| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 173
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Podjetniški kapital in poslovne priložnosti kot ključni dejavniki rasti podjetja
Milica Šćekić, 2024, magistrsko delo

Opis: Kombinacija poslovnih priložnosti in podjetnikovega kapitala omogoča podjetju, da se prilagaja in uspeva na spreminjajočem se trgu, hkrati pa mu pomaga, da se izogne pastem nepričakovanih poslovnih izzivov. Podjetnikov kapital in poslovna priložnost sta ključna dejavnika rasti podjetja, saj omogočata ustvarjanje in izkoriščanje novih poslovnih potencialov. Podjetnikov kapital je ključen za začetno financiranje podjetja, zagotavljanje sredstev za nadaljnjo rast ter obstoj podjetja na trgu. Poleg tega, poslovne priložnosti predstavljajo potencialne tržne niše ali inovativne ideje, ki lahko privedejo do hitrejše širitve podjetja. Skupaj tvorita pomembno orodje, ki podjetju omogoča ustvarjanje konkurenčne prednosti in doseganje želenih ciljev rasti. Z poudarkom na teoretičnih konceptih in empiričnih študijah je naloga analizirala kako so podjetniki prepoznavali, izkoriščali in izkazovali svoj kapital v korist rasti podjetja, ter kakšen vpliv so imele poslovne priložnosti na podjetnikov kapital in obratno. Na podlagi celovite analize magistrska naloga prispeva k boljšemu razumevanju povezave med poslovnimi priložnostmi, podjetniškim kapitalom ter ponuja smernice za uspešno izkoriščanje teh dejavnikov kot gonilo trajnostne rasti podjetja.
Ključne besede: podjetnik, poslovne priložnosti, rast, podjetniški proces, človeški kapital, socialni kapital, finančni kapital
Objavljeno v DKUM: 21.05.2024; Ogledov: 18; Prenosov: 1
.pdf Celotno besedilo (935,87 KB)

2.
Generacijske razlike v podjetniškem vedenju po pandemiji covid-19 v sloveniji
Pia Dobršek, 2024, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo se osredotoča na preučevanje razlik v podjetniškem vedenju med generacijami podjetnikov v Sloveniji, še posebej v obdobju po pandemiji COVID-19. Ugotovitve kažejo statistično pomembne razlike v podjetniškem vedenju med generacijami, ki vplivajo na prilagajanje tržnim razmeram po pandemiji. Poudarek je na spoznavanju edinstvenih pristopov, ki jih vsaka generacija prinaša, oblikovanih glede na izkušnje, vzgojo in sociokulturne kontekste. Kljub razlikam v pristopih se raznolikost generacijskih perspektiv lahko izkaže za gonilno silo inovativnosti ter konkurenčnosti. Raziskava izpostavlja pomembnost razumevanja generacijskih razlik pri razvoju strategij za spodbujanje podjetništva v Sloveniji. Pandemija COVID-19 je predstavljala izzive, a so se slovenska podjetja uspela prilagoditi novim razmeram, izboljšati digitalne ponudbe in raziskati nove trge. Generacijske razlike so se izkazale kot izziv, zato so prilagoditve programov in politik nujne. Vpliv generacijskega podjetniškega vedenja na razvoj podjetniških projektov po pandemiji kaže, da lahko različne generacije prispevajo k inovacijam, stabilnosti in dolgoročni rasti. Izobraževanje ima ključno vlogo pri razvoju podjetniških kompetenc generacij podjetnikov, pri čemer so prilagojene strategije in dostopnost ključnega pomena. Nenehna potreba po učenju in prilagajanju novim trendom izpostavlja ključne elemente za uspešno podjetništvo v Sloveniji. Raziskava tako prispeva k boljšemu razumevanju generacijskih dinamik ter omogoča razvoj ciljno usmerjenih strategij in politik za spodbujanje podjetništva, ki lahko okrepijo konkurenčnost in odpornost slovenskega gospodarstva, ključnega pomena za trajnostno gospodarsko rast države.
Ključne besede: podjetništvo, generacije, pandemija COVID-19, prilagodljivost in inovativnost, rast in razvoj podjetništva v Sloveniji
Objavljeno v DKUM: 14.05.2024; Ogledov: 97; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (1,71 MB)

3.
Entrepreneurship for Sustainable Future : GEM Slovenia 2023, Executive Summary
Karin Širec, Polona Tominc, Katja Crnogaj, Matej Rus, Barbara Bradač Hojnik, 2024, učbenik za višje in visoke šole

Opis: The GEM survey offers an in-depth analysis of the various social, cultural, political, and economic factors that impact the entrepreneurial landscape and activities, serving as a comprehensive framework for understanding national and entrepreneurial conditions. These factors play a crucial role in shaping individuals' entrepreneurial decisions and the success of starting and operating businesses. Survey delivers unparalleled insights into a nation's entrepreneurial characteristics, surpassing the information available from traditional statistical sources. The study also explores individuals' and societies' attitudes towards entrepreneurship, alongside the aspirations and qualifications of people at different entrepreneurial stages. By examining these aspects across countries, GEM identifies key drivers and obstacles for entrepreneurship, enabling stakeholders to cultivate a supportive entrepreneurial ecosystem. The monograph also addresses the growing link between entrepreneurial endeavors and sustainable development. The research emphasizes the importance of sustainable development as an integral part of entrepreneurial thinking and action in Slovenia, which is key to promoting innovation, competitiveness and long-term prosperity in
Ključne besede: Global Entrepreneurship Monitor, entrepreneurship, early-stage entrepreneurial activity, economic development, entrepreneurship ecosystem, entrepreneurship policy, sustainable development
Objavljeno v DKUM: 14.05.2024; Ogledov: 56; Prenosov: 3
.pdf Celotno besedilo (9,90 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

4.
Podjetništvo za trajnostno prihodnost : GEM Slovenija 2023
Karin Širec, Polona Tominc, Katja Crnogaj, Matej Rus, Barbara Bradač Hojnik, 2024, učbenik za višje in visoke šole

Opis: Raziskava GEM ponuja poglobljeno analizo različnih družbenih, kulturnih, političnih in ekonomskih dejavnikov, ki vplivajo na podjetniško okolje in podjetniško aktivnost, ter predstavlja celovit okvir za razumevanje nacionalnih podjetniških razmer. Ti dejavniki imajo ključno vlogo pri oblikovanju podjetniških ambicij posameznikov in uspešnosti ustanavljanja ter delovanja podjetij. Raziskava s tem zagotavlja neprimerljiv vpogled v nacionalno podjetništvo in njegove značilnosti ter presega informacije, ki so na voljo v drugih statističnih virih. Raziskava namreč vključuje tudi odnos posameznikov in družbe do podjetništva ter želje in usposobljenost ljudi za podjetništvo, v vseh fazah podjetniškega procesa. S proučevanjem teh vidikov v različnih državah, GEM ugotavlja ključna gonila in ovire za podjetništvo, kar zainteresiranim stranem omogoča, da razvijajo podporni podjetniški ekosistem. Monografija se dotika tudi vse večje povezave med podjetniškimi prizadevanji in trajnostnim razvojem. V raziskavi je poudarjen pomen trajnostnega razvoja kot integralnega dela podjetniške miselnosti in prakse v Sloveniji, kar je ključno za spodbujanje inovativnosti, konkurenčnosti in dolgoročne blaginje v družbi.
Ključne besede: Globalni podjetniški monitor, podjetništvo, celotna zgodnja podjetniška aktivnost, gospodarski razvoj, podjetniški ekosistem, podjetniška politika, trajnostni razvoj
Objavljeno v DKUM: 06.05.2024; Ogledov: 58; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (23,08 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

5.
Podjetniška demografija in značilnosti podjetništva mladih : Slovenski podjetniški observatorij 2023
Karin Širec, Barbara Bradač Hojnik, Dijana Močnik, 2024

Opis: V okviru Slovenskega podjetniškega observatorija 2023 smo proučevali demografijo slovenskih podjetij in značilnosti podjetništva mladih v Sloveniji in primerjalno z Evropo. Kot vsako leto, smo tudi tokrat v prvem delu raziskave Slovenskega podjetniškega observatorija analizirali demografske značilnosti slovenskih podjetij, medtem ko smo drugi del posvetili aktualni temi tako v slovenskem kot evropskem gospodarstvu, analizi podjetništva mladih. Demografska analiza je bila usmerjena v razumevanje profilov slovenskih podjetij na podlagi različnih kriterijev, kot so število podjetij, njihova velikost, ustvarjen prihodek, stroški dela in dodana vrednost, razčlenjeno po dejavnosti, regiji in velikosti podjetja. Proučevanje značilnosti podjetništva mladih je zagotovilo vpogled v dinamiko podjetništva v izbrani ciljni skupini z namenom oblikovanja učinkovitih ukrepov spodbujanja razvoja podjetništva mladih.
Ključne besede: gospodarske družbe, samostojni podjetniki, kazalniki finančne uspešnosti, podjetništvo mladih, značilnosti, priložnosti in ovire, strategije in politike, empirična analiza
Objavljeno v DKUM: 24.04.2024; Ogledov: 83; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (12,41 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

6.
Strateške možnosti rasti podjetja x: analiza generične in diverzificirane rasti
Nina Skrivarnik, 2024, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo preučevali strategije rasti v podjetju X. Obravnavano podjetje se v glavnem ukvarja z elektro inštalacijami in je na trgu prisotno že 28 let. Magistrsko delo je sestavljeno iz dveh delov; teoretičnega in aplikativnega. V teoretičnem delu smo obravnavali faze razvoja podjetja in koncepte ter strategije rasti v podjetju. Povzeli smo definicije različnih avtorjev in jih med seboj primerjali. Opisali smo značilnosti generične in diverzificirane rasti in izpostavili nevarnosti, ki lahko pretijo podjetju ob njegovi rasti. Pojasnili smo še ostale izvedbene rasti v podjetju in našteli možnosti povezovanja z ostalimi podjetji, za boljši konkurenčni položaj. Nato smo se dotaknili še ekonomskih kazalnikov v podjetju, ki so pomembni pri ocenjevanju uspešnosti njegovega poslovanja. V drugem, aplikativnem delu naloge smo zbrana teoretična izhodišča uporabili na primeru podjetja X. Po osnovni predstavitvi podjetja, smo zanj sestavili vizijo in politiko podjetja, ki smo jo lahko določili na podlagi intervjuja s lastnikom. Za podjetje X smo izdelali SWOT matriko, nato pa s pomočjo orodja GVIN opravili konkurenčno analizo. S tem smo ugotovili, da je podjetje X v svoji panogi in regiji konkurenčno ostalim. Po konkurenčni je sledila še tržna analiza, ki je pokazala, da podjetje X kljub svoji mikro obliki, posluje uspešno. V nadaljevanju smo za podjetje X s pomočjo intervjuja povzeli dosedanjo generično in diverzificirano rast, nato pa zapisali nadaljnje potencialne strateške možnosti. Strateške možnosti smo ocenili na podlagi različnih vidikov in izbrali tri najboljše, ki bi jih podjetje X lahko implementiralo v prihodnje. Magistrsko delo smo zaključili z napotki za implementacijo teh strategij. Podjetju X bomo z izdelavo magistrske naloge pomagali pri ustvarjanju novih strateških možnosti za razširitev poslovanja in nadaljnjo rast.
Ključne besede: rast podjetja, strategije rasti, generična rast, diverzificirana rast, strateške možnosti
Objavljeno v DKUM: 22.04.2024; Ogledov: 62; Prenosov: 13
.pdf Celotno besedilo (1,91 MB)

7.
Razvoj in komercialna uveljavitev vertikalnega stojala za prenosnik : magistrsko delo
Žan Čakš, 2024, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu je predstavljena izdelava stojala za prenosni računalnik, ki rešuje tri ključne težave sodobnih prenosnih računalnikov: slaba ergonomija, pregrevanje in prostornost. Pokazali smo, da prenosni računalniki niso ergonomsko primerni za vsakdanjo uporabo, in ponudili rešitev. Zasnovali smo stojalo, ki rešuje problem ergonomije prenosnikov, in z raziskavo trga pokazali, da na trgu obstaja vrzel za takšno stojalo, ki jo lahko zapolnimo. Razvili smo poslovni model in predstavili način financiranja prek kampanje množičnega financiranja na Kickstarterju.
Ključne besede: podjetništvo, ergonomija, prototip, modeliranje, proizvodnja, množično financiranje, poslovni model, stojalo za prenosnik
Objavljeno v DKUM: 02.04.2024; Ogledov: 110; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (3,57 MB)

8.
Enhancing the performance of high-growth small- and medium-sized enterprises through effective project- management processes and stakeholder engagement : a systems perspective
Igor Vrečko, Polona Tominc, Karin Širec, 2023, izvirni znanstveni članek

Opis: This study examines the impact of project management practices on high-growth Small and Medium-sized Enterprises (HG SMEs) from a systems perspective, utilizing Structural Equation Modelling (SEM) and data from a diverse SME sample. It investigates the intricate relationships among project management system support, project management processes, stakeholder involvement, project management success, project success, and HG SME growth. Our findings highlight the substantial positive influence of project management processes and stakeholder engagement on project management success. These factors subsequently contribute significantly to both project success and the overall growth of HG SMEs. Notably, project management system support does not exhibit a substantial influence on these success factors. Furthermore, our research uncovers important indirect effects. Project management processes indirectly impact both project success and HG SME growth, underscoring their central role. Similarly, stakeholder involvement indirectly influences HG SME growth through its impact on project success, emphasizing its significance. This study contributes to the existing body of knowledge by emphasizing the critical roles of project management processes, stakeholder engagement, and project success as drivers of SME growth. These insights have valuable implications for SME managers, project leaders, and policymakers, highlighting the essential nature of effective project management in shaping the growth trajectory of SMEs.
Ključne besede: project management, project success, SME growth, stakeholder engagement, projectmanagement processes, high-growth SMEs, systems perspective, SEM
Objavljeno v DKUM: 13.12.2023; Ogledov: 339; Prenosov: 13
.pdf Celotno besedilo (1,10 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

9.
Podjetništvo mladih: izzivi, stališča in predlogi za politiko
Filip Petrovič, 2023, diplomsko delo

Opis: Brezposelnost mladih je v današnjem času vse večji izziv. Veliko mladih ima dokončano visoko stopnjo izobrazbe, vendar ima kljub temu težave pri iskanju ustreznega delovnega mesta, saj delovnih mest primanjkuje. Ena od možnih rešitev tega pojava je odločitev mladih za podjetništvo. V diplomskem delu smo vsebino razdelili na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu smo najprej predstavlili oziroma opredelili kaj podjetništvo mladih pomeni, nato smo predstavili izzive, s katerimi se mladi podjetniki soočajo, glede na raziskavo GEM (Globalni podjetniški monitor) opredelili stanje mladih podjetnikov, predstavili dejavnike uspeha mladih podjetnikov, pojasnili vlogo izobraževanja pri podjetništvu mladih in na koncu teoretičnega dela predstavili še politične ukrepe, ki bi spodbudile podjetništvo mladih. V empiričnem delu smo predstavili izsledke raziskave, ki smo jo opravili za namen te diplomske naloge. V sklepnem delu smo potrdili oziroma zavrnili hipoteze, postavljene v uvodnem delu. Sklenemo lahko, da je podjetništvo mladih zelo aktualna tema o kateri je zaenkrat narejenih premalo raziskav in premalo je debat na tem področju. Še posebej lahko izpostavimo področje izobraževanja mldih o podjetnitvu, ki ga je bistveno premalo in bi ga bilo potrebno vključiti v vse ravni izobraževanja.
Ključne besede: podjetništvo, mladi, podjetništvo mladih, Globalni podjetniški monitor, anketni vprašalnik
Objavljeno v DKUM: 16.10.2023; Ogledov: 380; Prenosov: 112
.pdf Celotno besedilo (5,20 MB)

10.
Stanje podjetništva v podravski regiji: analiza ovir in možnost za razvoj
Vid Jus, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo obravnavali podjetništvo kot pomemben element gospodarskega razvoja in generiranja delovnih mest. Ugotovili smo, da podjetništvo predstavlja karierno priložnost za posameznike in je ključno gonilo gospodarstva države, pri čemer država igra vitalno vlogo pri ustvarjanju ugodnega poslovnega okolja z ustrezno regulativo. Raziskovali smo podjetniški proces, kjer se posamezniki vključujejo v ustvarjanje in vodenje organizacij z namenom doseganja dobička. Naše ugotovitve kažejo, da je razvoj podjetništva kompleksen proces, ki se odvija v različnih oblikah in kontekstih, odvisno od številnih dejavnikov. Analizirali smo vlogo države v razvoju podjetništva, pri čemer smo se osredotočili na infrastrukturno in finančno podporo ter na politike in predpise, ki lahko ustvarijo ugodno poslovno okolje. Poudarili smo tudi pomen ažurnih informacij o trgu, strankah in industrijskih trendih za uspešno poslovanje podjetij. Posebej smo se posvetili analizi ovir za poslovanje podjetij v Podravski regiji, kot eni izmed statistično najgosteje naseljenih regij v Sloveniji. Ugotovili smo, da se podjetja soočajo z različnimi ovirami, med katerimi so najpogostejše prevelika konkurenca, pomanjkanje kvalificirane delovne sile in pomanjkanje finančnih sredstev. V zaključku diplomskega dela smo poudarili pomen izboljšanja podpornega okolja za podjetja kot ključnega elementa za spodbujanje gospodarske rasti, inovacij in ustvarjanje ugodnega poslovnega okolja.
Ključne besede: podjetništvo, ovire za poslovanje, podporni ukrepi, zadovoljstvo s podpornimi ukrepi, predlogi za izboljšanje stanja.
Objavljeno v DKUM: 12.10.2023; Ogledov: 222; Prenosov: 18
.pdf Celotno besedilo (1,98 MB)

Iskanje izvedeno v 7.83 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici