| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 44
Na začetekNa prejšnjo stran12345Na naslednjo stranNa konec
1.
Hoteli za pse kot rešitev za lastnike v času dopustovanja: študija primera hotelov za pse v Sloveniji
Marina Majerič, 2022, magistrsko delo

Opis: Sprememba vloge živali skozi zgodovino je botrovala k močni navezi človeka in hišnega ljubljenca. Živali se je vključevalo v vse več človeških dejavnosti, vključno s potovanji. Potovanje ljudi z živalmi je hkrati prispevalo k premiku vloge živali v turizmu. Močna vez z ljubljenci za večino lastnikov ob ločitvi predstavlja težavo. Pogosto jih vzamejo s seboj, a vedno to ni mogoče in puščanje pri domačih ne pride vedno v poštev. V takšnem primeru se po pomoč obrnejo k varstvu v hotelih za hišne živali. Med hišnimi ljubljenci po številu in priljubljenosti še posebej izstopajo psi. V magistrski nalogi se osredotočimo na hotele za pse, ki lastnike rešujejo z oskrbo njihovega psa v času njihove odsotnosti. Ugotavljamo, ali lahko povezujemo dejavnost hotelov za pse s turizmom njihovih lastnikov. V empiričnem delu smo raziskovali, kakšna je ponudba slovenskih hotelov za pse in s kakšnimi težavami se srečujejo lastniki psov in upravljalci hotelov za pse pri oddaji psov v hotel. Ugotovili smo, da ponudba večine hotelov za pse v osnovi zajema varstvo z nočitvijo, gibanje in prehrano. Nekateri v osnovi ponujajo več storitev, ki so vključene v ceno, medtem ko drugi to dodatno zaračunavajo. Ključna je ugotovitev raziskave, da se lastniki psov za varstvo svojih hišnih ljubljencev v hotelu za pse odločajo predvsem zaradi dopustovanja, kar so pokazali rezultati tako kvalitativne raziskave, izvedene pri upravljavcih hotelov za pse, kot tudi rezultati kvantitativne raziskave med lastniki psov. S tem smo obdržali postavljeno hipotezo. Med bojaznimi lastnikov za oddajo psa v varstvo v hotel so sodelujoči izpostavili strah pred zavrnitvijo v varstvo, pobeg ali poškodbe ljubljenca ali celo smrt. Upravljalcem hotelov za pse pri njihovem delu predstavljata največji izziv delo s psi in njihovimi lastniki.
Ključne besede: hišni ljubljenec, pes, hotel za pse, dopust, turizem
Objavljeno v DKUM: 13.02.2023; Ogledov: 212; Prenosov: 80
.pdf Celotno besedilo (2,73 MB)

2.
Proučitev okoljske sheme Slovenia Green Accommodation in smernice za slovenske turistične kmetije : magistrsko delo
Martina Senekovič, 2022, magistrsko delo

Opis: Slovenske turistične kmetije z nastanitvijo so zakoreninjene v tradicionalnosti in kreativnosti in so gradnik avtentične izkušnje na podeželju. Zanimalo nas je, zakaj je v okoljski shemi Slovenia Green Accommodation od ponudnikov zgolj 12 turističnih kmetij. V teoretičnih izhodiščih smo izvedli pregled literature, kjer smo spoznali specifike okoljskih shem, raziskali okoljske sheme na mednarodni, evropski in nacionalnih ravneh. Natančneje smo preučili Zeleno shemo slovenskega turizma za ponudnike nastanitev in značilnosti slovenskih turističnih kmetij. V empiričnem delu smo s kvalitativno in kvantitativno raziskavo ugotavljali, zakaj turistične kmetije številnejše ne pridobijo mednarodnega okoljskega znaka in se posledično vključijo v ZSST Green Accommodation za ponudnike nastanitev. S pridobitvijo stališč strokovnih institucij (odločevalcev) ter predstavnikov certificiranih in necertificiranih turističnih kmetij je bilo ugotovljeno, da razlogi izhajajo iz previsokih stroškov, zapletene administracije vstopa in vzdrževanja okoljskega znaka ter manka napotkov za turistične kmetije. Ti razlogi vodijo, ker politika pri pristopu od »zgoraj navzdol« in »od spodaj navzgor« ni optimalno zastavljena, zato so bile oblikovane smernice za pospešen vstop turističnih kmetij v Zeleno shemo slovenskega turizma za ponudnike.
Ključne besede: okoljske sheme, zeleni znaki, Zelena shema slovenskega turizma, Slovenia Green Accommodation, turistične kmetije z nastanitvijo, smernice, priporočila
Objavljeno v DKUM: 03.11.2022; Ogledov: 410; Prenosov: 179
.pdf Celotno besedilo (5,53 MB)

3.
Vpliv migrantskih tokov na percepcijo varnosti turistične destinacije na balkanski poti : magistrsko delo
Irena Lazanski, 2022, magistrsko delo

Opis: Pri izbiri destinacije potovanja na izbiro turista vpliva več dejavnikov. Osredotočili smo se na varnost, bolj podrobno na percepcijo varnosti in kako ta vpliva na izbor turistične destinacije. Zanimal nas je vpliv migrantskih tokov na percepcijo varnosti turistične destinacije na balkanski poti. V raziskavo smo vključili države: Grčijo, Turčijo, Srbijo in Bosno in Hercegovino, ki so po našem mnenju pogosto obiskane tudi s strani slovenskih turistov. Raziskali smo vpliv migrantskih tokov na percepcijo varnosti v povezavi z odločitvijo za obisk destinacije. Za raziskavo smo uporabili kvantitativne metode, in sicer raziskovanja sekundarnih statističnih podatkov in anketiranja na socialnih omrežjih. Anketirali smo 335 oseb, ki so podale svoja mnenja o vplivu migrantskih tokov na percepcijo varnosti turistične destinacije na balkanski poti. Ugotovili smo, da je varnost sicer pomemben element pri izbiri potovanja, ni pa najpomembnejši. Migranti in migrantski tokovi niso znatno vplivali na pritok turistov na izbrane turistične destinacije in so se po začetnem padcu med migrantskimi tokovi hitro pobrale.
Ključne besede: turizem, potovanja, varnost, turistične destinacije, migrantska kriza
Objavljeno v DKUM: 03.11.2022; Ogledov: 294; Prenosov: 49
.pdf Celotno besedilo (2,59 MB)

4.
User Experience of Croatian National & Nature Parks’ Website – A Comparison : a comparison
Mihaela Franjić, 2022, magistrsko delo

Opis: We are not saying that tourism is a dynamic area for no reason, as the COVID–19 pandemic has shown us. Tourism is influenced by many external factors, and one of them is the development of digital technology, which must be monitored in parallel. We are currently in a historical period that is characterized by the fact that without the Internet there is no expansion into other markets. Digital technology covers all pores and activities of modern society, enables new ways for sales, development, distribution in the tourist market, which is full of opportunities and obstacles. Websites have evolved largely because they help, especially small and medium–sized organizations reduce costs, time, and help them market and present themselves to users. In this paper, we will deal with Croatian national and natural parks, which are a national treasure of exceptional importance for Croatian tourism, and which annually attract around 3.5 million tourists. For the first time, in 2017, the parks of Croatia integrated all the parks on one website through the PARCS project, as a basis for better informing users and promoting the parks as a brand on the tourist market. Precisely for this reason, we are interested in how users view the website www.parkovihrvatske.hr, since the appearance of the site has not been renewed since 2017. It is extremely important to know the opinion of potential users, because more than half of the time they plan and book their trip via the Internet with the help of a computer. This is one more reason to check the current situation and opinion of foreign and domestic citizens. The research enabled us to compare respondents, connect expectations and evaluations, and at the end provide an additional opinion of the respondents. In order to improve and improve the user experience according to the respondents, the website should work on its design, security, include all park offers together with tickets and update its information. Based on the analysis, we will try to present guidelines for upgrading the website if they want to be trendy, competitive and expand into the tourist market overwhelmed by digital transformation.
Ključne besede: Digital Tourism, Digital Transformation, User Interface, User Experience, Croatian National and Natural parks
Objavljeno v DKUM: 24.10.2022; Ogledov: 213; Prenosov: 67
.pdf Celotno besedilo (3,09 MB)

5.
Izzivi in priložnosti za razvoj pivskega turizma v Ljubljani po pandemiji COVID-19 : magistrsko delo
Neli Selan, 2022, magistrsko delo

Opis: Pivovarstvo je močna gospodarska panoga, saj je v porastu zanimanje za izdelavo piva. V Sloveniji se je število mikropivovarjev povečalo in z njim priložnosti za razvoj pivskega turizma, ki obsega kulinarična doživetja, kot so obisk pivovarn, okušanje lokalne pijače (piva) in hrane ter množico drugih aktivnosti, povezanih s pivom. V teoretičnem delu smo predstavili kulinarični turizem in njegovo podzvrst pivski turizem. Preučili smo stanje pivovarstva in pivskega turizma v Evropski uniji ter Sloveniji. Podrobneje smo analizirali stanje pivskega turizma pred, med in po pandemiji COVID-19, ki je pustil velike posledice v obratovanju mikropivovarn in posledično pivskem turizmu. Navedli smo primere dobre prakse razvoja pivskega turizma v Ljubljani po pandemiji COVID-19, Natoč mi še enga in Union Experience. V empiričnem delu naloge smo raziskovali izzive in priložnosti za razvoj pivskega turizma v Ljubljani po pandemiji COVID-19. Ugotovili smo, da ima Slovenija/Ljubljana velik potencial za razvijanje pivskega turizma, saj ima bogato kulturno dediščino, ki je priložnost za razvoj pivskih tur in za trženje pivskega turizma. Po pandemiji COVID-19 je v Sloveniji želja deležnikov pivskega turizma zagnati projekt Beer Pass in organizirati festival na temo piva, katerega rdeča nit bi bilo pivo. Na podlagi pregleda literature in opravljenih intervjujev smo podali predloge mikropivovarjem in STO za trajnostni razvoj pivskega turizma v Ljubljani, v smeri obogatitve pivskih tur z doživljanjem pivske zgodbe in povečanega informiranja, promocije mikropivovarjev in njihovih pivsko-turističnih produktov.
Ključne besede: kulinarični turizem, pivski turizem, pivovarstvo, pandemija COVID-19.
Objavljeno v DKUM: 08.07.2022; Ogledov: 389; Prenosov: 92
.pdf Celotno besedilo (1,99 MB)

6.
Kulinarična dediščina Zasavja in njeno vključevanje v sodobno turistično ponudbo : magistrsko delo
Urška Senčar Hočevar, 2022, magistrsko delo

Opis: Prehranjevanje večina ljudi pojmuje kot nekaj vsakdanjega, celo nepomembnega, a nujnega za preživetje, vendar sta lokalna hrana in njeno vključevanje v turistično ponudbo vse bolj sodoben trend turizma. Turist s hrano ne le poteši lakoto, ampak tudi zazna destinacijo, ki se predstavlja s hrano. Namen magistrskega dela je bil raziskati in opisati tradicionalno kulinarično dediščino Zasavja ter kako jo vključiti v sodobno turistično ponudbo. Pri raziskovanju smo uporabili več metod kvalitativnega raziskovanja, in sicer analizo strokovne in znanstvene literature, metodo deskripcije, metodo analize vsebine, terensko delo, delno strukturiran intervju. S kmečkimi gospodinjami, ki pripravljajo tradicionalne jedi v svojih gospodinjstvih in so vključene v društva podeželskih žena, z gostinci ter turističnimi ponudniki in zaposlenimi v turističnoinformacijskih centrih v vseh treh zasavskih občinah smo opravili delno strukturirane intervjuje, katerih analizo smo naredili z metodo kodiranja. Analiza je pokazala, da želijo intervjuvanci, ki se že vrsto let ukvarjajo s kulinarično dediščino, vključiti in zaščititi jedi pod skupno blagovno znamko, saj bi s tem dosegli večjo prepoznavnost in zaupanje pri uporabnikih, ki povprašujejo po zasavskih jedeh. Na podlagi naše raziskave smo ob koncu magistrskega dela predlagali konkretne predloge za boljšo vključenost kulinarične dediščine v turistično ponudbo Zasavja.
Ključne besede: Zasavje, kulturna dediščina, kulinarična dediščina, kulinarični turizem, blagovna znamka
Objavljeno v DKUM: 15.04.2022; Ogledov: 535; Prenosov: 78
.pdf Celotno besedilo (3,47 MB)

7.
Ethical discourses of Airbnb animal experiences
Lea Plahuta, 2021, magistrsko delo

Opis: Animal tourism represents a large part of the tourist market. Due to its growth, the number of animals involved in tourism is also increasing, which often has a negative impact on their welfare and the preservation of the animal species. In response to the public concerns regarding the negative impacts on animal use in tourism and other areas, a number of ethical approaches have been discussed and developed. These have become the starting point for formulating the strategies, guidelines and policies of many tourism companies that use animals for tourism purposes. Among them is Airbnb, one of the leading tourism companies in the world, which in 2019, presented travel experiences that involve animals in various ways. In addition to the research of the animal experiences offered on the Airbnb online platform, the empirical part focused mainly on researching ethical discourses reflected in discussions of animal experience by both Airbnb and its animal experience providers, where we found out that both used different ethical discourses. Airbnb has represented a caring discourse based on the principle of ecofeminist approach and animal welfare discourse, the latter reflecting the involvement of a non-profit organization World Animal Protection in shaping its policies, which follow the framework of the five freedoms. The ethical discourses of the providers were also caring discourse and animal welfare discourse, with added utilitarian and ecocentric discourses. The only discourse that was not represented within the chosen ethical approaches is the animal rights discourse, which does not approve of any use of animals.
Ključne besede: tourism, animals, ethics, experiences
Objavljeno v DKUM: 29.11.2021; Ogledov: 647; Prenosov: 57
.pdf Celotno besedilo (2,06 MB)

8.
Trendi sodobnega turizma: potovanje s hišnimi ljubljenci ali varstvo v hotelu za živali?
Nadja Mlakar, 2021, magistrsko delo

Opis: Živali imajo že od nekdaj pomembno vlogo v življenju ljudi. Človek jih izrablja na različne načine in z njimi tudi tvori različne odnose, ki se nenehno spreminjajo. Ljudje imajo različen odnos do tega, katera žival lahko biva z njim, katero bo uporabil kot hrano ali za zabavo in katera je primerna za spremstvo na potovanju. S pomočjo obstoječe literature v nalogi predstavimo odnos ljudi do živali skozi zgodovino, s poudarkom na današnji dobi ter njihovo vlogo v turizmu. Ugotovimo, da nekatere vrste živali že same po sebi predstavljajo turistično atrakcijo in v turizmu pogosto prihaja do njihovega izkoriščanja, nepotrebnega mučenja, poškodb in celo smrti. Osredotočimo se na hišne ljubljence, ki pogosto potujejo skupaj s svojimi lastniki. V nalogi smo preverili, s kakšnimi težavami se soočajo lastniki hišnih ljubljencev v primeru potovanj z njimi v slovenskem prostoru. Naloga nudi vpogled v dojemanje potovanj s hišnimi ljubljenci in mnenja o storitvah hotelov za hišne živali na območju Slovenije.
Ključne besede: turizem, živali v turizmu, hišni ljubljenci, potovanja, hotel za živali
Objavljeno v DKUM: 26.11.2021; Ogledov: 911; Prenosov: 221
.pdf Celotno besedilo (1,72 MB)

9.
Strast in vztrajnost pri delu turističnih vodnikov v Sloveniji
Nataša Uršič, 2021, magistrsko delo

Opis: V življenju je zelo pomembno, kako posameznik dojema svoje delo ali poklic. Predanost delu je le eden izmed dejavnikov, ki lahko posledično vplivajo na posameznikovo zadovoljstvo z delom in doseganje ciljev ter končni uspeh. Kako razvijati interese, vztrajati do zastavljenih ciljev kljub oviram na poti, vedno znova najti smisel in biti ob tem še zadovoljen, je zelo pomembno že od človekove rane mladosti. V magistrski nalogi smo se osredotočili na raziskovanje strasti in vztrajnosti, ki skupaj predstavljata predanost. Posebno pozornost smo namenili skupini turističnih vodnikov ter pri njih skušali razumeti predanost in njihovo osebno zadovoljstvo z delom. Empirični del smo izpeljali s pomočjo kvantitativne raziskave na vzorcu populacije turističnih vodnikov v Sloveniji. Pri analizi podatkov in diskusiji je poudarek na preverjanju povezav med občutenjem strasti in vztrajnosti ter osebnim zadovoljstvom. Opredeljena je tudi povezava med občutenjem predanosti in gotovostjo opravljanja poklica turističnega vodenja v prihodnosti. Ugotavljamo, da je za turistične vodnike v Sloveniji bolj pomembna vztrajnost kot strast. A hkrati v trenutnih razmerah ne dajejo nobenega zagotovila, da bi kljub predanosti opravljali svoj poklic turističnega vodnika tudi v prihodnosti. Izpostavljamo tudi trenutne razmere v svetu v povezavi s COVID-19 in njegov vpliv na turizem. Predstavljene so možnosti nadaljnjega raziskovanja ter smeri praktične uporabe pridobljenih ugotovitev.
Ključne besede: strast, vztrajnost, predanost, turistični vodnik, zadovoljstvo pri delu
Objavljeno v DKUM: 16.07.2021; Ogledov: 851; Prenosov: 102
.pdf Celotno besedilo (756,88 KB)

10.
Spas as health literate organizations with a focus on educational value
Katja Kokot, 2020, magistrsko delo

Opis: This master thesis is focused on health literacy in health tourism settings. Health literacy is a concept connected to an individual’s responsibility to understand and act on health information in modern environments. Our assumption is that health tourism is one of the main stakeholders in processes of increasing health literacy levels in the population. For that reason, we questioned what level of health literacy the guests report and whether they recount any cases of improved health literacy during and after their visit. The main goal of the research was discovering whether Slovene health spas are organizations that promote health literacy and what steps they must take for future improvements. For the empirical research we conducted semi-structured interviews with previous guests of Slovene spas that have undertaken stationary rehabilitation due to various health concerns. The analysis method was qualitative content analysis by Philipp Mayring. The transcripts were coded with ATLAS.ti 8 software. The results indicate that guests gain useful information about how they should behave after rehabilitation in everyday life. This information is directly linked to increasing the health literacy of the patient as it is essential for successful rehabilitation and future behavior. The most common process in increasing health literacy levels are the lectures organized for the patients. The topics covered are a healthy diet, suitable exercise and sports, and common medical procedures. With these processes health resorts directly target the health literacy level of their patients.
Ključne besede: thermal spas, health tourism, health literacy, healthy habits, wellness
Objavljeno v DKUM: 09.07.2021; Ogledov: 812; Prenosov: 101
.pdf Celotno besedilo (984,78 KB)

Iskanje izvedeno v 0.17 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici