| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 924
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Analiza upravičenosti projektov večanja energetske učinkovitosti obstoječih večstanovanjskih stavb z razvojem konceptualnega modela : magistrsko delo
Žiga Hergamas, 2024, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu je analizirana upravičenost izvedbe projektov večanja energetske učinkovitosti večstanovanjskih stavb. V prvem delu magistrskega dela je predstavljen teoretičen del, vezan na projekte, nato je pojasnjen pojem energetske učinkovitosti stavb in predstavljeni so trenutni ukrepi in spodbude za dosego strateških ciljev države na tem področju. Pojasnjen je vpliv in naloge upravnika v večstanovanjskih stavbah. V praktičnem delu so na podlagi že izvedenih projektov na področju energetske učinkovitosti stavb analizirane tehnične in ekonomske posledice izvedbe takšnih projektov. Na podlagi analize je razvit konceptualni model, na podlagi katerega se bodo lastniki večstanovanjskih stavb in upravniki lažje odločili, katere projekte izvesti, ob kakšnih pogojih in v kakšnem zaporedju.
Ključne besede: večstanovanjska stavba, energetska učinkovitost, projekti, upravljanje stavb, ekonomska analiza, doba vračanja
Objavljeno v DKUM: 07.05.2024; Ogledov: 49; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (1,90 MB)

2.
Uporaba različnih postopkov navarjanja za izboljšanje obrabne obstojnosti : magistrsko delo
David Novak, 2024, magistrsko delo

Opis: Navarjanje je pomemben postopek povečevanja obrabne obstojnosti strojnih delov. V magistrski nalogi sta predstavljena postopka navarjanja z MAG tehnologijo in s PTA tehnologijo. Izvedli smo navarjanje z dodajnimi materiali, ki so trenutno v uporabi v podjetju Farmtech d. o. o., in jih primerjali z novima za uporabo s PTA in MAG tehnologijo. Za primerjavo smo izvedli test obstojnosti proti obrabi, meritev trdot v prerezu talonov in meritev površin namešanja. To smo nadgradili tudi s stroškovno in časovno analizo. Rezultati bodo služili kot smernice za odločitev k implementiranju PTA tehnologije v obstoječo proizvodnjo.
Ključne besede: navarjanje, obrabna obstojnost, obrabni preskus, PTA tehnologija navarjanja, MAG tehnologija navarjanja
Objavljeno v DKUM: 06.05.2024; Ogledov: 71; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (5,74 MB)

3.
Parametrična študija radialne togosti žilne opornice : magistrsko delo
Karlo Maček, 2024, magistrsko delo

Opis: Žilne opornice so ključne pri zdravljenju srca in ožilja, saj krepijo obolele žile, obnovijo pretok krvi in nudijo oporo žili. Radialna togost se izkaže kot ključni parameter pri žilnih opornicah, saj neposredno vpliva na njihovo delovanje. Magistrsko delo raziskuje povezavo med radialno togostjo in geometrijskimi parametri posameznega podpornega obroča žilne opornice. Parametrično modeliranje z odprtokodnim programom Gmsh je uporabljeno za ustvarjanje različnih konfiguracij podpornih obročev v dveh različnih geometrijskih variantah. Numerične simulacije po metodi končnih elementov v programu LS-DYNA so bile izvedene za preučevanje stiskanja konfiguracij v radialni smeri. Analiza se osredotoča na spremljanje trendov reakcijskih sil pri spreminjanju geometrijskih parametrov podpornega obroča. Rezultati kažejo znatne razlike v radialni togosti med geometrijskimi variantami. Opazni so tudi trendi naraščanja reakcijskih sil pri spreminjanju vrednosti geometrijskih parametrov.
Ključne besede: žilna opornica, radialna togost, parametrično modeliranje, Gmsh, numerična simulacija, metoda končnih elementov, LS-DYNA
Objavljeno v DKUM: 25.04.2024; Ogledov: 112; Prenosov: 25
.pdf Celotno besedilo (3,30 MB)

4.
Numerična analiza tokovnih razmer v kondenzacijskem delu prenosnika toplote : magistrsko delo
Dejan Sevčnikar, 2024, magistrsko delo

Opis: V zmogljivih baterijskih električnih vozilih se kompaktni ploščni prenosniki toplote uporabljajo za zagotavljanje odvoda toplote iz kompresorskega parnega hladilnega kroga. V magistrskem delu smo obravnavali kondenzacijo hladiva v takšnem prenosniku toplote. Pripravili smo geometrijo prenosnika toplote in jo zamrežili s strukturirano mrežo. Izvedli smo analizo vpliva debeline elementa pri steni in analizo kalibracijskega parametra kondenzacijskega modela. Na podlagi rezultatov smo izbrali primerne kalibracijske vrednosti in izvedli variacijo masnega pretoka. Rezultate variacije masnega pretoka smo primerjali z meritvami iz referenčnega članka in ugotovili, da lahko, z uporabo navedenega modela, razmeroma natančno napovemo prestop toplote in suhost pare za izbrani primer. Prav tako smo s simulacijo potrdili trende, ki se pojavljajo pri spremembah masnega pretoka in suhosti pare.
Ključne besede: kondenzacija, numerična analiza, prenosnik toplote, hladivo
Objavljeno v DKUM: 22.04.2024; Ogledov: 75; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (6,20 MB)

5.
1D battery electric vehicle thermal management system calibration and simulation based on measurements : magistrsko delo
Manja Umbreht, 2024, magistrsko delo

Opis: Electric vehicles are developing at an increased rate due to electrification trends and are trying to achieve the comfort level of existing vehicles with internal combustion engines. In this thesis, we considered a battery electric vehicle, with which measurements were carried out. We created a complete vehicle model in GT Suite software based on available measurements and vehicle data. The model was used to simulate measured test cases. We described the calibration procedure of standalone models and the assembly of a complete thermal model of the entire vehicle. At the end we compared three simulated test cases with vehicle measurements. We concluded that the developed vehicle simulation model behavior fits well to the measured vehicle.
Ključne besede: 1D CFD, VTMS, energy consumption, measurements, battery electric vehicle
Objavljeno v DKUM: 22.04.2024; Ogledov: 49; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (6,01 MB)

6.
Dizajn nove družine centralnih zgrabljalnikov : magistrsko delo
Žiga Žlender, 2024, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo je rezultat dela v sklopu projekta podjetja SIP. Cilji so bili nadgraditi primarno funkcijo, izboljšati karakteristike stroja, vizualni pogled in uporabniško izkušnjo obstoječih centralnih zgrabljalnikov STAR 720|22 T in STAR 850|26 T. Zahteve trga in vodstva podjetja so bile jasno sestavljene v zahtevnik, ki je bil osnova za celoten proces dela. Prikazan je celoten postopek projekta, ki vključuje razčlenitev in pojasnitev vseh pomembnejših prelomnic projekta. Od raziskave, definiranja zahtevnika, oblikovanja, izdelave prototipa in predstavitve končnega produkta. Zaključek naloge predstavlja dosežene cilje projekta ter nastali končni dizajn.
Ključne besede: centralni zgrabljalnik, SIP, razvoj, dizajn, kmetijski stroj, kmetijski priključek, kmetijska mehanizacija
Objavljeno v DKUM: 15.04.2024; Ogledov: 80; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (7,20 MB)

7.
Analiza uporabe nanotekočin v toplotnih prenosnikih : magistrsko delo
Andrej Špiler, 2024, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu je obravnavana simulacija toplotnega prenosnika v krožni zanki, v katerem je nanotekočina. Nanotekočina je stabilna suspenzija majhnih delcev v nosilni tekočini. V magistrskem delu je nosilni medij voda, v kateri so nanodelci Al2O3. Simulacija se je izvedla v programskem paketu Ansys Fluent. Geometrija toplotnega prenosnika je bila narejena po toplotnem prenosniku, uporabljenem pri eksperimentu, ki sta ga izvedla Cobanoglu in Haktan Karadeniz v delu ''Effect of nanofluic thermophysical propertis on the performance prediciton of single-phase natural ciculation loops'' [1]. Za opis snovnih lastnosti nanotekočin, ki so temperaturno in koncentracijsko odvisne, se je uporabil UDF (User Defined Function). Gibanje in obnašanje nanodelcev v tekočini se je v programski paket Ansys Fluent vstavilo kot UDS (User defined Scalar). Rezultati cevi premera 4,75 mm so se primerjali z rezultati iz eksperimenta [1] pri toplotnih močeh 10, 30 in 50 W. Naknadno so se naredile simulacije za premere 3, 4, 5 in 6 mm ter pregledal se je izkoristek glede na večanje koncentracije nanodelcev. Rezultati so pokazali, da se z višanjem koncentracije nanodelcev veča izkoristek toplotnega prenosnika in manjša hitrost tekočine.
Ključne besede: prenos toplote, toplotni prenosniki, nanodelci, nanotekočine, Ansys Fluent, UDF, UDS
Objavljeno v DKUM: 03.04.2024; Ogledov: 121; Prenosov: 16
.pdf Celotno besedilo (9,81 MB)

8.
Design of an Efficient Fan Steering Strategy for Efficient Cooling of Engine Peripheral Components during Vehicle Thermal Soak : magistrsko delo
Tjaša Pečnik, 2024, magistrsko delo

Opis: The aim of this Master's thesis was to find a mathematical correlation between various fan momentum fields for a fan which is used for cooling the underhood area of a car. The correlation had to link a known momentum field to all possible momentum fields related to fan rotation speed and car velocity. With this correlation, new alternative fan steering strategies can be used to cool the vehicle underhood area. An already functioning RBM (Rigid Body Motion) simulation was used as a base, since it already gave satisfying results in the past. With this simulation file, several tests were run to ensure that the results really converge nicely. In this way it was established that the results are accurate enough for further use. After obtaining the results, a set of 30 simulation files was calculated. The simulations were a combination of different fan rotation speeds and car velocities. After the set was done, the results were analysed using various computer software (Star-CCM+, MS Excel and Matlab). It was concluded that a polynomial approach for the momentum field was a suitable option but to add some additional complexity, surface equations were used. To obtain the equations, tables with different results were put into Matlab and the program did the rest. The result were two sets of three surface equations with x and y values. In both cases, x represented the rotation speed of the fan and y represented the car velocity in one case and the delta pressure between two evaluation surfaces in the other. After that it was time to implement the newly acquired surface equations in a Star-CCM+ simulation file. The old simulation file was again used as a base, but new field functions were put in with the help of which the UDMS (User Defined Momentum Source) is being changed. Both types of surface equations were tested and calculated. In the end, it was decided to go with the one where the delta pressure on two evaluation surfaces is being used as the y value. One surface was placed in front of the fan and the other after the fan. The final step was to test different fan steering strategies. The usual cooling procedure consists of a phase where the fan cools for a specific amount of time with a defined rotation speed and then turns off. Temperatures on critical points around the engine and in the underhood area of the car are being looked at as a result. The first strategy was to run the fan at the same speed as usual, but gradually slow it down in uniform steps so that the shut down time remains the same. With this approach, the highest temperature values were actually lower than usual, but certain temperature probes became warmer as the fan speed decreased. Nevertheless, the temperatures at the end were very similar. The second tested strategy was inspired by the idea of potentially saving some battery energy if we could somehow manage to cool the underhood area quicker. In this case, the fan ran for a short time at a high rotation speed and after that at a slightly lower speed. Then it was turned off for a few minutes and subsequently switched back on. The maximum temperature in this scenario reached even higher values. The reason for this was that the fan blew warm air toward certain measurement points, causing them to heat up further. The temperatures at the end of the simulation were similar to those in the previous two cases. In conclusion, it is indeed possible to steer a fan momentum field with the help of field functions and equations which describe the relationship between different fan rotation speeds and car velocities.
Ključne besede: fan, momentum, RBM, CFD, thermal soak
Objavljeno v DKUM: 02.04.2024; Ogledov: 104; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (13,61 MB)

9.
Razvoj in komercialna uveljavitev vertikalnega stojala za prenosnik : magistrsko delo
Žan Čakš, 2024, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu je predstavljena izdelava stojala za prenosni računalnik, ki rešuje tri ključne težave sodobnih prenosnih računalnikov: slaba ergonomija, pregrevanje in prostornost. Pokazali smo, da prenosni računalniki niso ergonomsko primerni za vsakdanjo uporabo, in ponudili rešitev. Zasnovali smo stojalo, ki rešuje problem ergonomije prenosnikov, in z raziskavo trga pokazali, da na trgu obstaja vrzel za takšno stojalo, ki jo lahko zapolnimo. Razvili smo poslovni model in predstavili način financiranja prek kampanje množičnega financiranja na Kickstarterju.
Ključne besede: podjetništvo, ergonomija, prototip, modeliranje, proizvodnja, množično financiranje, poslovni model, stojalo za prenosnik
Objavljeno v DKUM: 02.04.2024; Ogledov: 109; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (3,57 MB)

10.
Topološka optimizacija rotorske lamele sinhronskega motorja s potopljenimi trajnimi magneti : magistrsko delo
Daniel Horvat, 2024, magistrsko delo

Opis: Razvoj sodobnih pogonskih elektromotorjev na področju transporta predstavlja nove izzive. Potreba po doseganju visokih vrtljajev, navora in moči ob zagotovljenem dolgotrajnem obratovanju je prinesla k uporabi sinhronskih motorjev s potopljenimi trajnimi magneti. Magistrsko delo opisuje postopek topološke optimizacije rotorske lamele za omenjeni tip elektromotorjev, ki je potekal v programu CAESS ProTOp. Najbolj obremenjena območja rotorske lamele so mostički, ki morajo zadržati magnete pri vrtenju in zagotoviti mehansko stabilnost rotorja. Hkrati morajo biti dovolj tanki, da motor dosega potrebne elektromagnetne karakteristike. S topološko optimizacijo je bila pridobljena optimalna oblika mostičkov in manjša masa rotorske lamele. Rezultati topološke optimizacije so bili s pomočjo numeričnih simulacij v programu ANSYS primerjani z začetno, ročno optimizirano obliko rotorske lamele. Ugotovitve kažejo, da se s tanjšimi mostički optimalne oblike zmanjšajo napetosti in ekvivalentne plastične deformacije v kritičnih območjih. Uvedba sodobnih postopkov optimizacije v fazi razvoja lahko v prihodnosti zamenja proces ročnega iskanja optimalnih oblik in omogoči nov napredek na področju pogonskih elektromotorjev.
Ključne besede: topološka optimizacija, metoda končnih elementov, numerična simulacija, sinhronski motor s potopljenimi trajnimi magneti, CAESS ProTOp
Objavljeno v DKUM: 29.03.2024; Ogledov: 129; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (9,17 MB)

Iskanje izvedeno v 13.09 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici