| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 6 / 6
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Primerjalna analiza neverbalne komunikacije voditeljic osrednjih televizijskih informativnih oddaj
Teja Voglar, 2018, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo predstavili primerjalno analizo dveh voditeljic televizijskih dnevno- informativnih oddaj. Analizirali smo neverbalno komunikacijo voditeljice oddaje Dnevnik Televizije Slovenije Elen Batista Štader ter voditeljice oddaje 24UR na POP TV Darje Zgonc. Zanimalo nas je, kakšna so stičišča in razlike neverbalne komunikacije med omenjenima voditeljicama. S pomočjo analize mimike, očesnega stika, zunanjega videza, gestikulacije in proksemike smo ugotovili, da voditeljici pri vodenju oddaje uporabljata podobno neverbalno komunikacijo. Obe z obrazno mimiko sledita povedanemu, skoraj neprestano ohranjata očesni stik s kamero, oblečeni sta v elegantna oblačila, premiki rok niso pretirani, premikanja po prostoru pa je zaznati le malo. Pridobljeni rezultati lahko slu ijo raziskovalcem, ki bi jih v prihodnosti zanimal vpliv neverbalne komunikacije voditeljev, ne samo dnevno-informativnih oddaj, temveč tudi oddaj drugih anrov, saj bodo rezultati naše raziskave lahko osnova za raziskovanje neverbalne komunikacije v drugih oddajah.
Keywords: neverbalna komunikacija, dnevno-informativne oddaje, voditeljica, Dnevnik, 24UR
Published: 08.11.2018; Views: 190; Downloads: 80
.pdf Full text (846,11 KB)

2.
Primerjalna govorna in vsebinska analiza moderatorjev radijskega programa
Sara Kelenc, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Predmet diplomskega dela je primerjalna analiza govornega in vsebinskega nastopa dveh radijskih moderatorjev (Dejana Vedlina in Denisa Avdića), ki sta zaposlena na komercialnih radijskih postajah (Radiu City in Radiu 1). Radio 1 je najbolj poslušan komercialni radio v Sloveniji, v Mariboru pa je na vrhu poslušanosti radijskih postaj Radio City. Analiza obeh radijskih moderatorjev zajema retoriko, predvsem sredstva prepričevanja, in posamezne značilnosti nastopa, govora in jezika. Na podlagi posnetkov jutranjega programa obeh radijskih postaj je bila opravljena vsebinska in govorna analiza, ki je v ospredje postavila razlike in podobnosti med obema radijskima moderatorjema. Radijska moderatorja imata nekaj skupnih točk, in sicer uporabljata retorična sredstva prepričevanja, humor in določene diskurzne označevalce. Glavni razliki sta jezik, uporabljata namreč različni mestni govorici, in vključevanje neprimernih besed. Pri pripravi programa imata radijska moderatorja različne omejitve, med katerimi najbolj izstopata ciljna skupina poslušalcev in vrsta radijske postaje, pri kateri sta zaposlena. Rezultati analize so lahko uporabni kot vodilo radijskim moderatorjem in radijskim postajam pri pripravi programa, saj so poudarjeni elementi, ki so pomembni za učinkovitejšo komunikacijo med poslušalci in moderatorji.
Keywords: radijski moderator, komercialna radijska postaja, retorika, radijski govor
Published: 08.11.2018; Views: 171; Downloads: 102
.pdf Full text (647,20 KB)

3.
Primerjalna analiza osebnosti slovenskega radia
Nuša Osojnik, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomske naloge je ugotoviti, do katere mere je nedosledna raba slovenskega knjižnega jezika radijskih osebnosti za uporabnika kot prejemnika informacij še dopustna, da ne zmoti njegove pozornosti. Da bi to dosegli, si bomo pomagali z analizo, ki jo je leta 2010 postavila Lengar Verhovnikova. Ker nas zanima, kakšen vpliv ima raba slovenskega knjižnega jezika na poslušalca, bomo analizirali šest govorov iz različnih časovnih obdobij. Analizirali bomo različne naglase, poudarke, hitrost govora in premore. Predvidevamo, da radijski govorniki na lokalnih radijskih postajah ne uporabljajo popolnoma pravilnega knjižnega jezika, zato smo z anketo prišli do ugotovitev, da manjše napake pri govoru za poslušalce niso moteče in ne vplivajo na poslušalčevo zbranost in razumevanje. Predvidevamo, da je na komercialnih radijskih postajah (npr. Radio Center, Radio 1) uporaba neknjižnega jezika bolj sprejemljiva kot na javnih radijskih postajah (npr. radiotelevizija Slovenija).
Keywords: radio, radijski govor, osebnosti slovenskega radia, primerjalna analiza
Published: 08.11.2018; Views: 208; Downloads: 19
.pdf Full text (2,11 MB)

4.
Prikrito oglaševanje v ameriških televizijskih serijah
Metka Glažar, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga obravnava problematiko prikritega oglaševanja v ameriških televizijskih serijah. O prikritem oglaševanju v serijah govorimo, kadar je določena znamka ali izdelek prikazan v seriji in naročnik za to plača. Zajeli bomo teme, kot sta zgodovina oglaševanja in vrste oglaševanja, definirali prikrito oglaševanje, zgodovino prikritega oglaševanja, obravnavali zakonodajo, ki je v veljavi v Sloveniji in Združenih državah Amerike, vrste prikritega oglaševanja in samoregulacijo oglaševanja. S fokusnimi skupinami bomo ugotovili, ali ima prikrito oglaševanje kakšen vpliv na gledalce, in analizirali dve akcijski seriji, da bi ugotovili, ali so kakšne podobnosti med njima in koliko prikritega oglaševanja vsebujeta.
Keywords: prikrito oglaševanje, serije, oglaševanje
Published: 27.08.2019; Views: 138; Downloads: 41
.pdf Full text (1,42 MB)

5.
Analiza načinov prepričevanja volivcev s strani politikov v predvolilnih soočenjih
Anja Kukovec, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava analizo načinov prepričevanja volivcev s strani Donalda Trumpa in Boruta Pahorja med predvolilnimi soočenji v času volitev za predsednika Slovenije in predsednika Združenih držav Amerike. V nalogi s pomočjo analize verbalne in neverbalne komunikacije analiziram komunikacijo predsedniških kandidatov. Z analizo predvolilnih soočenj, do katerih je mogoče dostopati na spletu, ugotavljam, da sta tako Borut Pahor kot Donald Trump obvladovala komunikacijski proces, čeprav je za oba značilno, da se analizirane komunikacijske komponente naglo spreminjajo. Močno prepričanje v to kar govorita, je spremljala argumentacija na osebnih primerih, osebnih izkušnjah in poznavanju problematike.
Keywords: neverbalna komunikacija, verbalna komunikacija, soočenje, Donald Trump, Borut Pahor
Published: 10.06.2019; Views: 282; Downloads: 43
.pdf Full text (1,51 MB)

6.
Primerjalna analiza nastopov največjih televizijskih osebnosti slovenske televizije
Tjaša Koder, 2019, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu je predstavljena analiza nastopa dveh voditeljev razvedrilnih oddaj na komercialni televiziji. Analizirani sta bili besedna in nebesedna komunikacija voditeljev Vida Valiča in Petra Polesa v oddajah Slovenija ima talent, Vid in Pero šov ter X Factor Slovenija, ki sta jih vodila skupaj. Preučevano je bilo, kakšne so podobnosti in razlike v govoru in prvinah nebesedne komunikacije izbranih voditeljev. S pomočjo analize govora je bilo ugotovljeno, da voditelja uporabljata neknjižni pogovorni jezik, natančneje osrednjeslovenski oz. ljubljanski pogovorni jezik. Analiza mimike, gestikulacije in zunanjega videza je pokazala podobnosti v značilnostih nebesedne komunikacije pri obeh voditeljih. Ugotovljeno je bilo tudi, da se voditelja precej izražata skozi obrazne kretnje, ki pogosto nadomestijo besede. Najpogostejši obrazni izraz je smeh, njegova intenzivnost pa se spreminja glede na primernost v različnih položajih. Oba imata roke večino časa v gibanju. Oblečena sta v enaka, elegantna oblačila. Rezultati analize so lahko kot vodilo primerni za voditelje, ki televizijsko delo šele začenjajo, saj nazorno prikazujejo elemente, ki so pomembni za dober nastop. Hkrati so lahko pridobljeni rezultati uporabni za raziskovalce, ki bi v prihodnosti želeli raziskovati nebesedno in/ali besedno komunikacijo med voditelji ne le razvedrilnih, temveč tudi drugih vrst oddaj na komercialni in javni televiziji.
Keywords: komunikacija, besedna komunikacija, nebesedna komunikacija, razvedrilne oddaje
Published: 02.07.2019; Views: 257; Downloads: 71
.pdf Full text (1,10 MB)

Search done in 0.18 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica