SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 323
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Nasipi na slabo nosilnih tleh
Marko Bubanić, 2018, magistrsko delo/naloga

Opis: V Magistrskem delu je obravnavana težava nosilnosti in deformacij nasipov na nosilnih tleh s slabimi mehanskimi lastnostmi. Predstavljeni so ukrepi izboljšav temeljnih tal in stika temeljnih tal z nasipom. Izboljšave, ki so obdelane, so namenjene reduciranju diferencialnih posedkov in izboljšav mehanskih lastnosti z uporabo metod za armiranje tal. Kot glavni sodelujoči material armiranja tal, ki tvori nosilni kompozitni sistem, je uporabljen geosintetik, ki je dostopen na trgu v velikem izboru izdelkov in je najbolj ekonomična izbira. Zaradi tega je posebna pozornost podana geosintetiku kot materialu, in njegovim lastnostim, tipom in funkcijam. V nalogi so obdelani 4 primeri izboljšav temeljnih tal, samo armirajoči sloj geosintetika na stiku nasipa in temeljnih tleh, vertikalne drenaže, izboljšava temeljnih tal z uporabo prodnih slopov in izboljšave temeljnih tal z uporabo zabitih pilotov. Za vsak ukrep izboljšave je narejena teoretična analiza delovanja sistema, tehnologija vgrajevanja in računski model za izračun nosilnosti in deformacij. Na koncu je izbran nasip enotne geometrije in mehanskih lastnosti, na podlagi katerega so izvedeni prikazani izračuni in primerjani rezultati.
Ključne besede: gradbeništvo, nasip, geosintetik, armiranje tal, vertikalne drenaže, prodni slopi, piloti, izboljšava tal
Objavljeno: 16.07.2018; Ogledov: 2; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (2,66 MB)

2.
Prometno varnostna analiza s predlogom ureditve križišča na državni cesti v Trbovljah
Armin Turanović, 2018, magistrsko delo/naloga

Opis: V magistrski nalogi je predstavljena problematika prometne varnosti oziroma pregleda prometne varnosti. Pregled prometne varnosti je opravljen na primeru križišča na državni cesti v Trbovljah s pomočjo dokumenta ''Smernica za pregledovanje varnosti cest'' oziroma ''RSI''. Omenjeno križišče je štirikrako semaforizirano križišče, ki se nahaja na ''Savskem mostu'' in predstavlja vstopno točko v mesto. Namen pregleda prometne varnosti je ugotavljanje pomanjkljivosti na obravnavanem križišču in podajanje rešitev za njihovo odpravljanje. Poleg pregleda prometne varnosti je izdelana tudi analiza prometnih nesreč, analiza vertikalne in horizontalne signalizacije in kapacitetna analiza. Na podlagi opravljenega pregleda in rezultatov analiz je ugotovljeno, da so talne označbe dotrajane, hitrosti v križišču so previsoke, velika površina križišča je konfliktna, intervali zelene luči so prekratki, določeni prometni znaki so neustrezni itd. Na podlagi ugotovljenih pomanjkljivosti je predlagana rešitev enopasovnega krožnega križišča. Primerjava trenutnega stanja s predlagano rešitvijo enopasovnega krožnega križišča je pokazala, da bi se prometa varnost s predlaganim enopasovnim krožiščem izboljšala.
Ključne besede: prometna varnost, Trbovlje, RSI, krožno križišče, državna cesta
Objavljeno: 09.07.2018; Ogledov: 33; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (11,09 MB)

3.
Koncept zložljive mobilne hiše
Gregor Divjak, 2018, magistrsko delo/naloga

Opis: Delo obravnava zasnovo zložljive mobilne hiše. Na začetku so podane analiza obstoječih rešitev in osnovne omejitve predlaganih konceptov zložljivih mobilnih hiš. Predpostavili smo osnovne načine zlaganja in gradnjo predlaganega koncepta mobilne hiše. Predlagan koncept zložljive mobilne hiše predpostavlja premik bivalne enote – hiše s točke A na točko B in zadošča osnovnim pogojem udobnega bivanja (stanovanja). Predstavljenih je več različic z različnimi debelinami sten, tal in strehe, kar med drugim omogoča tudi različne izolacijske lastnosti. Analizirali smo tudi zahteve po realizaciji sistema zložljive hiše na cesto – redni/izredni prevoz, potrebna oprema, homologacijske zahteve, tehnični pregledi itd. Ne nazadnje smo izdelali tudi oceno stroškov predlagane zasnove zložljive mobilne hiše.
Ključne besede: zložljiva mobilna hiša, hiša na prikolici, analiza obstoječih mobilnih hiš, analiza predlaganih konceptov mobilnih hiš
Objavljeno: 09.07.2018; Ogledov: 30; Prenosov: 9
.pdf Celotno besedilo (5,63 MB)

4.
Prometno-varnostna analiza cestnega odseka Dravograd-Maribor
Mateja Knežar, 2018, magistrsko delo/naloga

Opis: Naloga se nanaša na prometno-varnostno analizo glavne ceste G1-1 Dravograd-Maribor. V nalogi ni obravnava celotna dolžina glavne ceste G1-1 Dravograd–Maribor, ampak samo del cestnega odseka, in sicer G1-1 Radlje–Selnica, v dolžini 24,907 km. Začetek le-tega je v začetni stacionaži cestnega odseka G1-1 0243 Radlje–Brezno v občini Radlje ob Dravi, konča pa se pri dolžini 6,211 tekočega km cestnega odseka G1-1 0245 Ruta–Selnica v občini Selnica ob Dravi. Prometno-varnostna analiza je narejena na podlagi podatkov o prometnih nesrečah, ki so se pripetile na cestnem odseku G1-1 Radlje–Selnica v obdobju 10 let, tj. med leti 2008–2017. Analiza prometnih nesreč je sestavljena iz dveh delov. V prvem delu so analizirane prometne nesreče, nastale v in izven naselij na cestnem odseku G1-1 Radlje–Selnica in po krajših cestnih odsekih G1-1 0243 Radlje–Brezno, G1-1 0244 Brezno–Ruta ter G1-1 0245 Ruta–Selnica, saj le-ti trije krajši cestni odseki sestavljajo cestni odsek G1-1 Radlje–Selnica. V drugem delu analize pa je v krajši obliki podana analiza podatkov prometnih nesreč, ki so se pripetile v naseljih Vas, Brezno in Ožbalt skupaj. Na podlagi podatkov o (stacionažah in posledicah) prometnih nesrečah je uporabljena metoda za določanje nevarnih cestnih odsekov. Le-ta upošteva tri prometno-varnostne kriterije, na osnovi katerih so določeni nevarni cestni pododseki v in izven naselij, ki se zaradi različnih omejitev hitrosti v metodi določajo ločeno. Pregled varnosti v cestnem prometu (RSI) smo izvedli na območju dveh nevarnih cestnih pododsekov izven naselja, ki sta locirana na cestnem odseku G1-1 0243 Radlje–Brezno in na cestnem odseku G1-1 0245 Ruta–Selnica, ter na enem nevarnem cestnem pododseku v naselju Brezno. Na podlagi RSI so podani morebitni ukrepi z namenom izboljšanja prometne varnosti na nevarnih cestnih pododsekih.
Ključne besede: prometno-varnostna analiza, glavna cesta, prometne nesreče, cestni odsek, nevarni pododseki, pregled varnosti v cestnem prometu – road safety inspecton (RSI)
Objavljeno: 06.07.2018; Ogledov: 28; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (4,70 MB)

5.
Nelinearna računska analiza in eksperimentalna verifikacija nosilnosti armiranobetonskega nosilca razpokanega prereza
Gregor Udovč, 2018, magistrsko delo/naloga

Opis: S pojavom razpok nastajajo v armiranobetonskem kompozitu različna deformacijska in napetostna stanja, ki jih ni mogoče enostavno obravnavati in analizirati njihov vpliv na zmanjševanje togosti in nosilnosti obravnavanega konstrukcijskega elementa. Namen pričujočega magistrskega dela je študija vpliva razpokanega prereza na togost armiranobetonskega nosilca in njegovo končno nosilnost. Poudarek študije temelji na izbiri matematičnih modelov za opisovanje materialnih lastnosti betona in jekla s katerimi želimo oceniti nelinearno obnašanje. Osrednji del magistrskega dela obravnava analizo različnih računskih modelov enostavnega prostoležečega armiranobetonskega nosilca z deformacijsko metodo končnih elementov. Pri tem je bil upoštevan vpliv materialne nelinearnosti, s katero smo simulirali razvoj in širjenje razpok v armiranobetonskem elementu. Študija računskih modelov je bila izvedena s pomočjo programa SOFISTIK®. Obravnavani so bili trije različni matematični modeli z uporabo linijskih in ploskovnih končnih elementov. V zaključku je bila izvedena eksperimentalna verifikacija obnašanja realne enostavne konstrukcije prostoležečega nosilca s primerjavo rezultatov matematičnih modelov. V ta namen smo pripravili šest nosilcev, ki smo jih v laboratoriju nato preizkušali s pomočjo štiri točkovnega upogibnega preizkusa. Merili smo vertikalne pomike ob kontrolirano povečevani obremenitvi, ter sprotno opazovali ter evidentirali stanje razpok. Eksperimentalno verifikacijo smo zaokrožili z enoosnimi tlačnimi preizkusi na standardiziranih kockah in nateznimi preizkusi na armaturnih palicah. Osnovni namen magistrskega dela je bil primerjava analitičnih izračunov z eksperimentalnimi rezultati. Primerjava rezultatov je pokazala, da je z uporabo metode končnih elementov in upoštevanjem materialne nelinearnosti možno zadovoljivo opisati pojav in širjenje razpok v armiranobetonskem nosilnem elementu.
Ključne besede: mehanika konstrukcij, beton, jeklo, razpoke, nelinearna analiza, Sofistik
Objavljeno: 03.07.2018; Ogledov: 11; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (10,76 MB)

6.
Mestna oaza
Patricija Kočar, 2018, magistrsko delo/naloga

Opis: Magistrsko delo podaja idejno rešitev za urbanistično in arhitekturno zasnovo novega mestno-regijskega središča v Celju. Namen naloge je vpeljati novo vzdušje na trenutno degradiranem, a hkrati zaradi svoje lege tudi ekonomsko pomembnem območju. V magistrskem delu so podana urbanistična načela ter sodobni principi za oblikovanje novih mestnih središč. Podrobneje smo obravnavali temo urbanizem in načela za trajnostni razvoj mesta. Prav tako smo se dotaknili razvoja mest in mestnih središč skozi čas. Na podlagi pridobljenih znanj se v projektnem delu magistrskega dela izdela nova rešitev za mestno središče. Lokacija, na kateri se nahaja nov center, je trenutno degradirano območje in kliče po prenovi urbanega prostora. V nalogi obravnavamo dva glavna problema. Kot prvo se z novo rešitvijo mestu ponudijo novi programi, skupni prostori za druženje in srečevanje ljudi različnih kultur in starosti, ponudijo se tudi nove zelene površine, s katerimi mesto zadiha. Kot drugi pristop pa se obravnava obstoječe degradirano območje. Na podlagi predhodnih analiz mesta in njegovega predvidenega urbanističnega razvoja je v želji po čim boljši prilagoditvi arhitekture na lokacijo in karakteristiko mesta nastala arhitektura sodobnega mestnega centra v Celju, ki s svojo mešano rabo programov in raznolikostjo združuje zabavo, šport, prosti čas in pisarne. Zaradi svoje pestrosti predstavlja pomembno grajeno strukturo v mestu. Objekt se s sodobno, organsko formo skuša čim bolje vključiti v okolico, hkrati pa izražati sodoben in samostojen duh.
Ključne besede: urbanizem, urbanizacija, urbani razvoj, mesto, mestna središča, centralne dejavnosti, Celje
Objavljeno: 22.06.2018; Ogledov: 112; Prenosov: 36
.pdf Celotno besedilo (107,01 MB)

7.
New Architecture of The Berane Airport
Ivan Pićurić, 2018, magistrsko delo/naloga

Opis: This Master's Thesis explores the concept of the New Berane Airport that will serve as a turning point for improving the winter tourism offer of Montenegro and the region, thereby attracting a greater number of tourists to the country. The new facility must follow the guidelines of modern architecture, modern design, and the surrounding mountain landscapes, which represents an additional challenge in terms of construction and design. The main aim is to create an efficient structure, a new regional aviation centre, with well-designed transport links that will meet the needs of a large number of passengers and visitors from the region and the rest of the world. The visual aspects of the structure must be in line with the dominant type of architecture in the municipality of Berane, which is why the use of local materials and traditional elements has been foreseen. The new urban plan will follow the existing plan, although its capacity and content will be expanded in accordance with the former plans for the airport. In the planning phase, appropriate use of airport and traffic manuals is essential.
Ključne besede: airport, architecture, concrete, shell roof, glass facade, tourism, transport, parametric design, regional centre, Berane
Objavljeno: 15.06.2018; Ogledov: 56; Prenosov: 34
.pdf Celotno besedilo (38,54 MB)

8.
Metode za dimenzioniranje krožnih križišč
Mitja Zrim, 2018, magistrsko delo/naloga

Opis: V magistrskem delu smo v začetku podali splošne informacije o krožnih križiščih. Temu je sledila razlaga pojma projektiranje in dimenzioniranje krožnih križišč s prikazom procesa dimenzioniranja v primeru, ko iščemo najprimernejšo rešitev. Navedli smo v katere glavne skupine delimo metode za dimenzioniranje in katere so posebnosti teh skupin. Metod za dimenzioniranje krožnih križišč je dandanes že veliko, zato smo se omejili na avstrijsko, avstralsko, angleško, francosko, nemško, HCM 2016 in HBS 2015 metodo. Podali smo splošen opis teh metod in prikazali postopek izvedbe analize pri posamezni metodi. S pomočjo teoretičnih dejstev smo izvedli teoretično primerjavo metod v smislu, katere vhodne podatke zahteva posamezna metoda, katere rezultate dobimo pri posamezni metodi in podali subjektivno oceno metod. Primerjali smo tudi rezultate izračuna prepustnosti po enačbah vseh prej omenjenih metod za primer enopasovnega krožnega križišča in jih prikazali v grafičnem zapisu. Pri tem smo spoznali, da pri nekaterih metodah prihaja do precejšnjega odstopanja. Metode smo uporabili tudi na dejanskem primeru enopasovnega krožnega križišča, ki se nahaja v Mestni občini Murska Sobota in s pomočjo dobljenih rezultatov izvedli primerjavo z navedbo razlage, zakaj prihaja do razlik v rezultatih, kaj na to vpliva ter navedli priporočila za dimenzioniranje.
Ključne besede: gradbeništvo, krožna križišča, metode za dimenzioniranje, prepustnost
Objavljeno: 13.06.2018; Ogledov: 64; Prenosov: 16
.pdf Celotno besedilo (4,32 MB)

9.
Analiza stikov lesene skeletne gradnje
Jože Prislan, 2018, magistrsko delo/naloga

Opis: Magistrsko delo v prvem delu opisuje razvoj lesene gradnje in razvoj stikov skeletne gradnje od samega začetka do danes. V drugem delu je opisana eksperimentalna analiza izbranih stikov v leseni skeletni gradnji, izvedenih s pomočjo tradicionalnih tesarskih zvez. Dobljene rezultate smo primerjali z rezultati numerične analize, ki smo jo izvedli s programsko opremo Solidworks. Z zadovoljivim ujemanjem obeh analiz in s pomočjo numerične analize smo nato pridobili tudi količine, ki jih je z eksperimentalno analizo težko ali nemogoče izmeriti. Z vsemi pridobljenimi podatki in vedenjem smo v zadnjem delu preverili še ustreznost stikov, izvedenih s pomočjo tesarskih zvez po standardu SIST EN 1995-1:2005 na prostorskem modelu realnega lesenega skeletnega objekta.
Ključne besede: lesena skeletna gradnja, nosilnost tesarskih zvez, analiza napetosti, eksperimentalna in numerična analiza
Objavljeno: 12.06.2018; Ogledov: 53; Prenosov: 16
.pdf Celotno besedilo (3,94 MB)

10.
Poglobljena prometno-varnostna analiza mesta nastanka prometnih nesreč s smrtnim izidom ali hudimi telesnimi poškodbami
Anja Pulko, 2018, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo obravnava tematiko prometne varnosti na primeru poglobljene prometno-varnostne analize lokacije mesta nastanka prometnih nesreč s smrtnim izidom ali hudimi telesnimi poškodbami. Opisane so evropska pravna podlaga in tuji smernici, angleška in finska, za analizo prometnih nesreč. Predstavljen je predlog analize za slovensko okolje. Analiza opredeljuje strokovnjake, njihove naloge in dejavnike vpliva prometnih nesreč ter podaja predloge za izboljšanje nivoja prometne varnosti. Analiza je izdelana za primer prometne nesreče s smrtnim izidom v kraju Hoče.
Ključne besede: poglobljena analiza, prometne nesreče, prometna varnost
Objavljeno: 23.04.2018; Ogledov: 206; Prenosov: 103
.pdf Celotno besedilo (5,79 MB)

Iskanje izvedeno v 0.17 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici