SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 722
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Implementacija informacijskega sistema v operativni poslovni sistem
Tjaša Kobal, 2019, master's thesis

Abstract: Uvajanje nove celovite rešitve (angl. ERP ‒ Enterprise Resource Planning/Celovite informacijske rešitve) ima na zaposlene v večini zelo stresen vpliv. Vsi udeleženci v procesu, tako ponudnik in ponudnikovi operativci, uvajalci, podpora, prenašalci podatkov do prejemnika storitev in njihovih operativnih uporabnikov posameznih modulov ter končnih prejemnikov in analitikov pomembnih informacij, imajo željo po čim bolj učinkoviti vpeljavi sistema. Čim bolj učinkovita vpeljava ponavadi v praksi pomeni s čim manjšim časovnim in stroškovnim vložkom ter čim večji dodani vrednosti uporabe sistema. Zadovoljstvo uporabnika ter povečanje dodane vrednosti pri uporabi novega sistema je prioriteta zunanjega izvajalca oziroma ponudnika ERP sistema. V praksi žal velikokrat pride do negativnih učinkov faznih pričakovanj in nepredvidljivih zasukov, ki so posledica večih notranjih in zunanjih dejavnikov. S pomočjo dobre strategije in pravega projektnega pristopa k implementaciji novega sistema bomo povečali možnosti za uspešnost povezave poslovnih procesov z novim ERP sistemom, za kar sta ponovno odgovorni obe vpleteni strani. Razvoj tehnologije nas tako kot končnega uporabnika kot tudi razvijalca novosti spodbuja ter omejuje pri naši osebni tehnološki rasti in vseživljenjskemu učenju, ki je nujno pri preživetju v tehnološko in digitalno dovršenem svetu. V magistrski nalogi smo se v drugem delu osredotočili na uporabnike sistema in njihove občutke pri implementaciji in uvajanju sistema v podjetju. Na podlagi te raziskave bomo poskušali ponudnika sistema vzpodbuditi k napredku na različnih področjih delovanja, glede na predelano teorijo ter glede na misli, želje, kritične motnje in izpovedi naših intervjuvanih oseb. Poleg napredka na strani ponudnika pa si želimo obratno vzpodbuditi tudi sodelovanje in napredovanje s strani uporabnika samega. Ne samo končnega uporabnika, ampak glavnega odgovornega člena za implementacijo celovitih programskih rešitev.
Keywords: ERP, trendi, integracija, uvajanje, poslovni procesi, navodila, opredelitev ERP sistema
Published: 13.06.2019; Views: 63; Downloads: 5
.pdf Full text (1,46 MB)

2.
Evtanazija - včeraj, danes, jutri
Silvija Proje, 2019, master's thesis/paper

Abstract: O evtanaziji, ki so jo skozi zgodovino najpogosteje definirali kot dobro, lahko, nebolečo smrt oziroma jo v sodobnem času definirajo kot odvzem življenja s soglasjem osebe, se razpravlja že vrsto let. Razprave dosežejo svoj vrhunec ob posameznih ekscesnih dogodkih in nato poniknejo, vendar nikoli ne zamrejo. Hiter razvoj medicine tako na farmakološkem, kot tudi tehničnem področju, je pripeljal do mejnih situacij, ko se je boj za človekovo življenje, oziroma boj proti smrti, sprevrgel v manipuliranje z življenjem. Pojavil se je dvom o delovanju medicine na podlagi začrtanih etičnih načel, kot so načelo avtonomije, neškodljivosti in dobrodelnosti oziroma koristnosti in načelo pravičnosti. Strokovnjaki z različnih področij medicine, prava, bioetike, filozofije so bili zato na podlagi obstoječega stanja, argumentov in mnenja prebivalstva prisiljeni začeti s spreminjanjem starih, zasidranih smernic, protokolov, kodeksov in tudi zakonov. V magistrski nalogi smo podrobneje po obdobjih predstavili razvoj, poglede ter stališča, ki so privedla do današnje interpretacije evtanazije. Poglobili smo se v stališča etike ter etična načela in tudi v argumente za in proti evtanaziji. Prav tako smo povzeli pravne spremembe tekom časa in najnovejše zakone na tem področju.
Keywords: evtanazija, pomoč pri samomoru, etika, argumenti za in proti, zakonodaja.
Published: 10.05.2019; Views: 105; Downloads: 22
.pdf Full text (1,29 MB)

3.
Pivovarska vojna - Odnos z vlagatelji
Urška Sušanj, 2019, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu smo na primeru t. i. pivovarske vojne poskušali skozi raziskovalna vprašanja ugotoviti, kako objavljena informacija vpliva na ceno delnic. Javno objavljena informacija o cenah in nakupih delnic in javno objavljene namere po prevzemu večinskega deleža so bile ključnega pomena. Posledično so pomenile znak za alarm ter aktivacijo vseh razpoložljivih poslovnih partnerjev in hčerinskih družb. Še junija 2001 je cena za delnico Pivovarne Union znašala 10.000 tolarjev. V boju za prevzem in čim hitrejši nakup, s čemer bi pridobili strateško prednost pred konkurenti, je Interbrew, po predhodni uskladitvi s Pivovarno Union, le 5 mesecev kasneje za eno delnico ponudil kar 73.000 tolarjev. Javna objava tako ekstremno zvišanih ponudb je povzročila verižno reakcijo. Slovenska odškodninska družba (SOD) je svoj paket delnic prodala Pivovarni Laško, za rekordnih 86.000 tolarjev, sledila je ponudba Interbrewa za 90.000 tolarjev, ter zadnja rekordna ponudba Interbrewa Pivovarni Laško, za odkup vseh delnic Uniona za kar 120.000 tolarjev. Javno objavljene informacije so bile izjemno pomembne. Pogojevale so odziv konkurentov in v večini primerov pomenile zvišanje ponujene cene za odkup. Pri tem so uporabljali vsa dovoljena in nedovoljena sredstva, občasno pa tudi manipulacije, zavajanja ter izkoriščanja različnih možnosti, vključno s tožbami. Cene so se gibale iracionalno, v že tako razgretem poslovnem okolju pa so se ob tem nenehno pojavljale razprave o nacionalnem interesu ter posledično izgubi nacionalne identitete.
Keywords: - Javno objavljena informacija, - cena delnic, - percepcija, - prevzemi, - nacionalni interes.
Published: 10.05.2019; Views: 78; Downloads: 11
.pdf Full text (888,33 KB)

4.
Management znanja in dejavniki razvoja zaposlenih v podjetju Fraport Slovenija
Špela Uršič, 2019, master's thesis

Abstract: Podjetje Fraport Slovenija je bilo v letu 2018 nagrajeno z nazivom najboljšega zaposlovalca kot najboljšega tujega vlagatelja ter že šestič in četrto leto zapored prejelo priznanje za uglednega delodajalca v raziskavi Moje.delo. Zaključno delo predstavlja osredotočenje tematike vezane na zaposlene podjetja Fraport Slovenija. Zaradi današnjih potreb okolja in organizacij, ki nakazujejo veliko stopnjo pomenu znanja zaposlenih in odgovornosti zaposlenih do doseganja ciljev organizacije, je tematika magistrske naloge vezana na eni strani na pomen upravljanja znanja in na drugi strani na vidik zaposlenih do organizacije. Pri tem bi izpostavili dejstvo, da znanja, ki nastajajo hitro, nadomeščajo še hitreje nova znanja. Ravno tako se na delovnih mestih predvideva vse višji nivo znanja za potrebe uresničevanja strategije organizacij. Spremembe v zunanjih elementih organizacije (tehnologiji, okoljskih sprememb, trajnostnem razvoju) so vidne in zaznane skozi ustvarjanje in hitrejše transformacije delovnih mest. Po eni strani bomo tako v magistrskem delu zgradili teoretični okvir, ki bo najprej upošteval izhodišča managementa znanja in dejavnikov sprememb v organizacijah, po drugi strani pa bomo teoretično izpostavili tudi vidike zadovoljstva zaposlenih, ki v mnogih vidikih izpostavljajo pomembnost in usmeritve organizacij v smer ohranjanja pozitivne organizacijske klime. Empirični del magistrske naloge bo obsegal raziskavo in analizo raziskave, izvedene v podjetju Fraport Slovenija. V analizo bomo zajeli delovne pogoje, organizacijo dela, karierne možnosti, strokovno usposabljanje in učenje ter vidik inovativnosti in iniciativnosti zaposlenih.
Keywords: znanje, zaposleni, management znanja, zadovoljstvo zaposlenih, raziskava
Published: 08.05.2019; Views: 53; Downloads: 16
.pdf Full text (3,78 MB)

5.
Vpeljava digitalnega marketinga v podjetju za prodajo talnih oblog
Milena Majkić, 2019, master's thesis/paper

Abstract: V magistrski nalogi je predstavljen novodobni trend poslovanja, bolj specifično – digitalni marketing in kako je ta prisoten v našem obravnavanem problemu, ter kako bi se ga lahko izboljšalo. Obravnavani problem je podjetje Prehod d. o. o., ki se ukvarja s prodajo luksuznega vrtnega pohištva in talnih oblog. Magistrska naloga je razdeljena na dva dela, in sicer na teoretični ter praktični del. V teoretičnem delu smo opisali pojem digitalnega marketinga, ki smo ga v nadaljevanju razčlenili. Prvo preučevano področje je optimizacija spletnih strani in kateri so njeni tehnični vidiki, kaj je on-page optimizacija, kako poiskati ključne besede in na kakšen način jih vključiti v optimizacijo ter ostali vidike, ki vplivajo na visoko uvrščanje v iskalnikih s pomočjo spletne optimizacije. Za ugotavljanje učinkovitosti spletne optimizacije smo v naslednjem poglavju obravnavali spletno analizo in merjenje. V tem poglavju smo preučili pomen spletne analitike in merjenja ter načrt, kako bomo izvedli našo analizo in merjenje v praktičnem delu. Kot zadnji element digitalnega marketinga smo navedli družbena omrežja. Raziskali smo, katera družbena omrežja so najpopularnejša na svetu in v Sloveniji, kako izvajati trženje skozi njih in katero strategijo uporabiti. Obravnavali smo Facebook in Instagram. V praktičnem delu smo začeli s predstavitvijo trenutnega stanja digitalnega marketinga v podjetju Prehod in nadaljevali s predstavitvijo želenega stanja. Predstavili smo tudi proces izdelave nove spletne strani za talne obloge in preproge. Ker je cilj magistrske naloge učinkovito optimizirati novo spletno mesto, smo analizirali konkurenčna spletna mesta v tej branži ter trenutno spletno mesto za talne obloge in preproge v podjetju Prehod. S pridobljenimi podatki smo tako lahko bolj kakovostno optimizirali spletno mesto, ki je predstavljeno v svojem poglavju. Prav tako smo analizirali Facebook strani podjetja Prehod in konkurenčnih podjetij. Ker vsebina za novo spletno mesto še ni na voljo, žal nismo imeli možnosti spletnega mesta objaviti in ga analizirati ter na podlagi teh rezultatov izboljšati. V zaključku smo zapisali, kaj so nadaljnje vizije podjetja, ko bo spletno mesto objavljeno.
Keywords: Digitalni marketing, spletna stran, optimizacija spletne strani, analiza in merjenje spletnih strani, družbena omrežja.
Published: 04.04.2019; Views: 86; Downloads: 25
.pdf Full text (3,12 MB)

6.
Razvoj projektne kontrolne plošče z uporabo spletnih tehnologij
Simon Drev, 2019, master's thesis/paper

Abstract: V magistrski nalogi obravnavamo problematiko projektnega vodenja skozi faze razvoja in izdelave proizvoda na primeru orodjarstva. Obravnavamo problematiko dostopa do informacij o projektu v heterogenem informacijskem okolju. Za rešitev proučevanega problema predlagamo izgradnjo kontrolne plošče projekta za pregled informacij o projektu, ki se nahajajo v več informacijskih sistemih. Predlagamo modularno zgradbo programske rešitve kontrolne plošče. Predlagamo tudi arhitekturo programske rešitve in metodologijo izgradnje programske rešitve projektne kontrolne plošče. Za realizacijo projektne kontrolne plošče smo uporabili sodobne spletne tehnologije tako na odjemalski strani kot na strani aplikacijskega strežnika. V projektno kontrolno ploščo smo vgradili tudi tehnologije za skupinsko delo, kot so tematski pogovor in dodeljevanje in spremljanje nalog. Tehnologije za skupinsko delo imajo v tem primeru vlogo razširiti krog projektne skupine na vse relevantne deležnike brez tveganja za večje izgube časa za dolgotrajne in pogosto neproduktivne projektne sestanke. Na koncu opišemo prototip projektne kontrolne plošče in opišemo njen način delovanja.
Keywords: Projektno vodenje, Razvoj in izdelava orodja v orodjarstvu, Načrtovanje in razvoj računalniških aplikacij, Spletne tehnologije, Storitveno naravnana arhitektura (SOA)
Published: 02.04.2019; Views: 82; Downloads: 12
.pdf Full text (2,19 MB)

7.
Vpliv dejavnikov kakovosti na organizacijsko kulturo in klimo v zdravstvu
Kaja Železnik, 2019, master's thesis/paper

Abstract: V magistrskem delu je obravnavana kakovost v zdravstvu ter različni kazalniki le-te. Opredeljeni so kazalniki organizacije za gospodarsko sodelovanje in razvoj (OECS), projekt PATH ter šest načel kakovosti. Na podlagi šestih načel kakovosti smo ugotovili, kako je kakovost v zdravstvu povezana in vpliva na zadovoljstvo zaposlenih v slovenskih bolnišnicah. S pomočjo Likertove lestvice smo ugotovili, katero načelo je za zaposlene v slovenskih bolnišnicah na področju dela najmanj in katero najbolj pomembno. Anketirani so ocenili, da je najpomembnejše načelo varstvo pacientov, zatem osredotočenost na obravnavo pacienta, uspešnost zdravstvenih posegov, enakost do obravnave pacienta, pravočasno zdravljenje, za očitno najmanj pomembno pa so ocenili učinkovitost. Za večjo relevantnost pomembnosti načel kakovosti anketiranih smo v anketi uporabili tudi rangiranje teh načel. Na podlagi dobljenih rezultatov so anketiranci ocenili, da je najpomembnejše varstvo pacientov in najmanj pomembna učinkovitost v smislu – ali lahko nekaj naredimo ceneje z enakim učinkom. V tem delu smo ugotovili, da je rezultat o najbolj pomembnem in najmanj pomembnem načelu enak, ne glede na vrsto merjenja pomembnosti načel.
Keywords: Dejavniki kakovosti, kakovost v zdravstvu, organizacijska klima, organizacijska kultura
Published: 14.03.2019; Views: 90; Downloads: 19
.pdf Full text (1,23 MB)

8.
Izobraževanje medicinskih sester na Kliničnem oddelku za travmatologijo UKC Ljubljana
Samir Alagić, 2019, master's thesis/paper

Abstract: V magistrski nalogi smo se osredotočili na izobraževanje in motivacijo medicinskih sester na Kliničnem oddelku za travmatologijo v Univerzitetnem kliničnem centru Ljubljana. Opredelili smo pojme izobraževanja in njegove glavne elemente, s katerimi se v delovnem procesu srečujemo. Vse večja frekvenca pacientov v bolnišnicah botruje nenehnim spremembam in hitrim prilagoditvam v zdravstveni negi. Predstavili smo pregled razvoja izobraževanja v zdravstveni negi in njegovo povezavo z motivacijo medicinskih sester. Prepoznavanje motivacije nam bo nadalje koristilo za prepoznavanje dejavnikov, s katerimi lahko smiselno dosežemo želeni cilj pri izobraževanju medicinskih sester. Rezultati raziskave, ki smo jo izvedli na Kliničnem oddelku za travmatologijo UKC Ljubljana, nam bodo koristili pri nadaljnji organizaciji izobraževanj in strokovnem razvoju medicinskih sester na omenjenem oddelku. Zanimalo nas je mnenje medicinskih sester glede izobraževanja in njegova uporabnosti v delovnem procesu in poleg tega, kaj jih pri izobraževanju motivira in ovira. Prav tako smo iskali odgovore na razlike med starejšimi medicinskimi sestrami in mlajšimi medicinskimi sestrami glede izobraževanja. Rezultati so pokazali, da so medicinske sestre v povprečju na Kliničnem oddelku za travmatologijo motivirane za izobraževanje, vendar moramo za dosego cilja izobraževanje bolj prilagoditi potrebam organizacije in zaposlenih.
Keywords: izobraževanje, motivacija, UKC Ljubljana, zdravstvena nega, medicinska sestra
Published: 27.02.2019; Views: 143; Downloads: 33
.pdf Full text (2,45 MB)

9.
Zadovoljstvo stanovalcev, svojcev in zaposlenih v domu upokojencev Špesov dom Vojnik
Barbara Brečko, 2018, master's thesis/paper

Abstract: Stopnja zadovoljstva uporabnikov je v vrhu meril kakovosti in ima odločujoč vpliv na poslovni uspeh organizacije. Z nalogo smo želeli ugotoviti zadovoljstvo svojcev, stanovalcev in zaposlenih v domu starejših občanov Špesov dom Vojnik. Z uvedbo sistema kakovosti European quality-improving leraning (E-Qalin) smo želeli ugotoviti, s katerimi področji delovanja so svojci, stanovalci in zaposleni zadovoljni, katera področja so za njih pomembnejša in kaj bo treba še izboljšati. Uporabljena je bila metoda deskriptivne statistike. V raziskavi so bili uporabljeni trije vprašalniki, ki so bili namenjeni svojcem, stanovalcem in zaposlenim. Vprašalnike smo pridobili od podjetja Fabrika, za kar imamo pisno dovoljenje. Anketiranje je bilo izvedeno leta 2013, ko se je dom vključeval v E-Qalin, leta 2014 in leto kasneje, 2015. Anketiranci so si pri ocenjevanju trditev pomagali s petstopenjsko lestvico. Na koncu vsakega vprašalnika so dopisali svojo starost, lahko so dodali tudi pripombe, predloge in napisali pohvalo. Vprašalnik za svojce je skupno vseboval 24 vprašanj, ki so se posvetila trem različnim področjem delovanja (zadovoljstvu z nivojem nege in oskrbe, zadovoljstvu glede vključenosti in imidžu doma). Vprašalnik za stanovalce je skupno vseboval 33 vprašanj, ki so ocenjevala pet različnih področij delovanja z različnimi podpodročji (zadovoljstvo s standardom nege in oskrbe, komunikacijo, avtonomijo, ponudbo dodatnih dejavnosti in zasebnost). Vprašalnik za zaposlene pa je vseboval 23 vprašanj za pet različnih področij delovanja (zadovoljstvo z interdisciplinarnim sodelovanjem, sprejemanje vizije, klimo v organizaciji, možnost osebnega in poklicnega razvoja ter dodatno usposabljanje). V raziskavi je sodelovalo 67 svojcev. S splošno kakovostjo storitev jih je bilo 37 % zadovoljnih, 62 % zelo zadovoljnih in 1 % niti zadovoljen niti nezadovoljen. Razlika v povprečni oceni stopnje zadovoljstva pri svojcih je bila po vpeljavi modela E-Qalin statistično pomembno višja. Od skupno 69 anketiranih stanovalcev jih je bilo s splošno kakovostjo storitev 31 % zadovoljnih, 66 % zelo zadovoljnih in 3 % niti zadovoljni niti nezadovoljni. Pri stanovalcih se je povprečna ocena zadovoljstva po vpeljavi modela E-Qalin prav tako zvišala, vendar razlika ni bila statistično pomembna. V sklopu ankete za zaposlene je sodelovalo 47 zaposlenih. S splošno kakovostjo storitev jih je bilo 57 % zadovoljnih, 26 % zelo zadovoljnih in 17 % niti zadovoljnih niti nezadovoljnih. Razlika v povprečni oceni stopnje zadovoljstva pri zaposlenih se je od leta 2013 do leta 2015 statistično pomembno povišala. Raziskava je razkrila pomen vpeljave sistema kakovosti v Špesov dom Vojnik in postopen dvig zadovoljstva svojcev, stanovalcev in zaposlenih. Rezultati anket so vodstvo spodbudili, da so se pri delu uvedle določene spremembe, ki so jih predlagali svojci, stanovalci in zaposleni.
Keywords: zadovoljstvo, svojci, stanovalci, zaposleni, sistem kakovosti E-Qalin, spremembe
Published: 18.01.2019; Views: 245; Downloads: 37
.pdf Full text (4,85 MB)

10.
Analiza zavzetosti zaposlenih v finančnem sektorju
Tea Hočevar, 2018, master's thesis/paper

Abstract: Delovna zavzetost ali zavzetost zaposlenih je nov model ocenjevanja, ovrednotenja ali upravljanja s kadri na delovnih mestih. Podjetja vse več pozornosti namenjajo ugotavljanju zadovoljstva zaposlenih, malo pa je bilo opravljenih raziskav na temo zavzetosti zaposlenih v delovnih okoljih. Zavzetost je več kot samo sreča, motivacija in zadovoljstvo. Je v bistvu stanje zaposlenega, ki s svojim znanjem, čustvi, izkušnjami in vedenjem pripomore k doseganju pozitivnih rezultatov podjetja. V teoretičnih osnovah smo pregledali definicije zavzetosti zaposlenih, ali obstajajo ločnice med zadovoljstvom in zavzetostjo, kako bi dosegali višjo zavzetost med zaposlenimi, kako zavzetost vpliva na uspešnost podjetij in kakšna je korelacija med zaposlenimi in kupci ter kako lahko managerji poskrbijo za dvig zavzetosti v svojih podjetjih. V empiričnem delu magistrske naloge smo raziskovali zavzetost zaposlenih na delovnem mestu v finančnem sektorju. Zavzetost zaposlenih smo ocenjevali po dveh svetovno znanih metodah merjenja zavzetosti zaposlenih in sicer Gallup Q12 in UWES (»Utrecht Work Engagement Scale«).
Keywords: zavzetost, zaposleni, finančni sektor, Gallup Q12, UWES
Published: 18.12.2018; Views: 204; Downloads: 38
.pdf Full text (1,17 MB)

Search done in 0.38 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica