SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 120
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
2.
Analiza odločanja o nadaljnjem razvoju informacijskega sistema po več kriterijih hkrati : diplomsko delo
Robert Baticeli, 2004, undergraduate thesis

Published: 28.09.2007; Views: 1348; Downloads: 138
.pdf Full text (1,87 MB)

3.
4.
5.
IZBIRA TEHNOLOGIJE TERMIČNE OBDELAVE STRANSKIH PRODUKTOV PRI PROIZVODNJI HIGIENSKEGA PAPIRJA
Blaž Tropenauer, 2009, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu je poudarjeno določanje najprimernejše rešitve za odpadke, ki nastajajo pri proizvodnji higienskega papirja. Predstavljeno je stanje na področju ravnanja s stranskimi produkti pri proizvodnji higienskega papirja, mogoče rešitve problematike odpadkov v podjetju in izbira primernejše rešitve s pomočjo dveh primerjalnih metod. V nalogi je podrobno opisano stanje podjetja Paloma d.d. na področju odpadkov. Predstavljene so glavne vrste nastajajočih odpadkov, zakonski okviri, ki zadevajo ravnanje z njimi ter stroškovna analiza sedanjega stanja. Navedene so rešitve problematike, izmed katerih je po utemeljitvi izbrana najprimernejša. Kot rešitev problematike odpadkov v podjetju je predstavljena tehnologija sežiga. Opisane so razne vrste tehnologij sežiga odpadkov. Obravnavani sta tudi dve najnovejši tehnologiji, ki temeljita na vpeljavi električnih metod za obdelavo tovrstnega odpada. Navedene so dobre in slabe strani pri obdelavi naših odpadkov z vsako izmed obravnavanih tehnologij. Na podlagi teh informacij sta izbrani dve tehnologiji sežiga, ki sta najprimernejši za naš primer. Tako smo za primerjavo izbrali tehnologijo sežiga odpadkov na pomični rešetki in sežig odpadkov na lebdečem sloju. V ta namen sta se izvedla tudi poskusna sežiga naše vrste odpadkov na vsaki izmed omenjenih tehnologij. Pomemben prispevek naloge je na področju podrobne analize obeh tehnologij. Podatki so se črpali iz različnih literarnih virov, večinoma pa so izvlečeni iz referenčnih dokumentov najboljših razpoložljivih tehnik. Podatki so zbrani v pomembnejših dejavnikih, ki imajo poglaviten vpliv na področju tehnologije, ekologije in ekonomije posamezne tehnologije. Na tej podlagi se je izdelala primerjava med tehnologijama po dveh primerjalnih metodah. V ta namen so se zbrani in določeni dejavniki ocenili in primerjali med seboj. Rezultat je za posamezno tehnologijo številsko izražen in določa primerno rešitev. Cilj naloge, s strokovnimi argumenti ugotoviti, katera od tehnologij je po ekonomskih, tehnoloških in ekoloških parametrih najprimernejša, in hkrati izbrati najustreznejšo tehnologijo, je tako dosežen.
Keywords: Sežig, rešetka, lebdeči sloj, papir, odpadki, primerjalne metode
Published: 02.07.2009; Views: 2992; Downloads: 352
.pdf Full text (5,86 MB)

6.
ODLOČANJE PO VEČ KRITERIJIH HKRATI O TURISTIČNIH STORITVAH
Andrej Zupanc, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela je bil prikazati odločitvene procese ter uporabnosti metod za odločanje po več kriterijih hkrati. Teoretični del opisuje področje kulturnega turizma in znotraj njega področje izobraževalnega turizma, ki ga predstavljamo. Del možne ponudbe izobraževalnega turizma nato v obliki treh različnih jezikovnih tečajev na praktičnem primeru tudi predstavimo. V drugem delu teoretičnega dela pa podrobneje opisujemo metode za določanje uteži kriterijev in merjenje vrednosti alternativ, ki temeljijo na ordinalni (SMARTER) in intervalski (SWING) skali. Vrednosti alternativ smo merili z neposrednim vnosom in uporabo vrednostnih funkcij.
Keywords: odločanje, kriteriji odločanja, alternative, večkriterijsko odločanje, kulturni turizem, izobraževalni turizem, jezikovni tečaji, praksa v tujini, Web - HIPRE
Published: 21.06.2010; Views: 1838; Downloads: 326
.pdf Full text (719,78 KB)

7.
USTVARJALNO RAZMIŠLJANJE IN ODLOČANJE O NAČINIH OGLAŠEVANJA
Ivana Jurić, 2010, final seminar paper

Abstract: Delo diplomskega seminarja je razdeljeno na dva dela: teoretični in praktični del. V teoretičnem delu sem predstavila različne metode ustvarjalnega razmišljanje in odločanja, s pomočjo katerih sem reševala problem o načinu oglaševanja kino sporedov v Kinu Velenje. V nadaljevanju sem opredelila vrste in načine oglaševanja, njegove cilje in namen, opisala sem medije, ki sem jih najprej razdelila na tradicionalne in netradicionalne in nato na podskupine ter le-te bolj natančno predstavila. Oglašujemo lahko na različne načine in v različnih medijih. Da je dobro oglaševati v več medijih, smo lahko videli v primeru kino sporedov, saj posamezniki berejo, gledajo ali poslušajo različne medije, in s tem lahko zajamemo večje število potencialnih obiskovalcev kina. Pomembno je, da posameznik oglas oziroma kino spored zazna in si ga vtisne v spomin. Če nam to uspe, smo naredili velik korak naprej. Pri izdelavi oglasov oziroma kino sporedov je dobro uporabiti domišljijo in poskusiti pridobiti čim več idej, katere bi lahko koristno uporabili in uresničili. S pomočjo oglaševanja kino sporedov poskuša Kino Velenje prepričati vse potencialne obiskovalce, da se odločijo za obisk kina in ogled filma. V praktičnem delu sem predstavila problem, s katerim se trenutno sooča Kino Velenje. Z različnimi metodami ustvarjalnega razmišljanja sem reševala problem izbire načina oglaševanja za objavo kino sporedov. Za večkriterijsko odločanje sem uporabila računalniški program Web-HIPRE, pri katerem sem upoštevala več kriterijev, podkriterijev in alternativ. Ugotovila sem, da je danes spletno oglaševanje zelo visoko rangirano, saj ima skoraj vsako podjetje poleg oglasa v tradicionalnih medijih tudi oglas na internetu. Večina podjetij oglašuje svoje izdelke ali storitve v več medijih. Za reševanje določenega problema je med drugimi dobro uporabiti tudi tehniko W, saj z uporabo le-te dobimo največ idej. Kino Velenje ima najvišje stroške izdelave s plakati. Kljub temu, sem s programom Web-HIPRE ugotovila, da so v njihovem primeru plakati najboljša alternativa, kar kaže na to, da stroški pri nekaterih odločitvah niso vedno najbolj pomembni.
Keywords: Oglaševanje, mediji, metode ustvarjalnega razmišljanja in odločanja, ideje, Web-HIPRE
Published: 18.11.2010; Views: 1851; Downloads: 266
.pdf Full text (658,10 KB)

8.
UPORABA VEČKRITERIJSKIH METOD PRI IZBIRI TISKANIH MEDIJEV
Mihaela Švajger, 2009, final seminar paper

Abstract: Glavni problem, ki smo ga izpostavili v diplomskem seminarju, se nanaša na izbiro najugodnejšega tiskanega medija za blagovno znamko, ki jo trži podjetje Herz d.d. Namen dela diplomskega seminarja je bil rešiti problem z uporabo večkriterijskih metod in računalniškim programom Web — HIPRE. V prvem delu diplomskega seminarja smo predstavili teoretične vidike oglaševanja, podrobneje tiskane medije in cilje oglaševanja. Na kratko smo predstavili podjetje Herz d.d., njihov namen in cilje oglaševanja ter predviden letni plan oglaševanja. Analizirali smo tiskane medije: Eges, Varčujemo z energijo, Moj dom, Instalater in Vaš Profit na podlagi strokovnosti revije, ciljne skupine ki jo dosegajo, izhajanja in naklada revije, področja kjer izhaja revija, ter cene oglasnega prostora A4 formata v reviji. Teoretično smo podali postopek metode za večkriterijsko odločanje in uporabili tehniko šestih vprašanj za ustvarjalno definiranje problema. V praktičnem delu diplomskega seminarja smo ocenili in presodili tiskane medije z računalniškim programom Web — HIPRE. Na podlagi merljivih kriterijev, ki smo jih analizirali v večkriteriski analizi tiskanih medijev, smo s pomočjo programa prišli do ugotovitev, kateri tiskani mediji so za podjetje Herz d.d. najprimernejši.
Keywords: Večkriterijsko odločanje, Web-HIPRE, AHP, strukturiranje problema, atribut, SMART, SMARTER, SWING, kriterij, analiza občutljivosti, določanje uteži, ciljna skupina, tiskani mediji, tehnika šestih vprašanj, oglaševanje.
Published: 13.09.2010; Views: 1899; Downloads: 201
.pdf Full text (544,98 KB)

9.
VEČKRITERIJSKO PRESOJANJE BONITETE POSLOVNIH PARTNERJEV PODJETJA INTEREUROPA D.D. PE DRAVOGRAD
Cvetka Lenart, 2010, final seminar paper

Abstract: Na primeru presoje bonitete podjetij, glede na kvantitativne in kvalitativne kriterije, je v programu Web—HIPRE predstavljen model v obliki drevesa odločanja, ki ga sestavljajo globalni cilj, kriteriji in alternative. Namen dela je presoditi, kateri poslovni partner ima najboljšo boniteto za podjetje Intereuropa in kje so težave pri poslovanju. Poslovni partnerji so se razvrstili po naslednjem vrstnem redu: TAB, Zepter Slovenica, in Studio Moderna. Poslovni partnerji Intereurope so zaradi gospodarske krize slabše poslovali, kar je pustilo posledice tudi podjetju Intereuropa. Poznavanje poslovnega partnerja, njegove bonitete, je eden možnih načinov zmanjševanja informacijske nesomernosti in tveganj, ki izvirajo iz nje. Vse bolj pomembna namreč postaja izraba priložnosti. Če o teh nismo dovolj pravočasno informirani, utegnemo prezreti podjetje, ki bi nam kot poslovni partner lahko pripomoglo k učinkovitemu doseganju ciljev in uspešnosti. Poleg količinskih dejavnikov pa pri presoji bonitete posameznega podjetja v ospredje vse bolj prihajajo še kakovostni. Pomembno vlogo imajo finančni kazalniki, saj kažejo, ali uveljavljanje in izvajanje strategije v podjetju prispeva k finančni uspešnosti podjetja.
Keywords: poslovni partnerji, podjetje, boniteta, kriteriji, količinski kriteriji, kakovostni kriteriji, večkriterijsko odločanje, metode.
Published: 15.11.2010; Views: 1880; Downloads: 143
.pdf Full text (878,77 KB)

10.
VEČKRITERIJSKO ODLOČANJE PRI IZBIRI POČITNIŠKE DESTINACIJE
Urška Jakob, 2010, final seminar paper

Abstract: Izbira počitniške destinacije je ob današnjem tempu življenja, ko čez leto ni časa za nekatere aktivnosti, toliko bolj zahtevna naloga. Na počitnicah si želijo turisti vedno več možnosti za rekreacijo in sprostitev, pa naj gre za poletne ali za zimske počitnice. Cilje, ki smo si jih v uvodu zastavili in zahtevajo deskriptivni pristop, smo v teoretičnem delu dosegli tako, da smo predstavili metode za odločanje po več kriterijih hkrati, reševanje problema po korakih, računalniški program Web-HIPRE, ter osnovne pojme o turizmu, turistično ponudbo v Sloveniji in analizo konkurence. V praktičnem delu smo z analitičnim pristopom uresničili še preostala dva cilja. Na osnovi odgovorov anketirancev smo rezultate statistično obdelali z računalniškim programom Excel, nato pa z računalniškim programom Web-HIPRE zgradili model za izbiro počitniške destinacije. Upoštevali smo več dejavnikov: stroške počitnic, primarne sestavine turistične ponudbe (površje, floro in favno, kulturne in zgodovinske spomenike, ponudbo prireditev, dodatne aktivnosti, adrenalinske športe, podnebje) in sekundarne sestavine turistične ponudbe (dostopnost, kategorijo namestitvenega obrata, bližino plaže oz. smučišča, trgovskega centra, uglednega gostinskega lokala, znanega športnega središča, in na politične razmere v državi). Z izgradnjo modela smo prišli do ugotovitve, da je od primarnih sestavin turistične ponudbe najpomembnejši kriterij dodatne aktivnosti, od sekundarnih sestavin turistične ponudbe pa bližina plaže oz. smučišča. Ugotovili smo tudi, da je ob upoštevanju pomembnosti kriterijev tako poleti kot pozimi najboljša destinacija Slovenija. Glede na potrjene hipoteze lahko trdimo, da so stroški počitnic najpomembnejši kriterij pri izbiri počitniške destinacije, da Slovenci ne cenijo turistične ponudbe Slovenije, da Slovencev (starih med 20 in 40 let) ne zanimajo kulturne in zgodovinske znamenitosti, da Slovenija ni privlačna za ljudi, željne avantur in adrenalina, ter da se vedno več ljudi odloča za počitnice v lastni režiji, torej brez posredovanja turistične agencije. Zanimiva pa je zavrnitev trditve, da se Slovenci poleti najraje odpravijo na dopust na Hrvaško, saj smo to trditev morali zavrniti tako glede na pogostost odgovorov (najboljša Grčija), kot pri upoštevanju pomembnosti kriterijev (najboljša Slovenija). Trditev, da Slovenci najraje smučajo v Avstriji, smo glede na pogostost odgovorov potrdili, pri upoštevanju pomembnosti kriterijev pa je najboljša destinacija postala Slovenija. Rezultati nam povedo, da ljudje, stari med 20 in 40 let, od počitnic pričakujejo, da bodo stroški čim nižji, ponudba dodatnih aktivnosti in prireditev široka, hotel višje kategorije in blizu plaže oz. smučišča, destinacija pa lahko dostopna. Manj pa jih zanima bližina uglednega gostinskega lokala in ponudba adrenalinskih športov. Dobljene rezultate bi lahko katerakoli turistična agencija uporabila za sestavo programov, namenjenih tej populaciji.
Keywords: Turistična destinacija, Pogoji za turizem, Primarne sestavine turistične ponudbe, Sekundarne sestavine turistične ponudbe, Next exit oz. Na lepše, Web-HIPRE, Večkriterijsko odločanje, SMART, SWING
Published: 21.01.2011; Views: 1993; Downloads: 212
.pdf Full text (1,22 MB)

Search done in 0.31 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica