| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 9 / 9
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
2.
IGRANJE IGER Z ZAZNAVANJEM GIBANJA GLAVE
Uroš Kolarič, 2010, bachelor thesis/paper

Abstract: V diplomskem delu se ukvarjamo s problemom igranja igre Tetris s pomočjo računalniškega vida. Rezultat diplomskega dela je aplikacija, ki s pomočjo spletne kamere zazna obraz uporabnika računalnika, sledi gibanju obraza in na podlagi zaznanega premika glave proži ustrezno akcijo premika objekta na izbrani računalniški igri. Za rešitev tega problema smo implementirali tri različne metode računalniškega vida, in sicer razliko slik med zaporednimi slikami, spremljanje t.i. optičnega pretoka na sliki, ki zaznava pretok svetlobe ter uporabo klasifikatorja obrazov. Vsaka od teh treh metod je morala zaznati tri različna gibanja. Kot najhitrejša se je izkazala metoda na osnovi slike razlik, a je bila manj robustna kot metoda na osnovi klasifikacije obrazov.
Keywords: optični pretok, zaznava gibanja, razpoznava obraza
Published: 08.12.2010; Views: 1359; Downloads: 90
.pdf Full text (1,06 MB)

3.
GPS-KOMPAS NA MOBILNI NAPRAVI
Samo Bokan, 2011, bachelor thesis/paper

Abstract: Namen diplomske naloge je izdelati grafično aplikacijo, ki deluje kot kompas in iz signala GPS določi smer neba (sever). Aplikacija, imenovana GPS Kompas, teče na mobilnem aparatu z operacijskim sistemom android in vgrajenim GPS-sprejemnikom. Določa tudi smer gibanja do položaja, ki ga izbere uporabnik. V nalogi predstavimo operacijski sistem android in orodja, ki smo jih uporabili pri razvoju in testiranju aplikacije. Opišemo strukturo in funkcionalnosti GPS-kompasa ter prikažemo njegovo programsko zasnovo in način upravljanja z uporabniškimi vmesniki.
Keywords: android, mobilne aplikacije, globalni sistem za določanje položaja (GPS), razvojna okolja za android
Published: 22.09.2011; Views: 3783; Downloads: 143
.pdf Full text (2,01 MB)

4.
UPORABA POSPEŠKOMETRA ZA RAČUNALNIŠKE IGRE NA MOBILNI NAPRAVI
Blaž Krpan, 2011, bachelor thesis/paper

Abstract: V okviru diplomske naloge smo izdelali preprosto računalniško igro, ki teče na mobilni napravi z operacijskim sistemom android. Igralec mora z nagibanjem mobilne naprave pripeljati kroglico po labirintu do cilja. Delo mu otežujejo luknje, v katere kroglica ne sme pasti, in ledene površine, na katerih je nadziranje kroglice oteženo zaradi manjšega trenja. Igra ima menije, po katerih se sprehajamo z dotikanjem zaslona. Na voljo so različni labirinti, lestvica najboljših rezultatov za posamezen labirint in pomoč pri igranju. Igra je popestrena z glasbo v ozadju in zvočnimi efekti, ki jih lahko vklopimo ali izklopimo. Omogočena je še kalibracija pospeškometra. V uvodnem delu diplomske naloge pregledamo trenutno stanje na področju mobilnih naprav. Na kratko je predstavljen operacijski sistem android. V nadaljevanju je opisana priprava razvojnega okolja na računalniku in mobilni napravi. Predstavljena je struktura razvite aplikacije. Sledi opis razvoja računalniške igre, ki vključuje pripravo projekta, razvoj programskega ogrodja in igre. Opisani so moduli, ki tvorijo programsko ogrodje, in igralna logika. Igra je programirana v javi. Izpeljan je tudi fizikalni model za obnašanje kroglice. Model upošteva kotalno trenje kroglice in trke z ovirami. V diplomi so opisani matematični postopki za izračune in simulacijo gibanja kroglice. Nekaj besed je namenjenih še programu za izdelavo labirintov, po katerih usmerjamo kroglico. V zaključnem delu naloge so predstavljeni rezultati preizkušanja in analize razvite računalniške igre, sklepno poglavje pa nakazuje smernice za nadaljnji razvoj.
Keywords: računalniške igre, mobilna naprava, pospeškometer, zaslon, občutljiv na dotik, java, android
Published: 22.09.2011; Views: 1436; Downloads: 110
.pdf Full text (4,75 MB)

5.
Vgnezdene izbočene lupine kot značilnice za zaznavo dvojnikov digitalnih slik in video posnetkov
Smiljan Šinjur, 2011, dissertation

Abstract: V doktorski disertaciji obravnavamo problematiko iskanja podobnih slik in video posnetkov. Iz slike tvorimo geometrijsko značilnico: vgnezdeno izbočeno lupino, ki jo nato pretvorimo še v vektorsko značilnico. V disertaciji opišemo dva postopka za tvorbo značilnice slike. V prvem tvorimo vgnezdene izbočene lupine iz binarne slike. V drugem pa iz sivin slike tvorimo zaporedje binarnih slik. Vgnezdene izbočene lupine tvorimo na vseh binarnih slikah iz zaporedja. Vse točke iz slike se nahajajo na rastrski mreži. Za te točke smo razvili postopek tvorbe vgnezdenih izbočenih lupin, ki je linearne časovne zahtevnosti, odvisen le od števila pikslov na sliki. Za vektorske značilnice smo razvili nov postopek določanja razdalje oziroma podobnosti. Razdaljo imenujemo razdalja relacij sosedstva. Iz vektorske značilnice izračunamo štiri koeficiente, ki opisujejo monotonost funkcije. Razdalja relacij sosedstva je funkcija razlik in vsote štirih koeficientov značilnice. V disertaciji opišemo tudi razširitev značilnice na zaporedje binarnih slik in razdalje relacij sosedstva za problem iskanja dvojnikov video posnetkov. S preizkusom učinkovitosti na slikah smo ocenili kvaliteto razvitih algoritmov. Pri učinkovitosti zaznave dvojnikov se najbolje izkaže značilnica zaporednih binarnih slik v kombinaciji s korelacijskim koeficientom. Obratno, najboljše časovne rezultate dosega algoritem tvorbe značilnice iz binarne slike, vendar algoritem tvorbe značilnice iz zaporednih binarnih slik ne zaostaja mnogo. Tako pravilnostna kot časovna učinkovitost sta zelo dobri tudi pri razvitem postopku iskanja dvojnikov video posnetkov.
Keywords: digitalna obdelava slik, digitalna obdelava video posnetkov, zaznava dvojnikov, mera podobnosti, računalniška geometrija, vgnezdene izbočene lupine, tvorba značilnice, podobnost značilnic
Published: 22.09.2011; Views: 1776; Downloads: 110
.pdf Full text (1,46 MB)

6.
SLEDENJE Z GPS NA MOBILNI NAPRAVI IN MODELI IZRAČUNA RAZDALJ
Ino Murko, 2011, bachelor thesis/paper

Abstract: V diplomski nalogi opisujmo aplikacijo, ki smo jo izdelali na mobilni napravi, tako da uporablja vgrajeni GPS-sprejemnik. Aplikacija omogoča sledenje na zahtevo uporabnika, posneto sled je tudi možno uvoziti v spletne zemljevide. Aplikacija prikazuje tudi grafični kompas, ki kaže smer neba, tj. sever, ter opravljala osnovno navigacijo s kazalcem v smeri gibanja do položaja, ki ga izbere uporabnik. Obdelamo teorijo, povezano s sistemom GPS (Global Positioning System), in predstavimo računanje razdalj med kraji, pri čemer uporabimo aproksimativni metodi v sistemu WGS-84, metodi Haversine in kosinusni zakon krogle ter natančnejše kartografske sisteme (stari državni koordinatni sistem D48/GK in novi D96/TM).
Keywords: sledenje, usmerjanje, GPS, navigacija, merjenje razdalj, NMEA, kompas, Windows Phone 7, spletni zemljevidi
Published: 27.09.2011; Views: 2015; Downloads: 202
.pdf Full text (2,18 MB)

7.
ZBIRČNI SISTEM ZA PRENOSLJIVE MEDIJE Z RAZŠIRJENO NASLOVNO TABELO
Tadej Hojnik, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Cilj diplomske naloge je razvoj lastnega zbirčnega sistema z izbranimi posebnostmi, po katerih se razlikuje od obstoječih zbirčnih sistemov in s tem predstavlja izboljšavo oz. nadgradnjo trenutno uporabljenih rešitev. Ključna posebnost našega zbirčnega sistema je v statični naslovni tabeli, kjer so shranjeni osnovni podatki o ustvarjenih zbirkah in mapah. Če sta dolžina naziva in vsebine zbirke krajši od rezerviranega števila zlogov polja za naziv zbirke, se ob nazivu zbirke v to polje shrani še njena vsebina. Demonstracijo pravilnosti delovanja smo predstavili na testnih zbirkah in mapah, pri čemer smo izvedli devet implementiranih operacij, ki so tudi sicer najpogostejše operacije vsakega zbirčnega sistema. Velikost naslovne tabele in velikost sektorja smo nastavili na dovolj majhni vrednosti, da smo lahko prikazali surovo vsebino prenosljivega medija USB. Z analizo dobljene naslovne tabele in podatkovnega dela smo potrdili pravilnost delovanja implementiranih operacij ter ustreznost zasnove našega zbirčnega sistema.
Keywords: zbirčni sistem, prenosljivi mediji USB, operacijski sistem, naslovna tabela, sklenjen zapis
Published: 09.03.2012; Views: 1119; Downloads: 59
.pdf Full text (1,94 MB)

8.
Fast convex layers algorithm for near-duplicate image detection
Smiljan Šinjur, Damjan Zazula, Borut Žalik, 2012, original scientific article

Abstract: This paper builds on a novel, fast algorithm for generating the convex layers on grid points with linear time complexity. Convex layers are extracted from the binary image. The obtained convex hulls are characterized by the number oftheir vertices and used as representative image features. A computational geometric approach to near-duplicate image detection stems from these features. Similarity of feature vectors of given images is assessed by correlation coefficient. This way, all images with closely related structure and contents can be retrieved from large databases of images quickly and efficiently. The algorithm can be used in various applications such as video surveillance, image and video duplication search, or image alignment. Our approach is rather robust up to moderate signal-to-noise ratios, tolerates lossy image compression, and copes with translated, rotated and scaled image contents.
Keywords: near duplicate image detection, feature extraction, geometric features, convex layers, similarity measure
Published: 10.07.2015; Views: 353; Downloads: 13
URL Link to full text

9.
ANALIZA VPLIVA BARVNEGA SPEKTRA NA UČINKOVITOST PREPOZNAVANJA OBJEKTOV V DIGITALNIH SLIKAH
Uroš Žižek, 2015, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu se ukvarjamo s študijem vpliva izbire barvnega spektra, v katerem so zajete digitalne slike, na uspešnost prepoznavanja objektov. Kot testno aplikacijo smo izbrali problem prepoznavanja prometnih znakov v slabih osvetlitvenih pogojih. S pomočjo sodobnih tehnologij smo razvili algoritem, ki na digitalnih posnetkih prepoznava prometne znake stop. Algoritem smo preizkusili na posnetkih, zajetih v različnih barvnih spektrih, in sicer v realnem okolju ter ob slabih osvetlitvenih pogojih. Najprej smo algoritem preizkusili na posnetkih, zajetih v vidnem spektru, nato pa še na posnetkih, zajetih v infrardečem (IR) spektru. Na podlagi dobljenih rezultatov smo proučili, kako izbira barvnega spektra vpliva na učinkovitost prepoznavanja objektov. Ugotovili smo, da je ob slabih osvetlitvenih pogojih bolje izbrati spekter IR.
Keywords: računalniški vid, prepoznavanje objektov, barvni spekter, prometni znaki
Published: 22.05.2015; Views: 605; Downloads: 71
.pdf Full text (1,68 MB)

Search done in 0.27 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica