| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 715
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Katalog polnaravnih travišč Slovenije
Sonja Škornik, Igor Paušič, Branko Bakan, Mitja Kaligarič, 2023, katalog

Opis: Monografija obravnava polnaravna travišča, ki v Sloveniji in v Evropi, predstavljajo reliktno tradicionalno kulturno krajino. V uvodu smo predstavili njihov zgodovinski razvoj in pomen. Za številna travišča je značilna visoka biodiverziteta. Zaradi drastičnega zmanjšanja njihovih površin so postali eni izmed najbolj ogroženih habitatov v Evropi in večji del jih je vključenih v prilogo I Direktive o habitatih. Predstavljen je tudi nov ukrep kmetijsko-okoljskih-podnebnih plačil “Pisan travnik”, ki smo ga razvili v okviru ciljno raziskovalnega projekta. Pomembno dodatno informacijo predstavljajo navedbe različnih uveljavljenih klasifikacij habitatnih tipov (sintaksonomska, Physis, EUNIS, FFH). Osrednji del knjige pa je namenjen podrobni predstavitvi posameznih oblik travišč: pokazateljskim rastlinam, ekologiji, razširjenosti, razlogom ogroženosti. Delo ima naslov katalog, saj je pregledno in bogato ilustrirano. Knjiga je namenjena tako strokovnjakom in raziskovalcem s področij biologije, ekologije, varstva narave, kmetijstva; študentom bioloških in ekoloških študijskih programov, kot tudi širši javnosti oz. bralcem, ki jih zanimajo narava in ohranjanje biotske pestrosti.
Ključne besede: polnaravna travišča, ekstenzivna travišča, travniki, pašniki, habitatni tipi Slovenije, Natura 2000, skupna kmetijska politika, kmetijsko-okoljsko-podnebna plačila, rezultatske sheme, EUNIS habitatni tipi, sintaksonomija
Objavljeno v DKUM: 01.06.2023; Ogledov: 55; Prenosov: 22
.pdf Celotno besedilo (164,21 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

2.
Makroekologija : analiza biodiverzitetnih podatkov
Franc Janžekovič, 2023

Opis: Makroekologija, analiza biodiverzitetnih podatkov je univerzitetni učbenik, namenjen usvajanju znanja s področja ved o biotski pestrosti. Vsebina obsega vsa področja biodiverzitete, s katero se srečuje sodobna biološka, ekološka in naravovarstvena stroka. Predstavljena je metodologija raziskovanja v biodiverziteti, ki sledi konceptu razdelitve biodiverzitete na tri vidike: na vrstno, funkcionalno in filogenetsko diverziteto. Pri vrstni in funkcionalni diverziteti so predstavljene cenilke bogastva in pestrosti ter metode ocenjevanja vrstnega bogastva. Predstavljen je prostorski koncept diverzitete s cenilkami alfa, beta, gama in zeta diverzitete. Filogenetska diverziteta obsega vsebine filogenetskih rekonstrukcij na morfoloških in genetskih znakih. Predstavljene so cenilke filogenetske pestrosti, taksonomske diverzitete in analiza filogenetskega signala. Vsebina analize ekoloških združb obsega Q in R pristop vrednotenja in izračuna cenilk, s katerimi raziskujemo odnose med združbami. Obravnavani so biodiverzitetni vzorci in procesi v prostoru in času: odnos med diverziteto in velikostjo območja, odnos med diverziteto in geografsko širino, odnos med diverziteto in nadmorsko višino in odziv diverzitete vzdolž ekoloških gradientov. Metodologija morfometričnih analiz vsebuje tradicionalni pristop in pristop z geometrijsko morfometrijo za namen taksonomskih analiz in analiziranja fenotipske plastičnosti. Predstavljene so splošne metodološke vsebine, ki segajo na področje vzorčenja in izvajanju monitoringa, ter vsebina o regresijah in statističnem sklepanju, pomembne za proučevanje biodiverzitete.
Ključne besede: makroekologija, biodiverziteta, genetska diverziteta, vrstna diverziteta, funkcionalna diverziteta
Objavljeno v DKUM: 13.04.2023; Ogledov: 83; Prenosov: 14
.pdf Celotno besedilo (38,83 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

3.
Vloga predmetnega učitelja v sodobni šoli
2023

Opis: V zadnjem desetletju smo priča velikim tehnološkim, družbenim in socialnim spremembam. Razlike med posamezniki v družbi so vse večje in kapitalizem počasi, a vztrajno spreminja človeške vrednote. Otroci so najbolj ranljivi deležniki te družbe, zato jim je potrebno zagotoviti kvalitetno vzgojo in izobraževanje. Vloga predmetnega učitelja v sodobni šoli je zato zelo odgovorna. Zahteva redno refleksijo lastne prakse in načrtovanje izboljšav. Ob tem pa zahteva še vseživljenjsko izobraževanje in vključevanje novosti v pedagoški proces. Prispevki v monografiji obravnavajo različne vidike izobraževanja na predmetni stopnji: varnostni vidik poučevanja kemije, ustvarjalnost in njeno povezavo s tehniškim izobraževanjem in skrb za pozitivno učno klimo pri pouku biologije. Aktualne teme so namenjene predmetnim učiteljem naravoslovnih predmetov, matematike in tehnike ter študentom, ki se za ta poklic izobražujejo.
Ključne besede: predmetni učitelj, varnost pri pouku kemije, ustvarjalnost, pozitivna učna klima in avtentično poučevanje matematike
Objavljeno v DKUM: 09.02.2023; Ogledov: 190; Prenosov: 43
.pdf Celotno besedilo (5,82 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

4.
Nastanek zvezd
Andreja Gomboc, 2020, samostojni strokovni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji

Ključne besede: astronomija, zvezde, Jeansova masa
Objavljeno v DKUM: 20.09.2022; Ogledov: 185; Prenosov: 11
URL Povezava na celotno besedilo

5.
1-perfectly orientable K[sub]4-minor-free and outerplanar graphs
Boštjan Brešar, Tatiana Romina Hartinger, Tim Kos, Martin Milanič, 2018, izvirni znanstveni članek

Opis: A graph ▫$G$▫ is said to be 1-perfectly orientable if it has an orientation ▫$D$▫ such that for every vertex ▫$v \in V(G)$▫, the out-neighborhood of ▫$v$▫ in ▫$D$▫ is a clique in ▫$G$▫. D. J. Skrien [J. Graph Theory 6, 309--316 (1982)] posed the problem of characterizing the class of 1-perfectly orientable graphs. This graph class forms a common generalization of the classes of chordal and circular arc graphs; however, while polynomially recognizable via a reduction to 2-SAT, no structural characterization of this intriguing class of graphs is known. Based on a reduction of the study of 1-perfectly orientable graphs to the biconnected case, we characterize, both in terms of forbidden induced minors and in terms of composition theorems, the classes of 1-perfectly orientable ▫$K_4$▫-minor-free graphs and of 1-perfectly orientable outerplanar graphs. As part of our approach, we introduce a class of graphs defined similarly as the class of 2-trees and relate the classes of graphs under consideration to two other graph classes closed under induced minors studied in the literature: cyclically orientable graphs and graphs of separability at most 2.
Ključne besede: 1-perfectly orientable graph, ▫$K_4$▫-minor-free graph, outerplanar graph
Objavljeno v DKUM: 20.09.2022; Ogledov: 164; Prenosov: 7
URL Povezava na celotno besedilo

6.
7.
On median and quartile sets of ordered random variables
Iztok Banič, Janez Žerovnik, 2020, izvirni znanstveni članek

Opis: We give new results about the set of all medians, the set of all first quartiles and the set of all third quartiles of a finite dataset. We also give new and interesting results about rela- tionships between these sets. We also use these results to provide an elementary correctness proof of the Langford's doubling method.
Ključne besede: statistic, probability, median, first quartile, third quartile, median set, first quartile set, third quartile set
Objavljeno v DKUM: 19.09.2022; Ogledov: 168; Prenosov: 6
URL Povezava na celotno besedilo

8.
More results on the domination number of Cartesian product of two directed cycles
Ansheng Ye, Fang Miao, Zehui Shao, Jia-Bao Liu, Janez Žerovnik, Polona Repolusk, 2019, izvirni znanstveni članek

Opis: Let γ(D) denote the domination number of a digraph D and let C$_m$□C$_n$ denote the Cartesian product of C$_m$ and C$_n$, the directed cycles of length n ≥ m ≥ 3. Liu et al. obtained the exact values of γ(C$_m$□C$_n$) for m up to 6 [Domination number of Cartesian products of directed cycles, Inform. Process. Lett. 111 (2010) 36–39]. Shao et al. determined the exact values of γ(C$_m$□C$_n$) for m = 6, 7 [On the domination number of Cartesian product of two directed cycles, Journal of Applied Mathematics, Volume 2013, Article ID 619695]. Mollard obtained the exact values of γ(C$_m$□C$_n$) for m = 3k + 2 [M. Mollard, On domination of Cartesian product of directed cycles: Results for certain equivalence classes of lengths, Discuss. Math. Graph Theory 33(2) (2013) 387–394.]. In this paper, we extend the current known results on C$_m$□C$_n$ with m up to 21. Moreover, the exact values of γ(C$_n$□C$_n$) with n up to 31 are determined.
Ključne besede: domination number, Cartesian product, directed cycle
Objavljeno v DKUM: 02.09.2022; Ogledov: 209; Prenosov: 5
URL Povezava na celotno besedilo

9.
European first-year university students accept evolution but lack substantial knowledge about it: a standardized European cross-country assessment
Paul Kuschmierz, Anna Beniermann, Alexander Bergmann, Rianne Pinxten, Tuomas Aivelo, Justyna Berniak-Woźny, Gustav Bohlin, Anxela Bugallo-Rodriguez, Pedro Cardia, Bento Filipe Barreiras Pinto Cavadas, Andrej Šorgo, Gregor Torkar, 2021, izvirni znanstveni članek

Opis: Investigations of evolution knowledge and acceptance and their relation are central to evolution edu‑ cation research. Ambiguous results in this feld of study demonstrate a variety of measuring issues, for instance difer‑ ently theorized constructs, or a lack of standardized methods, especially for cross-country comparisons. In particular, meaningful comparisons across European countries, with their varying cultural backgrounds and education systems, are rare, often include only few countries, and lack standardization. To address these defcits, we conducted a stand‑ ardized European survey, on 9200 frst-year university students in 26 European countries utilizing a validated, com‑ prehensive questionnaire, the “Evolution Education Questionnaire”, to assess evolution acceptance and knowledge, as well as infuencing factors on evolution acceptance.
Ključne besede: evolucija, znanje, visokošolsko izobraževanje, ocenjevanje, Evropa, evolution, acceptance, knowledge, multilevel modeling, socioscientific issues, religious faith, higher education, Europe, assessment, attitude
Objavljeno v DKUM: 02.09.2022; Ogledov: 199; Prenosov: 5
URL Povezava na celotno besedilo

10.
Evolutionary content knowledge, religiosity and educational background of Slovene preschool and primary school pre-service teachers
Gregor Torkar, Andrej Šorgo, 2020, izvirni znanstveni članek

Opis: Evolution by natural selection is the fundamental backbone of the life sciences. Therefore, it is important for teacher education programs to ensure graduates possess a strong knowledge of evolution in order to teach at all levels of biology education. The main aim was to investigate the impacts of the Slovene pre-service preschool and primary school teachers' religiosity and educational background on their evolutionary content knowledge. In the present study, understanding of five evolutionary topics, religiosity and educational background of 269 students was studied. Results show that students have a very poor understanding of evolution. They very often use teleological reasoning. Although many pieces of research have shown that religiosity can be in conflict with evolutionary theory, our findings show that religiosity does not significantly correlate with evolutionary knowledge nor to the educational background of students. However, for students' understanding of evolution, it is important how many years of biology lessons they had in secondary school. This should be better taken into account by educational policymakers because evolutionary principles are becoming increasingly relevant in medicine, agriculture and other socio-scientific topics.
Ključne besede: vzgoja in izobraževanje, bodoči učitelji, religija, Slovenija, educational background, evolution knowledge, pre-service teachers, religion, Slovenia
Objavljeno v DKUM: 02.09.2022; Ogledov: 258; Prenosov: 11
URL Povezava na celotno besedilo

Iskanje izvedeno v 0.28 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici