SLO | ENG

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 267
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Izvedeni finančni instrumenti v teoriji in praksi
Sebastjan Pšeničnik, 2016, specialistično delo

Opis: Gospodarstvo v evropskem prostoru in Sloveniji spet prehaja v rast, zato smo se v specialističnem delu odločili širši množici predstaviti izvedene finančne instrumente na enostaven in razumljiv način. Podjetja morajo pri svojem poslovanju najprej prepoznati tveganja, katerim so izpostavljena, nato pa razmišljati, kako jih omejiti oziroma zavarovati. Za namene lažje identifikacije različnih tveganj smo povzeli opredelitve domačih in tujih avtorjev. Banke, podjetja ter ostale organizacije se s sodobnim časom digitalizacije spreminjajo, obvladovanje in spremljava tveganj, priložnosti in nevarnosti, ki so jim izpostavljeni, postajajo vse pomembnejše. Načrtovanje bodočih aktivnosti je eden pomembnejših segmentov poslovanja, saj je čas, v katerem podjetje vstopa na trg z določenim finančnim produktom, odvisen od trenutne cene ter časa zapadlosti. V sklopu raziskovalnega dela je predstavljena raziskava, ki jo izvaja Evropska centralna banka ob pomoči bank udeleženk v evroobmočju. Dodana vrednost raziskave je primerjalno presojanje večletne obravnave denarnega trga z izpostavitvijo izvedenih finančnih instrumentov. Raziskava po našem mnenju potrjuje dejstvo, da izvedeni finančni instrumenti ostajajo pomemben segment bančnega sistema tudi po finančni krizi. Banke so se le dodatno zavarovale proti tveganju poravnave in poleg krovne pogodbe ISDA uvedle še pogodbe CSA (Credit Support Annex), ki predstavljajo izmenjavo kritij glede na odprto pozicijo izvedenih finančnih instrumentov. Tržni potencial za banke in podjetja še vedno predstavljajo izvedeni finančni instrumenti; morebiti za zavarovanje oziroma uravnavanje portfelja poslovanja ali za špekulativni namen pridobitve dodatnega zaslužka.
Ključne besede: izvedeni finančni instrumenti, tveganja, primerjalno presojanje, raziskava, Evropska centralna banka
Objavljeno: 09.11.2016; Ogledov: 77; Prenosov: 24
.pdf Polno besedilo (2,03 MB)

2.
Obvladovanje reklamacij v podjetju Kolektor d.o.o.
Mitja Pivk, 2016, specialistično delo

Opis: V specialističnem delu je obravnavano kakovostno poslovanje v podjetju Kolektor, ki se odraža v partnerskih odnosih z dobavitelji in medsebojni komunikaciji v zvezi z reševanjem reklamacij. Da bi bila komunikacija in s tem posledično obvladovanje reklamacij učinkovito in uspešno, mora biti dana možnost, da se hitro najde ustrezne dokumente in podatke s področja reklamacij, to pa bo v podjetju Kolektor mogoče doseči z nadgradnjo trenutnega sistema. Glavni namen raziskave je bilo ugotoviti potrebe oz. zahteve zaposlenih v podjetju Kolektor, ki so vključeni v proces dela z dobavitelji in bodo imeli dostop do portala za dobavitelje, ter tako vpeljati oz. določiti vsebinsko zasnovo portala, ki bo služil učinkovitemu obvladovanju vseh domačih in tujih dobaviteljev koncerna Kolektor na idrijski lokaciji na področju reklamacij. Tekom uporabe se bo portal razvijal in nadgrajeval v skladu z zahtevami oz. trendi v prihodnosti. Preko portala za dobavitelje bodo naši dobavitelji obveščeni o poslovnih procesih, spremembah, tekočih projektih, pri tem pa se bo vzpostavilo korektne odnose pri poslovnem komuniciranju. Specialistično delo je zastavljeno tako, da vključuje teoretični pristop raziskovanja strokovne in znanstvene domače in tuje literature in raziskovalni pristop, ki temelji na izkustveni metodi v podjetju Kolektor. Zbiranje podatkov je potekalo v obliki pogovorov z osebami, z dolgoletnimi izkušnjami na področju dela reklamacij z dobavitelji, z namenom identificirati in asimilirati potrebe v smeri izboljšave procesa. Izsledki raziskave so pokazali, da osnovni poslovni informacijski sistemi običajno ne omogočajo zadostne podpore sistemu vodenja kakovosti, zato je uvedba programskih aplikacij za podporo kakovosti nadvse priporočljiva, če ne celo nujna. Obvladovanje reklamacij v podjetju Kolektor je trenutno omejeno na delo s preglednicami, pri čemer je ažurno vzdrževanje podatkov zamudno, podatki so pogosto nepopolni in nepregledni. Pri vpeljavi portala bo potrebno celovito zaobjeti že obstoječe znanje in izkušnje posameznih oddelkov, ki sodelujejo z dobavitelji, vnesti v prakso. Pomembna je integracija portala za dobavitelje, ki se osredotoča na zagotavljanje korektnih odnosov pri poslovnem komuniciranju, kar pomeni dobaviteljevo ustrezno odzivnost pri reklamacijah in izpolnjevanju zahtev. Integracija portala predstavlja enotno vstopno točko: omogoča enotno mesto, tj. vložišče dokumentov in relevantno dokumentacijo v zvezi z reklamacijami, lažjo komunikacijo med oddelki znotraj podjetja Kolektor in z dobavitelji, pospešuje delovni proces ter boljše obvladovanje in preglednost celotnega poslovanja z dobavitelji.
Ključne besede: kakovost, reklamacija, informacijski sistem SAP/R3, obvladovanje procesov, programsko orodje Sharepoint
Objavljeno: 18.10.2016; Ogledov: 86; Prenosov: 15
.pdf Polno besedilo (1,83 MB)

3.
Model zaposlovanja po opravljenem pripravništvu v zdravstveni negi
Nina Trifoni, 2016, specialistično delo

Opis: Trenutna kriza v Sloveniji in nezaposlovanje močno vplivata na ustanove oziroma organizacije v zdravstvu. Kadri so tisti, ki omogočajo organizacijam razvoj in uspeh. Ti s svojimi zmožnostmi, sposobnostmi, znanjem in ustvarjalnostjo bistveno prispevajo k uspehu podjetja. Zato je potrebno posebno pozornost usmeriti prav v kadre in njihovo zadovoljstvo. Vsaka bolnišnica želi biti čimbolj uspešna in nuditi kakovostne storitve. Bolnišnice med seboj konkurirajo v zdravstvenih storitvah, da se čim več pacientov odloča za njihovo zdravstveno oskrbo. Da bi lahko izvajale kakovostne storitve, potrebujejo kader, vendar pa imajo pa vse isti problem, nezmožnost zaposlovanja novih sodelavcev. Izjemoma se zaposluje le pripravnike za tehnika zdravstvene nege, kar se financira iz drugega proračuna. Proces iskanja in izbiranja kandidata je dolgotrajen in mora biti dobro zasnovan in premišljen. Glede na število brezposelnih v zdravstveni negi ni težko dobiti formalno izobraženih kadrov, problem je, ali se bo izbran kandidat dobro ujel v delovnem timu. Napačna izbira kandidata povzroča organizaciji velik strošek, ker to pomeni, da bo potrebno iskati in uvajati novega zaposlenega. Pri tem ne gre samo za denar, temveč tudi za čas in energijo, ki so jo drugi vložili v proces. V teoretičnem delu specialistične naloge smo s pomočjo pregleda domače in tuje literature opisali proces kadrovanja, metode pridobivanja in izbiranje kadra ter proces pripravništva. Nato smo predstavili Splošno bolnišnico Jesenice in njen proces kadrovanja. V empiričnem delu smo ugotavljali stališče in mnenje zaposlenih do opravljanja pripravništva, kakšne sodelavce si želimo zaposleni v zdravstveni negi v Splošni bolnišnici Jesenice, katere kompetence mora obvladati tehnik zdravstvene nege pri svojem delu. Ugotavljali smo zadovoljstvo zaposlenih s svojim delom in delovno organizacijo. S pomočjo anketnega vprašalnika smo anketirali medicinske sestre in tehnike zdravstvene nege v Splošni bolnišnici Jesenice. Rezultati raziskave so pripomogli k preoblikovanju vprašalnika pred razgovorom za službo ter obrazca poročilo mentorja in pripravnika o poteku pripravništva. Ugotovili smo, da je pripravništvo zaželeno, zaposleni z zadovoljstvom opravljajo svoj poklic, kompetence za delo so primerljive s tujo literaturo. Oblikovali smo model zaposlovanja tehnikov zdravstvene nege po opravljenem pripravništvu.
Ključne besede: - kadrovanje - zaposlovanje - izbira kandidata - pripravništvo - zdravstvena nega
Objavljeno: 13.10.2016; Ogledov: 93; Prenosov: 10
.pdf Polno besedilo (1,85 MB)

4.
Program zvestobe za majhna in mikro podjetja
Vladimir Tkalec, 2016, specialistično delo

Opis: V specialističnem delu smo prikazali moderne trende na področju programov zvestobe. Postavili smo cilj, da si vse, kar si lahko privoščijo veliki trgovci, lahko privoščijo tudi manjše organizacije in na primeru iz prakse to poskusili tudi dokazati. Pri tem smo pokazali, kako pomemben je inovativen pristop pri upravljanju shem zvestobe. V uvodnem delu smo predstavili problemsko stanje, postavili glavne in sekundarne cilje ter opisali metodologijo dela. V teoretičnem delu smo pregledali karakteristike programov zvestobe. Zaradi razvoja tehnologije in širše uporabnosti smo posebno pozornost namenili tehnologiji pametnih kartic, ki so nepogrešljiv člen sodobnih programov zvestobe. Z analizo trenutnega stanja in podano kritično analizo obstoječih procesov smo nadaljevali v smeri izgradnje programa zvestobe za obravnavano podjetje. Ustanovili smo projektno skupino, v kateri smo se dogovorili, da bomo razvili novo različico programske rešitve mojCENT, ki bo temeljila na sodobnih rešitvah, ki jih uporabljajo velika podjetja. Predstavili smo arhitekturo programske opreme, ključne module za delovanje sistema in upravljanje kampanj. Osrednji del naloge smo končali s prenovo procesov, predstavitvijo kartice zvestobe in SWOT analizo. Nalogo smo zaključili z oceno učinkov prenovljenega procesa ter z opisom možnosti nadaljnjega razvoja.
Ključne besede: program zvestobe, pametna kartica, upravitelj kampanj, sistem za upravljanje odnosov s strankami, plačevanje
Objavljeno: 11.10.2016; Ogledov: 95; Prenosov: 6
.pdf Polno besedilo (3,09 MB)

5.
Prenova procesa obdelave slikovnega materiala za trgovinska podjetja
Matic Turk, 2016, specialistično delo

Opis: Hiter razvoj tehnologij in spremembe potrošniških navad vplivajo na poslovanje podjetij, ki se spopadajo z vedno večjo konkurenco in izzivi spreminjajočega se okolja. Pričakovanja potrošnikov so čedalje večja, zato je potreben temeljit razmislek o prilagoditvi strateških ciljev in poslovnih procesov. Zagotavljanje najvišje ravni kakovosti in zadovoljevanje potreb kupcev je danes ključna usmeritev za dvig konkurenčnosti in dolgoročnosti poslovanja podjetja. Posledično morajo biti procesi znotraj podjetja prožni in oblikovani tako, da se lahko hitro prilagodijo spremembam na trgu. Sistematičen, natančen in planiran proces priprave, obdelave in uporabe slikovnega materiala je pogoj za kakovostno in ažurno predstavitev prodajnega asortimana. Temelji na aktivnem medsebojnem sodelovanju več oddelkov in deležnikov ter dobaviteljev, končni cilj procesa pa so ustrezno slikovno predstavljeni izdelki v zalednih sistemih, letakih in spletu. V kolikor proces ni natančno definiran in spremljan, prihaja do podvajanja dela ter zamud pri obdelavi slikovnega materiala. V specialističnem delu smo prenovili celotni proces, od pridobivanja do uporabe slikovnega materiala in določili temeljni algoritem za določitev prioritete obdelave slikovnega materiala ter pripravili predlog praktične rešitve problema, ki bo znižal čas in stroške upravljanja slikovnega materiala. Dokazali smo, da dober algoritem, za določitev prioritete obdelave slikovnega materiala, pomembno prispeva k učinkoviti prenovi procesa priprave in uporabe slikovnega materiala za trgovinska podjetja.
Ključne besede: • prenos slik • uparjanje datotek • obdelava slik • prenova procesa • algoritem za določanje prioritet
Objavljeno: 10.10.2016; Ogledov: 62; Prenosov: 5
.pdf Polno besedilo (1,78 MB)

6.
Uvajanje sistema poslovne inteligence v koncernu
Nejc Menard, 2016, specialistično delo

Opis: Skupaj z rastjo poslovnih sistemov raste tudi potreba po ustreznih informacijah o stanju znotraj sistema. V te namene so bili razviti sistemi poslovne inteligence. Ta širok pojem omogoča podjetjem ali organizacijam vpogled v delovanje njihovih kritičnih funkcij skozi orodja za poročila, analizo in vizualizacije. Na podlagi privzetega modela uvajanja informacijskih rešitev smo zapisali usklajene prilagoditve in jih preverili na primeru implementacije rešitve v koncernu Kolektor. S tem specialističnem delom smo skozi implementacijo rešitve raziskali in analizirali prilagojeno metodologijo uvajanja rešitev poslovne inteligence in ključnih faktorjev uspeha na konkretnem primeru. Naloga predstavlja model uvajanja in ključne dejavnike uspešnosti. Skozi nalogo smo pridobili odgovor na vprašanje, ali lahko to zapišemo kot novi prilagojeni model uvajanja z določenimi lastnostmi in določimo dejavnike uspešnosti, ki pomenijo dodano vrednost za podjetje, v katerem se taka ali podobna rešitev poslovne inteligence uvaja.
Ključne besede: poslovna inteligenca, vizualizacija podatkov, integracija sistemov, model implementacije informacijske rešitve, ključni dejavniki uspeha
Objavljeno: 07.07.2016; Ogledov: 134; Prenosov: 0

7.
Vpliv Kariernega centra UM FOV na kariero študenta
Petra Gorjanc, 2016, specialistično delo

Opis: Trg dela in spremembe, ki so povezane z njim, študente že v času študija spodbujajo k načrtovanju njihovih karier, saj se v današnjem svetu številni diplomanti ob prehodu na trg dela soočijo z dejstvom, da je konkurenca med mladimi iskalci zaposlitve neizprosna. Za enostavnejši prehod študentov na trg dela na visokošolskih zavodih skrbijo karierni centri, ki študentom v času študija pomagajo pri razvoju njihovih karier, jih spodbujajo pri pridobivanju novih znanj ter obveščajo o novostih na trgu dela in v okolju. Na Fakulteti za organizacijske vede Univerze v Mariboru (UM FOV) deluje Karierni center, ki študentom nudi različne aktivnosti, s katerim naj bi si študenti povečevali svoje znanje in kompetence in si posledično povečali tudi konkurenčnost na trgu dela. V specialističnem delu smo se osredotočili na vpliv Kariernega centra UM FOV na kariere študentov. V teoretičnem delu smo predstavili koncept kariere in teorije razvoja kariere, slovenski visokošolski sistem študija, posameznikove kompetence in problematiko zaposlovanja mladih. Raziskava o vplivu Kariernega centra na kariere študentov je bila izvedena med študenti UM FOV. Rezultati kažejo, da študenti ne razmišljajo o svoji karieri samo zaradi vpliva okolice, temveč imajo močno voljo za doseganje svojih kariernih ciljev. Študenti v večini poznajo aktivnosti Kariernega centra, vendar je le-te treba v času študija posameznih generacij študentov posodabljati, nadgrajevati in prilagajati zahtevam okolja. Študenti menijo, da so aktivnosti Kariernega centra uporabne pri gradnji njihove kariere. Prav tako bodo po zaključku študija, ob vstopu na trg dela, uporabili znanja, pridobljena v sklopu dejavnosti Kariernega centra. Ugotovitve raziskave so dobra podlaga za boljšo organizacijo aktivnosti Kariernega centra UM FOV, ki jih bo na podlagi mnenj študentov mogoče posodobiti in na ta način povečati pomen Kariernega centra tudi pri sodelovanju fakultete z okoljem. Menimo, da je za kakovostno izvajanje študijskih programov potrebna ustrezna podpora študiju, ki jo študenti pričakujejo od fakultete. Pri tem so aktivnosti Kariernega centra brez dvoma lahko podpora študentom pri načrtovanju njihovih karier.
Ključne besede: Karierni center UM FOV, fakulteta, kariera, študent, razvoj kariere
Objavljeno: 26.05.2016; Ogledov: 163; Prenosov: 39
.pdf Polno besedilo (1,89 MB)

8.
Prenova modela kontrolinga v skupini Farme Ihan
Aljoša Flis, 2016, specialistično delo

Opis: V specialističnem delu sta predstavljena pomen kontrolinga ter njegova vloga v podjetju, ki je po našem mnenju zelo pomembna. Navedli smo nekaj zgodovinskih dejstev glede razvoja kontrolinga ter osnovne naloge in cilje. Največ pozornosti smo namenili metodam in orodjem, ki jih kontrolerji uporabljajo pri opravljanju svojega dela. Na primeru skupine Farme Ihan sta narejena analiza in posnetek stanja trenutnega modela kontrolinga. Teza specialističnega dela temelji na nujnosti prenove trenutnega modela kontrolinga v skupini Farme Ihan. Skladno s pregledano strokovno literaturo, z razgovori s poslovodstvom in zahtevami programa finančnega prestrukturiranja je predlagan prenovljen model kontrolinga s prilagojenimi kazalci, opozorilnimi mehanizmi ter proizvodnimi kalkulacijami. S tem se bo izboljšala informiranost managementa ter vzpostavila kontinuiteta podatkov.
Ključne besede: kontroling, kontroler, skupina Farme Ihan, opozorilni mehanizmi, kazalci poslovanja, kalkulacije
Objavljeno: 19.05.2016; Ogledov: 158; Prenosov: 16
.pdf Polno besedilo (1,61 MB)

9.
Programska rešitev za sistem vodenja kakovosti ISO 9001:2008
Aleš Lužan, 2016, specialistično delo

Opis: Specialistično delo prikazuje eno izmed možnih programskih rešitev za obvladovanja sistema kakovosti ISO 9001:2008. V njem je predstavljeno, kako si lahko malo podjetje samostojno olajša nadziranje in sledljivost vodenja sistema kakovosti ISO 9001:2008 glede na svoje potrebe. Nadziranje nad obvladovanjem sistema je bilo v izbranem podjetju zapleteno in težko nadzorovano. Pregled stanja je zahteval nekajurno analizo dokumentov in izdelavo poročila. Cilj je bila izdelava programa, to je osredotočenost na optimizacijo obvladovanja papirnate oblike dokumentov, beleženje dogodkov in postopkov v smislu prenosa obvladovanja podatkov v elektronsko obliko. S tega vidika smo dosegli želeni cilj z večjo produktivnostjo na indirektnem področju, pravočasno izvedbo postopkov (brez zamud) in manjše obremenjevanje okolja, če razmišljamo širše in upoštevamo tudi manj tiskanja papirnatih dokumentov.
Ključne besede: standard ISO 9001:2008, obvladovanje dokumentacije, Microsoft Access
Objavljeno: 20.04.2016; Ogledov: 187; Prenosov: 34
.pdf Polno besedilo (8,60 MB)

10.
Organizacijski informacijski model za potrebe projektnega vodenja
Matej Lajovec, 2016, specialistično delo

Opis: Ohranjanje konkurenčne prednosti podjetja je v veliki meri odvisno od njegove sposobnosti, da pravočasno prilagodi svoje procese in ob tem ustvari okolje, ki bo sposobno uspešno delovati v spremenjenih razmerah na trgu. Specialistično delo je omejeno na ključne procese, ki so enkratni procesi — projekti, za katere je značilno, da so ciljno usmerjeni in praviloma časovno omejeni, z njimi pa se ustvarja nekaj novega za različne namene. Pri vsakem upravljanju in vodenju projektov je odločanje ključnega pomena. Z namenom uspešnega vodenja projektov smo predvideli model z oblikovano enotno vstopno točko, kjer so vse aktivnosti in sodelujoči medsebojno povezani v organizacijski informacijski model za potrebe projektnega vodenja. Model vsebuje posamezne module: modul, s katerim ugotavljamo ekonomsko upravičenost projekta, modul za upravljanje virov, modul za terminske plane, modul za obvladovanje tveganj in modul za podporo odločanju. Zadnji modul uporablja večkriterijsko metodo odločanja, s pomočjo katere je izdelan odločitveni model, ki temelji na poljubnem spisku različnih kriterijev, zalog vrednosti, funkcij koristnosti, spremenljivk in dejavnikov, ki jih želimo v procesu odločanja zasledovati. Z analizo je bilo ugotovljeno, da je novi organizacijski informacijski model za projektno vodenje pomembno vplival na boljšo komunikacijo in informiranje, spodbujal kritično razmišljanje ter pripomogel k širjenju znanja in izkušenj. Z raziskavo je bilo ugotovljeno, da je z uporabo organizacijskih teorij in pristopov s pomočjo informacijskih sistemov v naši organizaciji možno uvesti organizacijski informacijski model za potrebe projektnega vodenja. Omenjeni model odpira številne možnosti za širitve in nadaljnji razvoj.
Ključne besede: organizacijski informacijski model, upravljanje in vodenje projektov, večkriterijsko odločanje, ekonomska upravičenost.
Objavljeno: 12.04.2016; Ogledov: 144; Prenosov: 0

Iskanje izvedeno v 0.12 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici