| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 807
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Povezanost med družbeno odgovornostjo organizacij in odzivi potrošnikov z vidika marketinga
Ana Lambić, 2021, master's thesis

Abstract: Organizacije se kot posledica globalizacije soočajo z različnimi izzivi in močno konkurenco na tržišču. Posledično vedno pogosteje zasledimo pojem družbene odgovornosti organizacij, katero opredelimo kot zavedanje organizacij, da so del širše družbe ter da so odgovorne za svoje vplive, ki jih imajo na družbo in okolje. Le-ta ima pozitiven vpliv na odzive potrošnikov, kot so nakupni namen, zaupanje, zvestoba, zadovoljstvo, namen ponovnega nakupa, ugled, spoštovanje in pripravljenost večjega vložka. Namen dela je bil predstaviti teoretično podlago družbene odgovornosti organizacij in odzivov potrošnikov z vidika marketinga ter ugotoviti medsebojno povezanost med obravnavanima področjema. Za potrebe raziskave je bil uporabljen raziskovalni pristop, in sicer najprej s kritičnim pregledom sekundarnih virov literature in nato s kvantitativnim pristopom, za katerega so bili podatki zbrani z anketo. Sledila je interpretacija ugotovitev. Raziskava je pokazala, da je družbena odgovornost organizacij zelo pomemben dejavnik pri odločitvi za nakup pri potrošnikih, pri katerih je na podlagi raziskave moč zaznati pomanjkanje informacij z obravnavanega področja. Družbena odgovornost organizacij ima pozitiven vpliv na vse omenjene odzive potrošnikov, ki pa se razlikujejo glede na starost potrošnika. Družbena odgovornost organizacij je pomembna metoda za razvoj dolgotrajnega dobrega odnosa z deležniki, zato je zelo pomembno celovito poznavanje področja, ki ima pozitiven vpliv na obnašanje potrošnikov.
Keywords: družbena odgovornost organizacij, odzivi potrošnikov, marketing, organizacija, management
Published: 06.04.2021; Views: 48; Downloads: 17
.pdf Full text (1,16 MB)

2.
Obremenitve in obremenjenosti zaposlenih v proizvodnji ter določitev ergonomskih ukrepov na podlagi metod rula in reba
Nina Čebin, 2021, master's thesis

Abstract: V okviru magistrskega dela smo v podjetju Lit Transit opravili ergonomsko analizo delovnih mest v proizvodnji. V uvodu so predstavljeni podjetje, znanstvena veda ergonomija ter njena načela. Predstavljeni sta tudi ergonomski metodi RULA in REBA. Sledi opis delovnih mest v proizvodnji, ki so predmet analize. Analiza je opravljena s pomočjo ankete ter opazovalnima metodama RULA in REBA. V zaključnem delu so predstavljeni rezultati vseh analiz s komentarji, ter predlogi za izboljšanje dela. Ugotovljeno je bilo, da je zdravje zaposlenih v podjetju, dolgoročno gledano, ogroženo. Nepravilna izbira oz. postavitev delovne opreme ali orodja lahko privede do škodljivih posledic za zaposlene, kar pa pomeni tudi negativne posledice za podjetje. S pomočjo znanja ergonomije se delovna mesta ter oprema lahko oblikujejo tako, da se prilagajajo posameznikom, zaposlenih v proizvodnji. Ko je poskrbljeno za najboljše in najprimernejše pogoje dela, se zadolžitve bolje in natančneje opravljajo, hkrati pa ergonomsko delovno mesto predstavlja varno opravljanje dela za zaposlene, kar vpliva tudi na njihovo zadovoljstvo. Posledično to pomeni, da v svoje zadolžitve vložijo več truda, so učinkovitejši oz. produktivnejši, kar pa za podjetje predstavlja zelo pozitiven efekt – hitrejše in zagotovljeno doseganje zastavljenih ciljev. Ne sme pa se prezreti dejstva, da za uspešno delovanje podjetja in zadovoljstvo zaposlenih ni dovolj samo enkratno ergonomsko oblikovanje delovnih mest, treba jih je tudi redno vzdrževati, izpopolnjevati, analizirati ter na podlagi dobljenih rezultatov in sprotnih sprememb tudi prilagajati.
Keywords: Ergonomija, proizvodnja, preventivna vadba, delovno mesto, RULA, REBA
Published: 06.04.2021; Views: 42; Downloads: 2
.pdf Full text (5,35 MB)

3.
Usposabljanje osebnih asistentov za potrebe neodvisnega življenja invalidov v republiki sloveniji
Tina Ferbežar, 2021, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo je nastalo z namenom razumevanja (razvoja) novega poklica v zdravstvu in socialnem varstvu, ki se je v Sloveniji intenzivneje začel razvijati z uveljavitvijo Zakona o osebni asistenci. V njem obravnavamo usposobljenost osebnih asistentov, ki so pomemben del neodvisnega življenja invalidov. V teoretičnem delu smo s pregledom domače in tuje strokovne literature prikazali pomen znanja in izobraževanja ter značilnosti današnje družbe in organizacij. Podrobneje smo predstavili pomen razvoja osebnih asistentov. Povzeli smo teoretična izhodišča izobraževanja in usposabljanja zaposlenih. V nadaljevanju smo opisali pomen neodvisnega življenja in osebne asistence. Predstavili smo YHD – Društvo za teorijo in kulturo hendikepa ter Zvezo paraplegikov, kjer smo izvedli anketo. Prav tako so predstavljeni uporabniki osebne asistence, poklic osebnega asistenta, potrebna izobrazba ter možnosti usposabljanja. Raziskava je potrdila naša predvidevanja. Ugotovili smo, da v splošnem ne moremo govoriti o ustrezni usposobljenosti osebnih asistentov. Po eni strani ugotavljamo povprečne do višje ocene poznavanja področja ter nižjo stopnjo težav, na drugi strani pa stisko, v kateri se znajdejo asistenti, njihovo mnenje o delu ter visoko željo po dodatnih izobraževanjih in usposabljanjih. Ugotovili smo tudi, da obstajajo razlike v obsegu usposabljanj in izobraževanj, ki so jih deležni osebni asistenti v različnih društvih. Na osnovi spoznanj predlagamo implementacijo ustreznega programa izobraževanja osebnih asistentov v okviru Nacionalne poklicne kvalifikacije ter oblikovanje poklicnega profila.
Keywords: izobraževanje, usposabljanje, razvoj kadrov, osebni asistent, neodvisno življenje invalidov
Published: 02.04.2021; Views: 100; Downloads: 18
.pdf Full text (1,66 MB)

4.
Vpliv prevoza na delo na usklajevanje poklicnega in zasebnega življenja
Ivana Tušek, 2021, master's thesis

Abstract: Ritem življenja je danes zelo hiter in vsaka prosta minuta, ura pomeni zelo veliko. V Sloveniji imamo srečo, da je država majhna in so vsa mesta relativno blizu, ampak še vedno nam ura vožnje do službe pomeni ogromno. Ravno zaradi tega, ker je Slovenija majhna in smo, če ni gneče na cesti, v namembnem kraju dokaj hitro, nam je zelo pomembno, da je delovno mestu kar se da blizu doma. Ni pa vedno tako in veliko ljudi se v službo vozi v sosednji kraj ali pa v prestolnico, v Ljubljano. Zanima nas, kako ljudje, ki so redno zaposleni, hodijo v službo: ali se veliko poslužujejo javnega prevoza ali se raje vozijo z osebnim avtomobilom. Poleg tega nas zanima, koliko jim je pomemben prosti čas in čas, ki ga preživijo z družino ter najbližjimi. V raziskovalnem delu smo analizirali podatke, zbrane z anketo. Ciljnih skupin nismo imeli, želeli smo čim večji vzorec. Pri nas je javni prevoz slabo organiziran, povezave in vozni redi so slabi, vlaki niso zelo hitri, poleg tega ni velike razlike v porabi denarja, če se v službo peljemo z osebnim avtomobilom. Pri osebnih avtomobilih pa nastane problem parkirnih mest. Nima vsako podjetje dovolj parkirišča za vse zaposlene, zato se določeni vozijo v službo skupaj ali pa grejo prej od doma, da najdejo brezplačno parkirišče. Veliko ljudi ima fokus na karieri in ugledu, ampak poleg tega jim ogromno pomeni tudi prosti čas, ki ga preživijo sami ali pa s svojo družino, zato se za prevoz na delo odločajo za tisti transport, ki je najhitrejši in tudi najcenejši.
Keywords: javni prevoz, družina, prosti čas, zaposleni, delovni čas
Published: 02.04.2021; Views: 84; Downloads: 4
.pdf Full text (2,08 MB)

5.
Zbiranje in analiza velike količine dnevniških zapisov računalniškega oblaka
Luka Orehar, 2020, master's thesis

Abstract: Opredeljena je problematika pregledovanja dnevniških zapisov ob izjemno veliki količini podatkov, zbranih v informacijskem oblaku ob povečevanju števila uporabnikov in kosov strojne opreme. Opisan je razvoj modela za centralno zbiranje dnevniških zapisov. Na podlagi izvedene raziskave je bilo ugotovljeno, da je ročno upravljanje dnevniških datotek časovno potratno in zelo naporno. Vpeljava programske opreme za pomoč pri upravljanju z dnevniškimi zapisi je tako nujna. Sistem za centralno beleženje dnevniških zapisov nam bistveno olajša iskanje problemov, saj ponuja uporabniku zelo prijazen spletni vmesnik in učinkovito avtomatizacijo ključnih opravil. Poleg tega nam sistem omogoča vpogled v dogajanje tudi, če nam strojna oprema zaradi nepravilnega delovanja ni dosegljiva.
Keywords: Dnevniški zapisi, Računalniški oblak, EFK stack, OpenStack
Published: 02.04.2021; Views: 63; Downloads: 1
.pdf Full text (935,21 KB)

6.
Vloga veščin zaposlenih na delovnem mestu
Gregor Stare, 2021, master's thesis

Abstract: Magistrska naloga se nanaša na pomen mehkih in trdih veščin med zaposlenimi. Zanima nas, katera vrsta veščin je delodajalcem pomembnejša, in za katero menijo, da ključno vpliva na uspešnost zaposlenih. Prav tako nas zanima, v kolikšni meri delodajalci svojim zaposlenim omogočajo treninge in usposabljanja ter kako so le ti organizirani. Tema je aktualna zaradi tega, ker se danes vse bolj zavedamo, da ni pomembno zgolj doseči rezultata, ampak je zelo pomembna tudi pot, po kateri bomo želeni rezultat dosegli. V preteklosti je bilo dovolj poznavanje področja dela in posedovanje potrebnega strokovnega znanja, danes pa je treba ogromno pozornosti posvetiti tudi sodelavcem in strankam. Problem se pojavi, ker je v Sloveniji in tudi širše, celoten izobraževalni sistem še vedno zastavljen tako, da daje večji poudarek pridobivanju trdih veščin, mehkih veščin pa ne razvija načrtno, temveč bolj naključno. V magistrski nalogi bomo predstavili teorijo o mehkih in trdih veščinah ter treningu obojih in njunem pomenu. Predstavili bomo rezultate ankete o mnenju delodajalcev o trdih in mehkih veščinah, ter na koncu podali naše mnenje o pomenu obeh ter še neizkoriščenih možnostih za njun razvoj.
Keywords: Mehke veščine, trde veščine, trening, zaposleni, delodajalci
Published: 12.03.2021; Views: 49; Downloads: 17
.pdf Full text (1018,02 KB)

7.
Zasnova funkcionalnih specifikacij sistema za dokumentiranje dializnega zdravljenja
Emina Keranović, 2021, master's thesis

Abstract: Z dokumentiranjem se v zdravstveni negi srečujemo vsakodnevno. Pogosto medicinsko osebje, ki preživi največ časa ob pacientu, meni, da je to zamudno in preobsežno. Čeprav se zavedamo pomembnosti dokumentiranja, to zaradi pomankanja časa in kadra pogosto izvedemo na najhitrejši možni način in s tem zabeležimo le podatke, ki jih subjektivno ocenimo kot pomembne. Časovna stiska kot posledica pomanjkanja zadostnega števila kadra nas s tem prisili v vsakodnevno, nedosledno dokumentiranje. V magistrski nalogi smo se osredotočili na dokumentiranje v zdravstvu. Opredelili smo se na kronično dializno zdravljenje, ki ni klasična oblika zdravljenja, ki smo jim priča na oddelkih, temveč gre za specifično obliko ambulantnega zdravljenja, kjer prihaja do hitro spreminjajočih se situacij in ukrepov. V tem trenutku na tem področju nimamo razvitega elektronskega dokumentiranja. Trenutno je papirnata dokumentacija edini način beleženja informacij, kar nam predstavlja veliko pomanjkljivost predvsem pri sledljivosti zdravstvenega osebja, ki je posamezen ukrep predpisalo oz. izvedlo. Zaradi nekaterih izhodišč v praksi smo se odločili predstaviti funkcionalne specifikacije sistema kot podlago za izdelavo programa elektronskega dokumentiranja. Naredili smo prvi korak pri razvoju programa v prihodnosti, ki bi nam omogočal natančno spremljanje pacientov in s tem poenostavili in predvsem izničili napake, ki se pojavljajo pri uporabi papirnate dokumentacije kot posledica človeške napake. Celoto smo vizualno podkrepili, kar nam omogoča bolj pregleden način ter tako nudi hitrejši zapis informacij. Izpostavili smo prednosti, slabosti, priložnosti in tveganja, ki smo jih zaznali pri zasnovi sistema. Osredotočili smo se predvsem na zasnovo sistema, ki bi ga bilo smiselno vpeljati in aktivno uporabiti v praksi.
Keywords: elektronsko dokumentiranje, dializno zdravljenje, papirnata dokumentacija, dializna knjiga
Published: 12.03.2021; Views: 36; Downloads: 2
.pdf Full text (2,02 MB)

8.
Prepoznavanje in razvoj talentov v organizacijah v sloveniji
Tim Pičulin, 2020, master's thesis

Abstract: Po vsem svetu so se v zadnjem desetletju organizacije, na različnih področjih, soočale z različnimi spremembami, ki so prisilile vodstvo organizacije v zamenjavo poslovnih in delovnih strategij. Poleg tega smo bili na različnih trgih priča novi hitro-rastoči tehniki in tehnologiji, ki je vplivala tudi na področje management talentov. Organizacije so se v tem času začele zavedati pomembnosti talenta med zaposlenimi, saj jim ti zagotavljajo konkurenčno in poslovno prednost. Vendar se morajo zavedati, da v veliko primerih sam talent ni dovolj, saj morajo pri tem imeti učinkovito zasnovan sistem upravljanja talentiranega kadra, da dosežejo tako kratkoročne kot dolgoročne zastavljene cilje organizacije. V vsaki fazi upravljanja talentov morajo imeti izbrane pravilne metode in strategije; učinkovit načrt izobraževanja, usposabljanja ali izpopolnjevanja; in znati prepoznati in ohranjati talent. Namen dela je približati problematiko omenjenega področja, in sicer, prikazati težave, s katerimi se srečajo organizacije pri vsaki posamezni fazi – privabljanja, prepoznavanja, razvoja in zadrževanja talentov. Na podlagi tega smo opravili anketiranje različnih zaposlenih na različnih področjih, ki smo jo kasneje opisali in analizirali ter podprli z že opravljenimi mednarodnimi raziskavami. V teh raziskavah je sodelovala tudi Slovenija. K temu smo dodali tudi vzroke in posledice, ki so nastale zaradi nastale situacije. Na podlagi vsega tega smo na koncu podali nekatere predloge in rešitve za izboljšave pri upravljanju s talenti.
Keywords: management talentov, talent, prepoznavanje talentov, razvoj talentov, zadrževanje talentov.
Published: 12.03.2021; Views: 45; Downloads: 8
.pdf Full text (3,95 MB)

9.
Preventivni ukrepi in ukrepi ob izbruhu nalezljivih bolezni v podjetjih
Elizabeta Kadunc, 2021, master's thesis

Abstract: Nalezljive bolezni so od nekdaj zaznamovale življenja ljudi in njihove navade. V novodobnem času smo v nekaterih panogah pozabili na pomembnost izvajanja preventivnih ukrepov in ukrepov ob izbruhu nalezljivih bolezni ter se nismo zavedali, kako močan vpliv lahko imajo te bolezni na gospodarstvo in človeka. Ob pojavu pandemije bolezni COVID-19 se zdi, da veliko podjetij ni bilo pripravljenih in niso imela določenih protokolov, kako se soočiti s tem tveganjem. Z magistrskim delom smo želeli raziskati, ali se v podjetjih v Sloveniji izvajajo kakršnikoli preventivni ukrepi za preprečevanje nalezljivih bolezni, kakšen pristop imajo, ko se pojavi nalezljiva bolezen, in kakšen odnos do njih imajo zaposleni. V prvem delu raziskave smo opravili pregled literature in obstoječe zakonodaje na področju nalezljivih bolezni, vezane na delodajalce in delavce. V drugem delu smo izvedli raziskavo z anketiranjem zaposlenih. Anketo smo izdelali na spletni strani 1ka.si in jo delili prek elektronske pošte in različnih družabnih omrežij. Po končanem anketiranju smo podatke uredili in postavili raziskovalne hipoteze, ki smo jih preverili s pomočjo statističnih preizkusov. Za izvajanje statistične obdelave smo uporabili program SPSS. Na osnovi rezultatov raziskave smo ugotovili, da so preventivne ukrepe za preprečevanje nalezljivih bolezni pred COVID-19 izvajali predvsem v panogah, kjer je to zakonsko določeno, po pandemiji pa je moč zaznati ukrepe v večini podjetij. Podjetja so se v večini držala izvajanja preventivnih ukrepov, ki so jih predpisali državni organi. Zaposleni v podjetjih so se v povprečju strinjali z ukrepi in jih upoštevali. V prihodnje bi bilo smiselno, da so podjetja bolje pripravljena na situacije, kot so nalezljive bolezni, saj smo bili priča, kako močno to lahko vpliva na njihovo delovanje. Med prioritete podjetij bi zato bilo smiselno uvrstiti skrb za zaščito pred nalezljivimi boleznimi
Keywords: nalezljive bolezni, preventivni ukrepi, COVID-19, zaposleni, podjetja
Published: 25.02.2021; Views: 209; Downloads: 85
.pdf Full text (1,38 MB)

10.
Analiza konsolidacije informacijskih rešitev
Blaž Kastelic, 2020, master's thesis

Abstract: Sodobni telekomunikacijski ponudniki se morajo hitro prilagajati spremembam na trgu, nuditi zanesljive storitve omrežja in učinkovito izvajati procese za podporo poslovanju. Prav zaradi tega so se v podjetju odločili izpeljati kompleksno transformacijo informacijskega sistema za podporo poslovanju. Konsolidacija poteka v skladu z načrtovano specifikacijo ter standardi in je ključna za celovito prenovo informacijskih rešitev. Vsebuje 5 glavnih vlog, ki smo jih opisali in analizirali. Poleg tega smo opisali tudi zaledne službe ki so temelj za celotno infrastrukturo informacijskega sistema. Rezultat dela je zagotoviti optimizacijo celotnega procesa, boljšo uporabniško izkušnjo ter povečati obseg elektronskega poslovanja. Prav tako delo opisuje tudi stanje pred prenovo in po njej, kjer smo s pomočjo metode dela – intervjuja, dobili odgovore na vprašanja, glede postopka vpeljave informacijskih rešitev, ter jih kasneje predstavili podjetju.
Keywords: informacijski sistem, podpora poslovnim procesom, konsolidacija, intervju
Published: 25.02.2021; Views: 114; Downloads: 25
.pdf Full text (1,51 MB)

Search done in 2.53 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica