SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 90
Na začetekNa prejšnjo stran123456789Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
Odnos slovenskih osnovnošolcev in srednješolcev do učnega predmeta biologija
Mirjana Meško, 2009, diplomsko delo

Opis: Zadnja leta v Sloveniji in po svetu osnovnošolski in srednješolski učitelji opažajo zmanjšano zanimanje učencev za naravoslovne predmete. Posledice tega trenda zaznamo kot pomanjkanje kadra z naravoslovno izobrazbo. Tako se lahko zmanjša kakovost znanstvenega in strokovnega dela, kar ima negativen vpliv v znanosti in v razvoju držav. V tem diplomskem delu smo ugotavljali odnos slovenskih osnovnošolcev in srednješolcev do učnega predmeta biologija. S pomočjo anket smo pridobili ustrezne podatke in ugotovili, da se je trend zmanjšanega zanimanja za biologijo ustavil. Med osnovnošolci je biologija v samem vrhu priljubljenih predmetov, prav tako se odločajo za nadaljevanje šolanja v naravoslovni smeri. V prehodu iz osnovne v srednjo šolo pozitivnost odnosa do biologije stagnira oziroma malo nazaduje, čeprav maturanti vse pogosteje izbirajo naravoslovne predmete na maturitetnem preizkusu. Glede na naše podatke bodo družboslovne fakultete v prihodnjih letih še vedno polne, medtem ko si bodo predavalnice naravoslovnih fakultet s prihodom sedanjih osnovnošolcev počasi opomogle. Za izboljšanje odnosa osnovnošolcev in srednješolcev do učnega predmeta biologija bi učitelji morali po mnenju učencev učno snov podajati s pomočjo razgibanih metod dela in predvsem vključevati več praktičnega dela v pouk biologije ter vsebino predmeta povezovati z vsakdanjim življenjem.
Ključne besede: odnos, biologija, učni predmet, osnovna šola, srednja šola, didaktika biologije
Objavljeno: 22.04.2009; Ogledov: 3766; Prenosov: 387
.pdf Celotno besedilo (849,59 KB)

3.
Poznavanje dvoživk v 3. triadi devetletke
Martina Kos, 2009, diplomsko delo

Opis: Dvoživke so izredno raznolika in hkrati tudi zelo ogrožena skupina živali. Če želimo pripomoči k njihovi ohranitvi in varovanju, moramo takoj ukrepati. Kot učitelji imamo nalogo učence vzgajati in izobraževati. V okviru prvega jim pomagamo izoblikovati stališča in vrednote, v okviru drugega pa jim posredujemo znanje. Da bi lahko začeli z ukrepi za zaščito dvoživk, ki jih lahko izvajamo kot učitelji v šoli, je potrebno ugotoviti, kakšna stališča imajo učenci do predmeta in pouka biologije, dvoživk in narave na splošno ter kakšno je njihovo znanje o dvoživkah. To je bil predmet naše raziskave, v kateri smo izvedli anketo med učenci 7., 8. in 9. razredov na sedmih osnovnih šolah po Sloveniji. Izbrali smo šole iz različnih okolij, da bi dobili čim bolj jasno sliko o tem, kakšno je poznavanje dvoživk pri učencih v 3. triletju. Ugotovili smo, da med učenci ni večjih razlik v poznavanju in da na to ne vplivajo spol, razred in okolje, v katerem se nahaja šola, pač pa ima veliko vlogo učitelj, ki s svojim pristopom lahko zelo vpliva na zanimanje učencev do predmeta biologije in posledično na njihovo poznavanje določene tematike, v našem primeru dvoživk.
Ključne besede: Amphibia, dvoživke Slovenije, ogroženost dvoživk, zaščita dvoživk, stališča, poznavanje dvoživk
Objavljeno: 11.05.2009; Ogledov: 3308; Prenosov: 189
.pdf Celotno besedilo (1,41 MB)

4.
INTERAKTIVNE RAČUNALNIŠKE SIMULACIJE BIOLOŠKIH LABORATORIJSKIH VAJ
Miro Puhek, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo predstavili nekaj interaktivnih računalniških simulacij namenjenih poučevanju biologije. Podrobneje smo prikazali naslednje simulacije: a) alkoholno vrenje, v katerem je hitrost procesa grafično ponazorjena kot povezava med temperaturo in sproščanjem ogljikovega dioksida; b) dihanje, kjer je prikazana povezava med telesno aktivnostjo človeka in spremembo volumskih razmerij dihalnih plinov; c) utrip srca, v kateri je prikazan vpliv spola in telesne pripravljenosti na utrip srca; d) difuzija elektrolitov, kjer je ponazorjena povezava med površino in hitrostjo difuzije; e) dihanje mokarjev, v kateri smo raziskali vpliv temperature na dihanje in aktivnost ličink mokarjev; f) lubje kot toplotna izolacija, kjer smo ponazorili vpliv lubja pri toplotni izolaciji rastline; g) učinek tople grede, v kateri smo prikazali povezavo med koncentracijo toplogrednih plinov in spremembami temperature; h) osmoza, kjer je ponazorjen vpliv osmoze na celico. Izdelane simulacije bi bilo v šolski praksi mogoče uporabiti kot: a) samostojne laboratorijske vaje izvedene v virtualnem svetu; b) izobraževanje na daljavo; c) dopolnilo klasičnemu ali računalniško podprtemu laboratorijskemu delu; d) sredstvo za urjenje in preverjanje hipotez brez dodatnih materialnih potreb.
Ključne besede: računalniško podprte laboratorijske vaje, računalniške simulacije, alkoholno vrenje, dihanje, srčni utrip, difuzija elektrolitov, učinek tople grede, osmoza.
Objavljeno: 12.10.2009; Ogledov: 3324; Prenosov: 256
.pdf Celotno besedilo (759,36 KB)

5.
Naravoslovne aktivnosti na Mariborskem otoku za ciljno skupino druga triada osnovne šole
Maja Miketek, 2010, diplomsko delo

Opis: Sodobna osnovna šola teži k čim bolj aktivnem vključevanju učencev v pouk. Učitelji bi se morali zavedati, da pouk naravoslovja ne sme biti le zbirka informacij in znanja. Različne metode podajanja znanja lahko naredijo spoznavanje naravoslovja zabavno, prijetno in zanimivo. Otroci raje spoznavajo naravo v naravi kot pa v učilnici. Eno lepših učilnic v naravi omogoča Mariborski otok. Večina ljudi ga pozna kot kopališče, vendar je Mariborski otok veliko več kot to. Je zaščiteno območje v naravovarstvenem in kulturnem smislu. Ker je zanj značilna velika rastlinska in živalska pestrost, lahko poteka v tej učilnici veččutno raziskovalno učenje. Neposreden stik z rastlinami in živalmi ter spoznavanje narave z vsemi čutili, prebudi v učencih naravno začudenje, občudovanje in radovednost. Vključevanje ekskurzij na Mariborski otok ter učenčevo samostojno delo in raziskovanje, razvija odnos do naravoslovja kot predmeta in narave. Tak način učenja ima tudi vzgojno vrednost. Med ekskurzijo nastaja sproščeno demokratično vzdušje, učenci razvijajo medsebojno komunikacijo in spoštovanje. Individualne razlike posameznikov izginejo. V diplomski nalogi so predstavljene naravoslovne aktivnosti, ki se lahko izvajajo na Mariborskem otoku in so primerne predvsem za učence 4., 5. in 6. razredov. Naloge so zastavljene tako, da učenci z njimi razvijajo prostorske predstave, povezujejo teorijo s prakso ter širijo svoje znanje.
Ključne besede: naravoslovje, ekskurzija, Mariborski otok, učne metode
Objavljeno: 08.04.2010; Ogledov: 1668; Prenosov: 202
.pdf Celotno besedilo (3,75 MB)

6.
POZNAVANJE IN STALIŠČA DIJAKOV IN ŠTUDENTOV DO GENETSKEGA ZDRAVLJENJA
Gordana Hojnik, 2010, diplomsko delo

Opis: Napredek bioloških znanosti in tehnologij obeta številne možnosti zdravljenja genetskih bolezni, ki jih bodo najverjetneje deležne prihajajoče generacije, morda tudi naši anketiranci. Genetsko zdravljenje je danes še večinoma v razvoju. Ker se oblikovanje stališč in vrednot začne že v mladosti ter nadaljuje vse življenje, bi lahko stališča o genetskem zdravljenju vsaj deloma sooblikovali učitelji in šolska praksa. S pomočjo ankete smo želeli ugotoviti, kakšno je znanje, vedenje, mišljenje, sprejemanje, zanimanje in odnos dijakov tretjih in četrtih letnikov dveh srednjih šol in študentov, ki končujejo študij biologije dveh fakultet, do genetskega zdravljenja ter kakšne so razlike med tema dvema skupinama. Vsem anketiranim se je zdela tema zanimiva. Ugotovili smo, da imajo anketirani študenti biologije več znanja o genetiki in bolj dodelano mnenje o genetskem zdravljenju kot dijaki. Odgovori študentov natančneje opisujejo njihova stališča, medtem ko dijaki še niso povsem opredeljeni glede anketnih primerov, saj si ne znajo predstavljati postopka takšnega zdravljenja.
Ključne besede: genetsko zdravljenje, genetske bolezni, dijaki, študenti, didaktika biologije.
Objavljeno: 08.07.2010; Ogledov: 1624; Prenosov: 146
.pdf Celotno besedilo (1,21 MB)

7.
UPORABA SPEKTROFOTOMETRA SPECTROVIS PRI VAJAH Z RASTLINSKIMI BARVILI
Jasmina Šimek, 2010, diplomsko delo

Opis: V svojem diplomskem delu smo uvedli novo računalniško podprto laboratorijsko metodo dela, primerno za šolsko delo, in sicer Vernier spektrofotometer SpectorVis. Za to opremo smo pripravili devet vaj, v katerih smo se osredotočili na kvalitativno in kvantitativno določanje fotosintetsko aktivnih rastlinskih barvil: • Fotosintetsko aktivna asimilacijska barvila, • Sončni in senčni listi rastline, • Barvila v oljčnih oljih, • Barvila v različno starih iglicah smreke (Picea abies), • Vsebnost barvil v kalčkih lucerne (Medicago sativa), • Kaj se skriva v eko korenju, • Odziv fotosintetskih barvil na stres — paradižnik (Lycopersicon esculentum), • Odziv fotosintetskih barvil na stres — pelargonija (Pelargonium), • Odziv fotosintetskih barvil na stres — tradeskancija (Tradescantia viridis). Spektrofotometer SpectroVis bo mogoče uporabiti za šolsko laboratorijsko eksperimentalno delo in bo osnova za šolske raziskovalne naloge.
Ključne besede: Ključne besede: Računalniško podprte laboratorijske vaje, rastlinska barvila, spektrofotometrija, vsebnost rastlinskih barvil.
Objavljeno: 15.07.2010; Ogledov: 2046; Prenosov: 256
.pdf Celotno besedilo (12,26 MB)

8.
RAČUNALNIŠKO PODPRTA LABORATORIJSKA DELA PREDMETOV BIOLOGIJE IN KEMIJE S PODROČJA EKOLOGIJE
Gregor Sluga, 2010, diplomsko delo

Opis: POVZETEK V diplomski nalogi smo predstavili 17 računalniško podprtih laboratorijskih del predmetov biologije in kemije s področja ekologije. Uvedli smo nekaj šolskih eksperimentov iz ekologije tal in izdelali didaktično gradivo namenjeno učiteljem in dijakom/ učencem za namene poučevanja in učenja. Izdelali smo spletno stran z namenom lažje dostopnosti širšemu krogu šolske javnosti do didaktičnega gradiva. Podrobneje smo predstavili naslednje računalniško podprte eksperimente: 1. Koliko Sončne energije ostane na Zemlji; 2. Mrazišče in vegetacijski obrat; 3. Primarna in sekundarna produkcija; 4. Aktivnost talne favne v humusu v odvisnosti od pH vrednosti medija; 5. Aktivnost talne favne v humusu v odvisnosti od temperature; 6. Aktivnost talne favne v humusu v odvisnosti od vlage v tleh; 7. Zrak v tleh; 8. Koncentracija ogljikovega dioksida v tleh; 9. Vpliv vode na zračnost tal; 10. Veter in sonce: kateri hitreje izsuši tla; 11. Vpliv vlažnosti zraka na izhlapevanje vode iz tal; 12. Letno kroženje vode v jezeru; 13. Karbonati v tleh; 14. Kako mineralna gnojila vplivajo na pH zemlje; 15. Nitrati v zemlji; 16. Tla in kisli dež; 17. Zemlja in njen pH.
Ključne besede: Ključne besede: računalniško podprti eksperimenti, didaktično gradivo za učitelje, delovni listi, kompetence.
Objavljeno: 06.09.2010; Ogledov: 2154; Prenosov: 182
.pdf Celotno besedilo (1,67 MB)

9.
RAZUMEVANJE PROCESOV V EKOSISTEMIH MED DEVETOŠOLCI
Sabina Košmrl, 2010, diplomsko delo

Opis: Ekosistem je del biosfere, ki ga sestavljajo žive in nežive sestavine. Med seboj so tesno in večstransko povezane, tako da delujejo kot celota, ki je sposobna ohraniti ravnovesje. Ekosistemov na našem planetu je nešteto, v najširšem smislu pa vsi sobivamo v ekosistemu, ki se imenuje Zemlja. Številne in različne povezave med posameznimi sestavinami sistema so vzrok, da vsaka sprememba ene vpliva tudi na druge. Ohranjanje ravnovesja pa ima svoje meje in če so le-te prekoračene, se pomembno spremeni ekosistem v celoti. Živimo v času, ko smo vsakodnevno priča okoljskim in podnebnim spremembam in smo postavljeni pred dejstvo, da se bomo morali v ohranjanje planeta vključiti vsi. Da lahko pripomoremo k ohranjanju ravnovesja, moramo najprej poznati in razumeti procese, ki potekajo v ekosistemih. Prav zaradi tega smo v diplomskem delu želeli raziskati razumevanje procesov v ekosistemih med devetošolci, njihovo znanje o ekosistemih in preveriti, ali je to znanje razumljeno na strokovno ustrezen način. Zanimala so nas tudi zmotna prepričanja, ki jih imajo učenci o tej temi, in njihovi viri. Z anketnim vprašalnikom smo pridobili ustrezne podatke in ugotovili, da učenci poznajo dejstva o procesih, vendar jih ne razumejo povsem. Še vedno obstaja velik prepad med naučeno snovjo v razredu in uporabo tega znanja v vsakdanjem življenju.
Ključne besede: ekosistem, učenci, procesi, prehranjevalni odnosi, fotosinteza, biodiverziteta
Objavljeno: 11.10.2010; Ogledov: 1538; Prenosov: 279
.pdf Celotno besedilo (1,53 MB)

10.
ZBIRKA LABORATORIJSKIH VAJ NAMENJENIH SPREMLJAVI KALITVE SEMEN, KI SE UPORABLJAJO V PREHRANI KOT KALČKI
Klementina Pušnik, 2010, diplomsko delo

Opis: V naši nalogi smo pripravili nabor laboratorijskih vaj s kalčki različnih rastlinskih vrst. Pripravili smo deset vaj, načrtovanih tako z računalniško podprtim laboratorijem kot s klasično metodo laboratorijskega dela. Pripravili smo naslednje vaje: Kaljivost semen in potek dinamike kalitve, Inhibitorji kalitve, Dihanje kalčkov redkvice, rukole, lucerne, Dihanje kalčkov odvisno od časa kalitve, Dihanje kalčkov odvisno od temperature kalitve, Kvalitativni test reduktivnih sladkorjev v kalčkih, Kvantitativni test reduktivnih sladkorjev v kalčkih, Amilazna aktivnost kalčkov, Kvantitativni test vitamina C kalčkom lucerne, Določanje koncentracije proteinov v kalčkih. Vaje bo mogoče uporabiti za laboratorijsko eksperimentalno delo ne samo na kalčkih, pač pa tudi na drugih rastlinskih objektih, kar zaradi možnega transfera viša pedagoško vrednost pripravljenih vaj.
Ključne besede: kalčki, kalitev semen, dinamika kalitve, inhibicija, dihanje kalčkov, reduktivni sladkorji, amilazna aktivnost, vitamin C, proteini, Vernier, laboratorijske vaje, računalniško podprte vaje.
Objavljeno: 11.10.2010; Ogledov: 3183; Prenosov: 717
.pdf Celotno besedilo (2,74 MB)

Iskanje izvedeno v 0.3 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici