SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 693
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Razvoj kadrov v inženirskem podjetju
Kostja Židan, 2018, magistrsko delo/naloga

Opis: Uspešnost podjetja pomeni doseganje ciljev s pomočjo ljudi, zato moramo znati ravnati s sodelavci, jih pritegniti, motivirati in razvijati, da bomo skupaj dosegali dobre rezultate. Imeti moramo dobro postavljen sistem izbiranja in ohranjanja kadrov, ki vodi v izbiro pravih ljudi za prava delovna mesta, ta pa v delovno učinkovito in uspešno podjetje. Podjetje, ki želi ostati konkurenčno, se mora zavedati, da se zdajšnje okolje hitro spreminja in je nepredvidljivo. Kakovostni kadri v vsakem podjetju so pogoj za uspeh in so ena izmed glavnih konkurenčnih prednosti, saj je od kvalitete, sposobnosti in usposobljenosti zaposlenih v podjetju odvisen uspeh podjetja. V magistrskem delu smo obravnavali določene elemente razvoja kadrov v inženirskem podjetju. V magistrski nalogi smo opozorili na pomen kadrov in pomembnost njihovega razvoja. Temeljno vlogo pri pripravi strategije razvoja kadrov v omenjenem podjetju nosita direktor in prokurist, ki morata tudi podpirati aktivnosti na področju razvoja kadrov. Na področju razvoja kadrov v družbi že obstajajo določene aktivnosti, ki smo jih preučili in na koncu podali mnenje kako bi lahko obstoječe stanje izboljšali. V empiričnem delu magistrskega dela smo prikazali rezultate ankete, ki smo jo izvedli med zaposlenimi v podjetju. Podatke, ki smo jih pridobili smo prikazali, analizirali, statistično obdelali in interpretirali. Predstavili smo ugotovitve mnenj glede elementov razvoja kadrov v podjetju, v raziskavi smo se usmerili predvsem na področja: motivacija, napredovanje in razvoj kariere, izobraževanje in usposabljanje, nagrajevanje in notranja komunikacija. Na osnovi teoretičnih spoznanj, analize obstoječega stanja in rezultatov raziskave smo podali ugotovitve in predloge za izboljšave stanja v podjetju.
Ključne besede: razvoj kadrov, nagrajevanje in napredovanje, izobraževanje in usposabljanje, motivacija, redni letni razgovori
Objavljeno: 05.07.2018; Ogledov: 49; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (2,29 MB)

2.
Generacija Y kot delovna sila
Špela Strojin, 2018, magistrsko delo/naloga

Opis: Generacija Y je trenutno največja generacija, ki je prisotna na trgu dela in njeno število pripadnikov se bo še naprej povečevalo. Od prejšnjih generacij ima drugačne delovne vrednote, pričakovanja in cilje, kar posledično vpliva na celoten proces zaposlovanja in zadrževanja tovrstnih posameznikov v organizacijah. V magistrskem delu smo se zato osredotočili na predstavitev značilnosti posameznih generacij s poudarkom na generaciji Y in podrobneje raziskali dejavnike zadovoljstva na delovnem mestu. Zanimalo nas je, kako se generacija Y razlikuje od ostalih generacij kot delovna sila, kateri dejavniki so jim pomembni in kako so dejansko zadovoljni s temi dejavniki na delovnem mestu. V teoretičnem delu smo opredelili generacije in predstavili značilnosti generacije veteranov, generacije babyboom, generacije X, generacije Y in generacije Z. Osredotočili smo se na podrobnejši opis generacije Y in raziskali, kaj jim je pomembno v sklopu dejavnikov zadovoljstva, povezanih z delom in delovnimi pogoji, vodstvom in nadrejenimi, plačami, nagradami in ugodnostmi, razvojem kariere in tehnologijo. V naslednjem poglavju smo vsakega izmed petih dejavnikov tudi podrobneje predstavili. Izvedli smo raziskavo s pomočjo anketnega vprašalnika, s katero smo ugotovili, kakšna je generacija Y kot delovna sila. Rezultati so pokazali, kaj je generaciji v sklopu petih kategorij dejavnikov pomembno na delovnem mestu in kakšno je njihovo zadovoljstvo na trenutnem delovnem mestu. Ugotovili smo, da obstaja večja verjetnost, da bodo pripadniki generacije Y v roku enega leta poiskali zaposlitev pri drugem delodajalcu kot pa pripadniki generacije X.
Ključne besede: generacija Y, delovna sila, delovno mesto, generacijske razlike, zadovoljstvo na delovnem mestu.
Objavljeno: 05.07.2018; Ogledov: 74; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (1,54 MB)

3.
Vpliv obremenjenosti medicinskih sester na medosebne odnose v zdravstveni negi
Ester Škerjanc, 2018, magistrsko delo/naloga

Opis: Poklic medicinske sestre je delo z ljudmi in za ljudi. Zavezuje ga profesionalna in etična odgovornost. Delo medicinskih sester je stresno in obremenjujoče. Problem, ki ga v magistrski nalogi izpostavljamo, je obremenjenost medicinskih sester na primarnem nivoju, predvsem v ambulantah družinske medicine in dispanzerjih za otroke, šolarje in mladino. Izpostavili smo vrste stresorjev-obremenitev, ki se pojavljajo na delovnem mestu in vpliv le teh na medosebne odnose v zdravstveni negi. V teoretičnem delu smo s pregledom domače in tuje literature opredelili pojme kot so obremenjenost, vrste obremenjenosti, stres, stresni dejavniki ter pomen komunikacije in razreševanje sporov v medosebnih odnosih. Za empirični del smo uporabili strukturiran anketni vprašalnik. Raziskovalni vzorec je zajemal 100 medicinskih sester, zaposlenih v navedenih ambulantah v Osnovnem zdravstvu Gorenjske. Rezultate smo prikazali v obliki excelovih tabel ter s pomočjo SPSS programa. Iz rezultatov smo ugotovili, da se v 44% medicinske sestre pri svojem delu včasih počutijo obremenjene, izčrpane. Med bolj izpostavljenimi stresorji so naročanje po telefonu, sočasno opravljanje več delovnih nalog, administrativno delo (računalniško evidentiranje opravljenega dela z obračunavanjem zdravstvenih storitev, zdravstveno statistično poročanje), število obravnavanih pacientov, nenaročeni pacienti, kadrovska zasedba, delo preko polnega delovnega časa. Posledice obremenitve se najbolj pokažejo v utrujenosti, razdražljivosti, nerazpoloženosti. Medosebne odnose v 44% ocenjujejo kot dobre. Med najpogostejši vzroke, ki privedejo do napetosti, navajajo preobremenjenost z delom, nezadostno število kadra v ZN, nadomeščanje odsotnosti. Zaradi teh dejavnikov v 54% prihaja do sporov znotraj skupine. Predlog izboljšav na področju obremenjenosti je, da bi postalo delo na primarnem nivoju bolj vidno, merljivo in ovrednoteno. Potrebna bi bila sprememba v kadrovskih normativih za primarni nivo, priznanih s strani ZZZS, reorganizacija dela in prenova poklicnih aktivnosti in kompetenc, ki bi zagotovile ustrezno izobražen kader, predvsem za področje ambulant družinske medicine.
Ključne besede: Obremenjenost, Medosebni odnosi, Nesoglasja, Zdravstvena nega, Primarno zdravstveno varstvo
Objavljeno: 05.07.2018; Ogledov: 50; Prenosov: 17
.pdf Celotno besedilo (1,21 MB)

4.
Sodobna družba znanja in medgeneracijsko sodelovanje
Sabina Švigelj, 2018, magistrsko delo/naloga

Opis: Učenje in izobraževanje je postalo v današnjem času temeljnega pomena tudi za starostnike, zato obstaja veliko organizacij in programov, ki ponujajo izobraževanja različnim starostnim skupinam. V zadnjem času je veliko govora tudi o medgeneracijskem izobraževanju, navsezadnje se delovna doba podaljšuje, različne generacije pa moramo biti med seboj strpne in v koraku s časom. Vedno več je starejših ljudi, ki so tik pred upokojitvijo ali pa jim do upokojitve manjka nekaj let. Za to generacijo ljudi je delo v službi že precej stresno, saj je dogajanje zelo hitro in hektično. Poleg tega pa se uporablja vedno več informacijske tehnologije in tujih jezikov, ki jim niso vsi kos. V medgeneracijskih centrih zato izvajajo različne delavnice in aktivnosti za različne generacije ljudi. Učenje angleškega jezika in računalniške delavnice so že stalnica, ki se izvajajo na mesečni ravni. Magistrska naloga je sestavljena iz dveh delov. V uvodnem delu smo teoretično predstavili medgeneracijsko izobraževanje in učenje ter opisali razlike med generacijami. Predstavili smo nekaj medgeneracijskih centrov ter univerze za tretje življenjsko obdobje. V empiričnem delu magistrske naloge smo raziskali ozaveščenost ljudi o medgeneracijskih programih in nasploh o medgeneracijskemu učenju in izobraževanju. Zanimalo nas je, kateri so glavni motivi za vključevanje v medgeneracijske programe ter kako pomembne so izkušnje starostnikov na trgu delovne sile.
Ključne besede: - Medgeneracijsko izobraževanje, - vseživljenjsko učenje, - generacija, - sodelovanje.
Objavljeno: 05.07.2018; Ogledov: 53; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (2,03 MB)

5.
Zadovoljstvo in motivacija zaposlenih po Herzbergovi teoriji motivacijskih dejavnikov v Cankarjevem domu
Dragica Šobot, 2018, magistrsko delo/naloga

Opis: Za uspešno organizacijo so potrebni motivirani zaposleni, pozitivna organizacijska kultura, nenehna vlaganja za izgradnjo tima in timskega dela ter zaupanje zaposlenih v vodstvo in upravljanje organizacije. Organizacija je bolj uspešna, če pozna svoje zaposlene, njihove prednosti in slabosti ter konstantno išče rešitve za poboljšanja v organizaciji, skupinskem zaupanju in motivu zadovoljstva s ciljem doseganja skupnega interesa. Dober partnerski odnos med zaposlenimi in vodstvom, motiviranost kadra ter tehnološka podpora in usposabljane so pogoji za doseganje ciljev organizacije. Tema magistrskega dela se nanaša na motivacijo in zadovoljstvo zaposlenih v kulturno-kongresnem javnem zavodu Cankarjev dom. Na podlagi Herzbergove dvofaktorske motivacijske teorije skušamo ugotoviti splošno stanje zadovoljstva in motiviranosti zaposlenih ter ali Herzbergova teorija v našem primeru drži. Poleg tega nas zanima, s katerimi dejavniki Herzbergove teorije so zaposleni najmanj zadovoljni. Na osnovi rezultatov nato podamo priporočilo za odpravo nezadovoljstva in izboljšanje stanja. V magistrskem delu na kratko predstavimo okolje, probleme, namene in cilje, povezane z motivacijo in zadovoljstvom zaposlenih v javnem zavodu Cankarjev dom. V teoretičnem delu na kratko predstavimo različne teorije motiviranja zaposlenih, zadovoljstvo zaposlenih na delovnem mestu in obravnavano okolje. V empiričnem delu na podlagi zastavljenih trditev o motivaciji in zadovoljstvu, hipotez ter anketne raziskave, izvedene v javnem zavodu Cankarjev dom, podamo ugotovitve in predloge za odpravo obravnavanih težav.
Ključne besede: KLJUČNE BESEDE: - motivacija, - motivacijske teorije, - Herzbergovi motivacijski dejavniki.
Objavljeno: 05.07.2018; Ogledov: 56; Prenosov: 0

6.
Zavzetost zaposlenih – testiranje zanesljivosti teoretičnega modela UWES -17 v Podjetju X
Irma Kušter, 2018, magistrsko delo/naloga

Opis: Pojem »zavzetost zaposlenih« se je pričel pojavljati pred približno dvajsetimi leti, najprej kot antipod pojmu »izgorelost zaposlenih«. Zavzetost opisuje, kako zaposleni racionalno razmišljajo o svoji organizaciji, kako čutijo o njej ter v kolikšni meri so aktivni pri doseganju organizacijskih ciljev. V prvi vrsti pa predstavlja psihološko navezanost zaposlenih na organizacijo, v kateri so zaposleni in so najpomembnejši dejavnik uspešnosti organizacije. Cilj naše raziskave je bil izmeriti zavzetost na vzorcu zaposlenih v enem od sektorjev v Podjetju X ter na pridobljenih podatkih testirati zanesljivost teoretičnega modela za merjenje zavzetosti UWES – 17. Podatke smo pridobili s spletnim anketiranjem z že obstoječim vprašalnikom UWES -17. V teoretičnem delu smo predstavili zgodovino ter povzeli definicije zavzetosti, dejavnike zavzetosti in značilnosti zavzetih zaposlenih. Proučili smo metode merjenja zavzetosti nekaj največjih in najbolj znanih raziskovalnih podjetij, ki s svojimi modeli izvajajo merjenja in izobražujejo po vsem svetu. Zanimale so nas zadnje opravljene raziskave in rezultati merjenj. V empiričnem delu smo s statističnim programom SPSS analizirali podatke, predstavili opisne statistike ter nekaj bivariatnih analiz, s katerimi smo izmerili povprečno stopnjo skupne zavzetosti ter opravili primerjave stopnje zavzetosti med skupinami zaposlenih glede na nekatere demografske dejavnike. Nato smo s faktorsko analizo testirali naše raziskovalno vprašanje »Ali bo faktorska analiza na pridobljenih podatkih v Podjetju X pokazala enake rezultate, kot so klasificirani po metodi UWES – 17?«. Ugotovili smo zelo visoko korelacijo med faktorji, namesto treh dimenzij zavzetosti pa smo v našem modelu identificirali le dve kategoriji zavzetosti. V prvo kategorijo smo dobili združene vse dejavnike dveh kategorij zavzetosti teoretičnega modela UWES -17, predanost in vpletenost ( ang. Absorption in Dedication), naša druga kategorija pa je identična kategoriji teoretičnega modela in vsebuje vseh šest dimenzij kategorije vitalnost (ang. Vigor).
Ključne besede: zavzetost, dejavniki zavzetosti, model merjenja zavzetosti, Utrecht Work Engagement Scale (UWES)
Objavljeno: 22.06.2018; Ogledov: 116; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (2,11 MB)

7.
Informacijska podpora sistemu managementa kakovosti v podjetju Ledinek Engineering d.o.o.
Patricija Verbič, 2018, magistrsko delo/naloga

Opis: V današnjem času si podjetja prizadevajo izboljšati svojo kakovost in skrajšati čas dela. Problem nastane, ko ne obvladujejo svojih tveganj, ali jih poznajo in jih ne upoštevajo pri svojem delu. Standard SIST EN ISO 9001:2015 se osredotoča na predvidevanje in obvladovanje tveganj v vseh poslovnih procesih. V skladu s tem, smo v podjetju pripravili programsko rešitev, s katero bi predvidevali in obvladovali možna tveganja. Z učinkovitim obvladovanjem tveganj, bi lahko prihranili čas in denar. Glavni motiv za certifikacijo ISO standarda so predvsem zahteve tujih poslovnih partnerjev, ki želijo skleniti posel ob zahtevi, da podjetje deluje v skladu s SIST EN ISO 9001. Management kakovosti in informacijska podpora delujeta sinergijsko, kar potrjuje več raziskav, ki so na kratko opisane v magistrskem delu.
Ključne besede: Kakovost, Standardi SIST EN ISO 9001:2015, Management kakovosti, Informacijski sistem, Programski jeziki, Programska oprema
Objavljeno: 22.06.2018; Ogledov: 91; Prenosov: 10
.pdf Celotno besedilo (2,39 MB)

8.
Razvoj napovednega modela za trgovanje z delniškimi vrednostnimi papirji na slovenskem borznem trgu
Primož Cimperman, 2018, magistrsko delo/naloga

Opis: Vpetost informacijsko-komunikacijske tehnologije v vsakdanje življenje je povzročila množično zbiranje, shranjevanje in obdelovanje podatkov, iz katerih se pridobivajo različne informacije, ki jih človek spretno uporablja pri vsakdanjih odločitvah tako doma kot na preostalih področjih svojega delovanja. Ob njihovi uporabi mora pri tem oceniti njihovo korist oziroma morebitno tveganje, ki jih pridobljena informacija prinaša. Podobno to velja tudi za trgovanje z vrednostnimi papirji na borzi, saj je primerno za lažjo odločitev o nakupu oziroma prodaji uporabiti določene pripomočke, ki so zasnovani v obliki programskih orodij. Ta nam na podlagi izbranega seta podatkov določene delnice izvajajo simulacije o potencialnem gibanju tečajnih vrednosti v prihodnosti. V magistrskem delu smo izdelali več napovednih modelov, pri katerih smo uporabili različne metode napovedovanja, ki se pogosto uporabljajo pri analizah gibanja tečajnih vrednosti delnic. Z metodologijo CRISP-DM smo razvili štiri napovedne modele, ki se med seboj razlikujejo tako po uporabljeni metodi kot tudi po primernosti časovnega obdobja napovedovanja. Z ocenami posameznih modelov na izbranih delnicah smo prišli do različnih ugotovitev, ki so nam podale širšo sliko o tem, kakšne so prednosti in slabosti posameznih modelov ter kateri model se je izkazal za najučinkovitejšega pri napovedovanju gibanja tečajev delnic. S pridobljenimi spoznanji si lahko pomagamo pri odločanju, ki zadeva borzno trgovanje na primeru izbranih delnic.
Ključne besede: odkrivanje znanja v podatkih, strojno učenje, podatkovno rudarjenje, metoda podpornih vektorjev, logistična regresija, trg vrednostnih papirjev.
Objavljeno: 05.06.2018; Ogledov: 57; Prenosov: 10
.pdf Celotno besedilo (2,55 MB)

9.
Etična načela ob sprejemu otroka v enoto intenzivne terapije
Tanja Tekavc, 2018, magistrsko delo/naloga

Opis: Kljub znanju, ki ga imamo zdravstveni delavci, še vedno obstaja »pregrada« pri komuniciranju ter posredovanju informacij med starši bolnih otrok in zdravstvenimi delavci. Res je, da je opravljanje dela na Kliničnem oddelku za otroško kirurgijo in intenzivno terapijo stresno in zahteva visoko mero strokovne usposobljenosti, a hkrati se moramo zavedati dejstva, da med najbolj pomembne dejavnike dobrega dela spada komunikacija ter upoštevanje moralnih in etičnih načel. S pomočjo anketnega vprašalnika želimo pridobiti relevantne podatke, s katerimi bi razkrili odstopanja na posameznih področjih, katere bi bilo moč izboljšati. Z ugotovitvami, do katerih bomo prišli pri obravnavani temi, bi lahko v prihodnje staršem bolnih otrok zagotovili več dostojanstva, svobodnega odločanja in etično obravnavo skozi celotno zdravstveno oskrbo otroka. Skozi proces dela zdravstvene obravnave otroka, bi medicinskim sestram omogočili suverenost pri odločanju v zdravstveni negi ter posledično lažje prepoznavanje in reševanje etičnih dilem. Sprotno raz/reševanje etičnih problemov in dogodkov v okviru zdravstvene nege otroka, bi pripomoglo k zmanjšanju psihofizične izgorelosti medicinskih sester in s tem zagotavljanje kakovostne zdravstvene nege.
Ključne besede: etična načela, zdravstveno osebje, enota intenzivne terapije, komunikacija, kritično bolan otrok.
Objavljeno: 31.05.2018; Ogledov: 101; Prenosov: 5
.pdf Celotno besedilo (1,52 MB)

10.
Razvoj aplikacije za podporo kompleksnega procesa v izobraževalni ustanovi
Petra Kalan, 2018, magistrsko delo/naloga

Opis: Magistrsko delo obravnava razvoj aplikacije za podporo kompleksnega procesa v izobraževalni ustanovi. Na kratko sta predstavljena diagramska tehnika BPMN in orodje ProcessMaker. Opisani so gradniki BPMN (aktivnost, odločitev, dogodek, podatkovni element in artefakti) ter značilnosti orodja ProcessMaker (vizualno modeliranje, definicija delovnih tokov in programska realizacija v jeziku PHP). Povzete so osnove teorije grafov in mer kompleksnosti, hkrati pa je podana zasnova skripta v jeziku R, ki omogoča branje podatkov iz preglednice, risanje grafov in izračun mer kompleksnosti grafa. Z orodjem ProcessMaker so razviti obrazci, dokumenti, pravila in delovni tokovi, ki udeležencem procesa (študentom profesorjem, strokovnim sodelavcem in vodstvu) omogočajo izvedbo vseh opravil v procesu diplomiranja. Modeliran je spremenjeni proces. Značilnost spremenjenega procesa je zmanjšano število aktivnosti zaradi uporabe digitalnih dokumentov. Predvidena je uporaba digitalnega podpisa, vendar v razviti rešitvi ni implementirana. Prenos podatkov med udeleženci v procesu diplomiranja je hitrejši, poteka prek razvite aplikacije in ga je možno meriti (čas, obseg opravljenega dela). Za obstoječi in spremenjeni proces so izračunane mere kompleksnosti s pomočjo paketa QuACN v jeziku R. Nekatere izračunane mere kompleksnosti so: Wienerjevo število, Hararyjev indeks, Randičev indeks povezljivosti, indeks Balaban J, Bertzov indeks kompleksnosti in kompaktnost grafa. Razlike v merah kompleksnosti pri obstoječem in spremenjenem procesu so nastale zaradi različnega števila vozlišč in njihovih medsebojnih povezav.
Ključne besede: ProcessMaker, BPMN, kvantitativna analiza omrežij, R, mera kompleksnosti grafa.
Objavljeno: 24.05.2018; Ogledov: 41; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (5,48 MB)

Iskanje izvedeno v 0.21 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici