SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 111
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
OD IDEJE DO PREDSTAVE (PRIPRAVA LUTKOVNE PREDSTAVE Z OTROKI V VRTCU)
Nadja Borak, 2009, diplomsko delo

Opis: V teoretičnem delu diplomske naloge sta na podlagi strokovne literature opredeljena lutkovno gledališče in lutka. V nadaljevanju je predstavljena lutka v vrtcu, kako jo lahko uporabimo, in med drugim je podrobno tudi opisano, kako pripraviti in izvajati lutkovno zaposlitev v vrtcu. Pri teoretičnem delu je dodano še poglavje o ustvarjalnosti, lutka kot sredstvo komunikacije in povezava lutk z drugimi področji v vrtcu. Namen praktičnega dela je bila priprava lutkovne predstave z otroki v vrtcu. Ta del diplomske naloge nazorno prikazuje potek priprave lutkovne predstave Palček Pohajalček. Predstavljene so tako priprave za izvajanje lutkovne dejavnosti z natančno zastavljenimi cilji, potekom dela, kakor tudi evalvacije. Dodan je tudi slikovni material, ki je nastal ob izvajanju dejavnosti v vrtcu Cirkulane, v starostni skupini 3–6 let. V projekt je bila vključena tudi mlajša skupina otrok, in sicer 1–3 let. Projekt je zajemal deset priprav, v katere so bila vključena vsa vzgojna področja iz Kurikuluma. Priprava predstave je trajala tri tedne. Ob tem je bil vzpodbujen interes do lutk in ustvarjanja z njimi. Otroci so z zanimanjem sodelovali prav v vseh vodenih dejavnostih, ki sem jim jih pripravila. Pri tem sem jih vzpodbujala, usmerjala in jim pomagala pri uresničitvi njihovih idej, predlogov, želja. S tem sem dosegla svoj namen in otrokom ponudila prijetno izkušnjo ob igri z lutko.
Ključne besede: predšolska vzgoja, otrok, lutka, lutkovna dramatizacija, projekt, ustvarjalnost, komunikacija, medpodročne povezave
Objavljeno: 18.03.2009; Ogledov: 7700; Prenosov: 1863
.pdf Celotno besedilo (18,64 MB)

2.
LUTKE V VRTCIH NA LEVEM IN DESNEM BREGU MURE
Katja Mavrin, 2009, diplomsko delo

Opis: Skozi diplomsko delo je mogoče razbrati, kako pomembne so lutke za otrokov razvoj na vseh področjih in kako radi jih imajo. V teoretičnem delu diplomske naloge je opisana pomembna vloga igre z lutko, vloga lutke v otrokovem razvoju in lutka kot sredstvo pri delu z otroki. Predstavljeni so različni tipi lutk (prstne lutke, lutke na palici, ročne lutke, senčne lutke, ploske lutke, lutke na nitki in mimične lutke). V empiričnem delu diplomske naloge sem s pomočjo anketnih vprašalnikov želela ugotoviti ali obstajajo kakršnekoli razlike v uporabi lutk med levim (Prekmurjem) in desnim (Prlekijo) bregom reke Mure. V praktičnem delu diplomske naloge so predstavljene dejavnosti z lutkami in sicer izdelovanje ploskih lutk na palici ter postavitev scene za dramatizacijo "Piščanček Pik", dodan pa je tudi foto zapis izvedbe.
Ključne besede: otrok, lutka, vrtec, izdelava ploske lutke, dramatizacija zgodbice "Piščanček Pik"
Objavljeno: 23.07.2009; Ogledov: 3265; Prenosov: 745
.pdf Celotno besedilo (1,21 MB)

3.
LUTKA - SREDSTVO ZA REŠEVANJE KONFLIKTOV V VRTCU
Nina Strmljan, 2009, diplomsko delo

Opis: V teoretičnem delu diplomske naloge sem prikazala vlogo lutke v vzgoji, izobraževanju in terapiji. V nadaljevanju sem se osredotočila na konflikte, metode reševanja konfliktov po Gordonu in reševanje konfliktov z lutko. V empiričnem delu so predstavljeni odgovori, ki sem jih dobila s pomočjo ankete, ki so jo reševale vzgojiteljice mariborskih vrtcev (vrtec Otona Župančiča, Jožice Flander, Jadvige Golež in vrtec Studenci Maribor). Z anketnim vprašalnikom sem želela ugotoviti, ali vzgojiteljice uporabljajo lutke v vzgoji, izobraževanju, terapiji in pri reševanju konfliktov ter kakšen je odziv otrok na uporabo lutk v naštete namene. Pri omenjenih vidikih so me zanimale razlike glede na starostno skupino, v kateri dela vzgojiteljica. Ugotovila sem, da so lutke v vrtcih otrokom vedno dosegljive. Vzgojiteljice jih najpogosteje uporabljajo za lutkovne predstave in kot motivacijsko sredstvo. Nekoliko manj pridejo v poštev kot didaktično sredstvo in najmanj kot sredstvo za reševanje konfliktov. Vzgojiteljice, ki v konfliktnih situacijah posežejo po lutki, poročajo o zelo pozitivnem odzivu otrok.
Ključne besede: otrok, lutka, terapevtsko sredstvo, pedagoško sredstvo, konflikt, reševanje konfliktov
Objavljeno: 09.10.2009; Ogledov: 3845; Prenosov: 1081
.pdf Celotno besedilo (541,55 KB)

4.
LUTKE IN NJIHOVA UPORABA V CELJSKIH VRTCIH
Sabina Arzenšek, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Lutke in njihova uporaba v celjskih vrtcih sem predstavila kratko zgodovino lutkovnega gledališča, vrste lutk, predvsem pa sem se v teoretičnem delu osredotočila na pomen lutke za otroka, njeno čarobno moč in uporabnost. Predstavila sem lutko kot vzgojiteljevo pomočnico in lutkovni kotiček v igralnici. V teoretičnem delu je poudarjena vloga in pomen lutke za otroka. V empiričnem delu sem želela pridobiti podatke o tem, koliko se lutke uporabljajo v vrtcih na celjskem. S pomočjo anketnih vprašalnikov sem tako dobila odgovore na zastavljene cilje in hipoteze. Podatki so pokazali, kolikšna je prisotnost lutkovnih kotičkov po posameznih oddelkih, katere tehnike lutk uporabljajo, koliko in na kakšen način. Na koncu so vzgojiteljice podale še svoje mnenje o lutkovnem kotičku.
Ključne besede: Predšolska vzgoja, otrok, lutka, igra, pomen lutke, lutkovni kotiček
Objavljeno: 23.12.2009; Ogledov: 3239; Prenosov: 760
.pdf Celotno besedilo (1,17 MB)

5.
LUTKA, VSAKDANJA SPREMLJEVALKA OTROKA V STAROSTNEM OBDOBJU 2-3 LET
Tea Napotnik, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi, ki nosi naslov Lutka, vsakdanja spremljevalka otroka v starostnem obdobju 2-3 let, je predstavljeno projektno vzgojno delo, potek izdelave lutke ljubljenčka, ki z otroki preživlja dneve v vrtcu.
Ključne besede: Projektno vzgojno delo, stopnje projekta, lutke, vrste lutk, lutka ljubljenček.
Objavljeno: 07.04.2010; Ogledov: 2666; Prenosov: 788
.pdf Celotno besedilo (2,58 MB)

6.
IGRAJMO SE GLEDALIŠČE V VRTCU
Maja Stopar, 2010, diplomsko delo

Opis: Na podlagi strokovne literature so v teoretičnem delu diplomske naloge opredeljene vsebine o otroški, gledališki igri z njeno usmeritvijo na lutkovno in dramsko igro ter njeni vpetosti v ostala vzgojno-izobraževalna področja po Kurikulu za vrtce. Ta del kot celota nudi vpogled tako v neusmerjeno, spontano otroško igro kot tudi nekoliko kompleksnejšo otroško igro gledališča, ki zastopa področje gledališke umetnosti in se uresničuje s sodelovalno naravnanostjo vseh otrok ob ustreznem pedagoškem vodenju. S praktičnim delom sem želela otroke z določeno umetniško zaposlitvijo pripeljati do spoznavanja posameznih umetniških elementov, njihovega logičnega povezovanja v otroški miselni koncept in do igre gledališča. Šlo je za pridobivanje popolnoma vzgojne izkušnje vsakega otroka pri igranju in doživljanju zgodbe, ki je bila »rdeča nit« našega projektnega dela. V tem delu sem nazorno predstavila načrtovanje, ki obsega deset priprav, pa tudi izvedbo projektne naloge, ki je razvidna z opisi evalvacij ob koncu omenjenih priprav in z dodanim slikovnim gradivom. Projektno nalogo sem izpeljala v dveh oddelkih, in sicer 2- do 5-letnih otrok Vrtca Trebnje. Celotna projektna naloga je izvirala iz literarne predloge Mali medo. V eni skupini je bila uresničena z dramsko igro, v drugi skupini pa z lutkovno igro; časovno je obsegala obdobje dveh tednov. Namen celovitosti projektne naloge je bil dosežen. Otroci so lahkotno »vsrkali« vsebino zgodbe, ki je bila predstavljena z uporabo lutk, te pa so absolutno požele veliko zanimanja. V postopku nastajanja gledališča in njegovem igranju so se sproščeno praktično udejstvovali, pri tem pa na igriv način odkrivali svoje sposobnosti ter razvijali sebe, svojo izraznost in vsebine poglobljeno doživljali.
Ključne besede: predšolska vzgoja, otrok, otroška igra, gledališka umetnost, lutkovna igra, dramska igra, lutka, projekt, medpodročne povezave
Objavljeno: 17.05.2010; Ogledov: 6513; Prenosov: 1174
.pdf Celotno besedilo (1,62 MB)

7.
UPORABA LUTK V VRTCIH V POSAVJU
Vesna Kržičnik Mirt, 2010, diplomsko delo

Opis: Skozi diplomsko delo je mogoče razbrati, kako pomembne so lutke za otrokov celostni razvoj na vseh področjih in kako radi jih imajo. V teoretičnem delu diplomske naloge je opisana zelo pomembna igra z lutko, vloga lutke v otrokovem razvoju in lutka kot sredstvo pri delu z otroki. Opisano je tudi, zakaj in kako lutke uporabljamo v vzgojne in terapevtske namene. Predstavljeni so različni tipi lutk: prstne lutke, lutke na palici, ročne lutke, senčne lutke, ploske lutke, lutke na nitki, maske in mimične lutke, maske, na kratko pa je opisana tudi izdelava lutk iz odpadnega materiala. V empiričnem delu diplomske naloge sem želela s pomočjo anketnih vprašalnikov ugotoviti ali v vrtcih v Posavju uporabljajo lutke. V praktičnem delu diplomske naloge sem v vrtcu spremljala izdelovanje prstnih lutk in pri njem aktivno sodelovala. Po končani delavnici smo postavili sceno za dramatizacijo zgodbice »Bobek in Barčica«, dodala pa sem tudi fotozapis izvedbe.
Ključne besede: KLJUČNE BESEDE: otrok, lutka, vrtec, izdelava prstnih lutk, dramatizacija zgodbice »Bobek in Barčica«.
Objavljeno: 23.07.2010; Ogledov: 2392; Prenosov: 478
.pdf Celotno besedilo (1,93 MB)

8.
Z LUTKO SPOZNAVAMO NARAVNO OKOLJE
Monika Dugar, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi z naslovom Z lutko spoznavamo naravno okolje je predstavljeno projektno delo z naslovom "Kdo lahko onesnažuje travnik?". Projekt posega na področje spoznavanja naravnega okolja in lutkarstva. Teoretični del s predstavljenim projektom temelji na okoljski vzgoji, njenem pomenu, ciljih in nalogah, ki se odražajo v kurikulumu za vrtce. V funkciji nadaljnje uporabe (ne reciklaže) je predstavljen odpadni material iz gospodinjstev. Tako so nekatere vrste odpadnega materiala zaradi nekaterih lastnosti primerne za izdelavo lutk ali scene za gledališke predstave. Podrobneje je opisan tudi postopek izdelave lutk iz odpadnega materiala, predstavljene so možnosti igre z lutko, pomen lutke v otrokovem razvoju in ustvarjalnost otrok ob tem. V praktičnem delu diplomske naloge je opisan projekt, ki se je odvijal v vrtcu Lavra v Murski Soboti, z ugotovitvami in odgovori na zastavljena raziskovalna vprašanja.
Ključne besede: okoljska vzgoja, odpadni material, lutke, projektno delo
Objavljeno: 10.09.2010; Ogledov: 2420; Prenosov: 475
.pdf Celotno besedilo (4,53 MB)

9.
PRIPRAVA LUTKOVNE PREDSTAVE ZA OTROKE - MAJHEN, PA KAJ
Ines Mohorko, 2010, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga, na podlagi strokovne literature, knjig, revij, člankov in internetnih virov, vsebuje vse vidike priprave lutkovne predstave za otroke in opredeljuje razlike med dramsko in lutkovno igro ter med dramskim igralcem in lutko. Pojasnila bom pomen sodelovanja med člani-ustvarjalci, pripravo/izbor teksta, izdelavo scene, izdelavo ročnih in senčnih lutk ter ustvarjanje glasbe za lutkovno predstavo. V teoretičnem delu je predstavljena lutka in lutkovna igra, uprizoritev lutkovne igre za otroke ter izbor teksta, scene in lutk za lutkovno uprizoritev. Strokovni delavci se večkrat srečujemo s problemom kako pripraviti kvalitetno lutkovno predstavo za otroke z jasnim izraznim sporočilom. Tako se teoretični del prevesi v praktičnega, v katerem sem opredelila pomen projekta, namen lutkovne predstave za otroke — Majhen, pa kaj. Predstavila sem vidike praktične izdelave teksta, lutk, scene, glasbe in osvetlitve ter uporaba le-teh v sami lutkovni predstavi. Z lutkovno predstavo Majhen, pa kaj sem želela pri otrocih doseči doživljanje umetnosti kot del kulturne vzgoje, jim ponuditi nove izkušnje in jih seznaniti z različnimi lutkovnimi tehnikami.
Ključne besede: KLJUČNE BESEDE: otrok, lutkovna predstava, animator, lutkovna umetnost, lutka terapevt, lutkovne tehnike, lutkovni oder, mizanscena, projekt
Objavljeno: 11.10.2010; Ogledov: 3987; Prenosov: 756
.pdf Celotno besedilo (4,18 MB)

10.
IGRAJMO SE LUTKOVNO GLEDALIŠČE - PRIPRAVA LUTKOVNE PREDSTAVE S PLOSKIMI LUTKAMI V VRTCU
Melita Levak, 2010, diplomsko delo

Opis: Teoreticni del diplomskega dela zajema na podlagi strokovne literature opisano lutkovno gledališce s svojimi znacilnimi lastnostmi. Navedene so komponente, ki so potrebne, da lutkovna predstava nastane. Ker so lutke pomembne pri delu z otroki v vrtcu na vec podrocjih, je v nadaljevanju predstavljen pedagoški pomen lutk ter nacini njihove uporabe v vrtcu pri doseganju kurikularnih ciljev. Otroci se z lutkami radi igrajo, zato je teoreticnemu delu dodano tudi poglavje o otroški igri in njenem pomenu za razvoj otrok. Pri igri z lutkami pa si otroci razvijajo tudi svojo ustvarjalnost. V prakticnem delu je opisana izvedba lutkovnega projekta. Projektno delo v vrtcu pa ima svoje znacilnosti in zakonitosti, ki so prav tako opredeljene v teoreticnem delu. Namen lutkovnega projekta je bila priprava lutkovne predstave z otroki v vrtcu. Predstavljen je celoten potek dela, cilji, ki smo jih z dejavnostmi dosegali, in vrednotenje po koncanem delu. Dodane so tudi priprave za vse potrebne segmente projekta in fotografije, ki so nastale pri izvajanju lutkovnih dejavnosti v vrtcu.
Ključne besede: lutkovno gledališce, lutka, otrok, igra, ustvarjalnost, projektno delo, lutkovna predstava.
Objavljeno: 11.10.2010; Ogledov: 5244; Prenosov: 891
.pdf Celotno besedilo (577,04 KB)

Iskanje izvedeno v 0.3 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici