SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 327
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Zasnova in analiza jeklene montažne hiše iz tankostenskih hladno-valjanih profilov
David Dobrotinšek, 2018, magistrsko delo/naloga

Opis: Magistrska naloga prikazuje tako zasnovo kot tudi projektiranje jeklene hiše iz tankostenskih hladno – valjanih vroče cinkanih profilov. Analiza je narejena s pomočjo programske opreme SCIA Engineer in RFEM. Predstavljeni so tudi že razviti sistemi podobnih gradenj. Podane so osnove računanja s tankostenskimi profili in detajli stikovanja. Delo je zaključeno z analizo proizvodnih stroškov in končne cene, ter primerjavo le – te s klasično montažno gradnjo. Tekom nastajanja naloge smo prišli do spoznanja, da je pri izbranem sistemu potrebnega dosti znanja in pazljivosti za kvalitetno projektiranje ter da so odločilni faktor kvalitetnega objekta prav stiki, ki se jim v praksi posveča premalo pozornosti. Analiza cene je pokazala, da lahko obravnavano hišo naredimo z nižjimi stroški, kot npr. leseno montažno hišo. Upoštevati pa je potrebno tudi, da omogoča več svobode investitorju. Bi pa lahko v prihodnje ceno še precej znižali z zasnovo, ki bi bila bolj prilagojena sistemu ter z množično proizvodnjo.
Ključne besede: gradbeništvo, jeklena hiša, tankostenski profili, hladno-valjani profili
Objavljeno: 25.09.2018; Ogledov: 11; Prenosov: 10
.pdf Celotno besedilo (4,40 MB)

2.
Optimiranje linij mestnega avtobusnega prevoza v Mariboru na podlagi koncepta lepljenja tras
Benjamin Pivec, 2018, magistrsko delo/naloga

Opis: Motivacija potnikov, da bi uporabljali javni prevoz, je v veliki meri odvisna od njegove učinkovitosti, ki se kaže predvsem v tem, da sta čas čakanja na postajališču in čas vožnje čim krajša. Seveda obstajajo še drugi dejavniki, kot so cena, varnost, odnos osebja itd. Za zagotavljanje visoke ravni storitev na področju prevoza potnikov moramo imeti tudi zelo učinkovit sistem javnega mestnega prevoza potnikov. Tega zagotavljamo s sodobnim voznim parkom, optimalno postavitvijo postajališč, ki pa so pogojena z optimalno mrežo linij. V magistrskem delu smo predstavili dejavnike, ki vplivajo na povpraševanje po javnem mestnem potniškem prometu v mestu Maribor, in njihov vpliv na načrtovanje linij. Bolj podrobno smo predstavili klasifikacijo linij glede na mestno središče in njihov pomen ter vpliv na delovanje javnega mestnega potniškega prometa. Za lažje razumevanje potovalnih navad prebivalcev mesta Maribor in načrtovanje linij smo podrobno predstavili potovalne matrike za vse mestne četrti in krajevne skupnosti, ki spadajo v Mestno občino Maribor. Na podlagi analize potovalnih matrik in obstoječega voznega reda je bilo ugotovljeno, da imajo določene krajevne skupnosti in mestne četrti med seboj slabe avtobusne povezave oziroma te sploh ne obstajajo. Za izboljšanje ponudbe javnega prevoza potnikov v mestu Maribor smo na podlagi koncepta lepljenja linij predlagali spremembo tras avtobusnih linij številka 7 in 21.
Ključne besede: javni mestni potniški promet, mreža linij, potovalne matrike, trasa linije, vozni red
Objavljeno: 29.08.2018; Ogledov: 58; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (5,20 MB)

3.
Priključitev jaška Nop II na aktivne jamske objekte
Ana Kontič, 2018, magistrsko delo

Opis: Izdelava vertikalnih podzemnih poti je v geotehnologiji zelo zahteven tehnološki postopek, ki pri svoji izvedbi potrebuje namensko tehnološko opremo. Rudarjenje je ena najstarejših panog na svetu. Globina objekta, majhen delovni prostor pod površino zemlje, geomehanske lastnosti zemljine, kjer poteka izdelava objekta, naredijo to gradnjo še posebej zahtevno. Posebno pozornost v magistrskem delu smo namenili priključitvi jaška NOP II na ostale aktivne jamske jaške za prezračevanje. Za varno delo pri takšnem zahtevnem objektu smo načrtovali tudi neprestana opazovanja ter izračun tega geomehanskega modela. Na koncu smo dodali še stroškovno analizo.
Ključne besede: gradbeništvo, geotehnologija, vertikalni jaški, dokumentiranje
Objavljeno: 18.07.2018; Ogledov: 63; Prenosov: 18
.pdf Celotno besedilo (6,07 MB)

4.
Vpliv efektvne stopnje zasičenosti zemljin na obliko precejnice in količino vodnih izgub pri nasutih pregradah
Neven Kos, 2018, magistrsko delo/naloga

Opis: V magistrskem delu bomo prikazali osnovne zakonitosti metode končnih elementov (v nadaljevanju MKE) in primer reševanja stacionarnega precejanja vode po MKE z več vozliščnimi izoparametričnimi končnimi elementi pri analizi precejanja vode skozi nasute pregrade. Glavni cilj magistrskega dela predstavlja opredelitev vplivov efektivne stopnje zasičenosti zemljine nad nivojem talne vode na obliko precejnice in količino vodnih izgub pri nasutih pregradah.
Ključne besede: izoparametrični končni elementi, numerična integracija, efektivna stopnja zasičenost, stacionarno precejanje vode, MATLAB.
Objavljeno: 17.07.2018; Ogledov: 55; Prenosov: 23
.pdf Celotno besedilo (4,71 MB)

5.
Nasipi na slabo nosilnih tleh
Marko Bubanić, 2018, magistrsko delo/naloga

Opis: V Magistrskem delu je obravnavana težava nosilnosti in deformacij nasipov na nosilnih tleh s slabimi mehanskimi lastnostmi. Predstavljeni so ukrepi izboljšav temeljnih tal in stika temeljnih tal z nasipom. Izboljšave, ki so obdelane, so namenjene reduciranju diferencialnih posedkov in izboljšav mehanskih lastnosti z uporabo metod za armiranje tal. Kot glavni sodelujoči material armiranja tal, ki tvori nosilni kompozitni sistem, je uporabljen geosintetik, ki je dostopen na trgu v velikem izboru izdelkov in je najbolj ekonomična izbira. Zaradi tega je posebna pozornost podana geosintetiku kot materialu, in njegovim lastnostim, tipom in funkcijam. V nalogi so obdelani 4 primeri izboljšav temeljnih tal, samo armirajoči sloj geosintetika na stiku nasipa in temeljnih tleh, vertikalne drenaže, izboljšava temeljnih tal z uporabo prodnih slopov in izboljšave temeljnih tal z uporabo zabitih pilotov. Za vsak ukrep izboljšave je narejena teoretična analiza delovanja sistema, tehnologija vgrajevanja in računski model za izračun nosilnosti in deformacij. Na koncu je izbran nasip enotne geometrije in mehanskih lastnosti, na podlagi katerega so izvedeni prikazani izračuni in primerjani rezultati.
Ključne besede: gradbeništvo, nasip, geosintetik, armiranje tal, vertikalne drenaže, prodni slopi, piloti, izboljšava tal
Objavljeno: 16.07.2018; Ogledov: 93; Prenosov: 24
.pdf Celotno besedilo (2,66 MB)

6.
Prometno varnostna analiza s predlogom ureditve križišča na državni cesti v Trbovljah
Armin Turanović, 2018, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi je predstavljena problematika prometne varnosti oziroma pregleda prometne varnosti. Pregled prometne varnosti je opravljen na primeru križišča na državni cesti v Trbovljah s pomočjo dokumenta ''Smernica za pregledovanje varnosti cest'' oziroma ''RSI''. Omenjeno križišče je štirikrako semaforizirano križišče, ki se nahaja na ''Savskem mostu'' in predstavlja vstopno točko v mesto. Namen pregleda prometne varnosti je ugotavljanje pomanjkljivosti na obravnavanem križišču in podajanje rešitev za njihovo odpravljanje. Poleg pregleda prometne varnosti je izdelana tudi analiza prometnih nesreč, analiza vertikalne in horizontalne signalizacije in kapacitetna analiza. Na podlagi opravljenega pregleda in rezultatov analiz je ugotovljeno, da so talne označbe dotrajane, hitrosti v križišču so previsoke, velika površina križišča je konfliktna, intervali zelene luči so prekratki, določeni prometni znaki so neustrezni itd. Na podlagi ugotovljenih pomanjkljivosti je predlagana rešitev enopasovnega krožnega križišča. Primerjava trenutnega stanja s predlagano rešitvijo enopasovnega krožnega križišča je pokazala, da bi se prometa varnost s predlaganim enopasovnim krožiščem izboljšala.
Ključne besede: prometna varnost, Trbovlje, RSI, krožno križišče, državna cesta
Objavljeno: 09.07.2018; Ogledov: 61; Prenosov: 19
.pdf Celotno besedilo (11,09 MB)

7.
Koncept zložljive mobilne hiše
Gregor Divjak, 2018, magistrsko delo/naloga

Opis: Delo obravnava zasnovo zložljive mobilne hiše. Na začetku so podane analiza obstoječih rešitev in osnovne omejitve predlaganih konceptov zložljivih mobilnih hiš. Predpostavili smo osnovne načine zlaganja in gradnjo predlaganega koncepta mobilne hiše. Predlagan koncept zložljive mobilne hiše predpostavlja premik bivalne enote – hiše s točke A na točko B in zadošča osnovnim pogojem udobnega bivanja (stanovanja). Predstavljenih je več različic z različnimi debelinami sten, tal in strehe, kar med drugim omogoča tudi različne izolacijske lastnosti. Analizirali smo tudi zahteve po realizaciji sistema zložljive hiše na cesto – redni/izredni prevoz, potrebna oprema, homologacijske zahteve, tehnični pregledi itd. Ne nazadnje smo izdelali tudi oceno stroškov predlagane zasnove zložljive mobilne hiše.
Ključne besede: zložljiva mobilna hiša, hiša na prikolici, analiza obstoječih mobilnih hiš, analiza predlaganih konceptov mobilnih hiš
Objavljeno: 09.07.2018; Ogledov: 73; Prenosov: 33
.pdf Celotno besedilo (5,63 MB)

8.
Prometno-varnostna analiza cestnega odseka Dravograd-Maribor
Mateja Knežar, 2018, magistrsko delo

Opis: Naloga se nanaša na prometno-varnostno analizo glavne ceste G1-1 Dravograd-Maribor. V nalogi ni obravnava celotna dolžina glavne ceste G1-1 Dravograd–Maribor, ampak samo del cestnega odseka, in sicer G1-1 Radlje–Selnica, v dolžini 24,907 km. Začetek le-tega je v začetni stacionaži cestnega odseka G1-1 0243 Radlje–Brezno v občini Radlje ob Dravi, konča pa se pri dolžini 6,211 tekočega km cestnega odseka G1-1 0245 Ruta–Selnica v občini Selnica ob Dravi. Prometno-varnostna analiza je narejena na podlagi podatkov o prometnih nesrečah, ki so se pripetile na cestnem odseku G1-1 Radlje–Selnica v obdobju 10 let, tj. med leti 2008–2017. Analiza prometnih nesreč je sestavljena iz dveh delov. V prvem delu so analizirane prometne nesreče, nastale v in izven naselij na cestnem odseku G1-1 Radlje–Selnica in po krajših cestnih odsekih G1-1 0243 Radlje–Brezno, G1-1 0244 Brezno–Ruta ter G1-1 0245 Ruta–Selnica, saj le-ti trije krajši cestni odseki sestavljajo cestni odsek G1-1 Radlje–Selnica. V drugem delu analize pa je v krajši obliki podana analiza podatkov prometnih nesreč, ki so se pripetile v naseljih Vas, Brezno in Ožbalt skupaj. Na podlagi podatkov o (stacionažah in posledicah) prometnih nesrečah je uporabljena metoda za določanje nevarnih cestnih odsekov. Le-ta upošteva tri prometno-varnostne kriterije, na osnovi katerih so določeni nevarni cestni pododseki v in izven naselij, ki se zaradi različnih omejitev hitrosti v metodi določajo ločeno. Pregled varnosti v cestnem prometu (RSI) smo izvedli na območju dveh nevarnih cestnih pododsekov izven naselja, ki sta locirana na cestnem odseku G1-1 0243 Radlje–Brezno in na cestnem odseku G1-1 0245 Ruta–Selnica, ter na enem nevarnem cestnem pododseku v naselju Brezno. Na podlagi RSI so podani morebitni ukrepi z namenom izboljšanja prometne varnosti na nevarnih cestnih pododsekih.
Ključne besede: prometno-varnostna analiza, glavna cesta, prometne nesreče, cestni odsek, nevarni pododseki, pregled varnosti v cestnem prometu – road safety inspecton (RSI)
Objavljeno: 06.07.2018; Ogledov: 67; Prenosov: 18
.pdf Celotno besedilo (4,70 MB)

9.
Nelinearna računska analiza in eksperimentalna verifikacija nosilnosti armiranobetonskega nosilca razpokanega prereza
Gregor Udovč, 2018, magistrsko delo

Opis: S pojavom razpok nastajajo v armiranobetonskem kompozitu različna deformacijska in napetostna stanja, ki jih ni mogoče enostavno obravnavati in analizirati njihov vpliv na zmanjševanje togosti in nosilnosti obravnavanega konstrukcijskega elementa. Namen pričujočega magistrskega dela je študija vpliva razpokanega prereza na togost armiranobetonskega nosilca in njegovo končno nosilnost. Poudarek študije temelji na izbiri matematičnih modelov za opisovanje materialnih lastnosti betona in jekla s katerimi želimo oceniti nelinearno obnašanje. Osrednji del magistrskega dela obravnava analizo različnih računskih modelov enostavnega prostoležečega armiranobetonskega nosilca z deformacijsko metodo končnih elementov. Pri tem je bil upoštevan vpliv materialne nelinearnosti, s katero smo simulirali razvoj in širjenje razpok v armiranobetonskem elementu. Študija računskih modelov je bila izvedena s pomočjo programa SOFISTIK®. Obravnavani so bili trije različni matematični modeli z uporabo linijskih in ploskovnih končnih elementov. V zaključku je bila izvedena eksperimentalna verifikacija obnašanja realne enostavne konstrukcije prostoležečega nosilca s primerjavo rezultatov matematičnih modelov. V ta namen smo pripravili šest nosilcev, ki smo jih v laboratoriju nato preizkušali s pomočjo štiri točkovnega upogibnega preizkusa. Merili smo vertikalne pomike ob kontrolirano povečevani obremenitvi, ter sprotno opazovali ter evidentirali stanje razpok. Eksperimentalno verifikacijo smo zaokrožili z enoosnimi tlačnimi preizkusi na standardiziranih kockah in nateznimi preizkusi na armaturnih palicah. Osnovni namen magistrskega dela je bil primerjava analitičnih izračunov z eksperimentalnimi rezultati. Primerjava rezultatov je pokazala, da je z uporabo metode končnih elementov in upoštevanjem materialne nelinearnosti možno zadovoljivo opisati pojav in širjenje razpok v armiranobetonskem nosilnem elementu.
Ključne besede: mehanika konstrukcij, beton, jeklo, razpoke, nelinearna analiza, Sofistik
Objavljeno: 03.07.2018; Ogledov: 69; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (10,76 MB)

10.
Mestna oaza
Patricija Kočar, 2018, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo podaja idejno rešitev za urbanistično in arhitekturno zasnovo novega mestno-regijskega središča v Celju. Namen naloge je vpeljati novo vzdušje na trenutno degradiranem, a hkrati zaradi svoje lege tudi ekonomsko pomembnem območju. V magistrskem delu so podana urbanistična načela ter sodobni principi za oblikovanje novih mestnih središč. Podrobneje smo obravnavali temo urbanizem in načela za trajnostni razvoj mesta. Prav tako smo se dotaknili razvoja mest in mestnih središč skozi čas. Na podlagi pridobljenih znanj se v projektnem delu magistrskega dela izdela nova rešitev za mestno središče. Lokacija, na kateri se nahaja nov center, je trenutno degradirano območje in kliče po prenovi urbanega prostora. V nalogi obravnavamo dva glavna problema. Kot prvo se z novo rešitvijo mestu ponudijo novi programi, skupni prostori za druženje in srečevanje ljudi različnih kultur in starosti, ponudijo se tudi nove zelene površine, s katerimi mesto zadiha. Kot drugi pristop pa se obravnava obstoječe degradirano območje. Na podlagi predhodnih analiz mesta in njegovega predvidenega urbanističnega razvoja je v želji po čim boljši prilagoditvi arhitekture na lokacijo in karakteristiko mesta nastala arhitektura sodobnega mestnega centra v Celju, ki s svojo mešano rabo programov in raznolikostjo združuje zabavo, šport, prosti čas in pisarne. Zaradi svoje pestrosti predstavlja pomembno grajeno strukturo v mestu. Objekt se s sodobno, organsko formo skuša čim bolje vključiti v okolico, hkrati pa izražati sodoben in samostojen duh.
Ključne besede: urbanizem, urbanizacija, urbani razvoj, mesto, mestna središča, centralne dejavnosti, Celje
Objavljeno: 22.06.2018; Ogledov: 191; Prenosov: 83
.pdf Celotno besedilo (107,01 MB)

Iskanje izvedeno v 8.97 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici