| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 48
Na začetekNa prejšnjo stran12345Na naslednjo stranNa konec
1.
Trenutno stanje in možnosti za vključevanje oblikovalskega razmišljanja v srednješolsko poučevanje gostinstva in turizma : magistrsko delo
Jožica Vohar, 2023, magistrsko delo

Opis: Zaradi sprememb v gospodarstvu in turistični industriji je pomembno, da se že v času šolanja pripravi učence, bodoče delavce v turizmu in gostinstvu, da bodo usposobljeni za delo na tem področju. Dandanes je pomembno, da se v poučevanje vključijo aktivnejše učne metode, s katerimi učenci z lastno aktivnostjo spoznavajo novo učno snov. S temi metodami lahko učenci dosežejo tudi višje stopnje po Bloomovi taksonomski lestvici. Višje stopnje kot dosežejo učenci, več različnih znanj in veščin imajo. Aktivna učna metoda, ki zaobjema vse stopnje po Bloomovi lestvici, je tudi oblikovalsko razmišljanje (angl. design thinking). S to metodo se učenci naučijo analitskega in kritičnega razmišljanja, samovrednotenja, iskanja in implementiranja idej in izdelave prototipov. V zaključnem delu smo raziskovali možnosti vpeljave oblikovalskega razmišljanja v pouk na srednjih gostinskih in turističnih šolah. Izvedli smo deset polstrukturiranih intervjujev, z učitelji, ki poučujejo vse strokovne module na treh različnih srednjih šolah za gostinstvo in turizem. Na podlagi analize smo ugotovili, da bi bila vpeljava oblikovalskega razmišljanja smiselna zaradi sprememb v gospodarstvu in novih generacij dijakov. Pri vpeljavi metode bi se lahko pojavili določeni izzivi, vezani na predznanje in motivacijo dijakov ter na časovno obdobje izvajanja metode. Sam proces je dolgotrajen in bolj primeren za projektno delo kot za vpeljavo v redni pouk.
Ključne besede: aktivne učne metode, pasivne učne metode, Bloomova taksonomija, oblikovalsko razmišljanje, poučevanje v gostinstvu in turizmu
Objavljeno v DKUM: 08.01.2024; Ogledov: 179; Prenosov: 11
.pdf Celotno besedilo (1,90 MB)

2.
Razvoj trajnostnega turizma v zavarovanih območjih z modelom usmerjanja obiska: primer posebnega botaničnega rezervata Dubravica : primer posebnega botaničnega rezervata Dubravica
Elizabeta Strunjak, 2023, magistrsko delo

Opis: Če želimo zavarovati določena območja narave zaradi izjemnih naravnih lepot in hkrati omogočiti dolgoročno upravljanje turizma na teh območjih, je treba oblikovati celovit strateški načrt, zakonsko zaščititi zavarovano območje, postopno izvajati številne ukrepe, postopke in aktivnosti naravovarstvenega in obiskovalnega upravljanja ter ovrednotiti vse načrtovane procese. Dandanes se počasi zavedamo, da turizem in naravovarstvo ne smeta biti na nasprotnih straneh, ampak je treba razvijati globalno zavest človeštva o ohranjanju narave kot primarnem cilju ohranjanja narave. Za zmanjšanje negativnih vplivov na gospodarstvo, okolje in družbo ter ohranjanje vrednot zavarovanih območij, ki imajo tudi turistični potencial, je treba razvijati trajnostni in družbeno odgovorni turizem z modelom upravljanja obiska. Ta model je predstavljen v magistrskem delu na primeru Posebnega botaničnega rezervata Dubravica. Model smo oblikovali s sekundarnimi podatki in kvalitativno raziskavo, to je mnenjem strokovnjakov, ter ga potrdili s kvantitativno raziskavo, natančneje z mnenjem lokalnega prebivalstva, torej uporabnikov. Poleg potrditve modela smo s spletno anketo ugotovili, da se lokalna skupnost zaveda pomena ohranjanja narave in zavarovanih območij, kar je vsekakor pozitivna novica in daje upanje v boljšo prihodnost.
Ključne besede: zavarovana območja, trajnostni turizem, usmerjanje obiska, posebni botanični rezervat.
Objavljeno v DKUM: 08.01.2024; Ogledov: 148; Prenosov: 11
.pdf Celotno besedilo (3,63 MB)

3.
»KO JAKOBOVA POT POKLIČE« – Sodobna romanja skozi motive in identifikacijske procese: primer slovenskih romarjev poti El Camino : primer slovenskih romarjev poti El Camino
Eva Novak Svetič, 2023, magistrsko delo

Opis: Zaključno delo se ukvarja z romarskim turizmom. Dosedanje študije, ki so se ukvarjale z izkušnjo romanja, so se ločeno in partikularno ukvarjale bodisi z motivi za odhod na romanja na eni strani ali s spoznanji in transformacijami po prehojeni poti na drugi. V nasprotju s tem in na primeru slovenskih romarjev poti El Camino poskušamo zaobjeti kompleksno realnost romanj ter osvetliti različne vidike romanja kot procesa skupaj z njegovo reprezentacijo v javnih diskurzih. Zaključno delo skozi kombinacijo dveh analiz – kritične diskurzivne analize medijskih reprezentacij romanj v avtobiografskih knjigah in analizo intervjujev s slovenskimi romarji – ponuja vpogled v diskurze, ki osmišljajo romanje, in subjektivne procese romarjev samih pred, med in po romanju. Ugotavljamo, da se romanje v analiziranih tekstih upodablja skozi številne diskurze: diskurz poklicanosti na pot, diskurz odpovedi drugim identitetam in spojitev s potjo, diskurz umika in refleksije, diskurz razmejevanja med pravimi in nepravimi romarji, diskurz osebne transformacije in diskurz poti kot nekaj nedokončanega. Prav tako med ugotovitvami izpostavljamo ključne elemente procesa separacije (fizično dokazovanje, soočanje s spremembami, iskanje odgovorov, prekinitev rutine), izkušnje poti (fizični napor, čustva, terapevtska hoja in odnos s soromarji) in transformacije ob vrnitvi domov (ojačano samozavedanje, sprememba prioritet in opolnomočenje), kot jih prepoznavajo slovenski romarji El Camina.
Ključne besede: romanje, romarski turizem, identifikacijski procesi, motivacija, Jakobova pot, El Camino
Objavljeno v DKUM: 08.01.2024; Ogledov: 149; Prenosov: 16
.pdf Celotno besedilo (1,35 MB)

4.
Generacija Z in atrakcije temnega turizma na osnovi serijskih morilcev : magistrsko delo
Luka Gošek, 2023, magistrsko delo

Opis: Temni turizem je podvrst turizma, ki v zadnjih časih pridobiva vse več zanimanja s strani javnosti, še vseeno pa obstajajo področja temnega turizma, ki so deloma neznana in neraziskana. Takšen je na primer temni turizem na osnovi dejanj serijskih morilcev. Turisti, ki se ueležujejo takšnih atrakcij, si želijo unikatnosti, drugačnosti in izstopa iz vsakdanjosti. Enake želje na potovanjih pa imajo tudi pripadniki generacije Z, ki so rojeni med leti 1995 in 2015. V nalogi smo s pomočjo analize literature postavili definicijo temnega turizma na osnovi dejanj serijskih morilcev. Prav tako smo s pomočjo analize anketnega vprašalnika, v katerem je sodelovalo 416 pripadnikov slovenske generacije Z, ugotovili, da je produkt temnega turizma na osnovi serijskega morilca atraktiven za slovenske pripadnike generacije Z. Spoznali smo njihove želje glede oblikovanja takšnega produkta in ugotovili, da bi pripadniki generacije Z lahko predstavljali ciljno skupino za takšen turistični produkt.
Ključne besede: Temni turizem, serijskih morilci, generacija Z
Objavljeno v DKUM: 08.01.2024; Ogledov: 146; Prenosov: 13
.pdf Celotno besedilo (1,49 MB)

5.
Hoteli za pse kot rešitev za lastnike v času dopustovanja: študija primera hotelov za pse v Sloveniji
Marina Majerič, 2022, magistrsko delo

Opis: Sprememba vloge živali skozi zgodovino je botrovala k močni navezi človeka in hišnega ljubljenca. Živali se je vključevalo v vse več človeških dejavnosti, vključno s potovanji. Potovanje ljudi z živalmi je hkrati prispevalo k premiku vloge živali v turizmu. Močna vez z ljubljenci za večino lastnikov ob ločitvi predstavlja težavo. Pogosto jih vzamejo s seboj, a vedno to ni mogoče in puščanje pri domačih ne pride vedno v poštev. V takšnem primeru se po pomoč obrnejo k varstvu v hotelih za hišne živali. Med hišnimi ljubljenci po številu in priljubljenosti še posebej izstopajo psi. V magistrski nalogi se osredotočimo na hotele za pse, ki lastnike rešujejo z oskrbo njihovega psa v času njihove odsotnosti. Ugotavljamo, ali lahko povezujemo dejavnost hotelov za pse s turizmom njihovih lastnikov. V empiričnem delu smo raziskovali, kakšna je ponudba slovenskih hotelov za pse in s kakšnimi težavami se srečujejo lastniki psov in upravljalci hotelov za pse pri oddaji psov v hotel. Ugotovili smo, da ponudba večine hotelov za pse v osnovi zajema varstvo z nočitvijo, gibanje in prehrano. Nekateri v osnovi ponujajo več storitev, ki so vključene v ceno, medtem ko drugi to dodatno zaračunavajo. Ključna je ugotovitev raziskave, da se lastniki psov za varstvo svojih hišnih ljubljencev v hotelu za pse odločajo predvsem zaradi dopustovanja, kar so pokazali rezultati tako kvalitativne raziskave, izvedene pri upravljavcih hotelov za pse, kot tudi rezultati kvantitativne raziskave med lastniki psov. S tem smo obdržali postavljeno hipotezo. Med bojaznimi lastnikov za oddajo psa v varstvo v hotel so sodelujoči izpostavili strah pred zavrnitvijo v varstvo, pobeg ali poškodbe ljubljenca ali celo smrt. Upravljalcem hotelov za pse pri njihovem delu predstavljata največji izziv delo s psi in njihovimi lastniki.
Ključne besede: hišni ljubljenec, pes, hotel za pse, dopust, turizem
Objavljeno v DKUM: 13.02.2023; Ogledov: 574; Prenosov: 115
.pdf Celotno besedilo (2,73 MB)

6.
Proučitev okoljske sheme Slovenia Green Accommodation in smernice za slovenske turistične kmetije : magistrsko delo
Martina Senekovič, 2022, magistrsko delo

Opis: Slovenske turistične kmetije z nastanitvijo so zakoreninjene v tradicionalnosti in kreativnosti in so gradnik avtentične izkušnje na podeželju. Zanimalo nas je, zakaj je v okoljski shemi Slovenia Green Accommodation od ponudnikov zgolj 12 turističnih kmetij. V teoretičnih izhodiščih smo izvedli pregled literature, kjer smo spoznali specifike okoljskih shem, raziskali okoljske sheme na mednarodni, evropski in nacionalnih ravneh. Natančneje smo preučili Zeleno shemo slovenskega turizma za ponudnike nastanitev in značilnosti slovenskih turističnih kmetij. V empiričnem delu smo s kvalitativno in kvantitativno raziskavo ugotavljali, zakaj turistične kmetije številnejše ne pridobijo mednarodnega okoljskega znaka in se posledično vključijo v ZSST Green Accommodation za ponudnike nastanitev. S pridobitvijo stališč strokovnih institucij (odločevalcev) ter predstavnikov certificiranih in necertificiranih turističnih kmetij je bilo ugotovljeno, da razlogi izhajajo iz previsokih stroškov, zapletene administracije vstopa in vzdrževanja okoljskega znaka ter manka napotkov za turistične kmetije. Ti razlogi vodijo, ker politika pri pristopu od »zgoraj navzdol« in »od spodaj navzgor« ni optimalno zastavljena, zato so bile oblikovane smernice za pospešen vstop turističnih kmetij v Zeleno shemo slovenskega turizma za ponudnike.
Ključne besede: okoljske sheme, zeleni znaki, Zelena shema slovenskega turizma, Slovenia Green Accommodation, turistične kmetije z nastanitvijo, smernice, priporočila
Objavljeno v DKUM: 03.11.2022; Ogledov: 1675; Prenosov: 343
.pdf Celotno besedilo (5,53 MB)

7.
Vpliv migrantskih tokov na percepcijo varnosti turistične destinacije na balkanski poti : magistrsko delo
Irena Lazanski, 2022, magistrsko delo

Opis: Pri izbiri destinacije potovanja na izbiro turista vpliva več dejavnikov. Osredotočili smo se na varnost, bolj podrobno na percepcijo varnosti in kako ta vpliva na izbor turistične destinacije. Zanimal nas je vpliv migrantskih tokov na percepcijo varnosti turistične destinacije na balkanski poti. V raziskavo smo vključili države: Grčijo, Turčijo, Srbijo in Bosno in Hercegovino, ki so po našem mnenju pogosto obiskane tudi s strani slovenskih turistov. Raziskali smo vpliv migrantskih tokov na percepcijo varnosti v povezavi z odločitvijo za obisk destinacije. Za raziskavo smo uporabili kvantitativne metode, in sicer raziskovanja sekundarnih statističnih podatkov in anketiranja na socialnih omrežjih. Anketirali smo 335 oseb, ki so podale svoja mnenja o vplivu migrantskih tokov na percepcijo varnosti turistične destinacije na balkanski poti. Ugotovili smo, da je varnost sicer pomemben element pri izbiri potovanja, ni pa najpomembnejši. Migranti in migrantski tokovi niso znatno vplivali na pritok turistov na izbrane turistične destinacije in so se po začetnem padcu med migrantskimi tokovi hitro pobrale.
Ključne besede: turizem, potovanja, varnost, turistične destinacije, migrantska kriza
Objavljeno v DKUM: 03.11.2022; Ogledov: 583; Prenosov: 76
.pdf Celotno besedilo (2,59 MB)

8.
User Experience of Croatian National & Nature Parks’ Website – A Comparison : a comparison
Mihaela Franjić, 2022, magistrsko delo

Opis: We are not saying that tourism is a dynamic area for no reason, as the COVID–19 pandemic has shown us. Tourism is influenced by many external factors, and one of them is the development of digital technology, which must be monitored in parallel. We are currently in a historical period that is characterized by the fact that without the Internet there is no expansion into other markets. Digital technology covers all pores and activities of modern society, enables new ways for sales, development, distribution in the tourist market, which is full of opportunities and obstacles. Websites have evolved largely because they help, especially small and medium–sized organizations reduce costs, time, and help them market and present themselves to users. In this paper, we will deal with Croatian national and natural parks, which are a national treasure of exceptional importance for Croatian tourism, and which annually attract around 3.5 million tourists. For the first time, in 2017, the parks of Croatia integrated all the parks on one website through the PARCS project, as a basis for better informing users and promoting the parks as a brand on the tourist market. Precisely for this reason, we are interested in how users view the website www.parkovihrvatske.hr, since the appearance of the site has not been renewed since 2017. It is extremely important to know the opinion of potential users, because more than half of the time they plan and book their trip via the Internet with the help of a computer. This is one more reason to check the current situation and opinion of foreign and domestic citizens. The research enabled us to compare respondents, connect expectations and evaluations, and at the end provide an additional opinion of the respondents. In order to improve and improve the user experience according to the respondents, the website should work on its design, security, include all park offers together with tickets and update its information. Based on the analysis, we will try to present guidelines for upgrading the website if they want to be trendy, competitive and expand into the tourist market overwhelmed by digital transformation.
Ključne besede: Digital Tourism, Digital Transformation, User Interface, User Experience, Croatian National and Natural parks
Objavljeno v DKUM: 24.10.2022; Ogledov: 570; Prenosov: 105
.pdf Celotno besedilo (3,09 MB)

9.
Izzivi in priložnosti za razvoj pivskega turizma v Ljubljani po pandemiji COVID-19 : magistrsko delo
Neli Selan, 2022, magistrsko delo

Opis: Pivovarstvo je močna gospodarska panoga, saj je v porastu zanimanje za izdelavo piva. V Sloveniji se je število mikropivovarjev povečalo in z njim priložnosti za razvoj pivskega turizma, ki obsega kulinarična doživetja, kot so obisk pivovarn, okušanje lokalne pijače (piva) in hrane ter množico drugih aktivnosti, povezanih s pivom. V teoretičnem delu smo predstavili kulinarični turizem in njegovo podzvrst pivski turizem. Preučili smo stanje pivovarstva in pivskega turizma v Evropski uniji ter Sloveniji. Podrobneje smo analizirali stanje pivskega turizma pred, med in po pandemiji COVID-19, ki je pustil velike posledice v obratovanju mikropivovarn in posledično pivskem turizmu. Navedli smo primere dobre prakse razvoja pivskega turizma v Ljubljani po pandemiji COVID-19, Natoč mi še enga in Union Experience. V empiričnem delu naloge smo raziskovali izzive in priložnosti za razvoj pivskega turizma v Ljubljani po pandemiji COVID-19. Ugotovili smo, da ima Slovenija/Ljubljana velik potencial za razvijanje pivskega turizma, saj ima bogato kulturno dediščino, ki je priložnost za razvoj pivskih tur in za trženje pivskega turizma. Po pandemiji COVID-19 je v Sloveniji želja deležnikov pivskega turizma zagnati projekt Beer Pass in organizirati festival na temo piva, katerega rdeča nit bi bilo pivo. Na podlagi pregleda literature in opravljenih intervjujev smo podali predloge mikropivovarjem in STO za trajnostni razvoj pivskega turizma v Ljubljani, v smeri obogatitve pivskih tur z doživljanjem pivske zgodbe in povečanega informiranja, promocije mikropivovarjev in njihovih pivsko-turističnih produktov.
Ključne besede: kulinarični turizem, pivski turizem, pivovarstvo, pandemija COVID-19.
Objavljeno v DKUM: 08.07.2022; Ogledov: 585; Prenosov: 105
.pdf Celotno besedilo (1,99 MB)

10.
Kulinarična dediščina Zasavja in njeno vključevanje v sodobno turistično ponudbo : magistrsko delo
Urška Senčar Hočevar, 2022, magistrsko delo

Opis: Prehranjevanje večina ljudi pojmuje kot nekaj vsakdanjega, celo nepomembnega, a nujnega za preživetje, vendar sta lokalna hrana in njeno vključevanje v turistično ponudbo vse bolj sodoben trend turizma. Turist s hrano ne le poteši lakoto, ampak tudi zazna destinacijo, ki se predstavlja s hrano. Namen magistrskega dela je bil raziskati in opisati tradicionalno kulinarično dediščino Zasavja ter kako jo vključiti v sodobno turistično ponudbo. Pri raziskovanju smo uporabili več metod kvalitativnega raziskovanja, in sicer analizo strokovne in znanstvene literature, metodo deskripcije, metodo analize vsebine, terensko delo, delno strukturiran intervju. S kmečkimi gospodinjami, ki pripravljajo tradicionalne jedi v svojih gospodinjstvih in so vključene v društva podeželskih žena, z gostinci ter turističnimi ponudniki in zaposlenimi v turističnoinformacijskih centrih v vseh treh zasavskih občinah smo opravili delno strukturirane intervjuje, katerih analizo smo naredili z metodo kodiranja. Analiza je pokazala, da želijo intervjuvanci, ki se že vrsto let ukvarjajo s kulinarično dediščino, vključiti in zaščititi jedi pod skupno blagovno znamko, saj bi s tem dosegli večjo prepoznavnost in zaupanje pri uporabnikih, ki povprašujejo po zasavskih jedeh. Na podlagi naše raziskave smo ob koncu magistrskega dela predlagali konkretne predloge za boljšo vključenost kulinarične dediščine v turistično ponudbo Zasavja.
Ključne besede: Zasavje, kulturna dediščina, kulinarična dediščina, kulinarični turizem, blagovna znamka
Objavljeno v DKUM: 15.04.2022; Ogledov: 881; Prenosov: 115
.pdf Celotno besedilo (3,47 MB)

Iskanje izvedeno v 36.69 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici