| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 54
Na začetekNa prejšnjo stran123456Na naslednjo stranNa konec
1.
Kultura gozda : kvalitativna raziskava o doživetjih v gozdu in njihova perspektivna vloga v slovenskem turizmu : kvalitativna raziskava o doživetjih v gozdu in njihova perspektivna vloga v slovenskem turizmu
Margareta Lešnik, 2024, magistrsko delo

Opis: Številne raziskave potrjujejo blagodejni učinek gozdnega ekosistema na dobro počutje in zdravje posameznika, družbe in posledično narave v širšem smislu, na čemer sloni koncept trajnostnega in regenerativnega turizma. V delu se je s kvalitativno raziskavo doživetij v gozdu in njihovo perspektivno vlogo v slovenskem turizmu ugotavljajo, v kolikšni meri so slovenske turistične organizacije odprte in naklonjene k oblikovanju novih turističnih ponudb, ki vključujejo gozdne kopeli/terapije, pri čemer je bila uporabljena interpretativna paradigma. Intervjuji so bili opravljeni s strokovnjaki gozdnega turizma, turističnimi organizacijami brez in s ponudbo gozdnih kopeli/terapij in vodniki gozdnih kopeli/terapij. Podatki so se zbirali s pomočjo polstrukturiranih intervjujev in vzorčili po principu naključnega vzorca. Analiza je bila opravljena skozi prizmo 4E-jev izkustvene ekonomije, saj se je tako prispevalo k celostnemu razumevanju raziskovalnega področja. Ugotovljeno je bilo, da so turistične organizacije zelo naklonjene razvoju gozdnega turizma z gozdnimi kopelmi/terapijami, vendar se soočajo s pomanjkanjem kadrov, financiranja in slabšo medsebojno lokalno povezanostjo. V primeru preoblikovanja gozda in njegovih aktivnosti kot naravnega vira v turistični produkt pa je nujno potrebna poenotena terminologija, sistematizacija in kadrovska usposobljenost. Raziskovalna naloga je korak bližje k predstavitvi koncepta gozdne kopeli/terapije in poziva k razmisleku o možnostih vključevanja gozdnih kopeli/terapij na področje javnega zdravstva.
Ključne besede: gozdni turizem, gozdna kopel/terapija, čuječnost, regenerativni turizem, izkustvena ekonomija doživetij
Objavljeno v DKUM: 15.07.2024; Ogledov: 41; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (5,89 MB)

2.
Analiza pomena in znanja italijanskega jezika pri turističnih ponudnikih Posavja : magistrsko delo
Tanja Hlebec, 2023, magistrsko delo

Opis: Italija je eden izmed najpomembnejših emitivnih trgov za Slovenijo, zato smo želeli raziskati, kakšen pomen turistični ponudniki Posavja pripisujejo znanju tujih jezikov, in preveriti, kako komunicirajo s tujimi turisti na splošno ter kako poteka komunikacija z italijanskimi turisti. V nalogi smo predstavili tržni profil Italije in z raziskavo ugotovili, kako sta prilagojeni ponudba in komunikacija za italijanske turiste ter na katerih področjih se lahko turistični ponudniki Posavja izboljšajo, kar bi posledično prispevalo k večji kakovosti občin in cele regije. V današnjem času globalizacije in nenehnih sprememb je pomembno, da se posamezniki ter podjetja jezikovno in kulturno prilagajajo, saj imajo tako več možnosti za uspešnost pri poslovanju. Na osnovi raziskave, ki smo jo izvedli v sklopu naloge, smo poskušali oblikovati priporočila za turistične ponudnike, kako naj bi v prihodnosti izboljšali svojo komunikacijo v italijanskem jeziku.
Ključne besede: turizem, Posavje, tuji jezik, italijanski jezik
Objavljeno v DKUM: 15.07.2024; Ogledov: 44; Prenosov: 3
.pdf Celotno besedilo (1,76 MB)

3.
Percepcija luksuza med glamping ponudniki : magistrsko delo
Jan Pokorny, 2024, magistrsko delo

Opis: Zaključno delo se nanaša na razumevanje definicije luksuza s strani slovenskih glamping ponudnikov. Pojem luksuz v osnovi predstavlja visok nivo materialne dobrine ali storitve, vendar se pojavlja vprašanje, ali je v sodobnem času le prestižna ponudba človeškega vira tista, ki tvori luksuz. Živimo v stresnem času, v katerem iščemo pobeg iz vsakdana, kar se vse pogosteje odraža v obliki pobega v drugačno okolje in z željo po doživetju. Prav takšna lokacija in takšno doživetje sta lahko potencialna luksuzna elementa, na podlagi katerih v delu opredeljujemo, ali ju tovrstni ponudniki tako tudi prepoznavajo in vključujejo v svojo ponudbo. V sklopu opisanega se med drugim osredotočamo na dejstvo, ali slovenski glamping ponudniki prepoznavajo potrebe svojih gostov in jim zagotovijo iskani luksuz. Luksuz je namreč pojem subjektivnega vidika, torej posamezniki si ga lahko razlagamo različno, denimo kot prestižno namestitveno kapaciteto ali pa kot zgolj atraktivno lokacijo oziroma edinstveno doživetje.
Ključne besede: glamping, kampiranje, luksuz, doživetje, narava
Objavljeno v DKUM: 19.04.2024; Ogledov: 177; Prenosov: 41
.pdf Celotno besedilo (1,63 MB)

4.
Medijske konstrukcije s potovanji povezanih emocij : primera "flight shame" in "train brag"
Ariane Vlahen, 2024, magistrsko delo

Opis: Zaključno delo se osredinja na dva različna fenomena na družbenih medijih, »flight shame« in »train brag«, ki sta si v prikazu in konstrukciji emocij nasprotna, a v svojih ciljih zelo podobna. Gibanje Grete Thunberg je spodbudilo občutenje moralne tesnobe zaradi potovanja z letalom z namenom, da bi ljudje zmanjšali pogostost letenja, medtem ko se je train brag pojavil kot nov, podporni pojav temu. Študija temelji na teoriji prakse in gradi na ideji emocij kot obliki prakse. Cilj je bil raziskati, kako so čustva, povezana s fenomenoma flight shame in train brag, prikazana in konstruirana na Instagramu ter razpravljati o implikacijah teh upodobitev za posameznikove vedenjske spremembe. V vzorec za analizo smo zajeli skupaj 199 Instagram objav, ki so bile sistematično vzorčene glede na ustrezne ključnike oz. hashtage. Medijske konstrukcije s potovanji povezanih pozitivnih in negativnih emocij smo analizirali z uporabo kvalitativne in kvantitativne analize vsebine, ki združeni nudita vpogled v to, kako se o čustvih razpravlja na eni in kako se jih vizualno upodablja na drugi strani. Kvalitativna analiza vsebine je razkrila šest ponavljajočih se tem: »Čustveni boji neprostovoljne prilagoditve«, »Zadovoljujoči užitki počitnic doma«, »Doživljanje ponosa ob izražanju (in zagovarjanju) okoljske ozaveščenosti«, »Sproščujoča praksa potovanja z vlakom (številna udobja potovanja z vlakom)«, »Doživljanje frustracij zaradi omejenih načinov mobilnosti (osramočeni letalski potnik)« in »Uravnavanje in premagovanje sramu«. Kvantitativna analiza prevladujočih vizualnih konvencij prikazovanja emocij pa razkriva, da sta fenomena flight shame in train brag vizualno predstavljena na precej podoben oz. enoten način s subtilnejšimi razlikami v upodobitvah. Sklenemo, da je to mogoče pripisati siceršnjemu distinktivnemu in dominantnemu estetskemu slogu reprezentacije na Instagramu, imenovanemu instagramizem.
Ključne besede: flight shame, train brag, emocije, Instagram, teorija prakse
Objavljeno v DKUM: 19.04.2024; Ogledov: 145; Prenosov: 10
.pdf Celotno besedilo (11,27 MB)

5.
Blockchain tehnologija na vzponu : študija sprejetja kripto valut v sklopu slovenskega hotelirstva
Žiga Zdovc, 2024, magistrsko delo

Opis: Magistrska naloga obravnavna segment blockchain tehnologije in kripto valut v turistični dejavnosti, predvsem pa uporabo blockchain tehnologije in kripto valut v sklopu slovenskega hotelirstva. Ugotovili smo, da blockchain tehnologija predstavlja novo inovacijo v okviru segmenta informacijske in finančne tehnologije, ki omogoča izgradnjo čisto novih oblik med-deležniških (P2P) in decentraliziranih digitalnih platform. Segment kripto valut pa predstavlja najbolj vidno obliko blockchain tehnologije in so ena od novejših tehnoloških inovacij v okviru finančnega gospodarstva. V procesu izvedbe raziskovalnega dela magistrske naloge smo se osredotočili na raziskovanje sprejemanja tehnologije kripto valut med slovenskimi hotelirskimi ponudniki, kjer smo uporabili model sprejemanja tehnologije ⎯ TAM. Rezultati magistrske naloge nakazujejo, da slovenski hotelirji še ne vidijo tehnologije kripto valut kot uporabnega in razvojnega potenciala, ki ga bi v svoja podjetja implementirali v bližnji prihodnosti, vendar obenem niso izrazito nenaklonjeni morebitni uporabi kripto valut v prihodnosti njihovega delovanja. Slovenski hotelirji so zaenkrat še v vlogi stranskih opazovalcev, ki čakajo na večje premike in dogajanja v segmentu blockchain tehnologije in uporabi kripto valut. Ugotovitve našega TAM modela predlagajo, da je za namen sprejemanja tehnologije kripto valut v hotelirski dejavnosti najbolj pomemben vidik predhodno zaznane uporabnosti tehnologije in v manjšem merilu tudi dejanske enostavnosti uporabe tehnologije. Prav tako pa je pomemben dejavnik trenutnega zaupanja v tehnologijo, ki so si ga slovenski hotelirji izoblikovali skozi njihovo dosedanjo percepcijo blockchain tehnologije in segmenta kripto valut.
Ključne besede: Blockchain tehnologija, kripto valute, kripto valute v hotelirstvu, kripto turizem, model sprejemanja tehnologije ⎯ TAM.
Objavljeno v DKUM: 19.04.2024; Ogledov: 229; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (2,37 MB)

6.
Izzivi in prednosti uporabe mobilnih aplikacij v dostopnem turizmu : razumevanje percepcije uporabnikov znakovnega jezika
Marica Ilić, 2024, magistrsko delo

Opis: V zaključnem delu smo raziskali prilagojenost turistične ponudbe ljudem s posebnimi potrebami. V raziskavo smo aktivno vključili uporabnike slovenskega znakovnega jezika (SZJ). V teoretičnem delu smo sprva opredelili, kaj je gluhota, kdo so uporabniki znakovnega jezika, kakšen je njihov položaj v družbi ter kakšne so njihove pravice. Razjasnili smo pojem dostopnega turizma na splošno in posebej za uporabnike SZJ. S pomočjo dvofaznega raziskovalnega načrta smo najprej izvedli fokusno skupino med uporabniki SZJ, ugotovitve pa so nam pomagale pri zasnovi anketnega vprašalnika, na katerega so pozneje odgovorili 104 uporabniki SZJ. Od tega so bili trije anketni vprašalniki neveljavni, tako da je naš vzorec obsegal 101 anketiranega. Prišli smo do ugotovitev, da turistične storitve niso dovolj prilagojene uporabnikom SZJ in da jim največjo oviro pri samostojnem potovanju predstavlja komunikacija. K temu prispeva še dejstvo, da turistični delavci ne poznajo SZJ, vendar sta jim pomembnejši kot SZJ empatija in potrpežljivost. Na potovanjih pogosto uporabljajo mobilne aplikacije in so jim vizualni elementi zelo pomembni. Iz tega je nastala naša ideja, da ustvarimo aplikacijo, ki bi jo uporabniki SZJ uporabljali kot podporo na potovanjih. Predlagamo, da nova aplikacija vsebuje vizualne informacije v znakovnem jeziku, prevajalnik v slovenščino, seznam društev gluhih in naglušnih v Sloveniji, na katere se lahko obrnejo med potovanjem, in druge pomožne elemente.
Ključne besede: dostopni turizem, znakovni jezik, mobilne aplikacije, dostopnost, uporabniki slovenskega znakovnega jezika
Objavljeno v DKUM: 31.01.2024; Ogledov: 142; Prenosov: 19
.pdf Celotno besedilo (1,94 MB)

7.
Trenutno stanje in možnosti za vključevanje oblikovalskega razmišljanja v srednješolsko poučevanje gostinstva in turizma : magistrsko delo
Jožica Vohar, 2023, magistrsko delo

Opis: Zaradi sprememb v gospodarstvu in turistični industriji je pomembno, da se že v času šolanja pripravi učence, bodoče delavce v turizmu in gostinstvu, da bodo usposobljeni za delo na tem področju. Dandanes je pomembno, da se v poučevanje vključijo aktivnejše učne metode, s katerimi učenci z lastno aktivnostjo spoznavajo novo učno snov. S temi metodami lahko učenci dosežejo tudi višje stopnje po Bloomovi taksonomski lestvici. Višje stopnje kot dosežejo učenci, več različnih znanj in veščin imajo. Aktivna učna metoda, ki zaobjema vse stopnje po Bloomovi lestvici, je tudi oblikovalsko razmišljanje (angl. design thinking). S to metodo se učenci naučijo analitskega in kritičnega razmišljanja, samovrednotenja, iskanja in implementiranja idej in izdelave prototipov. V zaključnem delu smo raziskovali možnosti vpeljave oblikovalskega razmišljanja v pouk na srednjih gostinskih in turističnih šolah. Izvedli smo deset polstrukturiranih intervjujev, z učitelji, ki poučujejo vse strokovne module na treh različnih srednjih šolah za gostinstvo in turizem. Na podlagi analize smo ugotovili, da bi bila vpeljava oblikovalskega razmišljanja smiselna zaradi sprememb v gospodarstvu in novih generacij dijakov. Pri vpeljavi metode bi se lahko pojavili določeni izzivi, vezani na predznanje in motivacijo dijakov ter na časovno obdobje izvajanja metode. Sam proces je dolgotrajen in bolj primeren za projektno delo kot za vpeljavo v redni pouk.
Ključne besede: aktivne učne metode, pasivne učne metode, Bloomova taksonomija, oblikovalsko razmišljanje, poučevanje v gostinstvu in turizmu
Objavljeno v DKUM: 08.01.2024; Ogledov: 430; Prenosov: 42
.pdf Celotno besedilo (1,90 MB)

8.
Razvoj trajnostnega turizma v zavarovanih območjih z modelom usmerjanja obiska: primer posebnega botaničnega rezervata Dubravica : primer posebnega botaničnega rezervata Dubravica
Elizabeta Strunjak, 2023, magistrsko delo

Opis: Če želimo zavarovati določena območja narave zaradi izjemnih naravnih lepot in hkrati omogočiti dolgoročno upravljanje turizma na teh območjih, je treba oblikovati celovit strateški načrt, zakonsko zaščititi zavarovano območje, postopno izvajati številne ukrepe, postopke in aktivnosti naravovarstvenega in obiskovalnega upravljanja ter ovrednotiti vse načrtovane procese. Dandanes se počasi zavedamo, da turizem in naravovarstvo ne smeta biti na nasprotnih straneh, ampak je treba razvijati globalno zavest človeštva o ohranjanju narave kot primarnem cilju ohranjanja narave. Za zmanjšanje negativnih vplivov na gospodarstvo, okolje in družbo ter ohranjanje vrednot zavarovanih območij, ki imajo tudi turistični potencial, je treba razvijati trajnostni in družbeno odgovorni turizem z modelom upravljanja obiska. Ta model je predstavljen v magistrskem delu na primeru Posebnega botaničnega rezervata Dubravica. Model smo oblikovali s sekundarnimi podatki in kvalitativno raziskavo, to je mnenjem strokovnjakov, ter ga potrdili s kvantitativno raziskavo, natančneje z mnenjem lokalnega prebivalstva, torej uporabnikov. Poleg potrditve modela smo s spletno anketo ugotovili, da se lokalna skupnost zaveda pomena ohranjanja narave in zavarovanih območij, kar je vsekakor pozitivna novica in daje upanje v boljšo prihodnost.
Ključne besede: zavarovana območja, trajnostni turizem, usmerjanje obiska, posebni botanični rezervat.
Objavljeno v DKUM: 08.01.2024; Ogledov: 325; Prenosov: 45
.pdf Celotno besedilo (3,63 MB)

9.
»KO JAKOBOVA POT POKLIČE« – Sodobna romanja skozi motive in identifikacijske procese: primer slovenskih romarjev poti El Camino : primer slovenskih romarjev poti El Camino
Eva Novak Svetič, 2023, magistrsko delo

Opis: Zaključno delo se ukvarja z romarskim turizmom. Dosedanje študije, ki so se ukvarjale z izkušnjo romanja, so se ločeno in partikularno ukvarjale bodisi z motivi za odhod na romanja na eni strani ali s spoznanji in transformacijami po prehojeni poti na drugi. V nasprotju s tem in na primeru slovenskih romarjev poti El Camino poskušamo zaobjeti kompleksno realnost romanj ter osvetliti različne vidike romanja kot procesa skupaj z njegovo reprezentacijo v javnih diskurzih. Zaključno delo skozi kombinacijo dveh analiz – kritične diskurzivne analize medijskih reprezentacij romanj v avtobiografskih knjigah in analizo intervjujev s slovenskimi romarji – ponuja vpogled v diskurze, ki osmišljajo romanje, in subjektivne procese romarjev samih pred, med in po romanju. Ugotavljamo, da se romanje v analiziranih tekstih upodablja skozi številne diskurze: diskurz poklicanosti na pot, diskurz odpovedi drugim identitetam in spojitev s potjo, diskurz umika in refleksije, diskurz razmejevanja med pravimi in nepravimi romarji, diskurz osebne transformacije in diskurz poti kot nekaj nedokončanega. Prav tako med ugotovitvami izpostavljamo ključne elemente procesa separacije (fizično dokazovanje, soočanje s spremembami, iskanje odgovorov, prekinitev rutine), izkušnje poti (fizični napor, čustva, terapevtska hoja in odnos s soromarji) in transformacije ob vrnitvi domov (ojačano samozavedanje, sprememba prioritet in opolnomočenje), kot jih prepoznavajo slovenski romarji El Camina.
Ključne besede: romanje, romarski turizem, identifikacijski procesi, motivacija, Jakobova pot, El Camino
Objavljeno v DKUM: 08.01.2024; Ogledov: 380; Prenosov: 33
.pdf Celotno besedilo (1,35 MB)

10.
Generacija Z in atrakcije temnega turizma na osnovi serijskih morilcev : magistrsko delo
Luka Gošek, 2023, magistrsko delo

Opis: Temni turizem je podvrst turizma, ki v zadnjih časih pridobiva vse več zanimanja s strani javnosti, še vseeno pa obstajajo področja temnega turizma, ki so deloma neznana in neraziskana. Takšen je na primer temni turizem na osnovi dejanj serijskih morilcev. Turisti, ki se ueležujejo takšnih atrakcij, si želijo unikatnosti, drugačnosti in izstopa iz vsakdanjosti. Enake želje na potovanjih pa imajo tudi pripadniki generacije Z, ki so rojeni med leti 1995 in 2015. V nalogi smo s pomočjo analize literature postavili definicijo temnega turizma na osnovi dejanj serijskih morilcev. Prav tako smo s pomočjo analize anketnega vprašalnika, v katerem je sodelovalo 416 pripadnikov slovenske generacije Z, ugotovili, da je produkt temnega turizma na osnovi serijskega morilca atraktiven za slovenske pripadnike generacije Z. Spoznali smo njihove želje glede oblikovanja takšnega produkta in ugotovili, da bi pripadniki generacije Z lahko predstavljali ciljno skupino za takšen turistični produkt.
Ključne besede: Temni turizem, serijskih morilci, generacija Z
Objavljeno v DKUM: 08.01.2024; Ogledov: 355; Prenosov: 43
.pdf Celotno besedilo (1,49 MB)

Iskanje izvedeno v 12.32 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici