| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 1 / 1
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
STRATEGIJE ZA ODŠTEVANJE V PRVEM TRILETJU OSNOVNE ŠOLE
Dušanka Škamlec, 2015, magistrsko delo

Opis: V osrednjem delu magistrske naloge so predstavljene strategije za odštevanje in didaktični pripomoček 10-okvir, s katerim učenci vizualizirajo števila –vizualizacija jim namreč omogoča učinkovito miselno računanje. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati evalvacije metodične poti, katere namen je bil preveriti, ali strategije odvzemi skozi 10, dvojčki in dodaj skozi 10 ter pripomoček 10-okvir pomembno učinkujejo na uspešnost odštevanja. Zanimalo nas je tudi, ali obstajajo razlike v uspešnosti odštevanja glede na predstavljene strategije. Raziskava je potekala na neslučajnostnem priložnostnem vzorcu učencev 2. razreda, ki so bili razdeljeni v eksperimentalno in kontrolno skupino. Podatki so bili zbrani s preizkusom znanja, ki je bil sestavljen iz nalog objektivnega tipa z enim kratkim odgovorom (računom). Zbrani podatki so bili obdelani z deskriptivno in inferenčno statistiko. Izkazalo se je, da miselne strategije in 10-okvir statistično pomembno vplivajo na krajši čas priklica temeljnih dejstev odštevanja, pri čemer se njihov vpliv na število napak ne kaže. Učenci eksperimentalne skupine so končni preizkus znanja reševali krajši čas kot začetni preizkus, prav tako pa so preizkus rešili hitreje od učencev kontrolne skupine. Pri končnem preizkusu med učenci ni bilo razlik v številu napak. Učenci eksperimentalne skupine so končne napake sicer zmanjšali, vendar ne statistično značilno. Glede na preizkus razlik v uspešnosti strategij se je pokazalo, da le-teh ni, se pa kaže tendenca večje uspešnosti pri izrazih, kjer uporabljamo strategijo odvzemi skozi 10. Očiten je tudi napredek pri izrazih, kjer uporabljamo strategijo dvojčki, kar raziskovalci pripisujejo konkretni reprezentaciji strategije.
Ključne besede: didaktika matematike, razredna stopnja, računske operacije, poučevanje strategij
Objavljeno v DKUM: 13.10.2015; Ogledov: 1808; Prenosov: 316
.pdf Celotno besedilo (1,83 MB)

Iskanje izvedeno v 0.04 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici