SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 1007
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Pojmovanje vzgoje v slovenski duhoslovni pedagogiki po prvi svetovni vojni
Ana Šmidhofer, 2018, izvirni znanstveni članek

Opis: Razprava analizira pojmovanje vzgoje v slovenski duhoslovni pedagogiki po prvi svetovni vojni in pokaže, kako so razumeli vzgojo vodilni predstavniki te pedagoške smeri: Karel Ozvald, Franjo Čibej in Stanko Gogala. Uvodoma smo orisali temeljne značilnosti duhoslovne pedagogike v Nemčiji, od koder ta pedagoška smer izhaja. Nato smo predstavili bistvene poteze slovenske duhoslovne pedagogike. Jedro razprave analizira razumevanje vzgoje (in z njo povezanih pojavov) pri Ozvaldu, Čibeju in Gogali. V sklepu smo nakazali položaj te pedagoške orientacije v drugi polovici 20. stoletja ter njeno aktualnost s stališča sodobne pedagogike.
Ključne besede: duhoslovna pedagogika, zgodovina pedagogike, vzgoja, Slovenija, sodobna pedagogika
Objavljeno: 14.05.2018; Ogledov: 75; Prenosov: 13
.pdf Celotno besedilo (400,69 KB)

2.
Otrokovo doživljanje bivanja v bolnišnici z vidika staršev in medicinskega osebja
Zlatka Cugmas, Anika Smeh, 2018, izvirni znanstveni članek

Opis: V raziskavi je sodelovalo 84 staršev hospitaliziranih otrok in 46 medicinskih sester oziroma tehnikov. Hospitalizacija pomeni za otroke distres, zato aktivira sistem navezanosti na starše. Starši in medicinsko osebje so ocenili vedenje otrok ob sprejemu v bolnišnico, med bivanjem v njej in ob odpustu. Odgovorili so na vprašanja, kakšen odnos imajo do hospitaliziranega otroka, ali bolnišnični oddelki imajo igralnico, ali otroke obiskuje bolnišnična vzgojiteljica ter kdo nudi pomoč otroku s prilagoditvenimi težavami. Ugotovili smo, da obstajajo pomembne razlike v pogostosti različnih otrokovih vedenj med različnimi obdobji bivanja v bolnišnici. Od nevarnih vzorcev navezanosti sta se izrazila predvsem upiranje in neorganiziranost.
Ključne besede: otroci, starši, medicinsko osebje, hospitalizacija, psihični hospitalizem
Objavljeno: 14.05.2018; Ogledov: 78; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (506,07 KB)

3.
Elementary school teachers’ attitudes towards the importance and use of teaching methods in visual arts education
Zlata Tomljenović, 2018, izvirni znanstveni članek

Opis: The quality of the teaching process in visual arts largely depends on a creative and effective combination of both general and subject-specific (visual arts) teaching methods. The aim of this study was to determine in- service teachers' perceptions of the features, specifics, importance and objectives of teaching methods in visual arts education, as well as their perception of the importance of visual arts as a school subject. The research was conducted on a sample of 373 Croatian elementary school teachers. A correlation was determined between the following variables: “teachers' work experience”, “teachers' perception of the importance of visual arts education” and the variable: “use of teaching methods in visual arts classes”. Findings have implications for modernizing and improving school practice; they also suggest further research in this area.
Ključne besede: learning, teaching, interactive approach, generic teaching methods, subject-specific teaching methods, elementary school teachers, teaching strategies, visual arts
Objavljeno: 14.05.2018; Ogledov: 69; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (498,08 KB)

4.
Katere glasbene zvrsti najraje poslušajo predšolski otroci?
Katarina Habe, Tomaž Bratina, 2018, izvirni znanstveni članek

Opis: Namen naše raziskave je bil ugotoviti, kakšne so glasbene preference predšolskih otrok ter v kolikšni meri so povezane z glasbenimi preferencami staršev. V kvantitativnem delu raziskave je sodelovalo 250 otrok, starih 5 in 6 let, od tega 118 dečkov in 132 deklic. V kvalitativni del pa smo vključili 15 otrok in po enega od staršev teh otrok. Udeleženci so ocenjevali všečnost enominutnih posnetkov desetih najpogostejših glasbenih zvrsti in v kvalitativnem delu podajali tudi razloge za všečnost oziroma ne všečnost. Rezultati so pokazali, da predšolski otroci pozitivno vrednotijo vse glasbene zvrsti, najbolj pa otroško pesem v izvedbi otroka. Primerjava glasbenih preferenc otrok in staršev kaže, da so le-te pomembno povezane.
Ključne besede: predšolski otroci, glasbene preference, glasbene zvrsti, slušna odprtost, starševski vpliv
Objavljeno: 14.05.2018; Ogledov: 65; Prenosov: 11
.pdf Celotno besedilo (523,99 KB)

5.
Predstavitev sodobne slikanice v Italiji
Nives Zudič Antonič, Livio Sossi, 2018, izvirni znanstveni članek

Opis: V članku seznanjamo z značilnostmi slikanice, s poudarkom na umetnostnih in pedagoških vidikih sodobne ilustracije, ki jih objavljajo italijanske založbe. Srečanje predšolskega otroka s knjigo poteka predvsem s pomočjo branja preko vizualnih podob. Ilustracija lahko ponazori specifično pripovedno črto zgodbe, uvaja lastna jezikovna pravila in s tem spodbuja otroka k njihovemu dekodiranju. Slikanice sporočajo vsebino zgodbe s sliko in besedo ter s prepletanjem obojega. Njihov vpliv na razvoj procesov predbralne pismenosti je zato izjemen. Zaradi tega svoj prispevek začenjamo s predstavitvijo razvoja moderne slikanice v Italiji, nadaljujemo z analizo interakcije med besedo in sliko ter poskušamo osvetliti pomen, ki ga ima za otroke ustrezno razumevanje vizualnih podob. Obenem si prizadevamo spodbujati razvoj zgodnje vizualne pismenosti ter poudariti pomen branja slikanic za otrokov vsesplošen razvoj.
Ključne besede: slikanice, predšolska vzgoja, italijanske slikanice, predšolski otroci, branje podob
Objavljeno: 23.04.2018; Ogledov: 64; Prenosov: 17
.pdf Celotno besedilo (260,44 KB)

6.
Multilingualism - a new aspect of teacher's professional development
Katica Pevec Semec, Saša Jazbec, 2018, izvirni znanstveni članek

Opis: Multilingualism is an important element in the life of modern people, and a relevant topic of professional, scientific and political discussion. This paper will shed light on theoretical aspects of multilingualism: past and present concepts of multilingualism, the advocacy for and the promotion of multilingualism in the EU, as well as multilingualism in educational discourse, and teachers' professional development. The next section focuses on a project that puts multilingualism into practice in a creative manner and can thus be seen as a role model in this field of work. The paper pays special attention to the teachers who work within the framework of multilingualism, and to their new roles, distinctly different from the traditional teacher role. The concept of multilingualism as established and realized by the project covers multilingualism at the border of three countries, three languages and three educational systems and could be used as a model for other similar practices.
Ključne besede: multilingualism, teachers, professional development, educational systems
Objavljeno: 23.04.2018; Ogledov: 101; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (607,56 KB)

7.
Uporaba informacijsko-komunikacijske tehnologije pri poučevanju in učenju angleščine v otroštvu
Mihaela Brumen, Helena Krušič, Tomaž Zupančič, 2017, izvirni znanstveni članek

Opis: Prispevek se osredotoča na uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije pri učenju tujega jezika angleščine v nižjih razredih, in sicer primerjalno na osnovi raziskave, ki je zajela tri države, Slovenijo, Španijo in Turčijo, z vzorcem 313 učiteljev. Raziskava je del projekta SBATEYL (2014-1-TR01-KA201-013197). Temeljila je na deskriptivni in kavzalni neeksperimentalni metodi empiričnega pedagoškega raziskovanja. Cilj je bil odkriti nivo temeljnih znanj o spletnih tehnologijah in stopnjo uporabe le-teh pri učiteljih, ki poučujejo tuji jezik na razredni stopnji. Na podlagi statističnih razlik lahko trdimo, da slovenski učitelji primerjalno s španskimi in turškimi redkeje uporabljajo računalniške tehnologije (virtualne svetove, bloge, računalniške igre, digitalne zgodbe, avdiomateriale) pri poučevanju tujega jezika v nižjih razredih.
Ključne besede: angleščina, tuji jeziki, informacijsko-komunikacijska tehnologija, IKT, začetni pouk, osnovne šole
Objavljeno: 23.04.2018; Ogledov: 90; Prenosov: 27
.pdf Celotno besedilo (316,02 KB)

8.
Cardiorespiratory fitness in primary education pupils
Matea Gašparović, Vilko Petrić, Vesna Štemberger, Marija Rakovac, Iva Blažević, 2017, izvirni znanstveni članek

Opis: The goal of this research was to determine cardiorespiratory fitness (CRF) among primary school male and female pupils and its association with their anthropometric characteristics. The sample consisted of 112 boys and 136 girls, primary school pupils, aged 7 to 10. The Eurofit test battery was used to evaluate anthropometric characteristics (body height, body mass, body mass index (BMI)) and CRF (Beep test to estimate maximal oxygen uptake). The results indicate stagnation in the CRF with chronological age, in both sexes. A statistically significant association (p = 0.001) was shown for all CRF variables and anthropometric variables except for body height, which was not significantly associated with CRF. An increase in body mass and BMI was associated with a significant (p = 0.001) decrease in male and female pupils' CRF.
Ključne besede: health, primary school, maximal oxygen uptake, body height, body weight
Objavljeno: 23.04.2018; Ogledov: 60; Prenosov: 14
.pdf Celotno besedilo (264,35 KB)

9.
Individualni pouk in načini poučevanja učiteljev flavte na posameznih učnih stopnjah v glasbeni šoli
Ana Kavčič Pucihar, Branka Rotar Pance, 2017, izvirni znanstveni članek

Opis: V prispevku obravnavamo individualni pouk inštrumenta v glasbeni šoli. Kontekstualno predstavljamo nekatere novosti kurikularne prenove na področju pihal. Pri individualnem pouku inštrumenta so pomembni odnos med učiteljem in učencem, njune interakcije in transfer znanj. Učni proces sistematično opredeljujejo učne stopnje od predstavitve nove snovi do preverjanja usvojenih znanj. V empiričnem delu predstavljamo izsledke raziskave o načinih poučevanja učiteljev flavte (N = 78) na posameznih učnih stopnjah pri individualnem pouku v glasbeni šoli. Proučevali smo obravnavo novih učnih vsebin, ponavljanje in utrjevanje vsebin pri pouku, vključevanje in vlogo učiteljevih povratnih informacij, spremljanje domačega vadenja učencev ter formativno preverjanje in ocenjevanje v razredu med šolskim letom.
Ključne besede: glasbena vzgoja, glasbene šole, individualni pouk, flavta, učenje flavte, poučevanje
Objavljeno: 23.04.2018; Ogledov: 122; Prenosov: 13
.pdf Celotno besedilo (330,16 KB)

10.
Prikaz medpredmetnega povezovanja na primeru implementacije sodobne umetnosti v osmi razred osnovne šole
Katja Kozjek, Matjaž Duh, 2017, izvirni znanstveni članek

Opis: V prispevku je predstavljen primer implementacije sodobne likovne umetnosti v pouk likovne umetnosti v osmem razredu osnovne šole. V raziskovalnem procesu so nas zanimali različni pristopi (trije koraki), ki so učencem omogočali spoznavanje in razumevanje sodobne likovne umetnosti. Zadnji korak je predstavljal medpredmetno povezovanje z namenom realizirati učne cilje vključenih predmetov. Učenci so skozi likovnoustvarjalno delo izražali odnos do vsakodnevnih situacij. Različni pristopi pri načrtovanju in realiziranju likovnih nalog so učencem predstavljali izziv za kreativno likovno izražanje in oblikovanje lastnega odnosa do določene problematike. V raziskavi smo skozi izvirnost idej zaznali napredek pri ustvarjalnosti. Hkrati smo zaznali večjo senzibilnost učencev pri doživljanju in razumevanju nekaterih sodobnih likovnih del.
Ključne besede: likovna vzgoja, sodobna umetnost, metodika, učne metode, medpredmetno povezovanje, državljanska vzgoja, osnovne šole
Objavljeno: 23.04.2018; Ogledov: 110; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (877,09 KB)

Iskanje izvedeno v 0.25 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici