SLO | ENG

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 547
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
The United Nations security management system
Damjan Žgajner, 2016, specialistično delo

Opis: Kritična vloga Združenih Narodov (ZN), ki si prizadeva za zagotavljanje mednarodne varnosti, izboljšanju človekovih pravic, zmanjšanju neenakost razvitosti zdravstvenih sistemov, reševanje meddržavnih sporov, humanitarno delovanje, ohranjanje svetovnega miru, spodbujanje gospodarskega, kulturnega, vzgojno-izobraževalnega in znanstvenega sodelovanja med državami sveta ostaja pomembna in ključna, kot kadarkoli v postmoderni svetovni zgodovini. Za opravljanje teh nalog si v okviru ZN prizadeva osebje iz 196 držav članic, ki služijo v več kot 180 državah po vsem svetu. Vendar pa je za opravljanje nalog in doseganje zadanih mandatov, se osebje ZN sooča s številnimi varnostnimi grožnjami, ki izvirajo iz nestabilnosti posameznih držav ali regij, oboroženih spopadov in ekstremizma. Posledično, so mnogi delavci ZN, za svojo predanost, idealizmom izboljšanja sveta, in s služenjem človeštvu plačali najvišjo možno ceno ali utrpeli fizične in psihične posledice. Za pravilno reševanje tega kritičnega problema, in v skladu z načeli Ustanovne Listine Združenih narodov, so ZN vzpostavil sistem za načrtovanje in upravljanje varnostnih zadev (Sistema Združenih narodov za upravljanje varnosti ), katerega namen je zagotavljanje usklajenega skupnega pristopa za zaščito vseh zaposlenih, njihovih vzdrževan družinski članov in prostorov in sredstev ZN v državi ali na določenem območju kjer ZN delujejo (UNDG, 2011). V skladu s politiko Sistema Združenih Narodov za Upravljanje Varnosti (Sistem Varnosti ZN) je v vsaki državi primarna odgovornost za varnost in zaščito ter zaščita članov osebja Združenih narodov, vzdrževanih družinskih članov, in prostorov in sredstev ZN v pristojnosti vlade gostiteljice; ta neločljivo povezana in običajna odgovornost izhaja iz vseh funkcij vlade za vzdrževanje reda in varovanje oseb in premoženja v okviru njenih pristojnosti (UNDG, 2011). Kljub temu pa imajo ZN, kot delodajalec, nalogo da okrepijo in dopolnijo zmogljivosti vlade gostiteljice za izpolnitev prej omenjenih (varnostnih) obveznosti. To se posebej velja v državah, in okoliščinah, kjer so dejavniki varnosti in zaščite zaradi družbeno-političnega stanja negotovi, ali pa so varnostna tveganja in grožnje se posebej visoki. Posledično Sistem Varnosti ZN, predvideva in zahteva sprejem omilitvenih ukrepov, poleg tistih, za katere se lahko upravičeno pričakuje, da jih bo zagotovila vlada gostiteljica (UNDG, 2011). V zadnjih desetletju je Sistem Varnosti ZN bil pod znatnim drobnogledom, katerega so narekovali številni (tragični) dogodki in posledična (neodvisna) preiskovalna poročila. Med prelomne (tragične) varnostne dogodke, ki so narekovali spremembe Varnostnega Sistema ZN uvrščamo napad na ZN v Bagdadu in napad v Alžiriji 2007; le ta so rezultirala tri pomembna (neodvisna) preiskovalna poročila; tako imenovano »Ahtisaari poročilo« iz leta 2003, poročilo Odbora za Odgovornost (napada v Iraku) »in tako imenovano »Brahimi poročilo « iz leta 2008. Vsa tri poročila so, poleg določenih sistemskih kot individualne napak in slabosti, navajajo tudi spremembe, ki bi odražale bolj usklajen pristop načrtovanja in upravljanja varnostnih zadev ZN. Predvsem so pomembni predlogi spremembe individualnih odgovornosti ključnih akterjev Sistema Varnosti ZN na različnih ravneh, bodisi na ravni glavnega sedeža ZN (headquarters) ali na ravni države; (večja in bolj odgovorna) vloga države gostiteljice; in decentralizacije odločanja, predvsem na ravni države; kjer ZN delujejo. Posledično, so vsa tri, kot tudi druga pomembna varnostna področja, narekovala spremembo in sprejetje večje število varnostno političnih dokumentov pod skupnim imenom ang. »Security Policy Manual « v okviru Sistema varnosti ZN. Med drugim tudi dokument o »Okviru Odgovornosti« (Fremework of Accountability ) varnostno političnega sistema; ki opredeljuje odgovornosti ključnih akterjev, začenši z Generalnim sekretarjem ZN, pa vse do posameznega uslužbenca ZN. Torej, namen specialistične naloge je analiza
Ključne besede: Organizacija združenih narodov, (politični) sistem upravljanja varnosti Združenih narodov, varnostno politični dokument Združenih narodov, Uradnik za varnost, Skupina za upravljanje varnosti, SWOT, proces odločanja, Oddelek za varnost in zaščito.
Objavljeno: 16.02.2017; Ogledov: 67; Prenosov: 3
.pdf Polno besedilo (1015,57 KB)

2.
Analiza, preiskovanje suma korupcije in drugih nepravilnosti pri gradnji Termoelektrarne Šoštanj bloka 6
Predrag Rajčić, 2016, specialistično delo

Opis: Tema specialistične naloge se osredotoča na preiskovanje suma korupcije in drugih nepravilnosti pri gradnji TEŠ bloka 6, ki je ena izmed največjih investicij v zgodovini Slovenije. Ob porastu korupcije, ki je ne nazadnje ena izmed posledic novodobnega sveta, v katerem je materializem izrazito poudarjen, je toliko bolj pomembno, da so tovtstni porjekti pripravljeni skrbno in premišljeno. V nalogi so analizirana dejstva in argumenti, ki bi lahko pripomogli k jasnejši sliki o dogodkih gradnje bloka 6. Glavna težava pri TEŠ 6 je, da je celoten projekt od njene same priprave, izvedbe do končne realizacije bil netransparenten in zavajajoč. Javnega konsenza nikoli ni bilo, prav tako je primanjkovalo javnih razprav, primerjalnih analiz in aletrnativnih scenarijev. Spopad interesov posameznikov, podjetij in političnih strank je bil v času gradnje bloka 6 vseskozi močno prisoten, kar je eden glavnih razlogov za nastalo škodo v višini nekaj sto milijonov evrov, ki jih bomo plačali davkoplačevalci. Ves čas gradnje bloka 6 je prihajalo do izrazitih sumov kaznivih dejanj korupcije, kjer je bil projekt skorajda na dnevnem redu medijev, pravosodnih organov in organov pregona. Koruptivna dejanja so se najverjetneje zgodila in za svoja dejanja je nekaj oseb kazensko odgovarjalo. Večina odgovornih in glavnih akterjev pa je znala izkoristiti pomanjkljivosti predvsem sodnega sistema in se tako izmakniti etični, moralni in kazenski odgovrnosti. Projekt TEŠ 6 je pravzaprav pokazal na nezmožnost in nefunkcionalnost države ter njenih institucij za uspešno reševanje problema korupcije, kar ne nazadnje kaže na stanje demokracije v državi.
Ključne besede: Termoelektrarna Šoštanj, TEŠ 6, gradnja, korupcija, gospodarska kriminaliteta, specialistične naloge
Objavljeno: 20.12.2016; Ogledov: 49; Prenosov: 13
.pdf Polno besedilo (1,53 MB)

3.
Preklic pogojne obsodbe
Majda Medved, 2016, specialistično delo

Opis: Specialistična naloga se dotakne bistva aktualne kazenskopravne tematike. Obravnava institut pogojne sankcije – tj. eno izmed sodobnih vrst kazenskih sankcij, ki obsega pogojno obsodbo in njeno obogateno različico pogojno obsodbo z varstvenim nadzorstvom, institut preklica pogojne obsodbe, hkrati pa tudi institut probacijske službe in pomen probacijske dejavnosti. Predmetna specialistična naloga se ukvarja s tezo, da je kaznovalna politika naših sodišč preveč naklonjena izrekanju pogojnih obsodb. Da je temu tako potrjujejo statistični podatki, ki nazorno izkazujejo velik delež pogojnih obsodb v strukturi vseh kazenskih sankcij. Slednje je v očeh splošne javnosti še posebej problematično, saj tozadevnim kazenskim sankcijam ne zaupajo in jih razumejo kot nekaznovanost. Po drugi strani pa ni bilo mogoče spregledati povsem drugačne slike, ki se riše pri oplemeniteni različici osnovne pogojne obsodbe – tj. pogojni obsodbi z varstvenim nadzorstvom. Statistični podatki več kot očitno kažejo, da je pogojna obsodba z varstvenim nadzorstvom, postavljena na stranski tir. Pričujoč prispevek poskuša najti razloge za opisano stanje. Poseben del razprave je med drugim namenjen institutu preklica pogojne obsodbe s pomočjo katerega je mogoče deloma preveriti učinkovitost in upravičenost izrečenih pogojnih sankcij. Ob razpravi smo trčili na problem dostopa do podatkov o preklicih pogojnih sankcijah, saj Vrhovno sodišče RS ne razpolaga z vnaprej pripravljenimi standardiziranimi statističnimi podatki. Vsled tega smo se bili primorani posluževati tudi povezanih informacij in analogije. Nekaj prostora razprava namenja tudi institutu probacijske službe, ki se nam obeta v bližnji prihodnosti in bi utegnila izboljšati prakso pri izrekanju in izvrševanju pogojnih sankcij. Namreč pomanjkljivosti, ki se tičejo izvedbene ravni varstvenega nadzorstva, kličejo po potrebnih spremembah.
Ključne besede: kazenske sankcije, pogojna obsodba, varstveno nadzorstvo, preklic, probacija, specialistične naloge
Objavljeno: 12.12.2016; Ogledov: 70; Prenosov: 15
.pdf Polno besedilo (1,02 MB)

4.
Zadovoljstvo prebivalcev romskega naselja Vejar z delom policije
Vinko Ribič, 2016, specialistično delo

Opis: Specialistična naloga obravnava romsko tematiko, in sicer natančneje področje zadovoljstva prebivalcev romskega naselja Vejar v občini Trebnje z delom policije in same Občine Trebnje. V teoretičnem delu so na kratko predstavljeni zgodovinski pregled obravnavanja romske tematike na območju Republike Slovenije, položaj in demografske značilnosti Romov v Republiki Sloveniji, njihov pravni položaj, splošne težave in ovire pri vključevanju romske etnične skupnosti v širšo družbo. V nadaljevanju je kratka predstavitev območij v občini Trebnje, kjer živijo pripadniki romske skupnosti, ter podrobnejša predstavitev največjega romskega naselja Vejar. Predstavljeni so nekateri predpisi, ki tako ali drugače obravnavajo oziroma urejajo položaj Romov v Republiki Sloveniji, ter vsebina Rotterdamske listine (1996), ki na nek način predstavlja osnovo za izvajanje moderne policijske dejavnosti v večetnični skupnosti. Vsakodnevne aktivnosti, ki jih v omenjenem naselju izvaja policija, dejansko predstavljajo velik prispevek k večji varnosti v samem naselju, strpnejši komunikaciji ter tudi k uspešnejšemu reševanju problemov, ki nastajajo v naselju. S samo prisotnostjo policistov v naselju se krepi tudi zaupanje v delo policije. Kot zelo pomemben dejavnik pri reševanju problemov v omenjeni romski skupnosti je vsekakor prispevek Občine Trebnje, predvsem pri urejanju bivalnih in socialnih razmer same romske populacije. Empirični del naloge temelji na raziskavi, ki je bila z anketiranjem opravljena med prebivalci romskega naselja Vejar, ki se srečujejo s postopki policije. Raziskava temelji na vzorcu 50 anketiranih Romov. Med drugim je bilo ugotovljeno, da je več kot polovica anketiranih Romov zadovoljna z delom policije. Večina anketirancev (72 %) meni, da policija opravlja svoje delo strokovno. Dobra polovica anketirancev (54 %) pa meni, da policija delo opravlja objektivno. Ugotovljeno je bilo, da anketiranci poklica policista ne dojemajo kot zelo uglednega. Večina anketirancev (82 %) je imela stik s policijo v preteklem letu. Od vseh Romov, ki so imeli stik s policijo, je bilo kar 64 % zadovoljnih z delom policije. Ugotovljeno je bilo tudi, da Romi ocenjujejo policiste v postopkih kot urejene, vljudne, komunikativne, strokovne in dostopne. Slabše pa so ocenili zaupljivost policistov v postopkih. Velika večina (86 %) anketiranih Romov ocenjuje, da policisti v postopkih ravnajo spoštljivo.
Ključne besede: policija, policijsko delo v skupnosti, Romi, romska naselja, prebivalci, zadovoljstvo, javno mnenje, specialistične naloge
Objavljeno: 12.12.2016; Ogledov: 67; Prenosov: 8
.pdf Polno besedilo (867,71 KB)

5.
Pregled in regeneracija podatkov z rabljenih računalniških trdih diskov
Peter Močnik, 2016, specialistično delo

Opis: Osebni računalniki tudi v 21. stoletju ostajajajo pomemben dejavnik pri zbiranju, obdelavi in hranjenju podatkov. Uporabljajo se v zasebnih in državnih podjetjih, v raziskovalnih ustanovah, v državni upravi, v ekonomsko razvitih delih sveta so našli pot tudi v že skoraj vsak dom in Slovenija pri tem ni izjema. Popolne varnosti ni in nivo nadzora nad podatki na našem računalniku je odvisen od varnostnih ukrepov vsakega uporabnika posebej. Vprašanje, ki se ob tem postavlja, pa je, kako uporabnik poskrbi za podatke, ko spominski medij zamenja ali odvrže. Ali se zaveda možnosti zlorabe podatkov in ali je sploh seznanjen z možnostjo dokončnega izbrisa podatkov? Izbris podatkov iz Koša namreč ni dovolj in podatke je mogoče priklicati nazaj. Da bi preverili varnostno kulturo uporabnikov, smo za to nalogo zbrali večje število rabljenih odvrženih trdih diskov. Njihovo vsebino smo pregledali z enotno sistematizacijo dela, za obnovitev izbrisanih podatkov pa izbrali programsko opremo, ki je brezplačna in prosto dostopna na spletu. Želeli smo namreč preveriti, ali je brez visokotehnološke opreme in finančnih vložkov obnova podatkov z odvrženih diskov mogoča do te mere, da lahko predstavlja grožnjo uporabnikom z nizko varnostno kulturo. V nalogi opisujemo tudi zgradbo in delovanje trdega diska in obravnavamo možnosti in težave pri revitalizaciji podatkov. Ugotovili smo, da večina uporabnikov podatkov s svojih diskovnih medijev ne zbriše, preden jih odvrže, in da je v večini primerov najdene podatke mogoče povezati z uporabnikom.
Ključne besede: informacijska varnost, trdi diski, obnovitev podatkov, revitalizacija podatkov, osebni podatki, specialistične naloge
Objavljeno: 12.12.2016; Ogledov: 62; Prenosov: 14
.pdf Polno besedilo (2,22 MB)

6.
Celovit pristop zagotavljanja informacijske varnosti podatkovnega DATA centra v veliki poslovni organizaciji
Matej Hočevar, 2016, specialistično delo

Opis: Dokument prestavlja osnovno strukturo podatkovnega centra, ki je specializiran prostor za strojno opremo informacijske tehnologije in pomemben porabnik električne energije. Cilj specialistične naloge je predstaviti osnovne zahteve za postavitev podatkovnega centra in načine optimizacije porabe električne energije podatkovnega centra, ki deluje neprekinjeno in generira pomemben del stroškov organizacije. V dokumentu so prikazani različni modeli postavitve podatkovnega centra, njegovega fizičnega prostora, načinov postavitve strojne opreme informacijske tehnologije, načini izvedbe ožičenja in modeli postavitve relevantnega sistema klimatizacije tega specifičnega prostora. Prikazana je standardizacija področja, ki opredeljuje izgradnjo podatkovnih centrov in njihovo delovanje. Predstavljene so osnove zagotavljanja energetske učinkovitosti podatkovnega centra ter podani predlogi za optimizacijo delovanja. Drugi del naloge predstavlja izvedeno anketo o energetski učinkovitosti podatkovnih centrov večjih poslovnih organizacij v Republiki Sloveniji. Anketirane so kompetentne osebe IT sektorjev organizacij, podatki so pridobljeni in obdelani iz prejetih odgovorov. Rezultati ankete izkazujejo, da so organizacije, ki imajo v lasti podatkovne centre, dobro osveščene o pojmu energetske učinkovitosti, vendar upoštevajo različne pristope k njenemu izpolnjevanju. To pomeni, da se na eni strani z energetsko učinkovitostjo zelo natančno ukvarjajo in merijo njene parametre, ali nasprotno, večjo pozornost namenjajo zanesljivosti delovanja podatkovnega centra kot stroškovni optimizaciji. Vendar se vse organizacije zavedajo, da je energetska učinkovitost pomemben faktor njihovih podatkovnih centrov in operativnih stroškovnih planov ter so si enotne, da so zmožne obstoječe stanje energetske učinkovitosti podatkovnih centrov še izboljšati.
Ključne besede: informacijska varnost, podatkovni centri, poslovne organizacije, neprekinjeno poslovanje, specialistične naloge
Objavljeno: 12.12.2016; Ogledov: 59; Prenosov: 8
.pdf Polno besedilo (1,38 MB)

7.
Postopek hišne preiskave - res zgolj tehnologija?
Jasmina Krapež, 2016, specialistično delo

Opis: Institut hišne preiskave močno posega v ustavno zagotovljene človekove pravice do zasebnosti, zato že Ustava Republike Slovenije (Ustava RS) določa pogoje, pod katerimi je takšen poseg v posameznikovo zasebnost dopusten. Konkretneje ta institut ureja Zakon o kazenskem postopku (ZKP), ki določa tako vsebinske kot formalne pogoje za izvedbo hišne preiskave, potek hišne preiskave, ureja pravice osebe, pri kateri se hišna preiskava opravlja, navzočnost določenih oseb pri hišni preiskavi ter protokolacijo opravljene hišne preiskave in zaseženih predmetov. Odgovore na vprašanja, ki so se pri izvedbi hišne preiskave v praksi izpostavili, predstavlja sodna praksa, in sicer tako glede specifičnih prostorov, ki naj se preiščejo (sefa, nočne omarice, zapuščenih prostorov, odvetniške pisarne, sedeža politične stranke in državnega zbora), kot tudi glede oseb, ki sodelujejo pri hišni preiskavi oziroma pri katerih se opravlja; nadalje vsebine odredbe o hišni preiskavi, vprašanja dokaznega standarda ter razlike med ogledom in hišno preiskavo, med pregledom prevoznih sredstev, prtljage in potnikov ter preiskavo, vprašanja kaj je skriti prostor in kaj spada pod izraz stanovanje in drugi prostori, ki naj se preiščejo. Vsa ta vprašanja, ki so se izpostavila tekom uporabe instituta hišne preiskave nakazujejo, da pri hišni preiskavi res ne gre zgolj za tehnologijo, temveč za hud poseg v človekovo pravico do nedotakljivosti stanovanja in do pričakovane zasebnosti zato mora biti tak poseg sorazmeren, utemeljen in zakonit.
Ključne besede: kriminalistika, kriminalistično preiskovanje, hišne preiskave, specialistične naloge
Objavljeno: 06.10.2016; Ogledov: 80; Prenosov: 27
.pdf Polno besedilo (779,15 KB)

8.
Ocenjevanje delovne uspešnosti policista s pomočjo BARS ocenjevalne lestvice
Primož Senica, 2016, specialistično delo

Opis: Kakor v javni upravi, je tudi v policiji ocenjevaje delovne uspešnosti eden izmed najpomembnejših opravil kadrovskega menedžmenta. Pomembnosti ocenjevanja pa se zavedajo tudi delavci, saj je od tega odvisno njihovo napredovanje in posledično tudi višja plača. Skladno z navedenimi dejstvi so na začetku naloge opredeljeni temeljni pojmi, ki se nanašajo na ocenjevanje delovne uspešnosti. V nadaljevanju so prikazane najpogostejše metode in tehnike ocenjevanja delovne uspešnosti. V samem jedru naloge, pa je predstavljena zakonska ureditev ocenjevanja delovne uspešnosti v javni upravi in sicer v obdobju od leta 1994, ko je bila sprejeta prva zakonodaja in vse do danes. Zaradi pomanjkljivosti trenutnega sistema ocenjevanja javnih uslužbencev smo v empiričnem delu specialistične naloge predstavili ocenjevalno tehniko in po strukturiranem postopku izdelali ocenjevalno lestvico »Na vedenje sidrana ocenjevalna lestvica (BARS – Behaviorally Anchored Rating Scales), s katero bo možno oceniti javnega uslužbenca v policiji. Navedeno je bilo tudi namen specialistične naloge in sicer, da se za potrebe ocenjevanja delovne uspešnosti javnega uslužbenca, ki zaseda delovno mesto »policist« na policijski postaji, izdela ocenjevalna lestvica.
Ključne besede: policija, policijsko delo, policisti, delovna uspešnost, specialistične naloge
Objavljeno: 05.10.2016; Ogledov: 69; Prenosov: 35
.pdf Polno besedilo (1,54 MB)

9.
Sodni izvedenec psihološke stroke
Tinkara Pavšič Mrevlje, 2011, pregledni znanstveni članek

Opis: Besedilo daje pregled različnih vsebin, s katerimi se srečujejo sodni izvedenci psihološke stroke. Za mnenje ga lahko zaprosijo v civilnopravnih in upravnih postopkih ter v zadevah s podobnimi vsebinami. V članku je poudarek na kazenskopravnih zadevah, kot so zmožnost obtoženčevega sodelovanja v sodnem postopku, prištevnost in kazenska odgovornost ter ocena tveganja za ponovitev kaznivega dejanja. Predstavljeno je tudi sodelovanje psihologa izvedenca v primerih ocenjevanja veljavnosti pričanja, ki pri nas še ni uveljavljeno v praksi.
Ključne besede: izvedenstvo psihološke stroke, sodna psihologija, prištevnost, pričanje
Objavljeno: 30.12.2015; Ogledov: 152; Prenosov: 11
URL Polno besedilo (0,00 KB)

10.
Nasilje mladostnikov nad starši
Tinkara Pavšič Mrevlje, 2014, strokovni članek

Ključne besede: otroci, mladostniki, nasilje nad starši, nasilje v družini
Objavljeno: 30.12.2015; Ogledov: 193; Prenosov: 15
URL Polno besedilo (0,00 KB)

Iskanje izvedeno v 0.11 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici