| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 1526
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
The Influence of English on the Language of Croatian Influencers on YouTube, Instagram and TikTok Social Media : master's thesis
Ena Cilar, 2023, magistrsko delo

Opis: The rapid spread of the English language, which is frequently referred to as a lingua franca, has had a significant impact on other languages and the peculiar language of computer-mediated communication. What is more, the Internet, social media and digital influencers are the key agents of both language change and changes in the modern society. Due to the globally growing popularity of social media influencers, the purpose of this thesis is to explore the ways in which their language use is affected by the globality of English, with a focus on Croatian influencers. Therefore, data for this paper are drawn from altogether 270 social media posts published by the eight most successful Croatian influencers on YouTube, Instagram and TikTok. The research methods include linguistic, thematic and content analysis. The results reveal that the use of ‘ad hoc loanwords’ and intra-sentential code-switching are more common among Croatian influencers in comparison with outdated Anglicisms and inter-sentential code-switching. While the most frequently used loanwords among Croatian influencers belong to the categories of cyberculture and popular culture, the use of loanwords belonging to particular semantic fields is not strongly related to their thematic content categories. The importance and originality of this thesis are that it is the first study to provide new insights into the language use of Croatian influencers in relation with English as a global and leading online language. However, due to practical constraints, it is limited in terms of the research sample size and generalizability, which offers implications for further research.
Ključne besede: English as a global language, influence of English on Croatian, Croatian social media influencers, computer-mediated communication, loanwords, code-switching
Objavljeno v DKUM: 04.01.2024; Ogledov: 194; Prenosov: 19
.pdf Celotno besedilo (4,75 MB)

2.
Doživljanje sprememb na področju učne motivacije in počutja pri študentih v času študija na daljavo : magistrsko delo
Anastasija Pongračič, 2023, magistrsko delo

Opis: Kot večina učečih se v Sloveniji, so se tudi študenti v šolskih letih 2020/21 in 2021/22 prvič srečali s šolanjem na daljavo, pri čemer so nehote spoznali drugačen način učenja in usvajanja znanja, a hkrati so se spopadali s prej nepoznanimi spremembami na področju učne motivacije, počutja in doživljanja študijskega procesa. Skozi svoje magistrsko delo sem želela izvedeti, kako je šolanje na daljavo vplivalo na različne vidike študijskega procesa in življenja študentov, kakšne posledice je tak način šolanja pustil na področju učne motivacije in počutja ter katere pozitivne vidike je bilo moč zaznati in jih je možno implicirati na sedanje ter prihodnje oblike šolanja. V teoretičnem delu smo obravnavali stališča različnih avtorjev glede motivacije in njenih podvrst; učenja na daljavo ter doživljanja in izolacije. V empiričnem delu smo analizirali motivacijo učečih se med šolanjem na daljavo ter vzroke za spremembe na področju doživljanja, izolacije, motivacije in učenja. Ugotovili smo, da večini anketiranih študentov šolanje na daljavo ni predstavljala večje težave in so ga v splošnem dojemali kot dobrega, saj je bila znotraj fakultet vzpostavljena zelo dobra struktura poučevanja, hkrati pa so bili tudi profesorji dostopni in odzivni. Šolanje na daljavo je imelo svoje prednosti in slabosti, pri čemer so bile prednosti izražene v večjem obsegu. Študentom je ugajala večja količina prostega časa, kot negativno pa so dojemali pomanjkanje socialnih interakcij tako z vrstniki kot tudi s profesorji. Raven učne motivacije se je med posamezniki razlikovala: nekateri so izolacijo od šolanja v živo dojemali negativno, kar je vplivalo na znižanje ućne motivacije in tudi na druge vidike spremljanja učnega procesa na daljavo, pri posameznikih, ki do šolanja na daljavo niso čutili zadržkov ali jih je slednje celo ugajalo, pa je motivacija ostala enaka ali se je povečala v primerjavi s šolanjem v živo.
Ključne besede: Učna motivacija, študenti, šolanje na daljavo, počutje.
Objavljeno v DKUM: 19.12.2023; Ogledov: 206; Prenosov: 18
.pdf Celotno besedilo (1,09 MB)

3.
Gattungsgeschichte des Horrorromans im deutschsprachigen Raum : magistrsko delo
Klemen Založnik, 2023, magistrsko delo

Opis: Die Masterarbeit beschäftigt sich mit der Gattungsgeschichte des Horrorromans im deutschsprachigen Raum. Im ersten Teil der Masterarbeit befasse ich mich mit der gattungstheoretischen Problematik des Horrorromans. Soll ein Werk der Horrorliteratur zugeordnet werden, ist das eine schwere Aufgabe, weil die Horrorliteratur wesentlich ein Subgenre der Phantastik ist. Im zweiten Teil der Masterarbeit befasse ich mich mit der Geschichte des Horrors in deutschsprachigen Raum. In den Unterkapiteln habe ich mich mit Horror im Mittelalter beschäftigt und in dem nächsten Kapitel habe ich mich mit der Horrorliteratur in England, den Vereinigten Staaten, Russland, Polen und Frankreich auseinandergesetzt. Der deutsche Horrorroman hat sein eigenes Kapitel, weil es das Hauptthema der vorliegenden Masterarbeit ist. Hier habe ich die Spezifika des deutschen Horrorromans behandelt vom 19. Jahrhundert bis zur Gegenwart. Wenn man von Horrorliteratur spricht, darf man auch nicht E. T. A. Hoffman und E. A. Poe vergessen, deshalb gibt auch ein Kapitel für die zwei wichtigsten Schriftsteller. In dem letzten Teil der Masterarbeit habe ich mich mit den Subgenren der Horrorliteratur auseinandergesetzt und habe auch die aktuelle deutsche Szene des Horrors beschrieben, mit Verlagen in Deutschland, die Horrorliteratur veröffentlichen. Weil die Masterarbeit sich mit der Horrorliteratur beschäftigt, konnte ich den King der Horrors Stephen King nicht auslassen. Am Ende gibt es noch ein Kapitel über Horrorspiele, Horrorfilme und Horrorromane, wie sie zusammen funktionieren.
Ključne besede: Horrorroman, Subgenre des Horrors, Stephen King, E. T. A. Hoffmann, E. A. Poe
Objavljeno v DKUM: 19.12.2023; Ogledov: 198; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (720,45 KB)

4.
Ženski dominikanski samostani na slovenskem v srednjem veku : magistrsko delo
Samanta Mulec, 2023, magistrsko delo

Opis: Predmet pričujočega magistrskega dela je obravnava samostanov uboštvenih redov na Slovenskem v srednjem veku, s poudarkom na ženskih dominikanskih samostanih. Samostani in redovi imajo tako na Slovenskem kot drugod po svetu različno zgodovino in dogajanje. Ustanovitev samostanov in njihov razvoj sta tesno povezana s širjenjem in z utrjevanjem katoliške vere; prav tako so imeli pomembno vlogo tudi v kulturnem in družbenem življenju, gospodarstvu, izobraževanju, znanosti itn. Na slovenskem območju so se v srednjem veku naselili vsi pomembnejši samostanski redovi, ki so bili izjemnega pomena tako za sam prostor kot njegovo prebivalstvo. Z razvojem mest in s spremenjenim načinom življenja so se pojavili uboštveni redovi. V tem delu bo izpostavljen dominikanski red, ki se je močno posvečal pridiganju in dušnemu pastirstvu nasploh. Predvsem pa je glavni namen izpostaviti dominikanke, katerih prvenstvena naloga sta bila vzgoja in izobraževanje plemiških deklet. Kljub dosedanji izčrpni literaturi so predvsem zaradi pomembnosti svojega dela še vedno premalo izpostavljene in omenjene.
Ključne besede: Srednji vek, samostani, uboštveni redovi, dominikanci, dominikanke, vzgoja in izobraževanje.
Objavljeno v DKUM: 28.11.2023; Ogledov: 250; Prenosov: 84
.pdf Celotno besedilo (994,74 KB)

5.
Nagrobna arhitektura okoli leta 1900 na izbranih pokopališčih podravske regije : magistrsko delo
Samanta Mulec, 2023, magistrsko delo

Opis: Predmet pričujočega magistrskega dela je obravnava nagrobne arhitekture okoli leta 1900 s poudarkom na raziskavi župnij in pokopališč občine Duplek ter grobnih kapel na območju Podravske regije. Pokopališča in nagrobni spomeniki so izjemni vir podatkov, ki so lahko v pomoč številnim strokovnim vedam in tako ne predstavljajo le mesta počitka. Tudi pokopališča, nagrobni spomeniki in arhitektura so del kulturne dediščine, ki jo je treba ohranjati; pa naj bodo bodisi mestna, bodisi podeželska, saj lahko tudi slednja skrivajo izjemno zgodovinsko in umetnostno vrednost. Ena takšnih primerov sta recimo mavzolej oziroma grobna kapela. Sta oblika nagrobne arhitekture, ki je zaradi svojih posebnosti in kakovosti na Slovenskem najbolj izstopala. Kljub nevsakdanjosti in njihovi tipični monumentalnosti so mavzoleji v strokovni literaturi premalokrat omenjeni, zato je glavni namen celostno predstaviti vsaj del teh. Pri izdelavi magistrskega dela so bili v pomoč dosedanja literatura o grobnih kapelah, nekateri arhivski viri, župnijske kronike ter poizvedovanja pri posameznikih.
Ključne besede: Nagrobna arhitektura, pokopališča, podeželske župnije, nagrobni spomeniki, mavzolej, kulturna dediščina.
Objavljeno v DKUM: 28.11.2023; Ogledov: 225; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (6,51 MB)

6.
Vpliv cirkuških veščin na socialno-čustveno področje učencev drugega vzgojno-izobraževalnega obdobja osnovne šole : magistrsko delo
Nastja Fekonja, 2023, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo preučevali vpliv cirkuških veščin na socialno-čustveno področje osnovnošolskih otrok. V teoretičnem delu smo opredelili značilnosti socialno-čustvenega razvoja v obdobju drugega vzgojno-izobraževalnega obdobja, opisali začetke in razvoj cirkusa v preteklosti, opredelili cirkuško pedagogiko in z njo povezano stanje v svetu ter v Sloveniji, opisali kompetence cirkuških pedagogov, definirali cirkuško dlan, opredelili različne oblike cirkusa, delitev cirkuških veščin ter nekatere tudi opisali. Dotaknili smo se tudi socialnih, emocionalnih in fizičnih pozitivnih učinkov cirkuških dejavnosti. V empiričnem delu smo na Osnovni šoli Kapela izvedli eksperimentalno raziskavo, ki je bila sestavljena iz devetih cirkuških srečanj, ki so bila večinoma izvedena v spletni obliki. V eksperimentalno študijo je bilo vključenih šest udeležencev drugega vzgojno-izobraževalnega obdobja osnovne šole. Podatke smo pridobili s pomočjo anketnega vprašalnika, ocenjevalne lestvice in polstrukturiranega intervjuja s starši udeležencev. Anketni vprašalnik in polstrukturirani intervju s starši po koncu cirkuških srečanj sta pokazala, da so se pri nekaterih posameznikih izboljšale komunikacija, vztrajnost ali koncentracija, prav tako so udeleženci cirkuška srečanja zapuščali z nasmejanimi obrazi. Vsi udeleženci so menili, da bi še nadaljevali s cirkuškimi srečanji, kar lahko vidimo kot dodatno priložnost, da se okrepi cirkuške aktivnosti v slovenskem šolskem prostoru.
Ključne besede: cirkus, cirkuška pedagogika, cirkuške veščine, socialno-čustven razvoj
Objavljeno v DKUM: 16.11.2023; Ogledov: 321; Prenosov: 36
.pdf Celotno besedilo (2,86 MB)

7.
Eksplicitna spolna spletna vsebina in mladostniki: indikatorji duševnega zdravja in tvegana vedenja : indikatorji duševnega zdravja in tvegana vedenja
Živa Pirc, 2023, magistrsko delo

Opis: Namen magistrskega dela je bil izvesti pilotno kvalitativno študijo in osrednjo kvantitativno študijo ter ugotoviti, ali obstaja povezava med uporabo eksplicitnega spolnega spletnega gradiva in duševnim zdravjem ter tveganimi vedenji. V kvalitativni pilotni študiji (N = 4) smo uporabili metodo utemeljene teorije. Na podlagi analize polstrukturiranih intervjujev smo izdelali konceptualni model razumevanja dinamike in vplivov eksplicitne spolne spletne vsebine na mladostnike. V osrednji kvantitativni študiji (N = 150) smo poleg demografskih vprašanj uporabili vprašalnike DASS-21, UCLA, WHO-5, CD-RISC-10, PPCS-6 in SRBS. Rezultati so pokazali, da mladostniki v primerjavi z mladostnicami pogosteje uporabljajo tako eksplicitno spolno spletno vsebino kot tudi dnevno uporabljajo več takih vsebin. Pogostost uporabe eksplicitne spolne spletne vsebine je pozitivno povezana z depresivnostjo, s problematično rabo eksplicitne spolne spletne vsebine, tveganim spolnim vedenjem, kajenjem in z alkoholom. Ugotovili smo tudi, da zgodnejša izpostavljenost eksplicitni spolni spletni vsebini napoveduje pogostost uporabe eksplicitne spolne spletne vsebine in problematično rabo eksplicitne spolne spletne vsebine; uporaba alkohola in tvegano spolno vedenje pa napovedujeta problematično rabo eksplicitne spolne spletne vsebine. V luči teh ugotovitev, ki poudarjajo potrebo po večji ozaveščenosti, izobraževanju in intervencijah, bi bilo treba mladostnikom pomagati razviti zdrav odnos do spolnosti in kritično razmišljanje o eksplicitnih spolnih spletnih vsebinah.
Ključne besede: eksplicitna spolna spletna vsebina, indikatorji duševnega zdravja, tvegana vedenja, mladostniki
Objavljeno v DKUM: 16.11.2023; Ogledov: 310; Prenosov: 29
.pdf Celotno besedilo (4,66 MB)

8.
Promoting Social Skills in Young Autistic Learners through Story Reading in Inclusive Settings : m. a. thesis
Tjaša Tomše, 2023, magistrsko delo

Opis: Using storybooks as a teaching tool has proved an effective teaching and learning technique that aids in developing and enhancing vocabulary, promotes reading and comprehension skills and even fosters social skills in learners with different needs and abilities. Developing and enhancing key social skills is all the more important for learners diagnosed with autism. Autistic learners experience deficits in social interaction and communication, struggle with fear of the unknown, have constant need for sameness, and might encounter sensory hypo- and hypersensitivities. Promoting social skills has been shown to significantly alleviate social difficulties in children with autism, and one of the successful social skills teaching and intervention methods for learners diagnosed with autism is – according to Amy Bohlander et al. and other researchers in the field – storybook reading. The theoretical part of the thesis aims at presenting key features of autistic behavior correlated with the neuroimaging findings on the irregular functioning of certain parts of the autistic brain; addressing effective inclusion strategies for teaching (young) autistic learners enrolled in general education settings, and discussing the characteristics that constitute a potentially appropriate storybook for use with young autistic learners in inclusive story reading lessons. The empirical part provides a descriptive analysis of ten storybooks, which offer a step-by-step guidance on how to cope with (a) socially challenging situation(s) and were not specifically adapted for learners with autism. The results of the storybook analysis have shown that the storybooks are mainly appropriate for promoting social skills in young autistic learners, whereby the number of storybooks classified as fully appropriate equals the number of partially appropriate items. However, to ensure a quality inclusive story reading experience that allows for effective, autism-friendly social skills teaching, the teacher or story reader needs to consider meeting the adaptation requirements for each storybook, irrespective of its classification, and identify the autistic individual´s unique set of weaknesses, enhanced abilities and (anti-)social behavior patterns prior to selecting a storybook for a group story reading.
Ključne besede: autism, inclusive education, social skills teaching, storybooks, story reading
Objavljeno v DKUM: 16.11.2023; Ogledov: 275; Prenosov: 10
.pdf Celotno besedilo (6,06 MB)

9.
Psihometrične lastnosti Vprašalnika z delom povezanih neprilagojenih miselnih vzorcev na klinični populaciji : magistrsko delo
Valerija Podlesnik, 2023, magistrsko delo

Opis: Naše misli in prepričanja o sebi, drugih in svetu oblikujejo naša čustva in posledično tudi vedenje. Kadar so misli in prepričanja pristranska, napačna, neučinkovita ali izkrivljena, govorimo o neprilagojenih miselnih vzorcih, ki lahko imajo pomemben vpliv na to, kako živimo. Teh se je smiselno zavedati in jih spreminjati. Slednje je pomembno tudi za delovno okolje. Namen raziskave je bil preveriti klinično veljavnost predhodno novonastalega Vprašalnika z delom povezanih neprilagojenih miselnih vzorcev (WMTPQ), tj. ali vprašalnik v svojih rezultatih resnično loči med splošno in klinično populacijo. Slednje smo preverjali preko raziskave, ki je zajemala 64 udeležencev (N-splošna populacija = 32, N-klinična populacija = 32). V klinični vzorec smo zajeli posameznike, ki so trenutno delovno aktivni, a imajo klinično diagnozo oziroma simptome, ki bi kazali na izgorelost pri delu. Prav tako smo z raziskavo želeli preveriti, ali se z delom povezani neprilagojeni miselni vzorci povezujejo z izgorelostjo (MBI-GS), depresijo, anksioznostjo, stresom (DASS-21) ter s storilnostno pogojenim samovrednotenjem (PBSE), kot to predvideva teorija. Naši rezultati so v prvem koraku pokazali ustreznost obeh vzorcev, saj se klinični vzorec statistično pomembno razlikuje od vzorca splošne populacije v vseh merjenih spremenljivkah. Rezultati raziskave so nadalje pokazali naslednje: klinično veljavnost WMTPQ ter pomembno pozitivno povezanost WMTPQ z izgorelostjo, depresijo, anksioznostjo, stresom ter s storilnostno pogojenim samovrednotenjem. S pričujočo raziskavo zaključujemo, da je WMTPQ zanesljiv in veljaven inštrument za merjenje z delom povezanih neprilagojenih miselnih vzorcev.
Ključne besede: kognitivne distorzije, iracionalna prepričanja, izgorelost, klinična veljavnost, Vprašalnik z delom povezanih neprilagojenih miselnih vzorcev WMTPQ
Objavljeno v DKUM: 16.11.2023; Ogledov: 178; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (1,54 MB)

10.
Vzeti čustva v svoje roke: pomen interoceptivnega zavedanja in konceptualizacije čustev pri doživljanju in uravnavanju čustev : pomen interoceptivnega zavedanja in konceptualizacije čustev pri doživljanju in uravnavanju čustev
Anja Rakovec, 2023, magistrsko delo

Opis: Interoceptivno zavedanje (zavedanje občutkov iz notranjosti telesa) in konceptualizacija čustev (proces osmišljanja zaznanih občutkov) po teoriji konstruiranih čustev predstavljata ključna elementa konstrukcije in uravnavanja čustev. V skladu s to idejo smo v magistrskem delu preučevali odnos med interoceptivnim zavedanjem, dvema vidikoma konceptualizacije čustev (čustveno diferenciacijo in aleksitimijo) ter doživljanjem in regulacijo čustev. V intenzivni vzdolžni raziskavi smo z metodo vzorčenja izkušenj zbrali podatke 157 mladih odraslih, ki so sedem dni sedemkrat na dan izpolnjevali vprašalnike na temo lastnega čustvovanja in regulacije čustev. Odkrili smo negativno povezanost med interoceptivnim zavedanjem in aleksitimijo, medtem ko nobeden od obeh konstruktov ni bil povezan s čustveno diferenciacijo. Višje ravni interoceptivnega zavedanja in diferenciacije negativnih čustev so bile povezane z nižjimi stopnjami negativnega afekta in učinkovitejšo regulacijo čustev, aleksitimija pa z več težavami pri regulaciji čustev in manj uporabe t. i. prilagojenih čustvenoregulatornih strategij. Izkazalo se je tudi, da interoceptivno zavedanje in čustvena diferenciacija ne igrata pomembne vloge pri izbiri različnih strategij regulacije čustev, aleksitimija pa ne moderira učinkovitosti le-teh. Čeprav izsledki kažejo, da imajo tako interoceptivno zavedanje kot oba vidika konceptualizacije čustev pomen pri določenih vzorcih regulacije čustev, so ti odnosi kompleksni in ponekod kontradiktorni.
Ključne besede: interoceptivno zavedanje, aleksitimija, čustvena diferenciacija, čustvena regulacija, negativni afekt
Objavljeno v DKUM: 16.11.2023; Ogledov: 231; Prenosov: 24
.pdf Celotno besedilo (1,27 MB)

Iskanje izvedeno v 0.45 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici