SLO | ENG

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 111
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
PODJETNIŠKA AKTIVNOST NA KOROŠKEM
Anja Marhl, 2009, diplomsko delo

Opis: Da bi se posameznik podal na podjetniško pot mora zaznati poslovno priložnost, hkrati pa mora imeti tudi ustrezno znanje oziroma sposobnosti. Odločitev za podjetništvo je vedno osebna odločitev. Posameznik se mora sam odločiti ali bo deloval kot podjetnik, ali pa se bo ukvarjal s čim drugim. Koroška regija je ena izmed najstarejših slovenskih industrijskih regij. Prevladujejo predelovalne dejavnosti (proizvodnja kovin in kovinskih izdelkov, proizvodnja iz gume in plastike ter proizvodnja tekstilij), ki zaposlujejo preko 70 % vseh zaposlenih v tej regiji. Največje težave v regiji so povezane s tekstilno in lesno industrijo, seveda pa na trg dela v zadnjem času neugodno vpliva tudi svetovna gospodarska kriza. V Koroški regiji se, po podatkih GEM-a, odloči za podjetništvo zaradi nujnosti večji odstotek ljudi kot povprečno v Sloveniji, manj kot v celotni Sloveniji pa se jih za podjetništvo določi zaradi priložnosti. Med podjetji prevladujejo mikro in mala podjetja, manj pa je večjih in srednje velikih podjetij. Glavne prednosti Koroške regije so razvoj turizma, dobro razvit podjetniški sektor in nekatera predelovalna podjetja, veliko priložnost za gospodarstvo in podjetništvo pa predstavlja bližina Avstrijske meje in s tem čezmejno sodelovanje. Tako v Sloveniji kot tudi na Koroškem, se za podjetništvo v večji meri odločajo moški kot ženske. Koroška podjetja so proizvodna, trgovinska, storitvena in v povprečju manjša podjetja. Kot že omenjeno, je prednost Koroške regije bližina meje z Avstrijo, zato v prihodnje pričakujemo, da se bo mednarodno sodelovanje še povečalo. Zaenkrat je glavni prodajni trg še vedno lokalni in regijski, zaostajata pa slovenski in mednarodni trg. V raziskavi smo opazili, da podjetja ki prodajajo svoje izdelke oziroma storitve na slovenskem trgu, povečini svoje blago tudi izvažajo. Na začetku samostojne poti je zelo pomemben motiv, zakaj se posameznik sploh odloči za svojo podjetniško pot. Kot osnovni motiv za ustanovitev podjetja so koroški podjetniki navedli potrebo po dosežkih oziroma želeli so izkoristiti znanje, ki ga imajo in pa tudi želja po neodvisnosti. Ključni problemi tekočega poslovanja so nestimulativna zakonodaja, neredno plačevanje kupcev/odjemalcev in pa finančna šibkost. Največ podjetnikov na Koroškem meni, da so vztrajni, ambiciozni in tekmovalni, hkrati pa pošteni in zaupanja vredni. Najbolj se pa spopadajo z obvladovanjem negotovosti in stresa.
Ključne besede: podjetništvo, podjetnik, podjetniške teorije, podjetniški proces, podjetniške lastnosti, Koroška, Slovenija
Objavljeno: 27.01.2010; Ogledov: 1776; Prenosov: 187
.pdf Celotno besedilo (2,12 MB)

2.
RAZLIKE MED SPOLOMA IN NJIHOV VPLIV NA PODJETNIŠTVO
Tamara Breznik, 2009, diplomsko delo

Opis: Ženske so bile s stereotipno vlogo v družbi zaznamovane skozi celotno zgodovino. Predvsem v času 2. svetovne vojne so se zaradi pomanjkanja moških, ki so bili na fronti, začele udejstvovati tudi v poklicih, za katere se je prej smatralo, da so moški. Kljub temu, da je danes drugače in da lahko ženska svojo pot izobraževanja in kariere izbira sama, se za njeno primarno nalogo še vedno šteje skrb za gospodinjstvo, moža ter otroke. Stereotipne predstave o vlogi ženske, so se pričele spreminjati v 90-ih letih prejšnjega stoletja, ko so slednje tudi v Sloveniji pričele izbirati podjetništvo kot obliko kariere. Navkljub rezultatom podjetij, ki jih vodijo ženske in ki so popolnoma primerljivi s podjetji pod vodstvom moških, imajo podjetnice še vedno komplekse pri izbiri dejavnosti. Majhni premiki, ki so bili povzročeni s strani različnih organizacij za vzpodbujanje ženskega podjetništva se sicer poznajo, a se za udejstvovanje v »moškem poklicu« še vedno odloči zelo malo žensk. Le-te vedno bolj spoznavajo določene prednosti podjetništva, med njimi fleksibilnost in več svobode, kar s pridom izkoristijo za boljše usklajevanje družine, doma in kariere. Vedno večjo samozavest podjetnicam dajejo tudi uspehi njihovih podjetij, ki so vzpodbuda in vzgled ostalim ženskam. Skozi raziskavo, ki smo jo v sklopu diplomske naloge izvedli v krogu podjetnikov in podjetnic, smo prišli do spoznanj, da anketirane osebe po večini menijo, da je podjetništvo želena izbira kariere in da moškim v poslu ni nič lažje kot ženskam. Zanimivo je, da tako menijo tudi anketirane ženske.
Ključne besede: socializacija // spolne vloge // spolne razlike // delitev dela // žensko delo // izobraževanje // zaposlovanje // ženski poklici // moški poklici // enakopravnost spolov // spolna diskriminacija // človekove pravice žensk // pravna ureditev zaposlenih // podjetništvo // podjetnik // podjetnica // razvoj podjetništva // stanje podjetništva // prednosti podjetništva // slabosti podjetništva // razlike med spoloma // žensko podjetništvo // motivacijski dejavniki // položaj podjetnic // kariera i
Objavljeno: 10.06.2010; Ogledov: 3447; Prenosov: 678
.pdf Celotno besedilo (612,03 KB)

3.
DIVERZIFICIRANA RAST NA PRIMERU PODJETJA RADIO CENTER D.O.O.
Anja Cvirn, 2009, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga predstavlja diverzificirano rast na primeru podjetja Radio Center d.o.o. Podjetje je precej uspešna radijska organizacija, ki se je pred leti odločila za izbrano strategijo širitve iz lokalne radijske postaje v nacionalno. Preden smo se podali v samo analizo podjetja in smotrnost uporaba obravnavane strategije, smo najprej povezali pojem diverzifikacije z osnovnimi pojmi v ekonomiji. Opredelili smo strateški management, navedli strategije, ki jih le ta vključuje in se podrobneje seznanili z opredelitvijo pojmov strategije rasti. Natančno smo opredelili pojem diverzifikacije, njene vrste in značilnosti, kdaj jo uporabljamo ter kakšne so njene priložnosti in nevarnosti. Sledil je analitičen del, ki je vključeval podrobno analiza ožjega in širšega okolja podjetja, na temelju katerega smo lahko podali rezultate diverzificirane rasti, ki je intenzivno potekala v obdobju od 2006 do 2008. Rezultati so verodostojni in tudi javno dostopni. Naloga se nadaljuje s predlogi za nadaljnjo širitev v letih od 2009 in 2011, ki smo jih nanizali na temelju predvidevanj, trenutnega trenda rasti in poslušanosti radia in po pogovoru z vodstvom podjetja. Diplomsko delo se zaključi z oceno predlagane strategije rasti in končnimi ugotovitvami.
Ključne besede: strateški management, strategija, diverzificirana rast, generična rast, analiza okolja, SWOT analiza, ocena predlagane strategije
Objavljeno: 10.06.2010; Ogledov: 2097; Prenosov: 314
.pdf Celotno besedilo (944,20 KB)

4.
NAČRT TRŽENJA ROMANTIČNEGA HOTELA RENESANSE KOT DEL POSLOVNEGA NAČRTA
Tanja Božič, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo oblikovali marketinški načrt romantičnega hotela Renesanse. V prvem delu diplomskega dela proučujemo teoretična izhodišča v povezavi z marketinškim načrtom. Pojasnili smo integralno vlogo marketinškega načrta v poslovnem načrtu podjetja. Opredelili smo ga kot pot, načine, možnosti za doseganje načrtovane prodaje podjetniških učinkov (izdelkov in/ali storitev). V drugem, praktičnem delu diplomskega dela predstavljamo celostno marketinško strategijo hotela Renesanse. Opredelili smo vizijo in poslanstvo podjetja, smotre, cilje podjetja, opravili smo raziskavo okolja in ugotavljali naše prednosti in slabosti (notranje okolje) ter priložnosti in nevarnosti (zunanje okolje).Določili smo celostno ponudbo hotela Renesanse in se osredotočili na nočitvene kapacitete, restavracijo, vinsko klet, wellness ter glavne in dopolnilne turistične programe. Cenovno politiko smo zasnovali z odločitvijo o določanju cene na podlagi razmerja kakovost ter dojemanju le-te s strani potencialnih ciljnih skupin, konkurence ter upoštevanju naše pozicije na trgu, krivulje povpraševanja in stroškov. Odločili smo se za politiko razlikovalnih in promocijskih cen. Distribucija se bo izvajala v okviru lastne prodajne službe ter preko posrednikov v turističnem gospodarstvu; predvsem turistične agencije, turistični operaterji (oboje selektivno), rezervacijski sistemi. Pri promociji in oglaševanju smo določili nosilce, mesta (lastna spletna stran, sejmi, tiskani mediji, radio in televizija) na katere bomo razporedili marketinška finančna sredstva. Procesiranju turistične storitve bomo namenili veliko pozornost saj odločilno vpliva na stopnjo zadovoljstva (pri udeležencih v turistični storitvi) in je lahko edinstvena konkurenčna prednost. Enako velja za »fizične dokaze«. V zadnjem delu diplomske naloge smo določili skupni marketinški proračun. V njem smo po nosilcih določili potrebna finančna sredstva, ki so nujna za uspešno udejanjanje marketinškega načrta hotela Renesanse. Na podlagi marketinškega načrta za hotel Renesanse bomo dosegali zastavljene cilje in tako posledično vplivali na visoko zadovoljstvo uporabnikov in zato na uspešno rast in razvoj v sodobnem spremenljivem poslovnem okolju.
Ključne besede: KLJUČNE BESEDE: marketinški načrt, celostna marketinška strategija, marketinški splet (7P), ponudba, cenovna politika, distribucija, oglaševanje in promocija, ljudje, fizični dokazi, procesiranje.
Objavljeno: 20.09.2010; Ogledov: 3415; Prenosov: 855
.pdf Celotno besedilo (1,17 MB)

5.
OBVLADOVANJE STROŠKOV KAKOVOSTI ZA SERIJO HLADILNO-ZMRZOVALNIH APARATOV PODJETJA GORENJE, D.D.
Brane Jehart, 2010, diplomsko delo

Opis: Kakovost je kategorija, ki ima svojo vrednost, ceno in stroške. Podjetje mora za te stroške zagotavljati vse potrebne informacije, da je z njimi kar najbolj seznanjeno, saj lahko le ob zadostni informiranosti te stroške obvladuje oziroma zmanjšuje. Problem, ki ga rešujemo bomo prikazali skozi stroške neustrezne kakovosti, podrobneje so to notranji stroški odpravljanja napak, saj proizvodi še niso dosegli končnih uporabnikov. Serija neustreznih izdelkov zajema 586 hladilno-zamrzovalnih aparatov. Ti aparati so že odpremljeni v poslovne enote Gorenja v Avstriji, Nemčiji in na Poljskem. Neustrezno kakovost predstavlja priključen delovni kondenzator P0, ki lahko ob tokovni špici poči, kar potencialno predstavlja tudi nevarnost požara. Tehnična rešitev problema je v menjavi priključenega delovnega kondenzatorja P0, z delovnim kondenzatorjem P2. Predvideli smo dve možni alternativi popravila, in sicer popravilo aparatov na trgu ali popravilo aparatov v Velenju. Za obe alternativi smo predstavili vse potrebne postopke, od prvega koraka, ki predstavlja izvedbo zapore za neustrezne aparate, pa do popravila aparatov na trgu ali v Velenju. Ekonomska analiza stroškov neustrezne kakovosti aparatov je temelj za odločitev o načinu popravila. Rezultati analize nedvomno kažejo, da je popravilo ugodnejše, če aparate popravimo v Velenju. Na to odločitev vplivajo tudi dejavniki, ki jih ne moremo ovrednotiti s stroški, njihova ocena pa potrjuje pravilnost odločitve o načinu popravila
Ključne besede: // kakovost // neustrezna kakovost // stroški kakovosti // delovni kondenzator // popravilo izdelkov // stroški materiala //stroški dela // stroški storitev // način popravila //
Objavljeno: 20.10.2010; Ogledov: 1642; Prenosov: 50
URL Celotno besedilo (5,40 MB)

6.
INOVACIJSKI POTENCIAL V SLOVENIJI NA PODROČJU ORGANIZACIJE POROK
Nina Žižek, 2010, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: Podjetništvo in inoviranje sta soodvisni znanosti. Z njuno pomočjo proučujemo in izboljšujemo najrazličnejša poslovna in neposlovna področja. Njuna spoznanja smo uporabili tudi pri proučevanju problema pomanjkanja inovacijskega potenciala na področju organizacije porok v Sloveniji in s tem dokazali, da je mogoče tudi to na pri pogled morda zelo »romantično« področje proučiti tako z podjetniškega kot tudi inovacijskega vidika.
Ključne besede: Ključne besede: podjetništvo, inoviranje, izboljšava storitvenih inovacij, poroke
Objavljeno: 16.11.2010; Ogledov: 1427; Prenosov: 148
.pdf Celotno besedilo (2,19 MB)

7.
PRIMERJALNA ANALIZA ČLOVEŠKEGA IN SOCIALNEGA KAPITALA MED SLOVENSKIMI PODJETNIKI IN PODJETNICAMI
Kristjan Robič, 2010, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: V okviru diplomskega seminarja smo se posvetili primerjavi človeškega in socialnega kapitala med slovenskimi podjetniki in podjetnicami, torej nas je zanimalo ali je spol eden od dejavnikov, ki vplivajo na človeški in socialni kapital. V teoretičnem delu smo predhodno predstavili pojma podjetništvo ter podjetnik, nato smo predstavili nekatere razlike med podjetniki in podjetnicami, v nadaljevanju pa smo s teoretičnega vidika podrobneje predstavili človeški in socialni kapital. Aplikativni del smo izpeljali s pomočjo anketnega vprašalnika, na katerega so odgovarjali slovenski podjetniki in podjetnice. Razdeljen je bil v dva sklopa vprašanj, in sicer na vprašanja o človeškem ter na vprašanja o socialnem kapitalu. Ugotovili smo, da je spol eden izmed dejavnikov, ki vplivajo na človeški in socialni kapital, saj imajo podjetnice večji človeški kapital, medtem ko imajo podjetniki večji socialni kapital. Ugotovili pa smo tudi, splošno gledano, da tako moški kot ženske dobro izkoriščajo obe obliki kapitala za dobrobit svojega podjetja in poslovanja. S pomočjo raziskave smo želeli prispevati k boljšemu razumevanju konceptov človeškega in socialnega kapitala, ter na ta način dodati delček k nadaljnjim razmišljanjem in opredeljevanjem omenjenih področij.
Ključne besede: podjetništvo, podjetnik, človeški kapital, socialni kapital, primerjava človeškega in socialnega kapitala med podjetniki in podjetnicami, analiza človeškega in socialnega kapitala.
Objavljeno: 27.01.2011; Ogledov: 1230; Prenosov: 172
.pdf Celotno besedilo (411,21 KB)

8.
PSIHOLOŠKI MOTIVACIJSKI DEJAVNIKI ZA PODJETNIŠTVO
Martina Vogrin, 2010, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: V diplomskem seminarju smo s pregledom relevantne literature in z lastno raziskavo ugotavljali kaj vodi posameznike, da se podajo na podjetniško pot ter vpliv psiholoških motivacijskih dejavnikov na podjetništvo. Ugotovili smo, da večina sodobnih avtorjev podjetniško motivacijo razlaga s pomočjo takšnih ali drugačnih različic teorije pričakovanja, kjer se naslanjajo na procesnost in interaktivnost motivacije, pri tem pa kombinirajo podjetnikove osebne karakteristike z okoljem. Opredelili smo osebnost podjetnika, motive za podjetništvo, vpliv sposobnosti, znanja, motivacije ter osebnostnih lastnosti in prišli do zaključka, da sodobni avtorji zagovarjajo kombiniran pristop k razlagi. Tudi v tem primeru prihaja čedalje bolj do konsenza, da podjetnikov ni mogoče opredeliti in ločiti od drugih zgolj zaradi osebnostnih značilnosti ali dejavnikov okolja, pač pa je treba ta dva pristopa združiti v kombiniran pristop, pri katerem bi upoštevali tako osebnostne značilnosti, želje in motive podjetnikov kot tudi dejavnike okolja, v katerem se podjetnik nahaja. V raziskavi smo uspeli zbrati vzorec 39 podjetnikov. Zavedamo se, da tako maloštevilen vzorec ne more nuditi rezultatov, ki bi jih lahko posploševali, lahko pa omogoča določene zaključke in pristen vpogled na stanje raziskovanega področja.
Ključne besede: motivacijski dejavniki, podjetnik, podjetniška pot, priložnost
Objavljeno: 03.12.2010; Ogledov: 1337; Prenosov: 258
.pdf Celotno besedilo (2,00 MB)

9.
USTVARJANJE POGOJEV ZA DOSEGANJE ENAKIH MOŽNOSTI MED SPOLOMA V PODJETNIŠKI PRAKSI
Vesna Gerkšič, 2010, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: Slovenija kot demokratična država spodbuja načela, ki ne dopuščajo nobene oblike diskriminacije. V Ustavi Republike Slovenije je priznana enakost žensk in moških, kar je tudi osnovno načelo demokracije in spoštovanja človekovih pravic ter pogoj za socialno pravično in pravno državo. V Sloveniji se ves čas trudimo za dosego enakopravnosti med spoloma na trgu dela. Tako izvajamo razne projekte, programe, priročnike kateri se izvajajo v okviru ministrstev kot so Udejanjimo integracijo načela enakosti spolov, Resolucija o nacionalnem programu za enake možnosti žensk in moških in Program PROGRESS. Obravnavano področje je v Sloveniji pravno urejeno v; Zakonu o enakih možnostih žensk in moških, Zakonu o delovnih razmerjih in Zakonu o starševskem varstvu in družinskih prejemkih. Vladne institucije skrbijo za izboljšanje pravic in enakopravnosti spolov ter skrbijo za odpravo kršitev. To so Varuh človekovih pravic, Urad za enake možnosti, Odbori v Evropskem parlamentu, Koordinatorice oziroma koordinatorji za enake možnosti ter Zagovornica oziroma zagovornik enakih možnosti žensk in moških. V okviru vladnih in nevladnih organizacij, izobraževalnih in raziskovalnih institucij v Sloveniji, se s svojimi aktivnostmi trudimo uresničevati, spodbujati in si prizadevati za izboljšanje položaja žensk v znanstvenih institucijah in na vodilnih mestih. Ene izmed najdejavnejših organizacij, ki se ukvarjajo z izboljšanjem položaja žensk so Helsinška skupina za ženske in znanost, Komisija za ženske v znanosti, Enwise — Enlarge Women in Science to East ter Srednjeevropski center za ženske in mlade v znanosti — CEC-WYS. V diplomskem seminarju smo predstavili nekatere nagrade in priznanja ter certifikat podjetja, ki so bile letos podeljene in spodbujajo podjetja k enakopravnosti spolov na delovnem mestu. To so bila priznanja in nagrade Managerkam prijazno podjetje, Artemida, Priznanje roža mogota in certifikat »Družini prijazno podjetje«. Gre za dober način in boj proti neenakosti med spoloma ter predstavlja pobudo podjetjem, da spodbujajo enakost spolov na delovnem mestu. Kot študijo primera smo v diplomskem seminarju izbrali certifikat »Družini prijazno podjetje« saj menimo, da je od obravnavanih priznaj in nagrad naredil največji korak k spodbujanju enakosti spolov na delovnem mestu. Tako smo pogledali kakšna so ozadja in cilji, načela delovanja in vsebina, kako je pobuda ocenjena, kako pobuda vpliva na podjetje ter kakšni so razvoj in obeti za prihodnost.
Ključne besede: enakost med spoloma, diskriminacija, zakonodaja, pobude za podjetja
Objavljeno: 06.01.2011; Ogledov: 1369; Prenosov: 135
.pdf Celotno besedilo (296,15 KB)

10.
VPLIV TEHNOLOŠKEGA RAZVOJA NA RAST IN RAZVOJ PODJETJA EURODESIGN APAČE D.O.O.
Marina Bevk, 2010, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: Tehnološki razvoj lahko razumemo kot uvajanje avtomatizacije v podjetje kot dopolnitev metod in proizvodnih procesov, ki so v uporabi, ali pri ustvarjanju novih, kakovostnejših proizvodov, hkrati pa racionalnejšo rabo surovin. Kadar gre v podjetju za zniževanje stroškov, lahko tudi le-to pospešuje razvoj tehnologije in omogoča pogoje za rast in razvoj podjetja. Značilnost sodobne ravni tehnološkega razvoja je še intenzivno izobraževanje kadrov, saj je znanje sestavna prvina novih, na znanosti zasnovanih tehnologij, pa tudi na sposobnosti njihovega izkoriščanja. Tehnološki razvoj označuje tudi uporaba novih metod pri organiziranju in upravljanju proizvodnih sistemov. Vse to v temeljih spreminja gospodarstvo in družbo (Pregrad in Musil, 2001). Namen diplomskega seminarja je ugotoviti, kakšen je vpliv tehnološkega razvoja na rast in razvoj podjetja Eurodesign Apače, d. o .o. Raziskavo smo omejili na delno proučevanje avtomatizirane tehnološke linije, ki bi morala zaradi narave dela biti popolnoma avtomatizirana in ne le delno, pri tem pa smo upoštevali tudi pomanjkanje ugodnih finančnih sredstev za posodobitev. S pomočjo študijske literature domačih in tujih avtorjev smo sprva ugotovili značilnosti tehnološkega razvoja ter pomen rasti in razvoja podjetja. Ugotovili smo, da ima tehnološki razvoj vpliv na gospodarstvo in družbo, saj zaostajanje v dinamiki tehnološkega razvoja povzroča gospodarsko zaostajanje in stagnacijo. Tehnološka podjetja pa lahko svoje prednosti v tehnologiji in znanju izkoristijo za razvoj konkurenčnejših izdelkov in storitev. V nadaljevanju smo podrobneje opisali tudi pogoje za rast podjetja in njihove ovire, prav tako pa tudi pomen znanja za rast in razvoj podjetja ter vpliv znanja na konkurenčnost podjetja, pri katerem mislimo na izboljševanje strukture izobrazbe prebivalstva ter dvig učinkovitosti izobraževanja in izboljšanje kakovosti pridobljenega znanja. Spoznali smo, da gre pri rasti podjetja za spremembo v velikosti ali v obsegu, ki je lahko tako pozitivna kot negativna ter da h gospodarski rasti vplivajo tudi raziskave in razvoj podjetja. Temu sledi lastna raziskava, kjer smo opredelili razloge in cilje vlaganja podjetja Eurodesign Apače, d. o. o., v tehnološki razvoj ter usklajenost tehnološkega razvoja s strategijami gospodarskega razvoja. Dodatno nas je zanimala še tržna prognoza z investicijo in planiran promet podjetja z investicijo v tehnološko opremo.
Ključne besede: tehnološki razvoj, tehnološka inovacija, invencija, inovacija, rast podjetja, razvoj podjetja, znanje
Objavljeno: 03.12.2010; Ogledov: 1924; Prenosov: 156
.pdf Celotno besedilo (675,62 KB)

Iskanje izvedeno v 0.06 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici