SLO | ENG

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 627
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Prefiksoidne zloženke ali besedne zveze med slovarjem, normo in korpusno rabo
Lora Nadelsberger, Nikolina Brkić, Irena Stramljič Breznik, 2016, izvirni znanstveni članek

Opis: Prispevek ugotavlja razkorak med zapisanimi pravili in aktualno rabo v jeziku pri dveh vrstah zloženk: 1. medponskih zloženkah oz. zloženkah, ki nastanejo z medponskim zlaganjem dveh samostalnikov (avtošola), in 2. prefiksoidnih zloženkah oz. zloženkah, pri katerih v prvem delu nastopajo krni (ekoživilo). Prispevek nato na primerih bio, mobi, tehno in turbo kot prvin besednih zvez oz. zloženk preverja priporočila o zapisovanju v pravopisu kot normativnem priročniku in jih sooča z zapisovalno prakso v novejših splošnih slovarjih ter dejansko rabo iz besedilnih korpusov Gigafida in Kres. Podatke o korpusnih zapisovalnih značilnostih primerja s priporočili iz aktualne razprave, ki pri odločitvi o zapisu skupaj oz. narazen daje prednost pomenskemu merilu pred formalnim.
Ključne besede: besedotvorje, besedne zveze, prefiksoidne zloženke, pisanje skupaj ali narazen, norma, raba
Objavljeno: 22.09.2017; Ogledov: 2; Prenosov: 0
.pdf Polno besedilo (162,55 KB)

2.
Pedagoški delavci v strokovnem in poklicnem izobraževanju kot aktivni oblikovalci in usmerjevalci lastnega poklicnega razvoja
Marija Javornik Krečič, Tina Vršnik Perše, Milena Ivanuš-Grmek, 2015, izvirni znanstveni članek

Opis: V prispevku predstavljamo del rezultatov evalvacijske študije o profesionalnem razvoju pedagoških delavcev na področju strokovnega in poklicnega izobraževanja, ki nakazujejo, v kolikšni meri lahko za to poklicno skupino govorimo, da aktivno oblikuje in usmerja svoj poklicni razvoj. Na osnovi analize podatkov o tem, na katerih področjih poklicnega dela in preko katerih oblik se učitelji najpogosteje izobražujejo ter kako pogosto se strokovnega izpopolnjevanja udeležujejo, lahko sklepamo, da premalo. Ob tem velja poudariti, da moramo za razumevanje značilnosti profesionalnega razvoja pri pedagoških delavcih v strokovnem in poklicnem izobraževanju izhajati iz specifik njihovega položaja med sfero izobraževanja in zaposlovanja in zato enoznačnega odgovora na to, kako to spremeniti, ni mogoče podati.
Ključne besede: učitelji, profesionalni razvoj, strokovna usposobljenost, poklicno izobraževanje, vseživljenjsko učenje
Objavljeno: 22.09.2017; Ogledov: 3; Prenosov: 0
.pdf Polno besedilo (150,18 KB)

3.
Materials design for language m-learning
Dejan Pukšič, Melita Zemljak Jontes, Marjan Krašna, 2015, izvirni znanstveni članek

Opis: Today's smart phones are versatile multimedia devices. Their processing power is incredible compared to decades-old personal computers (PCs), and the time is right to use them in education. The touch screen has provided a haptic user interface that cannot be considered as merely another mouse. The design of m-learning materials therefore needs to follow a special set of rules to maximize the efficiency of constraints posed by the devices and the user interface. In the article the design considerations are presented in the context of a practical application for using mobile devices in language learning with the application BlaBla$^{TM}$.
Ključne besede: m-learning, design, mobile assisted language learning, haptic user interface
Objavljeno: 21.09.2017; Ogledov: 3; Prenosov: 0
.pdf Polno besedilo (729,26 KB)

4.
Koncept CLIL - novost ali stalnica pri učiteljih na OŠ v Sloveniji
Saša Jazbec, Metka Lovrin, 2015, pregledni znanstveni članek

Opis: CLIL je aktualen didaktični koncept učenja in poučevanja tujih jezikov. Pristop je večpomenski, znan po različnih imenih (jezikovna kopel, nejezikovni predmet v tujem jeziku, bilingvalni pouk, imerzija) in različnih izvedbenih oblikah. CLIL počasi postaja tudi del slovenskega izobraževalnega sistema; priporočen je v učnih načrtih, z njim se ukvarjajo, ga spoznavajo in proučujejo študenti jezikoslovci, študenti razrednega pouka, predšolske vzgoje in tudi učitelji podobnih profilov. Namen prispevka je v teoretičnem delu predstaviti koncept CLIL in projekte, mejnike v procesu uveljavljanja le-tega. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati kvalitativne raziskave, v sklopu katere smo intervjuvali učitelje in učiteljice ter ugotovili, da sta izraz in koncept CLIL v šolskem vsakdanu oz. pri intervjuvanih učiteljicah in učiteljih le delno poznana in razumljena, medtem ko je ideja didaktičnega pristopa zelo favorizirana.
Ključne besede: tuji jeziki, učne metode, CLIL, osnovne šole, nejezikovne kompetence
Objavljeno: 21.09.2017; Ogledov: 3; Prenosov: 0
.pdf Polno besedilo (653,84 KB)

5.
CLIL - orodje za izbiro nejezikovnih vsebin
Alja Lipavic Oštir, Alenka Lipovec, Martina Rajšp, 2015, izvirni znanstveni članek

Opis: V prispevku najprej z rezultati tujih raziskav utemeljimo uspešnost CLIL-a kot pristopa ali metode pri poučevanju tujih jezikov, predvsem zaradi približanja naravnemu usvajanju jezikov. V nadaljevanju predstavimo orodje, ki lahko učiteljem služi kot pomoč pri izbiri nejezikovnih vsebin v nižjih razredih osnovne šole, pri čemer se osredotočimo na področji naravoslovje in tehnika ter družba. Orodje vključuje elemente holistične kvantifikacije, ki učitelju pomaga uzavestiti teoretične principe pristopa CLIL. Na primerih učnih situacij pojasnimo kriterije, ki orodje sestavljajo, in jih vrednotimo s številčnimi vrednostmi. Kot kriteriji so izbrani: temeljnost koncepta, možnost izgradnje nove metodične poti, možnost praktičnega dela znotraj učne situacije in obstoj oz. moč jezikovne zanke. Povprečna vrednost uteži posamičnih kriterijev daje uvid v primernost nejezikovne vsebine skozi perspektivo CLIL-a. V nadaljevanju problematiziramo izbiro nejezikovne vsebine v okviru šolskih predmetov in uporabo orodja prikažemo na nekaj konkretnih primerih iz matematike ter naravoslovja in tehnike v četrtem razredu. Zaključimo z razpravo o še odprtih problemih pri uvajanju CLIL-a.
Ključne besede: tuji jeziki, nejezikovne vsebine, holistične kvantifikacije, naravoslovje in tehnika, učne metode, CLIL
Objavljeno: 20.09.2017; Ogledov: 6; Prenosov: 1
.pdf Polno besedilo (655,60 KB)

6.
The challenges of translating culturally-specific elements
Natalia Kaloh Vid, 2016, izvirni znanstveni članek

Opis: Mikhail Bulgakov's novel The Master and Margarita, a highly complex and multi-levelled narrative, is a challenge for any translator. The emphasis in the current research is on the translation strategies used when translating culturally-specific elements, or historical realia, referred to as "Sovietisms," in three English translations of the novel by Glenny (1967), Pevear and Volokhonsky (1997) and Aplin (2008). Sovietisms refer to items characteristic of the Soviet discourse of the 1930s: word-formations of the non-standard "Soviet Russian." Bulgakov's language is sated with Soviet vocabulary, which refers to various cultural and socio-political elements of Soviet reality. Sovietisms occur at various levels (lexical, syntactic, stylistic and rhetorical) and should be carefully translated as a significant characteristic of Bulgakov's style. A complete domestication of Sovietisms may lead to a loss of a connotative meaning essential for understanding the context, while a foreignisation of these terms, which are most likely unknown to western readers, may disturb fluidity of reading and cause confusion. The purpose of this analysis, thus, is to illustrate the use of domesticating/foreignising strategies employed by Bulgakov's translators and to assess the translation choices. The comparative analysis employs the taxonomies suggested by Vlakhov and Florin (1995) and Vinay and Darbelnet (1958/1989) as the grounds for the case study.
Ključne besede: Russian literature, Soviet literature, literary translation, culture, discourse
Objavljeno: 17.08.2017; Ogledov: 32; Prenosov: 0
.pdf Polno besedilo (342,29 KB)

7.
Introduction
Kirsten Hempkin, Melita Kukovec, Katja Težak, 2017, predgovor, spremna beseda

Opis: Introduction to the special issue of ELOPE: Addressing Learners’ and Teachers’ Needs: Keeping up with a Changing EFL World.
Ključne besede: English, foreign languages, teaching methodology, introduction, learners, teachers, EFL
Objavljeno: 09.08.2017; Ogledov: 80; Prenosov: 0
.pdf Polno besedilo (58,71 KB)

8.
Human rights education in foreign language learning
Melita Kukovec, 2017, pregledni znanstveni članek

Opis: Today's world is marked by numerous violations of human rights. As teachers, we would like to believe that future violations can be prevented through human rights education which empowers individuals to build and promote a universal human rights culture. Young people should be given the chance to practise what it means to live together in an open and free society while at school; they, therefore, need to be equipped with a knowledge of human rights and the skills to put these rights into practice. The paper addresses issues relating to including lessons on human rights into Slovene primary and secondary education as part of the foreign language learning syllabus, as well as the need to empower future teachers to react appropriately if their students reject other people's perspectives out of hand, or even express radical ideas in class that run contrary to democratic values. It also presents various strategies for enabling future teachers to develop the skills necessary to implement human rights education.
Ključne besede: human rights, education, personal development, foreign language learning
Objavljeno: 09.08.2017; Ogledov: 82; Prenosov: 0
.pdf Polno besedilo (98,94 KB)

9.
Fran Ramovš (1890-1952)
Mihaela Koletnik, 2016, pregledni znanstveni članek

Ključne besede: Fran Ramovš, dialectology, dialectologists, linguistics, Slovenian linguists, biographies, works
Objavljeno: 09.08.2017; Ogledov: 37; Prenosov: 1
.pdf Polno besedilo (2,91 MB)

10.
Obesity discrimination in the workplace: “You’re hired!”
Stuart Flint, Sonia Codreanu, Amalia Gomoiu, Martin Čadek, Vanja Ivić, Colene Zomer, Peter Walton, 2015, drugi članki ali sestavki

Opis: The purpose of this study is to first identify whether obese people are discriminated against when hiring employees. Employees of workforces that vary due to the physical demand of their job, will rate hypo- thetical applicants on their suitability for employment using Likert-type responses to a range of ques- tions. Applicants’ curriculum vitae will be manipulated by weight status and gender. Implicit and explicit attitudes towards obese people will also be examined using existing measures with strong psychometric properties as reported in extant research. Second, using focus group discussions with employees of either sedentary or physically active workforces, this study will explore why and in what ways obese people are discriminated against in the workplace.
Ključne besede: obesity, discrimination, workplace, implicit, explicit
Objavljeno: 09.08.2017; Ogledov: 31; Prenosov: 0
.pdf Polno besedilo (371,52 KB)

Iskanje izvedeno v 0.17 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici