| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 905
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Prenova procesa primopredaje nujnega reševalnega vozila Reševalne postaje Univerzitetnega kliničnega centra Ljubljana
Timotej Černjač, 2023, magistrsko delo

Opis: Cilj službe nujne medicinske pomoči (NMP) je čim hitrejši odziv na klic v sili in čimprejšnje nudenje NMP. Ekipe morajo biti stalno pripravljene na ukrepanje, saj se klici v sili dogajajo nepredvidljivo in v različnem obsegu. Da bi ekipa lahko v vsakem trenutku kakovostno ukrepala, mora zagotavljati brezhibnost nujnega reševalnega vozila (NRV) in vse opreme, pripomočkov ter sanitetno-potrošnega materiala (SPM). Reševalne postaje to zagotavljajo z dosledno primopredajo NRV med izmenami. Na ta način zaposleni, ki z delom zaključujejo, poročajo zaposlenim, ki bodo v naslednji izmeni začeli. K procesu primopredaje NRV prištevamo tudi primopredajni pregled, s katerim se zaposleni prepričajo, da so NRV, oprema, pripomočki in SPM res v predpisanem stanju. Vendar ker klic v sili lahko nastopi še pred zaključenim primopredajnim pregledom in ker so sodobna NRV opremljena s širokim naborom opreme in pripomočkov, je ključno, da primopredajni pregled NRV strateško zastavimo na način, da bodo ključna oprema in pripomočki pregledani prednostno in bo NRV čim prej pripravljeno na izvajanje nujne intervencije ter bo tako zagotovljena varnost pacientov, pregled preostalih artiklov, ki so del opremljenosti NRV, pa lahko izvedemo tudi kasneje. Kot aktivni udeleženci v delovnem procesu smo skupaj s sodelavci prepoznali priložnost za izboljšavo trenutnega poslovnega procesa, saj v obstoječem stanju primopredajni pregled ni poenoten, ni poudarjen pomen primarnega pregleda ključne opreme potrebne za izvajanje nujne intervencije, pri primopredajnem pregledu se pojavljajo odvečne zamudne ponovitve pregledov artiklov, vse to pa vodi v tveganje za varnost pacientov. Prepoznali smo tudi smiselnost rešitev v drugih panogah in tudi enotah NMP, kjer se uporabljajo varnostne plombe, s katerimi zmanjšamo nepotrebne ponovitve že pregledanih artiklov. V magistrskem delu smo želeli dokazati, da lahko s prenovo poslovnega procesa primopredaje NRV na reševalnih postajah dosežemo večjo učinkovitost delovanja, ki se bo odražala s hitrejšo varno pripravo ekipe na izvajanje nujne intervencije ter hkrati razbremenitev zaposlenih s skrajšanim poslovnim procesom. V ta namen smo oblikovali projekt prenove poslovnega procesa. Na Reševalni postaji Univerzitetnega kliničnega centra Ljubljana smo izvedli raziskavo, v kateri smo merili trajanje pregleda primopredajnega pregleda, morebitno površnost in težave pri 40 zaposlenih. Trajanje primopredajnega pregleda NRV je v povprečju trajalo 29 minut in 59 sekund (29:59), kombinacija najkrajših časov posameznih pregledov artiklov pa je znašala 10:01. Ker je bolj kot celotni pregled NRV pomemben pregled ključnih artiklov za izvajanje nujne intervencije, smo pripravili izbor teh artiklov. Kombinacija povprečnega trajanja pregleda posameznih artiklov, ki so ključni za izvajanje nujne intervencije je znašala 10:45, kombinacija najkrajših časov pa 04:47. Po preoblikovanju poslovnega procesa predpostavljamo, da bi lahko pregled ključnih artiklov za izvajanje nujne intervencije v povprečju trajal 05:57 ali manj, kar je skoraj dvakrat manj od obstoječega stanja, kombinacija najkrajših časov pregleda ključnih artiklov pa bi lahko znašala celo 02:33, kar je z vidika čimprejšnje pripravljenosti na izvajanje nujne intervencije ključnega pomena. Da bi to lahko dosegli, smo predlagali spremembe informacijskega sistema in načina dela vključno s spremenjenim potekom izvedbe poslovnega procesa ter uvedbo varnostnih plomb. Magistrsko delo zajema tako teoretične osnove o sami primopredaji NRV in prenovi poslovnih procesov, kar skupaj z empiričnimi podatki iz delovnega okolja ter njihovo analizo skupaj s predlogi za izboljšanje poslovnega procesa omogoča tudi ostalim reševalnim postajam, da izboljšajo svoj proces primopredaje NRV in s tem povečajo učinkovitost in nivo varnosti pri oskrbi pacientov.
Ključne besede: prenova procesov, reševalna postaja, reševalno vozilo, proces primopredaje.
Objavljeno v DKUM: 31.05.2023; Ogledov: 41; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (7,08 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

2.
Analiza pristopov iskanja in selekcije kadrov v slovenskih podjetjih
Simona Kastelic, 2023, magistrsko delo

Opis: Uspešno delovanje podjetij je v veliki meri odvisno od njihovih zaposlenih. Zagotavljanje zadostnega števila ustreznih kadrov je ena od temeljnih nalog managementa človeških virov. Pri tem je bistven ustrezno izveden postopek iskanja in selekcije kadrov. V raziskavi smo želeli ugotoviti, katere metode iskanja in selekcije so se v praksi izkazale za najprimernejše. Podjetja najpogosteje pridobivajo kandidate z objavami prostih delovnih mest na različnih zaposlitvenih portalih, spletnih straneh in socialnih omrežjih. Vedno pogosteje sta v uporabi tudi headhunting in pridobivanje kandidatov na podlagi priporočil. Na področju selekcijskega postopka pa sta se kot najustreznejši izkazali metodi intervjuja in testiranja kandidatov. Ugotovili smo, da obstajajo razlike pri iskanju kvalificiranega in nekvalificiranega kadra. Razlike se kažejo tako v postopkih pridobivanja kandidatov kot v fazi selekcije. Prav tako so bile zaznane razlike med javnim in zasebnim sektorjem. V zasebnem sektorju je v uporabi širši spekter metod iskanja in selekcije kot v javnem sektorju. V javnem sektorju je pri izboru kandidatov ključno izpolnjevanje razpisnih pogojev, medtem ko je v zasebnem sektorju poudarek tudi na osebnostnih in vedenjskih karakteristikah kandidatov. Potrdila se je naša domneva, da se večina podjetij sooča s težavami pri zapolnitvi prostih delovnih mest, zato smo podali priporočila tako glede postopkov pridobivanja kandidatov kot tudi glede izvedbe selekcijskega postopka. Predpogoj za uspešnost iskanja in selekcije kadrovskih virov pa je ustrezna blagovna znamka delodajalca.
Ključne besede: iskanje in pridobivanje kadra, selekcijske metode, izbirni postopek
Objavljeno v DKUM: 31.05.2023; Ogledov: 26; Prenosov: 10
.pdf Celotno besedilo (3,59 MB)

3.
Pozicioniranje blagovne znamke Bacardi na slovenski trg
Lea Čušin, 2023, magistrsko delo

Opis: V sodobnem času, ko si marsikdo izmed nas želi biti uspešen, imeti svoje podjetje, svoje izdelke in storitve, imajo blagovne znamke izredno velik pomen. Blagovna znamka nam omogoča, da se z ljudmi čustveno povežemo in jim na ta način omogočamo reševanje osebnih težav. Dobra blagovna znamka je tista, s katero se posamezniki poistovetijo, jo vzamejo za svojo, vanjo nikoli ne podvomijo in ji za vedno ostanejo zvesti. Namen magistrskega dela je ugotoviti, kaj pravzaprav so blagovne znamke, kako jih upravljamo, kako jih prepoznavamo in kako jih pozicioniramo. Osredotočamo se predvsem na blagovno znamko Bacardi in na njeno pozicioniranje na slovenskem trgu. Namen je spoznati priljubljenost in ozaveščanje o blagovi znamki Bacardi, pogostost uživanja ter prepoznavnost drugih obravnavanih blagovnih znamk ruma med prebivalci Republike Slovenije. V magistrski nalogi so uporabljene kombinacije različnih metod raziskovanja. V prvem delu naloge v večini uporabimo metodo deskripcije in metodo kompilacije. V drugem delu pa si v večini pomagamo z metodo anketiranja. Poleg omenjenih metod pri izdelavi naloge uporabljamo še metodo indukcije, metodo dedukcije, metodo sinteze, metodo analize in metodo komparacije. Ugotovimo, da je delež ozaveščenosti blagovne znamke Bacardi na slovenskem trgu visok, saj ljudje rum Bacardi prepoznavajo in ga radi uživajo. Ugotovimo tudi, da rum Bacardi spada med najbolj priljubljene rume v Sloveniji. S pomočjo raziskav ugotovimo, IV da je Bacardi svetovno znan rum in cenjen, in da so njegovi največji konkurenti Plantation, Havana Club in Diplomatico. Priporočamo, da se rum Bacardi na slovenskem trgu še naprej oglašuje tradicionalno, hkrati pa naj se nameni nekaj pozornosti digitalnemu oglaševanju, ki vsak dan pokriva večji trg potrošnikov.
Ključne besede: blagovna znamka, pozicioniranje, rum Bacardi
Objavljeno v DKUM: 31.05.2023; Ogledov: 23; Prenosov: 10
.pdf Celotno besedilo (2,21 MB)

4.
Optimizacija dela zaposlenih z vpeljavo rezervacijskega sistema pri ponudniku namestitvenih kapacitet
Boštjan Rezar, 2023, magistrsko delo

Opis: Nove digitalne tehnologije močno vplivajo na razvoj turističnega sektorja. V preteklosti so turisti svoje počitnice pretežno rezervirali po telefonu neposredno pri ponudniku namestitev ali so rezervacijo zaupali turistični agenciji. Danes se lahko proces rezervacije podpre z ustreznimi programskimi rešitvami, ki jih je na trgu veliko. Kljub temu pa morajo biti ponudniki namestitvenih kapacitet pozorni pri izbiri primerne rešitve in se vpeljave lotiti sistematično in dosledno, saj bo to vplivalo na njihovo optimizacijo dela in na povpraševanje strank v prihodnosti. Magistrska naloga predstavlja dobro prakso vpeljave in uporabe rezervacijskega sistema, ki je primeren za manjše ponudnike namestitvenih kapacitet. Raziskali smo, kaj takšna rešitev pomeni za organizacijo in zaposlene, kakšne so prednosti uporabe ter priložnosti za nadgradnjo takega sistema. V teoretičnem delu zaključnega dela smo proučili razpoložljivo literaturo, vezano na digitalizacijo in razvoj digitalizacije v turizmu, ter predstavil nekaj najvidnejših spletnih rezervacijskih sistemov, ki so prisotni v domačem okolju, kot tudi mednarodno. V empiričnem delu smo za pridobitev podatkov o izboru, vpeljavi in sami uporabi sistema opravili intervjuje z nekaterimi uporabniki rezervacijsko recepcijskega sistema v hotelu. Informacije o tem, kako deluje raziskani rezervacijsko recepcijski sistem smo pridobili tudi s pomočjo metode odkritega opazovanja s popolno udeležbo. Med delom smo opazovali vodjo hotela, vodjo recepcije ter receptorko. Med opazovanjem smo pridobili dodatna pojasnila glede uporabnosti sistema, kje so ozka grla in pomanjkljivosti ter kje uporabniki vidijo možnosti za nadgradnjo oziroma izboljšave funkcionalnosti sistema. Ugotovili smo, da je bila vpeljava novega rezervacijsko recepcijskega sistema upravičena in smiselna. Z uvedbo novega rezervacijsko-recepcijskega sistema je ponudnik namestitvenih kapacitet optimiziral poslovanje, znižal stroške, povečal prodajo, digitaliziral nekatere delovne procese in reorganiziral ter optimiziral delo receptorjev. Z ugotovitvami smo seznanili tudi vodjo hotela. Podali smo tudi predloge za nadgradnjo sistema, ki jih lahko vodstvo hotela posreduje ponudniku sistema.
Ključne besede: optimizacija dela, rezervacijski sistem, digitalna tehnologija
Objavljeno v DKUM: 29.05.2023; Ogledov: 69; Prenosov: 3
.pdf Celotno besedilo (1,39 MB)

5.
Platforma za servisne storitve in posredovanje rezervnih računalniških delov
Nejc Toporiš, 2023, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo predstavlja idejo spletne platforme za servisne storitve in posredovanje rezervnih računalniških delov, s katero bi se reševala problematika popravljivosti starejših elektronskih naprav, do katere pride zaradi omejenega zagotavljanja nadomestnih delov, kot tudi kratke servisne podpore. Trenutno se kot potrošniki zaradi vse hitrejšega tehnološkega napredka pri razvoju elektronskih naprav, spopadamo s problematiko popravljivosti starejših modelov. Proizvajalci naprav in servisni ponudniki v večini primerov ponujajo draga popravila starejših modelov, ki so pogosto tudi dražja od nakupa nove, zmogljivejše naprave. V nekaterih primerih pa zaradi starosti naprave ne nudijo več ustrezne servisne podpore. Popravila so v takšnih primerih nesmiselna, hkrati pa se pri modelih z ukinjeno servisno podporo v nekaterih primerih pojavlja tudi problem dobavljivosti nadomestnih delov. Glavni cilj magistrske naloge je bralcu predstavititi idejo spletne platforme, z implementacijo, katere bi se uporabniku ne samo olajšalo popravilo starejših elektronskih naprav, temveč bi se ga k temu tudi spodbudilo. S tem namenom smo v magistrski nalogi analizirali poslovno okolje in ekostistem, v katerega bi umestili hipotetično podjetje, ki bi idejo implementiralo. Hkrati smo proučili možnost realizacije omenjene ideje ter poslovne priložnosti, ki jih ideja predstavlja. Za doseganje ciljev magistrske naloge smo izbrali metodologijo načrtovanja in razvoja, s katero smo proučili obstoječe stanje v poslovnem okolju, v katerega bi umestili našo rešitev. Analizirali smo tudi izbrano poslovno okolje in predstavili poslovni ekosistem, v katerega bi uvrstili podjetje, ki bi našo idejo implementiralo. Znotraj procesa načrtovanja smo predstavili našo izvirno idejo in zamišljeno delovanje spletne platforme za servisne storitve in posredništvo rezervnih delov. V fazi razvoja smo za lažjo predstavitev ideje izdelali tudi nedelujoč prototip spletne platforme in ga v magistrski nalogi prav tako obravnavali. Med pisanjem magistrske naloge smo ugotovili, da na svetovnem trgu sicer že obstajajo podjetja, ki se ukvarjajo s prenovo starejših naprav. Le-te ponujajo ceneje kot nove naprave, vendar zaenkrat še ne obstaja celovita rešitev, ki bi uporabnikom na enem mestu nudila trgovanje z odsluženimi napravami, komponentami ter prenovljenimi modeli. Pisanje magistrske naloge nas je privedlo tudi do spoznanja, da uspešna implementacija ideje ne bi reševala zgolj problema servisne podpore, temveč tudi ekološko problematiko e-odpadkov.
Ključne besede: servis, prenovljeno, platforma, ponovna uporaba, elektronika
Objavljeno v DKUM: 29.05.2023; Ogledov: 62; Prenosov: 3
.pdf Celotno besedilo (2,10 MB)

6.
Sistemizacija delovnih mest v javnem zavodu
Tadeja Vodnik, 2023, magistrsko delo

Opis: Javni zavod zaradi stalnih sprememb na trgu dela na področju energetike in s prevzemanjem novih poslov potrebuje dodatni kader. Skladno s tem je potrebno urediti obstoječo sistemizacijo delovnih mest. Obstoječa sistemizacija delovnih mest v javnem zavodu ni ustrezna, saj ne odraža dejanskega stanja. Nekatera delovna mesta v sistemizaciji dejansko niso obstajala, saj se niso realizirala. Sistemizacija ostalih delovnih mest ni bila v celoti identična realnim opisom delovnih mest, zato je bilo potrebno prevetriti in zamenjati obstoječo sistemizacijo delovnih mest v javnem zavodu. V magistrskem delu smo v teoretičnem delu opredelili in pojasnili teoretične osnove sistemizacije delovnih mest, uvajanje kompetenc v opise delovnih mest in opredelili izdelavo sistemizacije delovnih mest. V raziskovalnem delu smo predstavili javni zavod, oblikovali sistemizacijo delovnih mest s kompetencami in pravilnik, ki zagotavlja izvajanje delovnih nalog na področju dejavnosti javnega zavoda. Potrebno je bilo pripraviti in oblikovati katalog delovnih mest, ki bo služil javnemu zavodu kot osnova za nove zaposlitve glede na potrebne kompetence in zahteve za posamezna delovna mesta. Nova sistemizacija delovnih mest s kompetencami po novem vsebuje vse potrebne elemente za bolj učinkovito organizacijo in umeščanje delovnih mest v javnem zavodu. Rezultati nove sistemizacije delovnih mest bodo pokazali bolj jasno definirana dela in naloge ter za to potrebna znanja in veščine, strokovne in osebne lastnosti sodelavcev, in sicer v skladu s skupnimi vrednotami in cilji javnega zavoda in zaposlenih. Javni zavod bo tako lahko dodatno zaposloval strokovni kader, ki bo ustrezal dejanskim zahtevam posameznega delovnega mesta.
Ključne besede: sistemizacija, organizacija, kompetence, javni zavod
Objavljeno v DKUM: 17.05.2023; Ogledov: 70; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (1,52 MB)

7.
Vpliv dejavnikov stresa na zdravje pri diplomiranih medicinskih sestrah in diplomiranih delovnih terapevtih v Psihiatrični bolnišnici Begunje
Mateja Lunar, 2023, magistrsko delo

Opis: Ljudje tretjino svojega življenja preživijo na delovnem mestu, zato je zelo pomembno, da se tam počutijo dobro. Dejstvo pa je, da se na delovnem mestu vsakdo lahko srečuje s stresom. Diplomirane medicinske sestre in diplomirani delovni terapevti sodijo med poklice, ki so stresu še toliko bolj izpostavljeni. Dodaten stres za zaposlene pa predstavlja še delo s psihiatričnimi pacienti. Namen in cilj magistrskega dela je bilo ugotoviti in analizirati dejavnike stresa, ki vplivajo na zdravje diplomiranih medicinskih sester in diplomiranih delovnih terapevtov v Psihiatrični bolnici Begunje; ugotoviti, v kolikšni meri je stres prisoten pri obeh poklicih in razliko v stopnji stresa med njimi ter opredeliti povezavo med dejavniki stresa in vplivom na zdravje. Pri raziskovanju smo od statističnih metod za preverjanje hipotez in za zanesljivost merjenja uporabili izračun Cronbach alfa koeficienta ter Mann-Whitney U test za testiranje razlik med dvema poklicnima skupinama. Pri bivariatni analizi smo uporabili še hi-kvadrat test. V primeru, da predpostavke za izvedbo hi-kvadra testa niso bile izpolnjene, smo namesto hi-kvadrat statistike interpretirali Kullback 21-test. Za namen magistrske naloge smo izvedli anketo med diplomiranimi medicinskimi sestrami in diplomiranimi delovnimi terapevti v Psihiatrični bolnišnici Begunje. Ugotovili smo, da so diplomirane medicinske sestre in diplomirani delovni terapevti v Psihiatrični bolnišnici Begunje izpostavljeni stresu, da so stresu bolj izpostavljeni diplomirani delovni terapevti in da so najpogostejši dejavniki za razvoj stresa prekomerne delovne obremenitve.
Ključne besede: dejavniki stresa, diplomirana medicinska sestra, diplomirani delovni terapevt, psihiatrična obravnava
Objavljeno v DKUM: 17.05.2023; Ogledov: 73; Prenosov: 9
.pdf Celotno besedilo (1,53 MB)

8.
Vpliv vojne v Ukrajini na življenje prebivalcev Republike Slovenije
Zala Kozin, 2023, magistrsko delo

Opis: Ruska invazija na Ukrajino se je uradno začela 24. februarja 2022 in ima globalen vpliv, ki se odraža na gospodarskem, socialnem in političnem področju. Krizo zaradi vojne v Ukrajini bomo občutili tako v Sloveniji kot tudi drugod po svetu, ker rusko-ukrajinska vojna ogroža svetovno gospodarstvo, povečujejo negotovost na finančnih trgih in otežuje življenje. Posledice vojne v Ukrajini bodo občutili vsi prebivalci sveta, zaradi česar smo se v magistrskem delu osredotočili na problematiko vpliva vojne v Ukrajini na življenje prebivalcev Republike Slovenije. Namen magistrskega dela je podrobno predstaviti in opredeliti krizo in njene razsežnosti, se seznaniti z začetki vojne v Ukrajini in njenim potekom ter proučiti vpliv vojne v Ukrajini z gospodarskega in psihološkega vidika. V nadaljevanju smo s pomočjo lastne raziskave skušali ugotoviti, kako vojna v Ukrajini vpliva na kakovost življenja prebivalcev Republike Slovenije in ali se ti zavedajo resnosti posledic vojne v Ukrajini. Ugotovili smo, da vojna v Ukrajini vpliva na vsa področja kakovosti življenja prebivalcev Republike Slovenije, pri čemer najbolj vpliva na finančni status, nato na zdravstveno stanje, socialno varnost, okolje, v katerem živimo, in najmanj na službo/zaposlitev. Ugotovili smo tudi, da se vsi prebivalci Republike Slovenije ne glede na starost zavedajo resnosti posledic vojne v Ukrajini.
Ključne besede: kriza, vojna v Ukrajini, vpliv, prebivalci Republike Slovenije
Objavljeno v DKUM: 16.05.2023; Ogledov: 123; Prenosov: 13
.pdf Celotno besedilo (1,54 MB)

9.
Planiranje nasledstva v družinskem podjetju Biro svet, d. o. o.
Sara Kocjančič, 2023, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo s pomočjo raziskave tuje in domače literature natančneje predstavili pojem družinskega podjetja. Definirali smo tipične značilnosti in lastnosti družinskega podjetja, prednosti in slabosti le-tega ter vpliv družinskih podjetij na družbo in gospodarstvo v Sloveniji. Glavna značilnost družinskega podjetja je, da je v ospredju družina, zato smo prikazali vlogo družine, kako ta vpliva na poslovanje in delovanje družinskega podjetja, predstavili smo družinske odnose in navsezadnje tudi proces prenosa nasledstva družinskega podjetja. S pomočjo predelane literature smo prepoznali največja problema, s katerim se soočajo družinska podjetja, in to sta nasledstvo in planiranje le-tega. V magistrski nalogi smo podrobno predstavili potek procesa prenosa nasledstva. V praktičnem delu magistrske naloge smo predstavljena teoretična izhodišča povezali z izbranim raziskovanim družinskim podjetjem Biro svet, d. o. o. Predstavili smo razvoj podjetja vse od same ustanovitve pa do danes. Na podlagi poglobljenega intervjuja z lastnikom in zaposlenimi smo lahko spoznali in prikazali glavne prednosti, slabosti, priložnosti in nevarnosti za podjetje Biro svet, d. o. o. Podrobno smo predstavili tudi člane družine, njihove vloge in družinske odnose. Naredili smo pregled, ali imajo v podjetju planirano nasledstvo in kakšne možnosti izbire naslednika ima trenutni lastnik podjetja. Za zaključek smo podali še predloge in časovnico za lažje in bolj pregledno planiranje prenosa nasledstva.
Ključne besede: Družinsko podjetje, družinski odnosi, nasledstvo, nasledstveni proces.
Objavljeno v DKUM: 05.05.2023; Ogledov: 110; Prenosov: 11
.pdf Celotno besedilo (1,23 MB)

10.
Vpliv čustvene inteligentnosti pri vodenju v zasebni in javni organizaciji
Vesna Stojanović, 2023, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo raziskovali vpliv čustvene inteligentnosti pri vodenju v javni in zasebni organizaciji. Namen magistrskega dela je bil raziskati značilnosti vodenja v javni organizaciji in značilnosti vodenja v zasebni organizaciji s poudarkom na čustveni inteligentnosti. V ospredje raziskovanja smo želeli postaviti doživljanje čustvene inteligentnosti s perspektive vodstvenih delavcev. V magistrskem delu smo uporabili več različnih metod: deskriptivno metodo, komparativno metodo ter metodo kompilacije. V empiričnem delu smo uporabili kvalitativno raziskovalni pristop. S kvalitativnim raziskovalnim pristopom smo se želeli približati konkretnim izkušnjam vodstvenega kadra v zasebni in javni organizaciji, raziskati njihova občutja ter jih lažje spodbuditi izogibanju površinskim odgovorom in raziskati to, kar zaznavajo in doživljajo vsak dan na delovnem mestu. V okviru kvalitativne raziskave smo podatke zbirali z metodo polstrukturiranega intervjuja. V raziskavo smo vključili dve organizaciji – javno in zasebno. Kriterij za udeležbo v raziskavi so izpolnjevale organizacije, ki imajo minimalno pet vodstvenih delavcev. V vsaki organizaciji smo izvedli pet intervjujev. Ugotavljamo, da raziskava pomembnih razlik med organizacijama ni pokazala, kar je v skladu z nekaterimi strokovnimi ugotovitvami, da vodenje kot tako ni pomembno pogojeno le z virom financiranja organizacije, temveč s kulturnimi in socialnimi dejavniki okolja, v katerem organizacija deluje. Ugotavljamo, da je vodenje v osnovi predvsem bolj produkt osebnostnih lastnosti, osebne naravnanosti vodje ter njegovih veščin, posledično tudi njegove stopnje čustvene inteligentnosti kot pa produkt organizacije in virov financiranja. Naša raziskava temelji na sposobnosti vodje za samooceno vodenja in refleksijo lastnega doživljanja sodelavcev in socialnega okolja svojega delovnega mesta. Predpostavlja, da so udeleženci pri samooceni iskreni. Kot razširitev raziskave predlagamo, da se v raziskavo vključijo tudi zaposleni v posamezni organizaciji.
Ključne besede: čustvena inteligentnost, vodenje, javni sektor, zasebni sektor
Objavljeno v DKUM: 11.04.2023; Ogledov: 119; Prenosov: 23
.pdf Celotno besedilo (1,84 MB)

Iskanje izvedeno v 0.29 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici