, kar je razvidno iz tega, da se je iz začetnih 17 del v leta 1989/1991 povzpela v letu 2008 do rekordnih 120 del. Ob tako velikem številu letno izdanih romanov pa se lahko upravičeno vprašamo, koliko teh del je res kakovostnih.
Ključne besede: Kritiška refleksija, kresnikovi nagrajenci, prireditev, publicistika, vrednostna ocena.
Objavljeno: 17.11.2009; Ogledov: 2194; Prenosov: 329
.pdf Celotno besedilo (793,84 KB)

5.
ALOJZ IHAN - PESNIK, PISATELJ IN ESEJIST
Veronika Mravljak, 2010, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela Alojz Ihan — pesnik, pisatelj in esejist je bil, predstaviti Ihanovo literarno ustvarjanje na podlagi petih tematskih sklopov, in sicer ljubezen, vera, življenje : smrt, umetnost : znanost in živali. Izziv pri iskanju podobnosti in razlik je bil, povezati fabule treh različnih literarnih zvrsti (poezije, proze in esejistike), v katerih se način komunikacije z bralci precej razlikuje. Diplomsko delo je bilo teoretično zastavljeno in je nastalo s poglobljenim študijem literature in virov. Metode dela so bile naslednje: deskriptivna metoda (življenjepis Alojza Ihana), komparativna metoda (primerjanje tematskih sklopov ljubezen, vera, življenje : smrt, umetnost : znanost in živali v poeziji, prozi in esejih ter iskanje podobnosti in razlik), metoda klasifikacije (umestitev literarnega ustvarjanja Alojza Ihana v slovenski prostor in književnost) ter metoda analize in sinteze (analiza pesmi, romanov in esejev, razčlenitev vsebine, sestavljanje ugotovljenih dejstev v novo celoto). Pri analiziranju in sintetiziranju Ihanovih literarnih del se je pokazalo, da se določeni motivi (na primer Jezus Kristus), teme (na primer človeške lastnosti Jezusa Kristusa) in literarna mnenja (na primer Jezus Kristus je poudarjal vero v človekovi intimi) pojavljajo v vseh treh literarnih zvrsteh, v katerih je ustvarjal. Sporočilnost pesmi ali tema romana se nadgradi v esejih, v katerih je literarno mnenje podprto s številnimi raznolikimi argumenti.
Ključne besede: poezija, proza, esejistika, tematski sklop, fabula, postmodernizem, ironija
Objavljeno: 22.04.2010; Ogledov: 3706; Prenosov: 286
.pdf Celotno besedilo (635,93 KB)

6.
Romi v izbranih romanih Ferija Lainščka
Barbara Galun, 2010, diplomsko delo

Opis: Feri Lainšček je Rome spoznal v otroštvu, saj so živeli v okolici njegovega doma, in v njihovi družbi je tudi odraščal. Že takrat ga je privlačila njihova drugačna kultura. V diplomskem delu sem prikazala, da so Romi res pomemben del Lainščkovega življenja in so pogosto navdih za njegovo ustvarjanje. Romsko drugačnost je prekmurski pisatelj mojstrsko upodobil v romanih Namesto koga roža cveti in Nedotakljivi: mit o Ciganih, Romi pa se kot stranske osebe pojavljajo tudi v nekaterih njegovih drugih romanih. Feri Lainšček prikaže romsko življenje brez idealiziranja, seznani nas z njihovim načinom razmišljanja in z njihovimi raznolikimi potmi ter nam tako približa to, s predsodki zaznamovano, skupnost.
Ključne besede: Feri Lainšček, Romi, romska problematika, stereotipi, etnična manjšina.
Objavljeno: 22.04.2010; Ogledov: 3303; Prenosov: 688
.pdf Celotno besedilo (539,34 KB)

7.
AVTOBIOGRAFSKOST IN PROBLEMATIKA SEKSUALNOSTI V IZBRANIH ROMANIH VITOMILA ZUPANA
Katja Bukovšek, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Avtobiografskost in problematika seksualnosti v izbranih romanih Vitomila Zupana sem ugotavljala, v kolikšni meri je pisateljeva literatura avtobiografska in v kolikšni meri vsebuje elemente seksualnosti, pri čemer sem se osredotočila na odnos moški — ženska. Analiza pripovednih besedil zajema naslednje Zupanove romane: Potovanje na konec pomladi (1972), Menuet za kitaro (1975), Igra s hudičevim repom (1978), Komedija človeškega tkiva (1980), Levitan (1982) in Apokalipsa vsakdanjosti (1988). Ugotovila sem, da romani vsebujejo velik delež avtobiografskih prvin, pri čemer ne gre za avtobiografijo v njenem dobesednem pomenu, saj se resničnost prepleta tudi s fikcijo. Pisatelj popisuje neko resničnost, zasebno in preteklo, prikazano z njegovega stališča ter literarno obdelano. Delež avtobiografskosti sem ugotavljala ob pripovedovalcu, literarnih osebah in literarnih prostorih. Pomagala sem si predvsem s pisateljevo tretjeosebno avtobiografijo in pričevanji Ifigenije Simonović, ki je avtorja osebno poznala ter z njim več let prijateljevala. Najmanj avtobiografskih prvin je v romanu Potovanje na konec pomladi, kjer v ospredje stopi fikcija. V ostalih romanih avtobiografske prvine izstopajo na več mestih. Obravnavani romani prav tako vsebujejo številne prvine seksualnosti, ki se je pokazala kot izhodišče Zupanovega pisateljevanja. Pravo problematiko seksualnosti zasledimo šele po letu 1965, ko so v slovenščino začeli prevajati dela Henryja Millerja, po katerem se je Zupan zgledoval. S stališča seksualnosti je prikazan predvsem odnos moški — ženska, ki je zaznamovan zlasti s spolnostjo.
Ključne besede: Vitomil Zupan, avtobiografskost, seksualnost, odnos moški – ženska.
Objavljeno: 22.04.2010; Ogledov: 2412; Prenosov: 431
.pdf Celotno besedilo (1,84 MB)

8.
DOBRO IN ZLO V JANČARJEVI KRATKI PROZI IN NOVELAH
Simona Šilec, 2010, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo predstavlja analize obravnavanih besedil Draga Jančarja s stališča treh teorij o dobrem in zlu. Nosilec prve teorije je Morgan Peck Scott, druga teorija pripada Carlu Gustavu Jungu, tretja teorija pa je krščanska teorija. Vse kratke zgodbe in novele so analizirane s pomočjo teh teorij. V uvodnem delu diplomskega dela so predstavljene predpostavke o literarnih osebah, na kratko je predstavljen pisatelj, Drago Jančar. V jedrnem delu sledi analiza kratke proze in novel, z upoštevanjem treh teorij in iz vidika dobrega in zla, ki ga te teorije zastopajo. V zaključku diplomskega dela so predstavljene ugotovitve analiziranih besedil
Ključne besede: dobro in zlo, Jančar, krščanska teorija, Scottova teorija, Jungova teorija.
Objavljeno: 09.07.2010; Ogledov: 2293; Prenosov: 132
.pdf Celotno besedilo (38,63 MB)

9.
SLOVENSKI ROMAN NA PRELOMU TISOČLETJA
Barbara Majhen, 2010, diplomsko delo

Opis: Dvajseto stoletje je čas romana, ki je pomembno vlogo odigral po letu 1990 tudi na Slovenskem in v tem času doživel veliko sprememb. Diplomsko delo vsebuje interpretacijo trinajstih romanov, izdanih od leta 1990 do 2010. Temu primerno je dodeljen tudi naslov diplomskega dela, in sicer Slovenski roman na prelomu tisočletja. Cilj in namen diplomske naloge je interpretacija posameznih romanov in sistematično vključevanje virov (romanov) v dinamiko romana 20. stoletja. S tem dokazujemo smeri in tokove tedanjega časa in odkrivamo nove smeri, ki se pojavljajo v izbranem korpusu. Uvodne besede so namenjene romanu dvajsetega stoletja in aktualni študiji o tradicionalnem modificiranem slovenskem romanu. S pomočjo posameznih študij so v diplomskem delu določene smeri in dinamika slovenskega literarnega dogajanja ob koncu dvajsetega stoletja. Z viri, oziroma s posameznimi interpretiranimi romani, so na podlagi idejnih, tematskih, slogovnih in jezikovnih sestavin posameznih romanov te smeri potrjene ali ovržene. Slovenski roman po 1990 letu še vedno ohranja nekaj postmodernističnih in modernističnih prvin, prav tako ni vredno zanemariti realizma, ki pa se v novejših romanih pojavlja v novih oblikah. Sodobni roman prinaša novosti predvsem na področju erotike, fantastike in humorja. Eksistencializem je prisoten v vseh virih, saj je prav vsak roman in z njim glavni junak podvržen vprašanju bivanjskega in človeškega obstoja, kar jih dela tragične. V izbranem korpusu je opazen tudi velik politični vpliv na avtorje tega časa (razpad Jugoslavije, osamosvojitev Slovenije, čas pod fašističnim režimom).
Ključne besede: roman, sodobni slovenski roman, modernizem, postmodernizem, eksistencializem, postrealizem, vojna, erotika, fantastika, humor
Objavljeno: 07.01.2011; Ogledov: 3102; Prenosov: 412
.pdf Celotno besedilo (878,58 KB)

10.
MOTIV SREČE IN SMRTI V PRIPOVEDNI PROZI CIRILA KOSMAČA
Lucija Breznik, 2010, diplomsko delo

Opis: Ciril Kosmač je v tematski in idejni svet socialnega realizma vnesel jasne elemente modernizma, od razvejane kompozicije do elementov fantastike. Večina njegovih del je avtobiografskega značaja, saj avtor v njih nastopa kot delujoča oseba. V njegovi prozi so prisotne prvine humorja, ki je tesno povezan z arhaičnimi odnosi med ljudmi na vasi. Še posebej izstopajo značilni vaški liki, ki s svojo tragičnostjo in hkrati smešnostjo spremljajo Kosmačev razumevajoči humor v posebne vrste ljudsko grotesko, kar se kaže v izboru motivov in karakterizaciji oseb. V središču so ljudje, ki so v socialnem, miselnem in predvsem čustvenem pogledu na dnu človeške lestvice. So odrinjenci, posebneži, ki so nosilci posebne človečnosti, v kateri je izpovedana ljubezen, lepota, dobrota in etična moč. Hrepenijo po vsem, kar nasprotuje hladnemu razumu – ljubezni ter predvsem po sreči in svobodi. Kosmač izpoveduje tragične usode, socialno bedo, življenjsko izgubljenost in pogosto tudi svojo pisateljsko ustvarjalno stisko, z mukami in radostnimi trenutki. Povezuje različne zgodbe, različna življenja in prepleta usodne dogodke. Največkrat so to odločilni trenutki v življenju ljudi, pogosto pa je to ravno smrt, ki je v njegovih delih prevladujoč motiv, osvetljen z več vidikov – nastopa lahko kot groza, odpoved ali kot cilj, etično dejanje. V diplomskem delu z naslovom Motiv sreče in smrti v pripovedni prozi Cirila Kosmača podrobneje predstavljam omenjena motiva, ki se vseskozi pojavljata v več inačicah – motiv sreče in smrti. Pripovedni potek zgodb prikazuje rast pripovedovalčevega literarnega ustvarjanja in čustvenega sveta, njegovega pojmovanja usode in lepote – zgodbe spleta v osebna in temeljna življenjska spoznanja. Za poante nekaterih novel je značilno, da so optimistične in da z zaupanjem v prihodnost (vero v pravičnost in dobroto) prekrivajo človeško nemoč.
Ključne besede: Ključne besede: Ciril Kosmač, motiv, sreča, smrt, liki, humor.
Objavljeno: 04.07.2011; Ogledov: 3799; Prenosov: 461
.pdf Celotno besedilo (508,98 KB)

Iskanje izvedeno v 0.15 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici