1. Spletne strani v turizmu z vidika senzornega marketinga : magistrsko deloAlen Weber, 2025, magistrsko delo Opis: Ker dobivajo izkušnje na področju turizma vedno večji pomen, se razvija mnogo pogledov, kako jih oblikovati, da bodo kakovostne. Izkušenj se ne oblikuje samo v resničnem svetu, temveč – zaradi tehnološkega razvoja – tudi vse bolj v spletnih okoljih. Tu lahko pripomore koncept senzornega marketinga, ki svetuje stimuliranje uporabnikovih petih čutil prek oglaševanja. Ta pristop je bil uporabljen v tem zaključnem delu, kjer smo z metodo indeks spletnega senzornega marketinga (OSMI), namenjeno analizi senzornosti spletnih strani, analizirali podstrani z vinskim doživetjem. Začeli smo z glavno spletno stranjo slovenskega turizma »I feel Slovenia«. Nato smo se osredotočili na regijo Posavje in analizirali glavno stran posavskega turizma »Posavje – Polno Priložnosti«. Nadalje smo analizirali šest spletnih strani, ki predstavljajo šest destinacij/občin regije Posavje: Visit Brežice, Visit Krško, Visit Sevnica, KTRC Radeče, Visit Kostanjevica ter Visit Podčetrtek. Rezultati analize podstrani omenjenih spletnih mest kažejo, da na straneh prevladuje nezadostna senzorna komunikacija, saj le strani I feel Slovenia, Visit Krško in KTRC Radeče zadostno prikazujejo senzorne vsebine. Strani večinsko najučinkoviteje vzbujajo okus, ki mu sledita dotik in vid, medtem ko sluh vzbujata dve strani, vonj pa le ena stran. Spletnim stranem smo predlagali večje naslavljanje sluha in vonja, predvsem pa uporabo senzornih besedil na straneh, ki bi lahko vzbujala čutila. Ključne besede: senzorni marketing, turistične spletne strani, senzorne spletne strani, spletne izkušnje. Objavljeno v DKUM: 28.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 2
Celotno besedilo (3,85 MB) |
2. Destinacijski management : razvoj in oblikovanje turistične destinacije Zasavje : razvoj in oblikovanje turistične destinacije ZasavjeNina Mešiček, 2025, magistrsko delo Opis: Destinacijski management predstavlja osnovo za razvoj in uspeh turistične destinacije. Načrtovanje in upravljanje destinacije predstavljata podlogo za razvoj le-te, pri tem pa je pomembno, da se tega lotimo strateško. Skozi magistrsko delo smo opredelili turistično destinacijo, destinacijski management in organizacije za destinacijski management. Naš fokus je predstavljala možnost vzpostavitve organizacije za destinacijski management v zasavski regiji. Skozi nalogo smo predstavili dobre prakse destinacijskega managementa v Sloveniji, nato pa smo se fokusirali na Zasavje in dosedanje poskuse vzpostavitve krovne organizacije za razvoj turizma ter na potenciale regije. V empirični raziskavi smo izvedli dva sklopa intervjujev. Prvi sklop je bil namenjen predstavnikom destinacij, ki smo jih predstavili kot primere dobrih praks, drugi pa turističnim deležnikom znotraj Zasavja. Kot rezultat našega dela smo na podlagi ugotovitev iz teoretičnega in empiričnega dela predlagali model destinacijskega managementa Zasavja in podali predloge za vzpostavitev destinacijskega managementa znotraj Zasavja. Ključne besede: turistična destinacija, destinacijski management, organizacija za destinacijski management, Zasavje Objavljeno v DKUM: 28.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 6
Celotno besedilo (2,50 MB) |
3. Vpliv poudarjanja avtentičnosti v oglaševanju turističnih destinacij : primerjalna analiza učinkovitosti oglasov s pomočjo A/B testiranja : primerjalna analiza učinkovitosti oglasov s pomočjo A/B testiranjaBoštjan Misja, 2025, magistrsko delo Opis: Magistrska naloga preučuje vpliv poudarjanja avtentičnosti v digitalnem oglaševanju turističnih destinacij, z osredotočenostjo na platformo Facebook in trg Beneluksa. V okviru raziskave smo izvedli A/B testiranje, pri katerem smo uporabili več oglasov z različnimi fotografijami in slogani, ki so ponazarjali tri glavne oblike avtentičnosti: objektivno, konstruktivistično in eksistencialno. Glavna kazalnika učinkovitosti sta bila število klikov na spletno stran in stopnja klikov (CTR). Rezultati niso pokazali statistično značilnih razlik med posameznimi oblikami oglasov, prav tako noben oglas ni statistično pomembno presegel industrijskega povprečja. Kljub temu raziskava ponuja vpogled v kompleksnost uporabe avtentičnosti kot komunikacijske vrednosti v turističnem oglaševanju in postavlja temelje za nadaljnje raziskave ter praktične usmeritve v digitalnem marketingu. Ključne besede: avtentičnost, digitalno oglaševanje, turistična destinacija, A/B testiranje, Facebook, CTR Objavljeno v DKUM: 28.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 2
Celotno besedilo (1,21 MB) |
4. From Teran to Tourism: Discovering the Opportunities of the Slovenian Wine-Growing District Karst : discovering the opportunities of the Slovenian wine-growing district KarstElizaveta Ibragimova, 2025, magistrsko delo Opis: This master's thesis examines the potential of the Karst wine-growing district in Slovenia as a wine tourism destination, with a particular focus on the role of Teran wine. Despite its rich cultural heritage and unique terroir, the Karst has remained underrepresented in national tourism promotion. The study was designed to explore how the region's natural, cultural, and gastronomic assets could be used to enhance the development of a more competitive and distinctive wine tourism offering. A mixed methods approach was employed, in which a quantitative survey was conducted among tourists and local residents at wine-related events, and qualitative interviews were carried out with local winemakers. Participants’ perceptions, motivations, and associations related to the Karst wine-growing district were analyzed, while insights into the development of wine tourism and regional challenges were gathered through the interviews. The findings indicated both barriers and opportunities in the region’s wine tourism development. While limited visibility and weak coordination among stakeholders involved in tourism and winemaking were identified as key challenges, significant potential was also recognized, rooted in the Karst’s cultural heritage, natural landscape, and winemaking traditions. Efforts to enhance the visibility and competitiveness of the Karst as a wine tourism destination are supported through practical recommendations and contributions to the academic discourse on destination development. Ključne besede: Karst, wine tourism, Teran, wine tourism in Slovenia, destination development Objavljeno v DKUM: 28.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 8
Celotno besedilo (4,01 MB) |
5. Analiza športnega turizma v občini Metlika in potenciali za nadaljnji razvoj : magistrsko deloNejc Žugelj, 2025, magistrsko delo Opis: Pomen športa v turizmu na majhnem območju, kot je občina Metlika, je odvisen predvsem od stopnje razvitosti občine ter sredstev, ki jih ta namenja razvoju športnega turizma. Magistrska naloga je temeljila na raziskovanju športnega turizma v občini Metlika, pri čemer smo z različnimi raziskovalnimi metodami dosegli zastavljene cilje. V prvem, teoretičnem delu smo s pomočjo različnih virov pripravili poglobljeno in tematsko usmerjeno teoretično podlago. V nadaljevanju smo izvedli empirični del raziskave, ki se je pričel z izvedbo anket med turisti, ki obiskujejo občino Metlika. Zaradi kratke turistične sezone so bile ankete izvedene že v začetni fazi raziskave. Analiza podatkov je bila izvedena s statističnim programom SPSS, kar nam je omogočilo preverjanje hipotez: prvo hipotezo smo zavrnili, drugi dve pa potrdili. Poleg tega smo izvedli tudi SWOT analizo stanja športnega turizma v občini. Dodatno smo organizirali fokusno skupino z relevantnimi deležniki na lokalni ravni, natančneje z Zavodom za turizem, kulturo, šport in mladino Metlika, kamor sodi tudi TIC Metlika. Po zaključku fokusne skupine smo s pomočjo kodiranja analizirali odgovore in oblikovali zaključke na podlagi petih raziskovalnih vprašanj. Ugotovili smo, da ima občina Metlika še veliko razvojnega potenciala na področju športnega turizma. Poleg tega se kaže jasna usmeritev občine v trajnostni in zeleni turizem, znotraj katerega ima športni turizem pomembno vlogo, z različnimi aktivnostmi, ki so v nalogi tudi konkretno predstavljene. V zaključku smo predstavili ključne ugotovitve ter predloge za nadaljnji razvoj športnega turizma v občini Metlika. Ključne besede: športni turizem, destinacijski vidik športnega turizma, SWOT analiza, anketni vprašalnik, fokusna skupina Objavljeno v DKUM: 28.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 7
Celotno besedilo (3,93 MB) |
6. Muzej narodnozabavne glasbe kot medij in kraj spomina: študija obiskovalcevIna Olup, 2025, magistrsko delo Opis: V zaključni nalogi smo pristopili k raziskovanju presečišč med glasbo in turizmom skozi reprezentacije glasbenih muzejev, ki v zadnjih letih postajajo vse prepoznavnejši in s tem legitimno polje dediščinske prakse. Osredotočili smo se na glasbene muzeje kot medije in kreatorje kolektivnega spomina, ki skozi muzejske reprezentacije pomembno oblikujejo spomin družbe, pri čemer moramo obiskovalce muzejev vselej razumeti kot aktivne soustvarjalce pomenov muzejskih reprezentacij, saj skozi različna branja interpretirajo muzejske zbirke. V raziskavi se osredinimo na muzej narodnozabavne glasbe oziroma muzejsko zbirko Štirih kovačev v Slovenj Gradcu, kjer sprva skozi multimodalno analizo zbirke prepoznavamo glavne pomene, ki jih muzejske zbirka komunicira: tradicijo kovaštva, minevanje časa in nostalgijo po starih časih ter kulturno identiteto koroške regije. Nato smo izvedli študijo občinstva, da bi prepoznali, kako te muzejske reprezentacije berejo mlajši obiskovalci, ki niso primarno občinstvo tovrstnih muzejev. Skozi tematsko analizo empiričnega materiala, ki smo ga zbrali s fokusnimi skupinami, smo prepoznali prevladujoča razumevanja narodnozabavne glasbe med mladimi, vtise ogleda in posamična branja zbirke. Zaznavanje pogajalskega branja podkrepi teoretične okvire, da je občinstvo aktivno in bere reprezentacije glede na lastne življenjske izkušnje, hkrati pa prevladujoča dominantna branja obiskovalcev potrjujejo, da muzejska zbirka Štirih kovačev uspešno komunicira želene pomene občinstvu. Ugotovitve nakazujejo na pomembnost glasbe kot kulturnega produkta destinacije in njenega pomena pri povezovanju skupnosti, spominjanja in krepitve narodne ter kulturne identifikacije občinstva, ter priložnosti za razširitev raziskovalnih okvirjev znotraj študij popularne glasbe v Sloveniji na glasbene muzeje. Ključne besede: slovenska narodnozabavna glasba, muzejska zbirka, ansambel Štirje kovači, reprezentacije, študija obiskovalcev Objavljeno v DKUM: 02.09.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 17
Celotno besedilo (2,09 MB) |
7. Med fizičnim in digitalnim odmikom: kvalitativna raziskava odnosa slovenskih milenijcev do turizma brez digitalnih naprav : kvalitativna raziskava odnosa slovenskih milenijcev do turizma brez digitalnih napravAnja Lukan, 2025, magistrsko delo Opis: Magistrska naloga obravnava vpliv digitalne tehnologije na turistično izkušnjo, natančneje njen vpliv na krhkost liminalne faze in občutek pobega na potovanjih. Temeljni namen naloge je dopolnitev znanstvenih spoznanj o dojemanju turizma brez digitalnih naprav med slovenskimi milenijci, s praktičnimi implikacijami za nagovarjanje te segmentne skupine. V teoretičnem delu naloge opredelimo vplive digitalizacije na turizem, predstavimo učinek prelitja med rabami digitalne tehnologije v vsakdanjem in potovalnem kontekstu ter vpeljemo turizem brez digitalnih naprav kot novo pojavno obliko turizma. V empirični študiji z uporabo polstrukturiranih intervjujev analiziramo vsakodnevne in turistične prakse uporabe digitalne tehnologije na izbranem vzorcu slovenskih milenijcev s ciljem preučiti njihove motive in zadržke do turizma brez digitalnih naprav. Pokažemo na kompleksen in večplasten odnos slovenskih milenijcev do tovrstnega turizma in na pomembnost tako digitalnega kot fizičnega odmika za izboljšanje potovalne izkušnje posameznika. Ugotovitve pričajo o ambivalentni vlogi tehnologije, ki lahko ojača, hkrati pa oslabi posameznikovo turistično izkušnjo, zato moramo spodbujati uravnoteženo rabo digitalne tehnologije ter posledično možnost digitalnega odklopa pri turističnih izkušnjah. Ključne besede: digitalna tehnologija, turizem brez digitalnih naprav, milenijci, motivi, zadržki Objavljeno v DKUM: 02.09.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 9
Celotno besedilo (1022,62 KB) |
8. Interaktivno doživetje za družine z otroki na destinaciji Brežice v starem mestnem jedru : magistrsko deloPatricija Zorič, 2025, magistrsko delo Opis: Zaključno delo obravnava razvoj in pilotno testiranje novega turističnega produkta za družine z otroki v Brežicah, ki temelji na interpretaciji kulturne dediščine skozi igro, zgodbe in interaktivne naloge. Glavni cilj je bil oblikovati doživetje, ki bi skozi raziskovanje starega mestnega jedra spodbudilo učenje, gibanje in medgeneracijsko povezovanje. V ospredju so pomembne stavbe in zgodbe Brežic, kot so grad, vodovodni stolp, župnijska cerkev in mestne ulice, predstavljene na otrokom prijazen način, ki povezujejo zgodovinska dejstva z igro in izkušnjo. Teoretična izhodišča temeljijo na modelih izkustvenega učenja, interpretacije dediščine ter dimenzij turističnega doživetja. Raziskava je bila izvedena kot pilotno testiranje z uporabo strukturiranega vprašalnika za evalvacijo doživetja, kjer je sodelovalo osem udeležencev (tri družine). Namen raziskave ni bila statistična reprezentativnost, temveč kvalitativna presoja uporabniške izkušnje in odziva ciljne skupine. Rezultati so pokazali visoko stopnjo zadovoljstva, čustvene angažiranosti in pripravljenost na udeležbo v podobnih izkušnjah, kar potrjuje ustreznost zasnove produkta in njegov potencial za nadaljnji razvoj. Ključne besede: kulturni turizem, interpretacija dediščine, družine z otroki, doživetje, Brežice Objavljeno v DKUM: 02.09.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 7
Celotno besedilo (3,60 MB) |
9. Analiza turističnih strateških dokumentov v Evropi skozi prizmo varnosti in kriminala : magistrsko deloSrečko Medic, 2025, magistrsko delo Opis: Varnost in turizem sta močno povezana. V našem delu smo najprej preučili znanstveno literaturo in ugotavljali, kako sta povezana varnost in turizem ter kriminal in turizem. Zatem smo preučili, kako sta varnost in kriminal vključena v strateške turistične dokumente. Pri analizi smo se osredotočili na območje Evrope, preučevali pa smo dokumente Slovenije, Hrvaške, Avstrije, Italije, Romunije, Srbije in Francije. Za navedene države smo preučili tudi indekse varnosti, in sicer Global Peace Index, Global Terrorism Index in Travel & Tourism Development Index. Na podlagi analize indeksov smo razvrstili preučevane države in zatem te ugotovitve povezovali z analizo njihovih strateških dokumentov. Ugotovitve z iskanjem ključnih besed »varnost«, »kriminal«, »kaznivo dejanje«, »terorizem« in »policija« smo tudi uokvirili z namenom ugotovitve konteksta ali namena piscev dokumentov. V povezavi z nastankom slovenske turistične strategije smo opravili intervju s predstavnico Ministrstva za gospodarstvo, turizem in šport. Sklepna ugotovitev našega dela je, da je območje Evrope varno, enako velja tudi za območja preučevanih držav, zato posebno vključevanje varnosti oziroma kriminala v strateške dokumente ni tako nujno potrebno. Ključne besede: : varnost, kriminal, terorizem, turizem, strateški turistični dokumenti, indeksi varnosti držav Objavljeno v DKUM: 26.03.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 54
Celotno besedilo (2,98 MB) |
10. Vpliv občin pri upravljanju naravnih vrednot Pohorja : magistrsko deloNina Andrejč, 2025, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu je bil naš namen odkriti vlogo občin soustanoviteljic (Zreče, Mislinja, Vitanje, Lovrenc na Pohorju, Ruše in Slovenska Bistrica) in razvojnih institucij (RIC-Slovenska Bistrica, RRA Koroška, RRA Podravje-Maribor, ZRSVN) pri vzpodbujanju trajnostnega razvoja regijskega parka Pohorje, ki priložnostno povezuje družbene člene v lokalnem okolju. S pomočjo kvalitativne raziskave smo analizirali in kritično ovrednotili medobčinsko sodelovanje in sodelovanje razvojnih institucij. Zbiranje informacij je potekalo od 13. 4. do 9. 9. 2024. Z izvedbo devetih intervjujev smo dosegli zasičenost podatkov. Informacije, ki smo jih pridobili s pomočjo odgovorov intervjuvanih so bile zadostne, da smo pridobili globji pogled na problematiko teme in zasnovali rezultate. Kljub temu, da je regijski park Pohorje v fazi ustanavljanja in je njihovo sodelovanje še v neformalni obliki, se vsi deležniki zavedajo, da je regijski park Pohorje nujno potreben za ohranjanje narave, kulturne krajine in pohorske identitete. Ključne naloge medobčinskega sodelovanja so vzpostavitve omejitev v regijskem parku Pohorje, sprememba zakonodaje in uvedba višjih kazni, vzpostavitev akcijskega načrta in mednarodno projektno sodelovanje. Kljub dolgoletnemu aktivnemu medobčinskemu sodelovanju se ponekod še pojavljajo težave zaradi nepripravljenosti, neodzivnosti in nesodelovanja turističnih ponudnikov, stihijske rabe prostora in zanemarjenje naravnih vrednot, kljub medijskemu opozarjanju in opozorilnim tablam v naravi. V skrbi za naravno okolje smo podali tri predloge, ki bi morali biti v razvojnem načrtu regijskega parka Pohorje, in ti so vzpostavitev regijskega centra, oblikovanje marketinške znamke in vzpostavitev spletne strani regijskega parka Pohorje. Ključne besede: Regijski park Pohorje, vloga občin in razvojnih institucij, trajnostni razvoj turizma, medobčinsko sodelovanje, naravne vrednote. Objavljeno v DKUM: 26.03.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 54
Celotno besedilo (3,66 MB) |