SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 712
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Vodenje kadrov v prostovoljskih organizacijah
Neža Govekar, 2018, magistrsko delo/naloga

Opis: V magistrskem delu se osredotočamo na vodenje kadrov – prostovoljcev v prostovoljskih organizacijah. Področje je slabo oz. parcialno raziskano, zato smo z nalogo skušali zaobjeti čim večje polje problematike in poiskati skupni imenovalec. V teoretičnem delu smo najprej predstavili pomen prostovoljskih organizacij in njihovih značilnosti, v nadaljevanju pa predstavili metode vodenja prostovoljcev. Teoretični del smo zaključili z opisom dobrih praks vodenja prostovoljcev. Na podlagi teoretičnega dela smo pripravili anketni vprašalnik. Analiza rezultatov nam je prinesla vpogled v delovanje slovenskih prostovoljskih organizacij, na podlagi katerega smo pripravili nov model vodenja prostovoljcev. Ta na podlagi vrste organizacije, njenega poslanstva, tipa prostovoljcev, raznolikostjo prostovoljskega dela določa aktivnosti, ki naj bi jih organizacije izvajale, da bodo pri zasledovanju svojih ciljev še boljše. To zadnje smo skušali predstaviti s koeficientom uspešnosti prostovoljskih organizacij, ki temelji na rasti števila tistih, ki izvajajo njen program, torej prostovoljcev.
Ključne besede: • Prostovoljska organizacija, • prostovoljec, • model vodenja, • koeficient uspešnosti, • prepoznavanje vrednosti.
Objavljeno: 12.12.2018; Ogledov: 41; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (3,32 MB)

2.
Vpliv e-dokumentacije na kakovost obravnave pacientov v intenzivni terapiji otrok
Nedisa Bosankić, 2018, magistrsko delo/naloga

Opis: Dokumentacija v zdravstveni negi je pomemben pokazatelj kakovosti oskrbe pacientov. Lahko je v papirni ali v elektronski obliki, ki je organizirana znotraj sistema. Dokumentiranje mora potekati po najvišjih standardih, da bi zagotovili varnost in kakovost zdravstvenih storitev. E-dokumentacija je posodobitev obstoječe papirne dokumentacije z namenom izboljšanja kakovosti obravnave pacientov. Ta način dokumentiranja izboljša kakovost, berljivost in razpoložljivost podatkov. Problem predstavlja nadzor nad vstavljenimi tujki. Zaradi zagotavljanja večje sledljivosti nad intervencijami, kot so vstavitev, oskrba in odstranitev tujkov, je bil znotraj informacijskega sistema razvit modul Posegi. S pregledom in analizo dokumentacije ter z vodenimi intervjuji z zdravstvenimi delavci smo primerjali proces obravnave pacienta z obema najbolj pogostima tujkoma (endotrahealni tubus - ET in osrednji venski kateter - OVK) pred in po uvedbi e-dokumentacije. S tem smo želeli ugotoviti, ali je z uvedbo e-dokumentacije prišlo do dviga kakovosti obravnave pacientov. Na osnovi analize smo želeli proučiti možnosti izboljšav ter kako zmanjšati število zapletov, vezanih na ET in OVK. Izpostavili smo prednosti, slabosti, priložnosti in nevarnosti e-dokumentiranja tujkov. Na osnovi raziskave ne moremo popolnoma potrditi, da je z uvedbo e-dokumentacije prišlo do dviga kakovosti obravnave pacientov. Z raziskavo smo prikazali, da z novim načinom dokumentiranja pridobimo veliko več podatkov o vstavljenih tujkih, da je sledljivost boljša ter da z e-dokumentiranjem lažje in hitreje pridemo do analize podatkov in pridobimo avtomatska poročila o vstavljenih tujkih pri pacientu.
Ključne besede: - e-dokumentacija - papirna dokumentacija - endotrahealni tubus - osrednji venski kateter - informacijski sistem
Objavljeno: 07.12.2018; Ogledov: 44; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (3,22 MB)

3.
Funkcionalne specifikacije materialnega poslovanja za proizvodnjo in servisiranje letal
Aljoša Sekulič, 2018, magistrsko delo/naloga

Opis: Manjša podjetja pogosto nimajo veliko interesa, časa ali sredstev za vlaganje v svojo informacijsko tehnologijo. Podjetje MAG letalstvo, d. o. o., nima ustreznega programa za spremljanje in vodenje materialnih zalog. Trenutno zaloge vodijo v programu Microsoft Excel, saj na trgu ni primerne programske opreme, ki bi jim ustrezala. Potrebujejo preprost program z osnovnimi funkcionalnostmi, ki jih finančno ne bi preveč obremenil. Cilj magistrskega dela je bil razviti lasten program za materialno poslovanje, ki bi ustrezal zahtevam proučevanega podjetja. Na osnovi teoretičnega znanja, pridobljenega iz baz podatkov in materialnega poslovanja, ter raziskave problemskega stanja v podjetju smo s pomočjo programa Microsoft Access razvili prototipno rešitev. Predstavili smo jo vodstvu in se pogovorili o možnostih za njeno vpeljavo. Določili smo testno obdobje, ki bo prineslo povratne informacije uporabnika. Do konca leta bomo odpravili še morebitne napake in pomanjkljivosti, s čimer bo program pripravljen za uporabo z začetkom novega leta. Namen magistrske naloge ni bil le izpostaviti probleme podjetja, temveč tudi predstaviti naš novi sistem kot funkcionalno orodje za pomoč podjetjem, ki so se srečala s podobnimi težavami.
Ključne besede: atribut, entiteta, materialno poslovanje, baze podatkov, Microsoft Access
Objavljeno: 04.12.2018; Ogledov: 58; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (1,85 MB)

4.
Analiza sistema e-Naročanja na specialistične ambulantne preglede v Univerzitetni kliniki za pljučne bolezni in alergijo Golnik
Anže Jerman, 2018, magistrsko delo/naloga

Opis: Slovenija je v letu 2017 področju zdravstva uvedla enotno informacijsko rešitev, ki jo predstavljata e-Napotnica in sistem e-Naročanja. Z e-Napotnico bolnikom ni več treba pošiljati papirnatih zelenih obrazcev, zdravstvenim delavcem v službah za naročanje pa informacij iz napotne listine ni več potrebno ročno vnašati v bolnišnični informacijski sistem, saj so vsi pomembni podatki že vključeni vanjo. Za ustrezno komunikacijo in »posredovanje« e-Napotnice je vzpostavljen še sistem e-Naročanja, ki pacientom na podlagi seznama izvajalcev zdravstvenih storitev in čakalnih vrst omogoča enostavno naročilo na zdravstveno storitev zgolj z uporabo številke e-Napotnice. Ker sta navedeni storitvi povsem novi, smo želeli uporabo sistema e-Naročanja v letu 2017 preveriti v praksi in sicer na področju Pulmološke ambulante Klinike Golnik. Ugotovili smo, da je bilo v letu 2017 skupno prejetih 8000 naročil, od tega jih je bilo slabih pet odstotkov izvedenih preko sistema e-Naročanja. V uporabi sistema e-Naročanja so predvladovali moški. Povprečna starost moškega, ki je uporabil e-Naročanje, je bila 48 let, ženske pa 44 let. Povezave med dnevi čakanja in tipom naročila nismo uspeli potrditi. V splošnem se je uporaba e-Naročanja med letom povečevala, njeno rast pa pričakujemo tudi v prihodnosti. V čakalnici klinike je bila pacientom razdeljen tudi anketni vprašalnik s pomočjo katerega smo želeli ugotoviti njihovo percepcijo sistema e-Naročanja. 69 % vprašanih je pritrdilo, da so bili pred naročilom v ambulanto seznanjeni z e-Naročanjem, največkrat pa jih je s tem seznanil napotujoči zdravnik.
Ključne besede: e-Naročanje, e-Zdravje, e-Napotnica, Klinika Golnik
Objavljeno: 04.12.2018; Ogledov: 16; Prenosov: 3
.pdf Celotno besedilo (3,06 MB)

5.
Optimizacija procesa recenzije projektov in njen vpliv na kadre v mikro podjetju
Saša Otrin, 2018, magistrsko delo/naloga

Opis: V magistrskem delu smo optimizirali potek organizacije recenzije projektov v podjetju z izvedbo aplikacije. V uvodu smo predstavili cilje, namen in metode dela. V nadaljevanju so opisane teoretične osnove, kjer se dotaknemo kadrov, sprememb v podjetju, zadovoljstvo zaposlenih in prenove poslovnega procesa. S prikazom obstoječega stanja smo predstavili podjetje in potek recenzij projektov. Ugotovili smo, da je obstoječe stanje organizacije recenzije zamudno in neorganizirano. V nadaljevanju smo predstavili potek raziskave. Najprej smo izdelali aplikacijo s programskim orodjem Microsoft Access. S pregledom arhiva smo določili koliko časa je potrebno za organizacijo recenzije posamezne skupine. Po testiranju aplikacije smo ocenili, koliko časa prihranimo z uvedbo aplikacije. V nadaljevanju so aplikacijo testirali vsi zaposleni. Z anketnim vprašalnikom smo preverili zadovoljstvo zaposlenih z organizacijo recenzije pred in po uporabi aplikacije. Na podlagi odgovorov in njihove analize, smo rezultate primerjali ter v zaključku podali odgovore na raziskovalna vprašanja.
Ključne besede: projektantsko podjetje, organizacija recenzije, optimizacija, aplikacija z Microsoft Access, zadovoljstvo zaposlenih
Objavljeno: 28.11.2018; Ogledov: 27; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (1,99 MB)

6.
Zagotavljanje pravnega varstva kronično bolnim otrokom na kompletni parenteralni prehrani
Slobodanka Pance, 2018, magistrsko delo/naloga

Opis: Sindrom kratkega črevesa je kronična bolezen, ki prizadene delovanje prebavil. Za normalno rast in razvoj otrok s sindromom kratkega črevesa je potrebna kompletna parenteralna prehrana. Otroci s to boleznijo imajo vstavljen broviac kateter, po katerem vsakodnevno dobivajo parenteralno prehrano. Pomembno je, da so starši seznanjeni z zakonodajo in pravicami staršev in otrok, ki potrebujejo posebno nego in varstvo. S pomočjo primerne edukacije staršev s strani zdravstvenega osebja in urejenega zdravstvenega varstva kronično bolnih otrok na kompletni parenteralni prehrani s strani države je zagotovljena varna, kakovostna in kontinuirana domača oskrba. Namen magistrskega dela je bil raziskati in ugotoviti, kako se izvaja zagotavljanje pravnega varstva kronično bolnim otrokom na kompletni parenteralni prehrani. V prvem poglavju smo opredelili problem raziskave in nato predstavili kronično bolnega otroka na kompletni parenteralni prehrani s sindromom kratkega črevesa. V nadaljevanju drugega poglavja smo opisali sodelovanje zdravstvenih delavcev s starši kronično bolnih otrok na kompletni parenteralni prehrani, v tretjem podpoglavju pa pravne okvire pravnega varstva in pravice kronično bolnih otrok na kompletni parenteralni prehrani. V nadaljevanju smo najprej predstavili cilje in metodologijo izvedene kvalitativne raziskave in nato v četrtem poglavju rezultate raziskave. Predstavili smo stališča staršev glede zagotavljanja pravnega varstva kronično bolnih otrok na kompletni parenteralni prehrani. Primarne podatke, ki smo jih predstavili v empiričnem delu magistrskega dela, smo zbrali s pomočjo šestih delno strukturiranih intervjujev z izbranimi starši otrok, ki so uporabniki pravnega varstva kronično bolnih otrok na kompletni parenteralni prehrani v Sloveniji. Na osnovi rezultatov raziskave v magistrskem delu smo ugotovili, da so potrebne določene spremembe in izboljšave na področju pravnega varstva kronično bolnih otrok na kompletni parenteralni prehrani v Sloveniji. V rezultatih smo predstavili stališča in predloge staršev za uvajanje izboljšav z vidika pravnega in socialnega varstva otrok s kronično boleznijo na kompletni parenteralni prehrani. Predstavili smo tudi »poskusno utemeljeno teorijo« in jo dopolnili s shemo, v kateri je prikazan poskusni model dopolnjenega zagotavljanja pravnega varstva kronično bolnim otrokom na kompletni parenteralni prehrani. V zaključku smo odgovorili na raziskovalna vprašanja in predlagali izboljšave ter spremembe na področju zagotavljanja pravnega varstva kronično bolnih otrok na kompletni parenteralni prehrani, kar bi pripomoglo k njihovemu lažjemu in kakovostnejšemu življenju.
Ključne besede: • pravno varstvo, • kronično bolan otrok, • kompletna parenteralna prehrana.
Objavljeno: 27.11.2018; Ogledov: 60; Prenosov: 5
.pdf Celotno besedilo (1,40 MB)

7.
Prenova kreditno limitnega procesa za povečanje prodaje
Vladimira Kogovšek Volk, 2018, magistrsko delo/naloga

Opis: Problem Izvršnega področja veleprodaja trgovskega podjetja Mercator d.d. je podaljševanje trajanja procesa odobritve kreditnega limita. Kupec pričakuje informacijo o stanju kreditnega limita v realnem času, torej v času oddaje naročila, kar pa mu prodajna služba proučevanega trgovskega podjetja ne more zagotoviti, kar ima za posledico upad prihodkov podjetja. Prav tako prodajna služba nima na voljo strukturiranega prikaza podatkov o stanju terjatev in kreditnih limitov za obstoječe kupce ter potencialih novih kupcev. Uporabili smo metodo grafičnega prikaza za posnetek obstoječega stanja procesa za upravljanje s kreditnimi limiti kupcev in za komunikacije s prodajnim procesom. Na podlagi zbranih dejstev smo pripravili seznam predlaganih izboljšav. Učinkovitost predlaganih izboljšav smo ugotavljali z metodo intervjuja. Glavni rezultat predstavlja prenovljen proces za upravljanje s kreditnimi limiti kupcev in za komunikacije s prodajnim procesom. Izdelali smo model za oceno potencialnih kupcev trgovskega podjetja Mercator d.d. v trgovski dejavnosti. Pripravili smo tudi strukturiran izpis podatkov o finančnih informacijah kupcev na grafični - vizualni način kot rešitev za hitro in učinkovito spremljanje podatkov o kupcih.
Ključne besede: kreditni limit, terjatve, potencialni kupci, prenova procesa, podpora poslovanju, obvladovanje podatkov
Objavljeno: 23.11.2018; Ogledov: 84; Prenosov: 0

8.
Digitalizacija SWIFT procesov v bančništvu
Aljaž Toman, 2018, magistrsko delo/naloga

Opis: Magistrsko delo obravnava načrtovanje in razvoj rešitve za avtomatizacijo razvrščanja in posredovanja medbančnih SWIFT-sporočil. Predstavljena rešitev digitalizira obstoječe postopke ter nadalje omogoča digitalizacijo povezanih poslovnih procesov. Tematika je obravnavana in predstavljena v konkretnem okolju bančne ustanove ter prilagojena za delovanje v njem. Cilj magistrskega dela je postaviti koncept rešitve, ga podrobno načrtovati ter evalvirati njegovo realizacijo v sodelovanju z Gorenjsko banko, d. d., Kranj. Glavni cilj rešitve je digitalizacija SWIFT-procesov. To zajema popolno digitalizacijo in avtomatizacijo procesa razvrščanja in posredovanja sporočil, poleg tega pa to delno digitalizira tudi vse povezane poslovne procese. Širši cilj rešitve je omogočiti digitalizacijo povezanih poslovnih procesov na račun izločitve papirnih verzij sporočil kot vhodov v posamezne procese. V prvem delu magistrskega dela so predstavljene teoretične osnove digitalne preobrazbe, digitalizacije poslovnih procesov ter brezpapirnega poslovanja, na podlagi katerih je zastavljena ideja za koncept rešitve. Prav tako so predstavljene tehnične teoretične osnove, ki so potrebne za osnovno razumevanje nadaljevanja. Predstavljena sta SWIFT-sistem ter osnovno delovanje izmenjave medbančnih sporočil preko ponudnika deljene SWIFT-infrastrukture. V nadaljevanju je prikazan osnovni koncept rešitve na podlagi proučenih teoretičnih izhodišč in specifik delovanja SWIFT-sistema na tehničnem nivoju v obravnavani organizaciji. Skladno s tem so natančneje definirani procesi, na katere implementacija rešitve vpliva, skupaj z načrtovanim procesom po opravljeni prenovi. Jedro naloge predstavljajo izdelava klasifikacijskega modela, njegovo testiranje ter načrtovanje programske realizacije rešitve. Ta zajema tri različne funkcionalnosti, in sicer klasifikacijo sporočil, njihovo obdelavo in razširitev ter posredovanje na ustrezno mesto. Delovanje rešitve je na koncu predstavljeno s primerom celotne obdelave konkretnega sporočila, ki ga je banka prejela. V zadnjem delu so predstavljeni ocena učinkov, diskusija z možnostmi za nadaljnji razvoj ter pogoji za uvedbo takšne rešitve v poljubno bančno okolje.
Ključne besede: Digitalizacija poslovnih procesov, brezpapirno poslovanje, SWIFT, avtomatizacija ročnih postopkov
Objavljeno: 19.11.2018; Ogledov: 98; Prenosov: 13
.pdf Celotno besedilo (4,48 MB)

9.
Financiranje sistema zdravstvenega varstva na temelju solidarnosti in socialne pravičnosti
Špela Klemenčič, 2018, magistrsko delo/naloga

Opis: Zaradi demografskih in družbenih sprememb ter hkrati zaradi omejevanja javne porabe zaradi finančne krize, ki je prizadela Evropo po letu 2008, se (javni) sistemi zdravstvenega varstva v mnogih državah na svetu soočajo z velikimi finančnimi negotovostmi, ki imajo pomemben vpliv na doseženo raven dostopnosti in kakovost zdravstvenih storitev (Sklepi Sveta o skupnih vrednotah in načelih zdravstvenih sistemov Evropske unije, 2006). Številni sistemi ne uspejo zajeziti rasti stroškov, finančni pritiski pa vse bolj otežujejo zagotavljanje socialnega in zdravstvenega varstva v posameznih državah v Evropi in izven njenih meja (EK, 2011). V Sloveniji se že od nastopa globalne ekonomske krize soočamo z velikimi negotovostmi ne zgolj na področju finančne vzdržnosti sistema zdravstvenega varstva, temveč tudi na drugih področjih družbenega delovanja in razvoja. Kriza je razkrila številne strukturne pomanjkljivosti v državi, pogoste odmike je zaslediti v obstoječi regulativi, z vidika finančne vzdržnosti javnih sistemov in obstoja sistema blaginje pa je vse prej kot ugodna tudi demografska struktura in napovedi za prihodnost. V nalogi smo predstavili trenutno stanje in gibanje trendov posameznih postavk, ki so neposredno povezane z zagotavljanjem zadostnih in stabilnih virov financiranja sistema zdravstvenega varstva (javni in zasebni viri financiranja, davki in socialni prispevki) ter v okviru le-teh proučili obseg solidarnosti in socialne pravičnosti. Na osnovi teoretičnih spoznanj, primerjalnih podatkov, kvalitativne analize in matematičnih izračunov smo v zaključnem delu naloge ocenili vpliv trenutne ureditve na izbrane kazalnike solidarnosti in socialne pravičnosti (to so univerzalen dostop, progresivnost in proporcionalnost, pokritost za osnovno košarico pravic, stopnja delitve stroškov različnih družbenih skupin v sistemu obveznega zdravstvenega zavarovanja, višina premije pri dopolnilnem zdravstvenem zavarovanju, delež neposrednih plačil iz žepa) ter nakazali možnosti nadaljnjega razvoja. Financiranje sistema zdravstvenega varstva v Sloveniji ni pravično in vpliva na zmanjšanje načela solidarnosti. Breme financiranja sistema prevzema predvsem aktivna populacija, obstoječa ureditev ob predpostavki demografskih sprememb pa tudi ne zagotavlja finančne vzdržnosti sistema na dolgi rok. Kljub trenutnim fiskalnim omejitvam, je nujno potrebno pretehtati javne prihodke in znotraj le-teh iskati stabilne vire za financiranje sistema zdravstvenega varstva, ki bodo zadostili predvsem zdravstvenim potrebam prebivalstva kot tudi številnim drugim zahtevam v sistemu in izven njega. Da bi zagotovili solidarnost in socialno pravičnost na ravni zbiranja sredstev za financiranje sistema zdravstvenega varstva so potrebne usklajene politike na vseh ključnih področjih družbenega delovanja in razvoja kot tudi usklajeno delovanje vseh ključnih funkcij znotraj sistema zdravstvenega varstva, ki so medsebojno povezane in soodvisne. Dostopnost do učinkovitih zdravstvenih storitev in zaščita pred zdravstvenimi in/ali dohodkovnimi šoki se lahko uresničuje zgolj s sodelovanjem in podporo, skrbno načrtovanimi procesi in aktivnostmi, visoko pokritostjo za definiran obseg storitev (standard, obseg in cene zdravstvenih storitev bi morale biti regulirane) ter transparentno in odgovorno rabo sredstev na vseh nivojih delovanja (razdelitev sredstev glede na dejanski obseg opravljenih storitev z upoštevanjem nagrajevanja za kakovostno opravljeno delo). Zgolj na tak način lahko spodbujamo enakost in pravičnost v sistemu ter izboljšujemo kakovost življenja prebivalcev in prebivalk, ki je pomemben dejavnik blaginje in osrednji cilj družbenega razvoja.
Ključne besede: sistemi zdravstvenega varstva, sheme financiranja, prispevki za zdravstveno zavarovanje, dopolnilno zdravstveno zavarovanje, davki, izdatki iz žepa
Objavljeno: 12.11.2018; Ogledov: 48; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (3,30 MB)

10.
Študija primera izboljšave skupne učinkovitosti v proizvodnem procesu
Rok Kalan, 2018, magistrsko delo/naloga

Opis: Tehnološka zahtevnost proizvodov, visoki standardi kakovosti, omejene proizvodne kapacitete in svetovna konkurenca silijo podjetja k stalnim izboljšavam in zagotavljanju dobičkonosnosti. S tem namenom je v magistrski nalogi predstavljena praktična izvedba projekta izboljšave obstoječega proizvodnega procesa, ki je lahko osnova za podobne primere v različnih okolji. Z ustrezno strukturiranim pregledom, analizo, izvedbo in korekcijami smo proizvodnemu procesu občutno izboljšali rezultat, sodelovali pa smo neposredno z zaposlenimi in jih pri njihovem utečenem delu usmerjali ter dopolnjevali. Organizacijsko-procesni vidik projekta, ki je pomemben za področje te naloge, zajema predvsem oblikovanje in spremljanje od strokovnih sodelavcev definiranih akcij in njihovega vpliva na skupno učinkovitost opreme (OEE), ki je v tem primeru glavni kazalnik proizvodne uspešnosti. Kazalnik namreč združuje tri faktorje  razpoložljivost, uspešnost in kakovost. Z njim proizvodnjo spremljajo vodilna svetovna podjetja, saj nudi odlično osnovo za analizo in spremljanje proizvodnega procesa.
Ključne besede: Ključni kazalniki proizvodne učinkovitosti, Skupna učinkovitost opreme (OEE), Sistem stalnih izboljšav, Zagotavljanje kakovosti, Akcijski načrt
Objavljeno: 12.11.2018; Ogledov: 43; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (1,08 MB)

Iskanje izvedeno v 0.14 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici