| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 168
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Lutka kot motivacijsko sredstvo pri vrtčevskem projektu "Živim zdravo" : diplomsko delo
Zala Erdani, 2025, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Lutka kot motivacijsko sredstvo pri vrtčevskem projektu "Živim zdravo" smo raziskovali vlogo lutke kot motivacijskega sredstva pri zastavljenih dejavnostih. Osredotočili smo se na lutko, deklico Zdravko, ki je otroke spodbujala in motivirala k sodelovanju in učenju skozi različne lutkovne dejavnosti ter s tem povezovala dejavnosti povezane s projektom "Živim zdravo". V teoretičnem delu smo sprva predstavili lutko, različne metode dela z njo ter njen vpliv na predšolskega otroka. Poudarili smo tudi njeno povezavo z drugimi področji kurikula. Poleg tega smo izpostavili pomen motivacije v vrtčevskem okolju in vlogo lutke kot orodja v rokah vzgojitelja. Diplomsko delo sestavlja tudi praktični del, kjer so zapisane priprave dejavnosti, izvedene s pomočjo motivacijskega sredstva. Te smo podrobno opisali in jih po izvedbi tudi evalvirali. Z uporabo motivacijskega sredstva smo dejavnosti naredili bolj dinamične in spodbudne, hkrati pa ustvarili prijetno ter sproščeno vzdušje, kar je prispevalo k boljšemu učnemu okolju.
Keywords: lutka, motivacijsko sredstvo, otrok, vrtec, igra
Published in DKUM: 29.05.2025; Views: 0; Downloads: 7
.pdf Full text (3,79 MB)

2.
Urjenje/učenje jezikovnih spretnosti med rutino z govornimi zgodbami in logopedsko lutko : diplomsko delo
Pia Pinter, 2024, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu raziskujemo vpliv uporabe logopedske lutke kot motivacijskega sredstva za sodelovanje predšolskih otrok pri logopedskih vajah, usmerjenih v razvoj govornih sposobnosti. Namen raziskave je bil preveriti, ali prisotnost lutke poveča zanimanje otrok, starih od 2 do 4 leta, za izvajanje logopedskih vaj in poslušanje zgodb v primerjavi s situacijami brez lutke. Raziskava je bila izvedena v Vrtcu Radlje ob Dravi na vzorcu 13 otrok, pri čemer so se dejavnosti izvajale v dveh pogojih: z lutko in brez lutke. Podatki so bili zbrani z opazovanjem, beleženjem odzivov in izpolnjevanjem ocenjevalnih listov. Rezultati kažejo, da logopedska lutka pozitivno vpliva na otrokovo motivacijo, saj spodbuja glasno ponavljanje zlogov, angažirano sodelovanje in boljše izvajanje vaj, še posebej pri ponavljanju gibov jezika. Lutka je delovala kot vizualni pripomoček, ki je otrokom olajšal razumevanje nalog in jih spodbujal k samozavestnejšemu sodelovanju. Na podlagi teh ugotovitev smo oblikovali priporočila za vključitev lutke v logopedske obravnave, saj lahko uporaba lutke pripomore k večjemu učinku terapije in hitrejšemu govornemu napredku otrok.
Keywords: logopedska lutka, motivacija, razvoj govora, logopedske vaje
Published in DKUM: 28.02.2025; Views: 0; Downloads: 46
.pdf Full text (4,09 MB)

3.
Lutka pri premagovanju ločenosti od staršev : diplomsko delo
Jerneja Hafner, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom "Lutka pri premagovanju ločenosti od staršev" raziskuje vlogo lutk v otrokovem življenju, posebej v vrtcu, kjer pomagajo otrokom pri čustvenih in socialnih izzivih. V teoretičnem delu smo se osredotočili na pomembnost lutk v vrtcu, s poudarkom na ročnih lutkah in lutki ljubljenki skupine. Raziskali smo tudi navezanost na starše ter vlogo lutke pri ločitvi otrok od staršev. V praktičnem delu smo izvedli projekt z lutko ljubljenko skupine, ki je vključeval sedem načrtovanih dejavnosti. Otroci so sodelovali pri izdelavi lutke, ki je postala stalna spremljevalka v vrtcu. Lutka je otroke spremljala tudi domov, kar je krepilo njihovo povezanost. Lutka je postala zaupnica in motivatorka, kar je pozitivno vplivalo na otroke in njihovo doživljanje. Poseben poudarek je bil na dejavnosti, ko je večina otrok prvič prenočila brez staršev, pri čemer je lutka igrala ključno vlogo pri nudenju čustvene podpore.
Keywords: lutka ljubljenka skupine, ročna lutka, ločenost od staršev, projekt
Published in DKUM: 16.08.2024; Views: 131; Downloads: 66
.pdf Full text (6,09 MB)

4.
Vloga lutke pri spodbujanju emocionalnega razvoja predšolskega otroka : diplomsko delo
Nika Rožencvet, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo Vloga lutke pri spodbujanju emocionalnega razvoja predšolskega otroka je razdeljeno na teoretični in praktični del. V teoretičnem delu smo na splošno opredelili pomen lutke in njeno povezavo s čustvi. Opisali smo sestavo čustev in podrobno proučili emocionalni razvoj otroka ter povezavo lutke z emocionalnim razvojem otroka. Prav tako smo opisali vlogo lutke pri razvoju otrokove: domišljije, samopodobe, komunikacije, empatije, ustvarjalnosti in intelektualnosti ter vzgojiteljevo uporabo lutke v vrtcu. Dotaknili smo se tudi, kakšni sta moč lutke in njena uporaba kot motivacijsko in terapevtsko sredstvo. Teoretični del smo zaključili s poglavjem, v katerem smo opredelili vlogo vzgojitelja pri emocionalnem razvoju otroka. V praktičnem delu smo izvedli dejavnosti z ročno lutko Smeško. Izvedli smo pet dejavnosti, pri katerih smo s pomočjo lutke spoznali enostavna in sestavljena čustva ter njihovo izražanje. Z gledališko lutkovnimi dejavnostmi so otroci spoznali enostavna čustva veselje, jezo, žalost in strah ter sestavljeno čustvo ljubezen. Spoznali so, kako lahko premagajo strah in jezo ter ju izrazijo na sprejemljiv način. Pri tem smo opazovali, kakšno vlogo in vpliv je imela lutka pri spodbujanju emocionalnega razvoja otroka. Ugotovili smo, da je lutka pomemben pripomoček, s katerim otrokom na njim prijeten in zanimiv način približamo razumevanje, poimenovanje in izražanje čustev.
Keywords: čustva, emocionalni razvoj otroka, lutka
Published in DKUM: 14.06.2024; Views: 195; Downloads: 101
.pdf Full text (4,62 MB)

5.
Lutkovni kotiček v teoriji in praksi : diplomsko delo
Staša Vodeb, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Lutkovni kotiček v teoriji in praksi je sestavljeno iz dveh delov. To je teoretični del in praktični del. V teoretičnem delu smo s povzemanjem mnenj različnih avtorjev predstavili spoznanja o otrokovi igri in se posebej osredotočili na dramsko ter sociodramsko igro. Nato pa smo se naravnali na igro z lutko, lutko samo in kakšen vpliv ima na otroka. Navedli smo nekaj načinov, kako jo vključiti v vsakdan otroka in vplivati na njegov celostni razvoj. Na koncu smo predstavili še različne lutkovne tehnike. V praktičnem delu, ki smo ga izvajali v Vrtcu Zreče na enoti Stranice, so sodelovali otroci stari od enega do treh let. Z otroki smo izvedli pet dejavnosti, kjer smo jim približali lutke in njihovo uporabo. V prvi dejavnosti smo jih seznanili lutkovnimi tehnikami in jim lutke pustili za manipuliranje. Naslednje dejavnosti pa so bile predstavitev prstne igre oz. bibarije, pripovedovanje z lutko, igra krajše predstave z lutko in predstavitev gledališča v lončku. Nato pa smo spremljali njihovo igro v lutkovnem kotičku, ki so ga v eni izmed dejavnosti postavili skupaj z otroki. Naša opazovanja smo označili v listi opazovanja in jih analizirali.
Keywords: lutke, lutkovni kotiček, simbolna igra
Published in DKUM: 13.06.2024; Views: 147; Downloads: 56
.pdf Full text (8,54 MB)

6.
Spodbujanje komunikacije predšolskih otrok s pomočjo lutk : diplomsko delo
Anamarie Verbič, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela je bil raziskati in spodbujati vlogo lutk pri razvoju komunikacije predšolskih otrok. V teoretičnem delu so opredeljeni komunikacija, pedagoški vidiki komunikacije, zaznavanja v komunikaciji, razvoj komunikacije in odnosov vrtcu in družini, vključevanje lutk v vrtcu in kako lutke vplivajo na razvoj komunikacije, na otrokov razvoj in na razvoj socialnih veščin. V okviru praktičnega dela je bila izbrana skupina otrok drugega starostnega obdobja, starih od pet do šest let. Praktična izvedba je vsebovala pet vnaprej pripravljenih priprav različnih dejavnosti in seznanitev otrok z lutko medvedkom Brinom, ki je otroke spremljal skozi vse dejavnosti. Zadani cilji so bili skozi dejavnosti doseženi, in sicer otroci so prek lutke verbalno in neverbalno komunicirali z nami in med seboj, se izražali, razvijali socialne stike, širili svoj besedni zaklad, bili bolj motivirani, ravno tako pa so bili aktivnejši tudi bolj sramežljivi otroci.
Keywords: komunikacija, lutke v vrtcu, vloga vzgojitelja
Published in DKUM: 12.06.2024; Views: 162; Downloads: 64
.pdf Full text (2,18 MB)

7.
Priprava predstave strokovnih delavcev za otroke : diplomsko delo
Jan Števanec, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga z naslovom Priprava predstave strokovnih delavcev za otroke se osredotoča na pomembnost kakovostne priprave in izvedbe predstav ter aktivnosti za otroke strokovnih delavcev v vrtcih, šolah ali drugih ustanovah, ki skrbijo za otroke. Naloga raziskuje različne vidike priprave in izvedbe predstav za otroke, vključno z izborom tematike, razvojem scenarija, uporabo didaktičnih sredstev, vključevanjem interaktivnih elementov ter evalvacijo učinkovitosti predstave. Cilj diplomske naloge je ponuditi smernice in priporočila za kakovostno pripravo in izvedbo predstav, ki bodo otrokom omogočile kreativno in zabavno učenje ter razvoj njihovih sposobnosti. V tej nalogi avtorji poudarjamo pomen ustvarjalnosti, prilagodljivosti in interaktivnosti pri pripravi in izvedbi predstav za otroke ter nujnost stalnega izobraževanja strokovnih delavcev na tem področju. V praktičnem delu diplomske naloge je bila izvedena raziskava, ki je vključevala anketo med strokovnimi delavci, ki pripravljajo predstave za otroke. Namen ankete je bil pridobiti vpogled v njihove izkušnje, prakse in mnenja o pripravi predstav za otroke. Anketa je zajemala vprašanja o različnih vidikih priprave, kot so: izbor tem, uporaba didaktičnih sredstev, načrtovanje scenarija, vključevanje interaktivnosti in evalvacija učinkovitosti predstave. Rezultati ankete so ponudili vpogled v raznolike pristope in preference strokovnih delavcev pri pripravi predstav za otroke. Razkrili so tudi morebitne izzive in potrebe po dodatnem izobraževanju ali podpori na tem področju. Ključne besede: Predstava, scena, lutke, scenografija.  
Keywords: Predstava, scena, lutke, scenografija
Published in DKUM: 12.06.2024; Views: 132; Downloads: 49
.pdf Full text (3,27 MB)

8.
Zdravilne rastline škrata Zdravilka : diplomsko delo
Lana Lašič, 2024, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo preko lutke škrata Zdravilka spoznavali zdravilne rastline. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. Teoretični del je zapisan na podlagi strokovne literature. V njem smo opredelili, kaj je lutka, lutkovne tehnike, vlogo lutke, lutke v prvem razredu osnovne šole, lutko v korelaciji s področjem narave ter zdravilne rastline. Osredotočili smo se na pet izbranih zdravilnih rastlin, ki smo jih uporabili pri praktičnem delu diplomskega dela. Praktični del vključuje načrtovanje, izvedbo in evalvacijo projekta. Projekt je sestavljen iz priprav za dejavnosti, ki smo jih opravljali z otroki prvega razreda osnovne šole. Priprave vključujejo različne aktivnosti, ki jih otroci izvedejo s pomočjo lutke škrata Zdravilka. Cilj diplomskega dela je otrokom predstaviti zdravilne rastline na zanimiv in raznovrsten način z različnimi lutkovnimi dejavnostmi.
Keywords: lutka, lutkovne dejavnosti, narava, škrat Zdravilko, zdravilne rastline
Published in DKUM: 04.06.2024; Views: 145; Downloads: 94
.pdf Full text (9,36 MB)

9.
Komunikacija s preprostimi lutkami : diplomsko delo
Antonija Mulej, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Komunikacija predstavlja veliko vlogo pri razvoju otroka, zato je pomembno, da jo krepimo in izvajamo na primeren način. Lutke so ena izmed najbolj efektivnih načinov, kako pri otroku spodbudimo njegovo komunikacijo, saj se lahko z lutko poistoveti in ji popolnoma zaupa. Pri komunikaciji z lutko krepimo razvoj govora, domišljijo ter socialne veščine, saj lahko otroku preko nje predstavimo različne življenjske situacije, preko katerih se nauči komunicirati. Lutka se lahko uporablja v vrtcu tako v jutranjem krogu, kot pri vsakodnevnih dejavnostih. Če si otrok izdela lutko sam, ima le ta zanj še toliko večji pomen, saj dobi občutek, da je to njegovo in je vanjo vložil veliko truda. Z zaključnim delom Komunikacija s preprostimi lutkami smo želeli prikazati, kako lutke vplivajo na komunikacijo pri otrocih. Izvedli smo lutkovne delavnice, kjer so si otroci izdelali improvizirane lutke. Za vsako lutko jim je bila predstavljena neka situacija, o kateri so se z lutko pogovarjali. Otroke smo opazovali in si zapisovali njihove odgovore. Zastavili smo si cilje, s katerimi smo želeli doseči, da bi otrokom predstavili različne uporabe lutke, jim predstavili lutko kot sredstvo komunikacije ter jih seznanili z različnimi lutkovnimi tehnikami. Usmerjali smo jih skozi celoten proces izdelave lutk tako, da smo jim omogočili prosto pot domišljije pri samem ustvarjanju. Velik poudarek pa je bil na spodbujanju komunikacije z izdelanimi lutkami. Zadani cilji so bili doseženi, saj so otroci spoznali načine uporabe lutke in jih tudi sami znali animirati. Z lutkami so skozi celotne delavnice komunicirali med seboj in s tem krepili svoj govor. Pri samem ustvarjanju so imeli prosto pot in so lahko izbirali med različnimi materiali.
Keywords: predšolski otrok, lutke, komunikacija, izdelovanje lutk, pogovor
Published in DKUM: 04.06.2024; Views: 157; Downloads: 34
.pdf Full text (2,19 MB)

10.
Rojstvo lutkovne predstave : diplomsko delo
Sergeja Caf, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Rojstvo lutkovne predstave zajema teoretični in empirični del – intervju. V teoretičnem delu diplomskega dela so predstavljeni zgodovina lutkarstva, zgodovina lutkovnega gledališča na Slovenskem, vrste lutk in rojstvo lutkovne predstave. Podrobneje je opisan razvoj Lutkovnega gledališča Maribor (prostorov, programa, zaposlenih). Namen praktičnega dela diplomskega dela je bil z intervjuji pridobiti informacije od zaposlenih v lutkovnem gledališču. Zaradi širšega vpogleda v delo v LGM je bil izveden intervju z zaposlenimi na različnih položajih. Namen je bil izvedeti, kako potekata organizacija dela in priprava na lutkovno predstavo, kako igralec doživlja delo, kako se pripravlja na vloge ... Diplomsko delo obravnava tudi delo tehnologa lutk, kako se loti dela, kaj je pomembno pri njegovem delu idr. Do končne predstave vodi dolga pot, ki je odvisna od vsakega posameznika v LGM, čeprav gledalec vidi le zaključek te poti.
Keywords: Lutkovno gledališče Maribor, igralec, razvoj, lutkovna predstava, direktorica, tehnični oblikovalec.
Published in DKUM: 07.05.2024; Views: 186; Downloads: 51
.pdf Full text (2,77 MB)

Search done in 0.1 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica