SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 688
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Zavzetost zaposlenih – testiranje zanesljivosti teoretičnega modela UWES -17 v Podjetju X
Irma Kušter, 2018, magistrsko delo/naloga

Opis: Pojem »zavzetost zaposlenih« se je pričel pojavljati pred približno dvajsetimi leti, najprej kot antipod pojmu »izgorelost zaposlenih«. Zavzetost opisuje, kako zaposleni racionalno razmišljajo o svoji organizaciji, kako čutijo o njej ter v kolikšni meri so aktivni pri doseganju organizacijskih ciljev. V prvi vrsti pa predstavlja psihološko navezanost zaposlenih na organizacijo, v kateri so zaposleni in so najpomembnejši dejavnik uspešnosti organizacije. Cilj naše raziskave je bil izmeriti zavzetost na vzorcu zaposlenih v enem od sektorjev v Podjetju X ter na pridobljenih podatkih testirati zanesljivost teoretičnega modela za merjenje zavzetosti UWES – 17. Podatke smo pridobili s spletnim anketiranjem z že obstoječim vprašalnikom UWES -17. V teoretičnem delu smo predstavili zgodovino ter povzeli definicije zavzetosti, dejavnike zavzetosti in značilnosti zavzetih zaposlenih. Proučili smo metode merjenja zavzetosti nekaj največjih in najbolj znanih raziskovalnih podjetij, ki s svojimi modeli izvajajo merjenja in izobražujejo po vsem svetu. Zanimale so nas zadnje opravljene raziskave in rezultati merjenj. V empiričnem delu smo s statističnim programom SPSS analizirali podatke, predstavili opisne statistike ter nekaj bivariatnih analiz, s katerimi smo izmerili povprečno stopnjo skupne zavzetosti ter opravili primerjave stopnje zavzetosti med skupinami zaposlenih glede na nekatere demografske dejavnike. Nato smo s faktorsko analizo testirali naše raziskovalno vprašanje »Ali bo faktorska analiza na pridobljenih podatkih v Podjetju X pokazala enake rezultate, kot so klasificirani po metodi UWES – 17?«. Ugotovili smo zelo visoko korelacijo med faktorji, namesto treh dimenzij zavzetosti pa smo v našem modelu identificirali le dve kategoriji zavzetosti. V prvo kategorijo smo dobili združene vse dejavnike dveh kategorij zavzetosti teoretičnega modela UWES -17, predanost in vpletenost ( ang. Absorption in Dedication), naša druga kategorija pa je identična kategoriji teoretičnega modela in vsebuje vseh šest dimenzij kategorije vitalnost (ang. Vigor).
Ključne besede: zavzetost, dejavniki zavzetosti, model merjenja zavzetosti, Utrecht Work Engagement Scale (UWES)
Objavljeno: 22.06.2018; Ogledov: 3; Prenosov: 1
.pdf Celotno besedilo (2,11 MB)

2.
Informacijska podpora sistemu managementa kakovosti v podjetju Ledinek Engineering d.o.o.
Patricija Verbič, 2018, magistrsko delo/naloga

Opis: V današnjem času si podjetja prizadevajo izboljšati svojo kakovost in skrajšati čas dela. Problem nastane, ko ne obvladujejo svojih tveganj, ali jih poznajo in jih ne upoštevajo pri svojem delu. Standard SIST EN ISO 9001:2015 se osredotoča na predvidevanje in obvladovanje tveganj v vseh poslovnih procesih. V skladu s tem, smo v podjetju pripravili programsko rešitev, s katero bi predvidevali in obvladovali možna tveganja. Z učinkovitim obvladovanjem tveganj, bi lahko prihranili čas in denar. Glavni motiv za certifikacijo ISO standarda so predvsem zahteve tujih poslovnih partnerjev, ki želijo skleniti posel ob zahtevi, da podjetje deluje v skladu s SIST EN ISO 9001. Management kakovosti in informacijska podpora delujeta sinergijsko, kar potrjuje več raziskav, ki so na kratko opisane v magistrskem delu.
Ključne besede: Kakovost, Standardi SIST EN ISO 9001:2015, Management kakovosti, Informacijski sistem, Programski jeziki, Programska oprema
Objavljeno: 22.06.2018; Ogledov: 5; Prenosov: 1
.pdf Celotno besedilo (2,39 MB)

3.
Razvoj napovednega modela za trgovanje z delniškimi vrednostnimi papirji na slovenskem borznem trgu
Primož Cimperman, 2018, magistrsko delo/naloga

Opis: Vpetost informacijsko-komunikacijske tehnologije v vsakdanje življenje je povzročila množično zbiranje, shranjevanje in obdelovanje podatkov, iz katerih se pridobivajo različne informacije, ki jih človek spretno uporablja pri vsakdanjih odločitvah tako doma kot na preostalih področjih svojega delovanja. Ob njihovi uporabi mora pri tem oceniti njihovo korist oziroma morebitno tveganje, ki jih pridobljena informacija prinaša. Podobno to velja tudi za trgovanje z vrednostnimi papirji na borzi, saj je primerno za lažjo odločitev o nakupu oziroma prodaji uporabiti določene pripomočke, ki so zasnovani v obliki programskih orodij. Ta nam na podlagi izbranega seta podatkov določene delnice izvajajo simulacije o potencialnem gibanju tečajnih vrednosti v prihodnosti. V magistrskem delu smo izdelali več napovednih modelov, pri katerih smo uporabili različne metode napovedovanja, ki se pogosto uporabljajo pri analizah gibanja tečajnih vrednosti delnic. Z metodologijo CRISP-DM smo razvili štiri napovedne modele, ki se med seboj razlikujejo tako po uporabljeni metodi kot tudi po primernosti časovnega obdobja napovedovanja. Z ocenami posameznih modelov na izbranih delnicah smo prišli do različnih ugotovitev, ki so nam podale širšo sliko o tem, kakšne so prednosti in slabosti posameznih modelov ter kateri model se je izkazal za najučinkovitejšega pri napovedovanju gibanja tečajev delnic. S pridobljenimi spoznanji si lahko pomagamo pri odločanju, ki zadeva borzno trgovanje na primeru izbranih delnic.
Ključne besede: odkrivanje znanja v podatkih, strojno učenje, podatkovno rudarjenje, metoda podpornih vektorjev, logistična regresija, trg vrednostnih papirjev.
Objavljeno: 05.06.2018; Ogledov: 37; Prenosov: 3
.pdf Celotno besedilo (2,55 MB)

4.
Etična načela ob sprejemu otroka v enoto intenzivne terapije
Tanja Tekavc, 2018, magistrsko delo/naloga

Opis: Kljub znanju, ki ga imamo zdravstveni delavci, še vedno obstaja »pregrada« pri komuniciranju ter posredovanju informacij med starši bolnih otrok in zdravstvenimi delavci. Res je, da je opravljanje dela na Kliničnem oddelku za otroško kirurgijo in intenzivno terapijo stresno in zahteva visoko mero strokovne usposobljenosti, a hkrati se moramo zavedati dejstva, da med najbolj pomembne dejavnike dobrega dela spada komunikacija ter upoštevanje moralnih in etičnih načel. S pomočjo anketnega vprašalnika želimo pridobiti relevantne podatke, s katerimi bi razkrili odstopanja na posameznih področjih, katere bi bilo moč izboljšati. Z ugotovitvami, do katerih bomo prišli pri obravnavani temi, bi lahko v prihodnje staršem bolnih otrok zagotovili več dostojanstva, svobodnega odločanja in etično obravnavo skozi celotno zdravstveno oskrbo otroka. Skozi proces dela zdravstvene obravnave otroka, bi medicinskim sestram omogočili suverenost pri odločanju v zdravstveni negi ter posledično lažje prepoznavanje in reševanje etičnih dilem. Sprotno raz/reševanje etičnih problemov in dogodkov v okviru zdravstvene nege otroka, bi pripomoglo k zmanjšanju psihofizične izgorelosti medicinskih sester in s tem zagotavljanje kakovostne zdravstvene nege.
Ključne besede: etična načela, zdravstveno osebje, enota intenzivne terapije, komunikacija, kritično bolan otrok.
Objavljeno: 31.05.2018; Ogledov: 84; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (1,52 MB)

5.
Razvoj aplikacije za podporo kompleksnega procesa v izobraževalni ustanovi
Petra Kalan, 2018, magistrsko delo/naloga

Opis: Magistrsko delo obravnava razvoj aplikacije za podporo kompleksnega procesa v izobraževalni ustanovi. Na kratko sta predstavljena diagramska tehnika BPMN in orodje ProcessMaker. Opisani so gradniki BPMN (aktivnost, odločitev, dogodek, podatkovni element in artefakti) ter značilnosti orodja ProcessMaker (vizualno modeliranje, definicija delovnih tokov in programska realizacija v jeziku PHP). Povzete so osnove teorije grafov in mer kompleksnosti, hkrati pa je podana zasnova skripta v jeziku R, ki omogoča branje podatkov iz preglednice, risanje grafov in izračun mer kompleksnosti grafa. Z orodjem ProcessMaker so razviti obrazci, dokumenti, pravila in delovni tokovi, ki udeležencem procesa (študentom profesorjem, strokovnim sodelavcem in vodstvu) omogočajo izvedbo vseh opravil v procesu diplomiranja. Modeliran je spremenjeni proces. Značilnost spremenjenega procesa je zmanjšano število aktivnosti zaradi uporabe digitalnih dokumentov. Predvidena je uporaba digitalnega podpisa, vendar v razviti rešitvi ni implementirana. Prenos podatkov med udeleženci v procesu diplomiranja je hitrejši, poteka prek razvite aplikacije in ga je možno meriti (čas, obseg opravljenega dela). Za obstoječi in spremenjeni proces so izračunane mere kompleksnosti s pomočjo paketa QuACN v jeziku R. Nekatere izračunane mere kompleksnosti so: Wienerjevo število, Hararyjev indeks, Randičev indeks povezljivosti, indeks Balaban J, Bertzov indeks kompleksnosti in kompaktnost grafa. Razlike v merah kompleksnosti pri obstoječem in spremenjenem procesu so nastale zaradi različnega števila vozlišč in njihovih medsebojnih povezav.
Ključne besede: ProcessMaker, BPMN, kvantitativna analiza omrežij, R, mera kompleksnosti grafa.
Objavljeno: 24.05.2018; Ogledov: 29; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (5,48 MB)

6.
Prenova poslovnega procesa in vpeljava nove tehnologije v skladišče dhl express slovenija
Mihael Kurnik, 2018, magistrsko delo/naloga

Opis: V magistrski nalogi smo poskušali prikazati teoretična izhodišča, ki bi bralcu omogočila boljše razumevanje logistike, poslovanja, tehnoloških sprememb ter poslovnih procesov in prenavljanja le-teh. Osredotočili smo se na prenovo enega, a zelo pomembnega in kompleksnega delovnega procesa znotraj podjetja DHL Express Slovenija, d. o. o. Za prenovo smo izbrali uvozni proces, ki vključuje več elementov, ki so za bolj učinkovito delovanje nujno potrebni temeljite prenove oz. posodobitve. Namen naše prenove je bil s pomočjo tehnoloških izboljšav prilagoditi proces do te mere, da se bo odvijal tekoče, pri čemer se bo skrajšal čas obdelave pošiljke od vstopne točke v skladišče do izstopne. S prenovo smo želeli vplivati tudi na zmanjšanje stroškov poslovanja ter na razbremenitev zaposlenih, ki rokujejo s pošiljkami. V empiričnem delu smo podrobno analizirali aktualen proces in stanje v podjetju. Podatke smo pridobili preko intervjujev s ključnimi udeleženci procesa, z opazovanjem in iz interne dokumentacije podjetja. Trenutno stanje uvoznega procesa smo predstavili grafično in opisno. Pripravili smo prenovo poslovnega procesa, znotraj katere smo se osredotočili na spremembe na področju tehnologije, opreme, reorganizacije skladiščnega prostora, organizacije in načrtovanja dela, ter na zmanjševanje fizične obremenjenosti za zaposlene na delovnem mestu. V sklopu prenove poslovnega procesa smo podali različne predloge in z analizo predstavili možne učinke predlaganih posodobitev na splošno poslovanje podjetja. Analiza predlogov je pokazala, da z investicijo v novo opremo lahko pozitivno vplivamo na znižanje stroškov poslovanja, zvišanje dobička in na možnost za sprejem večjih količin pošiljk, pa tudi na zmanjšanje pretočnih časov obdelave pošiljk in na znižanje obremenjenosti zaposlenih. Slednja bi se znižala tudi s samo reorganizacijo skladiščnega prostora in preko sprememb na področju organizacije ter načrtovanja dela. Ugotovitve so pokazale, da bi spremembe pozitivno vplivale na celotno poslovanje podjetja, kar bi posledično lahko pomenilo večjo konkurenčnost na trgu in višji ugled podjetja.
Ključne besede: prenova, poslovni proces, uvozni proces, DHL Express Slovenija
Objavljeno: 23.05.2018; Ogledov: 45; Prenosov: 0

7.
Optimizacija pretočnih časov v proizvodnji ležajev
Jana Šega, 2018, magistrsko delo/naloga

Opis: V magistrskem delu bomo predstavili nadgradnjo informacijskega sistema v podjetju Rotis d.o.o za podporo planiranja in razporejanja proizvodnih procesov, ki bo prvič sistemsko podprto. Do sedaj se je planiranje in razporejanje izvajalo po občutku zaposlenih, kar je povzročalo zamude pri dobavah in posledično nezadovoljstvo tako pri kupcih kot pri zaposlenih. Magistrsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili proizvodni management in njegove sestavne dele. Poseben poudarek smo dali predstavitvi pojmov proizvodnja, management, planiranje, informacijski sistemi in človek v delovnem okolju. V praktičnem delu naloge smo opravili analizo obstoječega z vidika aktivnosti planerja, pretočnih časov in zamud dobav. Nato smo predstavili proces nadgradnje informacijskega sistema. V sledečem poglavju smo prikazali analizo stanja v procesu planiranja in razporejanja po nadgradnji. Temu sledi primerjava obeh stanj in diskusija učinkov nadgradnje informacijskega sistema. Ključne ugotovitve so, da smo z nadgradnjo informacijskega sistema olajšali delo planerju, skrajšali pretočne čase in zmanjšali število zamud. Na koncu smo predstavili še zaključke in podali možnosti nadaljnjega razvoja.
Ključne besede: proizvodnja, planiranje, razporejanje, optimizacija, pretočni časi, kapacitete
Objavljeno: 23.05.2018; Ogledov: 42; Prenosov: 0

8.
Razvoj modula »Davčna blagajna« za odprtokodni ERP sistem
Severin Kadrijevič, 2018, magistrsko delo/naloga

Opis: V magistrskem delu je predstavljen postopek izdelave modula za odprtokodni informacijski sistem, ki omogoča potrjevanje računov na Finančni upravi Republike Slovenije (FURS). Kratko so predstavljena razvojna orodja in uporabljene tehnologije: programski jezik PHP, spletni strežnik Apache, baza podatkov MYSQL, protokola TLS in SOAP, XML, HTML in CSS. Opisani so bistveni gradniki informacijskega sistema Dolibarr. Razvoj modula Davčna blagajna je obsegal predvsem: prilagoditev baze podatkov, razvoj vmesnika za upravljanje modula, prilagoditev obstoječega modula Prodajno mesto, razvoj razreda za izmenjavo podatkov s Finančno upravo v programskem jeziku PHP in testiranje delovanja. Razviti modul je bil testiran s pomočjo posebnega portala na FURS-u. Testi so pokazali pravilno delovanje. Raziskava je potrdila, da modularna zgradba informacijskega sistema Dolibarr omogoča preprosto dodajanje novih funkcij.
Ključne besede: modularnost programske opreme, odprtokodni ERP sistem, davčno potrjevanje računov, davčna blagajna, XML izmenjava podatkov
Objavljeno: 07.05.2018; Ogledov: 60; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (1,98 MB)

9.
Okolju prijazno delovanje hotela
Biljana Miljanović, 2018, magistrsko delo/naloga

Opis: Magistrsko delo obravnava problematiko trajnostnega poslovanja hotelov. Tako v hotelski dejavnosti, kot tudi v turističnem sektorju postajajo načela trajnostnega razvoja vse pomembnejša. Ob vplivih na okolje velja poudariti tudi ekonomski in socialni vidik. V raziskavo smo vključili izbrani hotel iz hotelske verige xy. Namen je bilo raziskati, katere možnosti so nam na dosegu za bolj trajnostno poslovanje hotela. Pri tem smo vključili različne vplive na okolje, od odpadkov, porabe električne in toplotne energije do porabe vode. Posebej smo se osredotočili na problematiko odpadne hrane, kjer je poleg okoljskega in ekonomskega izpostavljen tudi etični vidik.
Ključne besede: trajnostno poslovanje hotelov, odpadki v hotelski dejavnosti, problematika zavržene hrane, ogljični odtis hotela, vodni odtis hotela
Objavljeno: 11.04.2018; Ogledov: 56; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (2,03 MB)

10.
Zavzetost medicinskih sester na Kliničnem oddelku za vaskularno nevrologijo in intenzivno nevrološko terapijo (KOVNINT)
Nataša Milojevič, 2018, magistrsko delo/naloga

Opis: V današnjem času zavzetost zaposlenih predstavlja ključ do uspešnega delovanja vsake organizacije. V prvem delu magistrskega dela predstavljamo osnovne teoretične opredelitve in ugotovitve o zavzetosti zaposlenih – predstavitev vprašalnikov, ki se uporabljata za merjenje zavzetosti, in sicer Gallup's Q12 in Utrecht Work Engagement Scale (UWES-17). Aktivna zavzetost zaposlenih zagotavlja večjo delovno in s tem poslovno uspešnost. Na zavzetost vplivajo različni dejavniki. Ob pomoči raziskave dokazujemo stopnjo zavzetosti za delo na Kliničnem oddelku za vaskularno nevrologijo in nevrološko intenzivno terapijo (KOVNINT), ob tem pa bo raziskava razkrila tudi, kolikšen delež zaposlenih je zavzetih, kolikšen nezavzetih in aktivno nezavzetih. V empiričnem delu tako predstavljamo lastno raziskavo o merjenju zavzetosti, ki je bila opravljena med zaposlenimi v zdravstveni negi na oddelku KOVNINT. Merili smo jo s pomočjo 5-stopenjske lestvice – z metodo Gallup Q12 in s pomočjo 7-stopenjske lestvice – z vprašalnikom UWES-17. Z ugotovitvami raziskave bomo poskušali oddelek KOVNINT opozoriti na pomembnost zavzetosti zaposlenih za delo, saj so zavzeti zaposleni učinkovitejši pri opravljanju in izvajanju nalog ter kakovostno izvajanje zdravstvene nege.
Ključne besede: zavzetost pri delu, zavzetost zaposlenih, merjenje zavzetosti, Gallup Q12, Utrecht Work Engagement Scale (UWES).
Objavljeno: 11.04.2018; Ogledov: 47; Prenosov: 16
.pdf Celotno besedilo (1,73 MB)

Iskanje izvedeno v 0.25 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici