SLO | ENG

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 1003
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Predstavitev sodobne slikanice v Italiji
Nives Zudič Antonič, Livio Sossi, 2018, izvirni znanstveni članek

Opis: V članku seznanjamo z značilnostmi slikanice, s poudarkom na umetnostnih in pedagoških vidikih sodobne ilustracije, ki jih objavljajo italijanske založbe. Srečanje predšolskega otroka s knjigo poteka predvsem s pomočjo branja preko vizualnih podob. Ilustracija lahko ponazori specifično pripovedno črto zgodbe, uvaja lastna jezikovna pravila in s tem spodbuja otroka k njihovemu dekodiranju. Slikanice sporočajo vsebino zgodbe s sliko in besedo ter s prepletanjem obojega. Njihov vpliv na razvoj procesov predbralne pismenosti je zato izjemen. Zaradi tega svoj prispevek začenjamo s predstavitvijo razvoja moderne slikanice v Italiji, nadaljujemo z analizo interakcije med besedo in sliko ter poskušamo osvetliti pomen, ki ga ima za otroke ustrezno razumevanje vizualnih podob. Obenem si prizadevamo spodbujati razvoj zgodnje vizualne pismenosti ter poudariti pomen branja slikanic za otrokov vsesplošen razvoj.
Ključne besede: slikanice, predšolska vzgoja, italijanske slikanice, predšolski otroci, branje podob
Objavljeno: 23.04.2018; Ogledov: 13; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (260,44 KB)

2.
Multilingualism - a new aspect of teacher's professional development
Katica Pevec Semec, Saša Jazbec, 2018, izvirni znanstveni članek

Opis: Multilingualism is an important element in the life of modern people, and a relevant topic of professional, scientific and political discussion. This paper will shed light on theoretical aspects of multilingualism: past and present concepts of multilingualism, the advocacy for and the promotion of multilingualism in the EU, as well as multilingualism in educational discourse, and teachers' professional development. The next section focuses on a project that puts multilingualism into practice in a creative manner and can thus be seen as a role model in this field of work. The paper pays special attention to the teachers who work within the framework of multilingualism, and to their new roles, distinctly different from the traditional teacher role. The concept of multilingualism as established and realized by the project covers multilingualism at the border of three countries, three languages and three educational systems and could be used as a model for other similar practices.
Ključne besede: multilingualism, teachers, professional development, educational systems
Objavljeno: 23.04.2018; Ogledov: 17; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (607,56 KB)

3.
Uporaba informacijsko-komunikacijske tehnologije pri poučevanju in učenju angleščine v otroštvu
Mihaela Brumen, Helena Krušič, Tomaž Zupančič, 2017, izvirni znanstveni članek

Opis: Prispevek se osredotoča na uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije pri učenju tujega jezika angleščine v nižjih razredih, in sicer primerjalno na osnovi raziskave, ki je zajela tri države, Slovenijo, Španijo in Turčijo, z vzorcem 313 učiteljev. Raziskava je del projekta SBATEYL (2014-1-TR01-KA201-013197). Temeljila je na deskriptivni in kavzalni neeksperimentalni metodi empiričnega pedagoškega raziskovanja. Cilj je bil odkriti nivo temeljnih znanj o spletnih tehnologijah in stopnjo uporabe le-teh pri učiteljih, ki poučujejo tuji jezik na razredni stopnji. Na podlagi statističnih razlik lahko trdimo, da slovenski učitelji primerjalno s španskimi in turškimi redkeje uporabljajo računalniške tehnologije (virtualne svetove, bloge, računalniške igre, digitalne zgodbe, avdiomateriale) pri poučevanju tujega jezika v nižjih razredih.
Ključne besede: angleščina, tuji jeziki, informacijsko-komunikacijska tehnologija, IKT, začetni pouk, osnovne šole
Objavljeno: 23.04.2018; Ogledov: 12; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (316,02 KB)

4.
Cardiorespiratory fitness in primary education pupils
Matea Gašparović, Vilko Petrić, Vesna Štemberger, Marija Rakovac, Iva Blažević, 2017, izvirni znanstveni članek

Opis: The goal of this research was to determine cardiorespiratory fitness (CRF) among primary school male and female pupils and its association with their anthropometric characteristics. The sample consisted of 112 boys and 136 girls, primary school pupils, aged 7 to 10. The Eurofit test battery was used to evaluate anthropometric characteristics (body height, body mass, body mass index (BMI)) and CRF (Beep test to estimate maximal oxygen uptake). The results indicate stagnation in the CRF with chronological age, in both sexes. A statistically significant association (p = 0.001) was shown for all CRF variables and anthropometric variables except for body height, which was not significantly associated with CRF. An increase in body mass and BMI was associated with a significant (p = 0.001) decrease in male and female pupils' CRF.
Ključne besede: health, primary school, maximal oxygen uptake, body height, body weight
Objavljeno: 23.04.2018; Ogledov: 12; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (264,35 KB)

5.
Individualni pouk in načini poučevanja učiteljev flavte na posameznih učnih stopnjah v glasbeni šoli
Ana Kavčič Pucihar, Branka Rotar Pance, 2017, izvirni znanstveni članek

Opis: V prispevku obravnavamo individualni pouk inštrumenta v glasbeni šoli. Kontekstualno predstavljamo nekatere novosti kurikularne prenove na področju pihal. Pri individualnem pouku inštrumenta so pomembni odnos med učiteljem in učencem, njune interakcije in transfer znanj. Učni proces sistematično opredeljujejo učne stopnje od predstavitve nove snovi do preverjanja usvojenih znanj. V empiričnem delu predstavljamo izsledke raziskave o načinih poučevanja učiteljev flavte (N = 78) na posameznih učnih stopnjah pri individualnem pouku v glasbeni šoli. Proučevali smo obravnavo novih učnih vsebin, ponavljanje in utrjevanje vsebin pri pouku, vključevanje in vlogo učiteljevih povratnih informacij, spremljanje domačega vadenja učencev ter formativno preverjanje in ocenjevanje v razredu med šolskim letom.
Ključne besede: glasbena vzgoja, glasbene šole, individualni pouk, flavta, učenje flavte, poučevanje
Objavljeno: 23.04.2018; Ogledov: 13; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (330,16 KB)

6.
Prikaz medpredmetnega povezovanja na primeru implementacije sodobne umetnosti v osmi razred osnovne šole
Katja Kozjek, Matjaž Duh, 2017, izvirni znanstveni članek

Opis: V prispevku je predstavljen primer implementacije sodobne likovne umetnosti v pouk likovne umetnosti v osmem razredu osnovne šole. V raziskovalnem procesu so nas zanimali različni pristopi (trije koraki), ki so učencem omogočali spoznavanje in razumevanje sodobne likovne umetnosti. Zadnji korak je predstavljal medpredmetno povezovanje z namenom realizirati učne cilje vključenih predmetov. Učenci so skozi likovnoustvarjalno delo izražali odnos do vsakodnevnih situacij. Različni pristopi pri načrtovanju in realiziranju likovnih nalog so učencem predstavljali izziv za kreativno likovno izražanje in oblikovanje lastnega odnosa do določene problematike. V raziskavi smo skozi izvirnost idej zaznali napredek pri ustvarjalnosti. Hkrati smo zaznali večjo senzibilnost učencev pri doživljanju in razumevanju nekaterih sodobnih likovnih del.
Ključne besede: likovna vzgoja, sodobna umetnost, metodika, učne metode, medpredmetno povezovanje, državljanska vzgoja, osnovne šole
Objavljeno: 23.04.2018; Ogledov: 12; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (877,09 KB)

7.
Teachers' views of the potential of art therapy in young learners
Ivana Marijanović, Dubravka Kuščević, Ina Reić-Ercegovac, 2017, izvirni znanstveni članek

Opis: The aim of the study conducted on 205 class teachers was to explore the extent to which they care about their pupil's artistic expression, how much they know about art therapy and it's potential for young learners, especially when working with abused children and children with developmental disabilities, and their willingness to seek additional knowledge about art therapy. The research results showed no significant difference in art therapy knowledge and its implementation when working with young children according to teachers' age, work experience or education. Still, the assessment of their own knowledge about art therapy and its potential did differ according to age and level of education.
Ključne besede: art therapy, class teacher, elementary teacher education, art education, fine arts
Objavljeno: 23.04.2018; Ogledov: 15; Prenosov: 1
.pdf Celotno besedilo (256,65 KB)

8.
Spremljava likovnega razvoja učencev v tretjem vzgojno-izobraževalnem obdobju osnovne šole
Jerneja Herzog, 2017, izvirni znanstveni članek

Opis: Sodobni trendi v vzgoji in izobraževanju težijo k spodbujanju samostojnosti, k izoblikovanju celostne osebnosti in ne nazadnje tudi k ustvarjalnosti. V tem pogledu se nam pojavlja vprašanje, koliko je naš izobraževalni sistem podprt za razvijanje otrokove ustvarjalnosti in koliko se resnično posveča pozornosti razvijanju ustvarjalnosti, ko govorimo o praksi. V prispevku predstavljamo rezultate raziskave, v kateri smo spremljali nivo likovnoustvarjalnih in nivo likovnooblikovnih sposobnosti pri sedmošolcih v slovenskih osnovnih šolah. Poudarek je bil na preverjanju razlik med spoloma, ker vemo, da se dečki in deklice v starostnem obdobju drugega vzgojno-izobraževalnega obdobja razvijajo drugače, zato je treba tudi drugače postopati pri izbiri likovnopedagoških postopkov in metod.
Ključne besede: likovna vzgoja, likovna umetnost, ustvarjalnost, motivacija, razlike med spoloma, osnovne šole
Objavljeno: 23.04.2018; Ogledov: 12; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (340,05 KB)

9.
Komunicirati o grafičnem romanu - niz delavnic
Hans Krameritsch, Rolf Laven, 2017, izvirni znanstveni članek

Opis: V prispevku namenjamo osrednjo pozornost grafičnemu romanu kot pojavu zadnjih nekaj desetletij in danes samostojni umetniški formi. Kot primer predstavljamo niz delavnic o grafičnem romanu. Potekale so v okviru programa usposabljanja učiteljev v saharskih begunskih taboriščih v Alžiriji. Z možnostmi, ki jih nudijo grafični romani, so bile umetnostno, pedagoško in ustvarjalno razvite vsebine iz poklicnega življenja udeležencev v smislu reflektiranja lastnih delovnih izkušenj (zase in za druge), sklicevanja na delo. Samostojno ustvarjene zgodbe iz poklicnega dnevnega dogajanja so bile razvite v obliki zaporedja z detajli bogatih slik in slikovnih elementov, deloma z vključevanjem besedila.
Ključne besede: grafični roman, stripi, begunska taborišča, Alžirija, delavnice, izobraževanje učiteljev
Objavljeno: 23.04.2018; Ogledov: 14; Prenosov: 1
.pdf Celotno besedilo (901,35 KB)

10.
Web graphic organizers as an advanced strategy for teaching science textbook reading comprehension
Marija Ropič, Metka Kordigel Aberšek, 2012, izvirni znanstveni članek

Opis: This paper presents the results of the 5 months experiment in which the influence of using a web graphic organizer in the science literacy curriculum was observed. The interest of the study was focused on the quality and quantity of learning/understanding the explicatory text description from the science textbook. The experiment included students at the age of 8-9 years. Science and L1 class were integrated for this purpose: teachers were instructed to use web graphic organizer as a tool for visualizing the text structure on the level of concrete cognitive operations. The results show the effect of using the web graphic organizer on students' competence to find out what in the science textbook text is important, on the level of text comprehension and on the competence of comparing new information with the previous knowledge.
Ključne besede: education, reading comprehension, science, textbooks, teacher training
Objavljeno: 19.12.2017; Ogledov: 58; Prenosov: 3
.pdf Celotno besedilo (1,22 MB)

Iskanje izvedeno v 0.16 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici